abonnement Unibet Coolblue
pi_172910411
Door omstandigheden (scheiding) is er zonder dat ik het wist 5 jaar lang niet betaald aan de verzekering. Nooit een betaalherrinering of brief gehad tot vandaag of ik even 5500,- wil betalen. Opzich geen probleem geld is er , dus die optie is er.

ook is er een optie om het niet te doen... dan keert de waarde van het potje iets van 6/7k uit .

Maar staat het huis ongedekt en heeft de hypotheekverstrekker een issue .

Eigenlijk wil ik sowieso van mijn aflosvrije hypotheek af naar een annuïteiten hypotheek.

huis staat +- 30k onderwater

Nu vraag ik me af wat verstandig is
1. gewoon betalen minste gezeik.
2. financieel adviseur voor nieuwe hypotheek .
3. huis verkopen / restschuld mee in nieuwe hypotheek op nieuw huis over 2 jaar was dit toch het plan.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172910464
Oh de rentevaste periode is nog 2 jaar dus oversluiten is boeterente.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:34:14 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172910779
Hoezo hypotheekverstrekker voor nieuwe hypotheek? Is je rentevaste periode al afgelopen dan? Want als dat niet zo is, dan is er helemaal geen sprake van een 'nieuwe' hypotheek, dacht ik, dus punt 2 gaat dan al niet.

Je wil 30k restschuld meenemen naar een nieuwe woning? Ik denk dat optie 1 het makkelijkste is. Ik snap ook niet helemaal hoe er buiten jouw weten om 5 jaar lang niet is betaald aan de verzekering. Op wiens naam staat die verzekering?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172910907
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:34 schreef CoolGuy het volgende:
Hoezo hypotheekverstrekker voor nieuwe hypotheek? Is je rentevaste periode al afgelopen dan? Want als dat niet zo is, dan is er helemaal geen sprake van een 'nieuwe' hypotheek, dacht ik, dus punt 2 gaat dan al niet.

Je wil 30k restschuld meenemen naar een nieuwe woning? Ik denk dat optie 1 het makkelijkste is. Ik snap ook niet helemaal hoe er buiten jouw weten om 5 jaar lang niet is betaald aan de verzekering. Op wiens naam staat die verzekering?
ik zou de hypotheek graag van aflossingsvrij naar annuïteiten willen zetten , echter ben bang door restschuld dat dat geen optie is.

5 jaar niet betalen hoe dat kan is mij ook een raadsel je zou verwachten dat een bedrijf die dit soort verzekeringen doet herinneringen stuurt naar je adres toch ? hoe het kan is omdat de gezamenlijke rekening met ex vrouw is opgeheven en mij en haar en dus kennelijk ook de verzekeraar 5 jaar lang niet is opgevallen dat er niet werd betaald .

en ja 30k mee nemen als restschuld naar nieuwe woning is toch niet zo raar ? hoor meer mensen die het doen , wou eigenlijk over 2/3 jaar kijken naar woning en ik weet 5k is geen reden om nu te doen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:45:52 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172911068
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:39 schreef Joene het volgende:

[..]

ik zou de hypotheek graag van aflossingsvrij naar annuïteiten willen zetten , echter ben bang door restschuld dat dat geen optie is.

5 jaar niet betalen hoe dat kan is mij ook een raadsel je zou verwachten dat een bedrijf die dit soort verzekeringen doet herinneringen stuurt naar je adres toch ? hoe het kan is omdat de gezamenlijke rekening met ex vrouw is opgeheven en mij en haar en dus kennelijk ook de verzekeraar 5 jaar lang niet is opgevallen dat er niet werd betaald .

en ja 30k mee nemen als restschuld naar nieuwe woning is toch niet zo raar ? hoor meer mensen die het doen , wou eigenlijk over 2/3 jaar kijken naar woning en ik weet 5k is geen reden om nu te doen.
Het zou zomaar kunnen dat dat door de restschuld geen optie is nee. Want als je de restschuld niet kunt betalen, kun je dan wel k.k. betalen? Want zo nee, houdt het al op.

