abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172867911
Welkom in het topic "FOK!ers die stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm

Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Wat we wel willen:

Elkaar steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewoon even een hart onder de riem.

Hopelijk kan iedereen met de regels leven, veel succes met afkicken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Samzz op 03-08-2017 10:59:28 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 23:35:28 #2
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172867958
Prrrrr
pi_172867961
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 23:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Voor andere users kan het dus wel kwaad om het te lezen
Ik geloof wel dat de meeste mensen die niet verslaafd zijn zulke nachtelijke discussies ronduit apart vinden maar in elke verslaafde schuilt toch nog wel een beetje een normaal mens. Die kan door het lezen van zo´n conversatie misschien toch nog een helder moment krijgen en dat halve blikje wel weggooien als hij of zij het gedrag van anderen leest. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 23:35:57 ]
pi_172868000
Als het posten over alcohol drinken een trigger is om zelf te gaan drinken sta je niet sterk in je schoenen. Als ik bij familie ben drink ik niks, iedereen zuipt zich klem en ik vind dat prima.

Mijn probleem is thuis alleen drinken.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 23:38:36 #5
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172868004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 23:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat de meeste mensen die niet verslaafd zijn zulke nachtelijke discussies ronduit apart vinden maar in elke verslaafde schuilt toch nog wel een beetje een normaal mens. Die kan door het lezen van zo´n conversatie misschien toch nog een helder moment krijgen en dat halve blikje wel weggooien als hij of zij het gedrag van anderen leest. :)
Ben ik het mee eens.. Sommigen doen er motivatie mee op en sommige storen er zich aan begrijpelijk.. Ik probeer ook rekening te houden nu.. Maarja dan heb je weer een groep die geïnspireerd worden juist door de details en open gesprekken die dan niks hebben aan zo'n topic..

Vraag me af waar de 2e variant blijft :')
pi_172868070
Er is helemaal geen probleem nu, ik denk echt niet dat als mensen dit lezen of gelezen hebben dat ze daardoor gaan drinken. Beetje overactieve moderatie weer en hoop zinloze Posts

Eerder het tegenovergestelde
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 23:45:23 #7
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172868148
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 23:38 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens.. Sommigen doen er motivatie mee op en sommige storen er zich aan begrijpelijk.. Ik probeer ook rekening te houden nu.. Maarja dan heb je weer een groep die geïnspireerd worden juist door de details en open gesprekken die dan niks hebben aan zo'n topic..

Vraag me af waar de 2e variant blijft :')
Die is niet meer nodig. De kampioenen hebben zich teruggetrokken.
Prrrrr
pi_172868281
Ik had daar in de kliniek ook zo'n hekel aan. Bepaalde onderwerpen moeten vermijden omdat een aantal personen eventueel trek kunnen krijgen. Het is ook een vervelend gevoel dat klopt maar dan deal je ermee. Buiten de muren van de kliniek is het nog vele malen erger.

Het meest idiote was nog wel een blikje uit de frisdrank automaat trekken en het dan op je kamer moeten opdrinken want ook dat werkt associatie op. Ga toch weg.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 23:58:17 #9
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172868412
Wat zijn de voorwaardes van dit nieuwe topic dan.. Zelfde regels? Geen zin om weer zo'n discussies te gaan voeren en de hele bedoeling van het topic naar de kloten gaat..
pi_172868516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 23:58 schreef Puk1234 het volgende:
Wat zijn de voorwaardes van dit nieuwe topic dan.. Zelfde regels? Geen zin om weer zo'n discussies te gaan voeren en de hele bedoeling van het topic naar de kloten gaat..
Ik heb even wat in feedback gepost, want weet dit ook niet meer nu.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:13:12 #11
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172868624
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 23:51 schreef Oerbeer het volgende:
Ik had daar in de kliniek ook zo'n hekel aan. Bepaalde onderwerpen moeten vermijden omdat een aantal personen eventueel trek kunnen krijgen. Het is ook een vervelend gevoel dat klopt maar dan deal je ermee. Buiten de muren van de kliniek is het nog vele malen erger.

Het meest idiote was nog wel een blikje uit de frisdrank automaat trekken en het dan op je kamer moeten opdrinken want ook dat werkt associatie op. Ga toch weg.
Haha ja idd zo bouw je niet een bepaalde muur voor alcohol op zo blijf je hem indirect in stand houden... Hoe moeten deze mensen zich verweren zodra ze de kliniek uitkomen... Gewoon niet meer naar winkels gaan en niet op openbare plekken komen om zo herhaling te voorkomen haha.. Leuk leventje ga je dan tegenmoet dan vind ik dat ze een kliniek ook in 2 moeten opsplitsen mensen met een ruggengraat en een voor mensen die er geen hebben _O-
pi_172868845
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:13 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Haha ja idd zo bouw je niet een bepaalde muur voor alcohol op zo blijf je hem indirect in stand houden... Hoe moeten deze mensen zich verweren zodra ze de kliniek uitkomen... Gewoon niet meer naar winkels gaan en niet op openbare plekken komen om zo herhaling te voorkomen haha.. Leuk leventje ga je dan tegenmoet dan vind ik dat ze een kliniek ook in 2 moeten opsplitsen mensen met een ruggengraat en een voor mensen die er geen hebben _O-
Ik kan er tot op zekere hoogte in mee gaan, zoals het niet verheerlijken van middelen als je daar zit. Dat lijkt mij ook wel niet meer dan redelijk.

Maar doorgeslagen gevoeligheid is echt ontzettend vervelend. Zoals dat blikje fris. Ik vind ook dat ervaringen uitwisselen en situaties bespreken part of the deal is.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:33:34 #13
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172868934
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:26 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Ik kan er tot op zekere hoogte in mee gaan, zoals het niet verheerlijken van middelen als je daar zit. Dat lijkt mij ook wel niet meer dan redelijk.

Maar doorgeslagen gevoeligheid is echt ontzettend vervelend. Zoals dat blikje fris. Ik vind ook dat ervaringen uitwisselen en situaties bespreken part of the deal is.
Snap ik.. Maar ik denk echt dat ze bepaalde groepen moeten onderverdelen in subgroepen net als deze topic
  donderdag 3 augustus 2017 @ 02:09:38 #14
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172869427
En hoe gaat het met de luitjes hier..
pi_172869440
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 02:09 schreef Puk1234 het volgende:
En hoe gaat het met de luitjes hier..
Goed behalve dat ik nu even mijn mond ga houden, want geen zin weer in dit topic gezeik
Do what you love, love what you do!
pi_172869443
Doe maar dm als je verder wil praten :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 02:23:37 #17
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172869452
Ik heb me behoorlijk bewust ingehouden vandaag.. Ik merk dat ik om de zoveel tijd maar een half blikje nodig heb om de ontwenningsverschijnselen een beetje te kunnen handelen nu pas 2 eenheden gehad.. En daar tot nu mee rond gekomen.. Ga zo slapen dus vind dit wel positieve ontdekking moet er wel bij zeggen dat ik begeleiding hierbij heb gehad van een goeie vriendin die de hele avond bij me op bezoek was tot net.. Vond heel chill om beetje ondersteuning te hebben van vrienden.. Maarja kan niet verwachten van haar dat ze elke dag komt om mij hiermee te helpen.. Ben haar wel dankbaar voor haar moeite en me ook probeerde duidelijk te maken dat het ook anders kan..
pi_172869488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 02:23 schreef Puk1234 het volgende:
Ik heb me behoorlijk bewust ingehouden vandaag.. Ik merk dat ik om de zoveel tijd maar een half blikje nodig heb om de ontwenningsverschijnselen een beetje te kunnen handelen nu pas 2 eenheden gehad.. En daar tot nu mee rond gekomen.. Ga zo slapen dus vind dit wel positieve ontdekking moet er wel bij zeggen dat ik begeleiding hierbij heb gehad van een goeie vriendin die de hele avond bij me op bezoek was tot net.. Vond heel chill om beetje ondersteuning te hebben van vrienden.. Maarja kan niet verwachten van haar dat ze elke dag komt om mij hiermee te helpen.. Ben haar wel dankbaar voor haar moeite en me ook probeerde duidelijk te maken dat het ook anders kan..
Ook meegemaakt, we praten hier. Wel over via dm
Wil dit leiver openbaar, maar wil geen gezeik weer hier ovér
Do what you love, love what you do!
pi_172869494
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:45 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet wat ik zeg. Ik vond de dialoog tussen Puk en Kree tenenkrommend maar wel erg goed; twee mensen in een lastige situatie die elkaar ervan overtuigen hulp te zoeken.

Maar als je dat wil verbieden, sja, laat mi je niet tegenhouden. Dit is geen afkick- of abstinentietopic, het is geen vervanging van een professionele omgeving. Hier posten alleen maar mensen die het beste voorhebben met anderen, en (als het goed is) heeft niemand meer in te brengen dan een ander. Dat jij, missapril, teveel gesnoven hebt en dat nu niet meer doet maakt je geen expert voor de rest van de mensheid he? Sommigen hebben misschien iets anders nodig dan jij had.
Goeie post dit.

Als dat soort gedrag niet wenselijk zou zijn hier dan moet je de titel van deze reeks aanpassen.
En ik heb het al eerder gezegd, sommige mensen zijn veel te "fanatiek" hier. Als ware of je naast een ex roker zit en hoe je het in je gore harses haalt om een sigaret op te steken en wat voor smerige klootviool je wel niet bent, terwijl je misschien wel wilde vragen van goh, ik hoorde dat jij gestopt bent met roken, heb je misschien tips voor me, want ik overweeg dat ook. Nou dat is ook meteen klaar dan. Weg met die macaroni.

Maargoed, carry on :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172869510
Komt wel goed, ik ben sowieso voor alles open houden in dit topic, maar wacht even af wat nu eigenlijk de regels zijn.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:33:41 #21
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172869574
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 03:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Goeie post dit.

Als dat soort gedrag niet wenselijk zou zijn hier dan moet je de titel van deze reeks aanpassen.
En ik heb het al eerder gezegd, sommige mensen zijn veel te "fanatiek" hier. Als ware of je naast een ex roker zit en hoe je het in je gore harses haalt om een sigaret op te steken en wat voor smerige klootviool je wel niet bent, terwijl je misschien wel wilde vragen van goh, ik hoorde dat jij gestopt bent met roken, heb je misschien tips voor me, want ik overweeg dat ook. Nou dat is ook meteen klaar dan. Weg met die macaroni.

Maargoed, carry on :)
Vind de steun van bepaalde mensen ook niet echt denderend hoor..

GA geen namen noemen maar vind wel dat er op een andere manier omgegaan mag worden met de manier hoe hier feedback gegeven wordt.. Beschouw het vaak eerder al kritiek.. Lijkt me niet echt bepaald helpend voor iemand die zich al schaamt voor z'n probleem.. Maar goed hoop dat dit zich positief ontwikkeld in de loop van tijd.. Cheers ^O^
  donderdag 3 augustus 2017 @ 04:37:48 #22
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172869582
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 03:20 schreef kree het volgende:
Komt wel goed, ik ben sowieso voor alles open houden in dit topic, maar wacht even af wat nu eigenlijk de regels zijn.
Hier ben ik ook benieuwd naar.. Laat ff weten hoe en wat als je wat hoort..
  donderdag 3 augustus 2017 @ 05:41:39 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172869672
Jammer dat het topic nu zo moet lopen. Volgens mij was ik heel duidelijk met wat niet:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:36 schreef Samzz het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Voor de rest, steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewonon even een hart onder de riem, allemaal hier O+.
Als jullie de niet gewenste posts wel graag lezen, ook prima, maar dan is het doel van dit topic, het stoppen met alcohol, wel naar de maan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172869832
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 03:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Goeie post dit.

Als dat soort gedrag niet wenselijk zou zijn hier dan moet je de titel van deze reeks aanpassen.
En ik heb het al eerder gezegd, sommige mensen zijn veel te "fanatiek" hier. Als ware of je naast een ex roker zit en hoe je het in je gore harses haalt om een sigaret op te steken en wat voor smerige klootviool je wel niet bent, terwijl je misschien wel wilde vragen van goh, ik hoorde dat jij gestopt bent met roken, heb je misschien tips voor me, want ik overweeg dat ook. Nou dat is ook meteen klaar dan. Weg met die macaroni.

Maargoed, carry on :)
Goede post.
pi_172871344
Het over ruggengraten hebben terwijl je zelf nog aan het gebruiken bent. Tja.
pi_172871423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:46 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Het over ruggengraten hebben terwijl je zelf nog aan het gebruiken bent. Tja.
Mijne begint net weer terug te groeien.
pi_172872623
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 05:41 schreef Samzz het volgende:
ook prima, maar dan is het doel van dit topic, het stoppen met alcohol, wel naar de maan.
Tussen het stoppen met alcohol en het wíllen stoppen met alcohol zit nog wel een hele wereld hoor.

Geef deze reeks dan een andere naam, want het is nogal verwarrend zo, dat blijkt maar weer. En diverse users die denken dat het gaat over willen stoppen komen nogal van een koude kermis thuis eens ze kennis gemaakt hebben met een van de vaste posters hier. Dat heb ik al eerder gezegd en daar blijf ik bij. Dat gedrag draagt ook totaal niet bij aan een constructief topic verder, maar kennelijk ben jij daar als mod nogal blind voor.

Prima dat deze reeks eerder wel die insteek had, maar kennelijk komen er nu mensen dit topic tegen die een hele andere insteek verwachten. En dat komt zoals ik al zei mede door de topictitel. Die strookt gewoon niet met wat men hier wel en niet kan verwachten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:48:29 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172872757
quote:
3s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Tussen het stoppen met alcohol en het wíllen stoppen met alcohol zit nog wel een hele wereld hoor.

Geef deze reeks dan een andere naam, want het is nogal verwarrend zo, dat blijkt maar weer. En diverse users die denken dat het gaat over willen stoppen komen nogal van een koude kermis thuis eens ze kennis gemaakt hebben met een van de vaste posters hier. Dat heb ik al eerder gezegd en daar blijf ik bij. Dat gedrag draagt ook totaal niet bij aan een constructief topic verder, maar kennelijk ben jij daar als mod nogal blind voor.

Prima dat deze reeks eerder wel die insteek had, maar kennelijk komen er nu mensen dit topic tegen die een hele andere insteek verwachten. En dat komt zoals ik al zei mede door de topictitel. Die strookt gewoon niet met wat men hier wel en niet kan verwachten.
Dat is prima, passen we de boel aan.

De insteek is al jaren hetzelfde, liep erg goed en er waren een paar kleine regeltjes die nooit een probleem zijn geweest en nu ineens wel. En dat kan, het is alleen jammer dat het eerst moet klappen, want volgens mij was mijn eigenlijke verzoek helemaal geen rare en volledig in lijn moet hoe het hier altijd is gegaan.

Dat jij al eerder hebt gezegd dat de TT aangepast moet worden is mij niet bekend, sorry. Ik zal de tt wel aanpassen, dan is het duidelijk wat hier besproken wordt, het stoppen met drinken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172872806
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:48 schreef Samzz het volgende:
Dat is prima, passen we de boel aan.
Hey voel je niet bezwaard door mijn mening he. Van mij hoef je de boel niet aan te passen hoor. Ik stel alleen maar dat wat er nu de afgelopen dagen gebeurd is gewoon in lijn der verwachting ligt door de TT. Die is misschien vanaf dag 1 duidelijk geweest voor en door de posters van toen, maar kennelijk is dat nu niet meer het geval.

Van mij hoef je het allemaal niet aan te passen nogmaals. Ik zeg slechts 2 dingen:
1) TT is niet (meer?) duidelijk voor nieuwe posters hier
2) er wordt door een van de vaste posters hier veel te zeer op de man gespeeld waardoor nieuwe posters al snel denken nou laat maar, met dit topic kom ik geen steek verder
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172872851
Maargoed, misschien zou je het achter de schermen kunnen overleggen met de vaste posters van het eerste uur. Eentje is al vertrokken las ik en een ander zit nog steeds aan de alcohol. En wellicht wat van de nieuwe posters aanspreken over wat zij nu eigenlijk verwachten van deze reeks.

Misschien ligt het allemaal veel dichter bij elkaar dan jullie allemaal denken en kun je een compromis sluiten waarbij dit topic toch bestaansrecht heeft en waarbij nieuwe users niet meteen aangevallen worden als ze vertellen dat ze gedronken hebben en waarbij de posters van het eerste uur alsnog hun ervaring kunnen delen.

Je doet er je ding maar mee. Of niet. Jij bent de mod; your choice. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:55:31 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172872866
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hey voel je niet bezwaard door mijn mening he. Van mij hoef je de boel niet aan te passen hoor. Ik stel alleen maar dat wat er nu de afgelopen dagen gebeurd is gewoon in lijn der verwachting ligt door de TT. Die is misschien vanaf dag 1 duidelijk geweest voor en door de posters van toen, maar kennelijk is dat nu niet meer het geval.

Van mij hoef je het allemaal niet aan te passen nogmaals. Ik zeg slechts 2 dingen:
1) TT is niet (meer?) duidelijk voor nieuwe posters hier
2) er wordt door een van de vaste posters hier veel te zeer op de man gespeeld waardoor nieuwe posters al snel denken nou laat maar, met dit topic kom ik geen steek verder
De TT is aangepast. Ik kan me vinden in je argumentatie, en het is slechts een woordje minder. Wanneer daarmee verwarring weggehaald kan worden, prima.

