abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:58:02 #1
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172911355
Gistermiddag ben ik door drie agenten geregistreerd in een politiesysteem. Volgens de Autoriteit Persoonsgegevens mag dat alleen voor een bepaal doel en moet de registratie noodzakelijk zijn om dat doel te bereiken. Ik voel dat in ieder geval niet dat aan dat tweede criterium is voldaan. Hieronder een korte samenvatting van wat er gebeurd is. Ik ben meerderjarig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me vooral af of de agenten wel correct hebben gehandeld en geinformeerd: kan ik de registratie via de Wet Politiegegevens toch wél inzien in tegenstelling tot wat zij zeiden? Mogen ze mijn gegevens noteren terwijl dat niet nodig is? Ook krijg ik sterk het gevoel dat alles te doen was om de joint die ik had gerookt en niet om het zitten op die plek (nadat ik had verteld dat ik die had gerookt): zouden ze me daarvoor mogen registreren? Zouden ze daar duidelijker over moeten zijn geweest?

[ Bericht 0% gewijzigd door KetchupFTW op 04-08-2017 21:06:39 ]
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  PR/Manusje van alles vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:00:32 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172911423
Moet je nog beginnen aan die studie rechten of wat?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_172911433
Dit lijkt me nou typisch een casus waar een rechtenstudent iets zinvols over zou kunnen zeggen :+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2017 21:02:05 ]
pi_172911450
Tvp. Ik sta ook geregisteerd voor "roekeloos rijden" oid, kan het niet inzien en er zijn geen metingen of bewijs.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:09:00 #5
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172911623
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
Dit lijkt me nou typisch een casus waar een rechtenstudent iets zinvols over zou kunnen zeggen :+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zes weken strafrecht achter de rug. Dan gaan we het niet hebben over dit soort kleinigheden :P.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:13:33 #6
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_172911721
Is een reguliere mutatie. Vergelijkbaar met een notitie in een logboek. Niks spannends.
Tics van je petten.
pi_172911743
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:13 schreef nattermann het volgende:
Is een reguliere mutatie. Vergelijkbaar met een notitie in een logboek. Niks spannends.
Dit.

Mocht nou in de toekomst blijken dat in de uren rond jouw signalering op die plaats er iets illegaals is gebeurd, dan kunnen ze je toch nog achterhalen.
dag
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:15:42 #8
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_172911767
Waarom vertel je dan ook de waarheid dan
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_172911818
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit.

Mocht nou in de toekomst blijken dat in de uren rond jouw signalering op die plaats er iets illegaals is gebeurd, dan kunnen ze je toch nog achterhalen.
Het is tevens informatie die meegenomen zal worden bij het voorspellen van (criminele activiteiten in) de toekomst.
pi_172911862
De eerste fout: praat niet met de politie.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:23:24 #11
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172911909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit.

Mocht nou in de toekomst blijken dat in de uren rond jouw signalering op die plaats er iets illegaals is gebeurd, dan kunnen ze je toch nog achterhalen.
Waar het mij om gaat is dat het om de wiet lijkt te gaan. Ik ben nogmaals genoteerd zodat ze kunnen kijken of daar in de toekomst ook anderen zullen zitten om dingen te gebruiken. Daarbij lijkt het me niet nodig mijn naam te noteren. Ik zal niet genoteerd zijn als ze niet wisten dat ik wiet had gebruikt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:25:50 #12
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_172911950
Mja, je had natuurlijk ook gewoon je jointje op je slaapkamer kunnen roken.
Tics van je petten.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:32:54 #13
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172912102
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:25 schreef nattermann het volgende:
Mja, je had natuurlijk ook gewoon je jointje op je slaapkamer kunnen roken.
Ze zouden me niet eens opgemerkt hebben als ze mijn fiets niet hadden zien staan ;)
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172912736
Als rechtenstudent weet je natuurlijk uitstekend dat een joint bezitten in beginsel gewoon een strafbaar feit is. Dat je in Nederland vanwege het gedoogbeleid meestal geen straf ontvangt voor bezit van een kleine hoeveelheid softdrugs doet daar niets aan af.

