abonnement Unibet Coolblue
pi_172885049
Ik heb voor mezelf het leuke nieuws gekregen dat mijn pa mij een nieuwere iMac wilt geven. Ik heb nu het 20" model van begin 2008. Is trouwens opmerkelijk stabiel en soepel, want er zit een SSD in, maar qua specs is het heel mager wat ik erop wil gaan doen.

Op die van mij is met Bootcamp een partitie gemaakt voor Windows 7. Dat is een OEM versie van 32 bit. Ik had hier van iemand begrepen dat je OEM-versies van Windows waarover je beschikt inmiddels ook op een andere computer kan installeren, of heb ik dat fout?

Maar stel dat het kan, is het ook mogelijk dat ik 64 bit Windows erop kan krijgen? Het lijkt mij niet mogelijk wanneer ik Windows via de DVD installeer, maar wie weet is het mogelijk om een soort ISO-versie te creeren op een USB-stick ofzo. Ik roep maar wat, ik heb hier geen kaas van gegeten. Maar wie weet, weet jij wel wat mijn mogelijkheden zijn? :)

Als het niet mogelijk is, dan moet ik dus een nieuwe Windows versie aanschaffen. Zo duur is dat tegenwoordig gelukkig niet meer.

------------

Ik wil nog wat toevoegen aan mijn vraag.

Het heeft mij veel tijd gekost om Windows af te stellen. Vervolgens maakte ik met WinClone een kloon van de Windows-partitie, maar ik zal het opnieuw moeten installeren. Maar voor zover ik weet kan je bepaalde configuratie wel opslaan in een bepaald bestand en weer importeren in Windows op een andere computer. (Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat kan).

En nog iets: gaat het volgende eigenlijk nog op?

sluiproute gratis Windows 10
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:51:04 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172885372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb voor mezelf het leuke nieuws gekregen dat mijn pa mij een nieuwere iMac wilt geven. Ik heb nu het 20" model van begin 2008. Is trouwens opmerkelijk stabiel en soepel, want er zit een SSD in, maar qua specs is het heel mager wat ik erop wil gaan doen.

Op die van mij is met Bootcamp een partitie gemaakt voor Windows 7. Dat is een OEM versie van 32 bit. Ik had hier van iemand begrepen dat je OEM-versies van Windows waarover je beschikt inmiddels ook op een andere computer kan installeren, of heb ik dat fout?
Kan wel, mag eigenlijk niet.

quote:
Maar stel dat het kan, is het ook mogelijk dat ik 64 bit Windows erop kan krijgen? Het lijkt mij niet mogelijk wanneer ik Windows via de DVD installeer, maar wie weet is het mogelijk om een soort ISO-versie te creeren op een USB-stick ofzo. Ik roep maar wat, ik heb hier geen kaas van gegeten. Maar wie weet, weet jij wel wat mijn mogelijkheden zijn? :)
De installatiebestanden kan je hier downloaden:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

quote:
Als het niet mogelijk is, dan moet ik dus een nieuwe Windows versie aanschaffen. Zo duur is dat tegenwoordig gelukkig niet meer.
Windows 7 is vanf 4 tientjes te koop, Windows 8 vanaf 5 tientjes, Windows 10 zelfs vanaf 2 tientjes.

quote:
------------

Ik wil nog wat toevoegen aan mijn vraag.

Het heeft mij veel tijd gekost om Windows af te stellen. Vervolgens maakte ik met WinClone een kloon van de Windows-partitie, maar ik zal het opnieuw moeten installeren. Maar voor zover ik weet kan je bepaalde configuratie wel opslaan in een bepaald bestand en weer importeren in Windows op een andere computer. (Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat kan).
Er bestaat idd een migratietool waarmee je instellingen en documenten over kan zetten naar een nieuwe installatie. De meeste programma's zal je echter nog steeds opnieuw zelf moeten installeren.

quote:
En nog iets: gaat het volgende eigenlijk nog op?

sluiproute gratis Windows 10
Nee, dat was exact 1 jaar van toepassing.
So we just called him Fred
pi_172886187
@FredvZ:

het downloaden van windows 7 in geval van een oem licentie kan officieel niet (alleen geldig voor retail licenties)
pi_172886411
Je kunt niet van Windws 7 32 bit naar Windows 7 64 bit gaan. Dat zijn aparte licentie codes normaal gesproken. Kijk voor licenties maar op bijv. kinguin.net, kost inderdaad niet veel. Wel zorgen dat je een "verzekering" afsluit op de website, mocht de code niet geaccepteerd worden door MS.

