abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172858285
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:36 schreef Amavi het volgende:

[..]

mijn stap is, zoals ik zei, stoppen met school en mijn uiterste best doen om welk baantje dan ook maar aan te nemen. gaat alleen iets minder vlot dan verwacht.
Ik denk echt dat je eerste stap beter bij een instantie aankloppen is. Dat is eng, vond/vind ik zelf ook. En je gaat waarschijnlijk genoeg onhandige mensen tegenkomen, maar het is nogal wat om met 21 jaar alles wat je geleerd hebt tijdens je opvoeding op de tweede plank te zetten en voor jezelf te kiezen als die opvoeding nogal fucked up was.
Laten we dansen!
pi_172858520
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Je hebt geen basis en je hebt zeker geen buffer. Denk je soms dat je de enige bent die een schoonmaakdoekje weet te hanteren? Ik zal je even van die illusie afhelpen, er staan 10.000 voor je in de rij.
Misschien moet je wat productieve tips wegzetten in plaats dat doemdenken? Niet iedereen gaat direct van de middelbare school een diploma halen en een goede baan scoren. En waarom zou simpel werk niet het begin van een basis kunnen zijn? :?
Laten we dansen!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:19:50 #103
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172858575
Maar ts, als je eerst een baan zou nemen zou je gelijk je inkomen weer mogen inleveren bij je moeder.
Dat is dus niet de beste route om op je zelf te gaan.

Ga weer naar school, vraag stufi aan en ga op zoek naar een kamer.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:23:57 #104
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172858684
En ik weet niet hoe hoog je het wil gaan spelen, maar geld dat voor jou gespaard is en op jouw naam heeft gestaan is van jou. Jouw vader heeft dus diefstal gepleegd. Technisch gezien zou je daarvoor een rechtszaak kunnen aanspannen, maar ik denk zo dat dat tot een definitieve breuk zou leiden. :{

Ik forum even mobiel dus heb wellicht wat gemist maar hebben ze die 3 opleidingen wel voor je betaald?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:39:23 #105
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172859027
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Je hebt geen basis en je hebt zeker geen buffer. Denk je soms dat je de enige bent die een schoonmaakdoekje weet te hanteren? Ik zal je even van die illusie afhelpen, er staan 10.000 voor je in de rij.
ja, maar van die 10.000 ben ik met mijn leeftijd wel 1 van de goedkopere medewerkers om aan te nemen vooral voor een fulltime functie, die op ieder moment van de dag beschikbaar is. ik deel nu hier mijn plan van aanpak om uitleg te geven en om van me af te schrijven, niet omdat ik nog van plan was om het te veranderen (al sta ik open voor positieve op of aanmerkingen).
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:46:08 #106
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172859161
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:19 schreef Elpis het volgende:
Maar ts, als je eerst een baan zou nemen zou je gelijk je inkomen weer mogen inleveren bij je moeder.
Dat is dus niet de beste route om op je zelf te gaan.

Ga weer naar school, vraag stufi aan en ga op zoek naar een kamer.
ik zorg er dit keer wel voor dat dat niet gebeurt. mijn stufi was gekregen geld, dat was nog tot daar aan toe en toen ging ik er ook niet tegenin, maar mijn loon zal ik wel een stokje voor steken.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:23 schreef Elpis het volgende:
En ik weet niet hoe hoog je het wil gaan spelen, maar geld dat voor jou gespaard is en op jouw naam heeft gestaan is van jou. Jouw vader heeft dus diefstal gepleegd. Technisch gezien zou je daarvoor een rechtszaak kunnen aanspannen, maar ik denk zo dat dat tot een definitieve breuk zou leiden. :{

