abonnement Unibet Coolblue
pi_172856944
Youtube wil de komende weken alternatieve nieuws video's censureren als er complottheorieën of afwijkende meningen in voor komen. Daarnaast willen ze een redirect methode gebruiken om er voor te zorgen dat wanneer je informatie zoekt over iets controversieels, bijvoorbeeld waarom er maar 2 geslachten zijn, je juist een video vindt waarin omschreven wordt waarom er 50 geslachten zijn. Dit doen ze door de zoekfunctie aan te passen en zo te manipuleren.

Voor meer informatie:
pi_172857008
Waarom staat dit in BNW? Als YT dat daadwerkelijk wil, en er zijn hier reputabele nieuwsbronnen voor, dan is dat toch NWS?
pi_172857153
Maarre, dan staat het die lui toch vrij om op andere videosites te posten? Youtube is gewoon bezit van een bedrijf, niet van de overheid.

Youtube censureert niks maar "demonetized" video's. Dan kun je er geen geld meer mee verdienen. Geldt ook voor youtube filmpjes met geweld, excessief schelden en naakt enzo.

Sowieso, waarom zou Youtube deze video dan laten staan? ;)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:22:46 #4
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_172857293
Dit klopt. Ik werk voor YouTube en kan bevestigen dat dit op grote schaal plaats vindt. Ik zou je willen vragen dit topic te verwijderen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:29:48 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_172857431
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:22 schreef damsco het volgende:
Dit klopt. Ik werk voor YouTube en kan bevestigen dat dit op grote schaal plaats vindt. Ik zou je willen vragen dit topic te verwijderen.
Gaan jullie infowars ook stopzetten?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_172857645
Kanaal van JBP was gister ook al uit de lucht.

http://www.dailywire.com/(...)tube-now-ben-shapiro

[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 17:42:36 ]
pi_172857665
Overigens wel een schijt irritant mannetje van dat yt-filmpje.
pi_172857749
mensen die dit soort video's kijken. top youtube om dit soort onzin nog meer naar de achtergrond te duwen!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:31:05 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_172858849
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:15 schreef ChrisCarter het volgende:
Maarre, dan staat het die lui toch vrij om op andere videosites te posten? Youtube is gewoon bezit van een bedrijf, niet van de overheid.

Youtube censureert niks maar "demonetized" video's. Dan kun je er geen geld meer mee verdienen. Geldt ook voor youtube filmpjes met geweld, excessief schelden en naakt enzo.

Sowieso, waarom zou Youtube deze video dan laten staan? ;)
En copyright claims.
Stel voor ik plak een liedje onder mijn video en de maker er van heeft geen toestemming gegeven dan word deze verwijderd.
Dit geld ook voor video beelden, je merkt het vaak bij sport wedstrijden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 19:58:14 #10
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172860658
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:45 schreef redboyke het volgende:
mensen die dit soort video's kijken. top youtube om dit soort onzin nog meer naar de achtergrond te duwen!
Wat is er top aan? Je merkt aan alles dat de amerikaanse conservatieve normen door Youtube lopen. Echt jammer want zie liever dat het gewoon een platform voor iedereen is.

Maar goed het is bezit ipv openbaar/publiek dus ze mogen zelf de regels stellen.
pi_172860905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:07 schreef Hdero het volgende:
Waarom staat dit in BNW? Als YT dat daadwerkelijk wil, en er zijn hier reputabele nieuwsbronnen voor, dan is dat toch NWS?
Dit is juist BNW.
pi_172860978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:45 schreef redboyke het volgende:
mensen die dit soort video's kijken. top youtube om dit soort onzin nog meer naar de achtergrond te duwen!
Boyke in BNW :o dat ik dit mee mag maken _O_
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:19:20 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172861109
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:25:15 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172861281
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:58 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat is er top aan? Je merkt aan alles dat de amerikaanse conservatieve normen door Youtube lopen. Echt jammer want zie liever dat het gewoon een platform voor iedereen is.
Hoe kom je hier bij trouwens? Waar baseer je dat op?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:29:16 #15
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172861415
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe kom je hier bij trouwens? Waar baseer je dat op?
Dat zegt Youtube zelf op hun Creator's Page. Op basis van dit:

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

De adverteerders liepen massaal weg.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:31:53 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172861506
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:29 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat zegt Youtube zelf op hun Creator's Page. Op basis van dit:

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

De adverteerders liepen massaal weg.
Lezen jij en ik... hetzelfde? Ik lees niks over conservatieve normen? Quote even een stukje tekst ergens want alles wat ik van de YouTube top heb gezien komt vrij links-progressief over.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:37:31 #17
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172861675
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lezen jij en ik... hetzelfde? Ik lees niks over conservatieve normen? Quote even een stukje tekst ergens want alles wat ik van de YouTube top heb gezien komt vrij links-progressief over.
Jij vindt het weren van betaalde advertenties bij "controversiele" onderwerpen een progressieve handeling? Ok.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:43:02 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172861831
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jij vindt het weren van betaalde advertenties bij "controversiele" onderwerpen een progressieve handeling? Ok.
Ja. Progressievelingen doen dat soort dingen regelmatig. False-DMCA-en, deplatforming, banning... komt echt super vaak voor vanuit die hoek.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:48:53 #19
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172862027
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja. Progressievelingen doen dat soort dingen regelmatig. False-DMCA-en, deplatforming, banning... komt echt super vaak voor vanuit die hoek.
Ik zie dat ik inderdaad fout zit met die stellingname ja. Vreemd waarom ik dan aan conservatieven denk :{
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:49:08 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172862039
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jij vindt het weren van betaalde advertenties bij "controversiele" onderwerpen een progressieve handeling? Ok.
Laat ik het zo stellen. Het weren van advertenties komt voort vanuit de behoefte van corporaties om hun naam niet geassocieerd te krijgen met controversiële content. 9 van de 10 keer komt die negatieve outlash die die pijn bij bedrijven veroorzaakt vanuit een activistisch progressief publiek wat zich ergert aan rechtse content creators en via links outlets outrage veroorzaakt die neer moet dalen om bedrijven zoals coca cola of andere advertisers.

Dus wat youtube doet is an sich niet gemotiveerd vanuit een progressief manifest bij zichzelf maar ik weet toevallig dat de top van youtube zich al jaren ergert aan de wat "rechtsere" content creators op de site. Dat dit algoritme vooral die kant van de debatten zal raken in de beurs is denk ik vooral mooi meegenomen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:58:03 #21
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172862422
Dank voor de uitleg. Dat verheldert de boel voor mij en hopelijk ook voor de andere lezers.
pi_172864292
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:14 schreef Divje het volgende:

[..]

Boyke in BNW :o dat ik dit mee mag maken _O_
iemand moet die doomdenkers toch terug naar de realiteit praten :P
pi_172864432
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:52 schreef redboyke het volgende:

[..]

iemand moet die doomdenkers toch terug naar de realiteit praten :P
Believe me. Gaat je niet lukken :P
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172864469
quote:
17s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:56 schreef Divje het volgende:

[..]

Believe me. Gaat je niet lukken :P
I BELIEVE! :+
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:12:18 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172871950
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Links radicalen zijn ze echt serieus nét zo blij mee. :) Controversieel = Controversieel.

Wat mij opvalt is dat mensen van een conservatief rechts signatuur steeds harder beginnen te piepen dat ze monddood gemaakt worden omdat hun menig afwijkt of niet wenselijk zou zijn. Terwijl radicaal links dat al jaren zo gewend is. :D

En uiteindelijk is YT een bedrijf wat kan doen wat ze willen en als het je niet aanstaat kun je naar een ander platform.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:21:44 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172872207
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Links radicalen zijn ze echt serieus nét zo blij mee. :) Controversieel = Controversieel.

Wat mij opvalt is dat mensen van een conservatief rechts signatuur steeds harder beginnen te piepen dat ze monddood gemaakt worden omdat hun menig afwijkt of niet wenselijk zou zijn. Terwijl radicaal links dat al jaren zo gewend is. :D

En uiteindelijk is YT een bedrijf wat kan doen wat ze willen en als het je niet aanstaat kun je naar een ander platform.
Gek-links lijkt minder vaak het onderwerp te zijn van de demonitisation en andere issues dan redelijk-rechts. Dan kan je hoog of laag springen... tisssoowww.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 03-08-2017 10:31:27 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:43:36 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172872668
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:21 schreef SpecialK het volgende:
Gek-links lijkt minder vaak het onderwerp te zijn van de demonitisation en andere issues dan redelijk-rechts. Dan kan je hoog of laag springen... tisssoowww.
"redelijk-rechts" heeft niets te vrezen. :) Die zitten zelfs in de nieuwe kabinetsformatie... Redelijk rechts is mainstreamer dan de NOS.

Maar wat vind jij redelijk-rechts?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:54:44 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172872852
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

"redelijk-rechts" heeft niets te vrezen. :) Die zitten zelfs in de nieuwe kabinetsformatie... Redelijk rechts is mainstreamer dan de NOS.
Gelukkig hebben we het niet over Nederland en de Nederlandse overheid en de Nederlandse omroepen maar hebben we het over YouTube, Twitter en Facebook en Amerikaanse en internationale channels die onder internationale overheidsdruk en corporate druk weggeduwd worden van het platform.

quote:
Maar wat vind jij redelijk-rechts?
Of ze zich als rechts identificeren is een 2e maar ik zal je een lijstje geven van rechts tot centrum-linkse youtubers die door hun rechtse standpunten of soms zelfs slechts het praten met rechtse mensen mbt sommige issues in de problemen raken met YouTube, Twitter en Facebook:

Vernaculis, Sargon of Akkad, Tim Pool, Dave Rubin, Logicked, Chris Ray Gun, TJ Kirk, etc..

Overigens ook allemaal mensen die bij VidCon niet uitgenodigd waren als spreker. Alle sprekers waren progressieve YouTubers zoals Franchesca Ramsey, Kat Blaque, Anita Sarkeesian, etc... allemaal van die BLM / feministen activistische figuren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:29:39 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172873621
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:54 schreef SpecialK het volgende:
Gelukkig hebben we het niet over Nederland en de Nederlandse overheid en de Nederlandse omroepen maar hebben we het over YouTube, Twitter en Facebook en Amerikaanse en internationale channels die onder internationale overheidsdruk en corporate druk weggeduwd worden van het platform.
Perspectief is inderdaad wel lekker in deze:
Wat men in Amerika presenteert als redelijk rechts zou in Nederland Gek-rechts genoemd worden. :) Waar de SGP zich (in sommige opzichten) nog voor zou schamen.
quote:
Of ze zich als rechts identificeren is een 2e maar ik zal je een lijstje geven van rechts tot centrum-linkse youtubers die door hun rechtse standpunten of soms zelfs slechts het praten met rechtse mensen mbt sommige issues in de problemen raken met YouTube, Twitter en Facebook:

Vernaculis, Sargon of Akkad, Tim Pool, Dave Rubin, Logicked, Chris Ray Gun, TJ Kirk, etc..
Dat vind ik nog wel interessant, waarom kwamen deze mensen in de problemen? En was dat inderdaad onterecht?

