abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:02:55 #1
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172855325
Beste Fok!-ers,

Het heeft lang genoeg mogen duren, 10 jaar om precies te zijn maar ik vertik het om als slaaf te worden behandeld en op het moment dat ik iets weiger of zeg iets later te willen doen geguilt-tript te worden. Mijn broertje (19) heeft zojuist een cake gebakken. Prima dat je dat doet, maar ruim dan ook je eigen rotzooi op. Hij ging maar gewoon weer naar boven achter z'n Xbox alsof er niets aan de hand was, waarop mijn moeder mij vertelde dat ik het maar even op moest ruimen en schoon moest maken. Mind you dat de hele keuken onder de deegklodders zat, dus daar was ik sowieso een half uur mee bezig geweest. Uit automatische piloot begon ik al met poetsen, totdat ik een klap common sense kreeg en ik aan mijn moeder besloot te vragen waarom hij het niet op hoeft te ruimen, hij heeft de teringzooi tenslotte gemaakt.

Hou je vast aan je stoel, want je dondert er echt vanaf als je leest wat ze zei.

'Omdat hij een jongen is, die hoeven zulke dingen niet te doen.'

Ja. Ik verzin het niet. Ik ben de enige die de vaat doet, dweilt, stofzuigt, de was doet, MIJN BROERTJES kamer verplicht op moet ruimen inclusief bedden verschonen, alles. Ik ben niet een of ander lui kreng dat er vies van is om eens iets in het huishouden te doen, maar nog een voorbeeld, als mijn vader of broertje hebben gedoucht dan roepen ze mij om de badkamer een beetje droog te maken en te ontkalken. Ik heb het er wel eens over gehad met vrienden en die zeggen ook dat ze het niet zouden pikken, maar wat kan ik doen? Ik ben gestopt met school zodat ik full time kan gaan werken om uit huis te kunnen, zo erg is het al. Nu is het probleem dus dat ik nergens word aangenomen en broke ben maar die rekeningen komen nog wel binnen. Een beetje ouder zou in mijn optiek, in tijden van nood, dan ook bijspringen. Maar dat doen ze nog nieteens, ik moet me maar redden, zit inmiddels onder hun toezicht en deels door hun toedoen al in de schulden

Dus ik ga staken. Zolang de taken hier in huis niet eerlijk verdeeld worden doe ik geen fuck meer. En im ben heel bang eerlijk gezegd, al met kleine dingen dat mijn moeder mij roept om naar beneden te komen omdat zij mij iets wil vragen. Als je iemand iets wil vragen kom je toch gewoon naar diegene toe? Als ik ook maar enig tegenwoord geef wordt er passief agressief gereageerd, of ik word al schreeuwend gekleineerd en uitgescholden. Daar kan ik niet tegen, dan ga ik gewoon huilen, en dan voel ik me zwak. En dan nog word ik een aansteller en lui kreng genoemd. Sorry dat deze post zo all over the place is, maar ik weet het echt even niet meer. Ik kan hier niet meer leven en nog meer mentale en emotionele schade oplopen, maar ik kan financieel gezien sowieso een jaar lang nog niet weg en ik weet niet of ik dat volhoud.

Ik weet trouwens ook niet of 'staken' wel zo'n strak plan is, maak het mezelf er niet makkelijker mee. Maar het is zo. Vernederend. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maybe tips, oplossingen, gelijkwaardige ervaringen van andere mensen. Thanks in ieder geval.

ohja ik ben 21
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:10:23 #2
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172855548
oke er meteen maar een slotje op als ik zulke reacties had gewild had ik ook wel in KLB kunnen posten
jullie snappen toch ook wel dat je je gewoon geen mens meer voelt maar persoonlijke butler ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door Samzz op 02-08-2017 16:12:49 ]
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172855584
Ga op jezelf.
pi_172855597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:10 schreef Amavi het volgende:
oke er meteen maar een slotje op als ik zulke reacties had gewild had ik ook wel in KLB kunnen posten
jullie snappen toch ook wel dat je je gewoon geen mens meer voelt maar persoonlijke butler ofzo
Dan moet je op jezelf gaan wonen, je bent immers volwassen.

Slotje inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 02-08-2017 16:12:59 ]
pi_172855603
Ga gewoon op jezelf.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:13:45 #6
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172855633
Heb je al eens gesproken met je moeder over hoe jij eri staat?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:14:39 #7
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172855653
hebben jullie het wel gelezen? er is geen enkele mogelijkheid voor mij om op mezelf te gaan.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:15:33 #8
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172855675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:13 schreef Samzz het volgende:
Heb je al eens gesproken met je moeder over hoe jij eri staat?
ja, dan vertelt ze over wat zij vroeger allemaal wel niet voor oma deed, dat ze zelfs al haar loon aan oma gaf, uit zichzelf. dat ik een vreselijk lui varken ben door alleen maar aan nee zeggen te denken.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172855684
Dan ga je toch gewoon lekker huilen, luie aansteller.
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2017 @ 16:16:02 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172855690
Kun je niet een tijdje bij iemand logeren? Vriendin?
En wat zegt je vader ervan? En broertjelief zelf?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:16:20 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172855696
quote:
10s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan ga je toch gewoon lekker huilen, luie aansteller.
Nou, houd even op nu. Je punt is duidelijk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172855706
Je wordt nergens aangenomen? Ook niet bij een schoonmaakbedrijf ofzo?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:17:50 #13
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172855737
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:15 schreef Amavi het volgende:

[..]

ja, dan vertelt ze over wat zij vroeger allemaal wel niet voor oma deed, dat ze zelfs al haar loon aan oma gaf, uit zichzelf. dat ik een vreselijk lui varken ben door alleen maar aan nee zeggen te denken.
Hmmm. Nogal een muur dus.

Heb je familie of zo die wat moderner zijn en die je eventueel zou kunnen vragen jou bij te staan?

Klussen doen in huis is logisch, moest ik ook toen ik nog bij mijn ouders woonde. Maar jij bent meer een slaafje of zo. Je broertje heeft ook handen lijkt me.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:18:53 #14
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172855759
overigens wil ik ook nog toevoegen dat ik 3 jaar geleden de mogelijkheid had om in het buitenland op stage te gaan, inclusief daar wonen. toen ik dit thuis kwam melden begon mijn moeder spontaan te janken. hoe kon ik haar dit aandoen, ze had zich nog nooit zo in de steek gelaten gevoeld, je hebt het toch goed thuis etc. toen genoeg overgehaald om wel thuis te blijven, omdat ze later ook met dingen kwam als 'je gaat toch niet over, je redt het toch niet in je eentje'

heb trouwens inderdaad 3 studies verneukt omdat er nooit tijd was voor huiswerk, als ik daarmee bezig was en zij kwam thuis dan was het standaard 'kom eens achter die computer vandaan, ga wat nuttigs doen'. vandaar dat ik ook echt eerst op mezelf moet voordat ik weer kan studeren.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:18:59 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172855761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:14 schreef Amavi het volgende:
hebben jullie het wel gelezen? er is geen enkele mogelijkheid voor mij om op mezelf te gaan.
Je kunt een opleiding gaan volgen en met je studielening een kamer huren.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:19:09 #16
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_172855764
Zie het als een compliment. Blijkbaar word je als meest geschikt geacht om de hoogstaande klussen uit te voeren. Niet niets.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:19:41 #17
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172855784
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:14 schreef Amavi het volgende:
hebben jullie het wel gelezen? er is geen enkele mogelijkheid voor mij om op mezelf te gaan.
Waarom niet? Je zal de eerste niet zijn. Zoals ik het zie is dat de beste oplossing.
pi_172855801
Moslim ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_172855822
Het is mijn inziens ook een compleet verouderd beeld wat je ouders hebben over de taken van man en vrouw, toch blijft het hun huis en kunnen ze dit maken. Zolang je bij je ouders woont is het niet heel raar dat je huishoudelijke taken krijgt, dat er dan zo'n mate van discrepantie tussen hetgeen jij moet doen en dat wat je broertje moet doen is zal vervelend zijn, maar niet iets waar jij zeggenschap over hebt.

Het beste wat je kan doen is denk ik, eerst goed in gesprek gaan met zowel je ouders als je broer en laten merken hoe het je raakt, als dit niet werkt werken naar een eigen woonplaats en het uitzingen, en als je er echt niet meer kan leven hulp zoeken bij familie of instanties.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 02-08-2017 16:42:43 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:22:22 #20
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172855833
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:16 schreef maily het volgende:
Kun je niet een tijdje bij iemand logeren? Vriendin?
En wat zegt je vader ervan? En broertjelief zelf?
ik heb geen vrienden meer. nul. contact verwatert vanzelf als uitgaan in de ogen van mijn ouders van 7 tot 8 op een terrasje zitten betekent.
mijn vader is er nooit, maar heeft er geen mening over. die vindt het normaal. broertje vindt het natuurlijk helemaal geweldig dat hij niks hoeft te doen maar heeft niet door hoe erg ik er aan onderdoor ga. sterker nog, als we met z'n 2en thuis zijn en mijn moeder heeft me opdracht gegeven om iets te doen maar ik vergeet het of iets, dan wil hij nog wel eens met z'n handen gaan wapperen. als ik dit vervolgens later aan mijn ouders vertel krijg ik een 'o, dat is niet zo lief' en later nog een paar knallen erbij omdat ik het doorverteld heb.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:22:55 #21
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172855844
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:15 schreef Amavi het volgende:

[..]

ja, dan vertelt ze over wat zij vroeger allemaal wel niet voor oma deed, dat ze zelfs al haar loon aan oma gaf, uit zichzelf. dat ik een vreselijk lui varken ben door alleen maar aan nee zeggen te denken.
Vertellen dat we niet meer in de 20-er jaren leven en dan een beetje door gaan vragen: "Dus je bent nog nooit voor jezelf opgekomen?" "Moet jij dan mijn rolmodel zijn als je geen ruggegraat hebt?" en "Denk eens aan de mogelijkheden die je gehad had als je je niet als een slaaf had laten behandelen". Sommige mensen kunnen dan nog wel eens een moment van helderheid krijgen.

