abonnement Unibet Coolblue
pi_173256389
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:29 schreef wimderon het volgende:
Youri_IJnsen twitterde op zaterdag 19-08-2017 om 14:50:31 NIEUWS! Kristoffer Halvorsen gaat naar Sky. Geen LottoNL-Jumbo dus. https://t.co/zzRay8LdlQ reageer retweet
#droomplan mislukt
pi_173257370
Einde carrière voor Halvorsen dus nog voordat ie begonnen is.

En voor Lotto Jumbo is het dus budgettair niet eens mogelijk om de toptalenten te halen en gaan dat soort gasten dus liever in het keurslijf kijken bij Sky, waar voor het type Halvorsen he-le-maal niet te halen valt.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:37:24 #203
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_173257420
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:34 schreef TheArt het volgende:
Einde carrière voor Halvorsen dus nog voordat ie begonnen is.

En voor Lotto Jumbo is het dus budgettair niet eens mogelijk om de toptalenten te halen en gaan dat soort gasten dus liever in het keurslijf kijken bij Sky, waar voor het type Halvorsen he-le-maal niet te halen valt.
quote:
Naar verluidt was het aanbod van beide ploegen nagenoeg gelijk.
quote:
Door het vertrek van Elia Viviani naar Quick-Step Floors en het aflopende contract van Danny van Poppel, ontstaat er voor Halvorsen de mogelijkheid om al in zijn eerste jaar voor eigen rekening te sprinten. Dat was een harde eis in de onderhandelingen, alsmede een helder plan waarmee de Noor zichzelf de komende jaren kan ontwikkelen.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:38:34 #204
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_173257440
Leuk, mag hij de komende 2 jaar lekker pieken naar de Tour of Britain.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:40:28 #205
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_173257465
Is Teuns nog vrij voor Jumbo? :D
pi_173257477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is Teuns nog vrij voor Jumbo? :D
Als ik Djumbo was zou ik sowieso voor Danny van Poppel gaan, als je toch de Nederlandse markt op wil.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:44:18 #207
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_173257522
Nu zit Jumbo met die andere Noor die er echt geen klote van kan opgescheept haha.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_173257733
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:44 schreef Koffieplanter het volgende:
Nu zit Jumbo met die andere Noor die er echt geen klote van kan opgescheept haha.
Naja geen reet van kan. Als je zijn uitslagen van vorig jaar zag, dan snapte ik zijn aankoop wel. En al helemaal als ze daarmee extra kans op Halvorsen maakten.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:57:47 #209
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_173257745
Die Noor kan wel fietsen hoor. Het is geen Alexey Vermeulen of Steven Lammertink ofzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_173274262
Hermann Pernsteiner (ex-mountainbiker) naar Bahrain-Merida.
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 11:01:34 #211
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_173274367
Typisch Djumbo wel weer om Jakobsen én Halvorsen mis te lopen. Komt die contractverlenging voor Twan Castelijns toch weer dichterbij.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:06:46 #212
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_173274442
Mooi verhaal over Pernsteiner. Hij was mountanbiker, reed goed en ging naar de weg haha.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:07:59 #213
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_173274465
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Mooi verhaal over Pernsteiner. Hij was mountanbiker, reed goed en ging naar de weg haha.
Goeie daler schijnt dat te zijn.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:08:39 #214
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_173274472
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Typisch Djumbo wel weer om Jakobsen én Halvorsen mis te lopen. Komt die contractverlenging voor Twan Castelijns toch weer dichterbij.
Leezer en Martins zijn al met 2 jaar verlengd haha. Dit is inderdaad onvermijdelijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 11:14:28 #215
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_173274580
Pernsteiner wordt de nieuwe Pfannenberger.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 augustus 2017 @ 10:01:29 #216
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_173295544
Dowsett naar Katusha
pi_173295545
katushacycling twitterde op maandag 21-08-2017 om 10:00:41 Extra horse power coming to the team. @alexdowsett joins #TeamKatushaAlpecin in 2018. 📸@tdwsport. Full story:… https://t.co/x3qevTlxep reageer retweet
pi_173295720
quote:
Patrick Lefevere na de transferstorm: "Ik denk dat Kittel bang was voor Gaviria"

Sterren komen, sterren gaan. En de ploeg van ­Patrick Lefevere (62) blijft gewoon bestaan. Zonder Kittel, maar met Elia ­Viviani. ­Zonder Julien Vermote, maar met het jonge Nederlandse talent Fabio Jakobsen. Lefevere: "Ik houd van verandering."

