abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:25:07 #241
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173235471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:53 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ik werk ook diezelfde tijden.
Tussen 07.30 en 08.30 is het heerlijk rustig.
Maar ik denk toch dat er veel mensen zijn die zich er aan storen als je om 16u naar huis gaat. Waarom zouden ze er anders opmerkingen over maken.
Moeten ze doen, niet mijn probleem. De enige die er iets over kan zeggen is mijn manager en die kan precies zien wat ik doe en in welke tijd ik dat doe.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173235592
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als je gewoon je verantwoordelijkheid neemt en je ook gewoon je uren maakt en er duidelijke afspraken over zijn met collega's, prima. Maar ik heb het ook meegemaakt dat een collega zich dat tijdslot eigenhandig had toegeëigend (Bereikbaarheid van de afdeling was verplicht tot 17:00). En ineens ging hij zonder overleg twee keer per week om 15:30 al naar huis, kwam hij regelmatig te laat omdat hij zich wel eens versliep en mocht dat gebeuren, bleef hij geen seconde langer dan 16:00, ook al was net om 15:55 de hel losgebroken... Qua uren maakte hij mooi misbruik van de laksheid van onze manager met betrekking tot het controleren van de uren. Een verantwoordelijkheidsgevoel van 0,0 dus... Maar over het algemeen ben ik groot voorstander van flexibele uren.
Je hebt overal wel mensen die de kantjes eraf lopen natuurlijk. Kan op allerlei manieren: elke dag te laat, te vroeg weg, maar ook mensen die een kwart van hun tijd ergens staan te roken, gewoon traag werken, etc.

Ik zou vooral sturen op afgeleverd werk i.p.v. met een stopwatch bij gaan houden wie er hoe lang zit. Ik heb toch tien keer liever die medewerker die om 8:05 binnen is i.p.v. 8:00 dan het figuur dat er altijd precies op tijd zit, maar de hele dag een beetje zit te feestboeken.

Maar lastig allemaal natuurlijk. Je hebt mensen die er prima mee om kunnen gaan en het vervelend vinden als ze niet hun eigen tijden in mogen delen. En je hebt lui die er totaal niet mee om kunnen gaan, maar wel zitten te jammeren als er mensen eerder naar huis gaan, omdat hun planning nu eenmaal zo in elkaar zit.
pi_173236209
O ja, dat doet me denken aan de ongemotiveerde collega die alles uit de handen liet vallen als de koffiekar eraan kwam. Het was zelfs te veel gevraagd om voortaan eerst nog even de papierlade van de printer te sluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 19-08-2017 22:08:52 ]
pi_173236223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:02 schreef Teslynd het volgende:
O ja, dat doet me denken aan de ongemotiveerde collega die alles uit de handen liet vallen als de koffiekar eraan kwam. Het was zelfs te veel gevraagd of om voortaan eerst nog even de papierlade van de printer te sluiten.
'De koffiekar' klinkt ook wel heel erg debiteuren crediteuren. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173236319
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

'De koffiekar' klinkt ook wel heel erg debiteuren crediteuren. :')
juffrouw jannie _O_
pi_173265919
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:23 schreef PimD het volgende: Ik vraag me af en toe wel eens af of de mensen die om kwart voor 10 binnen komen nou écht tot kwart voor 7 op kantoor blijven zitten (wij hebben een uur verplicht pauze :')). Ik begin om 7:10-7:15 meestal en ben dan rond 16:30 weer vertrokken.
In een periode waarin (opnieuw) glijdende werktijden en OV/fiets ipv eigen auto een item was, gingen een paar mensen 4 dagen van 9 uur werken. Maar tot 19:00 op kantoor zitten, daar is het lichaam niet op ingesteld, vooral niet als het een uur langer is dan je gewend was. Doordat ik in die periode zelf wisselende werktijden had (en gewoon mijn uren ruim vol maakte), zag ik dat bevestigd. Op het laatst werd er door vooral maar wat gehangen in de ruime kamer zonder de dagelijkse collega's en met verdwijnend daglicht.

Die extra vrije dag heb je weinig aan na 4 dagen hangen. Dan ben je helemaal niet fit om van alles te gaan doen, zoals je het van te voren uitgetekend had.
pi_173266045
Ik ben ook wel voor efficient werken. Niet te lang lullen maaar gewoon je uren maken en af en toe een praatje tussendoor. Begin over het algemeen om 8.30/9.00 en dan rond 17.30 weer weg. Lang genoeg imo. Langste dat ik ben blijven zitten waa 19 uur ivm een overleg maar voor zelf werken is 18 uur echt de max.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:48:05 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173267219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:08 schreef Teslynd het volgende:

[..]