Maar hoezo is het financieel niet mogelijk? Er zijn vaak meer mogelijkheden dan je denkt.
Don't let my username fool you...
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2017 @ 16:23:41 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172855862
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:22 schreef Amavi het volgende:

[..]

ik heb geen vrienden meer. nul. contact verwatert vanzelf als uitgaan in de ogen van mijn ouders van 7 tot 8 op een terrasje zitten betekent.
mijn vader is er nooit, maar heeft er geen mening over. die vindt het normaal. broertje vindt het natuurlijk helemaal geweldig dat hij niks hoeft te doen maar heeft niet door hoe erg ik er aan onderdoor ga. sterker nog, als we met z'n 2en thuis zijn en mijn moeder heeft me opdracht gegeven om iets te doen maar ik vergeet het of iets, dan wil hij nog wel eens met z'n handen gaan wapperen. als ik dit vervolgens later aan mijn ouders vertel krijg ik een 'o, dat is niet zo lief' en later nog een paar knallen erbij omdat ik het doorverteld heb.
Zoek eens uit bij welke instantie jij terecht kunt voor hulp. Jij moet daar weg.
Sterkte!!
pi_172855871
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:22 schreef Amavi het volgende:

[..]

ik heb geen vrienden meer. nul. contact verwatert vanzelf als uitgaan in de ogen van mijn ouders van 7 tot 8 op een terrasje zitten betekent.
mijn vader is er nooit, maar heeft er geen mening over. die vindt het normaal. broertje vindt het natuurlijk helemaal geweldig dat hij niks hoeft te doen maar heeft niet door hoe erg ik er aan onderdoor ga. sterker nog, als we met z'n 2en thuis zijn en mijn moeder heeft me opdracht gegeven om iets te doen maar ik vergeet het of iets, dan wil hij nog wel eens met z'n handen gaan wapperen. als ik dit vervolgens later aan mijn ouders vertel krijg ik een 'o, dat is niet zo lief' en later nog een paar knallen erbij omdat ik het doorverteld heb.
Als er sprake van fysiek geweld is dan is contact met hulpverleners misschien wel een aanrader boven reacties vragen op FOK!.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:24:05 #24
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172855877
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt een opleiding gaan volgen en met je studielening een kamer huren.
Heb ik geprobeerd, ik leende al maximaal omaal bij. lukt het echt niet mee
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:24:31 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172855894
Hoezo zit je in de schulden door hun toedoen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172855898
Mijn opa heeft me ook wel eens zoiets geflikt inclusief denigrerende vrouwen opmerkingen. Ik was 14 ofzo denk ik. Heb mn tas gepakt en ben naar huis gaan wandelen. De hele familie vroeg zich af waar ik gebleven was.

Ik wil best iets voor je doen, en ik vind het heerlijk om avond eten voor mijn vriend te maken bijvoorbeeld, en zou ook best later als moeder het grootste deel van de zorg op me wil nemen. Maar niet op zo'n manier. :{w
pi_172855912
Zoek een vriend, waarmee je kunt gaan samenwonen (nog beter: trouwen). Dat deed men vroeger ook om onder het juk van hun ouders uit te komen.

Alleen ze zeggen dat vrouwen eindigen in een relatie met hun vader en mannen in een relatie met je moeder. Dus met een beetje peh sta je dan alsnog het huis te schrobben voor je vriend.
pi_172855929
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:02 schreef Amavi het volgende:
Ik ben gestopt met school zodat ik full time kan gaan werken om uit huis te kunnen,
Betaal je kostgeld? Of vind je dat je ouders ook maar ff in jouw levensonderhoud kennen voorzien zonder dat je er iets terug voor hoeft te doen?

En als we je ouders zouden vragen, zouden die dan je verhaal beamen of een heleboel nuance aan willen brengen?
pi_172855945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:25 schreef AnanYaw het volgende:
Zoek een vriend, waarmee je kunt gaan samenwonen (nog beter: trouwen). Dat deed men vroeger ook om onder het juk van hun ouders uit te komen.

Alleen ze zeggen dat vrouwen eindigen in een relatie met hun vader en mannen in een relatie met je moeder. Dus met een beetje peh sta je dan alsnog het huis te schrobben voor je vriend.
Overhaast in een relatie stappen om uit deze situatie te ontsnappen lijkt mij niet erg verstandig eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172855961
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:25 schreef AnanYaw het volgende:
Zoek een vriend, waarmee je kunt gaan samenwonen (nog beter: trouwen). Dat deed men vroeger ook om onder het juk van hun ouders uit te komen.

Alleen ze zeggen dat vrouwen eindigen in een relatie met hun vader en mannen in een relatie met je moeder. Dus met een beetje peh sta je dan alsnog het huis te schrobben voor je vriend.
Slechtste advies ooit.

Zoek een plek voor jezelf, dat gaat waarschijnlijk moeilijk zijn en zwaar worden, en niet meteen een paleis zijn, misschien is het slechts een kamer van 8m2. Maar dan krijg je tenminste de kans om "vrij" te zijn en je eigen persoonlijkheid en voorkeuren te ontwikkelen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:27:09 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172855977
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als er sprake van fysiek geweld is dan is contact met hulpverleners misschien wel een aanrader boven reacties vragen op FOK!.
Dit.

Hoewel ik het niet raar vind dat je eerst hier vraagt wat te doen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172855985
Wat is je natio
pi_172856030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:27 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is je natio
:') godver
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:29:58 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172856053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:18 schreef Amavi het volgende:
overigens wil ik ook nog toevoegen dat ik 3 jaar geleden de mogelijkheid had om in het buitenland op stage te gaan, inclusief daar wonen. toen ik dit thuis kwam melden begon mijn moeder spontaan te janken. hoe kon ik haar dit aandoen, ze had zich nog nooit zo in de steek gelaten gevoeld, je hebt het toch goed thuis etc. toen genoeg overgehaald om wel thuis te blijven, omdat ze later ook met dingen kwam als 'je gaat toch niet over, je redt het toch niet in je eentje'

heb trouwens inderdaad 3 studies verneukt omdat er nooit tijd was voor huiswerk, als ik daarmee bezig was en zij kwam thuis dan was het standaard 'kom eens achter die computer vandaan, ga wat nuttigs doen'. vandaar dat ik ook echt eerst op mezelf moet voordat ik weer kan studeren.
Ah, emotionele chantage, dat valt ook gewoon onder misbruik als ik het goed heb overigens... Volgens mij is het beste wat je kunt doen professionele hulp zoeken bij de juiste instanties en nee, dat gaat je moeder vast niet leuk/goed vinden, maar het zal toch het beste voor jou zijn. Je bent nog jong, dus je kunt nog heel wat van je leven maken :)
Don't let my username fool you...
pi_172856066
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:29 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

:') godver
Dit kan toch geen Nederlandse zijn.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:31:32 #36
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172856098
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dit kan toch geen Nederlandse zijn.
Waarom niet?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:31:35 #37
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172856100
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dit kan toch geen Nederlandse zijn.
Zo ziet ze er iig niet uit
pi_172856125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:31 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ik die zin herken ;(

Hij is jongen, daarom
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:33:16 #39
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172856149
Mja, na 21 jaar krijg je die rolverdeling vast niet meer veranderd. Dan kan je idd beter wachten tot je op jezelf kunt wonen
pi_172856165
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Omdat ik die zin herken ;(

Hij is jongen, daarom
Ik herken hem ook en ik ben een gigantische kaaskop. :P
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:34:10 #41
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856170
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hoezo zit je in de schulden door hun toedoen?
Er was gespaard voor mijn studies op een spaarrekening waar ik tot mijn 18e niet bijkon, die mijn vader voor het gemak enkele weken voor mijn 18e verjaardag leeggeroofd heeft. Moest dus vanaf het begin al maximaal bijlenen, maar lenen mocht niet, ''want je gaat toch geen lening afsluiten op je 18e''. Met 5 jaar aan onafgemaakte studies blijft er toch een flinke schuld openstaan. Daarnaast moet ik ieder dubbeltje dat ik overhoud naar mama overmaken, wat er in resulteert dat ik nooit iets voor mezelf kan kopen, wat er weer in resulteerde dat ik wel eens een telefoonrekening of zorgtoeslag terugboekte. Slechte gewoonte, maar ja, ik dacht dat ik makkelijker aan werk kon komen. Laatste ligt compleet op mezelf, geef ik ook toe. Ik ben ook een te schuchter en onzeker persoon (thuis) om te proberen om een andere regeling te treffen met mijn ouders, ik durf er gewoon niks van te zeggen..
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:34:31 #42
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172856181
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Omdat ik die zin herken ;(

Hij is jongen, daarom
Uhm dus een trol ofzo?
pi_172856189
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ah, emotionele chantage, dat valt ook gewoon onder misbruik als ik het goed heb overigens... Volgens mij is het beste wat je kunt doen professionele hulp zoeken bij de juiste instanties en nee, dat gaat je moeder vast niet leuk/goed vinden, maar het zal toch het beste voor jou zijn. Je bent nog jong, dus je kunt nog heel wat van je leven maken :)
En die mensen hebben wel ervaring met zulke situaties, het is niet zeldzaam dat de mensen die het misbruik plegen, of niet de verzorging of opvoeding kunnen bieden die nodig is, niet blij zijn als er instanties ingeschakeld worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172856231
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:34 schreef Amavi het volgende:
ik dacht dat ik makkelijker aan werk kon komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Je wordt nergens aangenomen? Ook niet bij een schoonmaakbedrijf ofzo?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:35:56 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172856232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:34 schreef Amavi het volgende:

[..]

Er was gespaard voor mijn studies op een spaarrekening waar ik tot mijn 18e niet bijkon, die mijn vader voor het gemak enkele weken voor mijn 18e verjaardag leeggeroofd heeft. Moest dus vanaf het begin al maximaal bijlenen, maar lenen mocht niet, ''want je gaat toch geen lening afsluiten op je 18e''. Met 5 jaar aan onafgemaakte studies blijft er toch een flinke schuld openstaan. Daarnaast moet ik ieder dubbeltje dat ik overhoud naar mama overmaken, wat er in resulteert dat ik nooit iets voor mezelf kan kopen, wat er weer in resulteerde dat ik wel eens een telefoonrekening of zorgtoeslag terugboekte. Slechte gewoonte, maar ja, ik dacht dat ik makkelijker aan werk kon komen. Laatste ligt compleet op mezelf, geef ik ook toe. Ik ben ook een te schuchter en onzeker persoon (thuis) om te proberen om een andere regeling te treffen met mijn ouders, ik durf er gewoon niks van te zeggen..
Je zou eens met maatschappelijk werk kunnen praten over een manier waarop je wél op jezelf zou kunnen wonen
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:36:24 #46
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856246
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:27 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is je natio
Nederlands (semi-christelijke ouders) met circa 10% indo maar daar vind je vrij weinig van terug
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172856258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:36 schreef Amavi het volgende:

[..]

Nederlands (semi-christelijke ouders) met circa 10% indo maar daar vind je vrij weinig van terug
Woon je ook Christelijk?
pi_172856265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:34 schreef Amavi het volgende:

[..]

Er was gespaard voor mijn studies op een spaarrekening waar ik tot mijn 18e niet bijkon, die mijn vader voor het gemak enkele weken voor mijn 18e verjaardag leeggeroofd heeft. Moest dus vanaf het begin al maximaal bijlenen, maar lenen mocht niet, ''want je gaat toch geen lening afsluiten op je 18e''. Met 5 jaar aan onafgemaakte studies blijft er toch een flinke schuld openstaan. Daarnaast moet ik ieder dubbeltje dat ik overhoud naar mama overmaken, wat er in resulteert dat ik nooit iets voor mezelf kan kopen, wat er weer in resulteerde dat ik wel eens een telefoonrekening of zorgtoeslag terugboekte. Slechte gewoonte, maar ja, ik dacht dat ik makkelijker aan werk kon komen. Laatste ligt compleet op mezelf, geef ik ook toe. Ik ben ook een te schuchter en onzeker persoon (thuis) om te proberen om een andere regeling te treffen met mijn ouders, ik durf er gewoon niks van te zeggen..
Zou je met dit hele verhaal naar je huisarts durven gaan? Klinkt misschien een beetje gek aangezien je niet ziek bent. Maar de POH, weet vaak heel goed waar je bij jou in de gemeente kan zijn voor ondersteuning om in een betere situatie te komen. Dat is per stad weer zo anders geregeld dat het moeilijk is om daar zinnig advies over te geven zo.