Die vaste posters, die voor heel veel users heel veel betekend hebben, posten hier niet meer. Overigens zijn die posters ook wel aangesproken op bepaald gedrag, dat er niet gedacht wordt dat er voorgetrokken wordt of zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172872929
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:55 schreef Samzz het volgende:
het is slechts een woordje minder. Wanneer daarmee verwarring weggehaald kan worden, prima.
Ho even, dat is slechts mijn mening he. Ik heb geen idee of die gedragen wordt door de mensen die stoppen of willen stoppen. Ik behoor tot beide groepen niet. Zoals ik al zei, misschien handiger om ipv nu ineens boem we gaan linksom om even te overleggen met je userbase hier. Dalijk ben ik de boeman terwijl ik er feitelijk gezien geen klap mee te maken heb!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:04:02 #33
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172872994
quote:
3s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ho even, dat is slechts mijn mening he. Ik heb geen idee of die gedragen wordt door de mensen die stoppen of willen stoppen. Ik behoor tot beide groepen niet. Zoals ik al zei, misschien handiger om ipv nu ineens boem we gaan linksom om even te overleggen met je userbase hier. Dalijk ben ik de boeman terwijl ik er feitelijk gezien geen klap mee te maken heb!
Maak je geen zorgen, als er iemand de boeman is ben ik het ;).

We (als in de vaste userbase en ik) kunnen in de loop van de dag rustig overleggen wat de zienswijzen zijn voor dit topic en daar kunnen we dan samen mee verder bouwen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172873003
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, als er iemand de boeman is ben ik het ;).

We (als in de vaste userbase en ik) kunnen in de loop van de dag rustig overleggen wat de zienswijzen zijn voor dit topic en daar kunnen we dan samen mee verder bouwen.
Ok succes ermee en bedankt voor het luisteren naar (mijn) kritiek :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:08:20 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172873094
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ok succes ermee en bedankt voor het luisteren naar (mijn) kritiek :)
Graag gedaan. Hopelijk komen we hier tot een oplossing.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:57:01 #36
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172875765
DIT is me laatste post in dit topic..
pi_172876306
Heb het vorige topic zojuist teruggelezen omdat ik me gister niet kan herinneren. Enorm drama om een nachtelijke conversatie. Users die weggaan. Overdreven gedoe allemaal.

Het lijkt wel een soort heilige sekte hier af en toe. Alsof drank van de duivel is en zodra je een terugval hebt vergaat de wereld. Soort AA onzin (wat ik sowieso al belachelijk vind vanwege de religieuze inslag).
pi_172881667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:21 schreef Mutiilation het volgende:
Heb het vorige topic zojuist teruggelezen omdat ik me gister niet kan herinneren. Enorm drama om een nachtelijke conversatie. Users die weggaan. Overdreven gedoe allemaal.

Het lijkt wel een soort heilige sekte hier af en toe. Alsof drank van de duivel is en zodra je een terugval hebt vergaat de wereld. Soort AA onzin (wat ik sowieso al belachelijk vind vanwege de religieuze inslag).
Wat voor reacties hoop je op het bovenstaande te krijgen?
pi_172883488
quote:
3s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ho even, dat is slechts mijn mening he. Ik heb geen idee of die gedragen wordt door de mensen die stoppen of willen stoppen. Ik behoor tot beide groepen niet. Zoals ik al zei, misschien handiger om ipv nu ineens boem we gaan linksom om even te overleggen met je userbase hier. Dalijk ben ik de boeman terwijl ik er feitelijk gezien geen klap mee te maken heb!
Ben jij een ex-verslaafde dan?
pi_172883615
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben jij een ex-verslaafde dan?
Nee juist niet. Ik behoor niet tot de groep die stopt en niet tot de groep die wil stoppen. Dus tot de groep die gewoon drinkt. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172883646
Wel speciaal om te zien dat in een topic over het stoppen met alcohol er geen tips in de OP worden gegeven, wel wat links maar ja.
Fylax is op televisie geweest
pi_172884456
Ik vind de TT op niks trekken. Nu lijkt het of je alleen hier mag schrijven als je stopt/gestopt bent. Niet over de strubbelingen daar omheen. Voorheen werd er ook wel eens door iemand geschreven die alleen in het weekend wilde drinken/even van zich afschreef als diegene de mist was ingegaan. Wat er gebeurde was niets nieuws onder de zon. Twee mensen die even doorgeschoten waren met drinken maar er nog steeds van af wilde en steun en tips zochten.

Kijk dat iemand schrijft dat hij een lekkere fles jenever open gaat trekken of dat hij lekker een biertje pakt en buiten gaat zitten, dat begrijp ik dat dat niet gewenst is. Maar het was duidelijk een strijd tegen de drank tussen Kree en Puk en ik vind dat daar best ruimte voor mag zijn.

Deze TT suggereert dat de user is gestopt of gaat stoppen. Niets ertussen in. En als die interactie of andere problemen niet meer geplaatst worden dan krijg je een topic dat loopt zoals dit ongeveer.

Ik stop met alcohol.
Ja, ik ook.
Ja best lastig hey, ik heb er best nog wel zin in.
Ja ik ook, maar we moeten sterk zijn hey.
Ja inderdaad. Wanneer heb jij voor het laatst gedronken en hoeveel?
Uhh dat mag ik niet zeggen, dat is off topic.

Beetje jammer.
pi_172884493
Praadjegodin
pi_172884568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:22 schreef MCH het volgende:
Praadjegodin
Dag lieverd :*
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:26:32 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172884652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:21 schreef praadje het volgende:
Ik vind de TT op niks trekken. Nu lijkt het of je alleen hier mag schrijven als je stopt/gestopt bent. Niet over de strubbelingen daar omheen. Voorheen werd er ook wel eens door iemand geschreven die alleen in het weekend wilde drinken/even van zich afschreef als diegene de mist was ingegaan. Wat er gebeurde was niets nieuws onder de zon. Twee mensen die even doorgeschoten waren met drinken maar er nog steeds van af wilde en steun en tips zochten.

Kijk dat iemand schrijft dat hij een lekkere fles jenever open gaat trekken of dat hij lekker een biertje pakt en buiten gaat zitten, dat begrijp ik dat dat niet gewenst is. Maar het was duidelijk een strijd tegen de drank tussen Kree en Puk en ik vind dat daar best ruimte voor mag zijn.

Deze TT suggereert dat de user is gestopt of gaat stoppen. Niets ertussen in. En als die interactie of andere problemen niet meer geplaatst worden dan krijg je een topic dat loopt zoals dit ongeveer.

Ik stop met alcohol.
Ja, ik ook.
Ja best lastig hey, ik heb er best nog wel zin in.
Ja ik ook, maar we moeten sterk zijn hey.
Ja inderdaad. Wanneer heb jij voor het laatst gedronken en hoeveel?
Uhh dat mag ik niet zeggen, dat is off topic.

Beetje jammer.
Dan moet je de reacties van Puk nog eens goed lezen, vooral de eerste reacties over bier drinken, wegzetten om t vervolgens weer te pakken met excuses erbij.

Maar goed, alles kan gewoon besproken worden, in de OP staan een aantal regeltjes die sowieso al ongeschreven waren, alleen nu staan ze er. Lijkt me niet heel moeilijk daar rekening mee te houden.

Overigens kunnen we rustig met elkaar brainstormen over wat wel en wat niet ^O^. Jullie maken het topic immers.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172885162
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan moet je de reacties van Puk nog eens goed lezen, vooral de eerste reacties over bier drinken, wegzetten om t vervolgens weer te pakken met excuses erbij.

Maar goed, alles kan gewoon besproken worden, in de OP staan een aantal regeltjes die sowieso al ongeschreven waren, alleen nu staan ze er. Lijkt me niet heel moeilijk daar rekening mee te houden.

Overigens kunnen we rustig met elkaar brainstormen over wat wel en wat niet ^O^. Jullie maken het topic immers.
Dat deed Peste en nog iemand in het verleden toch ook. Peste schreef ook vaak dat hij zat te drinken of het ging halen in de supermarkt.
Het gaat hier om mensen die drinken maar dat niet willen "de verslaving" dus. Als dat niet besproken mag worden - ook niet als het mis is- heeft dit topic geen bestaansrecht naar mijn mening.
Zodra iemand het verheerlijkt mag er wat mij betreft ingegrepen worden.

En mensen die echt te dronken zijn om te typen kunnen we het advies geven om de andere dag met een frisse blik eens terug te lezen en verder te negeren.

Sorry als ik zeur, ik geef gewoon mijn mening. No hard feelings.
pi_172885577
En iemand hoeft ook niet te vertellen dat hij dit of dat zit te drinken. Maar als iemand zegt, Fuck, ik heb vandaag 10 halve liters op zou dat wat mij betreft weer wel in dit topic mogen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 20:15:50 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172886088
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:43 schreef praadje het volgende:

[..]

Dat deed Peste en nog iemand in het verleden toch ook. Peste schreef ook vaak dat hij zat te drinken of het ging halen in de supermarkt.
Het gaat hier om mensen die drinken maar dat niet willen "de verslaving" dus. Als dat niet besproken mag worden - ook niet als het mis is- heeft dit topic geen bestaansrecht naar mijn mening.
Zodra iemand het verheerlijkt mag er wat mij betreft ingegrepen worden.

En mensen die echt te dronken zijn om te typen kunnen we het advies geven om de andere dag met een frisse blik eens terug te lezen en verder te negeren.

Sorry als ik zeur, ik geef gewoon mijn mening. No hard feelings.
Oh ik vind niet dat je zeurt. Verre van.

Dat Peste dat schreef had imo weg gemoeten, iedere vorm van verheerlijking of wat daarop lijkt. Dat is het gewoon onnodig moeilijk maken voor jezelf en voor anderen, en de posts van Puk hadden daar, vind ik, wel wat van weg en hij zei daar later zelf ook op dat die posts niet handig waren.

Juist dat t mis gaat moet ook besproken kunnen worden. Mijn insteek is absoluut niet dat aan banden te leggen, mocht dat zo overkomen. Maar ik wil wel graag definieren wat wel en niet kan voor de users, aangezien ik aardig wat meldingen kreeg over het dialoogje tussen Kree en Puk. En die users mogen ook gehoord worden.

Wat de TT dan wel moet zijn vind ik lastig. Willen stoppen dekt de lading niet, maar stoppen blijkbaar ook niet. Pogen te stoppen is ook matig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 3 augustus 2017 @ 20:16:53 #49
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172886112
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:58 schreef praadje het volgende:
En iemand hoeft ook niet te vertellen dat hij dit of dat zit te drinken. Maar als iemand zegt, Fuck, ik heb vandaag 10 halve liters op zou dat wat mij betreft weer wel in dit topic mogen.
Mijns inziens ook. Maar er werd dus gepost 'ik zit bier te drinken', 'ik zit jenever te drinken'. Dat is imo gewoon niet handig in een topic als deze.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172886167
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mijns inziens ook. Maar er werd dus gepost 'ik zit bier te drinken', 'ik zit jenever te drinken'. Dat is imo gewoon niet handig in een topic als deze.
Eens.
pi_172886208
Misschien als TT. " Loskomen van een alcoholverslaving". Ik heb verder ook geen idee hoor, ik roep ook maar wat.
pi_172887209
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh ik vind niet dat je zeurt. Verre van.

Dat Peste dat schreef had imo weg gemoeten, iedere vorm van verheerlijking of wat daarop lijkt. Dat is het gewoon onnodig moeilijk maken voor jezelf en voor anderen, en de posts van Puk hadden daar, vind ik, wel wat van weg en hij zei daar later zelf ook op dat die posts niet handig waren.

Juist dat t mis gaat moet ook besproken kunnen worden. Mijn insteek is absoluut niet dat aan banden te leggen, mocht dat zo overkomen. Maar ik wil wel graag definieren wat wel en niet kan voor de users, aangezien ik aardig wat meldingen kreeg over het dialoogje tussen Kree en Puk. En die users mogen ook gehoord worden.

Wat de TT dan wel moet zijn vind ik lastig. Willen stoppen dekt de lading niet, maar stoppen blijkbaar ook niet. Pogen te stoppen is ook matig.
Dat had weg gemoeten omdat jij hier de touwtjes in handen hebt? Voor de goede orde, ik heb deel 1 geopend zonder het idee te hebben dat dit een hele reeks werd. Ik zie oprecht niet wat er mis mee is als ik zeg dat ik 12 halve liters drink (heb er nu alweer 8 op).

Fucking gezeik van mensen. Sorry hoor.
pi_172887265
Ik blijf verder weg uit dit topic. Ben op dit moment niet gestopt. Snap de TT verandering niet helemaal. Dit is sowieso problematiek die ik liever met de psychiater bespreek en de detoxgroep.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:04:24 #54
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172887585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:53 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Dat had weg gemoeten omdat jij hier de touwtjes in handen hebt? Voor de goede orde, ik heb deel 1 geopend zonder het idee te hebben dat dit een hele reeks werd. Ik zie oprecht niet wat er mis mee is als ik zeg dat ik 12 halve liters drink (heb er nu alweer 8 op).

Fucking gezeik van mensen. Sorry hoor.
Nee. Omdat t gewoon matig is zo te posten in een topic waar allemaal mensen posten die hard bezig zijn te stoppen en die ook aangeven dat vervelend te vinden.

En nog een ding, jij hebt misschien ooit het eerste topic geopend, maar jij bent niet de enige die hier zijn/haar probelemen, successen en tegenslagen post, het is niet dat jij meer rechten hebt dan een ander en daar moet een middenweg in worden gezocht.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 3 augustus 2017 @ 22:05:16 #55
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172890460
Nog een kleine toevoeging waarom ik niet meer ga posten hier.. Ik zoek hulp en wil mijn probleem met zoveel mogelijk details vertellen om een zo goed mogelijk inzicht tegeven aan mijn probleem. Ook vind het erg belangrijk dat iemand zich kan uiten zodra die de fout in is gegaan.. En dan uitgebreid om advies kan vragen op basis van z'n of haar situatie.. Denk dat hier een hele doelgroep misgelopen wordt die hier zijn of haar motivatie niet uit halen..

Ik wens iig iedereen nog veel succes jullie probleem dit was echt me laatste post
pi_172890536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:05 schreef Puk1234 het volgende:
Nog een kleine toevoeging waarom ik niet meer ga posten hier.. Ik zoek hulp en wil mijn probleem met zoveel mogelijk details vertellen om een zo goed mogelijk inzicht tegeven aan mijn probleem. Ook vind het erg belangrijk dat iemand zich kan uiten zodra die de fout in is gegaan.. En dan uitgebreid om advies kan vragen op basis van z'n of haar situatie.. Denk dat hier een hele doelgroep misgelopen wordt die hier zijn of haar motivatie niet uit halen..

Ik wens iig iedereen nog veel succes jullie probleem dit was echt me laatste post
Tot morgen
pi_172890934
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:05 schreef Puk1234 het volgende:
Nog een kleine toevoeging waarom ik niet meer ga posten hier.. Ik zoek hulp en wil mijn probleem met zoveel mogelijk details vertellen om een zo goed mogelijk inzicht tegeven aan mijn probleem. Ook vind het erg belangrijk dat iemand zich kan uiten zodra die de fout in is gegaan.. En dan uitgebreid om advies kan vragen op basis van z'n of haar situatie.. Denk dat hier een hele doelgroep misgelopen wordt die hier zijn of haar motivatie niet uit halen..

Ik wens iig iedereen nog veel succes jullie probleem dit was echt me laatste post
Nou volgens mij is het hele topic probleem wel opgelost onderhand, maargoed je mag whatsappen hoor altijd als je even wat kwijt wil. :)
Do what you love, love what you do!
pi_172918380
Nog een keer maar de huisartsen post gebeld en meer aangedrongen nu. Normaal doen ze dit niet maar heb het laten toevoegen in het patiënten dossier. Dus mag morgen toch ff medicatie ophalen bij de apotheek zonder eerst een arts te zien.
Do what you love, love what you do!
pi_172918381
Na jaren elke dag bier heb ik de rem erop gegooid.
Doseren is de kunst en op = op
pi_172918383
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 05:33 schreef Stien_Struis het volgende:
Na jaren elke dag bier heb ik de rem erop gegooid.
Doseren is de kunst en op = op
Klopt totdat je te ver bent en drinkt om ontwenningsverschijnselen te remmen
Do what you love, love what you do!
pi_172918406
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 05:35 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt totdat je te ver bent en drinkt om ontwenningsverschijnselen te remmen
Wanneer je over de grens gaat en alles moet op totdat je neervalt is er nog maar 1 weg terug en dat is niets meer.
pi_172918422
Het afkicken is niet het lastigste gedeelte, Wanneer je geen maat kan houden komt het moeilijkste daarna.
pi_172918466
Klopt of te wel het drinken om het drinken. Vandaar dat ik nog weer de huisartsenpost heb gebeld, hoop dat dit goed gaat want maar een apotheek open in de buurt
Do what you love, love what you do!
pi_172918474
Nu zal ik alsnog een andere moeten bellen want zo geven ze me medicatie voor twee dagen en zelfs dat is alleen omdat ze weten in het dossier dat ik dit eerder had.

Al met al kan me weer voor de kop slaan datik gewoon weer de fout in ga
Do what you love, love what you do!
pi_172918477
Mijn eigen huisarts is weg tot de 20e
Do what you love, love what you do!
pi_172918490
Heb het wel even lastig nu. Dat helpt er niet aan bij, maar ok ga gewoon weer voor het positieve, ken de weg onderhand
Do what you love, love what you do!
pi_172918495
Nu ben je naar de kloten, Morgen ook nog.
Je moet keuze gaan maken om te minderen of wanneer je geen maat kan houden stoppen.
pi_172918504
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:51 schreef Stien_Struis het volgende:
Nu ben je naar de kloten, Morgen ook nog.
Je moet keuze gaan maken om te minderen of wanneer je geen maat kan houden stoppen.
Dat klopt, maar als je er te lang mee bezig bent dan is stoppen niet meer zoiets als van laat het ff staan.