Even snel Googlen (eerste pagina scan):
Vernaculis ban: Geen resultaten over een ban of iets dergelijks.

Sargon of Akkad ban: Een tijdelijk blok op Twitter, waarom? Kom ik niet direct achter. En is hij jouw voorbeeld van 'redelijk-rechts'!?!

Tim Pool ban: Geen resultaten, behalve dat hij zelf iemand van Patreon af heeft laten halen.

Dave Rubin ban: Geen resultaten. Wederom 'redelijk-rechts' SpecialK? Bij Glen Beck aan tafel zitten en over redelijke dingen praten zijn twee dingen die niet te vereenzelvigen zijn.

Logicked ban: Geen direct resultaat, maar wel een verhaal dat hij wordt geraakt door AdSense veranderingen. AdSense is overigens van Google als ik me niet vergis? Dit is geen ban of tegenwerking, hij kan alleen minder verdienen met zijn content...
Tjah, moeten we hem dan maar subsidie gaan geven ofzo? Als RTL geen geld kan verdienen met de content is er ook niemand die piept dat RTL monddood gemaakt zou worden, toch?

Chris Ray Gun ban: Geen resultaten. Behalve een vaag inteelt verhaal over Laci Green en Sargon of Akkad?

Kleurrijk setje voorbeelden SpecialK. ^O^

TJ Kirk ban: Geen resultaten. Maar ook hier weer... Is dát redelijk-rechts? :o

quote:
Overigens ook allemaal mensen die bij VidCon niet uitgenodigd waren als spreker. Alle sprekers waren progressieve YouTubers zoals Franchesca Ramsey, Kat Blaque, Anita Sarkeesian, etc... allemaal van die BLM / feministen activistische figuren.
'tis wat! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:37:33 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172873825
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Perspectief is inderdaad wel lekker in deze:
Wat men in Amerika presenteert als redelijk rechts zou in Nederland Gek-rechts genoemd worden. :) Waar de SGP zich (in sommige opzichten) nog voor zou schamen.

[..]

Dat vind ik nog wel interessant, waarom kwamen deze mensen in de problemen? En was dat inderdaad onterecht?

Even snel Googlen (eerste pagina scan):
Vernaculis ban: Geen resultaten over een ban of iets dergelijks.
Demonitisation en aankomend zullen videos weggewerkt worden

quote:
Sargon of Akkad ban: Een tijdelijk blok op Twitter, waarom? Kom ik niet direct achter. En is hij jouw voorbeeld van 'redelijk-rechts'!?!
Demonitisation en aankomend zullen videos weggewerkt worden

quote:
Tim Pool ban: Geen resultaten, behalve dat hij zelf iemand van Patreon af heeft laten halen.
Tim Pool is regelmatig gedeplatformed door MSM.

quote:
Dave Rubin ban: Geen resultaten. Wederom 'redelijk-rechts' SpecialK? Bij Glen Beck aan tafel zitten en over redelijke dingen praten zijn twee dingen die niet te vereenzelvigen zijn.
Dave Rubin is een centrum-linkse homo. Guilt by association much? Precies het probleem.

quote:
Logicked ban: Geen direct resultaat, maar wel een verhaal dat hij wordt geraakt door AdSense veranderingen. AdSense is overigens van Google als ik me niet vergis? Dit is geen ban of tegenwerking, hij kan alleen minder verdienen met zijn content... Tjah, moeten we hem dan maar subsidie gaan geven ofzo? Als RTL geen geld kan verdienen met de content is er ook niemand die piept dat RTL monddood gemaakt zou worden, toch?

Google = YouTube.
Waarom zou dat geen tegenwerken zijn? Content maken kost tijd en geld. Krijg je geen of minder geld dan zal je minder tijd hebben om content te maken. Hit them where it hurts.

quote:
Chris Ray Gun ban: Geen resultaten. Behalve een vaag inteelt verhaal over Laci Green
Demonitisation en aankomend zullen videos weggewerkt worden

quote:
en Sargon of Akkad?
Yup...

quote:
Kleurrijk setje voorbeelden SpecialK. ^O^

TJ Kirk ban: Geen resultaten. Maar ook hier weer... Is dát redelijk-rechts? :o
TJ is centrum-links

quote:
[..]

'tis wat! :)
Ah je onderkent mijn punt maar je vind het gewoon niet indrukwekkend genoeg. Nja dan heb je in deze discussie ook niks te zoeken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172874337
Youtube (zelf monopolist) is van Google (nogal idem) en dus is het niet gek dat er censuur op allerlei manieren wordt toegepast.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChrisCarter op 03-08-2017 12:04:19 (Kap met die shit) ]
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:59:52 #32
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172874420
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:37 schreef SpecialK het volgende:
Demonitisation en aankomend zullen videos weggewerkt worden
Je bedoelt (met demonization) dat je mensen niet lelijk mag noemen als ze lelijk zijn of zich zo gedragen? Is dat nou juist niet waar jij voor vecht?

'zullen in de toekomst weggewerkt gaan worden' u-huh. Yeah.
quote:
Tim Pool is regelmatig gedeplatformed door MSM.
Tim Pool deplatformed: Geen resultaten.

Overigens wordt een respectabel man als Dawkins ook gewoon een tijdje koud gezet als hij zich niet weet te gedragen. Ook een redelijk iemand als ik is wel eens gebanned op Fok! omdat ik lang door bleef zuigen. Ben ik nou monddood gemaakt? Laat me niet lachen!
quote:
Dave Rubin is een centrum-linkse homo. Guilt by association much? Precies het probleem.
Soooo much! :D En zoooo terecht!

Goed argument trouwens: "Hij is een linkse homo! Hij kan helemaal geen gek-rechtse standpunten hebben!" Is dat dan niet "Innocent by assosciation" of iets dergelijks? Iets wat bij ons vriend Milo ook zo goed ging. Daar riep men ook constant dat het geen idiote standpunten kon hebben, want hij was homo. :?

quote:
Google = YouTube.
Waarom zou dat geen tegenwerken zijn? Content maken kost tijd en geld. Krijg je geen of minder geld dan zal je minder tijd hebben om content te maken. Hit them where it hurts.
Ja. Nee. Zo werkt het dus niet. Wanneer je commercieel gaat moet je niet mekkeren dat jouw mening geen geld oplevert.

Ik vind het ook vreselijk dat niemand wil betalen voor mijn mening, but I'm not gonna cry about it. :D
quote:
TJ is centrum-links
:') Dat laat hij blijken met zijn uitermate conservatieve standpunten die hij op een redelijke manier overbrengt ( :') _!) , vooral over feminisme en vrouwen in het algemeen.

Het zijn wel allemaal sterke, zelfverzekerde mannen die zich enorm bedreigd voelen door vrouwen en de linkse wereld om zich heen. _O- Mooi thema SpecialK.
quote:
Ah je onderkent mijn punt maar je vind het gewoon niet indrukwekkend genoeg. Nja dan heb je in deze discussie ook niks te zoeken.
Dus (wederom) omdat er een commercieel event, mensen uit jouw straatje niet uitnodigt om wat voor reden dan ook, ga je met armpjes over elkaar zitten zeggen dat de grote boze buitenwereld allemaal stom en repressief is. Sorry hoor, maar ik heb bijzonder weinig medelijden met deze mensen omdat ze niet uitgenodigd worden voor een conferentie waar ze graag heen wilden. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:06:01 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172874605
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je bedoelt (met demonization) dat je mensen niet lelijk mag noemen als ze lelijk zijn of zich zo gedragen? Is dat nou juist niet waar jij voor vecht?
Demonetisation. Kleine spelfout. Wanneer je een video demonetised. Dus ads weghaalt of op een andere manier de geldstromen weghaalt.

quote:
'zullen in de toekomst weggewerkt gaan worden' u-huh. Yeah.
Daar gaat dit topic over.

quote:
[..]

Tim Pool deplatformed: Geen resultaten.

Overigens wordt een respectabel man als Dawkins ook gewoon een tijdje koud als hij zich niet weet te gedragen. Ook een redelijk iemand als ik

Jij denkt dat je redelijk bent? _O-

quote:
is wel eens gebanned op Fok! omdat ik lang door bleef zuigen. Ben ik nou monddood gemaakt? Laat me niet lachen!
Verschil tussen zuigen en trollen en gewoon je mening proberen te uiten.

quote:
[..]

Soooo much! :D En zoooo terecht!
Zuiger.

quote:
Goed argument trouwens: "Hij is een linkse homo! Hij kan helemaal geen gek-rechtse standpunten hebben!" Is dat dan niet "Innocent by assosciation" of iets dergelijks? Iets wat bij ons vriend Milo ook zo goed ging. Daar riep men ook constant dat het geen idiote standpunten kon hebben, want hij was homo. :?
Zoek maar een quote van Dave Rubin waarin hij iets roept wat "gek rechts" is waar je van vind dat hij gebanned mag worden van YouTube of waardoor zijn video's gedemonetised mogen worden.

quote:
[..]

Ja. Nee. Zo werkt het dus niet. Wanneer je commercieel gaat moet je niet mekkeren dat jouw mening geen geld oplevert.
Groot verschil tussen de situatie waarin er geen publiek is voor je mening of waarin je mening door een bedrijf met veel macht wordt tegengewerkt voor wat voor reden dan ook. Kan wel legaal zijn maar het is wel beklagenswaardig.

quote:
Ik vind het ook vreselijk dat niemand wil betalen voor mijn mening, but I'm not gonna cry about it. :D
Jouw meningen zijn dan ook inderdaad vaak geen cent waard ;)

quote:
[..]

:') Dat laat hij blijken met zijn uitermate conservatieve standpunten die hij op een redelijke manier overbrengt ( :') _!) , vooral over feminisme en vrouwen in het algemeen.

Het zijn wel allemaal sterke, zelfverzekerde mannen die zich enorm bedreigd voelen door vrouwen en de linkse wereld om zich heen. _O- Mooi thema SpecialK.
Je argumenten zijn op. Mooi.

quote:
[..]