In een periode waarin (opnieuw) glijdende werktijden en OV/fiets ipv eigen auto een item was, gingen een paar mensen 4 dagen van 9 uur werken. Maar tot 19:00 op kantoor zitten, daar is het lichaam niet op ingesteld, vooral niet als het een uur langer is dan je gewend was. Doordat ik in die periode zelf wisselende werktijden had (en gewoon mijn uren ruim vol maakte), zag ik dat bevestigd. Op het laatst werd er door vooral maar wat gehangen in de ruime kamer zonder de dagelijkse collega's en met verdwijnend daglicht.

Die extra vrije dag heb je weinig aan na 4 dagen hangen. Dan ben je helemaal niet fit om van alles te gaan doen, zoals je het van te voren uitgetekend had.
Waarom zitten ze tot 1900u dan?
Beginnen ze om half 10?
Ze kunnen toch ook om 800u beginnen en dan tot half 6 werken? Dan zit je niet later als iemand die van 900 tot half 6 werkt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:18:18 #249
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173268079
4x 7:00-16:30 ook nog een tijdje gedaan inderdaad. Prima te doen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_173268483
Niks mis met 4 x 9, ik doe het al jaren (overheid), maar mijn broer ook (Big Four).
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_173268556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:02 schreef Teslynd het volgende:
koffiekar
Bestaat dat nog?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173269663
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:33 schreef jeroen25 het volgende: [..] Bestaat dat nog?
Waarschijnlijk niet, want een automaat is goedkoper dan een koffiedame.

De eerste koffiedame die ik zag, sleepte nog op eigen spierkracht met grote ketels koffie en thee. Toen ze met pensioen ging, was iedereen met stomheid geslagen. Ze leek minstens 10 jaar jonger te zijn.
  zondag 20 augustus 2017 @ 08:03:34 #253
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173272839
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 00:12 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, want een automaat is goedkoper dan een koffiedame.

De eerste koffiedame die ik zag, sleepte nog op eigen spierkracht met grote ketels koffie en thee. Toen ze met pensioen ging, was iedereen met stomheid geslagen. Ze leek minstens 10 jaar jonger te zijn.
Die koffiekar hield haar jong.
pi_173279670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:02 schreef Teslynd het volgende:
O ja, dat doet me denken aan de ongemotiveerde collega die alles uit de handen liet vallen als de koffiekar eraan kwam. Het was zelfs te veel gevraagd om voortaan eerst nog even de papierlade van de printer te sluiten.
Een koffiekar... Dat is pas echt fucking ouderwets.

Ik sta graag even zelf op trouwens. Als ik überhaupt al op kantoor ben.
Whatever...
pi_173295599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:02 schreef Teslynd het volgende:
O ja, dat doet me denken aan de ongemotiveerde collega die alles uit de handen liet vallen als de koffiekar eraan kwam. Het was zelfs te veel gevraagd om voortaan eerst nog even de papierlade van de printer te sluiten.
De laatste keer dat je werkte was in 1963?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173295979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:33 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Bestaat dat nog?
Bij bedrijven waar ze nog met ponskaartjes, typmachines en telegrammen werken waarschijnlijk wel.
pi_173302488
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 08:03 schreef vincenzo78 het volgende: [..]

Die koffiekar hield haar jong.
Nee, ze sleepte zelf met de grote koffieketel en theeketel. De koffiekar kwam pas later, bij een ander bedrijf.

quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:04 schreef Eleiko het volgende: [..]

De laatste keer dat je werkte was in 1963?
Nee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:33 schreef jeroen25 het volgende: [..]

Bestaat dat nog?
In elk geval niet meer in het bedrijf waar ik het over heb. Een deel van de koffiedames werd ontslagen en op elke verdieping kwam een warme-drankenautomaat.
  maandag 21 augustus 2017 @ 16:28:35 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173302799
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij bedrijven waar ze nog met ponskaartjes, typmachines en telegrammen werken waarschijnlijk wel.
Die zijn er nog ja. Waar de toeter gaat voor de pauze :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173302985
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die zijn er nog ja. Waar de toeter gaat voor de pauze :X
En de manager zit nog op een verhoogd schavot met zijn gezicht naar de medewerkers toe!
  maandag 21 augustus 2017 @ 16:44:02 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173303101
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

