abonnement Unibet Coolblue
pi_173501994
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:37 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Oh sorry. Ik zal me voortaan gedragen. :')
Volgens mij ben jij hier nog de maagd met je white knight gedrag :') :') Wat wil je nou bereiken jongen. Echt waar. :')!
Goedzo ;)

TS, welk gebied van de psychologie zou je in willen? Heb zelf een bachelor gedaan richting cognitieve / neuro gedaan (geen bachelor psychologie, wel vakken samen).
  donderdag 31 augustus 2017 @ 14:40:07 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173503208
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 13:34 schreef obsama het volgende:

[..]

Goedzo ;)

TS, welk gebied van de psychologie zou je in willen? Heb zelf een bachelor gedaan richting cognitieve / neuro gedaan (geen bachelor psychologie, wel vakken samen).
Waar werk je nu in?
pi_173518321
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:40 schreef Mishu het volgende:

[..]

Waar werk je nu in?
Datawetenschapper in de financiële sector.
pi_173523882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:57 schreef 127877 het volgende:
Hoi,
Ik ga psychologie studeren, maar ik twijfel toch een beetje.
Ik wil later veel vrijheid hebben met het werken in verschillende landen en ik hou erg van talen. Ik zou graag spaans en engels helemaal vloeiend leren, zodat ik ook leraar engels zou kunnen zijn in zuid-amerika of azië. Daarnaast wil ik ook frans leren. Ik kan jammer genoeg geen studie vinden waarbij je tot een soort van taalleraar wordt opgeleid en meerdere talen tegelijk leert. Je hebt bijvoorbeeld wel de studie engelse taal en cultuur (lijkt me wel veel saaie literatuur) of spaanse taal en cultuur. Maar om 3 jaar te leren over 1 taal met veel geschiedenis en literatuur lijkt me niet wat. Al heb je dat misschien wel nodig om een leraar te zijn. Ik weet het niet zo goed. Het kutte is nu wel dat ik al een kamer heb :p Als jullie een leuke talenstudie weten of een studie waarmee je makkelijk werk krijg in het buitenland, let me know please
Op iedere vraag zoals deze is eigenlijk maar één antwoord correct. Ik zal iemand citeren die het beter kan verwoorden dan ikzelf. Het onderstaande verhaal is geschreven vanuit Amerikaans perspectief, maar daarom niet minder van toepassing op de Nederlandse situatie. Ook in Nederland is er een gigantisch groot verschil tussen de arbeidsmarktperspectieven van Universitair afgestudeerden van 50 jaar geleden en nu. Helaas gaan de meeste jongvolwassenen tegenwoordig nog naar de universiteit met een mentaliteit van 50 jaar geleden (al begint dit wel te veranderen nu dat men gedwongen wordt om te lenen). Maar goed, lees onderstaand stuk maar eens door en denk dan nog eens na over wat je verwacht van je toekomst.

https://www.quora.com/Why(...)as-B-Walsh?srid=JlxG

quote:
Fifty years ago there weren’t any “worthless” majors. For example I graduated with a BA in Philosophy, answered a newspaper ad on a whim, and, lo and behold, was launched into a successful career in Information Technology. (I had never seen a computer.)

College in America no longer works the way it used to:

The Law of Supply and Demand

Two decades ago in his book, Another Way To Win, Dr. Kenneth Gray coined the term “one way to win.” He described the OWTW strategy widely followed in the US as:

• Graduate from high school.

• Matriculate at a four-year college.

• Graduate with a degree in anything.

• Become employed in a professional job.

Dr. Gray’s message to the then “academic middle” was that this was unlikely to be a successful strategy in the future. The succeeding twenty years have proven him inordinately prescient and not just for the “academic middle.”

The simple explanation is that it comes down to “supply” (graduates) and “demand” (suitable jobs).

A half century ago only seven percent of high school graduates went on to college. In post-WW II America our economy was booming while the economies of many European and Asian countries were--only slowly--being rebuilt. The “Law of Supply and Demand” strongly favored the freshly minted college graduate.

Today, when forty percent go on to college, grads are “a dime a dozen.” In the post-Great Recession of 2008 we are slogging through the longest and slowest recovery since the Great Depression. In the last nine years we haven’t seen one year of 3% GDP growth. (Recent college grads have no concept what it is like to work in a strong economy.)

There just aren’t anywhere near enough suitable jobs for the army of high school graduates choosing to go to four-year colleges. College is a competition for a few good jobs, and many are going to lose. Those with less rigorous (worthless) majors are the likely candidates.

Return on Investment

My tuition (for a year!) was $360. I could pay for that by working seven weeks. Today tuition at a state university would require you to work six MONTHS. Tuition has gone up 200% in just the last twenty years.

My starting salary was more than twice what I paid for my entire college education. Today wages are flat. We are headed into territory where going to college to become a high school teacher (starting salary of $40,000) doesn’t make economic sense.

Summary

Let’s not call them “worthless” degrees. Let’s use Dr. Gray’s terminology and call them “anything” degrees. The reasons universities offer “anything” degrees is because they can. Parents and students are very poor consumers. They haven’t done their homework. They are financially illiterate when it comes to college. They just ASSUME “One Way to Win” still works, and the parent whips out her checkbook while the student starts applying for student loans.

Note:

This question always elicits a few answers along the line of, “It’s not the purpose of colleges to provide vocational training. That’s beneath the dignity of the institutions of higher learning.” To which I respond, “We are LONG past the point where the average family can afford to send ‘little Johnny’ to college to ‘find himself.’”
pi_173889024
Je kunt beter voor een studie kiezen waarmee je ook kansen hebt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')