Ik krijg binnekort ook hulp via de gemeente bij het dagelijks leven/huishouden/papierwerk op de rit te krijgen/houden. Bij komt het door een psychische stoornis maar ik weet dat ze hulp geven vanwege allerlei verschillende redenen, en aangezien je 21 bent hebben ze waarschijnlijk speciale jongerenhulp voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 16:38:05 ]
pi_172856332
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:36 schreef Stimorol- het volgende:
Woon je ook Christelijk?
Wat is "christelijk wonen"?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:39:21 #50
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

[..]

Mijn moeder heeft bij verschillende schoonmaakbedrijven in de regio gewerkt en kent daar best wel wat mensen. Heb ooit een keer van een oud collega van d'r gehoord dat ze mijn sollicitaties maar niet serieus moeten nemen, zou niet goed zijn voor het bedrijf, als ik er in huis al niks van bak laat staan op een grotere oppervlakte etc.
Ik solliciteer op minstens 20 functies per week, heb soms ook wel eens momenten dat ik denk ''waar doe ik het voor'' en dan ligt het een week of 2 stil, maar ben tot nu toe in 2 jaar tijd 4 keer op een gesprek uitgenodigd en verder nooit meer iets van teruggehoord.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:39:37 #51
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172856364
Dit is niet normaal, wat mensen ook zeggen. Wat al geopperd is door fripsel probeer hulp te krijgen of te zoeken bij of je huistarts (heeft een vertrouwensplicht) of bij de gemeente. Zij kunnen je waarschijnlijk beter verder helpen.
pi_172856365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat is "christelijk wonen"?
Met veel christenen
pi_172856372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Overhaast in een relatie stappen om uit deze situatie te ontsnappen lijkt mij niet erg verstandig eigenlijk.
Is het ook niet, maar ja, als we toch terug gaan naar die tijd. :P

Het lastige in TS haar situatie is dat ze meerderjarig is. Dat maakt het lastiger om je op instanties te beroepen.

Eventueel zou een blijf van mijn lijf huis een optie zijn, gezien de 'wapperende handen'

quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:26 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Slechtste advies ooit.
Tikje overdreven. :P
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:40:18 #54
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856383
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Woon je ook Christelijk?
Weet niet wat je daarmee bedoelt, maar ik bedoel meer dat vooral mijn vader zelf wel christelijk is opgevoed maar je vindt het in ons gezin niet meer terug. Niet bidden of naar de kerk etc.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:42:56 #55
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172856439
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef Amavi het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft bij verschillende schoonmaakbedrijven in de regio gewerkt en kent daar best wel wat mensen. Heb ooit een keer van een oud collega van d'r gehoord dat ze mijn sollicitaties maar niet serieus moeten nemen, zou niet goed zijn voor het bedrijf, als ik er in huis al niks van bak laat staan op een grotere oppervlakte etc.
Ik solliciteer op minstens 20 functies per week, heb soms ook wel eens momenten dat ik denk ''waar doe ik het voor'' en dan ligt het een week of 2 stil, maar ben tot nu toe in 2 jaar tijd 4 keer op een gesprek uitgenodigd en verder nooit meer iets van teruggehoord.
Misschien simpel orderpicken in een magazijn? Veel logistieke bedrijven staan te springen om personeel en zijn al lang blij dat het een keer geen Pool of Bulgaar is, want de goeie daarvan zijn al allemaal voorzien van werk. Uitzendbureaus kunnen je daarbij verder helpen.
Don't let my username fool you...
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:42:59 #56
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:39 schreef S95Sedan het volgende:
Dit is niet normaal, wat mensen ook zeggen. Wat al geopperd is door fripsel probeer hulp te krijgen of te zoeken bij of je huistarts (heeft een vertrouwensplicht) of bij de gemeente. Zij kunnen je waarschijnlijk beter verder helpen.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:37 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Zou je met dit hele verhaal naar je huisarts durven gaan? Klinkt misschien een beetje gek aangezien je niet ziek bent. Maar de POH, weet vaak heel goed waar je bij jou in de gemeente kan zijn voor ondersteuning om in een betere situatie te komen. Dat is per stad weer zo anders geregeld dat het moeilijk is om daar zinnig advies over te geven zo.

Ik krijg binnekort ook hulp via de gemeente bij het dagelijks leven/huishouden/papierwerk op de rit te krijgen/houden. Bij komt het door een psychische stoornis maar ik weet dat ze hulp geven vanwege allerlei verschillende redenen, en aangezien je 21 bent hebben ze waarschijnlijk speciale jongerenhulp voor je.
Ik sta toevallig in contact met een hulpverlener van de gemeente die in de gaten houdt hoe het gaat met schoolverlaters, zij heeft weleens gevraagd naar de thuissituatie maar ben er toen niet verder op in gegaan omdat mijn broertje op dat moment boven zat en mee kon luisteren :') Ik zou best contact met haar kunnen opnemen, maar ja, ik vind het best eng. Lijkt me toch wel het beste denk ik, maar ik ben gewoon bang om niet serieus genomen te worden. Ik ga even research doen naar verschillende instanties (ben tot dusverre tot de conclusie gekomen dat als je 18+ bent je best wel fucked bent) en als er niets anders op zit zal ik haar wel een appje sturen voor een afspraak.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:44:00 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_172856466
Trek je als eerste maar eens niets aan van de klotereacties in dit topic.

Het is het beste als je alleen gaat wonen. Je familie maakt duidelijk misbruik van je. Dat jij alles moet doen en je broer niets is lachwekkend.

Je bent pas 21. Kun je niet een mbo of hbo opleiding gaan volgen? Dan kun je met je stufi een kamer/studio huren ergens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_172856475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:42 schreef Amavi het volgende:

[..]

[..]

Ik sta toevallig in contact met een hulpverlener van de gemeente die in de gaten houdt hoe het gaat met schoolverlaters, zij heeft weleens gevraagd naar de thuissituatie maar ben er toen niet verder op in gegaan omdat mijn broertje op dat moment boven zat en mee kon luisteren :') Ik zou best contact met haar kunnen opnemen, maar ja, ik vind het best eng. Lijkt me toch wel het beste denk ik, maar ik ben gewoon bang om niet serieus genomen te worden. Ik ga even research doen naar verschillende instanties (ben tot dusverre tot de conclusie gekomen dat als je 18+ bent je best wel fucked bent) en als er niets anders op zit zal ik haar wel een appje sturen voor een afspraak.
Dit is niet iets waarin hulpverleners je niet serieus nemen, en zelfs in de meest rare dingen (wat dit niet is) zullen hulpverleners gewoon professioneel moeten blijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:44:56 #59
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172856488
Amavi, wat wil je nu eigenlijk? Je kan best wel op jezelf gaan enzo. Misschien met wat hulp dat zeer zeker. Zoals ik je berichten lees is thuis blijven wonen ook geen optie.
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2017 @ 16:45:54 #60
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172856510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:42 schreef Amavi het volgende:

[..]

[..]

Ik sta toevallig in contact met een hulpverlener van de gemeente die in de gaten houdt hoe het gaat met schoolverlaters, zij heeft weleens gevraagd naar de thuissituatie maar ben er toen niet verder op in gegaan omdat mijn broertje op dat moment boven zat en mee kon luisteren :') Ik zou best contact met haar kunnen opnemen, maar ja, ik vind het best eng. Lijkt me toch wel het beste denk ik, maar ik ben gewoon bang om niet serieus genomen te worden. Ik ga even research doen naar verschillende instanties (ben tot dusverre tot de conclusie gekomen dat als je 18+ bent je best wel fucked bent) en als er niets anders op zit zal ik haar wel een appje sturen voor een afspraak.
Snap dat je dat best eng vindt, en het is "je ouderlijk huis" verraden .... maar zo kun jij niet verder, daar ga je aan kapot.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:46:08 #61
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172856516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:42 schreef Amavi het volgende:

[..]

[..]

Ik sta toevallig in contact met een hulpverlener van de gemeente die in de gaten houdt hoe het gaat met schoolverlaters, zij heeft weleens gevraagd naar de thuissituatie maar ben er toen niet verder op in gegaan omdat mijn broertje op dat moment boven zat en mee kon luisteren :') Ik zou best contact met haar kunnen opnemen, maar ja, ik vind het best eng. Lijkt me toch wel het beste denk ik, maar ik ben gewoon bang om niet serieus genomen te worden. Ik ga even research doen naar verschillende instanties (ben tot dusverre tot de conclusie gekomen dat als je 18+ bent je best wel fucked bent) en als er niets anders op zit zal ik haar wel een appje sturen voor een afspraak.
Probeer een afspraak te krijgen dat je langs kan gaan zodat je openlijk kan spreken. Volgens mij is er bovenin het topic overzicht van R&P ook een lijst met hulpinstanties die je wellicht zouden kunnen helpen mocht dat niks opleveren.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:47:30 #62
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172856548
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:36 schreef Amavi het volgende:

[..]

Nederlands (semi-christelijke ouders) met circa 10% indo maar daar vind je vrij weinig van terug
Indo ben je of dat ben je niet. Dat ben je niet 10%
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:48:41 #63
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172856581
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:34 schreef Amavi het volgende:

[..]

Er was gespaard voor mijn studies op een spaarrekening waar ik tot mijn 18e niet bijkon, die mijn vader voor het gemak enkele weken voor mijn 18e verjaardag leeggeroofd heeft. Moest dus vanaf het begin al maximaal bijlenen, maar lenen mocht niet, ''want je gaat toch geen lening afsluiten op je 18e''. Met 5 jaar aan onafgemaakte studies blijft er toch een flinke schuld openstaan. Daarnaast moet ik ieder dubbeltje dat ik overhoud naar mama overmaken, wat er in resulteert dat ik nooit iets voor mezelf kan kopen, wat er weer in resulteerde dat ik wel eens een telefoonrekening of zorgtoeslag terugboekte. Slechte gewoonte, maar ja, ik dacht dat ik makkelijker aan werk kon komen. Laatste ligt compleet op mezelf, geef ik ook toe. Ik ben ook een te schuchter en onzeker persoon (thuis) om te proberen om een andere regeling te treffen met mijn ouders, ik durf er gewoon niks van te zeggen..
Zoek hulp hierbij. Ga naar je huisarts en vertel je verhaal, praat erover op school. Maar doe wat.
Er is hulp, er zijn mogelijkheden dit te ontvluchten en dat lijkt me hard nodig.

Kan je niet veel zinnig advies geven, maar wil je wel heel veel sterkte wensen, even een hart onder de riem steken. Dit is echt niet normaal namelijk, ik hoop echt dat het je lukt om onder deze knoet uit te komen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:49:05 #64
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856589
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:44 schreef Superbadeendje het volgende:
Amavi, wat wil je nu eigenlijk? Je kan best wel op jezelf gaan enzo. Misschien met wat hulp dat zeer zeker. Zoals ik je berichten lees is thuis blijven wonen ook geen optie.
Dat is ook de bedoeling. Ik blijf solliciteren, gaat niet makkelijk zijn om dingen voor mezelf te regelen omdat ik aan de andere kant van het verhaal ook best wel dom gehouden ben, nu ben ik (als ik het van mezelf mag zeggen) redelijk intelligent maar ja, het heeft me er wel een stukje meer socially awkward op gemaakt. Vind het bijvoorbeeld al eng om een instantie te bellen om een betalingsregeling te treffen o.i.d. Zo eng dat ik het wel eens gewoon niet gedaan heb wat dan nog een grotere schuld opleverde. Die hulp heb ik dus zeker nodig, er zit gewoon een enorme drempel voor die eerste stap.

