Ik lees terug dat je pakketje untracked is (binnen NL). Mijn laatste paar untracked bestellingen lagen pas anderhalve week na de aankomst in NL in mijn brievenbus. Ik had hier ook al over gepost, vond het namelijk raar en onlogisch dat Post NL pakketje meer dan een week ergens in NL gaat onderbrengen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 06:56 schreef zerokil het volgende:
[..]
Postnl kan niks vinden en verwijzen me door, is het vaker voorgekomen dat pakketjes in Nederland vertraagd worden geleverd?
Bedankt voor je reactie, inmiddels mijn telefoon al één keer laten vallen omdat de achterkant nogal "glad" is... Gelukkig wel al een glass screenprotector er op zitten..quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:39 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Ik lees terug dat je pakketje untracked is (binnen NL). Mijn laatste paar untracked bestellingen lagen pas anderhalve week na de aankomst in NL in mijn brievenbus. Ik had hier ook al over gepost, vond het namelijk raar en onlogisch dat Post NL pakketje meer dan een week ergens in NL gaat onderbrengen.
Ik zou dus nog even geduld hebben
Hoi Marco, dit kan gewoon met PostNL standaardverzending, maar inderdaad wel met een trackingcode.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 16:52 schreef descheep het volgende:
Order 31388602 mag worden teruggestuurd.
Ik heb uiteindelijk een formulier ontvangen.
Ik zal dat morgen of zaterdag via PostNL doen.
Moet dit aangetekend, verzekerd of kan dat gewoon standaard met track & trace?
Nu krijg ik de helft van deze kosten terug zeggen ze.
Op zich niet mee eens, maar goed...als ik de kosten van de drone maar terug krijg.
Enig idee op welke termijn dat zal zijn?
Groeten Marco
Hi, dat wordt een lastig verhaal inderdaad. Ik heb m'n collega hiernaar gevraagd, en ik kan je een resend of refund aanbieden, dus ik hoor graag van je waar je voorkeur naar uitgaatquote:Op donderdag 3 augustus 2017 20:04 schreef Albert86 het volgende:
Hallo,
Ik heb al gemaild over een defect in een artikel die ik ontvangen heb (1124545 in order 31544611), en nu wordt gevraagd een video van het probleem te maken. Ik heb alleen geen idee hoe ik duidelijk in een video kan aantonen. Rechterkant van bluetooth ear buds werkt niet goed. Erg zacht geluid komt er uit die kant.
Ook heb ik het shippinglabel niet meer, omdat die al bij het vuilnis is en de container al opgehaald is.
Hi, we hebben alles nog eens nagelopen, maar het lijkt er inderdaad op dat ie kwijt is, en dus bied ik je bij deze een refund/resend aan. Ik hoor graag van je waar je voorkeur naar uitgaat!quote:Op woensdag 2 augustus 2017 22:34 schreef Zith het volgende:
Beste Mr Bang,
Een pakketje (Order No: 29554596) die ik op 5 Juni heb besteld is nog niet aangekomen. Het is volgens 17track op 15 Juni in Nederland aangekomen.
Op https://www.internationalparceltracking.com/ kan ik het pakket niet vinden.
Ik heb hierover de normale banggood service gemaild en die vertelden mij dat ik bij de post office moest bellen en dat "The shipping company confirm that your package is at the local place of destination." . Ik heb met PostNL gebeld en die vertelden mij dat ze het pakketje nooit hebben ontvangen.
Zou je er een blik op willen werpen?
Hey, hartstikke bedankt! Een refund is prima.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 04:50 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, we hebben alles nog eens nagelopen, maar het lijkt er inderdaad op dat ie kwijt is, en dus bied ik je bij deze een refund/resend aan. Ik hoor graag van je waar je voorkeur naar uitgaat!
Mijn voorkeur gaat dan uit naar een refund.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 04:29 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, dat wordt een lastig verhaal inderdaad. Ik heb m'n collega hiernaar gevraagd, en ik kan je een resend of refund aanbieden, dus ik hoor graag van je waar je voorkeur naar uitgaat
Hi, sorry voor de late reactie.. Heb je het toevallig met kaartjes geprobeerd die allemaal een opslagcapaciteit van meer dan 2GB hebben? Dat is volgens m'n collega namelijk bij veel klanten de reden. Deze maximale opslagcapaciteit staat op de productpagina vermeld, maar ik las er zelf in eerste instantie overheen, dus wellicht is dat bij jou ook het geval geweest. Ik wacht je reactie af!quote:Op woensdag 2 augustus 2017 22:10 schreef tharonny het volgende:
[..]
Hoi,
Ondertussen al wat wijzer geworden?
Hi, dank je voor de update Als je een week of 3 aanhoudt dan kom je een aardig eind in de goede richting, en je zou daarna een bevestiging moeten ontvangen dat we het pakketje hebben ontvangen (je kunt dit dan ook via de tracking zien). Als de tracking aangeeft dat je order hier is aangekomen maar je hoort verder niets (dat gebeurt helaas ook weleens), kun je het me dan laten weten? Ik zal het dan verder voor je afhandelen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 10:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb mijn pakje begin vd week de deur uit gedaan, heb het uiteindelijk maar laten verzekeren tot 500 euro. Er raken wel eens dingen kwijt in de post.. Dit was iets van 1,5 euro extra, heb bonnetje gemaild en aangegeven dat ik die extra kosten niet vergoed hoef te hebben Pakje is inmiddels NL al uit, ben benieuwd wanneer ie aan komt
Hoi, de kaartjes waarmee ik het geprobeerd had waren wel allemaal 2gb kaartjes. Ik kwam zojuist bij toeval nog een 4e 2gb kaartje tegen en hiermee kreeg ik de foutmelding niet. Ik kan dus weer verder en mijn probleem is opgelost. Bedankt voor de moeitequote:Op vrijdag 4 augustus 2017 10:02 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, sorry voor de late reactie.. Heb je het toevallig met kaartjes geprobeerd die allemaal een opslagcapaciteit van meer dan 2GB hebben? Dat is volgens m'n collega namelijk bij veel klanten de reden. Deze maximale opslagcapaciteit staat op de productpagina vermeld, maar ik las er zelf in eerste instantie overheen, dus wellicht is dat bij jou ook het geval geweest. Ik wacht je reactie af!
Al bekend hoe het opgelost wordt? Had aangeveven dat mijn voorkeur naar refund gaat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 04:50 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, we hebben alles nog eens nagelopen, maar het lijkt er inderdaad op dat ie kwijt is, en dus bied ik je bij deze een refund/resend aan. Ik hoor graag van je waar je voorkeur naar uitgaat!
Hi, de refund is voor het weekend gedaan, dus die heb je nu als het goed is binnen en anders gebeurt dat spoedigquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 08:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Hey, hartstikke bedankt! Een refund is prima.
Sorry vergeten door te geven Geen dank!quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 21:43 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Al bekend hoe het opgelost wordt? Had aangeveven dat mijn voorkeur naar refund gaat.
Edit: zojuist refund gekregen. Hartelijk dank
Hi, heb je het ordernummer voor me? Dan kijk ik het voor je na!quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 18:47 schreef Joeri_Libens het volgende:
Ik heb vorige week een bestelling gemaakt bij banggood en gekozen voor het verzenden bij Priority Direct Mail, maar blijkbaar is het verzonden bij DHL vanuit een DEPOT in de VS. Is dit normaal of heeft banggood toch voor een andere verzend optie gekozen ?
Hi, dat is goed om te horen! Geen dank en veel plezier ermeequote:Op zaterdag 5 augustus 2017 14:40 schreef tharonny het volgende:
[..]
Hoi, de kaartjes waarmee ik het geprobeerd had waren wel allemaal 2gb kaartjes. Ik kwam zojuist bij toeval nog een 4e 2gb kaartje tegen en hiermee kreeg ik de foutmelding niet. Ik kan dus weer verder en mijn probleem is opgelost. Bedankt voor de moeite
Hier is het Order No: 32523782.quote:Op maandag 7 augustus 2017 10:23 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, heb je het ordernummer voor me? Dan kijk ik het voor je na!