Omdat drugsbezit strafbaar is, brengt de politie graag in kaart wie betrokken zijn in de handel. Daarmee is het doel van de registratie direct duidelijk.
pi_172912745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ze zouden me niet eens opgemerkt hebben als ze mijn fiets niet hadden zien staan ;)
Irrelevant.
pi_172915461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ze zouden me niet eens opgemerkt hebben als ze mijn fiets niet hadden zien staan ;)
Had jij er een vlaggetje op met bloemetjes rond het stuur?
pi_172915597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:58 schreef KetchupFTW het volgende:

Ik vraag me vooral af of de agenten wel correct hebben gehandeld en geinformeerd: kan ik de registratie via de Wet Politiegegevens toch wél inzien in tegenstelling tot wat zij zeiden?
Mogen ze mijn gegevens noteren terwijl dat niet nodig is? Ook krijg ik sterk het gevoel dat alles te doen was om de joint die ik had gerookt en niet om het zitten op die plek (nadat ik had verteld dat ik die had gerookt): zouden ze me daarvoor mogen registreren? Zouden ze daar duidelijker over moeten zijn geweest?
Of de gegevens nodig zijn of niet weet jij helemaal niet. Daar kun je weinig uitspraken over doen. Het feit dat ze jouw identiteit opnemen is ook niet raar (al moeten ze er wel een goede reden voor hebben, of het moet een veiligheidsrisicogebied zijn oid). De politie is behoudens extreme gevallen niet verplicht om duidelijk tegen je te zijn. :P

Verder heb je volgens mij geen recht om gegevens in te zien op basis van de Wet politiegegevens maar die ken ik niet heel erg goed.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:40:04 #18
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_172915612
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
De eerste fout: praat niet met de politie.
Voor een rechtenstudent wel een blunder.

Toegegeven, het filmpje gaat over murica, maar het principe is hetzelfde
Feyenoord!!! * Barça
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:46:51 #19
396386 sturmpie
for night & nature
pi_172916640
na surveillance volgt rapporteren denk ik. dus je komt in hun verhaal voor. is niks verder, gewoon administratie. mocht er volgende week 'n lijk liggen, dan komen ze eerst bij jouw vragen of je iets weet.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_172917677
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 00:46 schreef sturmpie het volgende:
na surveillance volgt rapporteren denk ik. dus je komt in hun verhaal voor. is niks verder, gewoon administratie. mocht er volgende week 'n lijk liggen, dan komen ze eerst bij jouw vragen of je iets weet.
Ze waren er toch zelf ook.
pi_172920096
Waarom zit je als student rechten aan de drugs?

Als je gesignaleerd staat, is dat een smet op je naam die later tegen je gebruikt kan worden.

Heel dom.
pi_172921229
Dat zeggen ze alleen maar om je bang te maken. Dit soort dingen registeren hebben ze niet eens capaciteit voor bij de politie.
pi_172921374
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:22 schreef kikoooooo het volgende:
Dat zeggen ze alleen maar om je bang te maken. Dit soort dingen registeren hebben ze niet eens capaciteit voor bij de politie.
:')

Dit doen ze ter plekke
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:52:46 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172921811
Na 2 jaar verdwijn je automagisch uit het systeem... Niets aan de hand dus..
pi_172923868
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moet je nog beginnen aan die studie rechten of wat?
_O-
pi_172924037
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
De eerste fout: praat niet met de politie.
Dat dus. Nooit maar dan ook nooit praten met de politie. Alles kan (en zal indien daar aanleiding toe is) tegen je gebruikt worden.

Tegen die knakers moet je nog geen goedemorgen zeggen. Gewoon je ID laten kijken en verder niks.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172924093
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dus. Nooit maar dan ook nooit praten met de politie. Alles kan (en zal indien daar aanleiding toe is) tegen je gebruikt worden.

Tegen die knakers moet je nog geen goedemorgen zeggen. Gewoon je ID laten kijken en verder niks.
Stoer man :')

Gaat vast in je voordeel werken! Succes ermee
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:26:29 #28
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172924167
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
De eerste fout: praat niet met de politie.
Dit. Dat een zogenaamde rechtenstudent dit niet weet is schrijnend.
And so is the past
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:56:41 #29
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172927218
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Of de gegevens nodig zijn of niet weet jij helemaal niet. Daar kun je weinig uitspraken over doen. Het feit dat ze jouw identiteit opnemen is ook niet raar (al moeten ze er wel een goede reden voor hebben, of het moet een veiligheidsrisicogebied zijn oid). De politie is behoudens extreme gevallen niet verplicht om duidelijk tegen je te zijn. :P

Verder heb je volgens mij geen recht om gegevens in te zien op basis van de Wet politiegegevens maar die ken ik niet heel erg goed.
Is de goede reden dat ik daar zit en een joint rook? Wat als het een sigaret was geweest? Wat als ik daar bellen aan het blazen was?