En de manager zit nog op een verhoogd schavot met zijn gezicht naar de medewerkers toe!
Voorman! }:|
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173303147
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

En de manager zit nog op een verhoogd schavot met zijn gezicht naar de medewerkers toe!
Ik heb een paar weken op een paprika en tomaten teelt gewerkt. Ik kreeg een cd mee om thuis te kijken. Probleem één ik heb geen cd speler dus ok bij iemand anders gekeken (Met een lading drank) Kreeg ik een test de eerste dag, ja ik had alles fout. Hahaha wel gewerkt daar 4 weken toen kon hij mijn kont kussen met zijn gezeik. Toeter voor kwartier pauze. Dat ging ook van je salaris af
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_173315988
Is "Dan kan ik niet, dat is mijn thuiswerkdag" al als kantoorirritatie voorbij gekomen?

Zo nee, dan de irritatie van de mensen die bij het maken van een afspraak zeggen: "Dan kan ik niet, dat is mijn thuiswerkdag".

En ivm een goede spreiding laten ze niet alle collega's tegelijk thuiswerken, met als gevolg dat er altijd wel iemand is die op ieder willekeurig moment 'thuiswerkt'.

Er zijn bij ons thuiswerkers die vlakbij kantoor wonen, dus met reistijd heeft het niets te maken. Die willen 'ongestoord werken'. Zorg dan dat je alles duidelijk gedocumenteerd hebt of duidelijke software maakt (is een IT-bedrijf), zodat mensen niet steeds met vragen aan je bureau hķeven staan. Daar heb je het zelf naar gemaakt.

Of van die mensen die dan een keer op hun vaste thuiswerkdag niet kunnen thuiswerken, en dan koste wat het kost die thuiswerkdag mķeten inhalen.

Thuiswerken is een gunst, geen recht!
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_173316010
Wat kan dan niet? Wij vergaderen online en kan je op thuiswerkdag gewoon normaal inbellen
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:20:26 #264
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173316017
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:16 schreef Walter81 het volgende:
Is "Dan kan ik niet, dat is mijn thuiswerkdag" al als kantoorirritatie voorbij gekomen?

Nee maar wel

Met vriendelijke groeten,

Doos van de rezeptie
doos@receptie.nl
0123-4567330
Ik werk niet op woensdag middag vanaf 12:00u, maandagmiddag vanaf 15:00u, vrijdags en donderdagochtend tot 10:00u.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173316047
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wat kan dan niet? Wij vergaderen online en kan je op thuiswerkdag gewoon normaal inbellen
Doe mij maar gewoon 1-op-1 overleg, niet een conference call :r waarbij er 2 het woord voeren, en je van de rest niet eens merkt dat ze aanwezig zijn.

Gewoon even naar een collega toelopen voor kort overleg. En als je ze mailt of belt, dan reageren ze niet. terwijl het bij thuiswerken toch de bedoeling is dat je werkt alsof je op kantoor bent.
En dat is in strijd met 'rustig ongestoord werken'. Dan ben je dus niet bereikbaar.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_173316149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:16 schreef Walter81 het volgende:
Is "Dan kan ik niet, dat is mijn thuiswerkdag" al als kantoorirritatie voorbij gekomen?

Zo nee, dan de irritatie van de mensen die bij het maken van een afspraak zeggen: "Dan kan ik niet, dat is mijn thuiswerkdag".

En ivm een goede spreiding laten ze niet alle collega's tegelijk thuiswerken, met als gevolg dat er altijd wel iemand is die op ieder willekeurig moment 'thuiswerkt'.

Er zijn bij ons thuiswerkers die vlakbij kantoor wonen, dus met reistijd heeft het niets te maken. Die willen 'ongestoord werken'. Zorg dan dat je alles duidelijk gedocumenteerd hebt of duidelijke software maakt (is een IT-bedrijf), zodat mensen niet steeds met vragen aan je bureau hķeven staan. Daar heb je het zelf naar gemaakt.

Of van die mensen die dan een keer op hun vaste thuiswerkdag niet kunnen thuiswerken, en dan koste wat het kost die thuiswerkdag mķeten inhalen.

Thuiswerken is een gunst, geen recht!
Echt he en dan vaak ook nog anderhalve uur inactief op skype oid. :')__!
pi_173316154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:20 schreef daNpy het volgende:

Met vriendelijke groeten,

Doos van de rezeptie
doos@receptie.nl
0123-4567330
Ik werk niet op woensdag middag vanaf 12:00u, maandagmiddag vanaf 15:00u, vrijdags en donderdagochtend tot 10:00u.

Vermelden wanneer je er wel bent is vriendelijker. Maar die receptie is toch altijd bezet neem ik aan dus erg relevant is het niet.

Erg helpen doet vermelden wanneer je er bent toch niet want na twintig jaar vrij op vrijdag werd ik nog regelmatig gebeld met vragen die best tot maandag kunnen wachten. Nu staat de telefoon dus uit als ik vrij ben. Mag mn chef het oplossen.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:38:54 #268
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_173316762
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wat kan dan niet? Wij vergaderen online en kan je op thuiswerkdag gewoon normaal inbellen
Inderdaad, same here.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:24 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Doe mij maar gewoon 1-op-1 overleg, niet een conference call :r waarbij er 2 het woord voeren, en je van de rest niet eens merkt dat ze aanwezig zijn.
Ha, dit is zo herkenbaar. Zelf werk ik bij een Amerikaans bedrijf, waarbij alles draait om 'conferences' en 'meetings'. Regelmatig heb ik een meeting waarbij ik inderdaad puur uit beleefdheid moet luisteren, maar zelf totaal geen input heb. Gezien het tijdsverschil met Amerika zijn deze meetings vaak rond 17:00 of 18:00. Als ik 's avonds zo'n meeting heb ga ik tegelijkertijd in de keuken wat kokerellen. Multi-tasken, baby. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_173316797
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:36 schreef xminator het volgende:

[..]

Echt he en dan vaak ook nog anderhalve uur inactief op skype oid. :')__!
Vaak zal zo'n thuiswerkdag toch ook wel gewoon 'n dag zijn dat men andere dingen doet? Woensdagmiddag, kinderen vroeg thuis van school en dan de kinderen de hele middag bezighouden. Even een boodschapje doen. Tante Sjaan die koffie komt drinken, etc.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:45:33 #270
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_173316845
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vaak zal zo'n thuiswerkdag toch ook wel gewoon 'n dag zijn dat men andere dingen doet? Woensdagmiddag, kinderen vroeg thuis van school en dan de kinderen de hele middag bezighouden. Even een boodschapje doen. Tante Sjaan die koffie komt drinken, etc.
In de praktijk komt het hier wel op neer. Het minste wat je kan doen voor je collega's is doen alsof je geconcentreerd aan het werk bent..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_173316884
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:45 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

In de praktijk komt het hier wel op neer. Het minste wat je kan doen voor je collega's is doen alsof je geconcentreerd aan het werk bent..
Tsja, dan blokt iemand iets van "documenten doornemen" in of zo. Of tikken ze af en toe even hun muis aan.

Van een groot deel van de kantoormedewerkers weet je gewoon dat ze thuis bijzonder weinig uitvoeren. Zeker als iemand halsstarrig vast houdt aan een thuiswerkdag, weet je al dat er andere plannen zijn.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:54:02 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173316952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, dan blokt iemand iets van "documenten doornemen" in of zo. Of tikken ze af en toe even hun muis aan.

Van een groot deel van de kantoormedewerkers weet je gewoon dat ze thuis bijzonder weinig uitvoeren. Zeker als iemand halsstarrig vast houdt aan een thuiswerkdag, weet je al dat er andere plannen zijn.
Het fijne van thuis werken is dus dat je zelf bepaalt wanneer je je 8 uur kan maken en niet per se tussen 9 en 5.
S ochtends sporten, boodschappen doen. Tussendoor mail checken en tijdens de lunch wat rapporteren. S middags nog wat nuttigs doen en avonds op je gemak je werk afmaken en klaar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173316993
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het fijne van thuis werken is dus dat je zelf bepaalt wanneer je je 8 uur kan maken en niet per se tussen 9 en 5.
S ochtends sporten, boodschappen doen. Tussendoor mail checken en tijdens de lunch wat rapporteren. S middags nog wat nuttigs doen en avonds op je gemak je werk afmaken en klaar.
Ja. Het is ook fijn. Voor beide partijen als een medewerker er mee om kan gaan. Dat kunnen veel mensen gewoon niet.

Vaak maar een beetje doen alsof. 's Avonds nog even een mail sturen, het liefst met zoveel mogelijk mensen in de cc. Dat wekt toch de indruk dat je hart voor de zaak hebt.
pi_173318893
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Voorman! }:|
_O_
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173320858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Het is ook fijn. Voor beide partijen als een medewerker er mee om kan gaan. Dat kunnen veel mensen gewoon niet.

