abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172906145
In onderstaande Spoiler > de tijdlijn en alle linken etc.
samengesteld en bijgehouden door
De_cameraman_uit_Colombia

SPOILER: Dankzij de cameraman uit Colombia
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]

NWS / "Nederlanders sinds 8 juli vermist in Turkije"

quote:
Nederlander vermist, voor het laatst gezien in Turkije

HAAKSBERGEN – De politie heeft een zoektocht ingesteld naar Joey Hoffman. De in Haaksbergen wonende man wordt sinds 8 juli vermist. Hij is voor het laatst gezien in de Turkse plaats Silifke. Sindsdien ontbreekt ieder spoor.
Redactie 22-07-17, 16:08

De politie roept mensen die informatie hebben over Joey op zich te melden. Dit kan via 0900-8844 of via social media.
http://www.tubantia.nl/ha(...)in-turkije~a16732c4/

quote:
Opnieuw Haaksbergenaren vermist in Turkije

HAAKSBERGEN - Na Joey Hoffman zijn er opnieuw twee Haaksbergenaren vermist geraakt in de Turkse plaats Silifke. Het gaat om De 26-jarige Sabahat Derya Un en de 34-jarige Bjorn Breukers.
http://www.tubantia.nl/ha(...)in-turkije~a65d6711/

quote:
Politie bevestigt: 3 vermiste Haaksbergenaren kennen elkaar

HAAKSBERGEN - De politie bevestigt dat de vermiste Haaksbergenaren Joey Hoffman, Bjorn Breukers en Sabahat Derya Un samen waren in Silifke, Turkije. Er geen contact meer met de drie personen en zowel de politie als hun familie maken zich grote zorgen.
http://www.tubantia.nl/ha(...)nen-elkaar~a8b8cb3e/

quote:
Politie krijgt 'teken van leven' van vermiste Derya uit Haaksbergen

Het in Turkije vermiste echtpaar uit Haaksbergsen, Björn en Derya Breukers, wilde in dat land een nieuw leven gaan opbouwen. De eveneens vermiste Joey Hoffman, een goede vriend van hen, zou hen daarbij helpen.
http://www.tubantia.nl/re(...)aaksbergen~a3c67604/

quote:
Broer verspreidt flyers voor vermiste Joey Hoffmann uit Haaksbergen

SILIFKE/HAAKSBERGEN - Robin Hoffmann is maandagochtend in het Turkse Silifke begonnen met het verspreiden van flyers, om meer aandacht te vragen voor het lot van zijn vermiste broer Joey Hoffmann (21). De Haaksbergenaar wordt sinds 8 juli vermist.
http://www.tubantia.nl/re(...)aaksbergen~a1d5a3f5/

DGIan8MWsAAzVHI.jpg

quote:
'Vermiste' Björn en Derya lijken gewoon op de vlucht

De 'vermiste' Björn Breukers en zijn vrouw Derya lijken eerder op de vlucht dan vermist. RTL Nieuws kreeg Derya aan de telefoon waarop zij de verbinding meteen verbrak, ze zouden op camera's gezien zijn in Ankara en ook de politie in Nederland twijfelt inmiddels of Björn (34) en Derya (26) wel echt vermist zijn.
http://www.tubantia.nl/bi(...)-de-vlucht~ae7fde71/

quote:
'Vermiste Joey leeft nog', aldus beste vriend 'Obie'
2 uur geleden Jan Colijn en Koen Nederhof

HAAKSBERGEN - Terwijl het vermiste echtpaar Bjorn Breukers en echtgenote Derya intussen levend is teruggevonden, ontbreekt van de 21-jarige Joey Hoffmann uit Haaksbergen nog steeds ieder spoor. Zijn beste vriend 'Obie' houdt echter hoop: ,,Ik ben een optimistisch mens. Weet zeker dat Joey nog in leven is."

Obie is de vierde persoon die mee zou reizen naar Turkije, waar Bjorn en Derya een huis wilden bouwen en een nieuwe toekomst zouden beginnen. Obie en Joey zouden hen daarbij helpen. Maar omdat er in het met bouwmaterialen volgepropte Mercedes Vito-bestelbusje slechts plek was voor drie personen stapte Obie weer uit: ,,Joey zat bijna bij mij op schoot en bovendien deed de achteruitversnelling het niet eens. Toen ik op mijn mobieltje zag dat het in Turkije 45 graden was, heb ik bij het uitrijden van Haaksbergen gezegd: 'Dit gaat 'm niet worden, laat mij er maar weer uit'."
http://www.telegraaf.nl/b(...)ey_leeft_nog___.html

quote:
Het raadsel van Silifke: 'Verhaal Björn en Derya rammelt'

SILIFKE - Sloegen Björn en Derya op de vlucht na de verdwijning van hun Haakbergse vriend Joey Hoffmann? In de Zuid-Turkse stad Silifke vermoeden ze van wel. "Hun verhaal rammelt, niemand heeft ze hier gezien."
http://www.tubantia.nl/do(...)ya-rammelt~afe77ffc/

quote:
Björn (34) uit Haaksbergen lag gewond in Turks ziekenhuis

Björn Breukers (34), de Haaksbergenaar die tot zondag was vermist, heeft begin juli met ernstige verwondingen in een Turks ziekenhuis gelegen. Heel kort daarvoor was hij in het bijzijn van zijn vriend Joey Hoffmann (21), die nog altijd spoorloos is.
http://www.ad.nl/buitenla(...)ziekenhuis~a2fd5fab/

tl:dr

• Op 30 juni vertrekken een stel Björn Breukers (34) en Derya Sabahat Breukers-Ün (26) samen met een vriend Joey Hoffman (21) in een busje vanuit Haaksbergen naar Turkije.

• Op 4 juli is het laatste contact met Joey Hoffman met het bericht dat alles goed gaat en Servië een mooi land is.

• Op 8 juli stuurt het stel een bericht naar familie van Joey dat hij heimwee heeft en terugkeert. Hij zou met een taxibusje naar Adana gegaan zijn maar weten niet zeker of hij daadwerkelijk opgestaptis. Dit is tevens de dag dat hij voor het laatst gepind heeft. Enkele dagen later wordt hij als vermist opgegeven.

• Op 21 juli heeft de politie voor het laatst telefonisch contact gehad met het stel. Sindsdien zijn zij ook als vermist opgegeven.

• Op 28 juli is er een teken van leven via Facebook dat het prima met ze gaat. De politie is er niet gerust op en wil ze spreken.

• Op 29 juli is de broer van Joey, Robin Hoffman naar Turkije gegaan om hem te zoeken. Hij wordt doorbij begeleid door zijn vrienden Jaimy Gewald en Angelo Durei. Telegraaf verslaggever Koen Nederhof is ook meegereisd.

• Op 1 augustus heeft RTL verslaggever Olaf Koens telefonisch contact met Derya. Ze zegt in een kort gesprek dat ze geen tijd heeft en hangt weer op. Sindsdien wordt ze ervan verdacht op de vlucht te zijn. Bovendien blijkt aanvankelijk een vierde persoon mee te reizen, maar die is vrijwel gelijk uitgestapt omdat 4 personen op de voorbank niet helemaal lekker ging.

• Op 2 augustus melden lokale verslaggevers, makelaars en aannemers dat ze niets weten van de bouwplannen van het duo. In een plaats waar weinig buitenlanders zijn zou dat direct opvallen. Björn zou op 9 juli met ernstige verwondingen in het ziekenhuis van Silifke opgenomen zijn. Joey zou vlak daarvoor nog gezien zijn.

