abonnement Unibet Coolblue
pi_172906348


quote:
Rwandan National Electoral Commission officials swear an oath in front of election observers before supervising the election process at a polling station in the capital, Kigali, on Friday.

Almost 7 million voters have registered to vote in the presidential election
Preliminary results are expected later Friday but final results will take days
(CNN)Voting is under way in the Rwandan presidential election, with longtime leader Paul Kagame widely expected to win a third term in office.

Polls are due to stay open until 3 p.m. local time (9 a.m. ET), with close to 7 million Rwandans expected to vote, according to the government.
Rwanda kiest nieuwe regering, ik hoop dat het lukt zonder bloedvergieten.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:10:05 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172906388
Tja Democratisch kun je meneer Kagame moeilijk noemen. Al moet ik zeggen dat binnen de Rwandese context hij nog zo nadelig niet is.
  Boks-Chick vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:21:30 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172906581
Ik verwacht wel dat het lukt zonder bloedvergieten. En inderdaad zal Kagame waarschijnlijk weer winnen.

Overigens vinden de meeste Rwandezen dat ook prima. Ik ben 4 jaar terug ruim 2 weken in Rwanda geweest voor mijn werk. We waren met z'n tweeën die 2 weken nagenoeg 24/7 met twee Rwandezen op pad (een hutu en een tutsi) die daar voor het landelijke waterbedrijf EWSA werkten. Toen die eenmaal opwarmden vertelden ze ons enorm veel over hoe de dingen werkten etc. in Rwanda. Heel bijzonder om dat te hebben mogen mee maken, en uit eerste hand te horen hoe zij het beleven/beleefden.

Wat zij vertelden was dat hoewel hij regeert door de lijntjes heel strak en kort te houden (laatste jaren wel wat minder) hij dat doet op een manier die werkt voor hun nu. Rwandezen zijn over het algemeen heel bezorgd dat wanneer hij er mee stopt, en de lijntjes te snel te los komen, te veel oud zeer op gaat spelen en het mis loopt.

De vrede is nog relatief pril, nog geen 25 jaar. Als ik terugdenk naar mijn tienerjaren, 35 tot 45 jaar na de 2e WW, hoe door vooral ouderen de Duitsers doorgaans nog enorm gehaat werden, en dat was echt een ander volk, uit een ander land. Voor hun was het hun buurman die bijna van de een op de andere dag anders was dan jou, bepaald puur registratief door de Belgen geholpen door 'n stel corrupte Rwandezen. Haast niet voor te stellen.
lolwut
pi_172906582
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:10 schreef Hexagon het volgende:
Tja Democratisch kun je meneer Kagame moeilijk noemen. Al moet ik zeggen dat binnen de Rwandese context hij nog zo nadelig niet is.
is er een betere kandidaat?
  Boks-Chick vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:21:41 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172906586
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:10 schreef Hexagon het volgende:
Tja Democratisch kun je meneer Kagame moeilijk noemen. Al moet ik zeggen dat binnen de Rwandese context hij nog zo nadelig niet is.
Dit precies!
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:25:54 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172919366
En zoals door iedereen verwacht heeft Kagame gewonnen.
lolwut
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:17:55 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172920142
Heeft ie nog wilde plannen verder?
  Boks-Chick zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:45:31 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172920569
voor zover ik weet niet heel spannend anders als dat waar hij al mee bezig was. Verder stimuleren/verbeteren economie (aantrekken buitenlandse investeerders/bedrijven), verder verbeteren watervoorziening (incl. sanitair), verder uitwerken demografische ontwikkeling (geografische en stedelijke mix arm - rijk waardoor arm profiteert van de voorzieningen die rijk meeneemt), doorontwikkelen onderwijs etc.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')