Hi, ik zie dat het systeem automatisch je order heeft gewijzigd naar ons US warehouse, omdat er geen voorraad meer was in ons CN warehouse. Het product komt dus gewoon jouw kant op met PDM. Ik weet niet 100% zeker of PDM vanuit Amerika ook automatisch afrekent met douanekosten, maar omdat je hebt gekozen voor ons Chinese warehouse doen we daar niet moeilijk over. Krijg je dus toch te maken met kosten dan kun je dat hier laten weten, en op vertoon van de door jou ontvangen brief verrekenen we dan de kosten met jequote:Op maandag 7 augustus 2017 16:35 schreef Joeri_Libens het volgende:
[..]
Hier is het Order No: 32523782.
Alvast bedankt!
Hi, volgens m'n collega kregen we inderdaad te horen dat de nieuwe voorraad op 4 augustus binnen zou zijn, maar dat bleken tegen de verwachting in uiteindelijk minder dan 100 toestellen te zijn, die vervolgens op basis van besteldatum zijn verzonden. De volgende grote batch verwachten we binnen nu en 2 weken, en op dat moment worden de toestellen ook meteen verstuurd.quote:Op maandag 7 augustus 2017 19:18 schreef Mazou het volgende:
Hoi, ik heb vorige week een telefoon besteld. Er stond toen bij het product vermeld dat het op 4 augustus verwacht werd maar nu staat er 'coming soon'. Kunnen jullie een indicatie geven wanneer de telefoon wordt verzonden? Ordernr. 32320790.
Hi, vervelend om te horen dat je product het niet meer doet!quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:04 schreef Wann01601 het volgende:
Goedenavond Webcare,
Ik probeer het maar even hier want ik kan op de site helaas niet het formulier afronden om mijn vraag te stellen.
Ik heb eind Mei een Cube Iwork1X besteld die keurig in Juni is afgeleverd.
Ik heb hem nu ongeveer 5 a 6 keer gebruikt maar vanavond wilde de Cube niet opstarten. De blauwe lampjes reageren niet en bij het starten hoor ik alleen een raar piepend geluid vanuit de tablet waarna er verder niets gebeurd.
Ik heb hem een uurtje of twee aan de lader gehangen in de hoop dat hij het weer zou doen ( hier hoort normaal dan ook een lampje te branden, wat niet gebeurde..) maar ook dit bracht helaas geen uitkomst.
Mijn ordernummer was: 29131836.
Ik hoop dat je iets voor me kunt betekenen!
Alvast bedankt!
Goedemorgen Webcare,quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 10:10 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, vervelend om te horen dat je product het niet meer doet!
Dat klinkt inderdaad alsof er iets mis is. Om het probleem te kunnen bevestigen en om daarna tot een oplossing te komen hebben we echter wel even een filmpje nodig waarop het probleem duidelijk te zien is. Als je dus even een filmpje kunt maken met je telefoon en deze daarna op Youtube plaatst en mij het linkje doorgeeft, dan kunnen m'n collega's van onze technische klantenservice snel je probleem zien zodat we je daarna meteen een oplossing kunnen aanbieden!
Hi, ik heb het aangekaart bij m'n collega en nu is 'ie zonder coupon 578 Euroquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 21:02 schreef ketamientje het volgende:
Hey Banggood,
Ik had je al een pm gestuurd maar weet niet of je die leest. Ik zou graag de mi notebook air 13.3'' willen bestellen. Deze is al een hele tijd een stuk duurder (rond de 100 euro meer) dan bij gearbest. Daar kost 'ie namelijk 586,94 euro. Bij Banggood nu 687,01 euro, met promo. Ik kreeg vorige week de couponcode 'air13' van BG in de mail, wat hem rond de 590 maakte. Een paar dagen later werd de originele prijs verlaagd en kwam er promo bij te staan. Nu kan ik de code dus niet meer gebruiken door die 'promo'. Vandaag op jullie site zag ik dat de prijs was verlaagd naar 575.38 euro, een hele mooie prijs natuurlijk. Ware het niet dat als ik erop klik de website refresht en hij zo weer 110 euro duurder is.