UPDATE :

Björn Breukers (34), de Haaksbergenaar die tot zondag was vermist, heeft begin juli met ernstige verwondingen in een Turks ziekenhuis gelegen. Heel kort daarvoor was hij in het bijzijn van zijn vriend Joey Hoffmann (21), die nog altijd spoorloos is.

link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_172906209
Een bus afslepen en een tank lassen/plakken zal in Turkije toch niet zo duur zijn.
.
pi_172906237
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:59 schreef Fer het volgende:
Een bus afslepen en een tank lassen/plakken zal in Turkije toch niet zo duur zijn.
ik denk dat er onder zo'n vito een kuntstof tank zit
als die lek is zal er een nieuwe onder moeten of 1 van de autosloperij
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_172906295
dit is zo'n tank en op MP al 200 euro
en het zal toch wel een flinke klus zijn

aYVKI2Y.png?1
pi_172906296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Sinds wanneer is liegen tegen familie en vrienden verboden?
Ben je nou serieus? :o

Gast van 21 zonder reiservaring, zonder (veel) geld, spreekt de taal van het land niet gaat mee om kennissen te helpen met een klusje. Die kennissen spreken de taal wel, kennen het gebied en hebben in ieder geval meer geld en dus de verantwoordelijkheid over die Joey, zeker omdat ze op FB tegen zijn vrienden zitten te zeggen dat Joey "zomaar, vrijwillig, vanwege heimwee, terug naar Nederland zou gaan".

Maar ik neem aan dat je trolt.

quote:
En als D en B denken dat J naar huis is, is hij, voor zover zij weten, niet vermist.
Pas na vragen van familie en vrienden vanuit Nederland, zou dan voor D en B duidelijk moeten zijn dat J vermist is.

Wel effe hun verhaaltje volgen.
:')

Samen uit, samen thuis. Of in ieder geval samen zorgen dat iemand thuis komt.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172906330
hadden we deze al?

Bron: AD

quote:
Joey en Derya hadden ruzie op dag van verdwijning’

De vermiste Joey Hoffmann (21) had ruzie met zijn reisgenoot Derya op de dag van zijn verdwijning. De twee schreeuwden tegen elkaar. Dat zegt de eigenaar van het land waar de Haaksbergenaren kampeerden.

Waar de ruzie precies over ging, weet landeigenaar Alim Gürsoy niet. ,,Derya vertelde mij dat Joey hier niet langer wilde zijn”, zegt hij. ,,Joey zou het vliegtuig terug naar Nederland nemen, zei Derya. Tegen mij praatte Derya Turks, Joey kon ik niet verstaan.”

De ruzie was in de ochtend van zaterdag 8 juli, de dag waarop Joey voor het laatst is gezien. Kort daarvoor kwam de landeigenaar de echtgenoot van Derya – Björn – tegen op het pad naar de kampeerplek. Gürsoy reed in zijn auto en gaf Björn een fles water. Die gooide Björn leeg over zijn lichaam, waarschijnlijk om af te koelen. De landeigenaar reed door naar de kampeerplek, waar Derya en Joey op dat moment waren.

Het krakkemikkige Mercedes-busje van de Haaksbergenaren was vastgelopen op een paar grote keien. De landeigenaar bood hulp aan om het busje los te trekken, maar Derya sloeg dat aanbod af. Vervolgens pakten Derya en Joey de flessen water aan die Gürsoy voor ze had meegenomen. Derya en Joey liepen richting de hoofdweg, een paar kilometer van de kampeerplaats.

Afgelegen
Die avond gaat de landeigenaar opnieuw naar de afgelegen kampeerplek. Dan is alleen Derya er nog, vertelt hij. ,,Ze zei dat Joey naar het vliegveld was gegaan. Björn was zoek. Iemand van de militaire politie heeft haar naar een hotel gebracht, ze mocht niet alleen op de kampeerplaats blijven. Later is ze naar familie in Tarsus gereisd.” De militaire politie nam het kapotte busje van de Haaksbergenaren mee.