Tim Declercq was gisteren de volgende renner in het rijtje met een contractverlenging bij Quick.Step Floors. Zdenek Stybar volgt nog. "Ik ben niet tevreden over het seizoen van Zdenek en zelf is hij dat ook niet", zegt Lefevere bij de start van de tweede etappe van de Ronde van Spanje in Nîmes. "Dat is goed. Dan denken we daar alle twee hetzelfde over."

De bus van Quick.Step staat in de luwte van de ­platanen op de Boulevard Victor Hugo, want het is warm in Nîmes. De grote baas kiest voor een korte trip naar de Vuelta en reist vandaag alweer naar huis. Dat zijn team de ploegentijdrit met zes seconden verloor van BMC zit Lefevere nog niet lekker. "Zes seconden is veel. 0,6 seconden was beter geweest." Maar de etappezege van Yves Lampaert zondag maakt natuurlijk alles goed.

Geen budgetverhoging
Het is druk geweest voor Patrick Lefevere tijdens en na de Tour. Met contractverlengingen en rennerswissels, waarbij het vertrek van Julien Vermote, Daniel Martin en Marcel Kittel de meest opvallende zijn. De Ier Daniel Martin rijdt volgend jaar voor Emirates. Hij was, na een opvallende Ronde van Frankrijk waarin hij zesde werd, en na een opvallend voorjaar waarin hij tweede werd in de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik, niet meer te houden. Lefevere: "Martin is voor het geld vertrokken. Emirates bood het dubbele van wat ik kon geven. Ik heb met Martin zelfs niet onderhandeld. Als ik dat geld had van Emirates, dan had ik het ook geboden."

Patrick Lefevere legt de vinger meteen op de zere wonde. Alle sponsors zijn aan boord gebleven, het team van Lefevere blijft ook de komende jaren bestaan. Maar een budgetverhoging is er niet gekomen. "Dat is de keerzijde van de medaille als je een succesvolle ploeg hebt. Iedereen wil meer geld, maar dat komt er niet. Als ik nu een voetbalploeg runde, dan had ik met het soort resultaten dat we de voorbije ­jaren hebben behaald, automatisch meer geld gehad."

Marcel Kittel gaat ook weg. Dat, zegt Lefevere, is geen kwestie van geld. Kittel was erg succesvol in de Ronde van Frankrijk, met vijf etappezeges. Tot na de Tour hebben de gesprekken over een verlengd verblijf geduurd. "Marcel is op zondagavond na de Tour naar het feestje van de ploeg in Parijs gekomen. Hij heeft me nog een paar dagen bedenktijd gevraagd. Die heeft hij van mij gekregen. Hij mocht blijven. Uiteindelijk heeft hij voor Katusha gekozen. Ik denk dat Marcel bang was voor Gaviria, dat die in zijn plaats volgend jaar de Tour gaat rijden. Ik begrijp het niet goed. Kittel en ­Gaviria hebben elkaar dit jaar misschien maar tien dagen gezien, bij de stage van de ploeg in Spanje. Daarna hebben ze elk hun eigen programma gevolgd."

Wat Lefevere ook niet zegt te begrijpen bij de ­keuze van Kittel: "Als je twee jaar geleden met de Duitsers sprak, met John Degenkolb, Tony Martin en Marcel Kittel, dan zeiden ze dat de WorldTour-licentie van Katusha en Astana moest worden afgepakt. Nu rijdt Kittel zelf voor Katusha."

Niet sentimenteel
Vertrekt ook op het einde van het seizoen: Julien Vermote, het werkbeest van Quick.Step, die in de voorbije Tour honderden kilometers lang op de kop van het peloton heeft gesleurd. Vermote vertrekt naar Dimension Data, waar hij een ploegmaat wordt van Mark Cavendish. Maar ook waar hij zijn eigen kans mag gaan in het voorjaar. Vermote reed de voorbije zeven jaar voor Lefevere. Of dat steekt? "Als Julien Vermote denkt dat hij bij een andere ploeg minder zal moeten knechten en meer zijn eigen kansen mag gaan, dan is het zijn goed recht om te vertrekken."

Over de werkkracht van Vermote bestaat geen twijfel. "Maar ik heb ook Pieter Serry en die heeft in de Giro evenveel kilometers aan de kop gereden als Vermote in de Tour. Alleen heeft niemand het ­daarover, omdat niemand dat heeft gezien. Ik heb aan Serry gezegd dat hij ervoor moet zorgen dat hij volgend jaar de Tour rijdt." Lefevere is niet van het sentimentele soort. En een ­sluwe manager is hij ook. Met Skymanager Dave Brailfsord ruilde hij de Italiaanse sprinter Elia Viviani voor zijn Spaanse klassementsrenner David de la Cruz. Ook Viviani was rond met Emirates, maar werd op het laatste moment de weg versperd door de Noor Alexander Kristoff. Die ruilt Katusha nu definitief voor Emirates.