[ afbeelding ]
Zou je mij hiermee kunnen helpen? Ik wil hem namelijk graag bij jullie kopen en heb hem binnenkort nodig.
Hi, dank je; ik heb de video doorgegeven en zodra ik een reactie heb hoor je het van me!quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 10:16 schreef Wann01601 het volgende:
[..]
Goedemorgen Webcare,
Ik heb gister een filmpje gemaakt, bij deze de link:
Het geluid is wat zacht maar als je goed luistert hoor je de tablet eerst een piep geven en daarna een schrapend geluid. Daarna gebeurt er niks meer.
Hi, ik ga het allemaal nakijken en kom er dan op terug!quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:34 schreef bjornhij het volgende:
Beste Webcare,
Wellicht kunnen jullie helpen, want met de support van Banggood kom ik er niet uit - waarschijnlijk omdat ze het systeem van de Nederlandse post niet kennen.
Het gaat om ordernummer 31327896.
Dit pakket is verzonden via RY906788118SG. Dit pakket is op 22/7 afgeleverd bij mijn lokale PostNL punt, PostNL heeft hiervan geen briefje naar mij verstuurd. Een paar dagen later ben ik op vakantie gegaan, en op 6 aug kwam ik terug. Op 7 aug heb ik direct gecheckt of het pakketje bij het lokale punt lag. Het was niet te vinden. Ik heb toen via Twitter PostNL gevraagd om de 3S code. Zij gaven aan dat het pakket inmiddels was geretourneerd omdat het niet binnen twee weken is opgehaald.
De retourcode is 3SRETA5333241. Zij gaven mij ook de volgende link: http://bit.ly/2vJ7q23 waarin zichtbaar is dat de twee T&T codes bij elkaar horen, en dat het pakket retourafzender is.
Dit verhaal heb ik gemail aan service@banggood.com. Hun laatste reactie is:
"We are sorry you did not receive your order 31327896 which the tracking information shows it was delivered.
http://www.17track.net/en/track?nums=RY906788118SG
Please contact your local post office in order to gather more information about this issue and to confirm that your parcel has not arrived there either.
If your order is nowhere to be found, could you please request your local post office to issue an official document proving that you have not received this parcel?
Yours sincerely,
Crystal"
Wat is jullie standpunt hierin? Ik denk niet dat het zin heeft om nog een keer naar het lokale PostNL punt te gaan, en voor PostNL is de 'official document' de T&T informatie van 3SRETA5333241, waarbij ook het originele T&T nummer wordt vermeld.
Bij voorbaat dank!
Dankjewel, nu ik kijk weer 592.29 euro. Gaat dat automatisch of zit er iemand te kloten met die prijs? Een keer knipperen met je ogen en prijs is weer veranderd. Maar goed onder de 600 euro is primaquote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:37 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, ik heb het aangekaart bij m'n collega en nu is 'ie zonder coupon 578 Euro
Hi, de layout is inderdaad veranderd, en als je nu naar je shopping cart gaat kun je de verzendmethode wijzigen nadat je op Proceed to Checkout/Afrekenen hebt geklikt.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:01 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Banggood heeft blijkbaar een nieuwe layout voor de shopping cart ( https://www.banggood.com/shopping_cart_new.php ), maar ik kan daar niet meer de shipping method selecteren. Ook als ik de alternatieve shipping method selecteer bij het product zelf, dan worden de extra kosten hiervan niet in de totaalprijs verwerkt, dus ik ga er vanuit dat het product dan nog steeds met 'standard shipping' wordt verzonden.
Als ik naar de oude pagina probeer te gaan (shopping_cart.php) wordt ik meteen doorgestuurd naar de nieuwe pagina.