Zo "criminaliseer" je toch in feite het wietgebruik, door daar een ernstig ogende melding van te maken met naam in het politiesysteem?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172927584
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:56 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Is de goede reden dat ik daar zit en een joint rook? Wat als het een sigaret was geweest? Wat als ik daar bellen aan het blazen was?

Zo "criminaliseer" je toch in feite het wietgebruik, door daar een ernstig ogende melding van te maken met naam in het politiesysteem?
Wat snap je niet aan het feit dat wietgebruik gewoon een strafbaar feit is?

Er is alleen besloten dat een en ander niet vervolgd zal worden.
pi_172927720
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:21 schreef Geralt het volgende:
Tegen die knakers moet je nog geen goedemorgen zeggen. Gewoon je ID laten kijken en verder niks.
Dat men maar eerst aan mij laat zien dat ze ook van de politie zijn, anders krijgt men dat nog niet te zien.
pi_172927779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:23 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat het om de wiet lijkt te gaan. Ik ben nogmaals genoteerd zodat ze kunnen kijken of daar in de toekomst ook anderen zullen zitten om dingen te gebruiken. Daarbij lijkt het me niet nodig mijn naam te noteren. Ik zal niet genoteerd zijn als ze niet wisten dat ik wiet had gebruikt.
Wat is er mis mee dat ze je registreren? Je hebt toch wiet gebruikt?
Make my day!
pi_172927879
Ik vraag wat zijn probleem is met die registratie. Aangezien hij zelf aangeeft dat ie verdovende middelen gebruikt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Nizno op 05-08-2017 18:45:52 ]
Make my day!
pi_172928170
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:56 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Is de goede reden dat ik daar zit en een joint rook? Wat als het een sigaret was geweest? Wat als ik daar bellen aan het blazen was?

Zo "criminaliseer" je toch in feite het wietgebruik, door daar een ernstig ogende melding van te maken met naam in het politiesysteem?
Stel je niet zo aan man, met je ernstige melding. Ze hadden je ook een boete kunnen geven voor overtreding van de APV, of je kunnen fouilleren op basis van de opiumwet. Maar nee, ze noteren even wat gegevens, geven je een waarschuwing over het blokkeren van die deur en verdwijnen weer. Perfect in lijn met de politietaak, dus daar kunnen ze gewoon een notitie van maken in het systeem. Hoor je verder niets meer van
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:14:10 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_172928579
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dus. Nooit maar dan ook nooit praten met de politie. Alles kan (en zal indien daar aanleiding toe is) tegen je gebruikt worden.

Tegen die knakers moet je nog geen goedemorgen zeggen. Gewoon je ID laten kijken en verder niks.
Onzin, gewoon vriendelijk meewerken dan is er niets aan de hand. Waarom zaken moeilijker maken dan nodig is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_172928636
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Onzin, gewoon vriendelijk meewerken dan is er niets aan de hand. Waarom zaken moeilijker maken dan nodig is.
Dus maar klakkeloos aannemen dat men is wat men beweren doet?

Wat die zijn ben ik ook en geweest!
pi_172928864
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het feit dat wietgebruik gewoon een strafbaar feit is?

Dit dus. Je had ook een boete kunnen krijgen. Stond je ook in het systeem en koste het je nog geld ook. Nu sta je er gratis in.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:38:50 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_172928937
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus maar klakkeloos aannemen dat men is wat men beweren doet?

Wat die zijn ben ik ook en geweest!
Ik weet niet welke agenten jij tegenkomt, maar bij mij identificeren ze zichzelf al voor je een woord gezegd hebt. Ik snap dat hele moeilijke gedoe rondom politie nooit zo, die mensen doen ook gewoon hun werk. Als je gewoon meewerkt dan is iedereen zo snel mogelijk weer onderweg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_172930546
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit dus. Je had ook een boete kunnen krijgen. Stond je ook in het systeem en koste het je nog geld ook. Nu sta je er gratis in.
Bij een boete had die in beroep kunnen gaan wat die nu niet kan!

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 05-08-2017 19:09:50 ]
pi_172930652
Bij slim moet men maar nog slimmer gaan worden?

Geen bewijs gekregen TS?