Ik krijg er echt ontwenning door. En trouwens dit vertelde de huisarts me. Je moet dat ook niet doen dan, want het is een soort van gevaarlijk. Maar ok ik heb gebeld en als het goed is heb ik straks pilletjes
Do what you love, love what you do!
pi_172918516
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:54 schreef kree het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als je er te lang mee bezig bent dan is stoppen niet meer zoiets als van laat het ff staan.

Ik krijg er echt ontwenning door. En trouwens dit vertelde de huisarts me. Je moet dat ook niet doen dan, want het is een soort van gevaarlijk. Maar ok ik heb gebeld en als het goed is heb ik straks pilletjes
Alleen afkicken is niet de oplossing, waarom drink je zoveel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2017 07:01:15 ]
pi_172918523
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:00 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Alleen afkicken is niet de oplossing, waarom drink je zoveel?
Nou geen zin om het weer helemaal uit te typen, maar door verdriet eigenlijk
Do what you love, love what you do!
pi_172918528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:05 schreef kree het volgende:

[..]

Nou geen zin om het weer helemaal uit te typen, maar door verdriet eigenlijk
Je moet dat eerst oplossen anders raak je steeds in dezelfde cirkel terecht,

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2017 07:09:08 ]
pi_172918533
Klopt en eens maar heb dat gedaan met verslavingshulp en ggz.
Maar komen altijd weer nieuwe dingen
Do what you love, love what you do!
pi_172918537
Snap echt niet waarom ik alle ellende krijg terwijl het bij de rest goed lijkt te gaan. Pech denk?
Do what you love, love what you do!
pi_172918546
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:11 schreef kree het volgende:
Snap echt niet waarom ik alle ellende krijg terwijl het bij de rest goed lijkt te gaan. Pech denk?
Kop op Kree, het gaat met vallen en opstaan. Ik ken niemand die het in een keer is gelukt.
pi_172918549
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:19 schreef 8777 het volgende:

[..]

Kop op Kree, het gaat met vallen en opstaan. Ik ken niemand die het in een keer is gelukt.
Het lukt mij wel weer hoor :) is niet de eerste keer, maar blijf het lastig vinden om weer op te staan na het vallen
Do what you love, love what you do!
pi_172918556
Ik ga zo de pillen ophalen en hoop maar dat dat goed is gegaan, betwijfel het nl. Maar ok was een telefoontje ook midden in de nacht Haha 2x
Do what you love, love what you do!
pi_172918573
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:21 schreef kree het volgende:

[..]

Het lukt mij wel weer hoor :) is niet de eerste keer, maar blijf het lastig vinden om weer op te staan na het vallen
Ik ken het. Ik denk dat ik er nooit meer echt vanaf kan komen, ik zou zo graag een rem hebben maar die zijn ze bij mij vergeten erop te zetten.
pi_172918575
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:30 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik ken het. Ik denk dat ik er nooit meer echt vanaf kan komen, ik zou zo graag een rem hebben maar die zijn ze bij mij vergeten erop te zetten.
Ja inderdaad, zelfde verhaal hier, maar ik ga er weer even voor
Do what you love, love what you do!
pi_172918588
Ik weet dat ik het wel kan nl, meerdere keren is het gewoon voor lange tijd gelukt. Maar nu ga ik toch weer de fout in en heb ik weer een probleem. Haha zucht, nu maar weer oplossen dan
Do what you love, love what you do!
pi_172918608
Weet je een probleem als je echt te veel gaat zuipen zit altijd wel wat achter denk ik
Do what you love, love what you do!
pi_172918662
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:36 schreef kree het volgende:
Ik weet dat ik het wel kan nl, meerdere keren is het gewoon voor lange tijd gelukt. Maar nu ga ik toch weer de fout in en heb ik weer een probleem. Haha zucht, nu maar weer oplossen dan
Wat voor medicijnen krijg je ervoor?
pi_172919135
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:42 schreef kree het volgende:
Weet je een probleem als je echt te veel gaat zuipen zit altijd wel wat achter denk ik
Hoe gaat het nu met je?
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:59 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat voor medicijnen krijg je ervoor?
waarschijnlijk een benzodiazepine
pi_172919158
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:59 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat voor medicijnen krijg je ervoor?
Chloordiazepoxide

Meer info hier
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chloordiazepoxide

[ Bericht 15% gewijzigd door kree op 05-08-2017 09:24:53 ]
Do what you love, love what you do!
pi_172919174
Werkt wel het simuleert of je gedronken hebt, dit moet wel met snelle afbouw want dat is opzich alweer verslavend
Do what you love, love what you do!
pi_172919210
Mja beter als zuipen, het heeft mij al een aantal keer geholpen
Je krijgt dit alleen op recept trouwens via huisarts
Do what you love, love what you do!
pi_172919310
Nou ik ga douchen en hopen dat het goed is doorgekomen en kan ik die 6 pillen aftikken daar
Do what you love, love what you do!
pi_172919338
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:11 schreef kree het volgende:
Mja beter als zuipen, het heeft mij al een aantal keer geholpen
Je krijgt dit alleen op recept trouwens via huisarts
Oh dat soort middelen krijg ik niet. Ik heb wel een zuchtremmer
pi_172919367
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:22 schreef 8777 het volgende:

[..]

Oh dat soort middelen krijg ik niet. Ik heb wel een zuchtremmer
Dit is puur voor het eerste afkicken
Do what you love, love what you do!
pi_172919384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:04 schreef kree het volgende:

[..]

Chloordiazepoxide

Meer info hier
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chloordiazepoxide
Zonder dat spul had ik het afkicken niet overleefd
pi_172919404
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:27 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Zonder dat spul had ik het afkicken niet overleefd
Klopt ja het kan best heftig zijn, ik heb echt sterretjes gezien en de hele weg kwijt vandaar dat ik toch de noodlijn belde vannacht, moet het nog ff ophalen zo

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 05-08-2017 09:35:27 ]
Do what you love, love what you do!
pi_172919418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:26 schreef kree het volgende:

[..]

Dit is puur voor het eerste afkicken
In de kliniek kreeg ik ze inderdaad wel.
pi_172922981
Ik ga ook maar weer een poging doen, ben 1,5 week vrij geweest en heb gemerkt dat mijn alcoholgebruik weer behoorlijk gestegen is. Ik heb gister gewerkt en merk gewoon echt dat ik afkickverschijnselen heb omdat ik de hele dag niet dronk. Had het echt even zwaar.

Ga straks diazepam ophalen. En mij daar het weekend mee vermaken. Heb alles aan drank in huis weggeflikkert. Hoop dat ik het vol kan houden, want kan echt niet meer wachten op een opname waar weer maanden overheen gaan, zuip mezelf dood zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2017 12:40:17 ]
pi_172937141
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:39 schreef Fokker89 het volgende:
Ik ga ook maar weer een poging doen, ben 1,5 week vrij geweest en heb gemerkt dat mijn alcoholgebruik weer behoorlijk gestegen is. Ik heb gister gewerkt en merk gewoon echt dat ik afkickverschijnselen heb omdat ik de hele dag niet dronk. Had het echt even zwaar.

Ga straks diazepam ophalen. En mij daar het weekend mee vermaken. Heb alles aan drank in huis weggeflikkert. Hoop dat ik het vol kan houden, want kan echt niet meer wachten op een opname waar weer maanden overheen gaan, zuip mezelf dood zo.
Succes Fokker89. ^O^
pi_172938279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 23:25 schreef praadje het volgende:

[..]

Succes Fokker89. ^O^
Tnx ^O^
  zondag 6 augustus 2017 @ 00:43:38 #95
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172938717
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:39 schreef Fokker89 het volgende:
Ik ga ook maar weer een poging doen, ben 1,5 week vrij geweest en heb gemerkt dat mijn alcoholgebruik weer behoorlijk gestegen is. Ik heb gister gewerkt en merk gewoon echt dat ik afkickverschijnselen heb omdat ik de hele dag niet dronk. Had het echt even zwaar.

Ga straks diazepam ophalen. En mij daar het weekend mee vermaken. Heb alles aan drank in huis weggeflikkert. Hoop dat ik het vol kan houden, want kan echt niet meer wachten op een opname waar weer maanden overheen gaan, zuip mezelf dood zo.
Succes kerel ^O^
pi_172939688
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 00:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Succes kerel ^O^
Danku, eerste dag al weer doorgekomen.
pi_172939841
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 02:00 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Danku, eerste dag al weer doorgekomen.
Topper!
pi_172974012
Hoi,hier zijn jullie.
Sterkte voor alle stoppers.
Ben nu 4 maanden bezig.2 keer een uitglijder gehad. *)
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_172978489
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:57 schreef FreshFruit72 het volgende:
Hoi,hier zijn jullie.
Sterkte voor alle stoppers.
Ben nu 4 maanden bezig.2 keer een uitglijder gehad. *)
Als je maar weer opstaat na een uitglijder. 4 maanden is goed zeg ^O^
  Spellchecker maandag 7 augustus 2017 @ 20:18:21 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:05:34 #101
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173063995
Over uurtje afspraak met HA voor medicatie.. Dus vanaf vandaag gaat me tocht beginnen. 8-)
  Spellchecker vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:11:43 #102
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173064176
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef Puk1234 het volgende:
Over uurtje afspraak met HA voor medicatie.. Dus vanaf vandaag gaat me tocht beginnen. 8-)
Ook voor jou succes!!
pi_173064181
Ik heb na vorige weekend de noodlijn van de huisartsenpost gebeld te hebben (waar ik 4 pilletjes kreeg tot maandag) en daarna maandag eigen huisarts waar ik kreeg voor de rest van de week niks meer gedronken.

Inmiddels doe ik het vandaag zonder medicatie althans tot nu toe. En het gaat best goed. De ontwenning is aardig weg nu.

Maandag heb ik nog een afspraak om even verder te praten en daarna ga ik gewoon weer aan het werk.

Even een terugval was dit wel. Maar ok bijna alweer een week nuchter.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:16:06 #104
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173064304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:11 schreef kree het volgende:
Ik heb na vorige weekend de noodlijn van de huisartsenpost gebeld te hebben (waar ik 4 pilletjes kreeg tot maandag) en daarna maandag eigen huisarts waar ik kreeg voor de rest van de week niks meer gedronken.

Inmiddels doe ik het vandaag zonder medicatie althans tot nu toe. En het gaat best goed. De ontwenning is aardig weg nu.

Maandag heb ik nog een afspraak om even verder te praten en daarna ga ik gewoon weer aan het werk.

Even een terugval was dit wel. Maar ok bijna alweer een week nuchter.
Was ons gesprek toch ergens goed voor. Blij om te horen dat je goed bezig bent 8-)
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:56:23 #105
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173066418
Nou ze is net weg Als ik er behoefte aan heb kan ik Chloordiazepoxide ophalen bij de apotheek staat iig voorgeschreven.. Maar de apotheek bezorg vandaag niet meer dus moet ik zo zelf ff ophalen..
pi_173067446
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:56 schreef Puk1234 het volgende:
Nou ze is net weg Als ik er behoefte aan heb kan ik Chloordiazepoxide ophalen bij de apotheek staat iig voorgeschreven.. Maar de apotheek bezorg vandaag niet meer dus moet ik zo zelf ff ophalen..
Ze is dus aan huis gekomen? Hoe ging het gesprek?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:28:01 #107
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173068072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:44 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Ze is dus aan huis gekomen? Hoe ging het gesprek?
Ik heb met het telefoontje wel een beetje overdreven met de symptomen als ik eerlijk ben. Dit heb ik puur gedaan zodat er spoed achter zou komen. Mijn huidige symptomen zijn dat ik smorgens een erg verhoogde hartslag heb en flink aant zweten ben, voel me ook echt heel gespannen als ik niet drink. Maar dit omdat ik nu een half jaar eigenlijk dagelijks drink en steeds meer nodig heb. Zat op het laatst 3kwart sterke drank.. Dit werd me teveel en besloot dus om de symptomen beetje te overdrijven, en heb dus hiermee bereikt dat ze bij mij thuis kwamen en me deze medicatie voor te schrijven naar een gesprek van een dik uur. Het gesprek verliep goed heb ook eerlijk verteld over de hoeveelheid wat ik inmiddels op een dag nuttige.. Heb ook duidelijk gemaakt wat de oorsprong van me drank gedrag was (liefdesverdriet). En dat ik er inmiddels overheen was maar dat ik merkte dat het inmiddels een lichamelijke verslaving was geworden. Ze toonde veel begrip en had dit soort dingen vaker meegemaakt. Ze zei sommige mensen blijven hier jaren in hangen en vond het moedig dat ik na een half jaar toch aan de bel heb getrokken. Helaas weten niet veel mensen van me drinkgedrag in me omgeving buiten me beste kameraad en een goed vriendin van me. Hier zoek ook steun maar ben wel blij dat ik een professional heb gesproken. Ik heb net de medicijnen opgehaald en net me eerste ingenomen, voelt lichtelijk alsof ik wat gedronken heb, dit wordt binnen 1 week to max 2 weken ook gelijk weer afgebouwd. Dit is puur om de lichamelijke ontwenningsverschijnselen ff tegenmoet te komen. Voor de rest zei ze dat mijn psychische ontwenningsverschijnselen nog wel weken kon gaan duren.. Als ik nog langer was doorgegaan zou dit nog veel langer zijn geweest.. Vond het een sympathiek gesprek en ze gaf me totaal geen gevoel van schaamte..

Heb alleen zondag een verjaardag waar ik me zorgen om maak, zijn veel bekende en bepaalde vrienden bij aanwezig. Vind lullig om niet te komen maar ook een gevaar voor de periode waar ik me nu in bevind. Denk misschien verstandig om smiddags ff te gaan met een bakkie koffie ipv savings te komen als alle bekende samen komen en bier gaan zuipen.

Maar goed ik ga dit ff doorzetten zodat ik me oude leven weer ff op de rit krijg.
pi_173071496
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:28 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik heb met het telefoontje wel een beetje overdreven met de symptomen als ik eerlijk ben. Dit heb ik puur gedaan zodat er spoed achter zou komen. Mijn huidige symptomen zijn dat ik smorgens een erg verhoogde hartslag heb en flink aant zweten ben, voel me ook echt heel gespannen als ik niet drink. Maar dit omdat ik nu een half jaar eigenlijk dagelijks drink en steeds meer nodig heb. Zat op het laatst 3kwart sterke drank.. Dit werd me teveel en besloot dus om de symptomen beetje te overdrijven, en heb dus hiermee bereikt dat ze bij mij thuis kwamen en me deze medicatie voor te schrijven naar een gesprek van een dik uur. Het gesprek verliep goed heb ook eerlijk verteld over de hoeveelheid wat ik inmiddels op een dag nuttige.. Heb ook duidelijk gemaakt wat de oorsprong van me drank gedrag was (liefdesverdriet). En dat ik er inmiddels overheen was maar dat ik merkte dat het inmiddels een lichamelijke verslaving was geworden. Ze toonde veel begrip en had dit soort dingen vaker meegemaakt. Ze zei sommige mensen blijven hier jaren in hangen en vond het moedig dat ik na een half jaar toch aan de bel heb getrokken. Helaas weten niet veel mensen van me drinkgedrag in me omgeving buiten me beste kameraad en een goed vriendin van me. Hier zoek ook steun maar ben wel blij dat ik een professional heb gesproken. Ik heb net de medicijnen opgehaald en net me eerste ingenomen, voelt lichtelijk alsof ik wat gedronken heb, dit wordt binnen 1 week to max 2 weken ook gelijk weer afgebouwd. Dit is puur om de lichamelijke ontwenningsverschijnselen ff tegenmoet te komen. Voor de rest zei ze dat mijn psychische ontwenningsverschijnselen nog wel weken kon gaan duren.. Als ik nog langer was doorgegaan zou dit nog veel langer zijn geweest.. Vond het een sympathiek gesprek en ze gaf me totaal geen gevoel van schaamte..

Heb alleen zondag een verjaardag waar ik me zorgen om maak, zijn veel bekende en bepaalde vrienden bij aanwezig. Vind lullig om niet te komen maar ook een gevaar voor de periode waar ik me nu in bevind. Denk misschien verstandig om smiddags ff te gaan met een bakkie koffie ipv savings te komen als alle bekende samen komen en bier gaan zuipen.

Maar goed ik ga dit ff doorzetten zodat ik me oude leven weer ff op de rit krijg.
Goed bezig :)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:08:06 #109
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173072934
Ik heb me de hele dag echt klote gevoeld.. Pff
Net besloten om toch maar een tweede pilletje in te nemen en het gaat nu wel weer iets beter. Me lichamelijke afhankelijkheid valt nog wel mee maar het de psychische afhankelijkheid heb ik toch wel onderschat..

Had het straks ff heel moeilijk toen het medicijn begon uit te werken.. Heb hier niet aan toegegeven en ben ff uurtje gaan slapen en net half uur geleden nog 1 genomen.. Alsnog vind ik het ff moeilijk, maak me ook erg druk over de verjaardag die ik zondag heb.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:05:05 #110
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173074787
Gewoon geen zin om discussies aan te gaan met mensen of te reageren op topics op het forum.. Lichtelijk geïrriteerd de hele dag... Pff is echt ff kut allemaal }:|
  Spellchecker vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:06:45 #111
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173074827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:05 schreef Puk1234 het volgende:
Gewoon geen zin om discussies aan te gaan met mensen of te reageren op topics op het forum.. Lichtelijk geïrriteerd de hele dag... Pff is echt ff kut allemaal }:|
Grrr ...
Don't let it get you
...