Volgens Gürsoy maakten Björn en Derya een verwarde indruk. ,,Volgens mij waren ze niet goed bij hun hoofd”, aldus de landeigenaar. ,,Björn had last van een eerdere operatie. Ze wilden een stuk van mijn grond kopen, maar later weer niet. Derya vertelde mij dat ze nu naar Antalya zouden gaan, waar ze een houten huisje in de buurt van het ziekenhuis wilden bouwen. Zodat Björn de medische hulp kon krijgen die hij nodig had.”
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_172906331
Waarom zoeken ze eigenlijk niet met honden etc in dat gebied? Of is het zoekgebied daar te groot voor?
pi_172906341
Weinig nieuws verder op FB, Greys.

Maar ik heb nog een versje, geschreven door Tim dus in een spoiler..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over een monstertruck-drama gesproken.. :X
FOK! Because I'm worth it..
pi_172906384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:06 schreef TheVulture het volgende:
hadden we deze al?

[..]

Nee, voor mij veel nieuwe informatie..

Joey was dus tķch de 8e al verdwenen..

En:
quote:
De militaire politie nam het kapotte busje van de Haaksbergenaren mee.
Blijkbaar had de landeigenaar al door dat er iets niet in de haak was, en de autoriteiten ingeschakeld?

Verder klopt heel het verhaal voor geen meter met wat Bjorn en Derya vertellen.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_172906432
quote:
hadden we deze al?

[..]

Ze bouwen heel Turkije vol haha *O*

Derya vertelde mij dat ze nu naar Antalya zouden gaan, waar ze een houten huisje in de buurt van het ziekenhuis wilden bouwen. Zodat Björn de medische hulp kon krijgen die hij nodig had.”
pi_172906462
Alim

TWCtHHcu?format=jpg&name=800x419
pi_172906493
quote:
hadden we deze al?

[..]

Wow, wat een informatie:

- achternaam landeigenaar Alim
- verklaring Alim
- correctie dat het niet de 9e was dat hij Joey nog zag, maar de 8e
- duidelijk dat er ruzie was
- vaag verhaal over land, dat dus blijkbaar nog NIET aangekocht was
- nog vager verhaal over een houten huisje bouwen
- militaire politie die een kapotte bus lostrekt en wegsleept, wat een service!

Een van de beste bronnen tot nu toe. ^O^

Als ik die Joey was, zou ik er ook vandoor gaan. Eerst voorgelogen worden dat er al een stuk grond is en er iets gebouwd gaat worden en dan nog de twee die jou inhuren als hulpje die ruzie gaan lopen maken daar midden in de natuur.

Scenario dat Bjorn Joey achterna gelopen is (en dus kwijt van Derya) en Joey hard heeft aangepakt die toen ongelukkig ten val kwam, wordt steeds waarschijnlijker.

Vaag is alleen hoe ie dan op 9 juli daar weer kan zijn als ze weg zijn gegaan en elders hebben geslapen en dan die dag flauwvallen en in een ziekenhuis terechtkomen.

Steeds meer behoefte aan een duidelijke gedetailleerde tijdlijn van 8-10 juli...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172906521
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Wow, wat een informatie:

- achternaam landeigenaar Alim
- verklaring Alim
- correctie dat het niet de 9e was dat hij Joey nog zag, maar de 8e
- duidelijk dat er ruzie was
- vaag verhaal over land, dat dus blijkbaar nog NIET aangekocht was
- nog vager verhaal over een houten huisje bouwen
- militaire politie die een kapotte bus lostrekt en wegsleept, wat een service!

Een van de beste bronnen tot nu toe. ^O^

Als ik die Joey was, zou ik er ook vandoor gaan. Eerst voorgelogen worden dat er al een stuk grond is en er iets gebouwd gaat worden en dan nog de twee die jou inhuren als hulpje die ruzie gaan lopen maken daar midden in de natuur.

