abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:38:22 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172868987
Ik zit met het volgende. Ik heb mijn huisarts niet meer zo hoog. De doorbraken waardoor het aanzienlijk beter met mij ging zijn door anderen geconstateerd (suikerziekte, verwijzing naar psychiater, medicatie van psychiater). En dat binnen ťťn jaar. Ook zo'n raar iets: hij heeft o.a. nooit de eerste brief van mijn psychiater, met vragen over mijn toestand, beantwoord. Onlangs bleek mijn suikergehalte te hoog, HA vond het geen punt maar mijn psychiater drong aan op actie. Dit soort dingen.

In de tweede brief die mijn psychiater aan hem gestuurd heeft staat een advies waar ik absoluut mee verder wil. Mijn HA zo inschattend, denk ik niet dat hij daarin gelooft. Ik denk ook dat ik op dit punt met hem zal vastlopen; ik hou open dat ik een andere arts moet zoeken omdat mijn vertrouwen ontbreekt.

Omdat de praktijk uit twee artsen bestaat en ik die andere arts hoger heb zitten dan de mijne, is het dan nog een optie om bij hem een second opinion te vragen? Of is door de informatieuitwisseling onderling hij al gekleurd door wat zijn collega over mij heeft opgeschreven? Ze putten namelijk uit hetzelfde informatiesysteem. Ik weet niet goed hoe dat gaat.

Wie heeft ervaring/tips?
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:39:09 #2
280022 houdjemond
is sicker than the rest..
pi_172868994
Antwoord geef je zelf al: andere arts zoeken.
I recognize terror as the finest emotion and so I will try to terrorize the reader.
But if I find that I cannot terrify, I will try to horrify, and if I find that I cannot horrify, I'll go for the gross-out.
I'm not proud.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:40:55 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172869021
Kun je/durf je het gesprek nog aan te gaan met deze huisarts?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:41:58 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172869037
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:40 schreef Lienekien het volgende:
Kun je/durf je het gesprek nog aan te gaan met deze huisarts?
Bedoel je de mijne? Of zijn collega?
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:42:44 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172869045
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:39 schreef houdjemond het volgende:
Antwoord geef je zelf al: andere arts zoeken.
Als dit spaak loopt zeker, maar ik kan niet zomaar weglopen vind ik. Het moet dan toch eerst in een gesprek duidelijk worden waarom ik wegga.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:42:46 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172869047
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Bedoel je de mijne? Of zijn collega?
De jouwe.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:45:02 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172869068
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als dit spaak loopt zeker, maar ik kan niet zomaar weglopen vind ik. Het moet dan toch eerst in een gesprek duidelijk worden waarom ik wegga.
Dat bedoel ik. Maar dan eerder met de insteek om te kijken of het vertrouwen te herstellen is.

Ik zou zo'n gesprek wel goed voorbereiden. Vooral om je bezwaren toch zo zakelijk en bondig mogelijk naar voren te kunnen brengen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:45:41 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172869075
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De jouwe.
Hij is nu met vakantie maar ik heb wel een gesprek gepland ja. Ik denk eigenlijk dat ik het voor de vorm doe, dat gewoon maar duidelijk moet zijn dat ik niet meer verder wil gaan daar, ervanuitgaande dat hij, ondanks het advies van mijn psych, die aanpak niet ziet zitten.

Maar dan betekent het dat ik de hele praktijk moet verlaten want ik kan niet bij zijn collega blijven, omdat ik mijn eigen HA dan altijd tegen zal komen als collega er niet is.
pi_172869110
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik zou dit juist niet zomaar weglopen noemen, maar voor jezelf opkomen. Als je de huisarts uit moet leggen hoe hij zijn werk moet doen ipv je afpoeieren en er komen serieuze klachten en oorzaken over je gezondheid naarboven dankzij hulp van een ander lijkt het mij gewoon tijd om een deurtje verder te gaan. :*
Laten we dansen!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:50:07 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172869117
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Maar dan eerder met de insteek om te kijken of het vertrouwen te herstellen is.

Ik zou zo'n gesprek wel goed voorbereiden. Vooral om je bezwaren toch zo zakelijk en bondig mogelijk naar voren te kunnen brengen.
Wat is nou de reden van een HA om een brief van een psychiater niet te beantwoorden? Of niet echt te reageren op een te hoge bloedsuiker? Heeft dit nog met vertrouwen te maken?
Ik besef wel dat ik het inderdaad open moet leggen; het moet duidelijk worden, ik kan niet zomaar zeggen: toedeledokie.
pi_172869130
Wat wil je precies dat er duidelijk word? Ik begrijp het niet helemaal geloof ik.
Laten we dansen!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:55:44 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172869172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:51 schreef Fripsel het volgende:
Wat wil je precies dat er duidelijk word? Ik begrijp het niet helemaal geloof ik.
Volgens mij iets als dit: ik denk niet dat mijn HA iets voor mijn idee voelt en dat ik bij hem niet verder kom. Maar niet eerder is gebleken (en heb ik me ook zo gerealiseerd als nu) dat hij aardig wat steken heeft laten vallen. En nog steeds. Dus dat weet ie helemaal niet dat ik het helemaal zat ben. Ik denk zoiets.
pi_172869216
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Volgens mij iets als dit: ik denk niet dat mijn HA iets voor mijn idee voelt en dat ik bij hem niet verder kom. Maar niet eerder is gebleken (en heb ik me ook zo gerealiseerd als nu) dat hij aardig wat steken heeft laten vallen. En nog steeds. Dus dat weet ie helemaal niet dat ik het helemaal zat ben. Ik denk zoiets.
Dan zou ik denk ik eerder hem een brief schrijven waarin je dat uitlegt en je medische vragen verder bij een andere huisarts wegleggen.

Maar misschien dat ik wat dat betreft ook net teveel de oude in hun vastgeslete niet zo sociale stereotype arts ben tegengekomen. Ik zou die discussie niet snel meer aan gaan op dat gebied maar dus verder kijken naar iemand die wel meedenkt. Maar het heeft mij al een hoop energie gekost ook. Heel dat psychisch/fysieke verhaal en de juiste hulp vinden.
Laten we dansen!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 01:23:32 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172869307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat is nou de reden van een HA om een brief van een psychiater niet te beantwoorden? Of niet echt te reageren op een te hoge bloedsuiker? Heeft dit nog met vertrouwen te maken?
Ik besef wel dat ik het inderdaad open moet leggen; het moet duidelijk worden, ik kan niet zomaar zeggen: toedeledokie.
Dat zijn de vragen die hij moet beantwoorden. En dan is het aan jou om te beoordelen of je met zijn antwoord genoegen kunt nemen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:06:31 #15
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_172869538
Dit soort huisartsen moeten echt uit hun functie gehaald worden.
pi_172869859
Ach, huisartsen. Zullen vast wel goede tussen zitten, maar grotendeels is te dom om te schijten - lijkt het wel.

Mijn vrouw is 2x naar de huisarts geweest met pijn in de borst. Stuurden weg met antibiotica, het zag er allemaal wel goed uit terwijl ze verging van de pijn.

In het weekend kon ze er niet meer tegen, dus naar HAP. Kreeg ze een spoedingreep en de vraag waarom ze er zo lang mee gewacht heeft. Ja, vanwege de HA.

TS, ik zou op zoek gaan naar een ander HA.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:28:31 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172873581
Door de reacties heb ik in ieder geval duidelijk dat een second opinion bij zijn collega geen zin heeft want dat gaat niet werken.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zou dit juist niet zomaar weglopen noemen, maar voor jezelf opkomen. Als je de huisarts uit moet leggen hoe hij zijn werk moet doen ipv je afpoeieren en er komen serieuze klachten en oorzaken over je gezondheid naarboven dankzij hulp van een ander lijkt het mij gewoon tijd om een deurtje verder te gaan. :*
In feite is het wel wat er gebeurt ja. Alleen hij is de eerste niet die mijn situatie onderschat en daarmee brokken maakt. Het heeft een enorme geschiedenis inmiddels. De vraag is of mijn HA nog uit zijn tunnelvisie komt.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:03 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dan zou ik denk ik eerder hem een brief schrijven waarin je dat uitlegt en je medische vragen verder bij een andere huisarts wegleggen.