Ik denk dat ik dit topic meer nodig had om alles van me af te kunnen schrijven, ik heb het op een rijtje kunnen zetten en de druk is eraf. Ik twijfel wel eens of het nu echt mentale mishandeling is of dat dit gewoon is hoe ons gezin fungeert, maar het blijkt dus zeker niet normaal te zijn. Nu maar beginnen met iets eraan te doen dan.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:50:19 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172856620
Echt geen moslimachtergrond? Waarom spreek je in dit topic Maghrebijnse dan aan op haar invulling van haar moslimzijn en wat Allah van haar zou vinden? R&P / Daten met Maghrebijnse
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:50:20 #66
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Indo ben je of dat ben je niet. Dat ben je niet 10%
Mijn overgrootoma's oma had een jong bij een Indonesische vent. Tevreden?
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:51:59 #67
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856668
quote:
5s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:50 schreef Lienekien het volgende:
Echt geen moslimachtergrond? Waarom spreek je in dit topic Maghrebijnse dan aan op haar invulling van haar moslimzijn en wat Allah van haar zou vinden? R&P / Daten met Maghrebijnse
omdat de islam een geloof is wat me aanspreekt. klinkt misschien een beetje vreemd gezien de vooroordelen maar ik heb enkele keren iets gehad met moslim jongens en ze zijn echt heel lief voor hun vrouwen, heel beschermend, en ze hebben me ook veel geleerd. maar niets van dit alles heeft met geloof te maken, misschien eerder een tekort eraan.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:52:13 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_172856675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:49 schreef Amavi het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling. Ik blijf solliciteren, gaat niet makkelijk zijn om dingen voor mezelf te regelen omdat ik aan de andere kant van het verhaal ook best wel dom gehouden ben, nu ben ik (als ik het van mezelf mag zeggen) redelijk intelligent maar ja, het heeft me er wel een stukje meer socially awkward op gemaakt. Vind het bijvoorbeeld al eng om een instantie te bellen om een betalingsregeling te treffen o.i.d. Zo eng dat ik het wel eens gewoon niet gedaan heb wat dan nog een grotere schuld opleverde. Die hulp heb ik dus zeker nodig, er zit gewoon een enorme drempel voor die eerste stap.

Ik denk dat ik dit topic meer nodig had om alles van me af te kunnen schrijven, ik heb het op een rijtje kunnen zetten en de druk is eraf. Ik twijfel wel eens of het nu echt mentale mishandeling is of dat dit gewoon is hoe ons gezin fungeert, maar het blijkt dus zeker niet normaal te zijn. Nu maar beginnen met iets eraan te doen dan.
R&P is er om van je af te kunnen schrijven.
Er wordt vaak erg goed advies gegeven door andere users. Dus aarzel niet om topics te openen.

Je gezin is zeker niet normaal. Je wordt behandeld als een dweil.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:57:52 #69
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172856803
21 jaar en 3 studies verknald? Hoe doe je dat? :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:58:49 #70
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172856828
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:49 schreef Amavi het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling. Ik blijf solliciteren, gaat niet makkelijk zijn om dingen voor mezelf te regelen omdat ik aan de andere kant van het verhaal ook best wel dom gehouden ben, nu ben ik (als ik het van mezelf mag zeggen) redelijk intelligent maar ja, het heeft me er wel een stukje meer socially awkward op gemaakt. Vind het bijvoorbeeld al eng om een instantie te bellen om een betalingsregeling te treffen o.i.d. Zo eng dat ik het wel eens gewoon niet gedaan heb wat dan nog een grotere schuld opleverde. Die hulp heb ik dus zeker nodig, er zit gewoon een enorme drempel voor die eerste stap.

Ik denk dat ik dit topic meer nodig had om alles van me af te kunnen schrijven, ik heb het op een rijtje kunnen zetten en de druk is eraf. Ik twijfel wel eens of het nu echt mentale mishandeling is of dat dit gewoon is hoe ons gezin fungeert, maar het blijkt dus zeker niet normaal te zijn. Nu maar beginnen met iets eraan te doen dan.
De eerste stap zal je toch echt zelf moeten doen, natuurlijk wil jij je familie niet kwetsen ofzo. En het is jouw leven. Je hebt de keus om zo te blijven leven of over de drempel te stappen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:02:04 #71
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172856891
Kan het wel ontopic blijven? Of iemand moslims aanspreekt doet denk ik weinig ter zake hier. Net als hoeveel studies er verknald zijn.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:02:29 #72
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856901
quote:
12s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:57 schreef Elpis het volgende:
21 jaar en 3 studies verknald? Hoe doe je dat? :{
Om te beginnen bleek uit mijn citotoets in groep 8 dat ik HAVO kon doen, mocht niet want oh jee, dan moest ik naar de grote stad en dat is eng dus neehoor ga maar lekker naar de VMBOschool om de hoek

Daar ging het eigenlijk al fout, verveelde me altijd de pleuris op school maar goed, toch mijn examens gehaald met gemiddeld een 8. (Overigens begon het deze mate aan te nemen in mijn middelbare schooltijd, want ja, huiswerk was binnen 10 minuten af en na terugkomst van school nog weer weggaan was uit den boze dus lekker veel tijd om mij ''in te zetten)

Daarna 3 MBO-opleidingen, maar (zelf gediagnosticeerde, overigens) depressie, social anxiety, en kort gehouden worden erbij, in combinatie met toch wel iets meer werk moeten verrichten voor school (waar mijn ouders in eerste instantie trouwens fel op tegen waren, ''wij hebben ook nooit geen opleiding gevolgd, werken zal je'').
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:03:14 #73
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172856919
Dat een cake trouwens een lightbulb moment kan geven aan Cinderella hè?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:03:57 #74
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172856934
quote:
10s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:03 schreef Elpis het volgende:
Dat een cake trouwens een lightbulb moment kan geven aan Cinderella hè?
En het was nieteens een speciale cake. :@ _O- ifyouknowwhatimean
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:07:27 #75
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172857012
Ow mbo. Dat is een opleiding. Je had het over studies.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:09:44 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172857055
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:02 schreef Samzz het volgende:
Kan het wel ontopic blijven? Of iemand moslims aanspreekt doet denk ik weinig ter zake hier. Net als hoeveel studies er verknald zijn.
Het zijn vragen om een beeld te krijgen van iemands achtergrond. Imo weinig mis mee.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:11:45 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172857095
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het zijn vragen om een beeld te krijgen van iemands achtergrond. Imo weinig mis mee.
Ze zei al dat ze geen moslim is. Dan is t goed lijkt me. Verder heeft ze al uitgelegd waarom de opleidingen verkloot heeft.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:14:38 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172857144
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ze zei al dat ze geen moslim is. Dan is t goed lijkt me. Verder heeft ze al uitgelegd waarom de opleidingen verkloot heeft.
En soms prik je nog even verder omdat het soms toch anders blijkt te zitten. Is dat echt zo erg?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:17:59 #79
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857191
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ze zei al dat ze geen moslim is. Dan is t goed lijkt me. Verder heeft ze al uitgelegd waarom de opleidingen verkloot heeft.
Ik vind de vragen niet erg hoor, mag soms best wel even kritisch naar gekeken worden en het zijn niet geheel irrelevante vragen. Maar inderdaad, ik zou het fijn vinden als we niet te ver afwijken van het originele onderwerp.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172857192
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En soms prik je nog even verder omdat het soms toch anders blijkt te zitten. Is dat echt zo erg?
Nee natuurlijk niet, als je iemand wilt helpen is haar achtergrond juist heel relevant om te begrijpen wat de situatie is.

Persoonlijk vind ik het echt zeer triest dat er zo wordt omgegaan met ts en de opties zijn nou ook weer niet geweldig. opleiding starten en stufi gaan lenen om alleen het huis uit te gaan is totaal niet verstandig op lange termijn. Ook al die mensen die zeggen dat ze maar gewoon moet weggaan, alsof dat zo makkelijk is :')
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:21:37 #81
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857262
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:18 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, als je iemand wilt helpen is haar achtergrond juist heel relevant om te begrijpen wat de situatie is.

Persoonlijk vind ik het echt zeer triest dat er zo wordt omgegaan met ts en de opties zijn nou ook weer niet geweldig. opleiding starten en stufi gaan lenen om alleen het huis uit te gaan is totaal niet verstandig op lange termijn. Ook al die mensen die zeggen dat ze maar gewoon moet weggaan, alsof dat zo makkelijk is :')
wat zie jij met de informatie die je tot nu toe hebt als beste of meest voor de hand liggende optie?
heb er al aan gedacht om m'n moeders creditcard leeg te roven en er vandoor te gaan maar daar los ik op lange termijn ook niks mee op :')
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:21:57 #82
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172857272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:18 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, als je iemand wilt helpen is haar achtergrond juist heel relevant om te begrijpen wat de situatie is.

Persoonlijk vind ik het echt zeer triest dat er zo wordt omgegaan met ts en de opties zijn nou ook weer niet geweldig. opleiding starten en stufi gaan lenen om alleen het huis uit te gaan is totaal niet verstandig op lange termijn. Ook al die mensen die zeggen dat ze maar gewoon moet weggaan, alsof dat zo makkelijk is :')
Het is idd niet makkelijk, maar onmogelijk is het ook weer niet.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:22:26 #83
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172857286
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:17 schreef Amavi het volgende:

[..]

Ik vind de vragen niet erg hoor, mag soms best wel even kritisch naar gekeken worden en het zijn niet geheel irrelevante vragen. Maar inderdaad, ik zou het fijn vinden als we niet te ver afwijken van het originele onderwerp.
Snap ik. Maar voor je t weet zit je in een discussie over moslims, hoe je dingen verkloot hebt e.d., dat zou zonde zijn van je vraag.

Het was niet persoonlijk bedoeld verder, slechts in de kiem smoren.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:23:26 #84
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857308
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Snap ik. Maar voor je t weet zit je in een discussie over moslims, hoe je dingen verkloot hebt e.d., dat zou zonde zijn van je vraag.

Het was niet persoonlijk bedoeld verder, slechts in de kiem smoren.
snap ik hoor, danku mevrouw mod :@
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:24:52 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172857336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:18 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, als je iemand wilt helpen is haar achtergrond juist heel relevant om te begrijpen wat de situatie is.

Persoonlijk vind ik het echt zeer triest dat er zo wordt omgegaan met ts en de opties zijn nou ook weer niet geweldig. opleiding starten en stufi gaan lenen om alleen het huis uit te gaan is totaal niet verstandig op lange termijn. Ook al die mensen die zeggen dat ze maar gewoon moet weggaan, alsof dat zo makkelijk is :')
'Totaal niet verstandig' ben ik niet met je eens. Als je het goed aanpakt, vang je twee vliegen met één klap: weg uit die thuissituatie en een opleiding waar je een toekomst op kunt bouwen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:31:07 #86
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857459
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'Totaal niet verstandig' ben ik niet met je eens. Als je het goed aanpakt, vang je twee vliegen met één klap: weg uit die thuissituatie en een opleiding waar je een toekomst op kunt bouwen.
met je eens, was ook mijn bedoeling jaren geleden. waar je echter nu aan voorbij kijkt en ikzelf ook, is dat ik al uit deze thuissituatie verwijderd moet zijn voordat ik überhaupt een studie of opleiding mentaal erbij kan hebben.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172857479
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'Totaal niet verstandig' ben ik niet met je eens. Als je het goed aanpakt, vang je twee vliegen met één klap: weg uit die thuissituatie en een opleiding waar je een toekomst op kunt bouwen.
Nee oké laten we "totaal" dan maar weglaten. Maar het is echt een grote gok om dan weer een nieuwe opleiding te starten (mbo/hbo?) met zo een verleden. Weet ook niet of ze zicht 4-jaar lang kan focussen op het behalen van die studie met al die randzaken erbij. Mentaal lijkt me dat al lastig worden. Maargoed dat is inderdaad wel een tijdelijke oplossing
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:32:59 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172857501
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:31 schreef Amavi het volgende:

[..]

met je eens, was ook mijn bedoeling jaren geleden. waar je echter nu aan voorbij kijkt en ikzelf ook, is dat ik al uit deze thuissituatie verwijderd moet zijn voordat ik überhaupt een studie of opleiding mentaal erbij kan hebben.
Nee hoor, dat snap ik wel.

Je zult toch zelf ergens deze vicieuze cirkel moeten doorbreken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172857502
Was er al gezegd dat je gewoon lekker op jezelf moet gaan wonen? Je bent 21 per slot van rekening.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:33:49 #90
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172857514
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:31 schreef Amavi het volgende:

[..]

met je eens, was ook mijn bedoeling jaren geleden. waar je echter nu aan voorbij kijkt en ikzelf ook, is dat ik al uit deze thuissituatie verwijderd moet zijn voordat ik überhaupt een studie of opleiding mentaal erbij kan hebben.
Ga daaraan ook eens aan werken en daarvoor je best doen. Klagen hier heeft geen zin, stappen moet je ondernemen.
pi_172857526
edit: mod-bericht gelezen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:35:21 #92
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857539
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee hoor, dat snap ik wel.

Je zult toch zelf ergens deze vicieuze cirkel moeten doorbreken.
ja, en mijn eerste stap in die richting was om (voorlopig) even compleet te stoppen met maar een beetje aanmodderen bij verschillende studies, en maar gewoon te gaan werken. een jaartje voor mezelf te nemen. en ik denk dat ik dan echt sta te popelen om een volwaardig studentenleven te gaan volgen, de volledige experience, niet alleen het in de klas zitten en dan thuis weer gemindfucked te worden.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:36:07 #93
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:33 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Ga daaraan ook eens aan werken en daarvoor je best doen. Klagen hier heeft geen zin, stappen moet je ondernemen.
mijn stap is, zoals ik zei, stoppen met school en mijn uiterste best doen om welk baantje dan ook maar aan te nemen. gaat alleen iets minder vlot dan verwacht.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172857562
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:21 schreef Amavi het volgende:

[..]

wat zie jij met de informatie die je tot nu toe hebt als beste of meest voor de hand liggende optie?
heb er al aan gedacht om m'n moeders creditcard leeg te roven en er vandoor te gaan maar daar los ik op lange termijn ook niks mee op :')
Zulke dingen moet je uiteraard uit je hoofd zetten, dat zijn geen opties ;) Studeren kan uiteraard maar besef aub heel goed dat het behalen van de studie gewoon echt noodzakelijk is in dat geval. Anders stapel je ook maar schulden op en dan wordt het wel erg benauwd allemaal
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:37:34 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172857587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:35 schreef Amavi het volgende:

[..]

ja, en mijn eerste stap in die richting was om (voorlopig) even compleet te stoppen met maar een beetje aanmodderen bij verschillende studies, en maar gewoon te gaan werken. een jaartje voor mezelf te nemen. en ik denk dat ik dan echt sta te popelen om een volwaardig studentenleven te gaan volgen, de volledige experience, niet alleen het in de klas zitten en dan thuis weer gemindfucked te worden.
Het is dus gelukt om te stoppen met naar school gaan. Maar dan bereik je niks met thuis zitten en vruchteloos solliciteren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172857640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:51 schreef Amavi het volgende:

[..]

omdat de islam een geloof is wat me aanspreekt. klinkt misschien een beetje vreemd gezien de vooroordelen maar ik heb enkele keren iets gehad met moslim jongens en ze zijn echt heel lief voor hun vrouwen, heel beschermend, en ze hebben me ook veel geleerd. maar niets van dit alles heeft met geloof te maken, misschien eerder een tekort eraan.
Juist ja. Je woord thuis als sloof behandeld dus lijkt moslim worden je wel wat. :')

Daar moet je hetzelfde doen als nu. Namelijk koken, poetsen, opruimen, eten voor je vent maken, en je vooral niet met mannenzaken bemoeien.

Klinkt als een goed plan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:40:52 #97
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857652
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is dus gelukt om te stoppen met naar school gaan. Maar dan bereik je niks met thuis zitten en vruchteloos solliciteren.
Ik solliciteer, doe moeite voor mijn motivatiebrieven en sta ingeschreven bij verschillende uitzendbureaus. Ik zal binnenkort ook contact opnemen met dat vrouwtje van de gemeente. Wat kan ik verder doen dan?
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:45:33 #98
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172857757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:36 schreef Amavi het volgende:

[..]

mijn stap is, zoals ik zei, stoppen met school en mijn uiterste best doen om welk baantje dan ook maar aan te nemen. gaat alleen iets minder vlot dan verwacht.
Stoppen met school, welke opleiding doe je? Het is heel simpel, stoppen en gaan werken als schoonmaakster of kassière is makkelijk maar dan wordt je over een par jaar weer eruit gezet want dan ben je te duur. En dan?
Maar het ging toch over je thuissituatie?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:47:26 #99
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172857804
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:45 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Stoppen met school, welke opleiding doe je? Het is heel simpel, stoppen en gaan werken als schoonmaakster of kassière is makkelijk maar dan wordt je over een par jaar weer eruit gezet want dan ben je te duur. En dan?
Maar het ging toch over je thuissituatie?
En dan heb ik een basis, een buffer, een eigen stekje, en kan ik vanuit daar weer beginnen met school. Binnen 2 a 3 jaar.
Zeker gaat dit over mijn thuissituatie, dit is namelijk naar mijn inzicht de enige realistische uitweg.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:00:58 #100
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172858121
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:47 schreef Amavi het volgende:

[..]

En dan heb ik een basis, een buffer, een eigen stekje, en kan ik vanuit daar weer beginnen met school. Binnen 2 a 3 jaar.
Zeker gaat dit over mijn thuissituatie, dit is namelijk naar mijn inzicht de enige realistische uitweg.
Je hebt geen basis en je hebt zeker geen buffer. Denk je soms dat je de enige bent die een schoonmaakdoekje weet te hanteren? Ik zal je even van die illusie afhelpen, er staan 10.000 voor je in de rij.
pi_172858285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:36 schreef Amavi het volgende:

[..]

mijn stap is, zoals ik zei, stoppen met school en mijn uiterste best doen om welk baantje dan ook maar aan te nemen. gaat alleen iets minder vlot dan verwacht.
Ik denk echt dat je eerste stap beter bij een instantie aankloppen is. Dat is eng, vond/vind ik zelf ook. En je gaat waarschijnlijk genoeg onhandige mensen tegenkomen, maar het is nogal wat om met 21 jaar alles wat je geleerd hebt tijdens je opvoeding op de tweede plank te zetten en voor jezelf te kiezen als die opvoeding nogal fucked up was.
pi_172858520
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Je hebt geen basis en je hebt zeker geen buffer. Denk je soms dat je de enige bent die een schoonmaakdoekje weet te hanteren? Ik zal je even van die illusie afhelpen, er staan 10.000 voor je in de rij.
Misschien moet je wat productieve tips wegzetten in plaats dat doemdenken? Niet iedereen gaat direct van de middelbare school een diploma halen en een goede baan scoren. En waarom zou simpel werk niet het begin van een basis kunnen zijn? :?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:19:50 #103
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172858575
Maar ts, als je eerst een baan zou nemen zou je gelijk je inkomen weer mogen inleveren bij je moeder.
Dat is dus niet de beste route om op je zelf te gaan.

Ga weer naar school, vraag stufi aan en ga op zoek naar een kamer.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:23:57 #104
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172858684
En ik weet niet hoe hoog je het wil gaan spelen, maar geld dat voor jou gespaard is en op jouw naam heeft gestaan is van jou. Jouw vader heeft dus diefstal gepleegd. Technisch gezien zou je daarvoor een rechtszaak kunnen aanspannen, maar ik denk zo dat dat tot een definitieve breuk zou leiden. :{

Ik forum even mobiel dus heb wellicht wat gemist maar hebben ze die 3 opleidingen wel voor je betaald?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:39:23 #105
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172859027
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:00 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Je hebt geen basis en je hebt zeker geen buffer. Denk je soms dat je de enige bent die een schoonmaakdoekje weet te hanteren? Ik zal je even van die illusie afhelpen, er staan 10.000 voor je in de rij.
ja, maar van die 10.000 ben ik met mijn leeftijd wel 1 van de goedkopere medewerkers om aan te nemen vooral voor een fulltime functie, die op ieder moment van de dag beschikbaar is. ik deel nu hier mijn plan van aanpak om uitleg te geven en om van me af te schrijven, niet omdat ik nog van plan was om het te veranderen (al sta ik open voor positieve op of aanmerkingen).
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:46:08 #106
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172859161
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:19 schreef Elpis het volgende:
Maar ts, als je eerst een baan zou nemen zou je gelijk je inkomen weer mogen inleveren bij je moeder.
Dat is dus niet de beste route om op je zelf te gaan.

Ga weer naar school, vraag stufi aan en ga op zoek naar een kamer.
ik zorg er dit keer wel voor dat dat niet gebeurt. mijn stufi was gekregen geld, dat was nog tot daar aan toe en toen ging ik er ook niet tegenin, maar mijn loon zal ik wel een stokje voor steken.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:23 schreef Elpis het volgende:
En ik weet niet hoe hoog je het wil gaan spelen, maar geld dat voor jou gespaard is en op jouw naam heeft gestaan is van jou. Jouw vader heeft dus diefstal gepleegd. Technisch gezien zou je daarvoor een rechtszaak kunnen aanspannen, maar ik denk zo dat dat tot een definitieve breuk zou leiden. :{

Ik forum even mobiel dus heb wellicht wat gemist maar hebben ze die 3 opleidingen wel voor je betaald?
zou inderdaad kunnen, pa van een (oud) vriend van me is advocaat en zei ook dat ik grote kans heb om het te winnen. maar ten eerste weet ik nieteens bij welke bank die rekening was afgesloten laat staan wat het rekeningnummer was dus ik kan dat zelf niet traceren en denk niet dat hij ermee zal instemmen om dat te laten nakijken, en advocaten kosten ook geld. ging wel om een flink bedrag dus mocht ik in de nabije toekomst wél geld gaan verdienen om een advocaat van te kunnen betalen, dan ben ik ook zeker van plan om te kijken wat ik kan doen.

de enige reden dat ik op dit moment nog geen breuk wil (naast een dak boven mijn hoofd) is mijn hondje, daar moet ik me nog even overheen zetten. mijn moeder heeft al vaker gedreigd met dat als ik uit huis ga ik die hond niet meer te zien krijg. klinkt misschien kinderachtig maar dat beest heeft echt een soort therapeutische werking voor me ofzo, als ik me verslagen voel kan ik 3 minuten met dat beestje kroelen en dan ben ik al een stuk kalmer. maarja. die breuk komt er nog wel.

opleidingen en boeken heb ik zelf betaald door maximaal bij te lenen van duo + waar nodig een zorgverzekering, telefoonrekening terug te boeken zodat ik die maand het lesgeld kon betalen. maand erna; lesgeld terugboeken zodat ik de 2 andere kon betalen. zo betaalde ik dus elke maand dus wel iets niet, waardoor die schuld onstaan is.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:46:49 #107
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172859177
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Misschien moet je wat productieve tips wegzetten in plaats dat doemdenken? Niet iedereen gaat direct van de middelbare school een diploma halen en een goede baan scoren. En waarom zou simpel werk niet het begin van een basis kunnen zijn? :?
Er zij al genoeg productieve tips geweest. Daar kan ik echt niet veel meer aan bijdragen. Maar mijn tips: Uit huis en studie afmaken.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:49:48 #108
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172859230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:46 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Er zij al genoeg productieve tips geweest. Daar kan ik echt niet veel meer aan bijdragen. Maar mijn tips: Uit huis en studie afmaken.
oké, je mag wel stoppen met tips geven nu. heb je bijdrage wel gehoord, thanks.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  woensdag 2 augustus 2017 @ 18:54:26 #109
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172859327
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:49 schreef Amavi het volgende:

[..]

oké, je mag wel stoppen met tips geven nu. heb je bijdrage wel gehoord, thanks.
Je moet er ook iets meedoen. En niet alleen met mijn tips.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 19:13:50 #110
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172859721
Als jij op papier kan aantonen dat de hond van jou is zou ik voordat je aankondigt uit huis te gaan de hond eerst veilig stellen elders.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172859750
Dat is echt een klote situatie... Je zou je ook gewoon in kunnen schrijven bij een willekeurige opleiding en maximaal bij kunnen lenen+aanvullende beurs. Daarmee zou je wel makkelijk op jezelf kunnen wonen (geen randstad). Dan heb je wel ff de tijd om een baantje te vinden.

Enige nadeel is wel dat je dan wel je opleidingsmogelijkheden voor de toekomst moeilijker maakt. Tis een klote situatie en het zou eigenlijk niemand moeten overkomen.
pi_172859831
Ga op kamers, leen bij DUO, zoek een bijbaan voor in het weekend en klaar
pi_172860567
Wij hebben nu anoniem van je verhaal gehoord. Maar is er ook niet iemand die bekend is met je verhaal. Je zou namelijk hem of haar mee kunnen vragen naar de schoolverlaterambtenaar. Voor je drang om instanties op te bellen kan je dan weer iemand vragen die op een callcenter werkt of bij een klantenservice. Deze zijn namelijk mondig genoeg. Uiteindelijk ziet die beste man aan de andere kant om het geld binnen te halen. en dan is iets van geld beter dan geen geld.

Volgens mij staat deze nog niet in dit topic. maar je kan het maatjesproject van het oranjefonds eens proberen. Er zijn volwassenen maar ook jeugdige (waaronder ik) die mensen zoals jou helpen de eerste stappen te zetten. Want ook dat ga je nodig hebben als je op jezelf wilt.
pi_172861071
Doe je op dit moment nog een opleiding en hoe ver ben je hier mee? Als je nog bezig bent dan zou ik adviseren het wel af te maken omdat je dat veel meer kans geeft op werk. Misschien kun je je docenten in vertrouwen nemen over je thuissituatie en kunnen zij je meer vertellen over een bijbaantje die een beetje past bij je opleiding.

Als je op zoek bent naar werk: stap er echt zelf op af. Uitzendbureaus komen niet naar jou toe, je zult er de deur plat moeten lopen.

Je zegt dat je niet rond kunt komen terwijl je nog bij je ouders woont. Maak eens een overzicht voor jezelf met de kosten die je maandelijks hebt en het inkomen dat je hebt. Als je geld moet afstaan, zorg er dan in ieder geval voor dat je je eigen vaste lasten kunt betalen anders kom je alleen maar dieper in de schulden. Open een bankrekening waar je ouders niets van weten en waar ze niet op kunnen kijken en hou daar je geld op. Je bent volwassen, dus een bank mag niet zomaar jouw gegevens aan je ouders geven.
pi_172865934
Brillenmeisje?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_172866334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:40 schreef Amavi het volgende:

[..]

Weet niet wat je daarmee bedoelt, maar ik bedoel meer dat vooral mijn vader zelf wel christelijk is opgevoed maar je vindt het in ons gezin niet meer terug. Niet bidden of naar de kerk etc.
Het is sowieso al onchristelijk om de spaarrekening van je dochter te plunderen.

Wat was daar de reden voor dan?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:42:21 #117
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172866393
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:40 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Het is sowieso al onchristelijk om de spaarrekening van je dochter te plunderen.

Wat was daar de reden voor dan?
dat had ie toen nodig voor z'n bedrijf.
sowieso denk ik dan, je hebt toch een soort van fuck up fund als je je eigen bedrijf hebt, maar toendertijd was ik bang dat papa failliet zou gaan en heb ik er niets tegenin gebracht
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172866605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:42 schreef Amavi het volgende:

[..]

dat had ie toen nodig voor z'n bedrijf.
sowieso denk ik dan, je hebt toch een soort van fuck up fund als je je eigen bedrijf hebt, maar toendertijd was ik bang dat papa failliet zou gaan en heb ik er niets tegenin gebracht
Kan je vader niet die leningen afbetalen dan? Dat lijkt mij wel het minste wat hij kan doen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:48:31 #119
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172866648
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:47 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Kan je vader niet die leningen afbetalen dan? Dat lijkt mij wel het minste wat hij kan doen.
hij betaalt eens een telefoonrekeningetje hier of daar, waar ik hem echt dankbaar voor ben, maar meer kan hij niet echt missen en zegt ie ook niet aan te gaan beginnen
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172866764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:48 schreef Amavi het volgende:

[..]

hij betaalt eens een telefoonrekeningetje hier of daar, waar ik hem echt dankbaar voor ben, maar meer kan hij niet echt missen en zegt ie ook niet aan te gaan beginnen
Dus omdat hij zich dat studiegeld heeft toegeëigend mag jij 15+ jaar even dik gaan aflossen. Daar ben je lekker mee dan.
pi_172867150
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:48 schreef Amavi het volgende:

[..]

hij betaalt eens een telefoonrekeningetje hier of daar, waar ik hem echt dankbaar voor ben, maar meer kan hij niet echt missen en zegt ie ook niet aan te gaan beginnen
Jij kan helemaal niks meer missen want alles watje hebt wordt van je gestolen.

Ik zou een spaarrekening openen en er elke maand geld heen boeken. Waar je dan je schulden van kunt betalen.
pi_172868244
Waarom loop je niet gewoon een uitzendbureau binnen als je nergens wordt aangenomrn? Er is werk zat namelijk..
pi_172869915
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:02 schreef Amavi het volgende:
Beste Fok!-ers,

Het heeft lang genoeg mogen duren, 10 jaar om precies te zijn maar ik vertik het om als slaaf te worden behandeld en op het moment dat ik iets weiger of zeg iets later te willen doen geguilt-tript te worden. Mijn broertje (19) heeft zojuist een cake gebakken. Prima dat je dat doet, maar ruim dan ook je eigen rotzooi op. Hij ging maar gewoon weer naar boven achter z'n Xbox alsof er niets aan de hand was, waarop mijn moeder mij vertelde dat ik het maar even op moest ruimen en schoon moest maken. Mind you dat de hele keuken onder de deegklodders zat, dus daar was ik sowieso een half uur mee bezig geweest. Uit automatische piloot begon ik al met poetsen, totdat ik een klap common sense kreeg en ik aan mijn moeder besloot te vragen waarom hij het niet op hoeft te ruimen, hij heeft de teringzooi tenslotte gemaakt.

Hou je vast aan je stoel, want je dondert er echt vanaf als je leest wat ze zei.

'Omdat hij een jongen is, die hoeven zulke dingen niet te doen.'

Ja. Ik verzin het niet. Ik ben de enige die de vaat doet, dweilt, stofzuigt, de was doet, MIJN BROERTJES kamer verplicht op moet ruimen inclusief bedden verschonen, alles. Ik ben niet een of ander lui kreng dat er vies van is om eens iets in het huishouden te doen, maar nog een voorbeeld, als mijn vader of broertje hebben gedoucht dan roepen ze mij om de badkamer een beetje droog te maken en te ontkalken. Ik heb het er wel eens over gehad met vrienden en die zeggen ook dat ze het niet zouden pikken, maar wat kan ik doen? Ik ben gestopt met school zodat ik full time kan gaan werken om uit huis te kunnen, zo erg is het al. Nu is het probleem dus dat ik nergens word aangenomen en broke ben maar die rekeningen komen nog wel binnen. Een beetje ouder zou in mijn optiek, in tijden van nood, dan ook bijspringen. Maar dat doen ze nog nieteens, ik moet me maar redden, zit inmiddels onder hun toezicht en deels door hun toedoen al in de schulden

Dus ik ga staken. Zolang de taken hier in huis niet eerlijk verdeeld worden doe ik geen fuck meer. En im ben heel bang eerlijk gezegd, al met kleine dingen dat mijn moeder mij roept om naar beneden te komen omdat zij mij iets wil vragen. Als je iemand iets wil vragen kom je toch gewoon naar diegene toe? Als ik ook maar enig tegenwoord geef wordt er passief agressief gereageerd, of ik word al schreeuwend gekleineerd en uitgescholden. Daar kan ik niet tegen, dan ga ik gewoon huilen, en dan voel ik me zwak. En dan nog word ik een aansteller en lui kreng genoemd. Sorry dat deze post zo all over the place is, maar ik weet het echt even niet meer. Ik kan hier niet meer leven en nog meer mentale en emotionele schade oplopen, maar ik kan financieel gezien sowieso een jaar lang nog niet weg en ik weet niet of ik dat volhoud.

Ik weet trouwens ook niet of 'staken' wel zo'n strak plan is, maak het mezelf er niet makkelijker mee. Maar het is zo. Vernederend. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maybe tips, oplossingen, gelijkwaardige ervaringen van andere mensen. Thanks in ieder geval.

ohja ik ben 21
Waarom overhandig je je rekeningen niet aan je vader met de boodschap "Ik ben een vrouw, vrouwen hoeven de rekeningen niet te betalen."
pi_172869926
Edit topic nu pas gelezen. Eens met het advies een studie te gaan volgen en bij te lenen zodat je huur kunt betalen.
pi_172869942
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ga op jezelf.
of op mij @ts
pi_172869961
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:07 schreef Elpis het volgende:
Ow mbo. Dat is een opleiding. Je had het over studies.
Wauw :')
pi_172871251
Op wat voor banen solliciteer je?
Je zou toch bijv zo aan de slag kunnen als orderpicker bij Coolblue? (https://www.werkenbijcoolblue.nl/)

Is het verder niet handig om een aparte bankrekening aan te maken en daar je loon op te laten storten als je eenmaal werk hebt? Op die manier kunnen je ouders er ook echt niet bij, en als jij dan voet bij stuk houdt kan je gewoon sparen.
pi_172872590
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:46 schreef Amavi het volgende:

[..]

ik zorg er dit keer wel voor dat dat niet gebeurt. mijn stufi was gekregen geld, dat was nog tot daar aan toe en toen ging ik er ook niet tegenin, maar mijn loon zal ik wel een stokje voor steken.

[..]

Dat heb (en werk je) je zelf in de hand. Je kan iedere willekeurige bank vandaag nog binnenlopen om een rekening voor jezelf te openen waar je ouders geen toegang tot hebben. Neemt niet weg dat je ouders van je stelen, maar stap 1 is ervoor zorgen dat het in de toekomst niet meer gebeurt. Dit soort problemen had je een paar jaar terug ook al kunnen ondervangen.

Als je de situatie écht zat bent, zit er maar 1 ding op en dat is voor jezelf opkomen. Dat kan beteken dat je er zelfstandig voor kiest om het huis uit te gaan, maar je kan eens beginnen met een goed gesprek. Je bent 21 en geen 12 meer.
pi_172874163
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:51 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Dus omdat hij zich dat studiegeld heeft toegeëigend mag jij 15+ jaar even dik gaan aflossen. Daar ben je lekker mee dan.
Ze is toch zelf gestopt, dus dan zou je ook zelf de consequenties kunnen aanvaarden.

Dat het met de ouders te maken heeft dat ze gestopt is is een ander verhaal. Echter kun je in die jaren natuurlijk ook voor jezelf opkomen en studeren. desnoods ga je in de bieb studeren etc.

dat de ouders haar geld gebruiken om een faillissement af te wenden snap ik wel. Ik zou het niet doen, maar het is beter dan je woning etc kwijt te raken als je een potje van 10.000(geen idee) hebt.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  PR en moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 12:07:55 #130
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_172874658
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:14 schreef Amavi het volgende:
hebben jullie het wel gelezen? er is geen enkele mogelijkheid voor mij om op mezelf te gaan.
Waarom ben je eigenlijk gestopt met school om fulltime te werken om uit huis te gaan?

Ieder mens van jouw leeftijd gaat gewoon uit huis van de studiefinanciering die ze krijgen. Zonde om te stoppen dan juist, want alles wat je daar nog bij leent om je huur+maandlasten te kunnen betalen is ook nog eens de goedkoopste lening die je ooit zult afsluiten.

Gewoon weer naar school gaan en nog ff de stufi vangen waar je nog recht op hebt en daarmee gewoon op kamers gaan.

Debiel gezin, sorry hoor. Ik zou daar ook niet willen blijven wonen, al helemaal niet na m'n 18e nog.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:10:29 #131
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172874711
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Waarom ben je eigenlijk gestopt met school om fulltime te werken om uit huis te gaan?

Ieder mens van jouw leeftijd gaat gewoon uit huis van de studiefinanciering die ze krijgen. Zonde om te stoppen dan juist, want alles wat je daar nog bij leent om je huur+maandlasten te kunnen betalen is ook nog eens de goedkoopste lening die je ooit zult afsluiten.

Gewoon weer naar school gaan en nog ff de stufi vangen waar je nog recht op hebt en daarmee gewoon op kamers gaan.

Debiel gezin, sorry hoor. Ik zou daar ook niet willen blijven wonen, al helemaal niet na m'n 18e nog.
als mbo-er is wat je maximaal kan krijgen een stukje minder dan hbo, heb geprobeerd een kamer te vinden met maximaal bijlenen maar is gewoon niet te doen, heb ook nooit iets kunnen sparen wat je toch wel nodig hebt als je net ergens intrekt. dus dat sparen is de hele reden dat ik nu ga werken, na een jaartje idd bijlenen en op kamers
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:15:43 #132
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172874840
En hoe ga je het aanpakken als je ouders eisen dat je je inkomen moet inleveren?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  PR en moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 12:19:53 #133
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_172874927
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:10 schreef Amavi het volgende:

[..]

als mbo-er is wat je maximaal kan krijgen een stukje minder dan hbo, heb geprobeerd een kamer te vinden met maximaal bijlenen maar is gewoon niet te doen, heb ook nooit iets kunnen sparen wat je toch wel nodig hebt als je net ergens intrekt. dus dat sparen is de hele reden dat ik nu ga werken, na een jaartje idd bijlenen en op kamers
Mja, ik ben 24 en heb ook nog nooit kunnen sparen, zo'n probleem is dat niet hoor. Ik heb 2 tussenjaren gehad om fulltime te werken om te kunnen sparen, maar heb nooit echt fulltime aan de bak gekund en van sparen is er toen dus ook al niet echt iets van gekomen. Inmiddels weer een paar jaar aan de studie, maar kom toch prima rond van m'n stufi+lening. Je zou van 600 per maand iig al wel rond moeten kunnen komen als je een beetje lage huur hebt, klein kamertje van 300 p/m ofzo.
Een bijbaantje van 2 avonden in de week is ook al makkelijker te vinden, hark je daarbovenop toch ook nog ff 200 p/m binnen.

Als het alle andere studenten (én mbo'ers) ook kan lukken zou het jou toch ook moeten lukken. Ook niet vreemd om daar hulp bij te vragen van mensen die beter weten hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Maar aangezien ik in jouw situatie ook fucking getraumatiseerd en verneukt zou zijn door het kromme gezin waar ik uit kom, zou ik ook echt even bij de huisarts aankloppen voor een doorverwijzing naar een specialist. Hoeven je ouders verder ook allemaal niks van te weten (die krijgen daar ook echt niks van te horen aangezien je gewoon meerderjarig bent), en kun je gewoon ff je ei kwijt met alles waar je mee zit en waar je tegenaan loopt en problemen mee ondervindt. Die kan je dan doorverwijzen naar bijv. een maatschappelijk werker of iemand anders die je kan begeleiden in het proces om én op jezelf te wonen én een beetje bijkomen van 21 jaar in een scheve familieverhouding op te groeien.
Wordt overigens ook allemaal vergoed vanuit de basisverzekering als je zo'n doorverwijzing hebt (en huisartsen doen daar nooit zo moeilijk over als ze je verhaal horen), dus kost je verder niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Moira op 03-08-2017 12:25:52 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:26:03 #134
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172875057
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:19 schreef Moira. het volgende:

[..]

Mja, ik ben 24 en heb ook nog nooit kunnen sparen, zo'n probleem is dat niet hoor. Ik heb 2 tussenjaren gehad om fulltime te werken om te kunnen sparen, maar heb nooit echt fulltime aan de bak gekund en van sparen is er toen dus ook al niet echt iets van gekomen. Inmiddels weer een paar jaar aan de studie, maar kom toch prima rond van m'n stufi+lening. Je zou van 600 per maand iig al wel rond moeten kunnen komen als je een beetje lage huur hebt, klein kamertje van 300 p/m ofzo.
Een bijbaantje van 2 avonden in de week is ook al makkelijker te vinden, hark je daarbovenop toch ook nog ff 200 p/m binnen.

Als het alle andere studenten (én mbo'ers) ook kan lukken zou het jou toch ook moeten lukken. Ook niet vreemd om daar hulp bij te vragen van mensen die beter weten hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Maar aangezien ik in jouw situatie ook fucking getraumatiseerd en verneukt zou zijn door het kromme gezin waar ik uit kom, zou ik ook echt even bij de huisarts aankloppen voor een doorverwijzing naar een specialist. Hoeven je ouders verder ook allemaal niks van te weten (die krijgen daar ook echt niks van te horen aangezien je gewoon meerderjarig bent), en kun je gewoon ff je ei kwijt met alles waar je mee zit en waar je tegenaan loopt en problemen mee ondervindt. Die kan je dan doorverwijzen naar bijv. een maatschappelijk werker of iemand anders die je kan begeleiden in het proces om én op jezelf te wonen én een beetje bijkomen van 21 jaar in een scheve familieverhouding op te groeien.
lijkt me inderdaad de beste oplossing! heb idd al een keer eerder een tussenjaar gehad toen ik 18 was, maar zat toen zo balls deep in de depressie dat ik na een maandje sparen gewoon mn shit heb gepakt en een week in m'n eentje naar berlijn ben vertrokken. was eye opening trouwens, moet ik vaker doen zulke dingen, maar anyways.

heb voor binnenkort toch al een afspraak bij de huisarts staan waar mn moeder niet mee naartoe gaat omdat mn kleren ook uit moeten enzo (normaal gaat ze altijd wel mee) dus zal het dan idd maar aankaarten. thanks!
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
  PR en moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 12:28:00 #135
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_172875099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:26 schreef Amavi het volgende:

[..]

lijkt me inderdaad de beste oplossing! heb idd al een keer eerder een tussenjaar gehad toen ik 18 was, maar zat toen zo balls deep in de depressie dat ik na een maandje sparen gewoon mn shit heb gepakt en een week in m'n eentje naar berlijn ben vertrokken. was eye opening trouwens, moet ik vaker doen zulke dingen, maar anyways.

heb voor binnenkort toch al een afspraak bij de huisarts staan waar mn moeder niet mee naartoe gaat omdat mn kleren ook uit moeten enzo (normaal gaat ze altijd wel mee) dus zal het dan idd maar aankaarten. thanks!
Ja zou ik zeker doen. Al helemaal als je geen steun van je ouders ondervindt (debiel dat ze op je 21e nog mee wil naar de huisarts trouwens, zou echt knettergek worden in zo'n gezin, bah), is het fijn om wel steun te krijgen van professionals om uit die situatie te stappen.

Het is in je early 20's sowieso altijd een beetje leven van een bij elkaar geraapt zooitje centen, maar als je eenmaal op jezelf bent dan groei je daar wel steeds meer in. Dan leer je steeds meer mogelijkheden kennen om elke maand steeds iets beter rond te komen.
Op een houtje bijten is altijd nog beter dan onder zulke weird-ass ouders leven. Sorry hoor, je zal ongetwijfeld van ze houden, maar ik zou daar echt niet tegen kunnen en op m'n 16e al weg zijn :@ blegh
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_172875180
Klote situatie! Je hebt op zo'n moment juist ouders nodig die er voor je zijn. Je werk/studie situatie maakt het lastig om uit huis te gaan en daardoor zit je eigenlijk nu nog vaster. Je verdient je eigen leventje en vrijheid maar hebt daarbij gezien je situatie de hulp van je ouders nodig.

Realiseer je dat het niet normaal is dat ze zo met je omgaan. En dat er mensen zijn die je kunnen helpen. Je moet dat echter wel zelf doen. Die stap zetten.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:06:46 #137
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172875998
Say what? Ik kan me bij sommige gevallen nog wel voorstellen dat je je ouder nog mee zou willen hebben maar dan op eigen aangeven. Als je alleen naar je huisarts wil en ma dringt zich op dan zeg je gewoon niet dat je een afspraak hebt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172896983
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 06:46 schreef Myrr het volgende:

Waarom overhandig je je rekeningen niet aan je vader met de boodschap "Ik ben een vrouw, vrouwen hoeven de rekeningen niet te betalen."
Vind dit een goede tip maar dan zullen ze wel weer met een heel lulverhaal komen waarom vrouwen in hun geval zowel moeten schoonmaken als moeten betalen. Of ze worden gewoon boos . Heb het gevoel dat met deze mensen geen discussie te voeren is. Maar misschien zeggen ze wel is waar ook wat schandalig van ons en betalen ze, je weet het niet. Zou het proberen als ik de ts was.

Wat een rot verhaal, zou absoluut niet teveel verwachten van maatschappelijk werkers of psychologen en dergelijke. Leuk als het er is vooral aangrijpen maar verwacht niet dat er iets zal veranderen binnen het gezin. Daarvoor zijn patronen vaak te diep ingesleten en als anderen niet gemotiveerd zijn ze te veranderen dan heb je pech. Je moet hier zelf uit zien te komen, misschien met behulp van mensen die je kunnen begeleiden naar goed betaald werk met weinig uren, een re integratiebureau of zo. Voor jongeren helpt dat vaak nog wel. Als je de mensheid haat en graag bonussen wil zijn er genoeg mogelijkheden op het gebied van sales.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  PR en moderator vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:31:04 #139
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_172900209
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Vind dit een goede tip maar dan zullen ze wel weer met een heel lulverhaal komen waarom vrouwen in hun geval zowel moeten schoonmaken als moeten betalen. Of ze worden gewoon boos . Heb het gevoel dat met deze mensen geen discussie te voeren is. Maar misschien zeggen ze wel is waar ook wat schandalig van ons en betalen ze, je weet het niet. Zou het proberen als ik de ts was.

Wat een rot verhaal, zou absoluut niet teveel verwachten van maatschappelijk werkers of psychologen en dergelijke. Leuk als het er is vooral aangrijpen maar verwacht niet dat er iets zal veranderen binnen het gezin. Daarvoor zijn patronen vaak te diep ingesleten en als anderen niet gemotiveerd zijn ze te veranderen dan heb je pech. Je moet hier zelf uit zien te komen, misschien met behulp van mensen die je kunnen begeleiden naar goed betaald werk met weinig uren, een re integratiebureau of zo. Voor jongeren helpt dat vaak nog wel. Als je de mensheid haat en graag bonussen wil zijn er genoeg mogelijkheden op het gebied van sales.
Een psycholoog of maatschappelijk werker verandert ook niks binnen het gezin, daar doe je het ook niet voor. Dat zou hooguit lukken als alle gezinsleden zelf in gezinstherapie zouden willen gaan.
Maar TS leeft haar hele leven al onder scheve gezinsverhoudingen, waar ze zelfs al een depressieve periode aan over heeft gehouden. Bepaalde negatieve gevoelens of ervaringen kunnen in TS dan ook aardig diepgeworteld liggen. Dan kan ze straks wellicht uit huis, maar is de overgang ineens zo'n shock dat ze weer depressief raakt oid. Zoiets kun je dan voor zijn door het proces te doorlopen met een professional, waardoor TS wat hulpt krijgt bij alle stapjes op eigen benen zonder dat ze ineens instort. Op zichzelf leert leven en de beklemmende thuissituatie los leert laten.
Bij zulke gecompliceerde situaties die zo veel met je gevoelens/gedachten/gemoedstoestand doen is het altijd prettig om een professional naast je te hebben ipv het alleen te moeten doorstaan.
Daarnaast helpt een maatschappelijk werker ook bij praktische zaken zoals budgettering, huisvesting, financiën, zodat TS op zichzelf kan gaan wonen en zo ook rond kan komen zonder de hulp van d'r ouders die haar toch niet steunen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_172900881
Geen zin om alles door te lezen. Maar waarom kun je niet op kamers wonen in september, studie volgen, lenen bij DUO en een bijbaan ernaast. Net als tienduizenden andere jongeren?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172900896
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:31 schreef Moira. het volgende:
n. Dan kan ze straks wellicht uit huis, maar is de overgang ineens zo'n shock dat ze weer depressief raakt oid. Zoiets kun je dan voor zijn door het proces te doorlopen met een professional, waardoor TS wat hulpt krijgt bij alle stapjes op eigen benen zonder dat ze ineens instort.
Ja of het gaat allemaal gewoon prima.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172911152
Aawh succes met deze situatie dan maar ^^
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_172917371
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:02 schreef Amavi het volgende:
<knip>
Het is natuurlijk een impertinente vraag, maar wat voor culturele/etnische achtergrond heb je eigenlijk!? Ik bedoel, ik kan me gewoon niet voorstellen dat er anno 2017 nog autochtone Nederlanders zijn die hun dochter werkelijk zo behandelen.

Verder: als je nog stufi kunt trekken zou dat een optie zijn om uit huis te kunnen gaan. Gewoon maximaal lenen om zo zelfstandig te kunnen zijn.

[ Bericht 29% gewijzigd door Puntenjager op 05-08-2017 01:45:54 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_172917388
Dubbel
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 02:31:01 #145
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_172917829
Wat een triest en herkenbaar verhaal is dit zeg. Mijn situatie is niet exact hetzelfde, maar ik werd wel onder de duim gehouden door mijn ouders. Toen ik op mijn 18e van het vwo was gegooid (lang verhaal) en slaagde op de havo, werd mijn moeder uit het niet pissig toen de tompouce op was. Begon te schelden en te tieren, maar het kwam erop neer dat ik nu zou gaan werken, als ik een studie zou volgen werd ik het huis uitgekankerd. Zonder pardon.

Ik heb hierdoor 3 jaar in een flinke dip gezeten. Hier en daar wel een klein bijbaantje, maar ik verdiende niet meer dan de kosten van mijn vaste lasten. Vaak kon ik het ook niet betalen en wilden mijn ouders me niet helpen. Ben meerdere keren van huis weggelopen, in een geval zelfs gaan samenwonen met mijn toenmalige vriend. Verschrikkelijk was dat. Ze hemelden mijn vriend op omdat hij een hoge opleiding had gedaan, maar een laag baantje deed. Hoe lager de baan, hoe beter. Mijn moeder wilde dan ook dat ik een niveauloos baantje zou gaan doen in de haven. Als ik thuis was, werd ik zowat geterroriseerd: ik werd expres om 7 uur 's ochtends wakker gemaakt, terwijl ze wisten dat ik van 4 tot 6 een krantenwijk deed. Moest dan de hele dag opblijven en kutklusjes doen, want een echte arbeider doet dat ook. Denk aan dingen die ik echt niet kan, zoals ramen zemen, of random klusjes niet goedkeuren, zodat ze extra op me konden kankeren. Ik doe het toch fout. Als ze een leuk klusje hadden (afwas, muur verven, stofzuigen), dan mocht dat niet, maar ze vervloekten me wel dat ik geen initiatief nam?

Door de jaren heen ben ik wel mijn eigen ding blijven doen. Dan zijn ze maar pissig. Ze zijn nu toch al niet trots op me, dus waarom zou ik dan luisteren? Het wordt toch niet beter. In 2014 heb ik een grote stap genomen, door me in te schrijven voor een opleiding. Mbo 4, 3 niveaus te hoog. Mbo 1 is voor mijn ouders de heilige graal, dus je kunt je wel voorstellen dat ze niet blij waren. Heb zelfs nog bijna een zelfmoordpoging gedaan omdat ik het niet meer zag zitten. Het boeide ze niet. Als het echt zo kut was moest ik maar gaan.

Ook ben ik door de jaren heen gewoon uit blijven gaan. Ik mocht in eerste instantie niet eens naar buiten, maar nadat ik een keer de stoute schoenen aan had getrokken, bleef ik naar feesten gaan. Wat willen ze doen? Hier heb ik een aantal kennissen aan overgehouden, bij wie ik een kamer kon huren. Vanaf hier is mijn leven weer op de rit gekomen. Echt waar, sinds ik mijn eigen stekkie heb ben ik 100% vooruitgegaan. Je hebt tenminste ruimte vrij in je hoofd om de volgende stappen te zetten. Ook de band met mijn ouders is verbeterd, nog niet helemaal 100%, maar ze hebben gelukkig wel ingezien dat hun aanpak alleen maar averechts werkte.

Blijf vooral je eigen ding doen, hoe moeilijk het ook is. En zoek (maatschappelijke) hulp, zij zijn er voor je om je te helpen. Echt waar, doe het. Ik wens je heel veel sterkte toe. :*
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_172940763
Hallo Amavi,
Ongelovelijk wat een nare situatie jij in zit. Ook al ben je volwassen, als je zo klein gehouden wordt is het heel eng om je eigen weg te gaan.

Ik zou pas een studie gaan doen als je je beter voelt en weet wat je wil. Je hebt al schulden dus zou niet nog meer gaan lenen bij duo.

Een andere optie is op kamers (hou wel rekening met borg en 'administratiekosten'). Of je inschrijven bij de woningbouw en reageren op loting woningen. Voor veel woningbouwflatjes hoef je geen vast inkomen te hebben.

Eenmaal een nieuw adres vraag je huurtoeslag en een uitkering aan. Als je echt niks hebt kan je ook noodgeld aanvragen bij de gemeente totdat je een uitkering hebt.

Via de uitkering kom je in een sollicitatieproject waarbij ze je aan een baan helpen.

Heel veel succes.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 augustus 2017 @ 10:42:03 #147
269689 crew  Viv
pi_172941960
TS wat zit je in een enorm nare situatie. Hoe zien jouw ouders eigenlijk de toekomst voor zich? Dat je de rest van je leven thuis blijft wonen, het huishouden blijft doen en je eventuele inkomen blijft inleveren?
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 02:31 schreef broccoli. het volgende:
Mbo 4, 3 niveaus te hoog. Mbo 1 is voor mijn ouders de heilige graal, dus je kunt je wel voorstellen dat ze niet blij waren.
Ook al zoiets. :{ Als je zoals ik uit een familie komt waarin zowel de mannen als de vrouwen gestimuleerd worden om het beste uit zichzelf te halen, dan is het moeilijk voor te stellen dat dit niet voor iedereen de normaalste zaak van de wereld is.

Ik vind het heel knap als je een toekomst kunt opbouwen terwijl je ouders dit actief proberen te verhinderen!
pi_172945595
Wat ontzettend naar dat je in zo'n situatie zit. Ik kan begrijpen dat het misschien ook wel invloed heeft gehad op de ontwikkeling van je persoonlijkheid.

Je bent een slimme meid en ik vind het heel goed van je dat je stappen zet (zoals solliciteren en hier om advies vragen bijvoorbeeld).
Dit betekent dat je de noodzaak voelt en inziet. Echter, het voelen van de noodzaak kan af en toe enorm wisselen. Omdat je familieleden soms ook misschien in een wat betere bui zitten. Dan is de kans groot dat je dan juist dát moment aangrijpt om te bevestigen wat je al die jaren al hebt geloofd. Namelijk: dat dit normaal is en dat het allemaal wel meevalt. Probeer hier op voorbereid te zijn door je doel en de stappen die ervoor nodig zijn dat te behalen, heel helder te krijgen. Ik denk dat een hulpverlener jou hier heel goed in kan bijstaan.

Daarnaast: neem het mij niet kwalijk als ik het verkeerd heb, echter, is er hier ook sprake van fysiek geweld?
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2017 @ 22:09:44 #149
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_172958235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat is "christelijk wonen"?
Er zal wel een kruis boven de deur hangen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')