Je kunt ook proberen de juiste Windows 7 ISO te downloaden m.b.v. deze tool: https://heidoc.net/joomla(...)ce-iso-download-tool
Mocht je problemen hebben met het vinden van een werkende Windows 7 ISO, mag je mij wel even een PM sturen. Ik heb al meerdere gebruikers hier geholpen met dit (suffe) probleem.

Ten slotte: de sluiproute van Windows 7 naar Windows 10 werkt gewoon.
pi_172886716
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:28 schreef oheng het volgende:
Je kunt niet van Windws 7 32 bit naar Windows 7 64 bit gaan. Dat zijn aparte licentie codes normaal gesproken. Kijk voor licenties maar op bijv. kinguin.net, kost inderdaad niet veel. Wel zorgen dat je een "verzekering" afsluit op de website, mocht de code niet geaccepteerd worden door MS.

Je kunt ook proberen de juiste Windows 7 ISO te downloaden m.b.v. deze tool: https://heidoc.net/joomla(...)ce-iso-download-tool
Mocht je problemen hebben met het vinden van een werkende Windows 7 ISO, mag je mij wel even een PM sturen. Ik heb al meerdere gebruikers hier geholpen met dit (suffe) probleem.

Ten slotte: de sluiproute van Windows 7 naar Windows 10 werkt gewoon.
Het schijnt dat Microsoft alle Windows 7 ISO's echt offline heeft gehaald, waardoor downloaden van Microsoft servers via third party tooltjes of sites ook niet meer werkt.
pi_172886901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:38 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het schijnt dat Microsoft alle Windows 7 ISO's echt offline heeft gehaald, waardoor downloaden van Microsoft servers via third party tooltjes of sites ook niet meer werkt.
Ja, ik heb dat nieuws gezien.

Man man man. :')
pi_172889076
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:43 schreef oheng het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat nieuws gezien.

Man man man. :')
Mwah, niet helemaal waar;
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7
pi_172889328
quote:
Dat werkt alleen voor retail versies. Op Windows 7 versies die voorgeinstalleerd zijn door Dell, Acer, HP, etc krijg je deze foutmelding (net getest met wat codes die achterop laptops stonden):

Fout

De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.

En óók de generieke OEM codes van de fabrikanten werken niet meer. Ook net getest.
pi_172889565
Die paar tientjes maken mij trouwens niet uit. Het zou leuk zijn als ik dat niet hoef te betalen, maar anders is het ook geen ramp. Trouwens, bij Apple naaien ze hun customers een stuk harder dan bij Windows. Ik ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden.

Qua wensen zou ik liever Windows 7 hebben, maar omdat dat in 2020 verloopt qua ondersteuning is dat wellicht niet handig. Ik weet alleen niet goed hoe Windows 10 met Bootcamp werkt. Windows 7 gaat goed, alleen moet je wel RealTek updaten omdat je anders een krakerig geluid geeft. Daarbij is het beeld ook onrustig. Net alsof de beeldfrequentie te laag staat afgesteld. Dat moet je denk ik ook kunnen oplossen met bepaalde drivers (onder OSX is het beeld wel goed), maar ik weet niet welke en bij Apple weten ze het (zogenaamd) ook niet
pi_172889683
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Kan wel, mag eigenlijk niet.

[..]

De installatiebestanden kan je hier downloaden:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

[..]

Windows 7 is vanf 4 tientjes te koop, Windows 8 vanaf 5 tientjes, Windows 10 zelfs vanaf 2 tientjes.

[..]

Er bestaat idd een migratietool waarmee je instellingen en documenten over kan zetten naar een nieuwe installatie. De meeste programma's zal je echter nog steeds opnieuw zelf moeten installeren.

[..]

Nee, dat was exact 1 jaar van toepassing.
Ik heb een jaar geleden Windows moeten bestellen voor mijn moeder. Windows 10 kon ik nergens goedkoper vinden dan 30 euro. Uiteindelijk besloten 50 euro te dokken voor de prof-versie.

