abonnement Unibet Coolblue
pi_172921300
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is er geen betere oplossing voor zijn darmproblemen?
Het is een gevolg van kanker, hij mist een halve meter van zijn darm (en kan dus niets tegenhouden, zeg maar). Het enige alternatief is luiers dragen, denk ik. ;(
Mon 'en!
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:29:45 #152
382129 crew  Donna
pi_172921364
Oei bloempjuh, wat heftig. Is een stoma geen optie? Dat is ook een enorm heftige verandering, maar zo'n beperking is wel heel verdrietig :'(
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:30:55 #153
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172921385
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:29 schreef DonnaRush het volgende:
Oei bloempjuh, wat heftig. Is een stoma geen optie? Dat is ook een enorm heftige verandering, maar zo'n beperking is wel heel verdrietig :'(
Geloof me, een stoma is nog een véél grotere beperking.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:32:30 #154
382129 crew  Donna
pi_172921413
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:30 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Geloof me, een stoma is nog een véél grotere beperking.
Mijn tante heeft een stoma, ook door kanker. Maar zij kan de deur tenminste wel uit.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:34:03 #155
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172921439
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:32 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Mijn tante heeft een stoma, ook door kanker. Maar zij kan de deur tenminste wel uit.
Zal per persoon verschillen. Ik heb er 4 gehad en nu is m'n dikke darm en groot stuk dunne eruit, (maar wel op de natuurlijke uitgang aangesloten) en ben veel beter af dan toen ik nog een stoma had.

Maar da's wellicht offtopic hier :@
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:37:48 #156
382129 crew  Donna
pi_172921509
Ja het zal voor iedereen anders zijn, maar het lijkt me echt vreselijk als je nooit de deur uit kunt door je darmen. Kan jij dat ook niet meer dan nu?

*offtopic idd. Sorry
pi_172922682
Voor de rest van deze offtopic-discussie, verhuis even mee hier naartoe aub:
LIF / Darmproblemen
Mon 'en!
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:42:20 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172923036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:29 schreef bloempjuh het volgende:
Voor de rest van deze offtopic-discussie, verhuis even mee hier naartoe aub:
LIF / Darmproblemen
Inderdaad. Dit is wel de slechtste topic-kaap sinds jaren :r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172923057
Ik vind 30 euro gemiddeld per week voor 2 personen KNAP :o.
Maar ik vraag mij dan wel af wat je in hemelsnaam eet.. Brood met hagelslag in de ochtend en middag en in de avond kip met rijst? En drink je dan geen koffie? En waarmee doe je de was?

Ik heb toevallig net even vlug boodschappen gedaan en was 21 euro kwijt, alleen voor mijzelf en de katjes:
3 flessen Crystal Clear
3 blikken kattenvoer (2 huismerk, 1 whiskas)
3 goedkope zakjes met snoep voor de katten (om de medicijnen mee te geven)
2 meloenen
3 bakjes salade voor op brood (huismerk)
1 brood

En dit is dan eigenlijk mijn lunch voor vandaag tot en met donderdag (op vrijdag krijg ik altijd een broodje van de zaak).
Avondeten zit er dus niet bij.. Of koffie. Of wasmiddel. Of tandpasta. Of.. nouja, je snapt mijn punt.

Als we een volle week met zijn tweetjes thuis zijn, zijn we gemiddeld per week toch wel 70 tot 90 euro kwijt.
En dan doen we niks geks (als in; een BBQ, of een avondje lekker tapas-hapjes op tafel, of wat lekkere kaasjes, etcetera)
pi_172923306
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit is wel de slechtste topic-kaap sinds jaren :r
Sorry. Jij gaat duidelijk nooit naar de wc. ;)

Toevoeging op mijn vorige post: partner en ik hebben ooit op £40 per MAAND aan boodschappen geleefd. Het was verschrikkelijk, twee maaltijden per dag waarvan 1x soep. Drie maanden lang. Er waren te weinig diensten veschikbaar op ons werk in Schotland. Never ever again.
Mon 'en!
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:53:27 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172923340
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:51 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Sorry. Jij gaat duidelijk nooit naar de wc. ;)

Jawel hoor
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172923415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:43 schreef Anne het volgende:
Ik vind 30 euro gemiddeld per week voor 2 personen KNAP :o.
Maar ik vraag mij dan wel af wat je in hemelsnaam eet.. Brood met hagelslag in de ochtend en middag en in de avond kip met rijst? En drink je dan geen koffie? En waarmee doe je de was?

