abonnement Unibet Coolblue
pi_172906601
Hi.

Ik ben even aan het kijken naar de computer van mijn ouders (volgens mij draait die op Windows 7), en dat ding reageert dus eigenlijk vrijwel niet meer. De computer start normaal op, maar eenmaal opgestart reageert de cursor/muis nergens meer op. Ik kan 'm wel bewegen, maar meer dan dat kan het niet. Meestal is het ook in plaats van een normale cursor zo'n laad icoontje, en dat dan voor eeuwig. Met het toetsenbord kan ik ook niets, daar reageert 'ie ook niet op. Hij lijkt wel bevroren en niks lukt.

Nu heb ik 'm opgestart in veilige modus (met netwerkmogelijkheden), kan ik hier misschien iets in doen? Een virusscanner laten draaien lukt niet, want dan sluit 'ie 'm meteen weer af.

Andere tips misschien? Ik ben nogal niet zo heel erg van de computers zeg maar, dus ik weet nu niet wat ik moet doen :P Anders maar naar de computerwinkel en desnoods ga ik mijn ouders vertellen dat ze beter een nieuw ding kunnen aanschaffen, want deze is best oud ook volgens mij (7/8 jaar).

:) dank!
pi_172906891
De muis en toetsenbord zelf werken wel? Als je ze bij een andere compluter inplugged bijvoorbeeld?

Verder.. mja 7 of 8 oud betekent niet dat het niet meer zou moeten werken natuurlijk.
Schijven gechecked, is de C schijf helemaal vol?
Windows opnieuw installeren desnoods?
There are only 151 Pokémon.
pi_172906909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:35 schreef Eenskijken het volgende:
Windows opnieuw installeren?
Ben ik dan niet alles kwijt? Er staan een boel belangrijke bestanden/contacten op die computer die mijn ouders nodig hebben. Helaas hebben ze geen backup gemaakt, beetje stom, maar ja
pi_172906916
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:35 schreef Eenskijken het volgende:
De muis en toetsenbord zelf werken wel? Als je ze bij een andere compluter inplugged bijvoorbeeld?

Yes, die zijn verder gewoon goed
pi_172906972
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:36 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ben ik dan niet alles kwijt? Er staan een boel belangrijke bestanden/contacten op die computer die mijn ouders nodig hebben. Helaas hebben ze geen backup gemaakt, beetje stom, maar ja
dat wel ja. Sowieso eerst kijken of je de data veilig kan stellen.
There are only 151 Pokémon.
pi_172907006
windowsknop indrukken (als dat nog werkt)
bij het venster intypen: msconfig
dan zie je in het programma menutje staan: msconfig.exe
met de rechter muisknop op klikken en in het rolmenu klikken op: uitvoeren als administrator
Dan naar het 4e tabblad: opstarten
Alle vinkjes weghalen, behalve die waarvan je denkt dat die zinnig zijn, zoals je anti virus
Op de knop OK klikken
Opnieuw opstarten en kijken wat die nou doet

Wederom een viruscontrole uitvoeren of een nieuw gratis antivirus progje downloaden en uitvoeren.
En/of systeemherstel uitvoeren.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:25:49 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_172909071
best kans dat er niks mis is, gewoon propvol cache geheugen.
CCleaner laten draaien
defragmenteren.

iig opschonen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')