Maar misschien dat ik wat dat betreft ook net teveel de oude in hun vastgeslete niet zo sociale stereotype arts ben tegengekomen. Ik zou die discussie niet snel meer aan gaan op dat gebied maar dus verder kijken naar iemand die wel meedenkt. Maar het heeft mij al een hoop energie gekost ook. Heel dat psychisch/fysieke verhaal en de juiste hulp vinden.
Dat had ik al die jaren eigenlijk: te moe om te pleiten. Maar nu ben ik sterker, voel me gesteund door mijn psychiater en ik wil geen flauwekul meer horen. En dŠt gaat een stuk sneller als pleiten.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zijn de vragen die hij moet beantwoorden. En dan is het aan jou om te beoordelen of je met zijn antwoord genoegen kunt nemen.
Ja. Het zullen twee gesprekken worden: de eerste over mijn plan, het tweede of hij daar compleet achter gaat staan of niet. Want ik ga 'm niet duwen. En in de tussentijd kan ik mooi nadenken en alles laten bezinken. Ze zijn erg goed voor mij geweest in de praktijk, dat zal ik niet vergeten.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:12:51 #18
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_172874773
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 04:06 schreef Myrr het volgende:
Dat kan je op basis van deze informatie niet stellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 06:15 schreef xaban06 het volgende:
Ach, huisartsen. Zullen vast wel goede tussen zitten, maar grotendeels is te dom om te schijten - lijkt het wel.
Verdiep je eens in het huisartsenvak. Ze moeten op basis van zeer beperkte tijd onderzoek doen, een (voorlopige) conclusie vormen en hun beleid verzinnen. Het is altijd lekker makkelijk om achteraf of vanaf de zijlijn te zeiken op mensen die het in je ogen 'fout' hebben gedaan.

Overigens heb je vrije keuze in je huisarts, dus heb je alle recht om een huisarts te zoeken/nemen die beter bij je past, op wat voor manier of om welke reden dan ook.
WFPB!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:18:37 #19
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_172874902
quote:
13s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:12 schreef Dizorn het volgende:

[..]

[..]

Verdiep je eens in het huisartsenvak. Ze moeten op basis van zeer beperkte tijd onderzoek doen, een (voorlopige) conclusie vormen en hun beleid verzinnen. Het is altijd lekker makkelijk om achteraf of vanaf de zijlijn te zeiken op mensen die het in je ogen 'fout' hebben gedaan.

Overigens heb je vrije keuze in je huisarts, dus heb je alle recht om een huisarts te zoeken/nemen die beter bij je past, op wat voor manier of om welke reden dan ook.
Als ik de huisartsen van anderen vergelijk met mijn eigen huisarts, komt die van mij er toch steeds weer het beste uit. Die neemt je serieus, onderzoekt verder voor je als dat nodig is, luistert naar je wensen, overlegt met andere hulpverleners en heeft heel gauw door wanneer iets buiten zijn vakgebied ligt waarna hij je doorverwijst.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 14:06:58 #20
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_172877198
Precies, JIJ vindt JOUW huisarts beter omdat JOUW huisarts dingen doet die JIJ waardeert.

- Je serieus nemen, mag hopen dat ze dat allemaal doen. Maar dat betekent niet dat je tot dezelfde conclusies hoeft te komen
- Naar je wensen luisteren, mag hopen dat ze allemaal luisteren, maar dat betekent niet dat ze moeten (of kunnen) doen wat jij wil.

- Verder onderzoeken: het is niet per se beter om altijd verder onderzoek in te zetten, soms is het gewoon niet nodig. Dat is een medische beslissing die een huisarts per definitie beter kan inschatten dan de patiŽnt zelf.
- Overleg met anderen: Zie hierboven.
- Doorverwijzen: Zie hierboven.
WFPB!
pi_172877719
Wat doe je moeilijk zeg. Toen ik het vertrouwen in mijn huisarts kwijt was nadat hij veel te vaak had geprutst ben ik meteen overgestapt naar een anderen. Dit heb ik gemeld aan de assistente van hem en vervolgens verzocht of ze mijn dossier wilden doorsturen. Ik hebt een misplaatst gevoel voor loyaliteit aan die prutser.
pi_172877874
Zou iig de mogelijkheden tot overstappen alvast onderzoeken. Soms zijn de mogelijkheden beperkt, omdat het op postcode gaat bij welke praktijk je je mag aanmelden.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 14:53:08 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172878134
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 04:06 schreef Myrr het volgende:
Dan blijven er niet zoveel meer over.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:43 schreef Chai het volgende:
Zou iig de mogelijkheden tot overstappen alvast onderzoeken. Soms zijn de mogelijkheden beperkt, omdat het op postcode gaat bij welke praktijk je je mag aanmelden.
Tot zover de 'marktwerking' in de zorg. Maar goed, dat is een andere discussie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:41:41 #24
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_172879393
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:06 schreef Dizorn het volgende:
Precies, JIJ vindt JOUW huisarts beter omdat JOUW huisarts dingen doet die JIJ waardeert.