Ik heb toevallig net even vlug boodschappen gedaan en was 21 euro kwijt, alleen voor mijzelf en de katjes:
3 flessen Crystal Clear
3 blikken kattenvoer (2 huismerk, 1 whiskas)
3 goedkope zakjes met snoep voor de katten (om de medicijnen mee te geven)
2 meloenen
3 bakjes salade voor op brood (huismerk)
1 brood

En dit is dan eigenlijk mijn lunch voor vandaag tot en met donderdag (op vrijdag krijg ik altijd een broodje van de zaak).
Avondeten zit er dus niet bij.. Of koffie. Of wasmiddel. Of tandpasta. Of.. nouja, je snapt mijn punt.

Als we een volle week met zijn tweetjes thuis zijn, zijn we gemiddeld per week toch wel 70 tot 90 euro kwijt.
En dan doen we niks geks (als in; een BBQ, of een avondje lekker tapas-hapjes op tafel, of wat lekkere kaasjes, etcetera)
Voor mezelf:
Ik drink alleen water, dus drinken kopen valt al af voor mij. Dat scheelt echt zoveel geld.
Ik ontbijt 's ochtends met kwark of brood met filet american als beleg.
Lunch ook brood met filet american of als ik vrij ben gebakken ei oid.
Tussendoortjes is altijd fruit.
's avonds verschilt maar sowieso altijd 1 stuk vlees, of soms 1,5 omdat we met z'n tweeën zijn er vaak 3 stuks in een verpakking zitten.

Ongezond eten doe ik eigenlijk niet. Snoep/koekjes/chips/frisdrank is juist het duurste wat er is.

Spullen zoals huishoudelijke dingen heb ik nog nooit hoeven kopen omdat we nu net 3 maand samenwonen, maar dat gaat toch echt niet zo snel op? Wij kopen 1 keer in de maand een zak van 8 wc rollen en daar hebben we echt genoeg aan.
pi_172923472
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:56 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Voor mezelf:
Ik drink alleen water, dus drinken kopen valt al af voor mij. Dat scheelt echt zoveel geld.
Ik ontbijt 's ochtends met kwark of brood met filet american als beleg.
Lunch ook brood met filet american of als ik vrij ben gebakken ei oid.
Tussendoortjes is altijd fruit.
's avonds verschilt maar sowieso altijd 1 stuk vlees, of soms 1,5 omdat we met z'n tweeën zijn er vaak 3 stuks in een verpakking zitten.

Ongezond eten doe ik eigenlijk niet. Snoep/koekjes/chips/frisdrank is juist het duurste wat er is.

Spullen zoals huishoudelijke dingen heb ik nog nooit hoeven kopen omdat we nu net 3 maand samenwonen, maar dat gaat toch echt niet zo snel op? Wij kopen 1 keer in de maand een zak van 8 wc rollen en daar hebben we echt genoeg aan.
Eens in de maand een zak van 8 wc rollen: ik vind het weinig. Maar goed.. ik moet ook heel erg vaak naar de wc :') :)
pi_172923805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:56 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Voor mezelf:
Ik drink alleen water, dus drinken kopen valt al af voor mij. Dat scheelt echt zoveel geld.
Ik ontbijt 's ochtends met kwark of brood met filet american als beleg.
Lunch ook brood met filet american of als ik vrij ben gebakken ei oid.
Tussendoortjes is altijd fruit.
's avonds verschilt maar sowieso altijd 1 stuk vlees, of soms 1,5 omdat we met z'n tweeën zijn er vaak 3 stuks in een verpakking zitten.

Ongezond eten doe ik eigenlijk niet. Snoep/koekjes/chips/frisdrank is juist het duurste wat er is.

Spullen zoals huishoudelijke dingen heb ik nog nooit hoeven kopen omdat we nu net 3 maand samenwonen, maar dat gaat toch echt niet zo snel op? Wij kopen 1 keer in de maand een zak van 8 wc rollen en daar hebben we echt genoeg aan.
Filet American is ook best prijzig :P.

Bij ons gaan er elke maand toch zeker wel wat dingen op. Wasmiddel, wasverzachter, altijd wel iets in de trant van schoonmaakmiddel (denk aan reiniger, ontkalker, etcetera), tandpasta, shampoo, kattengrit, wc-papier, keukenrollen. Afwasmiddel doen we dan wel weer net wat langer mee.

En zoals je zelf al eerder benoemde; de standaard dingetjes in huis, zoals kruiden, gaan ook ooit wel een keer op. Daarvan zit er vast ook nog wel een keer wat bij in de maand.

Frisdrank en alcohol haal ik eens in de zoveel tijd in Duitsland.
Kattenvoer bestel ik eens in de zoveel tijd online.
Cosmetica, zeep voor de beep en speciale reinigingsmiddeltjes voor mijzelf haal ik eens in de zoveel tijd bij de drogist.

Dat zit eigenlijk ook allemaal nog niet in het gemiddelde bedrag wat ik benoemde :').
Ik hou het eigenlijk ook niet bij. Het boeit ons niet. Zolang we maar gewoon eten wat we kunnen en willen eten. We hebben het geld er voor over en hoeven en willen daar ook niet op besparen.
pi_172923826
40 a 50 euro p/w voor twee.

En dat is inclusief best veel verschillende noten, en noten zijn best prijzig.

Voordeel is dat we praktisch alleen water drinken, slechts een enkele keer wat extra's.
pi_172923835
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Filet American is ook best prijzig :P.

Bij ons gaan er elke maand toch zeker wel wat dingen op. Wasmiddel, wasverzachter, altijd wel iets in de trant van schoonmaakmiddel (denk aan reiniger, ontkalker, etcetera), tandpasta, shampoo, kattengrit, wc-papier, keukenrollen. Afwasmiddel doen we dan wel weer net wat langer mee.

En zoals je zelf al eerder benoemde; de standaard dingetjes in huis, zoals kruiden, gaan ook ooit wel een keer op. Daarvan zit er vast ook nog wel een keer wat bij in de maand.

Frisdrank en alcohol haal ik eens in de zoveel tijd in Duitsland.
Kattenvoer bestel ik eens in de zoveel tijd online.
Cosmetica, zeep voor de beep en speciale reinigingsmiddeltjes voor mijzelf haal ik eens in de zoveel tijd bij de drogist.

Dat zit eigenlijk ook allemaal nog niet in het gemiddelde bedrag wat ik benoemde :').
Ik hou het eigenlijk ook niet bij. Het boeit ons niet. Zolang we maar gewoon eten wat we kunnen en willen eten. We hebben het geld er voor over en hoeven en willen daar ook niet op besparen.
De allerlekkerste is van de Jumbo, in zo'n plastic zwart bakje verstopt in de koeling bij de vleeswaren/kaas, ¤1! :D
pi_172923882
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:14 schreef Patoshik het volgende:

[..]

De allerlekkerste is van de Jumbo, in zo'n plastic zwart bakje verstopt in de koeling bij de vleeswaren/kaas, ¤1! :D
Die ken ik niet :o ! Hoeveel gram is dat?
Ik haal altijd die 3 voor.. 5 euro (?). Ook zwarte bakjes volgens mij, van 150 gram dacht ik.
Die heb je dan met uitjes, of met pepers, of met pesto, of gewoon naturel.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:30:57 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172924298
Tussen de 150 en 250 per week. Dat Inc diervoer voor 2 honden, kat en rat (nu nog maar 1 voor zolang dat nog duurt, is een oudje), 3 personen.
Paarden reken ik niet mee, die hebben een eigen potje.

Laatst een berekening gemaakt hoeveel we kwijt waren aan boodschappen en schrok wel een beetje. Vroeger, toen we het niet zo breed hadden deden we het met de helft en hadden we ook prima te eten e.d. Nu heb ik echt moeite met het bedrag omlaag krijgen. Stom hoe snel je gewend raakt aan meer uitgeven.