Lefevere: "Brailsford en ik hebben voor één keer de managers buitenspel gezet: hij De la Cruz, ik Viviani. We hebben het op de ouderwetse manier gedaan (lacht). Matteo Trentin vertrekt naar Orica - "dat ging ook niet over geld" - en Lefevere geeft de jonge Nederlandse renner Fabio Jakobsen zijn eerste profcontract. Jakobsen? "Hij heeft zaterdag nog een koers gewonnen. Dat is goed, toch?", zegt Lefevere. "Ik werk sinds vier jaar met een professionele scout. Die levert zeer goed werk. Ik geef jonge renners graag een kans. En ik maak me geen zorgen om renners die weg gaan. Renners hebben contracten van korte duur. Ze willen geld verdienen en gaan bij je weg. Zo gaat dat. Veel ­erger zou ik het vinden wanneer iemand van mijn personeel na tien jaar zou beslissen om weg te gaan. Ik geef meer om de structuur van mijn ploeg dan om de renners. Maar ik hou van verandering. Altijd ­hetzelfde is saai."
Pat zorgt altijd voor goed leesvoer.
pi_173297112
De Herrada's hebben ook nog niet verlengd, dus die zouden ook nog kunnen verkassen.

Sütterlin, Oliveira, Erviti en Bennati gaan het druk krijgen volgend jaar, er blijven weinig mensen over bij Movistar als rouleurs-tijdrijders.
Demain, on roule
pi_173297656
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:10 schreef showtimer het volgende:

[..]

Pat zorgt altijd voor goed leesvoer.
Waarbij hij toch vaak een bijzondere kijk op zaken heeft, vraag me dan af of hij echt zo denkt of dat het een act is.. Want natuurlijk heeft Kittel simpelweg voor het geld gekozen, die heeft echt wel vertrouwen genoeg in zichzelf dat hij volgend jaar nog boven Gaviria verkozen zou worden als ze allebei naar de Tour willen.
pi_173298359
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waarbij hij toch vaak een bijzondere kijk op zaken heeft, vraag me dan af of hij echt zo denkt of dat het een act is.. Want natuurlijk heeft Kittel simpelweg voor het geld gekozen, die heeft echt wel vertrouwen genoeg in zichzelf dat hij volgend jaar nog boven Gaviria verkozen zou worden als ze allebei naar de Tour willen.
Kittel wil gewoon geen gezeur over kopmanschap (logisch), Gaviria gaat volgend jaar misschien nog een beetje beter worden en dan denkt zo'n jongen (terecht) aanspraak te maken op de Tour. Stel dat het voorseizoen van Marcel wat minder is en hij nauwelijks aan winnen toekomt is het niet onrealistisch te denken dat Gaviria boven hem gekozen wordt. Marcel zelf wil de vernedering van 2015 niet meer meemaken.
pi_173298429
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:01 schreef TheArt het volgende:
katushacycling twitterde op maandag 21-08-2017 om 10:00:41 Extra horse power coming to the team. @alexdowsett joins #TeamKatushaAlpecin in 2018. 📸@tdwsport. Full story:… https://t.co/x3qevTlxep reageer retweet
Die gaan vol voor de wereldtitel TTT. Dowsett, Martin, Kittel, Mathis, Politt, Würtz Schmidt.
pi_173299001
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waarbij hij toch vaak een bijzondere kijk op zaken heeft, vraag me dan af of hij echt zo denkt of dat het een act is.. Want natuurlijk heeft Kittel simpelweg voor het geld gekozen, die heeft echt wel vertrouwen genoeg in zichzelf dat hij volgend jaar nog boven Gaviria verkozen zou worden als ze allebei naar de Tour willen.
Denk je? Volgens mij is Kittel op dat vlak juist nog altijd behoorlijk onzeker. Financiële verhaal is inderdaad wel vreemd, zou bijna automatisch betekenen dat Dan Martin een vrij schandalig contract had voor iemand met zijn palmares t/m 2015.
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:10:28 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173301337
Prachtige aanwinst weer voor AFRICA's Team: Slagter

http://africasteam.com/20(...)team-dimension-data/
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 15:12:13 #225
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_173301370
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:10 schreef Szura het volgende:
Prachtige aanwinst weer voor AFRICA's Team: Slagter

http://africasteam.com/20(...)team-dimension-data/
The Butcher of Africa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')