Of op de telefoon een filmpje gemaakt?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2017 19:14:35 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:24:54 #41
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172933759
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit dus. Je had ook een boete kunnen krijgen. Stond je ook in het systeem en koste het je nog geld ook. Nu sta je er gratis in.
Snap ik. Het gaat me ook niet om het feit zelf maar om de registratie in een politiesysteem. Ik stel mijn privacy op prijs. Ik ben nu niet bestraft maar de registratie deed toch wel wat bellen bij me rinkelen. Het voelde alsof ik alsnog bestraft werd en wilde weten of het mocht.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172933793
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:24 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Snap ik. Het gaat me ook niet om het feit zelf maar om de registratie in een politiesysteem. Ik stel mijn privacy op prijs.
Dan moet je niet in het openbaar wiet gaan roken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:36:07 #43
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172934053
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan moet je niet in het openbaar wiet gaan roken.
Je verdraait nu behoorlijk wat er gebeurd is. Ik ben niet beboet voor het roken van wiet. Ik heb een waarschuwing gehad omdat ik daar blijkbaar niet mocht zitten, maar die waarschuwing is in het systeem genoteerd met mijn naam daarbij. Dat heeft verder niets met het wietgebruik te maken. Ik ging juist op die plek zitten om niemand tot last te hoeven zijn, dus waarom je de politie zo in bescherming neemt terwijl ik niets misdaan heb is me een raadsel.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172934123
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:36 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Je verdraait nu behoorlijk wat er gebeurd is. Ik ben niet beboet voor het roken van wiet. Ik heb een waarschuwing gehad omdat ik daar blijkbaar niet mocht zitten, maar die waarschuwing is in het systeem genoteerd met mijn naam daarbij. Dat heeft verder niets met het wietgebruik te maken. Ik ging juist op die plek zitten om niemand tot last te hoeven zijn, dus waarom je de politie zo in bescherming neemt terwijl ik niets misdaan heb is me een raadsel.
Dan moet je niet ergens gaan zitten waar je de vluchtweg verspert.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:41:36 #45
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172934206
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan moet je niet ergens gaan zitten waar je de vluchtweg verspert.
Dat ging uiteraard niet expres. Als zo'n vluchtweg afgelegen naast een snelweg ligt denk je daar niet zo snel aan. Wederom mis je trouwens mijn punt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172934638
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:41 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat ging uiteraard niet expres. Als zo'n vluchtweg afgelegen naast een snelweg ligt denk je daar niet zo snel aan. Wederom mis je trouwens mijn punt.
Was je in de veronderstelling dat waarschuwingen niet gedocumenteerd worden?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 07:48:06 #47
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_172940556
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:41 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat ging uiteraard niet expres. Als zo'n vluchtweg afgelegen naast een snelweg ligt denk je daar niet zo snel aan. Wederom mis je trouwens mijn punt.
Maar wat is je punt dan?

Je maakt twee overtredingen en je wordt verder niet eens beboet.
Je zou die agenten een bloemetje moeten sturen.

Als je niet in het registratiesysteem wilt komen moet je je aan de regelgeving houden.
pi_172941095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:14 schreef Telefoonvork het volgende:
Waarom zit je als student rechten aan de drugs?

Als je gesignaleerd staat, is dat een smet op je naam die later tegen je gebruikt kan worden.

Heel dom.
Haha ja, het zijn ook net mensen die rechtenstudenten he? En allemaal maar zuipen tijdens de studie en rottigheid uithalen. Als je gepakt wordt op openbare dronkenschap is dat ook een smet. Illegaal downloaden? Of haast hebben in het verkeer, en daardoor een fout maken: Smet.

Lastig leven zo lijkt me hoor.

Ik denk trouwens dat in de advocatuur nog behoorlijk wat weggesnoven wordt. Zie je vaker bij beroepen waar je veel uren moet maken en je geen foutje kunt permitteren.
pi_172941327
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Onzin, gewoon vriendelijk meewerken dan is er niets aan de hand. Waarom zaken moeilijker maken dan nodig is.
Gewoon meewerken, geen vragen stellen, doen wat je opgedragen word. :')

Ik heb niet perse problemen met autoriteit maar dat klakkeloos aan alles maar meewerken zonder enige vorm van onderbouwing door de desbetreffende ambtenaren, ook nog eens gebruikmakend van een systeem waar jij als burger in komt te staan maar verder niets mee kan juridisch gezien.. sorry maar verhuis dan gewoon meteen naar een bananenrepubliek als je dat soort genaai lekker vindt.
  zondag 6 augustus 2017 @ 10:20:12 #50
132191 -jos-
Money=Power
pi_172941632
Welkom in de digitale wereld. Alles wat ze van je weten wordt opgeslagen. Tegen de popo zeggen dat je geblowd hebt? Natuurlijk schrijven ze dat op!

Overigens lijkt mij dat je wel recht op inzage moet hebben o.b.v. de Wbp inderdaad.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 6 augustus 2017 @ 16:20:11 #52
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_172947619
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gewoon meewerken, geen vragen stellen, doen wat je opgedragen word. :')

Ik heb niet perse problemen met autoriteit maar dat klakkeloos aan alles maar meewerken zonder enige vorm van onderbouwing door de desbetreffende ambtenaren, ook nog eens gebruikmakend van een systeem waar jij als burger in komt te staan maar verder niets mee kan juridisch gezien.. sorry maar verhuis dan gewoon meteen naar een bananenrepubliek als je dat soort genaai lekker vindt.
Ik woon hier prima in dit land dus nee dank je wel. Ik zie alleen de meerwaarde niet zo in van alles nodeloos ingewikkeld en moeilijk maken. Ze doen gewoon het werk waar ze door jou en door mij voor worden betaald, dus hoezo "klakkeloos aan alles meewerken"?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_172948186
Dit wordt vastgelegd in het politiesysteem. Dat is niet je justitiële documentatie (in de volksmond het strafblad genoemd). Meerdere doelen hiervan zijn o.a. Informatieverzameling (bijvoorbeeld wie gaat met wie om) en wat gebeurt waar. Voor jou heeft dit geen gevolgen verder.
Pauperz
  maandag 7 augustus 2017 @ 08:06:07 #54
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172963458
Er gebeurt eigenlijk helemaal niets. Het is alleen te hopen dat Rodrigo Duterte van de Filipijnen de komende tijd niet aan de macht komt in nederland. Die is dol op zulke registraties.
Tot nooit .......
pi_172973321
Ik snap niet waar je je druk om maakt?

Ik heb denk ik paar pagina's vol aantekeningen bij de politie. Zolang je niet veroordeeld wordt door een rechter is er toch niks aan de hand?
pi_173010384
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het feit dat wietgebruik gewoon een strafbaar feit is?

Er is alleen besloten dat een en ander niet vervolgd zal worden.
Waar staat dat er dan dat wietgebruik strafbaar is? Bezit is strafbaar, gebruik niet. (Wel in het openbaar, dus het was misschien niet heel slim van TS dat toe t geven :') ) Maar inprincipe hebben ze niet geconstateerd dat TS rookte.

[ Bericht 7% gewijzigd door IkBenDeBaas op 09-08-2017 01:27:49 ]
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 01:52:58 #57
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173010588
Met je fiets een nooduitgang blokkeren en wiet roken

Je mag blij zijn dat het hierbij is gebleven
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_173010719
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:52 schreef Mortaxx het volgende:
Met je fiets een nooduitgang blokkeren en wiet roken

Je mag blij zijn dat het hierbij is gebleven
Fiets stond geloof ik onder ts zat onder de brug, als deze de fiets meegenomen had hadden ze hem waarschijnlijk niet eens opgemerkt.
TS vraag een Vob aan dan weet jij of je erin staat of niet.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 02:18:49 #59
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173010789
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Fiets stond geloof ik onder ts zat onder de brug, als deze de fiets meegenomen had hadden ze hem waarschijnlijk niet eens opgemerkt.
TS vraag een Vob aan dan weet jij of je erin staat of niet.
lees de op even voor je reageert. We zijn hier niet in pol
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_173010811
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

lees de op even voor je reageert. We zijn hier niet in pol
Geloof ik staat er duidelijk of niet?
Waar dacht jij of wie denk jij wel wat jij bent?
pi_173010838
Je moet je altijd op je zwijgrecht berusten wanneer je je er in de problemen mee kan komen. Als ze je dan meenemen voor verhoor dan bel je je advocaat.
Nooit zomaar toegeven, want dan verlies je altijd.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 02:37:06 #62
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173010874
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geloof ik staat er duidelijk of niet?
Waar dacht jij of wie denk jij wel wat jij bent?
ben je dronken?
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')