- Je serieus nemen, mag hopen dat ze dat allemaal doen. Maar dat betekent niet dat je tot dezelfde conclusies hoeft te komen
- Naar je wensen luisteren, mag hopen dat ze allemaal luisteren, maar dat betekent niet dat ze moeten (of kunnen) doen wat jij wil.

- Verder onderzoeken: het is niet per se beter om altijd verder onderzoek in te zetten, soms is het gewoon niet nodig. Dat is een medische beslissing die een huisarts per definitie beter kan inschatten dan de patiŽnt zelf.
- Overleg met anderen: Zie hierboven.
- Doorverwijzen: Zie hierboven.
Pls. Niet eens zo deftig zijn om een antwoord naar de psych van TS te sturen? Dat hoort gewoon bij de verantwoordelijkheden die je hebt als huisarts. Suikerziekte over het hoofd zien, en vervolgens ook gewoon niets willen doen bij een hoog suikergehalte. 8)7

Komt een beetje over als een egocentrische kerel, en zo ken ik wel meer mensen die op hun strepen hebben moeten staan na meerdere consulten en uiteindelijk vanaf het begin gelijk hadden, dus je puntje over dat de huisarts per definitie gelijk heeft daarin is nogal onzinnig.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:56:51 #25
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_172879772
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:53 schreef fathank het volgende:
Tot zover de 'marktwerking' in de zorg. Maar goed, dat is een andere discussie.
Heeft ermee te maken dat de huisarts binnen X aantal minuten bij een patiŽnt aanwezig moet kunnen zijn, in geval van spoed.
WFPB!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:58:54 #26
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_172879828
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:41 schreef Myrr het volgende:

[..]

Pls. Niet eens zo deftig zijn om een antwoord naar de psych van TS te sturen? Dat hoort gewoon bij de verantwoordelijkheden die je hebt als huisarts. Suikerziekte over het hoofd zien, en vervolgens ook gewoon niets willen doen bij een hoog suikergehalte. 8)7

Komt een beetje over als een egocentrische kerel, en zo ken ik wel meer mensen die op hun strepen hebben moeten staan na meerdere consulten en uiteindelijk vanaf het begin gelijk hadden, dus je puntje over dat de huisarts per definitie gelijk heeft daarin is nogal onzinnig.
Ik zeg niet dat de huisarts per definitie gelijk heeft, ik zeg dat de huisarts per definitie - hij is immers huisarts - een betere medische inschatting kan maken. Zo zijn er ook genoeg mensen die op hun strepen gingen staan en uiteindelijk gťťn gelijk hadden. Maar dat hoor je niet terug. Artsen mogen zich ook nooit inhoudelijk verdedigen in dit soort verhalen namelijk, dat is beroepsgeheim, maar andersom mag je wel klagen over artsen. En dat zijn geen objectieve verhalen.
WFPB!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:58:42 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172885572
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:43 schreef Chai het volgende:
Dat zit wel goed, ze zitten in hetzelfde gezondheidscentrum.
pi_172886041
quote:
13s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:12 schreef Dizorn het volgende:

[..]

[..]

Hoe kan het zo zijn dat tot 2x toe de huisarts zegt dat het er 'rustig' uit ziet, maar op de HAP ze een spoedingreep doen en vragen waarom ze niet eerder aan de bel heeft getrokken (heeft ze dus wel gedaan, maar HA vond het er goed uitzien).
pi_172886581
Ik mis de stap om een afspraak te maken met je eigen huisarts om deze twijfels te bespreken. Als je dan nog steeds geen vertrouwen hebt kun je overstappen naar een andere. Je kunt toch vragen waarom hij bepaalde dingen niet of wel heeft gedaan? Hij/zij heeft er vast over nagedacht en een bepaalde afweging gemaakt.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:00:59 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172887461
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:34 schreef June. het volgende:
Ik mis de stap om een afspraak te maken met je eigen huisarts om deze twijfels te bespreken. Als je dan nog steeds geen vertrouwen hebt kun je overstappen naar een andere. Je kunt toch vragen waarom hij bepaalde dingen niet of wel heeft gedaan? Hij/zij heeft er vast over nagedacht en een bepaalde afweging gemaakt.
Ze heeft het tot vier keer toe over een gesprek met de huidige huisarts.
pi_172887549
Maar ik begrijp dat er nog een huisarts is in dezelfde praktijk? Kun je daar dan niet mee afspreken?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:12:25 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172887973
Hier loopt ook zo'n geval rond... Waarvan ik iig weet dat een aantal mensen om 1 van de andere artsen vraagt... Ze zal een hele goede arts zijn.. maar ze kan absoluut niet met mensen omgaan (wat toch wel een vereiste is als HA :|W )
Ik snap ook niet dat ze haar werk leuk vind... Ze is veel beter op haar plaats in een ziekenhuis oid..

Maar lang verhaal kort: Als ik een arts nodig heb dan zeg ik er gewoon even bij dat ik niet door haar gezien wil worden en dat ik anders wel ff wacht... is geen enkel probleem ook (geloof dat ze het wel zijn gewend)

Oh en een andere praktijk kan, mits ie binnen tien minuten van je huis is..
pi_172888221
Waarom zo moeilijk? Als je weg wil ga je weg. Je bent gewoon een klant en een ontevreden klant zoekt een ander. Ben je echt geen uitleg over schuldig.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:20:27 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172888366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:17 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom zo moeilijk? Als je weg wil ga je weg. Je bent gewoon een klant en een ontevreden klant zoekt een ander. Ben je echt geen uitleg over schuldig.
Zoveel keuze heb je nou ook weer niet.. Het zijn geen advocaten die je zoveel kan slijten als je wilt..
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:21:06 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172888393
Wat lezen mensen toch slecht. ;(
pi_172888394
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zoveel keuze heb je nou ook weer niet.. Het zijn geen advocaten die je zoveel kan slijten als je wilt..
Er zijn altijd wel meerdere opties.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:22:17 #37
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172888436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Er zijn altijd wel meerdere opties.
Niet als je steeds ontevreden blijft..
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:22:43 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172888452
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:21 schreef Lienekien het volgende:
Wat lezen mensen toch slecht. ;(
Doe er dan iets aan! :*
pi_172888461
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat geldt voor een hoop dingen, maar ik lees nergens dat dat het geval is bij TS.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:24:16 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172888524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat geldt voor een hoop dingen, maar ik lees nergens dat dat het geval is bij TS.
Zoveel kan ik niet opnoemen eigenlijk
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:41:29 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172889313
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:03 schreef Ole het volgende:
Maar ik begrijp dat er nog een huisarts is in dezelfde praktijk? Kun je daar dan niet mee afspreken?
Het gaat er om of ik nog vertrouwen kan hebben in mijn eigen HA. Ik heb het gevoel dat hij niet meer meewerkt sinds zijn collega-HA mij heeft doorverwezen naar een psychiater. Die een aantal pittige diagnoses heeft gesteld met bijbehorende medicatie. En ik heb het gevoel dat er weer een toekomst voor mij is.
Als ik met hem niet verder wil dan blijf ik niet in die praktijk omdat ik bij ziekte of vakantie deze HA weer tegenkom. Lijkt mij niet prettig.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:42:10 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172889364
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waar gaat dit over?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:42:52 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172889393
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waar gaat dit over?
Over een andere praktijk (kunnen) nemen..
Misschien moet ik er even bij vermelden dat ik op het platteland woon en dus niet tussen meer dan 2 praktijken kan wisselen
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:45:45 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172889533
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gaat er om of ik nog vertrouwen kan hebben in mijn eigen HA. Ik heb het gevoel dat hij niet meer meewerkt
Lees dit nog eens? Lijkt me vrij duidelijk en helder allemaal
  maandag 7 augustus 2017 @ 17:18:35 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172974489
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Lees dit nog eens? Lijkt me vrij duidelijk en helder allemaal
Het is me ook duidelijk geworden dat mijn vertrouwen in hem eigenlijk weg is. Ik heb inmiddels wat nagedacht en kwam op het idee om e.e.a. makkelijker te maken. Ik bespreek mijn ideeŽn met mijn HA, en verwacht geen echte medewerking. Dan ga ik het voorleggen aan zijn collega (noem het 'second opinion'). Deze heeft mij destijds zelf naar mijn psychiater doorverwezen en zal zijn aanbeveling (waar ik op in heb gehaakt met mijn plan) neem ik aan niet zomaar van tafel vegen. Mocht dat wel zo zijn dan ga ik weg bij de praktijk.

Bovenstaande aanpak scheelt mij op dit moment in ieder geval, de hele overstap van praktijk. En ook de kennismaking met de nieuwe huisarts. Dit kan altijd nog.
pi_172999884
Ik weet niet precies wat je verwacht van een gesprek. Zo te lezen ben je het vertrouwen al kwijt. Een gemiddeld consult is 10 minuten, ik weet niet of een gesprek van 10 minuten jou iets (erkenning van je situatie/fout van HA?) gaat opleveren wat je wilt. Kun je niet beter gewoon aangeven dat je het gezien je ervaringen met collega graag voortaan bij die ander op consult wilt komen?
crap in = crap out
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:05:18 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173004452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:42 schreef loveli het volgende:
Ik weet niet precies wat je verwacht van een gesprek. Zo te lezen ben je het vertrouwen al kwijt. Een gemiddeld consult is 10 minuten, ik weet niet of een gesprek van 10 minuten jou iets (erkenning van je situatie/fout van HA?) gaat opleveren wat je wilt. Kun je niet beter gewoon aangeven dat je het gezien je ervaringen met collega graag voortaan bij die ander op consult wilt komen?
Ik snap wat je bedoelt. Toch wil ik deze stap niet overslaan omdat ik duidelijk wil maken dat ik een groot probleem met hem heb. Ook zijn de beide brieven van mijn psychiater aan hem gericht.
pi_173008011
Doorverwijzing naar een psychiater, "de nodige medicatie".... Zolang we maar ťťn kant van het verhaal hebben gehoord geef ik je HA het voordeel van de twijfel en klink jij vooral als een bijzonder vervelende patiŽnt die zů vreselijk de deur plat loopt dat het voor een HA moeilijk is om je Łberhaupt serieus te nemen.

Als je ontevreden bent moet je gewoon weggaan, niet eerst nog allerlei gesprekken aanvragen met je HA en collega's maar jezelf gewoon lekker ergens anders in laten schrijven.

Oh, en maak je niet druk. Bij de dossieroverdracht wordt er ongetwijfeld alvast even bijvermeld hoe je je als patiŽnt gedragen hebt in de praktijk en dus is je nieuwe HA ook direct op de hoogte dat ze weer "zo een typetje" in de praktijk krijgen.

Succes!
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:12:09 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173008262
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:01 schreef VisGeenOptie het volgende:
Doorverwijzing naar een psychiater, "de nodige medicatie".... Zolang we maar ťťn kant van het verhaal hebben gehoord geef ik je HA het voordeel van de twijfel en klink jij vooral als een bijzonder vervelende patiŽnt die zů vreselijk de deur plat loopt dat het voor een HA moeilijk is om je Łberhaupt serieus te nemen.

Als je ontevreden bent moet je gewoon weggaan, niet eerst nog allerlei gesprekken aanvragen met je HA en collega's maar jezelf gewoon lekker ergens anders in laten schrijven.

Oh, en maak je niet druk. Bij de dossieroverdracht wordt er ongetwijfeld alvast even bijvermeld hoe je je als patiŽnt gedragen hebt in de praktijk en dus is je nieuwe HA ook direct op de hoogte dat ze weer "zo een typetje" in de praktijk krijgen.

Succes!
Wat een kutreactie, zeg.
pi_173008364
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:12 schreef Lienekien het volgende:
Wat een kutreactie, zeg.
En toch weet je best dat ik stiekem gelijk heb. Maar dat mogen we natuurlijk niet zeggen, want het ligt allemaal aan de huisarts en wij moeten vooral roepen dat TS gelijk heeft (terwijl we geen enkel idee hebben waar het nu precies over gaat, behalve dat TS claimt dat haar HA diagnoses mist).

Stap dan gewoon over naar een andere HA ůf sleep hem/haar voor de rechter indien hij/zij daadwerkelijk nalatig is geweest. Maar kom hier niet beppie borderline uithangen om vervolgens nog meer gesprekken met je HA aan te vragen.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:16:39 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173008407
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:15 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

En toch weet je best dat ik stiekem gelijk heb. Maar dat mogen we natuurlijk niet zeggen, want het ligt allemaal aan de huisarts.
Nee, wat je zegt is flauwekul en beneden alle peil.
pi_173008489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:01 schreef VisGeenOptie het volgende:

Succes!
Mensen zoals jij zijn zo dom he. Alsof huisartsen een soort van bovenmenselijk zijn en psychisch ziek je meteen tot minder maakt.

Dan kan je zelf ook wel wat lesjes psychologie gebruiken volgens mij.
Laten we dansen!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:35:05 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173010032
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een kutreactie, zeg.
Dit ja. Beetje overspannen gedoe.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:15:54 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_173016264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 06:15 schreef xaban06 het volgende:

Mijn vrouw is 2x naar de huisarts geweest met pijn in de borst. Stuurden weg met antibiotica, het zag er allemaal wel goed uit terwijl ze verging van de pijn.

In het weekend kon ze er niet meer tegen, dus naar HAP. Kreeg ze een spoedingreep en de vraag waarom ze er zo lang mee gewacht heeft. Ja, vanwege de HA.

TS, ik zou op zoek gaan naar een ander HA.
Ik denk niet dat huisartsen met hun jaren studies te dom om te schijten zijn. Wel dat ze gek gemaakt worden door steeds meer regel- en bemoeizucht, administratie en mensen die voor een jeukende grote teen langskomen en eigenlijk niks hebben. Misschien raken ze daardoor wel afgestompt.

Mijn huisarts voelt een beetje als een soort moederkloek, iemand die ik in vertrouwen alles kan vertellen wat er scheelt. Dat gevoel zou je bij je huisarts volgens mij gewoon moeten hebben.
"Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time."
—Thomas A. Edison
pi_173016543
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk niet dat huisartsen met hun jaren studies te dom om te schijten zijn. Wel dat ze gek gemaakt worden door steeds meer regel- en bemoeizucht, administratie en mensen die voor een jeukende grote teen langskomen en eigenlijk niks hebben. Misschien raken ze daardoor wel afgestompt.

Mijn huisarts voelt een beetje als een soort moederkloek, iemand die ik in vertrouwen alles kan vertellen wat er scheelt. Dat gevoel zou je bij je huisarts volgens mij gewoon moeten hebben.
Een gemiddelde praktijk heeft meer dan 2300 patiŽnten. De huisarts is het eerste filter om heel veel onschuldige klachten te scheiden van een paar echte problemen. Een specialist heeft het weer makkelijker, die krijgt een patiŽnt waar al iets van een diagnose aan hangt. Die heeft een andere kijk, omdat hij andere patiŽnten krijgt.

Een gemiddelde huisarts heeft ook groepje patiŽnten dat elke maand met een ander onschuldig kwaaltje langskomt en vooral een ei kwijt wil. Dat kan voor beroepsblindheid zorgen bij een geval waar wel meer aan de hand is. En met een patiŽntenbestand van meer dan 2000 is er een kans dat de arts iets over het hoofd ziet.

Ik ben niet op de hoogte van de medische achtergrond van TS, maar ik las dat dit niet de eerste arts is die de situatie heeft onderschat.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:28 schreef Boca_Raton het volgende:
In feite is het wel wat er gebeurt ja. Alleen hij is de eerste niet die mijn situatie onderschat en daarmee brokken maakt. Het heeft een enorme geschiedenis inmiddels. De vraag is of mijn HA nog uit zijn tunnelvisie komt.
Mij lijkt het beste om blij te zijn dat er nu wel een goede diagnose plus behandelplan ligt en vooral vooruit te kijken, niet te veel tijd kwijtraken aan dingen waar toch niets meer aan te veranderen is.
crap in = crap out
pi_173017722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Een gemiddelde praktijk heeft meer dan 2300 patiŽnten. De huisarts is het eerste filter om heel veel onschuldige klachten te scheiden van een paar echte problemen. Een specialist heeft het weer makkelijker, die krijgt een patiŽnt waar al iets van een diagnose aan hangt. Die heeft een andere kijk, omdat hij andere patiŽnten krijgt.

Een gemiddelde huisarts heeft ook groepje patiŽnten dat elke maand met een ander onschuldig kwaaltje langskomt en vooral een ei kwijt wil. Dat kan voor beroepsblindheid zorgen bij een geval waar wel meer aan de hand is. En met een patiŽntenbestand van meer dan 2000 is er een kans dat de arts iets over het hoofd ziet.

Ik ben niet op de hoogte van de medische achtergrond van TS, maar ik las dat dit niet de eerste arts is die de situatie heeft onderschat.

[..]

Mij lijkt het beste om blij te zijn dat er nu wel een goede diagnose plus behandelplan ligt en vooral vooruit te kijken, niet te veel tijd kwijtraken aan dingen waar toch niets meer aan te veranderen is.
Ik vraag me vooral af hoeveel invloed het medisch dossier daarop heeft. Want ik ben door een huisarts ook verkeerd beoordeeld en kon vervolgens vet lang hoog en laag springen voor ze me serieus namen. En met die huisarts viel gewoon niet te praten.
Laten we dansen!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:37:54 #57
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173019280
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:28 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af hoeveel invloed het medisch dossier daarop heeft. Want ik ben door een huisarts ook verkeerd beoordeeld en kon vervolgens vet lang hoog en laag springen voor ze me serieus namen. En met die huisarts viel gewoon niet te praten.
Nou, dat is een mooie boel dan. Zit je eenmaal in het hokje 'zeur' kom je er niet meer uit. En zit je er dus onterecht dan woekert de boel lekker door. Want je krijgt geen gehoor (meer).

Dat doet mij er aan denken om nog alerter te zijn.
pi_173019992
Kun je opvragen, toch?
crap in = crap out
pi_173020098
Herkenbaar, andere arts zoeken in een andere praktijk. Ben nu zeer tevreden over mijn huidige HA. Ben te lang bij oude HA gebleven en had ik al veel eerder weg moeten gaan.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:14:45 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173020184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:06 schreef loveli het volgende:
Kun je opvragen, toch?
Dat weet ik niet.
pi_173020209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, dat is een mooie boel dan. Zit je eenmaal in het hokje 'zeur' kom je er niet meer uit. En zit je er dus onterecht dan woekert de boel lekker door. Want je krijgt geen gehoor (meer).

Dat doet mij er aan denken om nog alerter te zijn.
Gewoon een andere HA zoeken die jou uit dat hokje wilt halen. Kijk en luister goed naar wat hij zegt en of hij openstaat voor wat jij zegt. Zijn houding en of ie je aankijkt zegt al veel.
pi_173020217
Kijk wel goed naar of je gemeente wel open plekken heeft bij andere huisartsen.

Ik heb het probleem van een slechte huisarts hebben en alle andere huisartsen hebben de inname gesloten voor nieuwe patiŽnten omdat er te weinig huisartsen hier zijn :X
Twiddel
pi_173020266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:06 schreef loveli het volgende:
Kun je opvragen, toch?
Betwijfel het, heb voor een werkgever gewerkt waar als er een bepaalde symbool op de bon stond aangeduid werd dat het een lastige klant was. Dit was intern en bleef intern rondcirkelen.
pi_173020294
Bestaat er eigenlijk een register waar je een recensie over een HA kan plaatsen?
pi_173020313
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:19 schreef Kloonhommel het volgende:
Bestaat er eigenlijk een register waar je een recensie over een HA kan plaatsen?
https://www.zorgkaartnederland.nl/
Twiddel
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:23:58 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173020394
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:15 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Gewoon een andere HA zoeken die jou uit dat hokje wilt halen. Kijk en luister goed naar wat hij zegt en of hij openstaat voor wat jij zegt. Zijn houding en of ie je aankijkt zegt al veel.
Dat is nog niet zo simpel... ik moet afgaan op een hele kleine foto op de site van de praktijk. Maar de keuze voor een vrouwelijke arts kan ik wel maken.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:28:29 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173020504
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:28 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Mijn psych zei: huisartsen zien doorgaans ťťn deel van het spectrum. Het is Úf je oor Úf je darmen Úf je klieren. Zo zijn ziekenhuizen ook ingedeeld. Maar in je lichaam werkt het allemaal samen. En dat is bij mij nooit onderzocht.
pi_173020538
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is nog niet zo simpel... ik moet afgaan op een hele kleine foto op de site van de praktijk. Maar de keuze voor een vrouwelijke arts kan ik wel maken.
Uiteraard in real life. :P ;)
pi_173022739
Andere huisarts zoeken, je bent er toch niet mee getrouwd?
Hallon, lekker burgers flippen voor de kost. groetjes einzeinz
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')