Nu ben ik wel van het in streek winkels kopen e.d. en wil dat niet zomaar gaan veranderen, heb een voorkeur voor voedsel van dichtbij dat niet teveel vervoerd hoeft te worden (en van goede bron komen die ik ken). Maar ga toch kijken of ik daarin niet ook wat slimmer kan zijn. Meer gebruik maken van bv de producten die langs de weg bij bedrijven worden aangeboden. Die zijn vaak wel gunstiger geprijsd.
Ik kom regelmatig langs verschillende aanbieders, dus hoef er niet voor om te rijden, het is puur gemakzucht dat ik mijn spullen bij winkels haal die meer aanbieden zodat ik daar ineens het meeste kan halen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172925769
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:51 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Sorry. Jij gaat duidelijk nooit naar de wc. ;)

Toevoeging op mijn vorige post: partner en ik hebben ooit op £40 per MAAND aan boodschappen geleefd. Het was verschrikkelijk, twee maaltijden per dag waarvan 1x soep. Drie maanden lang. Er waren te weinig diensten veschikbaar op ons werk in Schotland. Never ever again.
Kon je dan niet bij mensen eten ofzo?
pi_172925898
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:32 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Kon je dan niet bij mensen eten ofzo?
Niet echt. We waren wel lekker slank na drie maanden :)
Mon 'en!
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:42:06 #171
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172926000
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:14 schreef Patoshik het volgende:

[..]

De allerlekkerste is van de Jumbo, in zo'n plastic zwart bakje verstopt in de koeling bij de vleeswaren/kaas, ¤1! :D
Die van de Aldi is ook goed... (Heb hem net gehaald en gegeten :P ) ook een euro..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:46:06 #172
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_172926081
Ik doe het dus met 40/50 euro in de week in mijn eentje. Hier moet ik ook alles mee doen, omdat ik onder bewindvoering sta.

Shampoo koop ik bijvoorbeeld bij de aldi, 80 cent voor een flesje en doe er denk ik 3 week mee ofzo. Wcpapier koop ik ook bij de aldi. Wel de duurste met 4 lagen. Andere is net schuurpapier maar ik doe er zeker anderhalf maand mee.

Ik heb de mazzel dat ik aardappels en sommige groente vers van de tuin af kan krijgen. Mijn vader heeft een moestuin O+ Scheelt enorm! Verder eet ik voornamelijk vegetarisch, en als ik vleesvervanger koop kan ik daar 2 dagen mee doen. Maar soms heb ik ook zin in een maaltijdsalade of een wokgerecht of iets dergelijks of een luxe broodje en ja dat tikt dan wel aan maar goed af en toe moet dat kunnen :P

Huishoudelijke middelen koop ik bij de Action en bij de Wibra ( Dasty O+ ) Doe je echt enorm lang mee vind ik!

Tussen de middag is het meestal brood met smeerkaas of kaas. En dat haal ik ook allemaal op van de Aldi.

Dus soms doe ik het met 40 euro per week, maar soms dus ook met 50 als er veel huishoudelijke dingen bij zitten maar meestal kom ik net uit. Ben altijd wel blij als het payday is haha :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_172926128
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:37 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Niet echt. We waren wel lekker slank na drie maanden :)
Whahaha. Dat geloof ik best ja. :P
pi_172926157
Btw: markt is ook goedkoop natuurlijk. Qua groenten en fruit. Heb net voor sowieso de hele week voor 11 euro aan groenten en fruit gekocht.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:52:31 #175
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172926193
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:50 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Btw: markt is ook goedkoop natuurlijk. Qua groenten en fruit. Heb net voor sowieso de hele week voor 11 euro aan groenten en fruit gekocht.
In Groningen heb je op bepaalde tijden aan het einde van de dag (dagen voor veilingen aan) ook 10% korting bij de vishandel.. (dan hoeft die man het niet meer mee te slepen)
Je kan op markten ook altijd wel handelen als je wat later gaat en wat meer koopt

Ik koop trouwens ook vaak schoonmaakspul en drogistzooi in het groot bij partijhandels als op=op voordeelshop, action of andere.. (had altijd een adresje voor bulkwaspoeder, kreeg je dan los in een zak zonder etiket mee, kwam uit bigbags en waren gewoon A merken)

[ Bericht 7% gewijzigd door Zolderkamer op 05-08-2017 14:57:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')