hoechst | donderdag 3 augustus 2017 @ 17:47 |
een Japanse 3 cilinder met een bouwjaar van ongeveer 2 tot 3 jaar geleden... of een Mercedes benz automaat van ongeveer 10 jaar oud? | |
Hyperdude | donderdag 3 augustus 2017 @ 17:59 |
Denk dat een oude S500 net iets lekkerder rijdt dan een verse Alto. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:11 |
Dit is nu enige topic waar SD keihard gaat lachen, en dat ik ff niks ga zeggen. Anders krijg ik straf, | |
nogeenoudebekende | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:13 |
Een goed onderhouden Benz van twintig jaar oud zal ook beter rijden. | |
eXplorer1 | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:18 |
Wat rijdt lekkerder? Een vrouw die geen lief kontje, leuke boobsies en/of een leuk gezichtje heeft, tanden zijn overigens ook niet aanwezig maar jij bent haar eerste of tweede. Of een vrouw die een lief kontje heeft, mooie boobsies en een gezichtje heeft om bij weg te smelten, wilt ook weleens lekker grommen, je bent echter de derde, vierde of wellicht vijfde. Pick your choice. | |
RobjeGeus | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:19 |
3 pitters en fijn rijden? | |
#ANONIEM | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:21 |
Financieel gezien die 3 cilinder. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:25 |
Dat het nog bestaat in de wereld van internet, GPS en navigatie; de aloude vraag naar de bekende weg Ik zeg: ga het eens aan den lijve ondervinden. | |
DarkerThanBlack | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:25 |
10 jaar oude MB, kan dus een A klasse zijn, maar ook een S klasse of een bestelbusje. Nog al een groot verschil. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:29 |
Niet naast een 3 pits hobbelkar natuurlijk; dan winnen alle 3 je opties. De ene met wat meer voorsprong als de andere, maar winnen doen ze gegarandeerd. De enige valide reden om het ecohok te rijden is centjes. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:31 |
POA. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:36 |
Ecohok is veel vervuilender als je het over tijd bekijkt. Gaat alleen om centjes. | |
#ANONIEM | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:42 |
Hoho, vergeet het milieu niet. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:45 |
Vertel eens waarom auto's met een levensduur... ... van 60.000 km met een uitstoot van de Kolencentrale gezond zijn voor het milieu? | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:45 |
Niet alle benzen zijn even duurzaam; TS heeft het nu over 10 jaar oud, wat OK is, maar 15 jaar zou ik niet doen, dan moeten er nog een paar jaar meer bij wil je weer iets degelijks hebben.. Rond het millennium maakte MB ook troep die met 10 jaar de hoop op kon. Vanaf 2005 ongeveer kun je er weer veilig eentje kopen, maar ook die zijn niet zo degelijk meer als die van 25 jaar terug. Op zich niet zo veel mis met een klein licht 3 cilindertje, maar je moet het wel willen; een licht autootje met een korte wielbasis; lange stukken rijden is qua comfort en geluid gewoon ruk in een kort autootje. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:47 |
106 is super milieuvriendelijk, met je eens. | |
Sigaartje | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:47 |
Wat denk je zelf? Ik heb grote tweedehands auto's gereden die boven de tien jaar waren en die reden nog subliem. Niet te vergelijken met zo'n kleine driepitter. Je moet bij grote wagens alleen op tijd de schokbrekers vervangen. Als je rijgenot wilt, koop je een oude grote bak. Als hij het begeeft vroeg of laat, doe hem de deur uit en koop een andere grote bak. Het is genieten, geloof me. | |
Sigaartje | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:47 |
Dit is verschrikkelijk. Dit doe je een auto niet aan. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:48 |
Hap, dat is een echte, terug ontopic. Alle die er nog zijn zijn super CO2 vriendelijk | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:49 |
Stelling: een 106 is super milieuvriendelijk. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:51 |
Iedereen die er een tonnetje voor heeft betaald als collectors-item wil je nu op je hoofd meppen | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:52 |
Een 2.3 16V EVO1 is al 70K waard, SHOCK. | |
#ANONIEM | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:54 |
Had een CLK230 kompressor van 97 en die reed aanzienlijk lekkerder dan een nieuwe C1. Dan heb ik het over schokbrekers, rijgeluid, stuurgedrag en kunnen accelereren wanneer je wil. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:54 |
Maar.. daar doelt TS vast niet op, die wil ws gewoon een oudere C of E kopen.. | |
DarkerThanBlack | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:54 |
Je hebt niet per se gelijk omdat je het hardst roept. Een full option Ford Focus 1.0 ecoboost 125k, zal voor velen veel comfortabeler rijden, desondanks dat het een 3 pitter is. Is weliswaar geen Japanner, maar geen idee wat de Japanse merken als opties geven. | |
Sigaartje | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:54 |