Iemand anders stond erop een gekraakte versie voor mij te regelen, maar daar heb ik voor bedankt.
pi_172889781
Kan je eigenlijk bij Windows 10 voor een administrator-account de apps weghalen, waardoor het eigenlijk meer gaat lijken op Windows 7?
pi_172889836
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Kan je eigenlijk bij Windows 10 voor een administrator-account de apps weghalen, waardoor het eigenlijk meer gaat lijken op Windows 7?
Bedoel je niet gewoon Classic Shell?
http://www.classicshell.net/gallery/
pi_172890401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:41 schreef oheng het volgende:

[..]

Dat werkt alleen voor retail versies. Op Windows 7 versies die voorgeinstalleerd zijn door Dell, Acer, HP, etc krijg je deze foutmelding (net getest met wat codes die achterop laptops stonden):

Fout

De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.

En óók de generieke OEM codes van de fabrikanten werken niet meer. Ook net getest.
Ah oki, heb idd niet gelet op de versies. Hij is er iig nog wel. Werd ook even niet genoemd over welke versies het ging.
Kga dat ook niet testen, Windows 10 ftw ;p
pi_172890700
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:52 schreef oheng het volgende:

[..]

Bedoel je niet gewoon Classic Shell?
http://www.classicshell.net/gallery/
Ik denk het niet. Dit lijkt mij meer een soort 'masker' die over het eigenlijke Windows 10 heengaat.

Een admin-account wil ik simpel houden zonder toeters en bellen, omdat ik dat account alleen gebruik om mijn systeem te onderhouden. Die apps van de app-store maakt het alleen maar onoverzichtelijker.
pi_172893123
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Dit lijkt mij meer een soort 'masker' die over het eigenlijke Windows 10 heengaat.

Een admin-account wil ik simpel houden zonder toeters en bellen, omdat ik dat account alleen gebruik om mijn systeem te onderhouden. Die apps van de app-store maakt het alleen maar onoverzichtelijker.
Ok, je kunt alle apps eruit gooien. 1 belangrijk ding dat je moet doen is dit:
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Start -> Af en toe suggesties in start weergeven
Anders installeert Windows volautomatisch allerlei troep in dat scherm. Leuk he? :7
pi_172893419
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:01 schreef oheng het volgende:

[..]

Ok, je kunt alle apps eruit gooien. 1 belangrijk ding dat je moet doen is dit:
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Start -> Af en toe suggesties in start weergeven
Anders installeert Windows volautomatisch allerlei troep in dat scherm. Leuk he? :7
Dit ga ik onthouden!

Ik moet ook nog de nuttige maar echt zeer uitgebreide en moeilijk te verteren manual van Menno Schoone nog eens goed doorspitten: https://www.schoonepc.nl/windows10.html
pi_172894386
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dit ga ik onthouden!

Ik moet ook nog de nuttige maar echt zeer uitgebreide en moeilijk te verteren manual van Menno Schoone nog eens goed doorspitten: https://www.schoonepc.nl/windows10.html
Oh, als je dat een goeie tip hebt, heb ik hier een rijtje dat ik altijd even uitzet voor Windows 10 build 1703:

- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Tips en suggesties over Windows weergeven
- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Het Windows-welkomsscherm weergeven na updates
- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Office downloaden + OneDrive: Uit
- PC-Instellingen -> Apparaten -> Bluetooth
- PC-Instellingen -> Apparaten -> Pen en Windows Ink -> Aanbevolen apps weergeven
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Vergrendelscherm -> Leuke weetjes, tips en trucs
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Start -> Af en toe suggesties in start weergeven
- PC-Instellingen -> Accounts -> Aanmeldingsopties -> Wanneer moet een wachtwoord worden vereist: Nooit
- PC-Instellingen -> Privacy -> hier alles even nalopen
- PC-Instellingen -> Bijwerken & Beveiliging -> Gebruikstijden wijzigen -> 09:00-21:00
- Explorer -> Opties -> Weergave -> Meldingen weergeven van synchronisatieprovider

Ik zou eigenlijk dit soort dingen in een of ander script ofzo moeten gooien, maar voor iedere nieuwe Windows 10 versie zijn er compleet andere problemen, en ik heb er geen zin meer in. Eigenlijk best wel een **** OS.
pi_172894575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:46 schreef oheng het volgende:

[..]

Oh, als je dat een goeie tip hebt, heb ik hier een rijtje dat ik altijd even uitzet voor Windows 10 build 1703:

- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Tips en suggesties over Windows weergeven
- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Het Windows-welkomsscherm weergeven na updates
- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Office downloaden + OneDrive: Uit
- PC-Instellingen -> Apparaten -> Bluetooth
- PC-Instellingen -> Apparaten -> Pen en Windows Ink -> Aanbevolen apps weergeven
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Vergrendelscherm -> Leuke weetjes, tips en trucs
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Start -> Af en toe suggesties in start weergeven
- PC-Instellingen -> Accounts -> Aanmeldingsopties -> Wanneer moet een wachtwoord worden vereist: Nooit
- PC-Instellingen -> Privacy -> hier alles even nalopen
- PC-Instellingen -> Bijwerken & Beveiliging -> Gebruikstijden wijzigen -> 09:00-21:00
- Explorer -> Opties -> Weergave -> Meldingen weergeven van synchronisatieprovider

Ik zou eigenlijk dit soort dingen in een of ander script ofzo moeten gooien, maar voor iedere nieuwe Windows 10 versie zijn er compleet andere problemen, en ik heb er geen zin meer in. Eigenlijk best wel een **** OS.
100x dit.
Ik had alles in registry, en ook in 1703 gedaan.
Als je wilt paas ik je zo morgen wel een keer?
Maar idd, fkin kut OS, elke build shit anders.
pi_172895908
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:46 schreef oheng het volgende:

[..]

Oh, als je dat een goeie tip hebt, heb ik hier een rijtje dat ik altijd even uitzet voor Windows 10 build 1703:

- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Tips en suggesties over Windows weergeven
- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Het Windows-welkomsscherm weergeven na updates
- PC-Instellingen -> Systeem -> Meldingen en acties -> Office downloaden + OneDrive: Uit
- PC-Instellingen -> Apparaten -> Bluetooth
- PC-Instellingen -> Apparaten -> Pen en Windows Ink -> Aanbevolen apps weergeven
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Vergrendelscherm -> Leuke weetjes, tips en trucs
- PC-Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Start -> Af en toe suggesties in start weergeven
- PC-Instellingen -> Accounts -> Aanmeldingsopties -> Wanneer moet een wachtwoord worden vereist: Nooit
- PC-Instellingen -> Privacy -> hier alles even nalopen
- PC-Instellingen -> Bijwerken & Beveiliging -> Gebruikstijden wijzigen -> 09:00-21:00
- Explorer -> Opties -> Weergave -> Meldingen weergeven van synchronisatieprovider

Ik zou eigenlijk dit soort dingen in een of ander script ofzo moeten gooien, maar voor iedere nieuwe Windows 10 versie zijn er compleet andere problemen, en ik heb er geen zin meer in. Eigenlijk best wel een **** OS.
in het geval van pro (en vooral een heel persoonlijk dingetje): ik schakel gewoon maar de windows update service uit.. die gebruikerstijden zijn voor mijn gebruik veel te beperkt.
de enige manier om zeker te weten wanneer updates binnenkomen
pi_172897328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:56 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

100x dit.
Ik had alles in registry, en ook in 1703 gedaan.
Als je wilt paas ik je zo morgen wel een keer?
Maar idd, fkin kut OS, elke build shit anders.
Ja, doe maar ik ben te lui. :P

@mschol: die gebruikerstijden kies ik zodat Windows bij argeloze gebruikers onder kantoortijden iig niet gaat updaten.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:21:09 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172903435
Iso van het web plukken + Dazloader, klaar
Geen cracks, geen rotzooi
¤0,00

En die 64 bits bleek toch wel een stuk sneller te werken (in de benchmarks :P) dan 32 bits (bij bij). Ik heb het zelfs getest:

DIG / Ik vind Windows 7 maar traag...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172903759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 14:21 schreef SeLang het volgende:
Iso van het web plukken + Dazloader, klaar
Geen cracks, geen rotzooi
¤0,00

En die 64 bits bleek toch wel een stuk sneller te werken (in de benchmarks :P) dan 32 bits (bij bij). Ik heb het zelfs getest:

DIG / Ik vind Windows 7 maar traag...
geen cracks/rotzooi maar wel dazloader aanraden :')

(ja het werkt prima, maar het is zo illegaal als de pest en valt eigenlijk onder de categorie die je noemt)
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:31:32 #23
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172912073
Je kunt nog steeds volledig legaal Windows 10 gratis upgraden ;)

https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

[ Bericht 1% gewijzigd door Papabear op 04-08-2017 21:37:02 ]
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')