Scenario dat Bjorn Joey achterna gelopen is (en dus kwijt van Derya) en Joey hard heeft aangepakt die toen ongelukkig ten val kwam, wordt steeds waarschijnlijker.

Vaag is alleen hoe ie dan op 9 juli daar weer kan zijn als ze weg zijn gegaan en elders hebben geslapen en dan die dag flauwvallen en in een ziekenhuis terechtkomen.

Steeds meer behoefte aan een duidelijke gedetailleerde tijdlijn van 8-10 juli...
Wie niet :P
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:20:01 #14
38496 Perrin
Sapere aude
pi_172906559
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

En.. ze hebben dan blijkbaar toch een andere huurauto geregeld? Maar wel zonder paspoort? Of moesten ze hun paspoorten inleveren bij het verhuurbedrijf ofzo :?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:21:43 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_172906587
Volgens alim zei derya: Joey was naar het vliegveld gegaan. Bjorn was zoek.

Opmerkelijk.
pi_172906603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

En.. ze hebben dan blijkbaar toch een andere huurauto geregeld? Maar wel zonder paspoort? Of moesten ze hun paspoorten inleveren bij het verhuurbedrijf ofzo :?
Volgens mij waren ze toen nog niet op de vlucht en kan die gare bak door een plaatselijke beunhaas gerepareerd worden.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:23:02 #17
38496 Perrin
Sapere aude
pi_172906615
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Volgens mij waren ze toen nog niet op de vlucht en kan die gare bak door een plaatselijke beunhaas gerepareerd worden.
De militaire politie heeft hun busje afgesleept volgens die Alim.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:24:17 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172906645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Misschien op het Turkse paspoort van Derya?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172906672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

De militaire politie heeft hun busje afgesleept volgens die Alim.
En ze kwamen niet op het idee om te zeggen dat hun vriend vermist was? En hebben zij ook de ambulance voor Bjorn gebeld, denk je? Of Alim?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:26:15 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172906696
Wel bizar trouwens, je bent als donor herstellende van een niertransplantatie, je hebt dorst en hebt geen water meer, en als je van de landeigenaar dan een fles water krijgt gooi je die leeg over je lijf?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:26:17 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_172906698
Alim gaat savonds bij de bouwplaats kijken, treft daar derya alleen aan. Omdat ze daar niet alleen mag blijven brengt iemand vd militaire politie naar een hotel.

Dus alim heeft de mil politie gebeld?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:26:53 #22
38496 Perrin
Sapere aude
pi_172906716
quote:
Die avond gaat de landeigenaar opnieuw naar de afgelegen kampeerplek. Dan is alleen Derya er nog, vertelt hij. ,,Ze zei dat Joey naar het vliegveld was gegaan. Björn was zoek. Iemand van de militaire politie heeft haar naar een hotel gebracht, ze mocht niet alleen op de kampeerplaats blijven.
En op een of andere manier heeft Derya niet lang daarna Bjorn opgehaald in het ziekenhuis dus blijkbaar.. :?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:28:03 #23
38496 Perrin
Sapere aude
pi_172906750
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:26 schreef Leandra het volgende:
Wel bizar trouwens, je bent als donor herstellende van een niertransplantatie, je hebt dorst en hebt geen water meer, en als je van de landeigenaar dan een fles water krijgt gooi je die leeg over je lijf?
Misschien was zijn dorst op dat moment niet zo acuut. :? Vreemd idd.
pi_172906759
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:26 schreef Marrije het volgende:
Alim gaat savonds bij de bouwplaats kijken, treft daar derya alleen aan. Omdat ze daar niet alleen mag blijven brengt iemand vd militaire politie naar een hotel.

Wat een lieve man. Geen reden om bang voor te zijn, lijkt me.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:28:48 #25
38496 Perrin
Sapere aude
pi_172906763
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:26 schreef Marrije het volgende:

Ik denk dat hij idd de autoriteiten heeft ingeschakeld, daar lijkt 't wel op.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')