Zal wel. Ik vind zo'n spoiler verschrikkelijk. Iets van, kijk mij! Ik ben meer van de oude grote bakken zoals een Renault 25 of een XM, de oude bekleding neem je op de koop toe, meestal kun je er nog een jaar of twee in rijden, maar het is werkelijk genieten zoals zo'n ding over de weg zweeft met nog werkende audio. Vaak betaal je er maar 1.000 euro voor. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:55 |
Back to topic. | |
#ANONIEM | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:56 |
Als brandstofverbruik en eventuele onderhoudskosten je niet veel deren zou ik een oudere C of E nemen. Het verschil in aanschafprijs kun je heeeeeel veel onderhoud voor laten doen en je rijd er nog lekkerder in ook. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:57 |
Maar wel omdat ik ws iets beter had onthouden wat er in de OP stond,. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:01 |
Dat maakt het juist zo mooi gooz. Een 200.000 euro homologatie wagen. En toen 300.000 gulden. Waarvan elk appie denkt dat het een auto is met een vleugel. Dat is geweldig. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:01 |
Ja, schreeuwerig zijn ze wel, dat valt niet echt te ontkennen Ik zou persoonlijk weer niet plat ónder een fransoos gevonden willen worden, nieuw, oud, klassiek, mir egal.. en zo hebben we allemaal gelukkig onze eigen voorkeuren, en TS wil denk ik gewoon die MB kopen, maar zoekt (denk ik) bevestiging. En ik als bestuurder van een 11 jaar oude MB, ga hem echt niet vertellen dat hij die pruttel japanner moet kopen | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:06 |
Dit was een 3 cylinder, loeisnel, tot de 80. Met 5 bak van een CD30. | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:06 |
.. [ Bericht 56% gewijzigd door PluggieOD op 03-08-2017 19:46:33 ] | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:45 |
Dit: | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:46 |
Erna die.... sigh. | |
Leandra | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:52 |
Kans is groot dat die 10 jaar oude Benz completer is uitgerust dan een Japanner van de afgelopen paar jaar, en helemaal als die Japanner een 3 cilinder is. Over wat lekkerder rijdt hoef je hopelijk niet echt na te denken toch? | |
hoechst | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:53 |
C200 | |
Leandra | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:55 |
Moet je werkelijk vragen wat lekkerder rijdt? Welke Japanner wilde je er tegenover zetten? | |
Sigaartje | donderdag 3 augustus 2017 @ 20:01 |
Een Jap is niet comfortabel, alleen goed in degelijkheid. Ze zijn niet kapot te krijgen. Wel zijn er uitzonderingen wat comfort betreft, zoals de Crown en de Camry. Eh, en de Honda Legend. De Nissan Maxima vond ik wat stuiterig. | |
house_is_a_feeling | donderdag 3 augustus 2017 @ 20:29 |
Ik denk dat TS de benz wil maar de partner een 'nieuwe' auto. | |
Leandra | donderdag 3 augustus 2017 @ 20:30 |
Maar dat zijn geen 3 cilindertjes hè. | |
Sigaartje | donderdag 3 augustus 2017 @ 21:11 |
Gelukkig niet. Geef mij maar een lekkere zes-cilinder. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 21:31 |
Moet je er wel eentje zoeken met een beetje opties Welk bouwjaar kijk je naar? Vanaf de w203 facelift roesten ze niet meer. | |
Sounddragon | donderdag 3 augustus 2017 @ 21:31 |
Maxima had een 2 liter 6 cilinder toch? | |
hoechst | donderdag 3 augustus 2017 @ 22:31 |
Betreft ook een w203 uit 2006 | |
hoechst | donderdag 3 augustus 2017 @ 22:42 |
Xm | |
PluggieOD | donderdag 3 augustus 2017 @ 22:50 |
"Meestal kun je er nog een jaar of 2 in rijden" Hier deed mijn autohart wel pijn.... | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 6 augustus 2017 @ 09:59 |
Geldt voor een diesel ook, toch? | |
Sounddragon | zondag 6 augustus 2017 @ 10:50 |
Alleen als je veel km's maakt. Ik betaal 166 euro in de maand alleen al aan MRB. | |
PestPiloot | zondag 6 augustus 2017 @ 10:55 |
En hou rekening met de "milleubewuste" gemeentes Rotterdam heeft van die kutdisplays waar je kenteken in tevoorschijn komt "Ja - Nee" Dan kan je Benz/VAG van 15 jaar geleden zo super rijden, dan moet je hem aan de rand van de stad parkeren | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 6 augustus 2017 @ 11:05 |
True. Maar dat is voor 99% van de dieselrijders dan ook de drijfveer. | |
oldford | zondag 6 augustus 2017 @ 11:19 |
Naast Rotterdam heeft ook Utrecht zo'n milieuzone waar oudere diesels (voor 2001) niet in mogen. Kom je vaak in Duitse steden dan moet je diesel zelfs van 2006 of later zijn. En als de Duitse plannen voor een nieuwe blauwe sticker door gaan, dan moet je diesel van 2014/2015 of later zijn. Ook direct ingespoten benzine-auto's gaan onder die regel vallen en moeten dan ook van 2014/2015 of nieuwer zijn. Iets om rekening mee te houden als je een andere tweedehands auto gaat kopen. Ook Frankrijk is nu bezig met miliezones. Wie vaak naar b.v. Parijs gaat moet daar ook rekening mee gaan houden. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 6 augustus 2017 @ 11:38 |
IS 250 | |
balmoralmartijn | dinsdag 15 augustus 2017 @ 04:13 |
Welk merk is dat eigenlijk? |