abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172990773
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat het om een "kapitaalverzekering eigen woning" gaat. Inleg wordt belegd met als doel een eindkapitaal gelijk aan de hypotheekschuld, en bij overlijden van de begunstigde voor de afloopdatum, vindt een uitkering plaats.
exact.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172990784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:18 schreef Dagobert123 het volgende:
Bij Westland mag je gewoon 10% per jaar van je oorspronkelijke hypotheek aflossen bij aflossingsvrij.
Dus even uitrekenen hoeveel je had afgelost bij annuitair en dat overmaken naar de bank.
Zit wel een minimumbedrag aan, dus kan wellicht niet maandelijks, maar per jaar of per kwartaal is zeker mogelijk.
ben ik mij bewust
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172990795
We hebben even contact gehad met financieel adviseur. Binnenkort even gesprekje
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:57:50 #29
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172991444
Ik kan niet overzien of die paar duizend zou lappen. Maar ik zou alles op alles zetten om die hypotheek af te lossen. Al je vakantiegeld er in. Dan kan het alleen maar meevallen wanneer je in de toekomst wilt verhuizen en/of oversluiten.
If it floats, flies, or fucks, it is cheaper to rent it.
pi_172992067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:57 schreef Hallmark het volgende:
Ik kan niet overzien of die paar duizend zou lappen. Maar ik zou alles op alles zetten om die hypotheek af te lossen. Al je vakantiegeld er in. Dan kan het alleen maar meevallen wanneer je in de toekomst wilt verhuizen en/of oversluiten.
We gaan juist met dezelfde hypotheekbank praten om deze hypotheek naar een aflosvorm om te zetten. Waarschijnlijk gaan ze daar wel mee akkoord omdat in the end dat ook minder risico is voor de bank. En dan het aflosvrije deel gewoon gaan aflossen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172992117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:57 schreef Hallmark het volgende:
Dat dus. Het soort aflossingsvrij is al klote als je onderwaarde hebt, die kapitaalverzekering is ook geen hulpmiddel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:34 schreef Ticootje het volgende:

We gaan juist met dezelfde hypotheekbank praten om deze hypotheek naar een aflosvorm om te zetten. Waarschijnlijk gaan ze daar wel mee akkoord omdat in the end dat ook minder risico is voor de bank. En dan het aflosvrije deel gewoon gaan aflossen.
Het omzetten betekent het veranderen van de voorwaarden. Dat betekent een gang naar de notaris, met alle gekloot van dien
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_172992161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus. Het soort aflossingsvrij is al klote als je onderwaarde hebt, die kapitaalverzekering is ook geen hulpmiddel.

[..]

Het omzetten betekent het veranderen van de voorwaarden. Dat betekent een gang naar de notaris, met alle gekloot van dien
Gekloot, als in dat kost ook geld. Ja, maar dan is het wel gewoon geregeld.

Links of rechts om is dit gewoon een draak van een constructie en eigenlijk moeten we daar gewoon zsm vanaf zodat we wel vermogen kunnen gaan opbouwen ipv een of andere woekerpolis waar de helft van de inleg naar de verzekeraar gaat.
pi_172992715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:39 schreef Ticootje het volgende:
Links of rechts om is dit gewoon een draak van een constructie en eigenlijk moeten we daar gewoon zsm vanaf zodat we wel vermogen kunnen gaan opbouwen ipv een of andere woekerpolis waar de helft van de inleg naar de verzekeraar gaat.
:Y
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:49:40 #34
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172996375
Ongeacht het verloop zou ik gewoon dat aflossingsvrije deel beetpakken. Je had eigenlijk al kunnen beginnen met aflossen. Ik vind dat aflossingsvrije spul uitstekend, mits je discipline en de financiele middelen hebt. Je kunt er lekker veel in gooien, maar je kunt ook tijdelijk niks doen.
pi_172996731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:49 schreef Hallmark het volgende:
Ongeacht het verloop zou ik gewoon dat aflossingsvrije deel beetpakken. Je had eigenlijk al kunnen beginnen met aflossen. Ik vind dat aflossingsvrije spul uitstekend, mits je discipline en de financiele middelen hebt. Je kunt er lekker veel in gooien, maar je kunt ook tijdelijk niks doen.
Kun je ongeacht welke bank onbeperkt aflossen op een aflosvrij deel? Dat lijkt me niet namelijk.

Maar is een puntje wat ik wel even meeneem in het gesprek.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:52:02 #36
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172997796
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Kun je ongeacht welke bank onbeperkt aflossen op een aflosvrij deel? Dat lijkt me niet namelijk.
Nee, niet onbeperkt, meestal per jaar maximaal tot 10-20% van de hoofdsom o.i.d.

Maar je kunt gewoon daar op aflossen, hoor. Doe ik ook, elke maand zelfs.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:21:49 #37
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172998320
Je kan altijd onbeperkt aflossen. Boven een x percentage krijg je alleen last van boeterente. :+
pi_172998783
Hangt ook af van de rente op dat moment voor hypotheken met een RVP gelijk aan de resterende looptijd. Als de bank het geld dat je voor de aflossing brengt, weer kan uitlenen via hypotheken met hogere rente, zullen ze dat maar wat graag doen.

Alleen in deze tijd van lage en steeds lagere rente, is dat niet snel het geval.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')