Ja dat zou je verwachten, maar wat je nog meer zou verwachten is dat je je financiële situatie onder controle hebt, waardoor je dus weet wat de gevolgen zijn van het opheffen van een rekening. Ik bedoel, kom op zeg :{

Dat is niet zo raar, maar vroeger gingen dat soort dingen wat makkelijker dan nu denk ik, al zal het misschien nog steeds gaan. Maar je wil dus voor een gat van 5500 euro, wat geld is dat je hebt liggen, je huis verkopen met 30k restschuld om dan op een nieuw huis wederom onder water te staan? Wat is daar de logica van?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172911105
En oversluiten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172911268
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:47 schreef Ticootje het volgende:
En oversluiten?
Dan komt ook de onderwaarde "boven water" bij de bepaling van de woningwaarde.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172911282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat dat door de restschuld geen optie is nee. Want als je de restschuld niet kunt betalen, kun je dan wel k.k. betalen? Want zo nee, houdt het al op.

Ja dat zou je verwachten, maar wat je nog meer zou verwachten is dat je je financiële situatie onder controle hebt, waardoor je dus weet wat de gevolgen zijn van het opheffen van een rekening. Ik bedoel, kom op zeg :{

Dat is niet zo raar, maar vroeger gingen dat soort dingen wat makkelijker dan nu denk ik, al zal het misschien nog steeds gaan. Maar je wil dus voor een gat van 5500 euro, wat geld is dat je hebt liggen, je huis verkopen met 30k restschuld om dan op een nieuw huis wederom onder water te staan? Wat is daar de logica van?
ik wil over een jaar of 2 sowieso een ander huis , niet persee voor dat gat :) van 5.5k meer omdat onze financiele situatie behoorlijk anders is dan paar jaar geleden gelukkig :)

het liefst zou ik eigenlijk dus mn hypotheek wijzigen naar annuïteiten .

maar die kosten haal ik er niet uit in 2 jaar.

Over 2 jaar zou die 30k restschuld 20k restschuld kunnen zijn.

het is meer de vraag wat is handig : als ik jou lees zeg je betaal 5500 en zing 2 jaar uit
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172911332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan komt ook de onderwaarde "boven water" bij de bepaling van de woningwaarde.
Ja precies. Dat dacht ik dus ook al.

Simpel is simpel. 5,5k die pot in en over een paar jaar oversluiten / verkassen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172911375
Oh ik hoor dus bij joene. Voor als dat onduidelijk was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172911445
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:55 schreef Joene het volgende:

het liefst zou ik eigenlijk dus mn hypotheek wijzigen naar annuïteiten .

maar die kosten haal ik er niet uit in 2 jaar.

Over 2 jaar zou die 30k restschuld 20k restschuld kunnen zijn.

Door een paar jaar flink af te lossen, kan je de restschuld wegwerken. Blijft het punt van de achterstallige premies en de te betalen premies.

Ik snap niet hoe je het zo ver hebt laten komen:

1) Een klotesoort van hypotheek
2) Premie voor die verzekering 5 jaar niet betaald Wat is er eigenlijk verzekerd; nu je gescheiden bent, kan de situatie wel heel anders zijn.: op wiens leven(s) en wie betaalde(n) de premie(s)??
3) 30 k restschuld (in hoeveel jaar)?

Maar we helpen je wel....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172911546
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Door een paar jaar flink af te lossen, kan je de restschuld wegwerken. Blijft het punt van de achterstallige premies en de te betalen premies.

Ik snap niet hoe je het zo ver hebt laten komen:

1) Een klotesoort van hypotheek
2) Premie voor die verzekering 5 jaar niet betaald Wat is er eigenlijk verzekerd; nu je gescheiden bent, kan de situatie wel heel anders zijn.: op wiens leven(s) en wie betaalde(n) de premie(s)??
3) 30 k restschuld (in hoeveel jaar)?

Maar we helpen je wel....
1. eens maar in 2007 werd dit ongeveer aan iedereen verkocht.
2. er is 2/3 van het hypotheekbedrag op mijn leven .
3. restschuld is onderwaarde zolang ik niet verkoop is die er dus niet , maar als ik wil oversluiten / wijzigen hebben we neem ik aan taxatie dus een gat :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172911569
1) klopt. Maar zeg 10 jaar terug was het een vrij normale hypotheekvorm.
2) dit is dus de grote vraag. Hoe kan het nu zo zijn dat we na 5 jaar pas een brief krijgen dat de premie niet betaald word. Als ik 2 maanden mn zorgverzekering niet betaal dan liggen er al 6 brieven ol de mat. Maar dit was dus serieus de eerste brief.
3)30k rest, 2006 gekocht, top markt, geen randstad. Maar het trekt wel aan, het is zelfs 60 geweest. Zolang we niet verkopen is er geen restschuld en het huis is prima. Dus liever blijf ik gewoon zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172911588
Oh wauw. Zelfde reactie. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172911635
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:05 schreef Joene het volgende:

2. er is 2/3 van het hypotheekbedrag op mijn leven .