Vaak maar een beetje doen alsof. 's Avonds nog even een mail sturen, het liefst met zoveel mogelijk mensen in de cc. Dat wekt toch de indruk dat je hart voor de zaak hebt.
Dat kun je ook met uitgesteld verzenden doen. Net doen of je op zondag bezig bent _O_ .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:09:10 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_173321519
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:16 schreef Walter81 het volgende:
Is "Dan kan ik niet, dat is mijn thuiswerkdag" al als kantoorirritatie voorbij gekomen?

Zo nee, dan de irritatie van de mensen die bij het maken van een afspraak zeggen: "Dan kan ik niet, dat is mijn thuiswerkdag".

En ivm een goede spreiding laten ze niet alle collega's tegelijk thuiswerken, met als gevolg dat er altijd wel iemand is die op ieder willekeurig moment 'thuiswerkt'.

Er zijn bij ons thuiswerkers die vlakbij kantoor wonen, dus met reistijd heeft het niets te maken. Die willen 'ongestoord werken'. Zorg dan dat je alles duidelijk gedocumenteerd hebt of duidelijke software maakt (is een IT-bedrijf), zodat mensen niet steeds met vragen aan je bureau hķeven staan. Daar heb je het zelf naar gemaakt.

Of van die mensen die dan een keer op hun vaste thuiswerkdag niet kunnen thuiswerken, en dan koste wat het kost die thuiswerkdag mķeten inhalen.

Thuiswerken is een gunst, geen recht!
Het zou een recht moeten worden... Misschien moet je bedrijf maar eens Skype for Business gaan introduceren, wel zo handig...

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het fijne van thuis werken is dus dat je zelf bepaalt wanneer je je 8 uur kan maken en niet per se tussen 9 en 5.
S ochtends sporten, boodschappen doen. Tussendoor mail checken en tijdens de lunch wat rapporteren. S middags nog wat nuttigs doen en avonds op je gemak je werk afmaken en klaar.
Ik ben ook altijd veel efficiënter bij het thuiswerken. Ik krijg dan meer gedaan in minder tijd, dus tja, dan houd je tijd over :) Helaas doe ik het thuiswerken te weinig.
Don't let my username fool you...
pi_173321844
Mensen van een andere afdeling die bij ons de fruitmand legen (altijd de bananen!), printerslopers, en mensen die in mijn vak parkeren! (een eigen parkeerplek is een groot privilege bij ons).
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:37:15 #278
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173322985
Mensen met een eigen parkeervak :')
Daar heb ik schijt aan, zelfs voor de directeur. Kom maar gewoon op tijd :P

Wel typisch dat de mensen die er altijd als de kippen bij zijn als er iets te snaaien valt (vrijdag middag borrel, pot met snoep of gebak van een leverancier/klant) zelf nķķit een keer wat meenemen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173325315
Zijn er meer mensen die een pleuris hekel hebben aan het woord "papadag"?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_173325436
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:34 schreef ErwinDikkie het volgende:
Zijn er meer mensen die een pleuris hekel hebben aan het woord "papadag"?
De eeuwige strijd tussen mensen met en zonder kinderen.
pi_173325460
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:40 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

De eeuwige strijd tussen mensen met en zonder kinderen.
Waarschijnlijk wel
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_173325541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:41 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel
Maar ik moet ook altijd een beetje maagzuur wegslikken als ik dat woord hoor ja.
pi_173325633
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:34 schreef ErwinDikkie het volgende:
Zijn er meer mensen die een pleuris hekel hebben aan het woord "papadag"?
Hoe heb je last van dat woord :')
pi_173325720
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:34 schreef ErwinDikkie het volgende:
Zijn er meer mensen die een pleuris hekel hebben aan het woord "papadag"?
Sinds Wouter B. al
pi_173336500
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:51 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hoe heb je last van dat woord :')
Gewoon, als je het woord hoort, dat je je eten van gisteren omhoog voelt komen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_173336857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:15 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Gewoon, als je het woord hoort, dat je je eten van gisteren omhoog voelt komen.
Tot je zelf papa wordt, en het woord 'papadag' meesmuilend in het gezicht van je kinderloze collega gooit. _O-
Make my day!
pi_173336882
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:41 schreef agter het volgende:

[..]

Tot je zelf papa wordt, en het woord 'papadag' meesmuilend in het gezicht van je kinderloze collega gooit. _O-
We zullen het zien, over een maand of 3 ;) Maar geloof me, ik ben voornemens dat woord nooit in m'n mond te nemen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_173336930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:43 schreef Walter81 het volgende:

[..]

We zullen het zien, over een maand of 3 ;) Maar geloof me, ik ben voornemens dat woord nooit in m'n mond te nemen.
Dan noem je het parttime dag ofzo. Wat is het verschil?
pi_173336950
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dan noem je het parttime dag ofzo. Wat is het verschil?
Dan is het zijn thuiswerkdag. _O-
Make my day!
pi_173337030
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:48 schreef agter het volgende:

[..]

Dan is het zijn thuiswerkdag. _O-
_O-
Nee hoor, ik ben gewoon 5 dagen op kantoor aanwezig. En als m'n vrouw moet werken, gaat tie naar een kdv.
Hij went er maar aan dat papa overdag werkt. Zo was het vroeger bij ons thuis ook. En daar zaten we nog met een winkel, dan was m'n vader 6 dagen in de week weg + koopavond.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_173337371
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Walter81 het volgende:

Zo was het vroeger bij ons thuis ook.
Altijd een topargument _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 09:23:48 ]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:29:37 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173337446
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:23 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Altijd een topargument _O_
Toch typisch dat 'we' vroeger daar gewoon mee om konden gaan, maar nu zijn er allerlei spotjes op radio en TV dat jongens buiten moeten spelen :')_!!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173337731
Je kunt toch ook gewoon een vrije dag hebben? Vind het ook irritant dat dat papadag heet bij mannelijke collega's. De vrouwelijke zijn ook gewoon vrij, die hebben geen mamadag.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_173338410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:50 schreef LastRequest het volgende:
Je kunt toch ook gewoon een vrije dag hebben? Vind het ook irritant dat dat papadag heet bij mannelijke collega's. De vrouwelijke zijn ook gewoon vrij, die hebben geen mamadag.
Exact, dat dus!

Het feit dat er voor de vrije dag van een deeltijdwerkende man een speciale naam verzonnen is, geeft aan dat het toch nog niet zo'n gewoonte is dat de vader thuis blijft en de moeder gaat werken.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:23:58 #295
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_173339533
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:50 schreef LastRequest het volgende:
Je kunt toch ook gewoon een vrije dag hebben? Vind het ook irritant dat dat papadag heet bij mannelijke collega's. De vrouwelijke zijn ook gewoon vrij, die hebben geen mamadag.
heel het jaar door is mamadag :')
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_173339581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:25 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Exact, dat dus!

Het feit dat er voor de vrije dag van een deeltijdwerkende man een speciale naam verzonnen is, geeft aan dat het toch nog niet zo'n gewoonte is dat de vader thuis blijft en de moeder gaat werken.
Mijn vrouwelijke collega's met kinderen werken ook vaak vier dagen, net zoals de mannelijke met (jonge) kinderen, maar ze noemen het inderdaad geen mamadag.
pi_173341649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:25 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Exact, dat dus!

Het feit dat er voor de vrije dag van een deeltijdwerkende man een speciale naam verzonnen is, geeft aan dat het toch nog niet zo'n gewoonte is dat de vader thuis blijft en de moeder gaat werken.
in ons bedrijf is het gelukkig heel normaal dat mannen deeltijd werken om deel van zorg van hun eigen kind op zich te nemen
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:22:11 #298
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173341654
Ik noem deze "het slachtoffer".
De altijd zeikende en jankende collega die nooit meedenkt, meewerkt of initiatief neemt maar wel op ieder mogelijk moment de bedrijfsvoering, de werkzaamheden of de apparatuur waarmee wij werken afzeikt.
Vaak zijn deze mensen naast "het slachtoffer" ook nog eens de incapabele collega die altijd een excuus klaar heeft staan om bepaalde werkzaamheden niet, niet goed of veel te traag uit te voeren.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:08:59 #299
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173342560
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:22 schreef Rauw. het volgende:
Ik noem deze "het slachtoffer".
De altijd zeikende en jankende collega die nooit meedenkt, meewerkt of initiatief neemt maar wel op ieder mogelijk moment de bedrijfsvoering, de werkzaamheden of de apparatuur waarmee wij werken afzeikt.
Vaak zijn deze mensen naast "het slachtoffer" ook nog eens de incapabele collega die altijd een excuus klaar heeft staan om bepaalde werkzaamheden niet, niet goed of veel te traag uit te voeren.
Herkenbaar idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173342585
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

in ons bedrijf is het gelukkig heel normaal dat mannen deeltijd werken om deel van zorg van hun eigen kind op zich te nemen
dat is ook prima, maar flikker op met de term papadag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')