YOU are in charge now!!!!
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:22:39 #112
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173075224
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:06 schreef maily het volgende:

[..]

Grrr ...
Don't let it get you
...

YOU are in charge now!!!!
Ik ga doorzetten... Don't worry ;)
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:33:42 #113
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_173075560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:08 schreef Puk1234 het volgende:
maak me ook erg druk over de verjaardag die ik zondag heb.
Ben je bang dat je jezelf niet in de hand houdt? Of dat anderen raar kijken dat je niet meedrinkt en de groepsdruk?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:34:30 #114
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173075593
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:33 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ben je bang dat je jezelf niet in de hand houdt? Of dat anderen raar kijken dat je niet meedrinkt en de groepsdruk?
Eerder dat ik mezelf niet in de hand houd.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:35:24 #115
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173075638
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:33 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ben je bang dat je jezelf niet in de hand houdt? Of dat anderen raar kijken dat je niet meedrinkt en de groepsdruk?
Ik ben inmiddels 30 dus dat meelopen ben ik inmiddels wel voorbij.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:40:05 #116
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_173075773
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:34 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Eerder dat ik mezelf niet in de hand houd.
Tis natuurlijk knap als je een verjaardag overleeft zonder alcohol, maar als je er eigenlijk nog niet aan toe bent is het ook geen schande om niet te gaan, met een smoes. Waar jij mee bezig bent is nu even belangrijker he.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:43:06 #117
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173075859
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:40 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Tis natuurlijk knap als je een verjaardag overleeft zonder alcohol, maar als je er eigenlijk nog niet aan toe bent is het ook geen schande om niet te gaan, met een smoes. Waar jij mee bezig bent is nu even belangrijker he.
Daarom denk ik smiddags (familie moment) ff te gaan en me kameraad ff appart te nemen om bepaalde dingen ff uit te leggen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:46:05 #118
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173075975
Ben wel positief over dit medicijn.. Je bent een paar uur lichtelijk aangeschoten maar het overbrugt je lichamelijke ontwenningsverschijnselen echt wel.. Maar ondanks deze ervaring ervaar ik nog wel lichtelijk irritatie dit me nog wel bezighoud..
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:47:34 #119
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_173076045
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:43 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Daarom denk ik smiddags (familie moment) ff te gaan en me kameraad ff appart te nemen om bepaalde dingen ff uit te leggen.
Dat lijkt me een goeie keus
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:50:27 #120
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173076171
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goeie keus
Ja dan laat ik een kameraad niet vallen, heb wel ff me gezicht laten zien en toch voorkom ik enige verleiding. 2 vliegen in een klap.

Heb ook ADD dus een uitgebreid risico gebied..
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:51:17 #121
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173076217
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:50 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ja dan laat ik een kameraad niet vallen, heb wel ff me gezicht laten zien en toch voorkom ik enige verleiding. 2 vliegen in een klap.

Heb ook ADD dus een uitgebreid risico gebied..
Trouwens merk wel dat me ADD erg naar voren komt nu ik een dag niet drink.
pi_173076292
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:37 schreef Jimbo het volgende:

[..]

mja dood ga je toch wel, kan je het beter nog ff leuk hebben tot die tijd

zolang je maar drinkt in moderatie is er niets aan de hand.
Gematigd drinken kunnen alcoholisten dan ook vaak niet.

Lichamelijke gevolgen heb ik ondertussen al ondervonden.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:53:26 #123
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173076366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:52 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Gematigd drinken kunnen alcoholisten dan ook vaak niet.

Lichamelijke gevolgen heb ik ondertussen al ondervonden.
En das niet chill..
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:55:22 #124
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173076448
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:52 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Gematigd drinken kunnen alcoholisten dan ook vaak niet.

Lichamelijke gevolgen heb ik ondertussen al ondervonden.
Hoelang heb jij gedronken als ik mag vragen?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:56:31 #125
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173076506
Moet nog een bloedtest en body check ondergaan namelijk.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:42:31 #126
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080056
Ik wordt om de 2 uur wakker.. Super irritant.. Morgen verdere updates..
pi_173080072
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 02:42 schreef Puk1234 het volgende:
Ik wordt om de 2 uur wakker.. Super irritant.. Morgen verdere updates..
Jouw probleem is wat groter dan alleen alcohol.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:19:13 #128
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080333
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 02:45 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Jouw probleem is wat groter dan alleen alcohol.
Ben inmiddels alweer wakker..

Ben benieuwd naar jouw toelichting.
pi_173080339
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:19 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ben inmiddels alweer wakker..

Ben benieuwd naar jouw toelichting.
Je kruipt om te beginnen erg graag in de slachtofferrol.
pi_173080342
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:21 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Je kruipt om te beginnen erg graag in de slachtofferrol.
Dont trip homie its all good.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:23:19 #131
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080344
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:21 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Je kruipt om te beginnen erg graag in de slachtofferrol.
Is verkeerd maar als ik eerlijk ben voel ik me ook zo.. En dan ben ik heel eerlijk aangezien ik het proces van de relatiebreuk niet eerlijk verlopen vond
pi_173080347
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:23 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Is verkeerd maar als ik eerlijk ben voel ik me ook zo.. En dan ben ik heel eerlijk aangezien ik het proces van de relatiebreuk niet eerlijk verlopen vond
Helpt het verdriet wegzuipen?
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:31:27 #133
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080349
Heb 7,5 jaar de tijd gehad om een kind op te voeden die niet van mij was en heb dit kind echt een super goeie basis gegeven en dan word ik na 7,5 jaar zomaar op straat gegooid omdat moederlief ff een nieuwe relatie had.. Mocht ook geen contact meer met die kleine terwijl ik haar heb leren zwemmen, fietsen, leren om het toilet te gebruiken... Etc... Sorry maar dat doe je een kind niet aan.. Ik vind het voor het kind het ergste.. Oke dit is de basis voor me drank gebruik die ik sinds vandaag probeer aan te pakken.

Btw spreek niemand ergens op aan, deel alleen ff me nachtelijke gedachtes die bij me opkomen.. En ja daar zit veel woede in met een bepaalde reden..

Owja kan meer geïrriteerd overkomen aangezien ik best wel veel last heb van ontwenningsverschijnselen.. Sorry daarvoor
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:33:53 #134
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080351
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:26 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Helpt het verdriet wegzuipen?
Nee dat helpt niet het onderdrukt alleen tijdelijk het probleem..

Snap je punt..
pi_173080352
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:31 schreef Puk1234 het volgende:
Heb 7,5 jaar de tijd gehad om een kind op te voeden die niet van mij was en heb dit kind echt een super goeie basis gegeven en dan word ik na 7,5 jaar zomaar op straat gegooid omdat moederlief ff een nieuwe relatie had.. Mocht ook geen contact meer met die kleine terwijl ik haar heb leren zwemmen, fietsen, leren om het toilet te gebruiken... Etc... Sorry maar dat doe je een kind niet aan.. Ik vind het voor het kind het ergste.. Oke dit is de basis voor me drank gebruik die ik sinds vandaag probeer aan te pakken.

Btw spreek niemand ergens op aan, deel alleen ff me nachtelijke gedachtes die bij me opkomen.. En ja daar zit veel woede in met een bepaalde reden..

Owja kan meer geïrriteerd overkomen aangezien ik best wel veel last heb van ontwenningsverschijnselen.. Sorry daarvoor
Fucked up man kk hoere.
pi_173080355
Serieus man wel klote.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:36:19 #137
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080356
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Fucked up man kk hoere.
Dat denk ik wel op sommige momenten ..
pi_173080358
Dat is een heftig verhaal, wat je nu aan het doen bent is verdoven en de shit voor je uit schuiven.
Je zult dat een plek moeten geven misschien handiger om daar wat hulp bij te zoeken.
Je gebruikt relatief nog maar korte tijd erg veel alcohol dan is het afkicken daarvan niet het grootste probleem.
pi_173080359
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:36 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel op sommige momenten ..
Snap ik, is net of je eigen kind afgepakt word al die energie kan niet eens voorstellen. Maarja drank is voor fun, soms, helpt niet tegen problemen oplossen.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:41:35 #140
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080361
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:37 schreef Stien_Struis het volgende:
Dat is een heftig verhaal, wat je nu aan het doen bent is verdoven en de shit voor je uit schuiven.
Je zult dat een plek moeten geven misschien handiger om daar wat hulp bij te zoeken.
Je gebruikt relatief nog maar korte tijd erg veel alcohol dan is het afkicken daarvan niet het grootste probleem.
Nee heb nu ff tot maandag medicijnen die me ff het weekend door helpen.. Heb hierna een vervolgafspraak met me HA om dit weekend ff te bespreken en wat de vervolg behandeling gaat worden.. Heb ook dit hele verhaal bij me HA neergelegd..

Word alleen nu om de 2 uur wakker.. Pff is wel moeilijk als ik eerlijk ben.

Bedankt voor de reacties iig
pi_173080362
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:41 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Nee heb nu ff tot maandag medicijnen die me ff het weekend door helpen.. Heb hierna een vervolgafspraak met me HA om dit weekend ff te bespreken en wat de vervolg behandeling gaat worden.. Heb ook dit hele verhaal bij me HA neergelegd..

Word alleen nu om de 2 uur wakker.. Pff is wel moeilijk als ik eerlijk ben.

Bedankt voor de reacties iig
Beter man take care
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:44:07 #142
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080363
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Snap ik, is net of je eigen kind afgepakt word al die energie kan niet eens voorstellen. Maarja drank is voor fun, soms, helpt niet tegen problemen oplossen.
Ja precies.. Maar drank is een tijdelijke oplossing...

Ik dacht ach drink het verdriet wel ff weg en als over is kap ik ermee...

Inmiddels me verdriet wat redelijk op de achtergrond is geraakt.. Merk ik nu dus dat er een lichamelijke afhankelijkheid al bezig was..

Ik ga zien hoe dit gaat verlopen
pi_173080364
Je hebt een hele tijd gedachtes verdoofd, die krijg je nu in sneltreinvaart
pi_173080365
Kun je niet gewoon een omgangsregeling voor dat kind krijgen?
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:45:36 #145
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080368
Ik ga nu iig weer proberen te pitten dus adios luitjes
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 04:46:34 #146
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173080370
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:44 schreef 8777 het volgende:
Kun je niet gewoon een omgangsregeling voor dat kind krijgen?
Ben geen biologische vader dus heb geen poot om op te staan.

Meeste dingen al onderzocht
pi_173080371
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:44 schreef 8777 het volgende:
Kun je niet gewoon een omgangsregeling voor dat kind krijgen?
Wanneer je niet de vader bent heb je geen poot om op te staan.

*edit: spuit 11.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2017 04:48:37 ]
pi_173080376
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:46 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Wanneer je niet de vader bent heb je geen poot om op te staan.

*edit: spuit 11.
Ik dacht dat stiefouders die kunnen aantonen dat ze een band met het kind hebben opgebouwd ook gewoon omgang kunnen krijgen.
pi_173080380
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 04:52 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik dacht dat stiefouders die kunnen aantonen dat ze een band met het kind hebben opgebouwd ook gewoon omgang kunnen krijgen.
Met een dure advocaat gaat dat misschien lukken. Wanneer moeder moeilijk doet wordt het een lastig verhaal.
pi_173083417
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:28 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik heb met het telefoontje wel een beetje overdreven met de symptomen als ik eerlijk ben. Dit heb ik puur gedaan zodat er spoed achter zou komen. Mijn huidige symptomen zijn dat ik smorgens een erg verhoogde hartslag heb en flink aant zweten ben, voel me ook echt heel gespannen als ik niet drink. Maar dit omdat ik nu een half jaar eigenlijk dagelijks drink en steeds meer nodig heb. Zat op het laatst 3kwart sterke drank.. Dit werd me teveel en besloot dus om de symptomen beetje te overdrijven, en heb dus hiermee bereikt dat ze bij mij thuis kwamen en me deze medicatie voor te schrijven naar een gesprek van een dik uur. Het gesprek verliep goed heb ook eerlijk verteld over de hoeveelheid wat ik inmiddels op een dag nuttige.. Heb ook duidelijk gemaakt wat de oorsprong van me drank gedrag was (liefdesverdriet). En dat ik er inmiddels overheen was maar dat ik merkte dat het inmiddels een lichamelijke verslaving was geworden. Ze toonde veel begrip en had dit soort dingen vaker meegemaakt. Ze zei sommige mensen blijven hier jaren in hangen en vond het moedig dat ik na een half jaar toch aan de bel heb getrokken. Helaas weten niet veel mensen van me drinkgedrag in me omgeving buiten me beste kameraad en een goed vriendin van me. Hier zoek ook steun maar ben wel blij dat ik een professional heb gesproken. Ik heb net de medicijnen opgehaald en net me eerste ingenomen, voelt lichtelijk alsof ik wat gedronken heb, dit wordt binnen 1 week to max 2 weken ook gelijk weer afgebouwd. Dit is puur om de lichamelijke ontwenningsverschijnselen ff tegenmoet te komen. Voor de rest zei ze dat mijn psychische ontwenningsverschijnselen nog wel weken kon gaan duren.. Als ik nog langer was doorgegaan zou dit nog veel langer zijn geweest.. Vond het een sympathiek gesprek en ze gaf me totaal geen gevoel van schaamte..

Heb alleen zondag een verjaardag waar ik me zorgen om maak, zijn veel bekende en bepaalde vrienden bij aanwezig. Vind lullig om niet te komen maar ook een gevaar voor de periode waar ik me nu in bevind. Denk misschien verstandig om smiddags ff te gaan met een bakkie koffie ipv savings te komen als alle bekende samen komen en bier gaan zuipen.

Maar goed ik ga dit ff doorzetten zodat ik me oude leven weer ff op de rit krijg.
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik heb de volgende posts ook gelezen. Heb je toch nog een beetje kunnen slapen? Hoe presenteren de ontwenningsverschijnselen zich nu?
pi_173083888
Die ontwenning is ook gewoon klote, nu heb ik hetzelfde gedaan als puk, vorige week, ook in het weekend midden in de nacht de noodlijn gebeld van de huisartsenpost, kreeg ook pillen tot maandag, daarna bij de huisarts geweest op maandag en voor de rest van de week pillen gehad. Mocht er 3 per dag dat heb ik maandag en dinsdag gedaan, daarna woensdag en donderdag lukte het met twee, vrijdag eentje en nu gaat het eigenlijk goed. Vandaag nog geen 1 genomen en slaap alweer prima. Lichamelijk kom je er vrij snel van af. Die eerste dagen zijn wel rot.

Maargoed effe doorzetten en het lukt wel.
Nu heb ik vaker dit verhaal gehad dus wist wel wat ik kon verwachten, dat scheelt ook wel.
Do what you love, love what you do!
pi_173084632
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:55 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Hoelang heb jij gedronken als ik mag vragen?
Vanaf mijn 14de ben ik stevig gaan drinken en ben nu 29. Wat ik nog niet in dit topic verteld heb is dat ik tussen al die jaren 5 periodes van 5 tot 8 maanden heb gehad waarin ik compleet alcoholvrij was. Dan werd ik op een dag wakker met het idee "nu drink ik gewoon een paar maanden niks". Dat lukt me nu niet meer.

Heb deze week om en om gedaan. Ene dag drinken, andere dag niet. Ik drink ook minder en minder snel. Doe nu soms een uur met een halve liter blik. Ben nu van plan tot woensdag niks te drinken zodat ik helder ben voor de detoxgroep.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:55:02 #153
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173085596
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 11:54 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik heb de volgende posts ook gelezen. Heb je toch nog een beetje kunnen slapen? Hoe presenteren de ontwenningsverschijnselen zich nu?
Ben uiteindelijk na 10x wakker worden toch in een wat diepere slaap terecht gekomen. Vanmorgen had ik wel weer hartkloppingen, voor de rest allen erg gespannen. Net weer medicatie ingenomen, ff wachten tot het werkt.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:19:29 #154
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173085984
Had vanmorgen trouwens lichtelijk trillende handen, terwijl ik dat nog nooit heb gehad. Eerste keer dat ik dit heb. Weet ff alleen niet of het nu door de ontwenningsverschijnselen kwam of door de koffie die ik dronk terwijl ik honger had.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:37:03 #155
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173088996
Heb echt nergens zin in momenteel..
Is wel erg moeilijk als ik eerlijk ben. Normaal heel dag druk met alles en iedereen nu om me heen, nu heb ik echt nergens zin in. Zelf niet in gamen waar ik me af toe toch wel redelijk mee kan vermaken. Ik heb nog nooit in me leven een echte verslaving gehad dus zag dit echt totaal niet aankomen. Heb echt respect voor mensen die jarenlang drinken en dan stoppen. Ik hoop echt dat dit niet al te lang gaat duren. ;(
pi_173089166
Volhouden. Nu merk je pas hoe diep je verslaving zit. Maar dit gaat over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:48:40 #157
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173089226
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volhouden. Nu merk je pas hoe diep je verslaving zit. Maar dit gaat over.
Dat hoop ik ook jah.

Ben ook echt zo moe he.. Echt niet normaal.. De hele dag door.. :O
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:09:56 #158
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173089559
Merk nu ook dat ik het verdriet echt onderdrukt heb en niet opgelost door te drinken.. . Gewoon bij bepaalde muziek die me herinneringen geven aan die mooie tijd krijg ik meteen een brok in me keel..

Blijkbaar is me verdriet nog niet over en zal hier toch ff een manier voor moeten vinden om mee om te gaan zonder drank.

