dat is mijn vermoeden ook. Iets met 'bei nasse' of zoietsquote:Op donderdag 3 augustus 2017 20:42 schreef Anne het volgende:
Hmm. Mijn ervaring is eigenlijk anders. De meeste houden zich wel aan de snelheid.
Weet je zeker dat er niet nog een onderbord bij stond?
Dit is mijn ervaring ook.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 21:51 schreef J.B. het volgende:
Ik rijd heel vaak vanuit Zuid-Limburg naar Münster, maar mij valt het ook heel erg op dat met name bij Baustellen op de Autobahnen stelselmatig te hard wordt gereden. Bij een maximumsnelheid van 60 wordt het meestal 70 of 80, en bij een snelheid van 80 meestal 90 of 100.
Ik heb dus nogal de indruk dat die 'idiote' Nederlander vaak als enige de moeite neem om daadwerkelijk het tempo te gaan rijden wat verplicht is, mijn Duitse vriendin bevestigt dat ook en mijn ervaring is dat ik constant wordt ingehaald.
Overigens heb ik wel de indruk dat 'normale' snelheidsbeperkingen van 120 en 130 over het algemeen wel redelijk tot goed opgevolgd worden.
Ik rijd dus wel altijd min of meer hetzelfde traject via de autowegenspaghetti in het Roergebied. Daarbij komt dat ik altijd 's avonds laat en op zondagen rijd omdat ik geen zin heb in files en veel vrachtverkeer.
60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...quote:Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
Wellicht komt dat ook doordat snelheidsboetes tot 20km/u echt spotgoedkoop zijn in Duitsland, zeker in vergelijking met Nederland.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Welke wegen bedoel je met de 70/80? In Duitsland mag je op de provinciale wegen zelfs 100km/h. Alleen vrachtwagens mogen op een weg met 1 rijstrook in hun richting maar 70km/h.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!
80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Bedankt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 09:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.
Zodra ze in Nederland de grens over komen houden ze zich doorgaans keurig aan de maximum snelheid. De boetes zijn hier dan ook een stuk hoger dan in Duitsland. Plus hier weten ze natuurlijk niet waar de flitsers staan en in Duitsland op bekende stukken natuurlijk wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 20:39 schreef Atak het volgende:
Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
Welke debiel verzint het ook om al die werkzaamheden tegelijk uit te voeren en dat al tig jaar aan een stuk. Wanneer is het godverdomme een keertje klaar manquote:Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
Buiten de bebouwde kom mag je in Duitsland 100km tenzij anders aangegeven....quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!
80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Al een tijdje niet de grens over geweest zeker? Vooral bij dat rechts houden moest ik even lachen. Treintjes op de linkerbaan zijn langer als in NL, en op de rechterrijstrook rijden alleen maar vrachtwagens.. Misschien 1 op de 20 bestuurders gaat helemaal naar rechts.. Alles rijdt links of midden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!
80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
In de laatste rit in een van de baustelles had ik een vrachtwagen die zijn lijn nogal moeilijk kon houden... Althans, op tijd kon houden. Allemaal laatste minuut werk. Waarbij 1 actie zo close was dat het verkeer achter ons al in de ankers hing.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...
Wat ik wel extreem irritant vind in Duitsland is dat die Baustelles zo intens lang duren en dat ik meestal niks zie gebeuren, dat is toch een wereld van verschil met Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |