abonnement Unibet Coolblue
pi_172919207
Ik wilde de gezonde toer maar eens op, maar ik zit met een nogal onaangenaam probleem.

Iedere keer als ik gezond wil leven, gaan mijn darmen protesteren en komt er de eerste 2 weken niks uit, als ik dan zodanig heen moet zit ik drie kwartier te persen als een zwangere vrouw, met een gescheurde anus en veel bloed als gevolg, dit gebeurt dus iedere keer.

Wat probeer ik dan?

Eet bruinbrood
Eet fruit (appels, peren, druiven), bananen probeer ik te ontwijken omdat ik dan bang ben helemaal vast te lopen)
Nootjes (verschillende mixjes van de markt af, pecanoten, pinda, amandelen, hazel noten en wat niet)
gekookte eieren, soms gebakken, moet soms wel wat vet in, maar niet te veel natuurlijk
aardappelen / groente als avond eten, meestal haal ik mini krieltjes op en bak ik deze om mijn dosis boter naar binnen te krijgen (ik doe geen boter op brood)
Geen vlees (ik weet uit ervaring dat als ik veel vlees gegeten heb in de week dat ik hetzelfde probleem krijg)

Enig idee hoe dit anders kan?
Wat kan ik bijv. eten wat de darmflora doet werken en dat ik niet weer een baby eruit moet persen als ik weer heen moet. ik heb ook al krenten/rozijnen geprobeerd, maar helaas.

Dus als hier gezondheids guru's zitten, deel uw wijsheid _O_

Uiteraard beweeg en drink ik voldoende.

[ Bericht 1% gewijzigd door warweeny op 05-08-2017 12:14:49 ]
You can get the Weeny out of the War, but you cannot get the War out of the Weeny
pi_172919219
Meer bewegen een optie?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:14:19 #3
462299 LeoLucy
Veel te fanatiek met taal
pi_172919237
Ze zeggen altijd dat je veel vezels moet eten om een goede darmflora te hebben. Maar als jij van een dieet van weinig vezels opeens naar een dieet met heel veel vezels gaat trekken jouw darmen dat ook slecht. Dit moet je dus een beetje opbouwen.

Ook vet en beweging helpen mee aan lekker poepen, dus probeer niet alle vetten te vermijden, te bewegen, en natuurlijk: veel water drinken!
It was a sad and disappointing day when i discovered that my universal remote control did not, in fact, control the universe. Not even remotly...
pi_172919244
Eet geen brood. Eet mediterraans. Eet eieren, olijven, verse vlees en vis, verse groente, etc.
pi_172919302
Veeeeel meer drinken erbij is bij mij de truc. Fruit dat helpt met de stoelgang bij mij: kersen en kiwi's.
1 kiwi op de nuchtere maag ^O^

Aldi heeft ooit een soort ontbijtsap gehad, als ik daar wat van dronk was het gegarandeerd raak. Leek wel of er laxeermiddel in zat :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:23:33 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172919341
Ja, genoeg water drinken, goed bewegen (stuk wandelen) en kiwi's.
The love you take is equal to the love you make.
  Boks-Chick zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:31:36 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172919430
bewegen, water drinken en inderdaad, bouw het op.
Ongeacht wat je normale eetpatroon is, als je dat van de ene op de andere dag compleet omgooit, raakt bij de meeste mensen de interne wereld van je lijf van slag. Dat is natuurlijk niet zo gek. En als je daar dan wat gevoelig voor bent (zoals bij jou blijkbaar) dan kan je allerlei problemen krijgen. Jij verstopt, ik liep leeg. :D
lolwut
pi_172919486
Koffie _O_
pi_172919540
Haal dan bij de apotheek van die zakjes, of probeer het eens bij de Tuinen ofzo. Daar weten ze vast wel raad met je probleem.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2017 09:39:22 ]
pi_172919578
Voor een goede darmflora kun je probiotica proberen. Dat is eten of drinken met daarin levende "goede" bacterie culturen, die je darmwerking ondersteunen. Uit ervaring weet ik dat dat erg goed werkt. Ik ga er als een trein van zeg maar, en dan ook nog eens een die op tijd vertrekt. ;)

Bekendste probiotica is yoghurt, al zit er in veel yoghurt in supermarkten niet zo heel veel meer in. Je hebt natuurlijk die mini flesjes yakult etc maar dat is echt peperduur en bevat heel veel suiker. Koop liever een goede bio yoghurt, van demeeter bijv. In ecologische winkels kun je ook kefir of kombucha (drank) kopen wat ook erg goed is. Eigenlijk zijn alle gefermenteerde dingen goed, zoals rauwe zuurkool of kimchi. Je kan het ook makkelijk zelf maken. Fermenteren van groente is leuk en heel makkelijk. Je kan ook gemberwortel, suiker en water laten fermenteren en daarmee ginger ale maken, wat superlekker is en erg gezond voor de darmflora.

Ik heb er ooit een topic over geopend met veel info: CUL / Zelf fermenteren van voedsel
pi_172919729
Bedankt voor de reacties.

Uiteraard drink en beweeg ik voldoende, ik dacht dat dat wel vanzelf sprekend was :P

Koffie kan ik niet hebben, daar gaat mn maag helemaal op hol van slaan en ga ik zwaar overgeven, dus dat ik voor mij geen optie. Ik drink gemiddeld 2 liter per dag, tenzij ik veel bewogen heb, dan kan het oplopen naar 3 tot 3,5 liter, dus dat zit ook wel goed.

Een kiwi heb ik nog niet geprobeerd, is 1 kiwi per dag voldoende?
You can get the Weeny out of the War, but you cannot get the War out of the Weeny
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:54:20 #12
344250 75020
ik weet niet beter
pi_172919783
Ik ben ook al een tijdje bezig in combinatie met sporten en hier reageer ik goed op. Misschien wat voir jou?

Mijn voeding op een werkdag is:
6.30 Whey met havermout en water.
9.00 4 sneden brood met pindakaas en ander beleg.
Kiwi
12.30 Salade. Ik maak het altijd met wat ik voor handen heb. Avocado, kip of tonijn, tomaatjes, bulgur, olijfolie, etc, etc. Verzin maar wat.
14.15 Magere kwark.
15.15 Als ik vanuit mijn werk ga trainen banaan.
18.30 Warme maaltijd. Wel afwisselend eten.

Na het eten neem ik soms nog wat kwark, nootjes of rozijnen of een stukje puur chocolade.

Ik haal uit bovenstaand dieet genoeg energie, mijn lijf reageert er goed op en op de wc gaat het ook top.
B-)
pi_172920014
Het is niet handig om de hele dag door te eten zoals sommigen dat hier adviseren. Beste is dat je twee grote maaltijden eet en zo weinig snacks. Als je intermediate fasting doet dan eet je binnen een tijdsbestek van 8 uur. Dat geeft je maag rust en tijd om vet te verbranden in plaats de hele dat je rotzooi in je maag te verteren. Eet dus om 12:00 en om 20:00. Het vergt discipline maar je wordt dan wel fit en gezond. Maar ja de meeste mensen kunnen dat niet dus zijn ze dik. 's ochtends eet ik niks ik drink alleen koffie en water. Om 12:00 kan ik dan een grote maaltijd nemen. Dan geef ik mijn maag de hele dag de rust. En om 20:00 eet ik dan weer een grote maaltijd. Zo is de mens ook ontworpen. De hele dag door eten is niet gezond.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:25:21 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_172920251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:50 schreef warweeny het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Uiteraard drink en beweeg ik voldoende, ik dacht dat dat wel vanzelf sprekend was :P

Koffie kan ik niet hebben, daar gaat mn maag helemaal op hol van slaan en ga ik zwaar overgeven, dus dat ik voor mij geen optie. Ik drink gemiddeld 2 liter per dag, tenzij ik veel bewogen heb, dan kan het oplopen naar 3 tot 3,5 liter, dus dat zit ook wel goed.

Een kiwi heb ik nog niet geprobeerd, is 1 kiwi per dag voldoende?
doe maar 3 + verse ananas
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_172920275
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:38 schreef Myrr het volgende:
Haal dan bij de apotheek van die zakjes, of probeer het eens bij de Tuinen ofzo. Daar weten ze vast wel raad met je probleem.
Zo'n speciale kruidenthee van de Tuinen TS. Dan maak je je eerder druk of je darmen er uit komen dan dat je niet kan schijten.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172920333
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Zo'n speciale kruidenthee van de Tuinen TS. Dan maak je je eerder druk of je darmen er uit komen dan dat je niet kan schijten.
Overdosis afgeraden.

Had een keer iets te snel de volgende lading fenegriek geslikt. Heb het geweten ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2017 10:30:40 ]
pi_172920416
Die kruiden thee klinkt...gevaarlijk, lol.
Wat wordt hierbij aangeraden? 1 kop per dag? (wel / geen suiker/zoetstof?)
You can get the Weeny out of the War, but you cannot get the War out of the Weeny
pi_172920483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:35 schreef warweeny het volgende:
Die kruiden thee klinkt...gevaarlijk, lol.
Wat wordt hierbij aangeraden? 1 kop per dag? (wel / geen suiker/zoetstof?)
Nou, dat doe je 1x per decennium denk ik. Gewoon lang laten trekken, daarna langzaam opdrinken en dan de komende 24 uur er voor zorgen dat je thuis bent.

Ouders keer gedaan op aanraden van een kennis. Wordt gezien om een keer je hele darmflora te reinigen. Nou, dat kan kloppen want alle shit in je lichaam komt er uit.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172920489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:35 schreef warweeny het volgende:
Die kruiden thee klinkt...gevaarlijk, lol.
Wat wordt hierbij aangeraden? 1 kop per dag? (wel / geen suiker/zoetstof?)
Die kruidenthee is niet handig op lange termijn, je darmen gaan wennen aan deze prikkel om te ontlasten, dan blijf je die thee nodig hebben.
pi_172920520
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:09 schreef Atak het volgende:
Het is niet handig om de hele dag door te eten zoals sommigen dat hier adviseren. Beste is dat je twee grote maaltijden eet en zo weinig snacks. Als je intermediate fasting doet dan eet je binnen een tijdsbestek van 8 uur. Dat geeft je maag rust en tijd om vet te verbranden in plaats de hele dat je rotzooi in je maag te verteren. Eet dus om 12:00 en om 20:00. Het vergt discipline maar je wordt dan wel fit en gezond. Maar ja de meeste mensen kunnen dat niet dus zijn ze dik. 's ochtends eet ik niks ik drink alleen koffie en water. Om 12:00 kan ik dan een grote maaltijd nemen. Dan geef ik mijn maag de hele dag de rust. En om 20:00 eet ik dan weer een grote maaltijd. Zo is de mens ook ontworpen. De hele dag door eten is niet gezond.
Dus iedereen die dit niet doet is dik? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172920523
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:09 schreef Atak het volgende:
Het is niet handig om de hele dag door te eten zoals sommigen dat hier adviseren. Beste is dat je twee grote maaltijden eet en zo weinig snacks. Als je intermediate fasting doet dan eet je binnen een tijdsbestek van 8 uur. Dat geeft je maag rust en tijd om vet te verbranden in plaats de hele dat je rotzooi in je maag te verteren. Eet dus om 12:00 en om 20:00. Het vergt discipline maar je wordt dan wel fit en gezond. Maar ja de meeste mensen kunnen dat niet dus zijn ze dik. 's ochtends eet ik niks ik drink alleen koffie en water. Om 12:00 kan ik dan een grote maaltijd nemen. Dan geef ik mijn maag de hele dag de rust. En om 20:00 eet ik dan weer een grote maaltijd. Zo is de mens ook ontworpen. De hele dag door eten is niet gezond.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens, als je ontbijt, dan komt juist je spijsvertering op gang, oftewel je begint met het opstarten van je lichaam. Hierbij komt als voordeel, als je een relatief mager ontbijt hebt, dat de vetverbranding wordt gestimuleerd, gezien het lichaam elders energie vandaan moet halen.

Een stevig ontbijt (om 8:00 bijv.) en om 16:00 een stevig avond maal werkt immers net zo goed als ik jouw theorie zo moet geloven, hier hoeft niet perse een vaste tijd aan te zitten. Tevens verteerd het lichaam minder effectief als je gaat slapen, dit komt omdat het "winterslaap syndroom" (woord bestaat niet, maar past wel goed bij de situatie omschrijving) op gang wordt gezet, het lichaam gaat besparen op wat er in de maag zit, en gaat de volgende ochtend pas weer vrolijk verder. Niet effectief dus en leid vaak naar meer opslag vetten dan daadwerkelijke opname voedingstoffen.
You can get the Weeny out of the War, but you cannot get the War out of the Weeny
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:06:33 #22
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172920955
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:23 schreef Lienekien het volgende:
Ja, genoeg water drinken, goed bewegen (stuk wandelen) en kiwi's?
FTFY
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172921866
Drink je voldoende?

En wat voor fruit eet je?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:55:51 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172921875
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

FTFY
Zak hooi.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:05:21 #25
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172922131
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zak hooi.
:*
UI Made bij VanilleKwark.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')