Dit zuigt best wel, vooral op dit moment nu ik het stoppen ben.
:{
  Spellchecker zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:34:07 #159
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173089963
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:09 schreef Puk1234 het volgende:
Merk nu ook dat ik het verdriet echt onderdrukt heb en niet opgelost door te drinken.. . Gewoon bij bepaalde muziek die me herinneringen geven aan die mooie tijd krijg ik meteen een brok in me keel..

Blijkbaar is me verdriet nog niet over en zal hier toch ff een manier voor moeten vinden om mee om te gaan zonder drank.

Dit zuigt best wel, vooral op dit moment nu ik het stoppen ben.
:{
Kopop; JIJ bent nu de baas!!
pi_173090371
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:09 schreef Puk1234 het volgende:
Merk nu ook dat ik het verdriet echt onderdrukt heb en niet opgelost door te drinken.. . Gewoon bij bepaalde muziek die me herinneringen geven aan die mooie tijd krijg ik meteen een brok in me keel..

Blijkbaar is me verdriet nog niet over en zal hier toch ff een manier voor moeten vinden om mee om te gaan zonder drank.

Dit zuigt best wel, vooral op dit moment nu ik het stoppen ben.
:{
Mijn gebroken hart was na 5 jaar nog niet geheeld, drinken is geen oplossing.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:04:39 #161
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173091727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:56 schreef 8777 het volgende:

[..]

Mijn gebroken hart was na 5 jaar nog niet geheeld, drinken is geen oplossing.
Daar ben ik nu ook achterkomen ja..
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:18:24 #162
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173092093
Kan groot deel van de dag gewoon haast me ogen niet openhouden.. Pff
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:25:48 #163
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173119444
Vandaag gaat al iets beter, betere nachtrust gehad. Alsnog 1x wakker geworden vanacht. Net de verjaardag overleefd. Ben kort voor het bier op tafel kwam en de familie weg ging vertrokken. Was wel klein moeilijk momentje. Heb hierdoor veel bekende misgelopen, maar goed wel ff in het kort uitgelegd. Voor de rest had ik vanmorgen voor ik me medicatie in nam een heel angstig gevoel, echt alsof er iets ernstig beangstigend was. Toen de medicijnen begonnen te werken was dit al redelijk snel weg. Heb nog wel overdag dat ik heel weinig zin heb om dingen te ondernemen, dit is maar tijdelijk en moet hier ff doorheen denk ik.
  Spellchecker zondag 13 augustus 2017 @ 20:29:35 #164
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173119569
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:25 schreef Puk1234 het volgende:
Vandaag gaat al iets beter, betere nachtrust gehad. Alsnog 1x wakker geworden vanacht. Net de verjaardag overleefd. Ben kort voor het bier op tafel kwam en de familie weg ging vertrokken. Was wel klein moeilijk momentje. Heb hierdoor veel bekende misgelopen, maar goed wel ff in het kort uitgelegd. Voor de rest had ik vanmorgen voor ik me medicatie in nam een heel angstig gevoel, echt alsof er iets ernstig beangstigend was. Toen de medicijnen begonnen te werken was dit al redelijk snel weg. Heb nog wel overdag dat ik heel weinig zin heb om dingen te ondernemen, dit is maar tijdelijk en moet hier ff doorheen denk ik.
Jij hoeft je tegen niemand te verantwoorden. Alleen tegen jezelf. En je hebt het gered! Chapeau!!
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:37:26 #165
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173119828
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:29 schreef maily het volgende:

[..]

Jij hoeft je tegen niemand te verantwoorden. Alleen tegen jezelf. En je hebt het gered! Chapeau!!
Bedankt voor je antwoord. Had wel gehoopt dat er wat meer mensen zouden reageren met bepaalde ervaringen. Maar goed bij deze ff de update voor vandaag.
  Spellchecker zondag 13 augustus 2017 @ 20:38:30 #166
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173119864
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:37 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Had wel gehoopt dat er wat meer mensen zouden reageren met bepaalde ervaringen. Maar goed bij deze ff de update voor vandaag.
Het is nog vroeg. En dit is al eens eerder ter sprake gekomen ;)
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:41:55 #167
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173119968
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:38 schreef maily het volgende:

[..]

Het is nog vroeg. En dit is al eens eerder ter sprake gekomen ;)
Klopt ga er verder ook niet op in.. Maar ervaar best wel moeilijke dagen nu, vind echt moeilijk om bepaalde situaties uit de weg te gaan. Kom vaak met vrienden bij elkaar op bepaalde gelegenheden die ik nu komende tijd uit de weg moet gaan om dit succesvol te laten verlopen.
pi_173128740
Ik ben net nog even bij de huisarts geweest. De hele ontwenning heb ik wel weer gehad.

Vandaag gewoon weer aan het werk. Dat helpt mij altijd wel om niks te drinken. Ik heb echt structuur nodig gewoon. Die weken vrij zijn echt dodelijk voor mij met alcohol. Loopt gelijk uit de hand.

Voorlopig ben ik wel weer even genezen van het drinken. Geen zin in weer die ontwenning.
Do what you love, love what you do!
pi_173137506
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:41 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Klopt ga er verder ook niet op in.. Maar ervaar best wel moeilijke dagen nu, vind echt moeilijk om bepaalde situaties uit de weg te gaan. Kom vaak met vrienden bij elkaar op bepaalde gelegenheden die ik nu komende tijd uit de weg moet gaan om dit succesvol te laten verlopen.
Moeilijk moeilijk moeilijk, lastig lastig, oh oh wat heb ik het zwaar, zucht steun.

Komop man, rug recht! :7
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:09:09 #170
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_173150295
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 23:32 schreef MCH het volgende:
Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.



[ Bericht 35% gewijzigd door Mark op 15-08-2017 01:11:02 (Bagger) ]
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:54:24 #171
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173150770
Me geïrriteerde dagen zijn inmiddels voorbij, helaas is me dag en nacht ritme nog niet in orde.
Me gevoel voor humor begint langzaam weer terug te komen. Geen hartkloppingen meer en ben inmiddels weer op me oude tour bezig...op korte termijn zicht op een nieuwe werkgever.. Dus ben heel positief op dit moment..
pi_173154862
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:09 schreef Jimbo het volgende:

[..]

^O^
pi_173203392
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:56 schreef kree het volgende:
Ik ben net nog even bij de huisarts geweest. De hele ontwenning heb ik wel weer gehad.

Vandaag gewoon weer aan het werk. Dat helpt mij altijd wel om niks te drinken. Ik heb echt structuur nodig gewoon. Die weken vrij zijn echt dodelijk voor mij met alcohol. Loopt gelijk uit de hand.

Voorlopig ben ik wel weer even genezen van het drinken. Geen zin in weer die ontwenning.
Ja dit dus, zonder de dagelijkse structuur gaat het bij ook altijd mis. Vakantie is leuk, maar heeft ook zijn keerzijden.
pi_173227387
Die dronken buurman is sinds een paar maanden weer uit de kliniek en is de afgelopen weken enorm vervelend. Sowieso een grote kutzooi met die buren in deze flat. Zitten aantal allochtonen die aan het radicaliseren zijn en die heeft ruzie met die, enz.

Gister die dronken buurman op bezoek gehad en ben zo geschrokken van hoe erg hij de weg kwijt was. Blééf alles maar herhalen. Ik zeg "gast, hou op dit heb je al 50 keer verteld". Ik scheld hem soms ook uit als hij aan de deur staat en 5 minuten later is hij het vergeten en staat hij er weer. Gisteravond vroeg hij zelfs of het avond of ochtend was (wist hij serieus niet).

Ik heb gister alle blikken bier leeggegooid in de gootsteen. Gewoon effe tot woensdag zonder alcohol en dan zien we wel weer.
pi_173780570
Wat zijn jullie triggers om weer te gaan drinken?
Ik heb er momenteel zoveel dat ik weer wil beginnen met zuipen.
Drinken om de goede dagen te vieren en de slechte dagen te verzachten.
Ik weet wat jullie gaan zeggen, maar de drang is nu groter dan de wil om het niet te doen
Veul stress, ik breek bijna.
pi_173780646
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:28 schreef 8777 het volgende:
Wat zijn jullie triggers om weer te gaan drinken?
Ik heb er momenteel zoveel dat ik weer wil beginnen met zuipen.
Drinken om de goede dagen te vieren en de slechte dagen te verzachten.
Ik weet wat jullie gaan zeggen, maar de drang is nu groter dan de wil om het niet te doen
Veul stress, ik breek bijna.
Oi! Niks drvan }:|
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 14 september 2017 @ 21:54:40 #177
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173781483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:28 schreef 8777 het volgende:
Wat zijn jullie triggers om weer te gaan drinken?
Ik heb er momenteel zoveel dat ik weer wil beginnen met zuipen.
Drinken om de goede dagen te vieren en de slechte dagen te verzachten.
Ik weet wat jullie gaan zeggen, maar de drang is nu groter dan de wil om het niet te doen
Veul stress, ik breek bijna.
Triggers:
- einde van de werkweek
- gezelligheid met vriendinnen
- een stoned vriendje
- wijn in de aanbieding.
Triggerkiller:
-
De krokodil staat voor mijn reptielenbrein, het deel in mijn hoofd waar verslaving huist. Als je een krokodil geen eten geeft, dan slaapt ie. En slaapt ie nog meer. Maar laat je een kip langs zijn kooi lopen, dan zal ie bijna door de tralies gaan om dat beest te pakken. HONGER! De kunst is de krokodil ervan te overtuigen dat er écht, heus, never niet een kip gaat komen. En het zijn domme beesten hoor. Je hoeft maar één keer duidelijk 'nee' te zeggen. Dan moppert ie nog een beetje na, een kwartiertje ofzo, en dan gaat ie ... juist, weer slapen. Ik ben de krokodillentemmer.
Prrrrr
pi_173807280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:54 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Triggers:
- einde van de werkweek
- gezelligheid met vriendinnen
- een stoned vriendje
- wijn in de aanbieding.
Triggerkiller:
- [ afbeelding ]
De krokodil staat voor mijn reptielenbrein, het deel in mijn hoofd waar verslaving huist. Als je een krokodil geen eten geeft, dan slaapt ie. En slaapt ie nog meer. Maar laat je een kip langs zijn kooi lopen, dan zal ie bijna door de tralies gaan om dat beest te pakken. HONGER! De kunst is de krokodil ervan te overtuigen dat er écht, heus, never niet een kip gaat komen. En het zijn domme beesten hoor. Je hoeft maar één keer duidelijk 'nee' te zeggen. Dan moppert ie nog een beetje na, een kwartiertje ofzo, en dan gaat ie ... juist, weer slapen. Ik ben de krokodillentemmer.
Erg leuk gevonden. :) Hij staat ook op een plek waardoor je er constant aan herinnerd (je pols dus)?
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:09:25 #179
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173807405
Ik heb al een aantal weken geen drank meer in huis gehaald. Ik heb wel zo nu en dan met uiteten een drankje genuttigd bij het eten . Maar zo ben ik altijd geweest..

Gaat verder de goeie kant op, mijn depressie is grotendeels ook weg. Dit werd in stand gehouden door liefdesverdriet en mijn alcoholconsumptie een half jaar lang..

Ik ben weer veel actiever, veel vuriger in mijn hoofd. Ik heb energie voor 100 man nu ik niet meer dagelijks drink. Ik ben weer muziek het produceren, en binnenkort weer tennissen. *O*
  Spellchecker zaterdag 16 september 2017 @ 12:15:42 #180
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173807493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:09 schreef Puk1234 het volgende:
Ik heb al een aantal weken geen drank meer in huis gehaald. Ik heb wel zo nu en dan met uiteten een drankje genuttigd bij het eten . Maar zo ben ik altijd geweest..

Gaat verder de goeie kant op, mijn depressie is grotendeels ook weg. Dit werd in stand gehouden door liefdesverdriet en mijn alcoholconsumptie een half jaar lang..

Ik ben weer veel actiever, veel vuriger in mijn hoofd. Ik heb energie voor 100 man nu ik niet meer dagelijks drink. Ik ben weer muziek het produceren, en binnenkort weer tennissen. *O*
Wat goed van jou!! *O*
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:26:59 #181
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173808026
In het weekend MOET ik meestal zuipen van mezelf. Weekend overslaan, lukt me maar zelden zonder gedoe met mezelf erover in m'n hoofd. Toch als ik het gewoon 21:00 uur laat worden (sluitingstijd) en ik heb het dan niet gehaald, voel ik me trots en ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Ik heb dan meestal ook een prima avond.
Maar het idee 'het is weekend, DUS er moet drank gehaald worden (en wiet)' is wel sterk bij mij.
Vind ik eigenlijk niet helemaal oké.
  Spellchecker zaterdag 16 september 2017 @ 12:56:44 #183
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173808182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:54 schreef mrspoeZ het volgende:

Triggerkiller:
- [ afbeelding ]
De krokodil staat voor mijn reptielenbrein, het deel in mijn hoofd waar verslaving huist. Als je een krokodil geen eten geeft, dan slaapt ie. En slaapt ie nog meer. Maar laat je een kip langs zijn kooi lopen, dan zal ie bijna door de tralies gaan om dat beest te pakken. HONGER! De kunst is de krokodil ervan te overtuigen dat er écht, heus, never niet een kip gaat komen. En het zijn domme beesten hoor. Je hoeft maar één keer duidelijk 'nee' te zeggen. Dan moppert ie nog een beetje na, een kwartiertje ofzo, en dan gaat ie ... juist, weer slapen. Ik ben de krokodillentemmer.
Wat een goeie reminder!!
En wat goed van jou!!
pi_173808249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:54 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Triggers:
- einde van de werkweek
- gezelligheid met vriendinnen
- een stoned vriendje
- wijn in de aanbieding.
Triggerkiller:
- [ afbeelding ]
De krokodil staat voor mijn reptielenbrein, het deel in mijn hoofd waar verslaving huist. Als je een krokodil geen eten geeft, dan slaapt ie. En slaapt ie nog meer. Maar laat je een kip langs zijn kooi lopen, dan zal ie bijna door de tralies gaan om dat beest te pakken. HONGER! De kunst is de krokodil ervan te overtuigen dat er écht, heus, never niet een kip gaat komen. En het zijn domme beesten hoor. Je hoeft maar één keer duidelijk 'nee' te zeggen. Dan moppert ie nog een beetje na, een kwartiertje ofzo, en dan gaat ie ... juist, weer slapen. Ik ben de krokodillentemmer.
Ik vind verslavingstattooages vaak erg veel cringe.
Maar deze is wel tof ^O^
  zaterdag 16 september 2017 @ 14:31:06 #185
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173809457
Thnx :)
Prrrrr
pi_173815244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:54 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Triggers:
- einde van de werkweek
- gezelligheid met vriendinnen
- een stoned vriendje
- wijn in de aanbieding.
Triggerkiller:
- [ afbeelding ]
De krokodil staat voor mijn reptielenbrein, het deel in mijn hoofd waar verslaving huist. Als je een krokodil geen eten geeft, dan slaapt ie. En slaapt ie nog meer. Maar laat je een kip langs zijn kooi lopen, dan zal ie bijna door de tralies gaan om dat beest te pakken. HONGER! De kunst is de krokodil ervan te overtuigen dat er écht, heus, never niet een kip gaat komen. En het zijn domme beesten hoor. Je hoeft maar één keer duidelijk 'nee' te zeggen. Dan moppert ie nog een beetje na, een kwartiertje ofzo, en dan gaat ie ... juist, weer slapen. Ik ben de krokodillentemmer.
Wat gaaf zeg, en mooie tekst :)
Hell To The Liars
pi_173815596
Ik drink nog steeds niet, maar er knaagt al een tijdje iets in mijn hoofd wat mij aan het twijfelen heeft gebracht.

korte samenvatting:
werk veel normaal en mis een uitlaatklep
af en toe wel eens stappen (3x dit jaar met drugs op waarna ik echt een week moet bijkomen)
ik ging tot voor kort met vrienden en buren om, maar tegenwoordig trek ik die burenfeestjes steeds minder en als ze vragen of ik mee ga naar festivals wijs ik dat af omdat nuchter vind ik er geen reet aan en te vaak drugs is ook geen optie als ik week moet bijkomen.

gevolg is, werken en verder weinig activiteiten.. droopie zat dingen die zonder drank ook kunnen, klopt maar eigenlijk heb ik de afgelopen jaren echt met iedere activiteit met drank te maken.
Zelfs een aquariumvereniging op zaterdagmiddag was een verkapte bejaarden aan het bier bijeenkomst.

Ben niet van plan zo makkelijk de sociale drinker te gaan worden, sowieso wil ik over 2 maanden mijn 4 jaar nuchter halen (en daarmee een impulsieve reactie tackelen).
Nooit thuis alleen of als medicatie en zal ook openkaart spelen met mijn pa.

Maar sommige mensen hebben zoveel moeite om uit hun isolement te komen qua sociale contacten.
En ik krijg het bijna cadeau, alleen als enige van de 15 man nuchter te zijn, ik heb het een jaar geprobeerd, ben nuchter naar festivals geweest tot vorig jaar..
Ik ben niet zo persoon.

Voor mijn gevoel is het het een of het ander, of drank in mijn omgeving vermijden en semi geisoleerd leven of normaal doen, of af en toe de teugels laten vieren en af en toe stoom afblazen en gezellige en leuke momenten beleven met feestjes of kroegbezoeken.