Da's één aspect, een ander punt is: wie moe(s)t de premie betalen? Wat is in het convenant daarover opgenomen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172911654
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:05 schreef Joene het volgende:
maar als ik wil oversluiten / wijzigen hebben we neem ik aan taxatie dus een gat :)
Klopt. Welke bank?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172911670
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's één aspect, een ander punt is: wie moe(s)t de premie betalen? Wat is in het convenant daarover opgenomen?
oh ja dat is mijn taak , ik klaag ook niet over dat ik die premie moet betalen hoor. Het is me nooit opgevallen en dacht heel eerlijk dat het in mn hypotheek bedrag zat , tot vandaag de brief kwam zegmaar.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172911673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's één aspect, een ander punt is: wie moe(s)t de premie betalen? Wat is in het convenant daarover opgenomen?
Goede vraag maar ik gok gewoon J.
Valt onder kosten van het huis. Maar het was een autoincasso van een rekening die opgeheven werd, en blijkbaar niemand die eraan dacht dat die premie daar vanaf ging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172911679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt. Welke bank?
Ing / westland
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172911733
overigens de verzekeraar was ook heel schappelijk in gesprek hoor , ik twijfel alleen wat de beste oplossing nu is.

maar jullie bevestigen wat we zelf ook dachten betaal maar gewoon en kijk over 2 jaar
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172911809
Punt met die gasten van ING is (ik ken ze van mijn hypotheken en tig rekeningen) dat er erg moeilijk een opening te vinden is voor face-to-face overleg.

Enige 2 "mogelijkheden" die ik zie:

A) Informeren of je bij verhuizen de onderwaarde mee kunt financieren

B) Niet verhuizen en
1) Premies betalen
2) Aflossen op schuld
3) Zodra (verzekeringsafkoopwaarde + woningwaarde) > (huidige hypotheekschuld - aflossingen), de hele hypotheekhandel opdoeken en overgaan naar een annuïteitending

Beetje afhankelijk van de evt. nieuwe woning, zal optie A aanzienlijk duurder dan B uitvallen door de bijkomen kosten bij A; zowel voor de verhuizing, als voor de hypotheek.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 04-08-2017 21:27:18 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172989508
Heb je niet een gratis bkr notatie gekregen met 5 jaar je verzekering niet betalen? Dan zal je vast ook geen nieuwe hypotheek krijgen.
pi_172989768
Je hebt een aflossingsvrije hypotheek maar ook een beleggingspolis? Wat is die verzekering precies. Ik zou die 7k laten uitkeren en gewoon een simpele levensverzekering nemen.
pi_172990023
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:22 schreef brulaap112 het volgende:
Je hebt een aflossingsvrije hypotheek maar ook een beleggingspolis? Wat is die verzekering precies. Ik zou die 7k laten uitkeren en gewoon een simpele levensverzekering nemen.
Ik denk dat het om een "kapitaalverzekering eigen woning" gaat. Inleg wordt belegd met als doel een eindkapitaal gelijk aan de hypotheekschuld, en bij overlijden van de begunstigde voor de afloopdatum, vindt een uitkering plaats.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172990660
Bij Westland mag je gewoon 10% per jaar van je oorspronkelijke hypotheek aflossen bij aflossingsvrij.
Dus even uitrekenen hoeveel je had afgelost bij annuitair en dat overmaken naar de bank.
Zit wel een minimumbedrag aan, dus kan wellicht niet maandelijks, maar per jaar of per kwartaal is zeker mogelijk.
pi_172990773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat het om een "kapitaalverzekering eigen woning" gaat. Inleg wordt belegd met als doel een eindkapitaal gelijk aan de hypotheekschuld, en bij overlijden van de begunstigde voor de afloopdatum, vindt een uitkering plaats.
exact.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172990784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:18 schreef Dagobert123 het volgende:
Bij Westland mag je gewoon 10% per jaar van je oorspronkelijke hypotheek aflossen bij aflossingsvrij.
Dus even uitrekenen hoeveel je had afgelost bij annuitair en dat overmaken naar de bank.
Zit wel een minimumbedrag aan, dus kan wellicht niet maandelijks, maar per jaar of per kwartaal is zeker mogelijk.
ben ik mij bewust
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172990795
We hebben even contact gehad met financieel adviseur. Binnenkort even gesprekje
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:57:50 #29
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172991444
Ik kan niet overzien of die paar duizend zou lappen. Maar ik zou alles op alles zetten om die hypotheek af te lossen. Al je vakantiegeld er in. Dan kan het alleen maar meevallen wanneer je in de toekomst wilt verhuizen en/of oversluiten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172992067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:57 schreef Hallmark het volgende:
Ik kan niet overzien of die paar duizend zou lappen. Maar ik zou alles op alles zetten om die hypotheek af te lossen. Al je vakantiegeld er in. Dan kan het alleen maar meevallen wanneer je in de toekomst wilt verhuizen en/of oversluiten.
We gaan juist met dezelfde hypotheekbank praten om deze hypotheek naar een aflosvorm om te zetten. Waarschijnlijk gaan ze daar wel mee akkoord omdat in the end dat ook minder risico is voor de bank. En dan het aflosvrije deel gewoon gaan aflossen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172992117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:57 schreef Hallmark het volgende:
Ik kan niet overzien of die paar duizend zou lappen. Maar ik zou alles op alles zetten om die hypotheek af te lossen. Al je vakantiegeld er in. Dan kan het alleen maar meevallen wanneer je in de toekomst wilt verhuizen en/of oversluiten.
Dat dus. Het soort aflossingsvrij is al klote als je onderwaarde hebt, die kapitaalverzekering is ook geen hulpmiddel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:34 schreef Ticootje het volgende:

We gaan juist met dezelfde hypotheekbank praten om deze hypotheek naar een aflosvorm om te zetten. Waarschijnlijk gaan ze daar wel mee akkoord omdat in the end dat ook minder risico is voor de bank. En dan het aflosvrije deel gewoon gaan aflossen.
Het omzetten betekent het veranderen van de voorwaarden. Dat betekent een gang naar de notaris, met alle gekloot van dien
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172992161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus. Het soort aflossingsvrij is al klote als je onderwaarde hebt, die kapitaalverzekering is ook geen hulpmiddel.

[..]

Het omzetten betekent het veranderen van de voorwaarden. Dat betekent een gang naar de notaris, met alle gekloot van dien
Gekloot, als in dat kost ook geld. Ja, maar dan is het wel gewoon geregeld.

Links of rechts om is dit gewoon een draak van een constructie en eigenlijk moeten we daar gewoon zsm vanaf zodat we wel vermogen kunnen gaan opbouwen ipv een of andere woekerpolis waar de helft van de inleg naar de verzekeraar gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172992715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:39 schreef Ticootje het volgende:
Links of rechts om is dit gewoon een draak van een constructie en eigenlijk moeten we daar gewoon zsm vanaf zodat we wel vermogen kunnen gaan opbouwen ipv een of andere woekerpolis waar de helft van de inleg naar de verzekeraar gaat.
:Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:49:40 #34
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172996375
Ongeacht het verloop zou ik gewoon dat aflossingsvrije deel beetpakken. Je had eigenlijk al kunnen beginnen met aflossen. Ik vind dat aflossingsvrije spul uitstekend, mits je discipline en de financiele middelen hebt. Je kunt er lekker veel in gooien, maar je kunt ook tijdelijk niks doen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172996731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:49 schreef Hallmark het volgende:
Ongeacht het verloop zou ik gewoon dat aflossingsvrije deel beetpakken. Je had eigenlijk al kunnen beginnen met aflossen. Ik vind dat aflossingsvrije spul uitstekend, mits je discipline en de financiele middelen hebt. Je kunt er lekker veel in gooien, maar je kunt ook tijdelijk niks doen.
Kun je ongeacht welke bank onbeperkt aflossen op een aflosvrij deel? Dat lijkt me niet namelijk.

Maar is een puntje wat ik wel even meeneem in het gesprek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:52:02 #36
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172997796
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Kun je ongeacht welke bank onbeperkt aflossen op een aflosvrij deel? Dat lijkt me niet namelijk.
Nee, niet onbeperkt, meestal per jaar maximaal tot 10-20% van de hoofdsom o.i.d.

Maar je kunt gewoon daar op aflossen, hoor. Doe ik ook, elke maand zelfs.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:21:49 #37
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172998320
Je kan altijd onbeperkt aflossen. Boven een x percentage krijg je alleen last van boeterente. :+
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172998783
Hangt ook af van de rente op dat moment voor hypotheken met een RVP gelijk aan de resterende looptijd. Als de bank het geld dat je voor de aflossing brengt, weer kan uitlenen via hypotheken met hogere rente, zullen ze dat maar wat graag doen.

Alleen in deze tijd van lage en steeds lagere rente, is dat niet snel het geval.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')