Ik forum even mobiel dus heb wellicht wat gemist maar hebben ze die 3 opleidingen wel voor je betaald?
zou inderdaad kunnen, pa van een (oud) vriend van me is advocaat en zei ook dat ik grote kans heb om het te winnen. maar ten eerste weet ik nieteens bij welke bank die rekening was afgesloten laat staan wat het rekeningnummer was dus ik kan dat zelf niet traceren en denk niet dat hij ermee zal instemmen om dat te laten nakijken, en advocaten kosten ook geld. ging wel om een flink bedrag dus mocht ik in de nabije toekomst wl geld gaan verdienen om een advocaat van te kunnen betalen, dan ben ik ook zeker van plan om te kijken wat ik kan doen.

de enige reden dat ik op dit moment nog geen breuk wil (naast een dak boven mijn hoofd) is mijn hondje, daar moet ik me nog even overheen zetten. mijn moeder heeft al vaker gedreigd met dat als ik uit huis ga ik die hond niet meer te zien krijg. klinkt misschien kinderachtig maar dat beest heeft echt een soort therapeutische werking voor me ofzo, als ik me verslagen voel kan ik 3 minuten met dat beestje kroelen en dan ben ik al een stuk kalmer. maarja. die breuk komt er nog wel.

opleidingen en boeken heb ik zelf betaald door maximaal bij te lenen van duo + waar nodig een zorgverzekering, telefoonrekening terug te boeken zodat ik die maand het lesgeld kon betalen. maand erna; lesgeld terugboeken zodat ik de 2 andere kon betalen. zo betaalde ik dus elke maand dus wel iets niet, waardoor die schuld onstaan is.
pi_172859177
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Misschien moet je wat productieve tips wegzetten in plaats dat doemdenken? Niet iedereen gaat direct van de middelbare school een diploma halen en een goede baan scoren. En waarom zou simpel werk niet het begin van een basis kunnen zijn? :?
Er zij al genoeg productieve tips geweest. Daar kan ik echt niet veel meer aan bijdragen. Maar mijn tips: Uit huis en studie afmaken.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:49:48 #108
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172859230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:46 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Er zij al genoeg productieve tips geweest. Daar kan ik echt niet veel meer aan bijdragen. Maar mijn tips: Uit huis en studie afmaken.
ok, je mag wel stoppen met tips geven nu. heb je bijdrage wel gehoord, thanks.
pi_172859327
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:49 schreef Amavi het volgende:

[..]

ok, je mag wel stoppen met tips geven nu. heb je bijdrage wel gehoord, thanks.
Je moet er ook iets meedoen. En niet alleen met mijn tips.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 19:13:50 #110
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172859721
Als jij op papier kan aantonen dat de hond van jou is zou ik voordat je aankondigt uit huis te gaan de hond eerst veilig stellen elders.
pi_172859750
Dat is echt een klote situatie... Je zou je ook gewoon in kunnen schrijven bij een willekeurige opleiding en maximaal bij kunnen lenen+aanvullende beurs. Daarmee zou je wel makkelijk op jezelf kunnen wonen (geen randstad). Dan heb je wel ff de tijd om een baantje te vinden.

Enige nadeel is wel dat je dan wel je opleidingsmogelijkheden voor de toekomst moeilijker maakt. Tis een klote situatie en het zou eigenlijk niemand moeten overkomen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 19:18:57 #112
462892 HRC2020
Cold to be queen
pi_172859831
Ga op kamers, leen bij DUO, zoek een bijbaan voor in het weekend en klaar
Love trumps hate
pi_172860567
Wij hebben nu anoniem van je verhaal gehoord. Maar is er ook niet iemand die bekend is met je verhaal. Je zou namelijk hem of haar mee kunnen vragen naar de schoolverlaterambtenaar. Voor je drang om instanties op te bellen kan je dan weer iemand vragen die op een callcenter werkt of bij een klantenservice. Deze zijn namelijk mondig genoeg. Uiteindelijk ziet die beste man aan de andere kant om het geld binnen te halen. en dan is iets van geld beter dan geen geld.

Volgens mij staat deze nog niet in dit topic. maar je kan het maatjesproject van het oranjefonds eens proberen. Er zijn volwassenen maar ook jeugdige (waaronder ik) die mensen zoals jou helpen de eerste stappen te zetten. Want ook dat ga je nodig hebben als je op jezelf wilt.
pi_172861071
Doe je op dit moment nog een opleiding en hoe ver ben je hier mee? Als je nog bezig bent dan zou ik adviseren het wel af te maken omdat je dat veel meer kans geeft op werk. Misschien kun je je docenten in vertrouwen nemen over je thuissituatie en kunnen zij je meer vertellen over een bijbaantje die een beetje past bij je opleiding.

Als je op zoek bent naar werk: stap er echt zelf op af. Uitzendbureaus komen niet naar jou toe, je zult er de deur plat moeten lopen.

Je zegt dat je niet rond kunt komen terwijl je nog bij je ouders woont. Maak eens een overzicht voor jezelf met de kosten die je maandelijks hebt en het inkomen dat je hebt. Als je geld moet afstaan, zorg er dan in ieder geval voor dat je je eigen vaste lasten kunt betalen anders kom je alleen maar dieper in de schulden. Open een bankrekening waar je ouders niets van weten en waar ze niet op kunnen kijken en hou daar je geld op. Je bent volwassen, dus een bank mag niet zomaar jouw gegevens aan je ouders geven.
pi_172865934
Brillenmeisje?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_172866334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:40 schreef Amavi het volgende:

[..]

Weet niet wat je daarmee bedoelt, maar ik bedoel meer dat vooral mijn vader zelf wel christelijk is opgevoed maar je vindt het in ons gezin niet meer terug. Niet bidden of naar de kerk etc.
Het is sowieso al onchristelijk om de spaarrekening van je dochter te plunderen.

Wat was daar de reden voor dan?
Oh oh, daar begint het gegodverdom alweer! - Lau.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:42:21 #117
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172866393
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:40 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Het is sowieso al onchristelijk om de spaarrekening van je dochter te plunderen.

Wat was daar de reden voor dan?
dat had ie toen nodig voor z'n bedrijf.
sowieso denk ik dan, je hebt toch een soort van fuck up fund als je je eigen bedrijf hebt, maar toendertijd was ik bang dat papa failliet zou gaan en heb ik er niets tegenin gebracht
pi_172866605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:42 schreef Amavi het volgende:

[..]

dat had ie toen nodig voor z'n bedrijf.
sowieso denk ik dan, je hebt toch een soort van fuck up fund als je je eigen bedrijf hebt, maar toendertijd was ik bang dat papa failliet zou gaan en heb ik er niets tegenin gebracht
Kan je vader niet die leningen afbetalen dan? Dat lijkt mij wel het minste wat hij kan doen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:48:31 #119
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172866648
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:47 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Kan je vader niet die leningen afbetalen dan? Dat lijkt mij wel het minste wat hij kan doen.
hij betaalt eens een telefoonrekeningetje hier of daar, waar ik hem echt dankbaar voor ben, maar meer kan hij niet echt missen en zegt ie ook niet aan te gaan beginnen
pi_172866764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:48 schreef Amavi het volgende:

[..]

hij betaalt eens een telefoonrekeningetje hier of daar, waar ik hem echt dankbaar voor ben, maar meer kan hij niet echt missen en zegt ie ook niet aan te gaan beginnen
Dus omdat hij zich dat studiegeld heeft toegeigend mag jij 15+ jaar even dik gaan aflossen. Daar ben je lekker mee dan.
pi_172867150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:48 schreef Amavi het volgende:

[..]

Jij kan helemaal niks meer missen want alles watje hebt wordt van je gestolen.

Ik zou een spaarrekening openen en er elke maand geld heen boeken. Waar je dan je schulden van kunt betalen.
pi_172868244
Waarom loop je niet gewoon een uitzendbureau binnen als je nergens wordt aangenomrn? Er is werk zat namelijk..
  donderdag 3 augustus 2017 @ 06:46:49 #123
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_172869915
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:02 schreef Amavi het volgende:
Beste Fok!-ers,

Het heeft lang genoeg mogen duren, 10 jaar om precies te zijn maar ik vertik het om als slaaf te worden behandeld en op het moment dat ik iets weiger of zeg iets later te willen doen geguilt-tript te worden. Mijn broertje (19) heeft zojuist een cake gebakken. Prima dat je dat doet, maar ruim dan ook je eigen rotzooi op. Hij ging maar gewoon weer naar boven achter z'n Xbox alsof er niets aan de hand was, waarop mijn moeder mij vertelde dat ik het maar even op moest ruimen en schoon moest maken. Mind you dat de hele keuken onder de deegklodders zat, dus daar was ik sowieso een half uur mee bezig geweest. Uit automatische piloot begon ik al met poetsen, totdat ik een klap common sense kreeg en ik aan mijn moeder besloot te vragen waarom hij het niet op hoeft te ruimen, hij heeft de teringzooi tenslotte gemaakt.

Hou je vast aan je stoel, want je dondert er echt vanaf als je leest wat ze zei.

'Omdat hij een jongen is, die hoeven zulke dingen niet te doen.'

Ja. Ik verzin het niet. Ik ben de enige die de vaat doet, dweilt, stofzuigt, de was doet, MIJN BROERTJES kamer verplicht op moet ruimen inclusief bedden verschonen, alles. Ik ben niet een of ander lui kreng dat er vies van is om eens iets in het huishouden te doen, maar nog een voorbeeld, als mijn vader of broertje hebben gedoucht dan roepen ze mij om de badkamer een beetje droog te maken en te ontkalken. Ik heb het er wel eens over gehad met vrienden en die zeggen ook dat ze het niet zouden pikken, maar wat kan ik doen? Ik ben gestopt met school zodat ik full time kan gaan werken om uit huis te kunnen, zo erg is het al. Nu is het probleem dus dat ik nergens word aangenomen en broke ben maar die rekeningen komen nog wel binnen. Een beetje ouder zou in mijn optiek, in tijden van nood, dan ook bijspringen. Maar dat doen ze nog nieteens, ik moet me maar redden, zit inmiddels onder hun toezicht en deels door hun toedoen al in de schulden

Dus ik ga staken. Zolang de taken hier in huis niet eerlijk verdeeld worden doe ik geen fuck meer. En im ben heel bang eerlijk gezegd, al met kleine dingen dat mijn moeder mij roept om naar beneden te komen omdat zij mij iets wil vragen. Als je iemand iets wil vragen kom je toch gewoon naar diegene toe? Als ik ook maar enig tegenwoord geef wordt er passief agressief gereageerd, of ik word al schreeuwend gekleineerd en uitgescholden. Daar kan ik niet tegen, dan ga ik gewoon huilen, en dan voel ik me zwak. En dan nog word ik een aansteller en lui kreng genoemd. Sorry dat deze post zo all over the place is, maar ik weet het echt even niet meer. Ik kan hier niet meer leven en nog meer mentale en emotionele schade oplopen, maar ik kan financieel gezien sowieso een jaar lang nog niet weg en ik weet niet of ik dat volhoud.

Ik weet trouwens ook niet of 'staken' wel zo'n strak plan is, maak het mezelf er niet makkelijker mee. Maar het is zo. Vernederend. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maybe tips, oplossingen, gelijkwaardige ervaringen van andere mensen. Thanks in ieder geval.

ohja ik ben 21
Waarom overhandig je je rekeningen niet aan je vader met de boodschap "Ik ben een vrouw, vrouwen hoeven de rekeningen niet te betalen."
  donderdag 3 augustus 2017 @ 06:50:58 #124
422935 Myrr
Hail Myrria
pi_172869926
Edit topic nu pas gelezen. Eens met het advies een studie te gaan volgen en bij te lenen zodat je huur kunt betalen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 06:57:03 #125
455036 Drug
niet te stoppen
pi_172869942
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ga op jezelf.
of op mij @ts
They laugh, they cry at the same time. They get horny and holy at the same time.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')