Ik vind het lastig en mijn hoofd draait overuren

struggles :'(
Hell To The Liars
  Spellchecker zaterdag 16 september 2017 @ 20:34:03 #188
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173815748
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:29 schreef Droopie het volgende:
Ik drink nog steeds niet, maar er knaagt al een tijdje iets in mijn hoofd wat mij aan het twijfelen heeft gebracht.

korte samenvatting:
werk veel normaal en mis een uitlaatklep
af en toe wel eens stappen (3x dit jaar met drugs op waarna ik echt een week moet bijkomen)
ik ging tot voor kort met vrienden en buren om, maar tegenwoordig trek ik die burenfeestjes steeds minder en als ze vragen of ik mee ga naar festivals wijs ik dat af omdat nuchter vind ik er geen reet aan en te vaak drugs is ook geen optie als ik week moet bijkomen.

gevolg is, werken en verder weinig activiteiten.. droopie zat dingen die zonder drank ook kunnen, klopt maar eigenlijk heb ik de afgelopen jaren echt met iedere activiteit met drank te maken.
Zelfs een aquariumvereniging op zaterdagmiddag was een verkapte bejaarden aan het bier bijeenkomst.

Ben niet van plan zo makkelijk de sociale drinker te gaan worden, sowieso wil ik over 2 maanden mijn 4 jaar nuchter halen (en daarmee een impulsieve reactie tackelen).
Nooit thuis alleen of als medicatie en zal ook openkaart spelen met mijn pa.

Maar sommige mensen hebben zoveel moeite om uit hun isolement te komen qua sociale contacten.
En ik krijg het bijna cadeau, alleen als enige van de 15 man nuchter te zijn, ik heb het een jaar geprobeerd, ben nuchter naar festivals geweest tot vorig jaar..
Ik ben niet zo persoon.

Voor mijn gevoel is het het een of het ander, of drank in mijn omgeving vermijden en semi geisoleerd leven of normaal doen, of af en toe de teugels laten vieren en af en toe stoom afblazen en gezellige en leuke momenten beleven met feestjes of kroegbezoeken.

Ik vind het lastig en mijn hoofd draait overuren

struggles :'(
Held om dat hier te delen ... lees hierboven het verhaal van de krokodil.
Sterkte!!
pi_173817135
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:29 schreef Droopie het volgende:
Ik drink nog steeds niet, maar er knaagt al een tijdje iets in mijn hoofd wat mij aan het twijfelen heeft gebracht.

korte samenvatting:
werk veel normaal en mis een uitlaatklep
af en toe wel eens stappen (3x dit jaar met drugs op waarna ik echt een week moet bijkomen)
ik ging tot voor kort met vrienden en buren om, maar tegenwoordig trek ik die burenfeestjes steeds minder en als ze vragen of ik mee ga naar festivals wijs ik dat af omdat nuchter vind ik er geen reet aan en te vaak drugs is ook geen optie als ik week moet bijkomen.

gevolg is, werken en verder weinig activiteiten.. droopie zat dingen die zonder drank ook kunnen, klopt maar eigenlijk heb ik de afgelopen jaren echt met iedere activiteit met drank te maken.
Zelfs een aquariumvereniging op zaterdagmiddag was een verkapte bejaarden aan het bier bijeenkomst.

Ben niet van plan zo makkelijk de sociale drinker te gaan worden, sowieso wil ik over 2 maanden mijn 4 jaar nuchter halen (en daarmee een impulsieve reactie tackelen).
Nooit thuis alleen of als medicatie en zal ook openkaart spelen met mijn pa.

Maar sommige mensen hebben zoveel moeite om uit hun isolement te komen qua sociale contacten.
En ik krijg het bijna cadeau, alleen als enige van de 15 man nuchter te zijn, ik heb het een jaar geprobeerd, ben nuchter naar festivals geweest tot vorig jaar..
Ik ben niet zo persoon.

Voor mijn gevoel is het het een of het ander, of drank in mijn omgeving vermijden en semi geisoleerd leven of normaal doen, of af en toe de teugels laten vieren en af en toe stoom afblazen en gezellige en leuke momenten beleven met feestjes of kroegbezoeken.

Ik vind het lastig en mijn hoofd draait overuren

struggles :'(
Lieve D,

Ik snap je, ik snap je echt.. Maar je weet net zo goed als ik wat het gevaar is van zo af en toe weer een drankje.. Want dat kan echt een hele tijd goed gaan, maar je verlaagd de drempel voor een terugval echt enorm.. Want ja nu zeg je: nooit thuis alleen of als medicatie.. Maar je weet hoe sneaky dat stemmetje in je hoofd is, je weet hoe manipulatief dat stemmetje is.. De stap van helemaal nooit drinken, naar thuis alleen een drankje nemen is groot. De stap van af en toe wat drinken tijdens het uitgaan, naar een keer thuis een drankje nemen, is veel kleiner.. 'Ik heb de hele week hard gewerkt en als ik vanavond naar de kroeg zou gaan zou ik ook wat drinken, dus nou ja voor deze ene keer kan ik thuis ook wel een drankje nemen..' Nu zeg je, nee dat ga ik echt niet doen, maar jij en ik weten allebei hoe die dingen gaan..

Ik vind het echt een heel erg onverstandig plan.. Je ziet weer gaan drinken als een oplossing voor een probleem (sociaal isolement) en daar gaat het al fout..
pi_173817825
Het is misschien niet het allerbeste plan, maar ik denk dat ik na 4 jaar mij zelf heel ontzeggen mij niet de komende jaren weer heel veel moet ontzeggen.

Als je zelfs tijdens de huldiging van Feyenoord op het strand loopt en jezelf zoiets ontneemt denk ik dat ik dat ik het leuke leven teveel aan banden heb gelegd.
Geen ramp, want het heeft zijn doel gehad.. Maar ik twijfel en stiekem heeft mijn hoofd de keuze al gemaakt.

Aan mij de keuze welke kant ik opga, aangezien ik ook zelf de keuze heb gemaakt om er mee te stoppen.
Hartstikke leuk dat mensen je respecteren en een held vinden dat je nuchter naar loveland, flying dutch ga. Dat ze het heel knap vinden dat je om 01.00 uur snachts tussen 15 dronken mensen met je redbull staat.

Maar er is geen reet aan en als ze vragen ga mee naar mysteryland of naar Ibiza en ik wijs het af omdat ik het nuchter niet trek..
Dan neem ik liever de gok, zeg ik het eerlijk tegen mijn pa en ga ij een volgende keer wel naar Ibiza of festival.

Feit blijft ook (maar ja iedere verslaafde zal zijn eigen draai eraan geven om iets goed te praten)
Ik heb mijn pa altijd gezegd, ik zal nooit meer alleen of thuis drinken, rest kan ik je niet beloven en zien we wel.

Maar ja, ik ga eerst nog wel een goed gesprek aan met mijn vader, een keer naar de AA en een gesprek met mijn hulpverlener. Als het ze lukt om het uit mijn hoofd te praten, graag zelfs.
Andere kant, ik ben zelf gestopt, heb het herstel bijna compleet zelf gedaan (behalve mijn vader die er altijd voor mij was), dus ook deze keuze ligt bij mijzelf.

Maar suggesties zijn welkom.
Hell To The Liars
  Spellchecker zaterdag 16 september 2017 @ 22:15:27 #191
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173818440
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:52 schreef Droopie het volgende:

Andere kant, ik ben zelf gestopt, heb het herstel bijna compleet zelf gedaan (behalve mijn vader die er altijd voor mij was), dus ook deze keuze ligt bij mijzelf.

Maar suggesties zijn welkom.
Hou de eer aan jezelf ... je bent al zover gekomen ... denk aan de krokodil ... en aan hoe erg je jezelf gaat haten als je nu "opgeeft" ....
pi_173818476
Het zal vooral enorm tegenvallen. Been there done that.
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:20:45 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173818567
Welke suggesties zijn precies welkom? Dat je beter niet die gok kunt wagen? Het is verdomme net of ik user Dennis (die van Kim) lees. Als je vindt dat je jezelf te veel ontzegt, dan heb je nog onvoldoende geaccepteerd dat je een alcoholist bent die niet meer moet drinken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173818613
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:15 schreef maily het volgende:

[..]

Hou de eer aan jezelf ... je bent al zover gekomen ... denk aan de krokodil ... en aan hoe erg je jezelf gaat haten als je nu "opgeeft" ....
Tsja, wat is opgeven.
Is knetterwaus op tomorrowland rondlopen, dag van je leven hebben en daarna een week depressief zijn de gezonde overwinning?
Of moet ik volgend jaar maar thuis blijven.
Nuchter is er gewoon geen reet aan in mijn beleving, en om het met drugs te gaan compenseren is een jaartje leuk geweest tot op zekere hoogte. Maar ook daar merk ik bij dat ik een natuurlijke rem in mijn hoofd mis.
Hell To The Liars
pi_173818648
quote:
1s.gif Op
zaterdag 16 september 2017 22:23 schreef Droopie het volgende:


[..]

Tsja, wat is opgeven.
Is knetterwaus op tomorrowland rondlopen, dag van je leven hebben en daarna een week depressief zijn de gezonde overwinning?
Of moet ik volgend jaar maar thuis blijven.
Nuchter is er gewoon geen reet aan in mijn beleving, en om het met drugs te gaan compenseren is een jaartje leuk geweest tot op zekere hoogte. Maar ook daar merk ik bij dat ik een natuurlijke rem in mijn hoofd mis.
Als je daar je lolletjes in het leven uit haalt dat je er een jaar van te voren al mee bezig bent. Dan zijn er ook andere dingen om te evalueren
pi_173818743
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Als je daar je lolletjes in het leven uit haalt dat je er een jaar van te voren al mee bezig bent. Dan zijn er ook andere dingen om te evalueren
Bedoel dat ik zelf ook wel door heb dat zo dag als tomorrowland afgelopen juli net zo onverantwoord is, is mijn geval als ik daarna gesloopt ben qua lichaam en hoofd voor een week.

En qua evalueren, klopt het is een zoektocht naar waar haal ik voldoening uit in het leven, continue. En uiteindelijk is dit de oplossing die ik nu voor ogen heb en dat vind ik zelf een hele lastige. Snap zelf ook wel dat het niet meeste verantwoorde keuze is, dat is ook mijn dillema en zit mijn hoofd vol mee.
Hell To The Liars
pi_173818834
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Welke suggesties zijn precies welkom? Dat je beter niet die gok kunt wagen? Het is verdomme net of ik user Dennis (die van Kim) lees. Als je vindt dat je jezelf te veel ontzegt, dan heb je nog onvoldoende geaccepteerd dat je een alcoholist bent die niet meer moet drinken.
Tsja, de een wordt vader en heeft een dochter en een gezin.
De andere ziet ieder weekend de halve wereld lol hebben in het uitgaansleven.

Ik ga niet zeggen dat ik met vrouw en kinderen deze gedachten niet zou hebben, maar het zou andere overwegingen hebben.
Hell To The Liars
pi_173818904
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:33 schreef Droopie het volgende:

[..]

Tsja, de een wordt vader en heeft een dochter en een gezin.
De andere ziet ieder weekend de halve wereld lol hebben in het uitgaansleven.

Ik ga niet zeggen dat ik met vrouw en kinderen deze gedachten niet zou hebben, maar het zou andere overwegingen hebben.
er is een groot gebied tussen brave huisvader zijn en volledig los gaan in uitgaansleven.
Je hebt vooral hobbies & interesses die samengaan met drug en drankgebruik denk ik?
pi_173819061
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er is een groot gebied tussen brave huisvader zijn en volledig los gaan in uitgaansleven.
Je hebt vooral hobbies & interesses die samengaan met drug en drankgebruik denk ik?
eigenlijk wel.. uitlaatklep haal ik niet uit vissen ofzo.

Maar ja..tot november doe ik het sowieso niet, ik ga ervoor "hulp zoeken" of goede gespreken over aan met mensen die er ook verstand van hebben (net als jullie hoor) en misschien waait de wind dan weer anders.
Hell To The Liars
pi_173819125
Jeetje, juist jij Droop.
pi_173819136
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

eigenlijk wel.. uitlaatklep haal ik niet uit vissen ofzo.
nee maar dan maak je weer een zwart-wit vergelijking.
Er is ook grijs.
In ander topic las ik bv dat een user zijn kicks is gaan halen met extreme sporten zoals mountainbiken en bergeklimmen. Naar de sportschool ipv naar de kroeg
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:52:06 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173819199
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:33 schreef Droopie het volgende:

[..]

Tsja, de een wordt vader en heeft een dochter en een gezin.
De andere ziet ieder weekend de halve wereld lol hebben in het uitgaansleven.

Ik ga niet zeggen dat ik met vrouw en kinderen deze gedachten niet zou hebben, maar het zou andere overwegingen hebben.
Tsja, als jij liever weer naar de alcohol grijpt dan je te verzoenen met een nuchter leven.

Kom op zeg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173819210
Als je uitlaatklep uit alcohol is dan ben je binnen een paar weken helemaal terug bij af.
pi_173819311
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:48 schreef praadje het volgende:
Jeetje, juist jij Droop.
De drank blijft altijd op de loer en wacht op zwakke momenten.
Niemand uitgezonderd.

Dat ik het denk en de oplossing erin zie is misschien een zwaktebod, maar dat ik het bespreek en mijn gedacht hier deel en niet impulsief naar de kroeg ga zou de psych weer gezond gedrag vinden.

Nogmaals, tot november sowieso niet en hopelijk zullen de professionals het plan uit mijn hoofd kunnen halen. Met wat geluk zie ik het tegen die tijd ook als een kansloze missie :P
Hell To The Liars
pi_173819400
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee maar dan maak je weer een zwart-wit vergelijking.
Er is ook grijs.
In ander topic las ik bv dat een user zijn kicks is gaan halen met extreme sporten zoals mountainbiken en bergeklimmen. Naar de sportschool ipv naar de kroeg
Sporten zou idd een goede zijn.
Nadeel is, ik werk heel veel momenteel (doe ik ook onder het motto hoe meer ik werk, hoe minder tijd mijn hoofd heeft voor onrust in mijn hoofd).
Echter sporten geeft ook energie (zegt men) dus dat is idd een goede optie.
Alleen blijven die weekenden over dat ik mij kapot verveel.

Volgend weekend ga ik wel naar london toe, zonder drank en met toezicht ;)
Hell To The Liars
pi_173819442
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

De drank blijft altijd op de loer en wacht op zwakke momenten.
Niemand uitgezonderd.

Dat ik het denk en de oplossing erin zie is misschien een zwaktebod, maar dat ik het bespreek en mijn gedacht hier deel en niet impulsief naar de kroeg ga zou de psych weer gezond gedrag vinden.

Nogmaals, tot november sowieso niet en hopelijk zullen de professionals het plan uit mijn hoofd kunnen halen. Met wat geluk zie ik het tegen die tijd ook als een kansloze missie :P
Oh ik vind het heel knap dat je het deelt hier hoor. Veel wijsheid gewenst in ieder geval. :*
pi_173819495
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sporten zou idd een goede zijn.
Nadeel is, ik werk heel veel momenteel (doe ik ook onder het motto hoe meer ik werk, hoe minder tijd mijn hoofd heeft voor onrust in mijn hoofd).
Echter sporten geeft ook energie (zegt men) dus dat is idd een goede optie.
Alleen blijven die weekenden over dat ik mij kapot verveel.

Volgend weekend ga ik wel naar london toe, zonder drank en met toezicht ;)
in het weekend kan je ook sporten, of op andere manier (buiten) actief zijn
pi_173819596
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

in het weekend kan je ook sporten, of op andere manier (buiten) actief zijn
Ja ok, mijn grootste "probleem" is een sociaal isolement waar ik in dreig te raken.
We gaan het meemaken :)
Ik hou jullie op de hoogte.
Hell To The Liars
pi_173819631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:04 schreef praadje het volgende:

[..]

Oh ik vind het heel knap dat je het deelt hier hoor. Veel wijsheid gewenst in ieder geval. :*
Zou beetje laf zijn te gaan drinken en dat hier te verzwijgen he, zeker na al die jaren hier de gebraden haan uitgehangen te hebben :P

Hopelijk vind ik een passie, optie, idee of oplossing waarbij ik nuchter blijf.
Hell To The Liars
pi_173820956
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:29 schreef Droopie het volgende:
Ik drink nog steeds niet, maar er knaagt al een tijdje iets in mijn hoofd wat mij aan het twijfelen heeft gebracht.

korte samenvatting:
werk veel normaal en mis een uitlaatklep
af en toe wel eens stappen (3x dit jaar met drugs op waarna ik echt een week moet bijkomen)
ik ging tot voor kort met vrienden en buren om, maar tegenwoordig trek ik die burenfeestjes steeds minder en als ze vragen of ik mee ga naar festivals wijs ik dat af omdat nuchter vind ik er geen reet aan en te vaak drugs is ook geen optie als ik week moet bijkomen.

gevolg is, werken en verder weinig activiteiten.. droopie zat dingen die zonder drank ook kunnen, klopt maar eigenlijk heb ik de afgelopen jaren echt met iedere activiteit met drank te maken.
Zelfs een aquariumvereniging op zaterdagmiddag was een verkapte bejaarden aan het bier bijeenkomst.

Ben niet van plan zo makkelijk de sociale drinker te gaan worden, sowieso wil ik over 2 maanden mijn 4 jaar nuchter halen (en daarmee een impulsieve reactie tackelen).
Nooit thuis alleen of als medicatie en zal ook openkaart spelen met mijn pa.

Maar sommige mensen hebben zoveel moeite om uit hun isolement te komen qua sociale contacten.
En ik krijg het bijna cadeau, alleen als enige van de 15 man nuchter te zijn, ik heb het een jaar geprobeerd, ben nuchter naar festivals geweest tot vorig jaar..
Ik ben niet zo persoon.

Voor mijn gevoel is het het een of het ander, of drank in mijn omgeving vermijden en semi geisoleerd leven of normaal doen, of af en toe de teugels laten vieren en af en toe stoom afblazen en gezellige en leuke momenten beleven met feestjes of kroegbezoeken.

Ik vind het lastig en mijn hoofd draait overuren

struggles :'(
je weet verdomd goed dat het alles of niets is
pi_173822303
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja ok, mijn grootste "probleem" is een sociaal isolement waar ik in dreig te raken.
We gaan het meemaken :)
Ik hou jullie op de hoogte.
je kan ook andere vrienden opdoen, door je in andere kringen te begeven.
pi_173824265
Vandaag sla ik even over.
Bedankt voor al jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte.
Hell To The Liars
pi_173825346
Wat een begrijpelijke struggle Droopie.

Kan me de situatie waarin je zit goed voorstellen. Sociaal = drankjes, is hier erg herkenbaar, dus je verwarring en risicobereidheid zijn begrijpelijk imo.

Ik ben er van overtuigd dat je bij twijfels altijd ergens een stuk bewustzijn hebt dat weet wat verstandig en haalbaar is. Luister eeerlijk en open naar dat stemmetje.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173836397
Ik wil drinken tot ik de pijp uit ben, zoveel mogelijk, triggers zijn volop aanwezig, ik ben gewoon ongeschikt voor een leven zonder drank, ziek van mezelf.
Schoonmoeder praat non-stop over mijn vrouwtje, over dat ze zo fantastisch was, klopt trouwens.
En nu wil ik in de auto stappen om naar de jumbo te gaan voor kanon, triples van westmalle of een sixpack kornuit.
Ik ben een onverbeterlijke smerige zuipschuit, ik verdien dit goede leven niet, God haat mij denk ik.
Mijn geloof bood me altijd veel troost maar nu niet. Ik ben walgelijk.
  Spellchecker zondag 17 september 2017 @ 18:26:35 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173836998
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:04 schreef 8777 het volgende:
Ik wil drinken tot ik de pijp uit ben, zoveel mogelijk, triggers zijn volop aanwezig, ik ben gewoon ongeschikt voor een leven zonder drank, ziek van mezelf.
Schoonmoeder praat non-stop over mijn vrouwtje, over dat ze zo fantastisch was, klopt trouwens.
En nu wil ik in de auto stappen om naar de jumbo te gaan voor kanon, triples van westmalle of een sixpack kornuit.
Ik ben een onverbeterlijke smerige zuipschuit, ik verdien dit goede leven niet, God haat mij denk ik.
Mijn geloof bood me altijd veel troost maar nu niet. Ik ben walgelijk.
Wat vindt je dochter van je? En je vriendin?
pi_173837130
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:26 schreef maily het volgende:

[..]

Wat vindt je dochter van je? En je vriendin?
In deze volgorde? Dochter weet niks over mij en vriendin weet niks van deze heftige gevoelens, zal ik m maar gewoon smeren als een dief in de nacht? Ik ben zo klaar met dit, ik doe dit niet meer, gewoon nooit meer, klaar mee maar dat kan niet he? Ik heb dat mooie meisje al en een zoontje onderweg, life sucks nu.
Jij hebt haar gezien he? met wordfeud.
  Spellchecker zondag 17 september 2017 @ 18:35:56 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173837211
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:32 schreef 8777 het volgende:

[..]

In deze volgorde? Dochter weet niks over mij en vriendin weet niks van deze heftige gevoelens, zal ik m maar gewoon smeren als een dief in de nacht? Ik ben zo klaar met dit, ik doe dit niet meer, gewoon nooit meer, klaar mee maar dat kan niet he? Ik heb dat mooie meisje al en een zoontje onderweg, life sucks nu.
Life doesn't suck, you do ... get yourself together!! Komop!!
pi_173837316
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:35 schreef maily het volgende:

[..]

Life doesn't suck, you do ... get yourself together!! Komop!!
dat doe ik nu al zolang, ik kan niet meer, god spuugt op me
pi_173837377
Ze heeft de sleutels van de audi's verstopt, ik ga pitten nu
Dank voor het luisteren
pi_173838067
Ik ga alweer liggen heb mijn ei uitgespuugd, tis weer goed.
Dankjewel lieve Maily.
  Spellchecker zondag 17 september 2017 @ 19:09:01 #221
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173838150
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:05 schreef 8777 het volgende:
Ik ga alweer liggen heb mijn ei uitgespuugd, tis weer goed.
Dankjewel lieve Maily.
Fieuw ... goedzo!!
pi_173838492
De Audi's zijn niks waard als ik haar niet meer heb
pi_173838512
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:09 schreef maily het volgende:

[..]

Fieuw ... goedzo!!
Ik ga slapen, ik denk er niet meer aan. Nooit meer.
  zondag 17 september 2017 @ 19:23:41 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173838527
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:22 schreef 8777 het volgende:
De Audi's zijn niks waard als ik haar niet meer heb
Adem in, adem uit.

Heb je iemand met wie je kun praten wanneer je wat gekalmeerd bent?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173838592
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Adem in, adem uit.

Heb je iemand met wie je kun praten wanneer je wat gekalmeerd bent?
Ik heb Kim.
  zondag 17 september 2017 @ 19:29:53 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173838680
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:25 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb Kim.
Ik bedoel een professional.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173838731
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik bedoel een professional.
Die heb ik, ik vertel ze alleen niks, hoe ik me voel gaat ze geen hol aan.
  zondag 17 september 2017 @ 19:33:28 #228
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173838767
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:31 schreef 8777 het volgende:

[..]

Die heb ik, ik vertel ze alleen niks, hoe ik me voel gaat ze geen hol aan.
Waarom heb je dan een hulpverlener?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173838825
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarom heb je dan een hulpverlener?
Omdat het moet van diverse instanties, ik wil niet.
De hulpverlener is ongeveer 25, wat weet zij nou?
  zondag 17 september 2017 @ 19:38:00 #230
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173838876
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef 8777 het volgende:

[..]

Omdat het moet van diverse instanties, ik wil niet.
De hulpverlener is ongeveer 25, wat weet zij nou?
Als je haar geen kans geeft, helemaal niks.

Ik snap je niet zo goed. Wil je dan geen gezonde, goede vriend voor Kim zijn, een gezonde en goede vader voor je dochter en straks je zoon? Waarom blijf je hangen in dat zelfdestructieve? Is dat makkelijker dan erkennen dat je hulp nodig hebt?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173838889
Als zij 25 is en net van de opleiding dan weet ze denk ik meer dan jij en ik bij elkaar. Nieuwe inzichten, nieuwe handvatten, nieuwe manieren van omgaan met problemen die drank met zich meebrengt.
Ze mist misschien de levenservaring maar ze heeft wel de kennis en de kunde om te helpen en te ondersteunen.
pi_173839097
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als je haar geen kans geeft, helemaal niks.

Ik snap je niet zo goed. Wil je dan geen gezonde, goede vriend voor Kim zijn, een gezonde en goede vader voor je dochter en straks je zoon? Waarom blijf je hangen in dat zelfdestructieve? Is dat makkelijker dan erkennen dat je hulp nodig hebt?
Ik wil graag een goede vader en echtgenoot zijn, weet alleen niet hoe.
pi_173839134
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:38 schreef praadje het volgende:
Als zij 25 is en net van de opleiding dan weet ze denk ik meer dan jij en ik bij elkaar. Nieuwe inzichten, nieuwe handvatten, nieuwe manieren van omgaan met problemen die drank met zich meebrengt.
Ze mist misschien de levenservaring maar ze heeft wel de kennis en de kunde om te helpen en te ondersteunen.
Ze spuugt op me. Ik moet haar laten gaan zegt ze. Is gewoon een bitch.
pi_173839188
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef 8777 het volgende:

[..]

Omdat het moet van diverse instanties, ik wil niet.
De hulpverlener is ongeveer 25, wat weet zij nou?
Ik ben ook 25 en ik weet een heleboel en zeker van verslaving..
  zondag 17 september 2017 @ 19:52:59 #235
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173839287
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:45 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik wil graag een goede vader en echtgenoot zijn, weet alleen niet hoe.
Daar heb je hulpverlening voor. Maar die moet je wel de kans geven je te helpen :).

Zie je de cirkel waar je in vast zit?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173839413
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:47 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ze spuugt op me. Ik moet haar laten gaan zegt ze. Is gewoon een bitch.
Wie spuugt op je?
pi_173839657
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Daar heb je hulpverlening voor. Maar die moet je wel de kans geven je te helpen :).

Zie je de cirkel waar je in vast zit?
Nee, ga nu in m'n bed met kleine en Kim Percy Jackson kijken.
Morgen ga ik hier langer over nadenken. Dit kan zo niet langer, me alle dagen kut voelen kan niet.
pi_173839824
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wie spuugt op je?
Die vuile stronthoer van verslavingszorg, Isabel heet ze.
pi_173839841
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 19:35 schreef 8777 het volgende:

[..]

Omdat het moet van diverse instanties, ik wil niet.
De hulpverlener is ongeveer 25, wat weet zij nou?
Ik lees weer een hoop zelfmedelijden en vingerwijzen naar anderen. Ga voor nu lekker een film kijken met je gezin, colaatje erbij en lees hier morgen nog eens terug.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173839901
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 20:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik lees weer een hoop zelfmedelijden en vingerwijzen naar anderen. Ga voor nu lekker een film kijken met je gezin, colaatje erbij en lees hier morgen nog eens terug.
Cola komt me mijn strot uit. En ik weet de oplossing al, ik moet alleen nog genoeg moed verzamelen.
Het zelfmedelijden stadium ben ik al voorbij.
pi_173839968
Ruggengraatloze garnaal. Pleur dan ook op en ga jezelf maar kapot drinken. Dat is toch wat je wilt? Je bent nu gewoon opzoek naar een excuus.

Ga alsjeblieft wel ver weg van de omgeving die je nu hebt, voor je die ook mee trekt in je egoïstische zuiptrekken.

En dat met nog een kind op komst, slappe vaatdoek. Is dat werkelijk wat je wilt zijn?

Oh en Samzz blijf van m'n post af.
  zondag 17 september 2017 @ 20:23:12 #242
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173840045
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 20:17 schreef 8777 het volgende:

[..]

Cola komt me mijn strot uit. En ik weet de oplossing al, ik moet alleen nog genoeg moed verzamelen.
Het zelfmedelijden stadium ben ik al voorbij.
Je hebt nog een halve opname tegoed, want de vorige keer ben je na tien dagen weggelopen.
Morgen bellen, hopelijk kan je overmorgen weer terecht.
Prrrrr
pi_173840281
Hij moet niet zo zielig zitten piepen en laten zien dat 'ie een echte vent is door klote te tonen en voor z'n gezin te gaan. Rug recht, borst vooruit, hoofd omhoog.
pi_173841170
Ben het wel met Oerbeer eens hoor. Kijk Droopie zit ook in een vervelende fase maar die maakt het op een normale manier bespreekbaar. Zonder vingerwijzen en klaagzangen.
Dennis is in mijn ogen alleen maar aan het jankbakken en de hulpverleenster een stronthoer vinden. Bij zulke mensen denk ik ook, snel pak een fles bacardi en zuip je maar lam.
  zondag 17 september 2017 @ 21:03:59 #245
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173841199
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:02 schreef praadje het volgende:
Ben het wel met Oerbeer eens hoor. Kijk Droopie zit ook in een vervelende fase maar die maakt het op een normale manier bespreekbaar. Zonder vingerwijzen en klaagzangen.
Dennis is in mijn ogen alleen maar aan het jankbakken en de hulpverleenster een stronthoer vinden. Bij zulke mensen denk ik ook, snel pak een fles bacardi en zuip je maar lam.
Sympathie is wel snel weg bij zoeen, ja.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173841316
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Sympathie is wel snel weg bij zoeen, ja.
Inderdaad. Het komt op mij over als een volwassen kleuter. Dreinen en stampen tot wij zeggen" je hebt gelijk, het leven is klote. Weet je wat, neem maar die borrel. We snappen het helemaal." Maar als je dat al een paar keer gedaan hebt en het leven is er nog steeds niet leuker op geworden dan moet je toch een andere weg inslaan. Of jezelf klem zuipen maar reken dan niet op steun.
pi_173841885
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Sympathie is wel snel weg bij zoeen, ja.
Ik kan echt totaal geen sympathie opbrengen voor hem..

Hij denkt alleen maar aan zichzelf, neemt helemaal nergens verantwoordelijk voor, vind zichzelf alleen maar heel erg zielig..

Hij was al geen goede vader voor zijn dochter en dan haalt hij het ook nog in zijn hoofd om nóg een kind in deze verschrikkelijke situatie te brengen.. Ik snap Kim daarin ook niet, hoe haalt ze het in haar hoofd om in zo'n situatie bewust zwanger te worden? Dan ben je imo niet geschikt als moeder..
pi_173842397
quote:
15s.gif Op zondag 17 september 2017 20:20 schreef Oerbeer het volgende:
Ruggengraatloze garnaal. Pleur dan ook op en ga jezelf maar kapot drinken. Dat is toch wat je wilt? Je bent nu gewoon opzoek naar een excuus.

Ga alsjeblieft wel ver weg van de omgeving die je nu hebt, voor je die ook mee trekt in je egoïstische zuiptrekken.

En dat met nog een kind op komst, slappe vaatdoek. Is dat werkelijk wat je wilt zijn?

Oh en Samzz blijf van m'n post af.
Dit soort berichten werken averechts. Is het enige wat ik wil zeggen.
pi_173842463
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:45 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Dit soort berichten werken averechts. Is het enige wat ik wil zeggen.
KoetsieKoetsie berichten werken blijkbaar ook niet, net als persoonlijke hulp. Dan wordt je voor stronthoer uitgemaakt. Dus wat moeten we dan? :')
pi_173842472
Mut, je moet het niet op jezelf betrekken. Sommige mensen hebben gewoon keihard een trap tegen hun reet aan.
pi_173842493
quote:
99s.gif Op zondag 17 september 2017 21:48 schreef CrashO het volgende:

[..]

KoetsieKoetsie berichten werken blijkbaar ook niet, net als persoonlijke hulp. Dan wordt je voor stronthoer uitgemaakt. Dus wat moeten we dan? :')
8777 is de enige die zichzelf kan helpen, ook al worden er goede tips en adviezen gegeven.
pi_173842529
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:48 schreef praadje het volgende:
Mut, je moet het niet op jezelf betrekken. Sommige mensen hebben gewoon keihard een trap tegen hun reet aan.
Ik betrek het ook niet op mezelf. :P Gaat kwa alcohol afgelopen 3 maanden steeds beter. Doe nu ongeveer een uur met een biertje. 1 jaar geleden had ik er dan al 4 doorheen gejaagd. Zal verder komende weken niet of nauwelijks in dit topic posten maar werk hard aan mezelf. Stap voor stap.
pi_173842788
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:49 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

8777 is de enige die zichzelf kan helpen, ook al worden er goede tips en adviezen gegeven.
Beste advies :)
Hell To The Liars
  Spellchecker zondag 17 september 2017 @ 22:24:19 #254
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173843357
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Beste advies :)
En hoe is het jou vergaan vandaag? :@
pi_173843920
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:24 schreef maily het volgende:

[..]

En hoe is het jou vergaan vandaag? :@
Hmm lastige.
Een soep van emoties zou iemand anders zeggen.

Ik ging slapen toen er dronken jongeren uit de kroeg kwamen rollen, werd wakker van een appje van de buurvrouw die vroeg om een sterke aspirine want ze had het bont gemaakt vannacht.
Ik vroeg een bekende of de avond leuk was en de reactie was ja maar de wijn was kut.

Dus tsja, het lijkt of de duvel ermee speelt zullen we maar zeggen.
Het heeft wel geholpen om gisteren even mijn gedachten hier neer te zetten. Schepte wat rust, is ook wat waard . Maar er waait nog steeds een flinke herfststorm door mijn hoofd (niet uitsluitend hierdoor).
Hell To The Liars
  Spellchecker zondag 17 september 2017 @ 22:53:08 #256
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173844029
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hmm lastige.
Een soep van emoties zou iemand anders zeggen.

Ik ging slapen toen er dronken jongeren uit de kroeg kwamen rollen, werd wakker van een appje van de buurvrouw die vroeg om een sterke aspirine want ze had het bont gemaakt vannacht.
Ik vroeg een bekende of de avond leuk was en de reactie was ja maar de wijn was kut.

Dus tsja, het lijkt of de duvel ermee speelt zullen we maar zeggen.
Het heeft wel geholpen om gisteren even mijn gedachten hier neer te zetten. Schepte wat rust, is ook wat waard . Maar er waait nog steeds een flinke herfststorm door mijn hoofd (niet uitsluitend hierdoor).
Zet aan het begin de deur open en laat die herfststorm doorwaaien ...
pi_173844074
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:53 schreef maily het volgende:

[..]

Zet aan het begin de deur open en laat die herfststorm doorwaaien ...
Zaterdag een weekend naar London toe, hopelijk helpt het.

Stel er zit een minibar in, laat ik die standaard weghalen :P
Ook volgende week
Hell To The Liars
pi_173845537
Laat maar.

[ Bericht 97% gewijzigd door praadje op 18-09-2017 11:21:16 ]
pi_173845580
Beste is om niet meer dan toegestaan in huis te halen. Ik fiets elke dag even naar de Ah xl om 1 speciaal biertje te halen en dan op is op. Dit weekend had ik een boel gehaald en je raad het alles gaat op dan, die fout maak ik niet meer. Ik ben vrij mateloos helaas.
pi_173845612
In dit topic gaat het over stoppen en gestopt blijven.. Adviezen over gecontroleerd gebruik zijn hier niet toegestaan..
pi_173845660
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:29 schreef madam-april het volgende:
In dit topic gaat het over stoppen en gestopt blijven.. Adviezen over gecontroleerd gebruik zijn hier niet toegestaan..
Ja beter is helemaal niet te drinken .
pi_173845662
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:29 schreef madam-april het volgende:
In dit topic gaat het over stoppen en gestopt blijven.. Adviezen over gecontroleerd gebruik zijn hier niet toegestaan..
Waarom niet?

Bij mijn detoxgroep zit een man die 2x per week 1 of 2 biertjes neemt. Hij is meerdere malen medisch onderzocht geweest en zijn lever is oké. Dat is zijn manier om het drankgebruik onder controle te houden.
pi_173845694
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:36 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Waarom niet?

Bij mijn detoxgroep zit een man die 2x per week 1 of 2 biertjes neemt. Hij is meerdere malen medisch onderzocht geweest en zijn lever is oké. Dat is zijn manier om het drankgebruik onder controle te houden.
Dat is mijn doel , gematigd drinken.
pi_173845912
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:36 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Waarom niet?

Bij mijn detoxgroep zit een man die 2x per week 1 of 2 biertjes neemt. Hij is meerdere malen medisch onderzocht geweest en zijn lever is oké. Dat is zijn manier om het drankgebruik onder controle te houden.
Omdat dat de regels van dit topic zijn.
pi_173845922
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Omdat dat de regels van dit topic zijn.
Wie bepaald dat eigenlijk, een non alcoholist?
pi_173845924
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wie bepaald dat eigenlijk, een non alcoholist?
De mods
pi_173845928
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

De mods
Op basis van wat ?
pi_173845932
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:27 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Op basis van wat ?
Deze discussie is een paar weken terug al gevoerd.. De mods hebben besloten dat het zo is en daar moet je het mee doen, punt.
pi_173845937
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Deze discussie is een paar weken terug al gevoerd.. De mods hebben besloten dat het zo is en daar moet je het mee doen, punt.
In samenspraak met ? Of is dit een soort dictatuur?
pi_173845984
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:32 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

In samenspraak met ? Of is dit een soort dictatuur?
De mods bepalen de regels
pi_173845988
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 02:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

De mods bepalen de regels
Lijkt mij handiger wanneer de mensen waar dit topic voor is aangeven wat wel en niet gepast is. Zeker met een delicate onderwerp als dit , maar goed dat is mijn mening.
pi_173845992
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 02:09 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Lijkt mij handiger wanneer de mensen waar dit topic voor is aangeven wat wel en niet gepast is. Zeker met een delicate onderwerp als dit , maar goed dat is mijn mening.
Nou als een van de grondleggers van dit topic kan ik je vertellen dat ik volledig achter de beslissing sta van de mods
pi_173846022
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 02:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou als een van de grondleggers van dit topic kan ik je vertellen dat ik volledig achter de beslissing sta van de mods
Jij bent ook alcoholist?
pi_173846540
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Beste is om niet meer dan toegestaan in huis te halen. Ik fiets elke dag even naar de Ah xl om 1 speciaal biertje te halen en dan op is op. Dit weekend had ik een boel gehaald en je raad het alles gaat op dan, die fout maak ik niet meer. Ik ben vrij mateloos helaas.
Maar je whiskeycollectie raak je niet aan?
pi_173846565
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Maar je whiskeycollectie raak je niet aan?
Die ligt niet in huis maar in een opslag.
pi_173855871
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 02:34 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Jij bent ook alcoholist?
Nee ik ben verslaafd aan cocaïne, ondertussen alweer ruim 5 jaar clean.. Daarnaast werk ik als ervaringsdeskundige in de verslavingszorg en ben ik bezig om gecertificeerd ervaringsdeskundig begeleider te worden. Er is eigenlijk geen verschil tussen een alcoholverslaving en een middelenverslaving, het enige verschil is het middel..
pi_173858281
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 02:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou als een van de grondleggers van dit topic kan ik je vertellen dat ik volledig achter de beslissing sta van de mods
Besef wel dat er zo nieuwe users worden weggejaagd of afgeschrikt worden om hier te posten.

Ik heb trouwens deel 1 geopend zonder het idee te hebben dat dit een lange reeks zou worden. Zelf ben ik niet zo van de regeltjes maar hey, mods bepalen.
pi_173858480
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:59 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik heb trouwens deel 1 geopend zonder het idee te hebben dat dit een lange reeks zou worden.
En daar ben ik je nog eeuwig dankbaar voor :)
Ere wie ere toekomt, jij was de eerste die het echt bespreekbaar maakte.
Hell To The Liars
pi_173858553
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 20:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

En daar ben ik je nog eeuwig dankbaar voor :)
Ere wie ere toekomt, jij was de eerste die het echt bespreekbaar maakte.
Dat vind ik leuk om te horen. Mijn vorige post kwam misschien bot over, maar ik denk echt dat nieuwe users afgeschrikt worden als er niet gezegd mag worden dat je 1 of 2 biertjes heb gedronken.
pi_173858701
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:59 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Besef wel dat er zo nieuwe users worden weggejaagd of afgeschrikt worden om hier te posten.

Ik heb trouwens deel 1 geopend zonder het idee te hebben dat dit een lange reeks zou worden. Zelf ben ik niet zo van de regeltjes maar hey, mods bepalen.
Maar het zorgt er ook voor dat bepaalde users hier juist blijven posten/meelezen..

Dat weet ik en daar ben ik je ook absoluut dankbaar voor.. Zonder dit topic was ik waarschijnlijk niet in de verslavingszorg gaan werken en was ik nu ook niet bezig geweest om gecertificeerd ervaringsdeskundig begeleider te worden..

Die zijn er niet voor niets en ze komen ook niet uit de lucht vallen..
pi_173859666
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:10 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Dat vind ik leuk om te horen. Mijn vorige post kwam misschien bot over, maar ik denk echt dat nieuwe users afgeschrikt worden als er niet gezegd mag worden dat je 1 of 2 biertjes heb gedronken.
Je mag best zeggen dat je 1 of 2 biertjes hebt gedronken.. Zeggen dat je nog even een biertje gaat opentrekken mag dan weer niet.. Het gaat om de context..

Er is besloten dat dit een topic is voor verslaafden die bezig zijn om te stoppen/gestopt zijn.. Daarom is praten over het drinken van alcohol op een positieve manier, adviezen over gematigd drinken, ed hier niet de bedoeling.
pi_173859859
Heb even nagedacht en ben het helemaal met je eens, Madam-April. Ook tof dat je door dit topic zo ver bent gekomen.

Verheerlijken van bier drinken ben ik ook geen voorstander meer van. De laatste keer dat ik een biertje echt lekker vond was misschien een half jaar geleden.

Ik ga woensdag naar de detoxgroep en misschien spreek ik de psychiater nog. Omdat ik weken niemand kon bellen was ik totaal afgesloten van hulpverlening (+ terugval). Heb nu een mobiel gekregen waarmee ik op internet kan dus ook makkelijker in contact kom met familie en de psychiatrie. Morgen sowieso begeleider bellen.
pi_173894547
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:02 schreef praadje het volgende:
Ben het wel met Oerbeer eens hoor. Kijk Droopie zit ook in een vervelende fase maar die maakt het op een normale manier bespreekbaar. Zonder vingerwijzen en klaagzangen.
Dennis is in mijn ogen alleen maar aan het jankbakken en de hulpverleenster een stronthoer vinden. Bij zulke mensen denk ik ook, snel pak een fles bacardi en zuip je maar lam.
Beste idee wat ik hier heb gelezen, sta nog steeds.
pi_173895779
Niemand die gestopt is met zuipen en zichzelf dermate saai voelt??
pi_173896135
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:21 schreef 8777 het volgende:
Niemand die gestopt is met zuipen en zichzelf dermate saai voelt??
Lees post 187 van dit topic even..
pi_173897031
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:29 schreef Droopie het volgende:
Ik drink nog steeds niet, maar er knaagt al een tijdje iets in mijn hoofd wat mij aan het twijfelen heeft gebracht.

korte samenvatting:
werk veel normaal en mis een uitlaatklep
af en toe wel eens stappen (3x dit jaar met drugs op waarna ik echt een week moet bijkomen)
ik ging tot voor kort met vrienden en buren om, maar tegenwoordig trek ik die burenfeestjes steeds minder en als ze vragen of ik mee ga naar festivals wijs ik dat af omdat nuchter vind ik er geen reet aan en te vaak drugs is ook geen optie als ik week moet bijkomen.

gevolg is, werken en verder weinig activiteiten.. droopie zat dingen die zonder drank ook kunnen, klopt maar eigenlijk heb ik de afgelopen jaren echt met iedere activiteit met drank te maken.
Zelfs een aquariumvereniging op zaterdagmiddag was een verkapte bejaarden aan het bier bijeenkomst.

Ben niet van plan zo makkelijk de sociale drinker te gaan worden, sowieso wil ik over 2 maanden mijn 4 jaar nuchter halen (en daarmee een impulsieve reactie tackelen).
Nooit thuis alleen of als medicatie en zal ook openkaart spelen met mijn pa.

Maar sommige mensen hebben zoveel moeite om uit hun isolement te komen qua sociale contacten.
En ik krijg het bijna cadeau, alleen als enige van de 15 man nuchter te zijn, ik heb het een jaar geprobeerd, ben nuchter naar festivals geweest tot vorig jaar..
Ik ben niet zo persoon.

Voor mijn gevoel is het het een of het ander, of drank in mijn omgeving vermijden en semi geisoleerd leven of normaal doen, of af en toe de teugels laten vieren en af en toe stoom afblazen en gezellige en leuke momenten beleven met feestjes of kroegbezoeken.

Ik vind het lastig en mijn hoofd draait overuren

struggles :'(
Hier overheen gelezen, ik begrijp dit zo goed, zo weinig dingen die mij tevreden stellen en alles is minder leuk zonder drank en drugs. Ook al heb ik plezier, het leven lijkt zijn glans en kleur verloren te hebben, ik vind eigenlijk niks nog echt leuk. En ja ik zal wel een zeikerd zijn, tenslotte heb ik nu het gezin wat ik zo graag wilde maar toch knaagt er iets, ik kan er niet m'n vinger op leggen. Het ene moment ben ik compleet gelukkig en het andere moment weet ik niks meer zeker. Zo vermoeiend dit.
pi_173902011
Probeer eens een weekje positieve energie te creeeren en te ontvangen.
Kook voor je vriendin, doe leuke dingen met je dochter en krijg waardering van ze.

Iedere keer als je hier post heb ik het idee dat je na afloop gefrustreerder de computer aanzet ipv dat het oplucht.

Fok of andere non-issues kunnen een flinke aanslag op je mentale gezondheid zijn, als je daar gevoelig voor bent.

Qua drankgebruik kan ik je niet adviseren momenteel, maar als je vader wordt van een zoon en zegt dat het leven zijn glans en kleur verloren heeft, tsja...dan zou ik toch die hulpverlener de kans geven.

ps. heb je die documentaire van Rio Ferdinand nou wel eens gekeken
Hell To The Liars
pi_173904303
Ja ik heb ernaar gekeken, elke keer een stukje maar ben nog niet aan het einde.

En op zich heb ik gewoon helemaal niks te klagen, relatie loopt op zich lekker, met m'n kind gaat het goed.
Ik ga nog steeds naar AA (vrijwillig) en naar verslavingszorg (verplicht), ik heb EMDR gehad, heeft wel geholpen, ik ben nu enigszins in staat om te praten over zaken die me bezig houden. 14 oktober ben ik weer 3 maanden droog en nu bekruipt me gewoon steeds meer het gevoel van dat ik het niet drinken nu wel genoeg bewezen heb, dat ik het kan en dat het nu tijd is om heel erg zat te worden. En zo verging het mij vele pogingen, de afgelopen 5 jaar iig. Elke keer rond de drie maanden ben ik er wel weer klaar mee. Dan ga ik weer op m'n bek, heb ik weer spijt en lever ik alles in en begin ik weer bij stap 1.
  donderdag 21 september 2017 @ 07:40:23 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173904407
Dan heb je nu de kans om het eens anders te doen. Heb je ooit eerder op zo'n punt gezeten toen je drie maanden droog stond: met een vriendin aan je zijde waar je van houdt en die in verwachting is van jouw tweede kind?

Je zou heel hard moeten vieren dat je hier nu bent beland. Ga met je gezin een weekend naar een Waddeneiland. Koop geen drank, maar ga strandwandelingen maken en poffertjes eten. Zomaar een idee. Je kunt ook vast iets leuks verzinnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173904526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:21 schreef 8777 het volgende:
Niemand die gestopt is met zuipen en zichzelf dermate saai voelt??
Volgende maand is het go sober for october, dan vind je veel gelijkgestemden
pi_173904880
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 07:40 schreef Lienekien het volgende:
Dan heb je nu de kans om het eens anders te doen. Heb je ooit eerder op zo'n punt gezeten toen je drie maanden droog stond: met een vriendin aan je zijde waar je van houdt en die in verwachting is van jouw tweede kind?

Je zou heel hard moeten vieren dat je hier nu bent beland. Ga met je gezin een weekend naar een Waddeneiland. Koop geen drank, maar ga strandwandelingen maken en poffertjes eten. Zomaar een idee. Je kunt ook vast iets leuks verzinnen.
Ja goed idee.
Sowieso is dit niet m'n beste week, afgelopen maandag was m'n vrouw jarig, morgen ga ik met die vriendin van haar uit eten ter ere van haar verjaardag.
Wat quality time met m'n gezin zal me goed doen.
pi_173905247
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:25 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja goed idee.
Sowieso is dit niet m'n beste week, afgelopen maandag was m'n vrouw jarig, morgen ga ik met die vriendin van haar uit eten ter ere van haar verjaardag.
Wat quality time met m'n gezin zal me goed doen.
Dat lijkt me een goed idee. :)

Ik denk ook dat het belangrijk is om te beseffen dat de lusteloosheid die je nu voelt waarschijnlijk van voorbijgaande aard is. Er is niet alleen zoiets als acute detox wat een paar dagen of weken duurt maar ook een mildere die meer dan een half jaar kan duren. De Engelse term hiervoor is naar ik meen protracted withdrawal syndrome maar ik weet niet zeker hoe je dat vertaalt in het Nederlands.

Punt is dat als je nooit langer dan 3 maanden clean bent geweest, de gevolgen ervan nooit voor zijn geheel uit je systeem zijn geweest. Met andere woorden: je kunt niet zeker weten of het er door stoppen echt beter op wordt als je 6 maanden of meer clean bent geweest. Er is maar één manier om daar achter te komen. :+
  Spellchecker donderdag 21 september 2017 @ 10:38:26 #293
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173906909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:04 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goed idee. :)

Ik denk ook dat het belangrijk is om te beseffen dat de lusteloosheid die je nu voelt waarschijnlijk van voorbijgaande aard is. Er is niet alleen zoiets als acute detox wat een paar dagen of weken duurt maar ook een mildere die meer dan een half jaar kan duren. De Engelse term hiervoor is naar ik meen protracted withdrawal syndrome maar ik weet niet zeker hoe je dat vertaalt in het Nederlands.

Punt is dat als je nooit langer dan 3 maanden clean bent geweest, de gevolgen ervan nooit voor zijn geheel uit je systeem zijn geweest. Met andere woorden: je kunt niet zeker weten of het er door stoppen echt beter op wordt als je 6 maanden of meer clean bent geweest. Er is maar één manier om daar achter te komen. :+
Ik ben eerder een jaar clean geweest op last van justitie, maar ook toen ging het met hangen en wurgen.
En ja, dat saaie gevoel stoort me nog het meest. Ik zou blij moeten zijn.
pi_173990277
Ik ben bang, wil iemand mij helpen?
pi_173990329
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:25 schreef 8777 het volgende:
Ik ben bang, wil iemand mij helpen?
Daar heb je hulpverleners voor..
pi_173990357
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Daar heb je hulpverleners voor..
Nee, niet voor mijn grote angsten
pi_173990500
Uit de FAQ

Denk eraan: FOK! is geen huisarts of psycholoog/psychiater! Wij zijn geen experts en kunnen je geen diagnoses of hulp bij medicatie aanbieden, hiervoor zal je naar een gespecialiseerde arts moeten. Wel kan je praten over je ervaringen.

Topics waarin gevraagd wordt om te diagnosticeren zullen altijd gesloten worden met een verwijzing naar je/een hulpverlener.
Hell To The Liars
pi_173990636
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:35 schreef Droopie het volgende:
Uit de FAQ

Denk eraan: FOK! is geen huisarts of psycholoog/psychiater! Wij zijn geen experts en kunnen je geen diagnoses of hulp bij medicatie aanbieden, hiervoor zal je naar een gespecialiseerde arts moeten. Wel kan je praten over je ervaringen.

Topics waarin gevraagd wordt om te diagnosticeren zullen altijd gesloten worden met een verwijzing naar je/een hulpverlener.
Ik ben gewoon bang tjabo, drinken zou een mooie oplossing zijn maar dat is niet mogelijk.
Gewoon een paar handvatten zodat ik niet meer bang hoef te zijn.
pi_173990683
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:28 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nee, niet voor mijn grote angsten
Jawel, ook daarvoor..
pi_173990695
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon bang tjabo, drinken zou een mooie oplossing zijn maar dat is niet mogelijk.
Gewoon een paar handvatten zodat ik niet meer bang hoef te zijn.
Ga naar je psycholoog!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')