Dus (wederom) omdat er een commercieel event, mensen uit jouw straatje niet uitnodigt om wat voor reden dan ook, ga je met armpjes over elkaar zitten zeggen dat de grote boze buitenwereld allemaal stom en repressief is. Sorry hoor, maar ik heb bijzonder weinig medelijden met deze mensen omdat ze niet uitgenodigd worden voor een conferentie waar ze graag heen wilden. :')
Je weet bijzonder weinig van dit onderwerp en deze discussie en je compenseert met wilde beeldspraken. Ga zo door, mien jong. _O-
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172874721


[ Bericht 50% gewijzigd door ChrisCarter op 03-08-2017 12:11:46 (Wordt niet voor niets verwijderd) ]
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:13:58 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172874797
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:37 schreef SpecialK het volgende:

Demonitisation en aankomend zullen videos weggewerkt worden

Dat is vooralsnog speculatie toch?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:20:34 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172874942
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is vooralsnog speculatie toch?
De adpocalypse was ook eerst speculatie. Ben inmiddels 30% van mijn subscribed channels kwijt (in de zin dat er niet meer gepost wordt) sinds die krach.

Oh en een hoop videos die ik ooit geliked en gefavored heb van diezelfde kanalen zijn sinds kort verdwenen. YouTube is wat communicatie betreft ook zijn eigen grootse vijand. Je kan bij een verwijderde video niet genoeg zien over waarom iets weg is, wat het was, wie er gekozen heeft voor het verwijderen, etc...
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:38:09 #37
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172875311
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De adpocalypse was ook eerst speculatie. Ben inmiddels 30% van mijn subscribed channels kwijt (in de zin dat er niet meer gepost wordt) sinds die krach.
Dat is dan weer een keuze van de uploaders, om er mee te stoppen nu ze er geen geld meer mee kunnen verdienen.

quote:
Oh en een hoop videos die ik ooit geliked en gefavored heb van diezelfde kanalen zijn sinds kort verdwenen. YouTube is wat communicatie betreft ook zijn eigen grootse vijand. Je kan bij een verwijderde video niet genoeg zien over waarom iets weg is, wat het was, wie er gekozen heeft voor het verwijderen, etc...
Dat ben ik met je eens, is al sinds het begin een probleem. Zelfs de titel is dan weg.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:41:32 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172875398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is dan weer een keuze van de uploaders, om er mee te stoppen nu ze er geen geld meer mee kunnen verdienen.
Nergens wordt ook een claim gemaakt over illegale acties of intimidatie. Het gaat er om dat YouTube een tijd lang een walhalla was van vrije meningsuiting en dat men betaald kreeg voor de views. Dat het niet uitmaakte wat je mening was je kon, indien er interesse voor was, een publiek opbouwen en zelfs aardig wat tijd in je kanaal stoppen gezien veel van de grotere kanalen zijn gestopt met hun reguliere werk en zich zijn gaan focussen op ad-revenue en patreon.

natuurlijk is alles wat hier beschreven wordt gewoon het goede recht van de bedrijven die die keuzes maken maar dat houdt niet in dat er niks aan de hand is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:44:37 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172875477
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nergens wordt ook een claim gemaakt over illegale acties of intimidatie. Het gaat er om dat YouTube een tijd lang een walhalla was van vrije meningsuiting en dat men betaald kreeg voor de views. Dat het niet uitmaakte wat je mening was je kon, indien er interesse voor was, een publiek opbouwen en zelfs aardig wat tijd in je kanaal stoppen gezien veel van de grotere kanalen zijn gestopt met hun reguliere werk en zich zijn gaan focussen op ad-revenue en patreon.

natuurlijk is alles wat hier beschreven wordt gewoon het goede recht van de bedrijven die die keuzes maken maar dat houdt niet in dat er niks aan de hand is.
En daarvoor had YT helemaal geen ad revenue systeem ;) Het lijkt mij inderdaad het goed recht van een bedrijf om deze keuzes te maken. Maar om het nou censuur te noemen gaat mij veel te ver.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:55:37 #40
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172875728
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:06 schreef SpecialK het volgende:
Demonetisation. Kleine spelfout. Wanneer je een video demonetised. Dus ads weghaalt of op een andere manier de geldstromen weghaalt.

Daar gaat dit topic over.
Ah zo. Mensen die niet geassocieerd willen worden met jouw content (en hier dus geen reclame bij willen maken) is wat anders dan monddood gemaakt worden.
Wanneer je zo overtuigt bent van de waarde van jouw mening, kun je er ook zelf geld aan verdienen.
quote:
Verschil tussen zuigen en trollen en gewoon je mening proberen te uiten.
'Gewoon' je mening uiten?..
En ik quote:
quote:
Rape isn't fatal. So imagine my indignation when I saw a chatroom called "Rape Survivors." Is this supposed to impress me? Someone fucked you when you didn't want to be fucked and you're amazed that you survived? Unless he used a chainsaw instead of his dick, what's the big deal? I don’t mean to be horrendously offensive and insensitive here, but everyone survives rape. The word survivor applies to people who are alive after being stabbed 73 times with an ice pick or mauled by rabid wolverines, not to a woman who gets dick when she doesn't want it. Just because you got raped, you have to rape the English language? You vindictive bitch! Also, don't you ever get tired of being the victim? How many failed relationships are you going to blame on a single violation of your personal space?
Dat is 'gewoon' je mening geven? _O-

Dit epistel was van TJ trouwens...

quote:
Zoek maar een quote van Dave Rubin waarin hij iets roept wat "gek rechts" is waar je van vind dat hij gebanned mag worden van YouTube of waardoor zijn video's gedemonetised mogen worden.
Van mij mogen alle video's gedemonitised worden... Waarom zou men daar uitleg over moeten geven anders dan: Past niet in beleid.

Ik zal nog eens zoeken; nu een afspraak.
quote:
Groot verschil tussen de situatie waarin er geen publiek is voor je mening of waarin je mening door een bedrijf met veel macht wordt tegengewerkt voor wat voor reden dan ook. Kan wel legaal zijn maar het is wel beklagenswaardig.
Nee. En die Calimero pet is ook gewoon opgezet omdat het weer aandacht genereert.
quote:
Je weet bijzonder weinig van dit onderwerp en deze discussie en je compenseert met wilde beeldspraken. Ga zo door, mien jong. _O-
Weinig ervaring met van muggen olifanten maken inderdaad. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:04:00 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172875953
Youtube graaft hiermee langzaam maar zeker zijn eigen graf, het is een hele dunne lijn tussen acceptabel en onacceptabel, als youtube dit te ver doortrekt gaan er steeds meer mensen naar andere videoplatforms die er al zijn en het wél accepteren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:14:39 #42
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172876158
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:04 schreef jogy het volgende:
Youtube graaft hiermee langzaam maar zeker zijn eigen graf, het is een hele dunne lijn tussen acceptabel en onacceptabel, als youtube dit te ver doortrekt gaan er steeds meer mensen naar andere videoplatforms die er al zijn en het wél accepteren.
Dat maakt voor de adverteerders niet zo veel uit toch? Die zijn uiteindelijk de partij die er niet meer voor wil betalen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_172876186
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:04 schreef jogy het volgende:
Youtube graaft hiermee langzaam maar zeker zijn eigen graf, het is een hele dunne lijn tussen acceptabel en onacceptabel, als youtube dit te ver doortrekt gaan er steeds meer mensen naar andere videoplatforms die er al zijn en het wél accepteren.
je moet voor de grap eens naar alex jones kijken op youtube en dat piep je wel anders.
die gast verdiend 35 miljoen per jaar door kutvideos te maken en constant rommel producten te verkopen.
pi_172876223
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:15 schreef redboyke het volgende:

[..]

je moet voor de grap eens naar alex jones kijken op youtube en dat piep je wel anders.
die gast verdiend 35 miljoen per jaar door kutvideos te maken en constant rommel producten te verkopen.
Denk eerder dat dat geld van investeerders komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChrisCarter op 03-08-2017 13:25:25 (Ongewenste manier van omschrijven) ]
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172876322
quote:
12s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:17 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Denk eerder dat dat geld van investeerders komt.
die verkoopt "vitamines" die way overpriced zijn.
die je voor 3 euro in kruidvat zou vinden betaal je bij hem mss 55dollar.
en dan zegt ie er nog bij dat je niet andere producten moet kopen in de winkel want anders kan je doodgaan :') john oliver heeft er recent nog over gepraat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door ChrisCarter op 03-08-2017 13:25:41 ]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:34:44 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172876608
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:15 schreef redboyke het volgende:

[..]

je moet voor de grap eens naar alex jones kijken op youtube en dat piep je wel anders.
die gast verdiend 35 miljoen per jaar door kutvideos te maken en constant rommel producten te verkopen.
Maakt niet uit wat ik er van vind. Als mensen op youtube niet kunnen vinden wat ze willen vinden gaan ze ergens anders zoeken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172877263
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Maakt niet uit wat ik er van vind. Als mensen op youtube niet kunnen vinden wat ze willen vinden gaan ze ergens anders zoeken.
Dan moeten ze dat doen, prima toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 14:17:58 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172877387
quote:
5s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat doen, prima toch?
Ja hoor. Dat is hoe het internet rolt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:41:07 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172879373
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:06 schreef SpecialK het volgende:
Zoek maar een quote van Dave Rubin waarin hij iets roept wat "gek rechts" is waar je van vind dat hij gebanned mag worden van YouTube of waardoor zijn video's gedemonetised mogen worden.
Ik herhaal: Demonitisation is een keus van de adverteerder. Van de vrije markt. Daar vind ik niets mis mee. (Met de kanttekening dat reden voor het demonitizen wettig is. Wanneer men zegt: Geen reclame want homo/ zwart/ vrouw, dan nee. Wanneer met zegt: Geen reclame want abjecte mening/ geen strategisch overlap met de bedrijfsvisie/ bullshitmarketing, dan ja!)

Een ban van youtube (of van Fok!) verdien je door de policies te schenden; lijkt me ook duidelijk, ook niets mis mee.

Ik heb geen directe quote van Dave Rubin waarin hij iets zegt wat ik 'ban-waardig' vind. Hell Youtube heeft hem ook nog nooit gebanned... Voor zover ik kan vinden. Maar ik vind hem ook niet 'redelijk' in al zijn standpunten.

Wat ik wel grappig, of note-worthy, is dat hij zijn mond vol heeft van 'free speech', maar als hij kritiek krijgt in een artikel hij meteen dreigt met een rechtszaak... :D

Via Patreon houdt hij ook nog een leuk centje over (¤ 30k p/m), dus zie hier dat het een mening geld waard is. Waarom is youtube repressief bezig door adverteerders te laten kiezen waar ze wel/ geen reclame willen maken?

[ Bericht 7% gewijzigd door SicSicSics op 03-08-2017 16:11:05 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172879428
YouTube "de vrije markt" noemen. _O-

Gewoon onderdeel van de militair-industriële informatiecorporatie Google... :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:49:25 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172879574
quote:
8s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Gewoon onderdeel van de militair-industriële informatiecorporatie Google... :')
En op welke frequentie staat jouw radiokies?

Of beter: Wat is de bron voor die bewering?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172879669
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En op welke frequentie staat jouw radiokies?

Of beter: Wat is de bron voor die bewering?
hoeveel rollen aluminium moet je rond je hoofd doen om die frequentie te ontvangen?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:06:56 #53
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172880034
quote:
8s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
YouTube "de vrije markt" noemen. _O-

Gewoon onderdeel van de militair-industriële informatiecorporatie Google... :')
En YT is niet vrij omdat... ?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_172880150
Alternatief nieuws is allang mainstream. Als Fox en infowars tonnen binnenharken en de president in de uitzending krijgen met zn dikke kop dan is er al geen sprake meer van alternatief nieuws.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:39:46 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172889248
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En daarvoor had YT helemaal geen ad revenue systeem ;) Het lijkt mij inderdaad het goed recht van een bedrijf om deze keuzes te maken. Maar om het nou censuur te noemen gaat mij veel te ver.
Waar noem ik het censuur?

Ik denk dat er een interessante discussie is die tussen censuur en geen wolkje aan de lucht ligt. Bepaalde platforms zijn dermate... groot geworden dat ze de-facto monopolies zijn geworden. Waar moet je bijvoorbeeld nog heen als je van facebook gebanned bent. Myspace bestaat niet meer, hyves bestaat niet meer, etc... Youtube is wat betreft video-content vrij dicht bij die status in de buurt en dat maakt beslissingen die ze maken omtrend content moderation interessanter dan jij nu wilt doen vermoeden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:52:02 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172889810
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ah zo. Mensen die niet geassocieerd willen worden met jouw content (en hier dus geen reclame bij willen maken) is wat anders dan monddood gemaakt worden.
Je haalt de volgorde door elkaar. Bedrijven kan het in principe geen fuck schelen waar hun ads getoont worden. Zelfs neo-nazis drinken wel eens een blikje cola. Het gaat voor advertisers om de views en de clicks, niet om de content die volgt. De reden dat het nu wat uitmaakt is omdat er faux-outrage wordt gegenereerd vanuit links richting die bedrijven. Bedrijven krijgen nu massaal het signaal binnen dat de gemiddelde consument hyper-politiek aware is en dat de content op youtube slechte terugslag heeft op hun merk. In werkelijkheid gaat het om een relatief klein clubje activisten die via MSM outlets (die graag meedoen omdat youtube voor hen een concurrent is) dit beeld weten te scheppen. Het was niet voor niets dat WSJ en andere cornuiten hier een paar maanden geleden bovenop zaten.

quote:
Wanneer je zo overtuigt bent van de waarde van jouw mening, kun je er ook zelf geld aan verdienen.

[..]

'Gewoon' je mening uiten?..
En ik quote:

[..]

Dat is 'gewoon' je mening geven? _O-

Dit epistel was van TJ trouwens...
Yup. Dat is je mening geven. Vervelend hea, mensen met een mening die niet strookt met je heilige huisjes en waar soms wat ongemakkelijk en onvoorzichtig taalgebruik in zit.. Snel schiet het helemaal dood!

quote:
[..]

Van mij mogen alle video's gedemonitised worden... Waarom zou men daar uitleg over moeten geven anders dan: Past niet in beleid.

Ik zal nog eens zoeken; nu een afspraak.
Er zit een groot verschil tussen wat een bedrijf moet en technisch gezien mee weg kan komen en wat die beslissingen betekenen voor het media-landschap, voor de diversiteit van gedachten.

Die invloed is er en die discussie is interessant om te hebben en niet slechts om het lekker met de aloude "hun platform, hun regels" gotcha dood te slaan.

quote:
[..]

Nee. En die Calimero pet is ook gewoon opgezet omdat het weer aandacht genereert.
Zoals ik al zei... ik zie dat het aantal active kanalen van mijn subscriptionlist sterk is gedaald en daarmee is dus ook de diversiteit van gedachten gedaald in het youtube landschap.. en dus in het online videolandschap. Zonde.

quote:
[..]

Weinig ervaring met van muggen olifanten maken inderdaad. :)
Beetje jammer dit bagatelliseren van wat volgens mij een waardevolle discussie kan zijn. Ik denk eigenlijk dat het voor jouw kant van het verhaal paramount is om te laten lijken alsof er niks te zien en bespreken is hier want als we het echt gingen hebben over de individuele issues en de filosofische implicaties zouden de conclusies wel eens een wat kwader daglicht kunnen schijnen op de linker kan van het verhaal.

Zeg ik als centrum-links persoon die zich de laatste jaren nogal zorgen maakt over de psychotische trekjes van links en de zieke verschuivingen die gaande zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:56:25 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172890000
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:04 schreef jogy het volgende:
Youtube graaft hiermee langzaam maar zeker zijn eigen graf, het is een hele dunne lijn tussen acceptabel en onacceptabel, als youtube dit te ver doortrekt gaan er steeds meer mensen naar andere videoplatforms die er al zijn en het wél accepteren.
Ik denk dat het vooral interessant is dat YouTube tijdens de adpocalyse een keuze heeft gemaakt om advertisers meer macht te geven over wat voor kanalen / trefwoorden ze kunnen advertisen. Youtube doet dit vanuit eenmotivatie om de verantwoordelijkheid van zich af te schuiven naar hun klanten toe. En ik kan me voorstellen dat op het eerste oog dat ook als de perfecte oplossing lijkt.

Maar wat je nu gaat krijgen is een situatie waarin als je advertisements per ongeluk toch bij een video tonen die achteraf controversieel bleek te zijn je nu als advertiser 100% verantwoordelijk was. Vroeger konden advertisers en youtube nog hun schouders ophalen en zeggen "alle video's krijgen alle ads". Nu kan je daadwerkelijk youtubes advertisement klanten gaan slaan als er iets mis gaat. Gevolg is dat advertisement nog meer risico heeft en dat het klantenbestand terug zal lopen naarmate meer van dit soort outrage issues naar voren komen. Waar het eindigt is dat En advertisers, en content creators youtube zat worden en lekker elders gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172890130
quote:
8s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
YouTube "de vrije markt" noemen. _O-

Gewoon onderdeel van de militair-industriële informatiecorporatie Google... :')
En dat is weer onderdeel van de vrije markt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 3 augustus 2017 @ 23:48:04 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172894416
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar noem ik het censuur?

Ik denk dat er een interessante discussie is die tussen censuur en geen wolkje aan de lucht ligt. Bepaalde platforms zijn dermate... groot geworden dat ze de-facto monopolies zijn geworden. Waar moet je bijvoorbeeld nog heen als je van facebook gebanned bent. Myspace bestaat niet meer, hyves bestaat niet meer, etc... Youtube is wat betreft video-content vrij dicht bij die status in de buurt en dat maakt beslissingen die ze maken omtrend content moderation interessanter dan jij nu wilt doen vermoeden.
Jij niet, maar de TT wel ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:24:41 #60
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172897030
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:52 schreef SpecialK het volgende:
Je haalt de volgorde door elkaar. Bedrijven kan het in principe geen fuck schelen waar hun ads getoont worden. Zelfs neo-nazis drinken wel eens een blikje cola. Het gaat voor advertisers om de views en de clicks, niet om de content die volgt.
Pertinent onjuist.
quote:
De reden dat het nu wat uitmaakt is omdat er faux-outrage wordt gegenereerd vanuit links richting die bedrijven. Bedrijven krijgen nu massaal het signaal binnen dat de gemiddelde consument hyper-politiek aware is en dat de content op youtube slechte terugslag heeft op hun merk. In werkelijkheid gaat het om een relatief klein clubje activisten die via MSM outlets (die graag meedoen omdat youtube voor hen een concurrent is) dit beeld weten te scheppen. Het was niet voor niets dat WSJ en andere cornuiten hier een paar maanden geleden bovenop zaten.
Dat het geïnstigeerd wordt door een kleine activistische groep heb je zeker gelijk in en dat daar in sommige gevallen overtrokken op wordt gereageerd ook, maar dat neemt de validiteit van het mechanisme niet weg.
quote:
Yup. Dat is je mening geven. Vervelend hea, mensen met een mening die niet strookt met je heilige huisjes en waar soms wat ongemakkelijk en onvoorzichtig taalgebruik in zit.. Snel schiet het helemaal dood!
Het is beiden, vorm en inhoud. En ik vind dit niet 'gewoon' je mening geven, ik vind het ook niet 'redelijk', maar wellicht verschillen wij daarin van mening. Ik vind dit bewust schofferen, bagatelliseren en choqueren. Prima, daar heb je ook recht op. Maar ga dan niet mauwen dat mensen zich niet met jouw 'mening' willen vereenzelvigen.

En doodschieten hoeft echt niet van mij! Ze zetten zichzelf buiten spel en gaan dan janken dat er niemand 'in de mainstream' naar ze wil luisteren. Want eerlijk, in de niche is er ook nog een prima boterham te verdienen naar mensen die dit soort gezever.
quote:
Er zit een groot verschil tussen wat een bedrijf moet en technisch gezien mee weg kan komen en wat die beslissingen betekenen voor het media-landschap, voor de diversiteit van gedachten.
Je kunt het zo groot maken als je wil natuurlijk, feit blijft dat het een bedrijf is en dat die (binnen de wet) kunnen doen wat ze willen.
quote:
Die invloed is er en die discussie is interessant om te hebben en niet slechts om het lekker met de aloude "hun platform, hun regels" gotcha dood te slaan.
Ik vind 'die discussie' helemaal niet interessant. Misschien een onderschatting van mij, maar van mij mag dit soort 'discussie' best in de niche gevoerd blijven worden.
quote:
Zoals ik al zei... ik zie dat het aantal active kanalen van mijn subscriptionlist sterk is gedaald en daarmee is dus ook de diversiteit van gedachten gedaald in het youtube landschap.. en dus in het online videolandschap. Zonde.
Gelukkig zijn er weer andere platforms die hierop inspringen. ^O^ En zou je misschien af moeten vragen hoe belangrijk mensen hun mening vinden wanneer ze ophouden deze te verspreiden zodra er niet meer voor betaald wordt...
quote:
Beetje jammer dit bagatelliseren van wat volgens mij een waardevolle discussie kan zijn. Ik denk eigenlijk dat het voor jouw kant van het verhaal paramount is om te laten lijken alsof er niks te zien en bespreken is hier want als we het echt gingen hebben over de individuele issues en de filosofische implicaties zouden de conclusies wel eens een wat kwader daglicht kunnen schijnen op de linker kan van het verhaal.
Zoals ik hierboven inderdaad aangaf, heb ik geen behoefte aan de mening dat 'de man onderdrukt wordt', dat 'het blanke ras' in gevaar is, dat 'cultureel marxisme' een probleem is, dat vrouwen die verkracht worden niet mogen zeggen dat ze blij zijn 'het' overleefd te hebben...
quote:
Zeg ik als centrum-links persoon die zich de laatste jaren nogal zorgen maakt over de psychotische trekjes van links en de zieke verschuivingen die gaande zijn.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172900205
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:15 schreef ChrisCarter het volgende:
Maarre, dan staat het die lui toch vrij om op andere videosites te posten? Youtube is gewoon bezit van een bedrijf, niet van de overheid.

Youtube censureert niks maar "demonetized" video's. Dan kun je er geen geld meer mee verdienen. Geldt ook voor youtube filmpjes met geweld, excessief schelden en naakt enzo.

Sowieso, waarom zou Youtube deze video dan laten staan? ;)
Klopt, daarom zijn deze tijden ook zo lekker voor overheden, door het internet zijn bedrijven zo bang voor imago schade dat ze heel makkelijk aan zelfcensuur doen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_172902984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:22 schreef damsco het volgende:
Dit klopt. Ik werk voor YouTube en kan bevestigen dat dit op grote schaal plaats vindt. Ik zou je willen vragen dit topic te verwijderen.
ik zou je willen vragen jezelf te verwijderen.
pi_172904035
Uitstekend _O_ Misschien dat er dan ook minder mensen die rotzooi verspreiden. Mooi dat die bedrijven hun verantwoordelijkheid pakken nu.
pi_172905950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:30 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Klopt, daarom zijn deze tijden ook zo lekker voor overheden, door het internet zijn bedrijven zo bang voor imago schade dat ze heel makkelijk aan zelfcensuur doen.
Noem eens een voorbeeld van voor het internet waarbij bedrijven niet bang waren voor imagoschade
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172905992
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral interessant is dat YouTube tijdens de adpocalyse een keuze heeft gemaakt om advertisers meer macht te geven over wat voor kanalen / trefwoorden ze kunnen advertisen. Youtube doet dit vanuit eenmotivatie om de verantwoordelijkheid van zich af te schuiven naar hun klanten toe. En ik kan me voorstellen dat op het eerste oog dat ook als de perfecte oplossing lijkt.

Maar wat je nu gaat krijgen is een situatie waarin als je advertisements per ongeluk toch bij een video tonen die achteraf controversieel bleek te zijn je nu als advertiser 100% verantwoordelijk was. Vroeger konden advertisers en youtube nog hun schouders ophalen en zeggen "alle video's krijgen alle ads". Nu kan je daadwerkelijk youtubes advertisement klanten gaan slaan als er iets mis gaat. Gevolg is dat advertisement nog meer risico heeft en dat het klantenbestand terug zal lopen naarmate meer van dit soort outrage issues naar voren komen. Waar het eindigt is dat En advertisers, en content creators youtube zat worden en lekker elders gaan.
Op zich begrijpelijk, altijd al worden bedrijven er op aangekeken bij welk filmpje hun reclame te zien is, nu hebben ze daar zelf meer invloed op.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:51:12 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172906074
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Op zich begrijpelijk, altijd al worden bedrijven er op aangekeken bij welk filmpje hun reclame te zien is, nu hebben ze daar zelf meer invloed op.
Nu kunnen ze het nog gooien op het principe dat alles overal getoond wordt. Straks is die verdediging niets meer waard.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172909446
quote:
8s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
YouTube "de vrije markt" noemen. _O-

Gewoon onderdeel van de militair-industriële informatiecorporatie Google... :')
Militair-industrieel. :') Iemand heeft ook de Eisenhower speech voor 't eerst gehoord hoor. Iets met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. _O-

quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je haalt de volgorde door elkaar. Bedrijven kan het in principe geen fuck schelen waar hun ads getoont worden. Zelfs neo-nazis drinken wel eens een blikje cola. Het gaat voor advertisers om de views en de clicks, niet om de content die volgt.
Iedereen die ooit heeft geadverteert weet dat dit klinklare onzin is. Niche targeting is één van de belangrijkste aspecten van adverteren, en jij wimpelt het af alsof het bedrijven "geen fuck kan schelen." Niets is minder waar.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:43:42 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172909504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Militair-industrieel. :') Iemand heeft ook de Eisenhower speech voor 't eerst gehoord hoor. Iets met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. _O-

[..]

Iedereen die ooit heeft geadverteert weet dat dit klinklare onzin is. Niche targeting is één van de belangrijkste aspecten van adverteren, en jij wimpelt het af alsof het bedrijven "geen fuck kan schelen." Niets is minder waar.
Het kan bedrijven hooguit wat schelen dat ze de juiste doelgroepen targeten maar wat youtube nu doet is niet een tool geven om de juiste doelgroep te vinden maar om controverse te ontlopen. Dat zijn 2 verschillende tools.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172909571
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het kan bedrijven hooguit wat schelen dat ze de juiste doelgroepen targeten maar wat youtube nu doet is niet een tool geven om de juiste doelgroep te vinden maar om controverse te ontlopen. Dat zijn 2 verschillende tools.
Dat is ook targeting.

Maar goed, wat jij zei was:

Bedrijven kan het in principe geen fuck schelen waar hun ads getoont worden.

En daar klopt niets van.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:53:54 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172909804
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat is ook targeting.

Maar goed, wat jij zei was:

Bedrijven kan het in principe geen fuck schelen waar hun ads getoont worden.

En daar klopt niets van.
Ik ben het met je eens dat ik dat accurater had kunnen zeggen. Hoe dan ook bedoel ik dat binnen de context van wat ik zei. Als coca cola merkt dat advertisen richting neo-nazi's winstgevend is dan zullen ze vanuit zichzelf daar nooit problemen mee hebben. Dus in die zin kan het advertisers niks schelen. In de zin dat advertisers (bedrijven) zelf geen gewetensangst hebben mbt hun klanten. Dus wat dat betreft vind ik dat die zin prima klopt.
Dat advertisers het handig vinden om in te kunnen stellen dat ze vooral 14 tot 19 jarigen rond x-y tijd van de dag een ad te kunnen laten zien snap ik, dat snapt iedereen en daar had ik het ook niet over.

De reden dat advertisers aan de rem trokken is omdat een factoren die voorheen voor hen bijna 0,0 belang waren voor hun specifieke campaigns ineens belangrijk werden omdat ze geslagen werden door de een 1-2-tje van de media en bepaalde linkse activisten. De tools die youtube nu gaat brengen zijn er om DIE problemen aan te pakken.

Snap je het verschil tussen het vermijden van een consument (uit angst voor weggegooit geld) en het vermijden van een video (uit angst voor boze niet-consumenten die doen alsof je met jouw advertisement direct ondersteunend bent voor de ideologie van de content creator).
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:59:06 #71
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_172909958
centrum linkse homo, gek-rechts, redelijk-rechts...
m'n oren flapperen.
geweldig topic!
ik ben zelf een voorstander van lekkere geuren, interessante hobbies, goede meningen en normale muziek.
Huig
pi_172911990
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nu kunnen ze het nog gooien op het principe dat alles overal getoond wordt. Straks is die verdediging niets meer waard.
Tja, nu helpt dat gooien niet echt, vandaar dat adverteerders meer invloed krijgen op waar hun reclame bij getoond wordt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172912175
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat ik dat accurater had kunnen zeggen. Hoe dan ook bedoel ik dat binnen de context van wat ik zei. Als coca cola merkt dat advertisen richting neo-nazi's winstgevend is dan zullen ze vanuit zichzelf daar nooit problemen mee hebben. Dus in die zin kan het advertisers niks schelen. In de zin dat advertisers (bedrijven) zelf geen gewetensangst hebben mbt hun klanten. Dus wat dat betreft vind ik dat die zin prima klopt.
Dat advertisers het handig vinden om in te kunnen stellen dat ze vooral 14 tot 19 jarigen rond x-y tijd van de dag een ad te kunnen laten zien snap ik, dat snapt iedereen en daar had ik het ook niet over.

De reden dat advertisers aan de rem trokken is omdat een factoren die voorheen voor hen bijna 0,0 belang waren voor hun specifieke campaigns ineens belangrijk werden omdat ze geslagen werden door de een 1-2-tje van de media en bepaalde linkse activisten. De tools die youtube nu gaat brengen zijn er om DIE problemen aan te pakken.

Snap je het verschil tussen het vermijden van een consument (uit angst voor weggegooit geld) en het vermijden van een video (uit angst voor boze niet-consumenten die doen alsof je met jouw advertisement direct ondersteunend bent voor de ideologie van de content creator).
Dat is op zich te simpel gedacht. Tuurlijk zijn er bedrijven die geen enkele moeite hebben met de denkbeelden van hun afzetmarkt, maar er zijn ook genoeg bedrijven die dat wel hebben en die uit principe daar niet mee geassocieerd willen worden.
Voor dit bericht maakt de motivatie van de bedrijven om meer controle te hebben over de plaatsing van advertenties niet echt veel uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:28:56 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172916376
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, nu helpt dat gooien niet echt, vandaar dat adverteerders meer invloed krijgen op waar hun reclame bij getoond wordt.
Het helpt prima. Als youtube en adverteerders consistent hand in hand tegendruk blijven geven.

Maar youtube breekt de linie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172917359
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 00:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het helpt prima. Als youtube en adverteerders consistent hand in hand tegendruk blijven geven.

Nee hoor, mensen trappen er niet in dat de adverteerder geen controle heeft over de plaatsing.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:07:26 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172919180
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee hoor, mensen trappen er niet in dat de adverteerder geen controle heeft over de plaatsing.
Waarom zouden ze er niet in trappen als het gewoon de waarheid is?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172919331
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zouden ze er niet in trappen als het gewoon de waarheid is?
het is geen waarheid meer aangezien YouTube blijkbaar bij sommige kanalen veel minder advertenties plaatst. Maar dat gebeurt niet alleen bij links recht vage tegenstellingen, ook geopolitieke gevoelige kanalen als china uncensored krijgen minder inkomsten.
pi_172919385
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zouden ze er niet in trappen als het gewoon de waarheid is?
Omdat de adverteerder wel degelijk invloed heeft op waar de advertentie te zien is. Men kan zich dus niet verschuilen achter de zogenaamde willekeur van het medium waarop ze adverteren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172920969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:59 schreef Orwell het volgende:
centrum linkse homo, gek-rechts, redelijk-rechts...
m'n oren flapperen.
geweldig topic!
ik ben zelf een voorstander van lekkere geuren, interessante hobbies, goede meningen en normale muziek.
Daar kan over getwist worden. Wie bepaalt wat een goede mening is? En wat de één goede muziek vindt kan de ander wel vervelende herrie vinden :)
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:37:10 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172922908
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

het is geen waarheid meer aangezien YouTube blijkbaar bij sommige kanalen veel minder advertenties plaatst. Maar dat gebeurt niet alleen bij links recht vage tegenstellingen, ook geopolitieke gevoelige kanalen als china uncensored krijgen minder inkomsten.
Niet meer inderdaad sinds youtube met bots channels en videos hebben geclassified op basis van trefwoorden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:38:02 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172922931
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat de adverteerder wel degelijk invloed heeft op waar de advertentie te zien is. Men kan zich dus niet verschuilen achter de zogenaamde willekeur van het medium waarop ze adverteren.
Adverteerders hadden die invloed niet. Ze konden selecteren op gegevens van de kijker, niet op gegevens van de video. Nu hebben ze die tool (half) gemaakt om ook op video te kunnen selecteren en valt dat excuus dus weg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172923347
Is er nou echt geen partij die er brood inziet een combinatie van Twitter, Reddit en Youtube te maken? Een partij die zich niet laat besturen door pc-autoritarisme.
pi_172929566
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Adverteerders hadden die invloed niet. Ze konden selecteren op gegevens van de kijker, niet op gegevens van de video. Nu hebben ze die tool (half) gemaakt om ook op video te kunnen selecteren en valt dat excuus dus weg.
Die invloed hadden ze wel, men kan zelf kiezen of men op youtube adverteert of niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172929587
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:53 schreef LelijKnap het volgende:
Is er nou echt geen partij die er brood inziet een combinatie van Twitter, Reddit en Youtube te maken? Een partij die zich niet laat besturen door pc-autoritarisme.
Wat let je?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:17:30 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172929672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die invloed hadden ze wel, men kan zelf kiezen of men op youtube adverteert of niet.
Dat is dus niet hetzelfde als invloed hebben op wat voor video's je adverteert.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172929762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:53 schreef LelijKnap het volgende:
Is er nou echt geen partij die er brood inziet een combinatie van Twitter, Reddit en Youtube te maken? Een partij die zich niet laat besturen door pc-autoritarisme.
Als jij een manier weet om dit rendabel te maken zonder advertenties, dan wordt je de rijkste mens op Aarde.
1 + 1 = blauw
pi_172931552
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:22 schreef Kamina het volgende:

[..]

Als jij een manier weet om dit rendabel te maken zonder advertenties, dan wordt je de rijkste mens op Aarde.
Waarom zonder advertenties?
pi_172931741
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom zonder advertenties?
Daarmee doorbreek je de macht van de adverteerder
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172931789
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:55 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom zonder advertenties?
Omdat dat de voornaamste bron van inkomsten is voor youtube, en dat bepaalt wat wel of niet aantrekkelijk is om te tonen.
1 + 1 = blauw
pi_172931820
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is dus niet hetzelfde als invloed hebben op wat voor video's je adverteert.
Dat maakt verder niet uit. Adverteerders zijn aan te spreken op het medium waarop ze adverteren.
Het nieuwe youtubebeleid zorgt er voor dat ze in dit geval binnen het platform kunnen bepalen welke content wel of kunt van hun reclame wordt voorzien. .
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:06:23 #91
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172931909
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat maakt verder niet uit. Adverteerders zijn aan te spreken op het medium waarop ze adverteren.
Het nieuwe youtubebeleid zorgt er voor dat ze in dit geval binnen het platform kunnen bepalen welke content wel of kunt van hun reclame wordt voorzien. .
Wat is een moeilijker verhaal voor een adverteerder die getarget wordt door de MSM

"We adverteren net zoals iedereen op youtube, en als je op youtube adverteert adverteer je op elke video"

of

"We adverteren op youtube en ondanks de tools is onze ad toch te zien op een controversiele video en we kunnen niet zo goed bewijzen dat dat niet expres was of een ongelukje"
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172931988
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:02 schreef Kamina het volgende:

[..]

Omdat dat de voornaamste bron van inkomsten is voor youtube, en dat bepaalt wat wel of niet aantrekkelijk is om te tonen.
Kan er geen 'blind' systeem bedacht worden? Adverteerders betalen voor x aantal views. De site zoekt (algoritme) uit bij welke vids ze getoond moeten worden. Of andersom dan eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2017 20:11:52 ]
pi_172932215
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is een moeilijker verhaal voor een adverteerder die getarget wordt door de MSM

"We adverteren net zoals iedereen op youtube, en als je op youtube adverteert adverteer je op elke video"

of

"We adverteren op youtube en ondanks de tools is onze ad toch te zien op een controversiele video en we kunnen niet zo goed bewijzen dat dat niet expres was of een ongelukje"
In het tweede geval kan de adverteerder youtube aansprakelijk stellen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:23:41 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172932317
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

In het tweede geval kan de adverteerder youtube aansprakelijk stellen.
Nope. Ourtagers don't care.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172932349
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kan er geen 'blind' systeem bedacht worden? Adverteerders betalen voor x aantal views. De site zoekt (algoritme) uit bij welke vids ze getoond moeten worden. Of andersom dan eigenlijk.
Dat zou idd een mooi systeem zijn.
pi_172932835
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nope. Ourtagers don't care.
Jawel, daarom wordt dit als censuur gezien: adverteerders kunnen nu beslissen dat hun materiaal niet te zien is bij bepaalde videos.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172932873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou idd een mooi systeem zijn.
Maar ook dan geldt dat controversiële video's minder advertentieopbrengsten krijgen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172933168
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar ook dan geldt dat controversiële video's minder advertentieopbrengsten krijgen.
Dat is dan idd de keerzijde.
pi_172934719
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kan er geen 'blind' systeem bedacht worden? Adverteerders betalen voor x aantal views. De site zoekt (algoritme) uit bij welke vids ze getoond moeten worden. Of andersom dan eigenlijk.
Dat kan, maar dan kan je als investeerder niet inschatten waar je geld naar toe gaat.
1 + 1 = blauw
pi_172935258
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:57 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan kan je als investeerder niet inschatten waar je geld naar toe gaat.
Ergo; /care.
pi_172939986
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is dus niet hetzelfde als invloed hebben op wat voor video's je adverteert.
Rechtstreeks van Google's handleiding voor YouTube targeting methodes:
quote:
Content targeting methods let you define where you want your ads to show. These include:

Placements: Target unique channels, videos, apps, websites, or placements within websites. For example, you can target an entire high traffic blog or just the homepage of a popular news site.

Placements can include:
- YouTube channels
- YouTube videos
- Websites on the Display Network
- Apps on the Display Network
Dit is niet heel nieuw ofzo.
  zondag 6 augustus 2017 @ 03:19:53 #102
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172940043
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 22:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ergo; /care.
Voor zowel een bedrijf als youtube als een adverteerder is dat van groot belang.
1 + 1 = blauw
  zondag 6 augustus 2017 @ 11:23:25 #103
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172942776
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 03:08 schreef illusions het volgende:

[..]

Rechtstreeks van Google's handleiding voor YouTube targeting methodes:

[..]

Dit is niet heel nieuw ofzo.
Dit beschrijft het kunnen targeten van ads op specifieke video's. Daar hebben we het niet over.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 6 augustus 2017 @ 11:27:58 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172942856
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172942923
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 11:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit beschrijft het kunnen targeten van ads op specifieke video's. Daar hebben we het niet over.
Oh, daar hebben we het zeker wel over. Dat zeg je zelf:

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is dus niet hetzelfde als invloed hebben op wat voor video's je adverteert.
Je kunt op specifieke video's, op channels, genres, tags, etc. adverteren, zowel includeren als excluderen. ;)
pi_172946603
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:53 schreef LelijKnap het volgende:
Is er nou echt geen partij die er brood inziet een combinatie van Twitter, Reddit en Youtube te maken? Een partij die zich niet laat besturen door pc-autoritarisme.
Zelfs als je dat al voor elkaat krijgt, is er een groeiplafond, waarboven je of opgekocht of zodanig tegengewerkt wordt dat je geen alternatief wordt.

Daarom ook zijn die beweringen hier over "vrije markt" volslagen waanzin. Het is een en al monopolisme en gestuurd door de bekende belangenbeheerders. -edit- is gewoon van Google, en daar zit weer militair-industrieel geld in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 06-08-2017 17:17:11 ]
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172947396
quote:
12s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zelfs als je dat al voor elkaat krijgt, is er een groeiplafond, waarboven je of opgekocht of zodanig tegengewerkt wordt dat je geen alternatief wordt.

Daarom ook zijn die beweringen hier over "vrije markt" volslagen waanzin. Het is een en al monopolisme en gestuurd door de bekende belangenbeheerders. is gewoon van Google, en daar zit weer militair-industrieel geld in.
Dit is gewoon gejammer van iemand die niets weet te presteren in zijn leven en daar van de schuld bij anderen neerlegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 06-08-2017 17:17:24 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 6 augustus 2017 @ 19:18:01 #108
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172953249
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kan er geen 'blind' systeem bedacht worden? Adverteerders betalen voor x aantal views. De site zoekt (algoritme) uit bij welke vids ze getoond moeten worden. Of andersom dan eigenlijk.
Geld is macht, dus de geldschieters kunnen druk uitoefenen, bijvoorbeeld op hoe dat algoritme z'n selectie maakt van video's.
1 + 1 = blauw
  zondag 6 augustus 2017 @ 19:31:34 #109
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172953603
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 19:18 schreef Kamina het volgende:

[..]

Geld is macht, dus de geldschieters kunnen druk uitoefenen, bijvoorbeeld op hoe dat algoritme z'n selectie maakt van video's.
Is dat ook niet gewoon een gevolg van vrije marktwerking?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 6 augustus 2017 @ 19:34:50 #110
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172953680
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 19:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Is dat ook niet gewoon een gevolg van vrije marktwerking?
Dat denk ik wel.
1 + 1 = blauw
  maandag 7 augustus 2017 @ 02:38:34 #111
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_172962863
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar kan over getwist worden. Wie bepaalt wat een goede mening is? En wat de één goede muziek vindt kan de ander wel vervelende herrie vinden :)
ik vermoed dat je een heel lief en aardig persoon bent met het hart op de goede plek etc
maar ik kan niet op je opmerking reageren zonder je te beledigen..
en zal het derhalve nalaten.
Huig
  maandag 7 augustus 2017 @ 02:41:55 #112
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_172962878
quote:
12s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zelfs als je dat al voor elkaat krijgt, is er een groeiplafond, waarboven je of opgekocht of zodanig tegengewerkt wordt dat je geen alternatief wordt.

Daarom ook zijn die beweringen hier over "vrije markt" volslagen waanzin. Het is een en al monopolisme en gestuurd door de bekende belangenbeheerders. -edit- is gewoon van Google, en daar zit weer militair-industrieel geld in.
exact.
het is communisme vermomd als kapitalisme.
vrije markt me reet
Huig
pi_172962882
Youtube mag doen wat het zelf wil, gisteren stond er zo'n regenboog naast hun logo en was een link naar zo'n linkse genderneutraal propaganda video, weet je meteen hoe de vork in hun steel zit bij die videosite.

Zou wel fijn zijn als de grotere namen met podcasts en artiesten massaal youtube gaan weren. Make Vimeo Great Today ofzoiets.
  maandag 7 augustus 2017 @ 08:09:15 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172963475
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 02:43 schreef Nober het volgende:
Youtube mag doen wat het zelf wil, gisteren stond er zo'n regenboog naast hun logo en was een link naar zo'n linkse genderneutraal propaganda video, weet je meteen hoe de vork in hun steel zit bij die videosite.

Zou wel fijn zijn als de grotere namen met podcasts en artiesten massaal youtube gaan weren. Make Vimeo Great Today ofzoiets.
Want je zou je er prettiger bij voelen als YouTube niet zichtbaar steun betuigt aan mensen anders dan hetero?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172963644
quote:
5s.gif Op maandag 7 augustus 2017 08:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want je zou je er prettiger bij voelen als YouTube niet zichtbaar steun betuigt aan mensen anders dan hetero?
Hoe dúrven ze!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 7 augustus 2017 @ 08:49:17 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172963775
quote:
5s.gif Op maandag 7 augustus 2017 08:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want je zou je er prettiger bij voelen als YouTube niet zichtbaar steun betuigt aan mensen anders dan hetero?
Ik heb het filmpje niet gezien maar ik weet dat google niet vies is van een potje politiceren.

Steun voor minderheden is prima maar het gebeurt vrij vaak dat het gekoppeld wordt aan negatieve waardeoordelen over bepaalde delen van de bevolking of bepaalde partijen of aan ongerelateerde activistische content wat als bagage mee wordt gegeven.

Dan haak ik zelf vaak af. Als je het niet simpel, constructief, inclusief kan brengen doe het dan liever helemaal niet want je bent dan gewoon actief mensen weg aan het duwen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172963956
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 02:38 schreef Orwell het volgende:

[..]

ik vermoed dat je een heel lief en aardig persoon bent met het hart op de goede plek etc
maar ik kan niet op je opmerking reageren zonder je te beledigen..
en zal het derhalve nalaten.
Ik vermoed dat je hier op een sneaky manier zonder de woorden te noemen, toch iemand probeert te beledigen, of duidelijk maakt dat je diegene zou beledigen. Chapeau hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 02:41 schreef Orwell het volgende:

[..]

exact.
het is communisme vermomd als kapitalisme.
vrije markt me reet
Ik vermoed dat je geen flauw benul hebt van de verschillen tussen communisme en kapitalisme.
pi_172963990
quote:
12s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zelfs als je dat al voor elkaat krijgt, is er een groeiplafond, waarboven je of opgekocht of zodanig tegengewerkt wordt dat je geen alternatief wordt.

Daarom ook zijn die beweringen hier over "vrije markt" volslagen waanzin. Het is een en al monopolisme en gestuurd door de bekende belangenbeheerders. -edit- is gewoon van Google, en daar zit weer militair-industrieel geld in.
Vrije markt gaat gepaard met monopolieposities. Als de overheid een plek vrij zou houden voor David zodat hij een eerlijk gevecht met Goliath aan zou kunnen gaan, dan is het geen vrije markt meer, maar dat snap je kennelijk niet, net zoals je bazelt over de term "militair-industrieel," wat je ook compleet uit je duim hebt gezogen.
pi_172964057
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 02:43 schreef Nober het volgende:
Youtube mag doen wat het zelf wil, gisteren stond er zo'n regenboog naast hun logo en was een link naar zo'n linkse genderneutraal propaganda video, weet je meteen hoe de vork in hun steel zit bij die videosite.

Zou wel fijn zijn als de grotere namen met podcasts en artiesten massaal youtube gaan weren. Make Vimeo Great Today ofzoiets.
Je verwacht dat vimeo meer homofoob is en dat artiesten daarom vimeo gaan steunen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:36:07 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_172965467
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 02:38 schreef Orwell het volgende:

[..]

ik vermoed dat je een heel lief en aardig persoon bent met het hart op de goede plek etc
maar ik kan niet op je opmerking reageren zonder je te beledigen..
en zal het derhalve nalaten.
U bent een heer. Geniaal opgelost :D
pi_172966321
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

U bent een heer. Geniaal opgelost :D
Je bent te goed voor deze wereld. ;)
pi_172970160
quote:
5s.gif Op maandag 7 augustus 2017 08:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want je zou je er prettiger bij voelen als YouTube niet zichtbaar steun betuigt aan mensen anders dan hetero?
Ik voel mij vandaag een baby van 20 dagen oud, daar houdt youtube kennelijk van.

Dat iemand niet hetero is ging het niet over.
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:05:27 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172970215
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 14:02 schreef Nober het volgende:

Ik voel mij vandaag een baby van 20 dagen oud, daar houdt youtube kennelijk van.

Dat iemand niet hetero is ging het niet over.
Zolang je er anderen niet mee schaadt, moet je je vooral voelen zoals je je wilt voelen. Een boodschap die imo niet goed genoeg uitgedragen kan worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172973056
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 02:41 schreef Orwell het volgende:

[..]

exact.
het is communisme vermomd als kapitalisme.
vrije markt me reet
Ja zoiets. Communisme is ook gewoon fascisme met een ander maskertje voor. Dat is zeker het geval bij die enorme corporaties. Het heet niet voor niets corporatisme.

Waarbij de staat een onvrije markt creeert met (belasting)voordeeltjes, invloed van politiek, militair-industrieel (zeker in het geval van Google), etc. etc.

Een enthousiaste ondernemer kan daar nooit tegenop boksen, ook omdat die enorme bedrijven een hele zwik advocaten in dienst hebben om jou kapot te maken.

In een vrije markt zijn monopolies slechts beperkt houdbaar. In het crapitalisme wat in de wereld heerst is het een must.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 7 augustus 2017 @ 16:28:40 #125
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172973497
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:09 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

...
In een vrije markt zijn monopolies slechts beperkt houdbaar.
...
Whut?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 21:05:16 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_172980075
'Een Franse videoblogster werd geselecteerd om Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker te interviewen. Een eer, zou je denken. Maar ze kreeg van YouTube te verstaan dat ze beter geen lastige vragen stelde. Dat schrijft Politico.

"Het bleek dat ze verwachtten dat ik enkel makkelijke vragen stelde", vertelt Laetitia Birbes in een Facebookvideo over de richtlijnen die ze van YouTube meekreeg. "De enige bedoeling was om reclame te maken voor Juncker."

Het interview, gesponsord door YouTube, Euronews en het online platform Debating Europe, vond donderdag online plaats, een dag nadat Juncker zijn State of the Union had voorgesteld in het Europees Parlement. Aan de Franse website Rue 89 vertelde Birbes dat YouTube haar aanvankelijk verzekerde dat het haar vrij stond eender welke vraag te stellen, maar dat een vertegenwoordiger van de videowebsite haar vervolgens suggereerde vragen te stellen als "Wat is geluk", en te informeren naar Junckers oude Nokia-gsm of zijn hond Plato.

Bij belangrijkere vragen deed YouTube volgens Birbes heel wat moeilijker. "Dat zal je eerst met Junckers woordvoerster moeten bespreken", klonk het. "In het begin realiseerde ik me dat YouTube me zachtjes probeerde te beïnvloeden", zegt Birbes in haar videoverklaring. "Maar toen werd het ernstiger en voelde ik me bedreigd."

Birbes filmde het gesprek dat ze voor het interview met YouTube had, en plaatste die video op Facebook. "Je wil het hebben over lobbyen door bedrijven. Maar je kan de Europese Commissie en YouTube, en alle mensen die in jou geloven, niet zomaar beledigen", zegt de YouTube-medewerker. Om er dan een nauwelijks verhuld dreigement aan te te voegen. "Tenzij je niet van plan bent nog lang een groot publiek te bereiken op Youtube".

Bron: https://www.demorgen.be/p(...)et-juncker-b30467b5/
pi_172986258
Ah, de beroemde "vrije markt" van Junker-22 aan het werk... :')

Goed stuk, laat een heel duidelijke manier van beïnvloeding zien die dan nog net legaal is maar natuurlijk zo fout als de neten.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:15:31 #128
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_172986848
http://www.activistpost.c(...)piracy-theories.html

Wat google doet is de moderne variant van Fahrenheit 451
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:27:56 #129
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_172986995
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:53:00 #130
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_172989005
Intolerant Leftist internet gatekeepers silence all dissenting views and demand absolute obedience to their cult narratives

Natural News is routinely subjected to the most insane, unjustified censorship yet witnessed in the news industry. At a time when Leftists demand First Amendment protections for media outlets that are savaging President Trump with false accusations and fictitious sources, they reject any real embracing of the First Amendment when it comes to websites that publish views they don’t like. (In their minds, “free speech” only protects their speech, but not yours.)

Natural News has published numerous stories critical of Mark Zuckerberg and left-wing cult fanaticism, refusing to be silenced by the tolerati of the delusional Left which has devolved into a culture of internet bullies and delusional sh#theads. The internet has truly entered a phase where stating any true facts about vaccines or transgenderism gets you immediately banned by left-wing internet gatekeepers like Google, Facebook, YouTube and Twitter.

Merely stating obvious, irrefutable facts — such as “men cannot give birth to children” — gets you censored and labeled a “hate speech” proponent. Pointing out real scientific data — such as the fact that vaccines contain over 50,000 ppb of mercury, a toxic heavy metal — gets you labeled a “conspiracy” website

http://www.naturalnews.co(...)ization-dangers.html

Fahrenheit 451 politieke correctheid

Gevaarlijke tijd zitten we.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:45:10 #131
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172989447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:53 schreef Lambiekje het volgende:
Fahrenheit 451 politieke correctheid

Gevaarlijke tijd zitten we.
Als ze nou eens op een normale toon het debat aan zouden gaan... :') 'left-wing cult fanaticism' :D "True facts" about vaccines. _O-

Heerlijk Biek! c_/
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172989516
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als ze nou eens op een normale toon het debat aan zouden gaan... :') 'left-wing cult fanaticism' :D "True facts" about vaccines. _O-

Heerlijk Biek! c_/
Vorige week vond Lambiekje Facebook nog gewoon een internetplatform. Geen reden om er kritiek op te hebben :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:25:17 #133
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_172992992
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als ze nou eens op een normale toon het debat aan zouden gaan... :') 'left-wing cult fanaticism' :D "True facts" about vaccines. _O-

Heerlijk Biek! c_/
kijk naar italie.

Ik hoop dat men heft in eigen hand neemt.

Ik kan niet wachten op nieuwsberichten van mysteriuze doden en afgebrande ziekenhuizen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:26:54 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172993039
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kijk naar italie.

Ik hoop dat men heft in eigen hand neemt.

Ik kan niet wachten op nieuwsberichten van mysteriuze doden en afgebrande ziekenhuizen.
Yaaayy... oproepen tot moord en vernieling |:( Dit is zelfs voor jou een trieste actie.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:26:57 #135
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_172993042
http://nieuws.tpo.nl/2017(...)he-memo-gaat-viraal/

Ondertussen wordt je kop eraf gehakt als je m/v benoemt.

En jawel de Google medewerker is exit.

Lgbt terreur wordt met dag grimmiger.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:27:19 #136
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172993054
En dat siert je... Dat jij anderen van 'fanaticism' durft te beschuldigen... :N
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:28:33 #137
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_172993076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Yaaayy... oproepen tot moord en vernieling |:( Dit is zelfs voor jou een trieste actie.
Ik heb al vaker benoemt dat alleen voor vaccin medici de snelrechtexecutie moet ingevoerd worden.

Ik ben tegen doodstraf maar voor die lowlife moet pet direct uitzondering gemaakt worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:32:16 #138
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172993159
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb al vaker benoemt dat alleen voor vaccin medici de snelrechtexecutie moet ingevoerd worden.

Ik ben tegen doodstraf maar voor die lowlife moet pet direct uitzondering gemaakt worden.
:|W
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_172994855
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ben tegen doodstraf
Nee, dat ben je niet.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:14:24 #140
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172995626
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb al vaker benoemt dat alleen voor vaccin medici de snelrechtexecutie moet ingevoerd worden.

Ik ben tegen doodstraf maar voor die lowlife moet pet direct uitzondering gemaakt worden.
Dan ben je dus vóór.
1 + 1 = blauw
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:28:16 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_172995924
quote:
18s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Ah, de beroemde "vrije markt" van Junker-22 aan het werk... :')

Goed stuk, laat een heel duidelijke manier van beïnvloeding zien die dan nog net legaal is maar natuurlijk zo fout als de neten.
Zeker fout. Eigenlijk onomwonden censuur. Van tevoren al.
pi_173000877
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kijk naar italie.

Ik hoop dat men heft in eigen hand neemt.

Ik kan niet wachten op nieuwsberichten van mysteriuze doden en afgebrande ziekenhuizen.
In Italië is vaccinatie al jaren verplicht, dus teken daar maar niet op.
Wij in Nederland hebben het geluk dat je je zolderkamertje niet verlaat en dus geen daad bij het woord voegt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:55:13 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173001337
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb al vaker benoemt dat alleen voor vaccin medici de snelrechtexecutie moet ingevoerd worden.

Oeh dan komen die chemtrailspuiters er nog goed van af. Dat is wel lief van je biekje!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173002423
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

In Italië is vaccinatie al jaren verplicht, dus teken daar maar niet op.
Wij in Nederland hebben het geluk dat je je zolderkamertje niet verlaat en dus geen daad bij het woord voegt.
Volgens mij pas sinds kort hoor.

https://frontpage.fok.nl/(...)enten-verplicht.html

Wel een goede zaak natuurlijk.
pi_173002486
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Volgens mij pas sinds kort hoor.

https://frontpage.fok.nl/(...)enten-verplicht.html

Wel een goede zaak natuurlijk.
Nee, er zijn enkele aan toegevoegd.
Vaccinatie tegen een aantal andere ziekten was al verplicht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173002489
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kijk naar italie.
Italië, met verplichte vaccinaties, heeft natuurlijk wel een historie als het om fascisme gaat...

Erg genoeg, daar niet van.

quote:
Ik hoop dat men heft in eigen hand neemt.
Charmante, maar ijdele hoop. De kikker in de pan. ;)
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173002887
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:01 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Italië, met verplichte vaccinaties, heeft natuurlijk wel een historie als het om fascisme gaat...


Apart dat uitgerekend jij fascisme erg vindt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:17:58 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_173002890
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:01 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Italië, met verplichte vaccinaties, heeft natuurlijk wel een historie als het om fascisme gaat...

Erg genoeg, daar niet van.

[..]

Charmante, maar ijdele hoop. De kikker in de pan. ;)
Maar dat fascisme in Italië ten tijde van de tweede wereldoorlog heeft dan weer niets met verplichte vaccinaties te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 09-08-2017 09:22:14 ]
pi_173003004
Het van staatswege kerngezonde mensen verplichten een injectie tot zich te nemen is puur fascisme.

Fascism is a form of radical authoritarian nationalism, characterized by dictatorial power, forcible suppression of opposition...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173003033
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:21 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Het van staatswege kerngezonde mensen verplichten een injectie tot zich te nemen is puur fascisme.

Fascism is a form of radical authoritarian nationalism, characterized by dictatorial power, forcible suppression of opposition...
Dat blijkt niet uit je citaat. ..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 9 augustus 2017 @ 02:16:23 #151
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_173010771
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 09:04 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je hier op een sneaky manier zonder de woorden te noemen, toch iemand probeert te beledigen, of duidelijk maakt dat je diegene zou beledigen. Chapeau hoor.

schitterend geformuleerd, ilusions..!
hulde
Huig
  woensdag 9 augustus 2017 @ 02:33:45 #152
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_173010860
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dat fascisme ten tijde van de tweede wereldoorlog heeft dan weer niets met verplichte vaccinaties te maken.
helemaal niets..?
dat is nogal een bewering.

is er geen relatie of zie je de relatie niet.
(subtiel verschil)
Huig
pi_173012082
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:21 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Het van staatswege kerngezonde mensen verplichten een injectie tot zich te nemen is puur fascisme.

Fascism is a form of radical authoritarian nationalism, characterized by dictatorial power, forcible suppression of opposition...
Zieke mensen vaccineren is mosterd na de maaltijd.
1 + 1 = blauw
pi_173012854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:33 schreef Orwell het volgende:

[..]

helemaal niets..?
dat is nogal een bewering.

is er geen relatie of zie je de relatie niet.
(subtiel verschil)
Nee helemaal niets. Trouwens Cameraman had het over het fascisme in Italië tijdens de tweede wereldoorlog dus daar sloeg mijn reactie op.
Ik wil dat er nog wel even tussen frotten als je het dan beter begrijpt?

Maar we dwalen af. Van Youtube naar Italië en vaccinaties.
Dus graag on topic weer.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:04:42 #155
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173018537
http://www.adweek.com/dig(...)and-safety-concerns/

Gisteren ook op BNR een (volgens mij) herhaling waarin bovenstaande besproken werd. Op zich wel verhelderend en interessant.
De meest opvallende conclusies waren dat P&G boos is over banners en ads op clickbait sites. Dus ze betalen wel voor een view, wat eigenlijk geen view is.
En ze waren boos over de selectiviteit van het algoritme. Ze hadden geen sturing op de content waar de Ad werd getoond.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173026604
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:04 schreef SicSicSics het volgende:
http://www.adweek.com/dig(...)and-safety-concerns/

Gisteren ook op BNR een (volgens mij) herhaling waarin bovenstaande besproken werd. Op zich wel verhelderend en interessant.
De meest opvallende conclusies waren dat P&G boos is over banners en ads op clickbait sites. Dus ze betalen wel voor een view, wat eigenlijk geen view is.
En ze waren boos over de selectiviteit van het algoritme. Ze hadden geen sturing op de content waar de Ad werd getoond.
Daar hebben ze natuurlijk wel een punt. Ze betalen grof geld. Daar mag je ook wat voor terugverwachten.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:36:35 #157
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173034655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:31 schreef Lavenderr het volgende:
Daar hebben ze natuurlijk wel een punt. Ze betalen grof geld. Daar mag je ook wat voor terugverwachten.
Klopt! P&G alleen had een online budget van 300 (?) miljoen.

Tevens maken zij 'laag betrokken' producten. Proucten met weinig image building en dergelijke. En zelfs zij willen sturing op de content die getoond wordt bij hun producten. Laat staan voor een product als Coca Cola, of Nike of iets dergelijks. Die bouwen alleen maar image. Dan boeit het de adverteerders dus echt wél welke content er getoond wordt bij hun ads.

Zou ook raar zijn natuurlijk;
Dove reclame over prachtige vrouwen voor een filmpje met een rand dat vrouwen niet moeten mauwen. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173035151
quote:
6s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt! P&G alleen had een online budget van 300 (?) miljoen.

Tevens maken zij 'laag betrokken' producten. Proucten met weinig image building en dergelijke. En zelfs zij willen sturing op de content die getoond wordt bij hun producten. Laat staan voor een product als Coca Cola, of Nike of iets dergelijks. Die bouwen alleen maar image. Dan boeit het de adverteerders dus echt wél welke content er getoond wordt bij hun ads.

Zou ook raar zijn natuurlijk;
Dove reclame over prachtige vrouwen voor een filmpje met een rand dat vrouwen niet moeten mauwen. :')
Ja, dat zou bizar zijn, maar aan de andere kant gebeuren er een heleboel bizarre dingen momenteel.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:12:32 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173035213
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:09 schreef Lavenderr het volgende:

Ja, dat zou bizar zijn, maar aan de andere kant gebeuren er een heleboel bizarre dingen momenteel.
Ja, maar als mondiaal opererende organisatie ga je jezelf echt niet in de vingers snijden door domme keuzes. Er is wél zoiets als slechte publiciteit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173035405
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, maar als mondiaal opererende organisatie ga je jezelf echt niet in de vingers snijden door domme keuzes. Er is wél zoiets als slechte publiciteit.
Nou en of. ze zullen de gevolgen dan ook nog wel ondervinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')