Is het nu niet meer mogelijk een alternatieve verzendmethode te selecteren?
Hi, ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar ik weet wel dat er heel wat factoren meespelen bij prijsbepalingen en -wijzigingen. In ieder geval goed dat ie nog netjes onder de 600 zitquote:Op woensdag 9 augustus 2017 16:57 schreef ketamientje het volgende:
[..]
Dankjewel, nu ik kijk weer 592.29 euro. Gaat dat automatisch of zit er iemand te kloten met die prijs? Een keer knipperen met je ogen en prijs is weer veranderd. Maar goed onder de 600 euro is prima
Hi, ik heb dit net voor je nagevraagd, maar helaas gaan we em niet meer binnenkrijgen en we hebben ook geen wegstoffend exemplaar meer. Dat wordt dus op zoek naar wat andersquote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:22 schreef niek2000 het volgende:
Ik vroeg me af of deze nog op korte termijn op voorraad komt? Of wellicht ligt er ergens nog een exemplaar weg te stoffen? Aangezien ik her en der lees dat deze uit de productie is?
Hi, ik heb het voor je uitgezocht, en zie inderdaad dat je bestelling is teruggestuurd naar ons. Dat betekent dat ik je een herzending kan aanbieden; is dat een oplossing voor jou?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:34 schreef bjornhij het volgende:
Beste Webcare,
Wellicht kunnen jullie helpen, want met de support van Banggood kom ik er niet uit - waarschijnlijk omdat ze het systeem van de Nederlandse post niet kennen.
Het gaat om ordernummer 31327896.
Dit pakket is verzonden via RY906788118SG. Dit pakket is op 22/7 afgeleverd bij mijn lokale PostNL punt, PostNL heeft hiervan geen briefje naar mij verstuurd. Een paar dagen later ben ik op vakantie gegaan, en op 6 aug kwam ik terug. Op 7 aug heb ik direct gecheckt of het pakketje bij het lokale punt lag. Het was niet te vinden. Ik heb toen via Twitter PostNL gevraagd om de 3S code. Zij gaven aan dat het pakket inmiddels was geretourneerd omdat het niet binnen twee weken is opgehaald.
De retourcode is 3SRETA5333241. Zij gaven mij ook de volgende link: http://bit.ly/2vJ7q23 waarin zichtbaar is dat de twee T&T codes bij elkaar horen, en dat het pakket retourafzender is.
Dit verhaal heb ik gemail aan service@banggood.com. Hun laatste reactie is:
"We are sorry you did not receive your order 31327896 which the tracking information shows it was delivered.
http://www.17track.net/en/track?nums=RY906788118SG
Please contact your local post office in order to gather more information about this issue and to confirm that your parcel has not arrived there either.
If your order is nowhere to be found, could you please request your local post office to issue an official document proving that you have not received this parcel?
Yours sincerely,
Crystal"
Wat is jullie standpunt hierin? Ik denk niet dat het zin heeft om nog een keer naar het lokale PostNL punt te gaan, en voor PostNL is de 'official document' de T&T informatie van 3SRETA5333241, waarbij ook het originele T&T nummer wordt vermeld.
Bij voorbaat dank!
Hi, dat is heel erg vervelend.. Ik heb het voor je nagekeken en zie dat zowel de eerste zending als de herzending met onze gratis verzendmethode zijn verzonden. Voor het terugsturen van een product in geval van een DOA vergoeden wij de verzendkosten en de douanekosten, maar dat gaat helaas niet op voor douanekosten in Nederland. Het is dus heel erg balen dat je nu twee keer aan de beurt bent, maar de douane ziet dit als twee losse zendingen en kan ze dus twee keer belasten als je pech hebt. Ik kan om die reden helaas niets voor je betekenen, en raad je daarom aan om het formulier naar waarheid in te vullen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:19 schreef JohnB52 het volgende:
Hallo Banggood,
Er is een pakketje met een resend naar mij op weg, alleen nu ligt het bij de douane.
Ik moet een inklaringsformulier invullen die ik met de post heb ontvangen en moet terugsturen.
Order Number: 30053603
Hoe kan ik dit t beste aanpakken?
Kunnen jullie mij verder helpen?
T is een resend dus nu zou ik niet nog n keer kosten hoeven betalen toch?
Dan ga ik t formulier naar waarheid invullen, t pakketje is zwaarder dan 2kg, anders had ik t met pdm verzonden ;-)quote:Op donderdag 10 augustus 2017 08:29 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, dat is heel erg vervelend.. Ik heb het voor je nagekeken en zie dat zowel de eerste zending als de herzending met onze gratis verzendmethode zijn verzonden. Voor het terugsturen van een product in geval van een DOA vergoeden wij de verzendkosten en de douanekosten, maar dat gaat helaas niet op voor douanekosten in Nederland. Het is dus heel erg balen dat je nu twee keer aan de beurt bent, maar de douane ziet dit als twee losse zendingen en kan ze dus twee keer belasten als je pech hebt. Ik kan om die reden helaas niets voor je betekenen, en raad je daarom aan om het formulier naar waarheid in te vullen.
Voor een eventuele volgende keer raad ik je aan om gebruik te maken van verzendmethode Priority Direct Mail, als dat beschikbaar is voor het product (tot max. 2KG op dit moment). Daarmee krijg je namelijk 100% zeker niet te maken met douanekosten, ongeacht de waarde van je bestelling.
Hi, ik heb een reactie van mijn collega ontvangen. We kunnen 2 dingen doen:quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 10:16 schreef Wann01601 het volgende:
[..]
Goedemorgen Webcare,
Ik heb gister een filmpje gemaakt, bij deze de link:
Het geluid is wat zacht maar als je goed luistert hoor je de tablet eerst een piep geven en daarna een schrapend geluid. Daarna gebeurt er niks meer.
Dat zou perfect zijn, dank je!quote:Op donderdag 10 augustus 2017 08:10 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, ik heb het voor je uitgezocht, en zie inderdaad dat je bestelling is teruggestuurd naar ons. Dat betekent dat ik je een herzending kan aanbieden; is dat een oplossing voor jou?
Goedemorgen Webcare,quote:Op donderdag 10 augustus 2017 08:41 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hi, ik heb een reactie van mijn collega ontvangen. We kunnen 2 dingen doen:
- Je probeert of het mogelijk is 'em lokaal te laten reparen (lastig in NL);
- Je stuurt de tablet naar ons terug en dan repareren wij deze gratis of we sturen je gratis een nieuwe op als deze niet meer te repareren blijkt. Voor het terugsturen vragen we je de verzendkosten met ons te delen: allebei 50%, wat neerkomt op ongeveer 12 Euro (dit is ook vermeld in onze garantievoorwaarden, en is van toepassing wanneer een probleem na de eerste maand na ontvangst worden gemeld).
Ik hoor graag waar je voor kiest!
Hi, ik verwachtte inderdaad al dat dat eerste lastig zou zijn. Opsturen naar ons is dan de beste optie.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 09:23 schreef Wann01601 het volgende:
[..]
Goedemorgen Webcare,
Bedankt voor de opties.
Graag zou ik nog iets meer info over de eerste optie willen hebben.
Er is hier bij mij in de buurt wel een bedrijf wat telefoons/laptops repareert. Wat als ik hem naar dit bedrijf breng voor een onderzoek of reparatie nog uitgevoerd kan worden.
- Als de reparatie uitgevoerd kan worden in NL draagt Banggood hier dan de kosten voor?
- Als word aangegeven dat de tablet niet meer gerepareerd kan worden, wat zijn dan de vervolgstappen?
Nogmaals bedankt voor al je moeite trouwens!
Vergeet bovenstaande, navraag gedaan dat gaat hem niet worden.
Ik ga de tablet naar jullie opsturen, ik heb het retour adres gevonden op jullie Banggood site. Factuur bijgevoegd bij de tablet met ordernummer. Ik heb het verzendlabel al aangemaakt en hij gaat morgenochtend op de bus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |