abonnement Unibet Coolblue
pi_172868598
Hoe denken jullie over pendelen.
Een pendel geeft antwoord vanuit je onderbewuste. Maar hoe kan je onderbewuste antwoord hebben op vragen waarvan het antwoord ook je onderbewuste niet kan weten.
Een voorbeeld.
Mijn pony merrie was dragend. Mijn dochter en ik hadden allebei het gevoel dat het veulen een hengstje zou zijn. En aan het gedrag van de merrie dachten wij dat het veulen wel eens eerder geboren zou kunnen worden. De pendel gaf op beide vragen een nee als antwoord.
Een week later, op precies de uitgetelde datum werd er een mooi merrieveulen geboren.
Hoe kan mijn onderbewustzijn dit weten?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 01:01:40 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_172869200
Een kans van 1 op 4 als bewijs aandragen, serieus?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_172893722
Zo bedoel ik het niet. Misschien is het een verkeerd voorbeeld. Ik kan er nog wel 10 opnoemen, het gaat mij niet om bewijs. Ieder geloof wat hij wil geloven.
Ik bedoel dit: Het antwoord van een pendel komt uit je onderbewuste. Ik snap dat je onderbewuste dingen opslaat zonder dat je het jezelf bewust bent.
Maar hoe kan het dat je onderbewuste antwoorden heeft op dingen die nog moeten gebeuren.
Dát is mijn vraag, en is dat mogelijk.
En is het dan dát dat mij doet twijfelen aan het nut van pendelen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:40:58 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172969621
Er zijn proeven gedaan met de pendel waaruit bleek dat die niet werkt bij ja/nee vragen, of andere vragen met maar twee keuzes. Zoals "wordt het een meisje of een jongen?" De pendel kan immers geen ander antwoord geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De truc bij dit soort voorspellingen is dat je het onthoudt als je het goed hebt geraden, "het past in je patroon", en je het vergeet als je het verkeerd hebt geraden, want dat verstoort je patroon en maakt je labiel, dus zorgen je hersenen er automagisch voor dat je dat vergeet.

Persoonlijk denk ik niet dat dit soort vragen de juiste manier zijn om de pendel (of welk ander orakel) te gebruiken. Wat is het parktisch nut van het antwoord? Zeker als je twijfelt en moet wachten voor het zover is om te weten dat de pendel gelijk had is het nut mij onduidelijk.
pi_173051542
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:40 schreef Lunatiek het volgende:
Er zijn proeven gedaan met de pendel waaruit bleek dat die niet werkt bij ja/nee vragen, of andere vragen met maar twee keuzes. Zoals "wordt het een meisje of een jongen?" De pendel kan immers geen ander antwoord geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De truc bij dit soort voorspellingen is dat je het onthoudt als je het goed hebt geraden, "het past in je patroon", en je het vergeet als je het verkeerd hebt geraden, want dat verstoort je patroon en maakt je labiel, dus zorgen je hersenen er automagisch voor dat je dat vergeet.

Persoonlijk denk ik niet dat dit soort vragen de juiste manier zijn om de pendel (of welk ander orakel) te gebruiken. Wat is het parktisch nut van het antwoord? Zeker als je twijfelt en moet wachten voor het zover is om te weten dat de pendel gelijk had is het nut mij onduidelijk.
Je hebt gelijk. Het is een soort "waarzeggen". En maar afwachten of het klopt.
Ik ben er wel van overtuigd dat je onderbewuste veel weet, en je veel kan vertellen. Maar of pendelen je daarbij kan helpen? Ik weet het niet. De kans is idd altijd 50/50.
pi_173064223
*Houdt al fietsend pendel in zijn hand :+

Moet ik links of rechts pendel? Hoe moet ik het hondje ontwijken pendel?
Is mijn nichtje zwanger pendel?


Zou handig zijn :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173064534
want het onderbewuste is verbonden met de unified field. vandaar.

leesvoer:
https://tmhome.com/news-e(...)nsciousness-onemany/
Nosce te ipsum.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:04:08 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173065362
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')