abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:19:26 #176
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172876269
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Anderzijds is de willekeur (voor het gevoel) wel een zwakte in Crypto.
Als Apekoek effectief geen mail gekregen heeft, dan ligt de fout niet alleen bij hem. Ik heb van coinbase wel diverse mails en tweets gekregen en heb alles naar bittrex doorgeschoven.
Ik vindt dit overigens wel degelijk diefstal als je geen bch krijgt, gewaarschuwd of niet. Waar zijn die naar toe? In hun eigen zakken toch?
pi_172876291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:16 schreef SugeLucky het volgende:
Blij dat ik Waves heb gekocht voor 1 Augustus en niet er na, ook al zeiden sommigen lieden hier dat de prijs ineens zou gaan dalen na 1 Augustus.
Ik had ook eigenlijk verwacht dat ze zouden dalen, maar toch op het laatste moment besloten 50% van wat ik wilde kopen voor de fork te kopen. Heeft vooralsnog goed uitgepakt, jammer dat ik toch niet 100% ben gegaan, maar aan de andere kant ik had ook niks kunnen kopen voor de fork 😀
pi_172876321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:19 schreef DocQ het volgende:

[..]

Als Apekoek effectief geen mail gekregen heeft, dan ligt de fout niet alleen bij hem. Ik heb van coinbase wel diverse mails en tweets gekregen en heb alles naar bittrex doorgeschoven.
Ik vindt dit overigens wel degelijk diefstal als je geen bch krijgt, gewaarschuwd of niet. Waar zijn die naar toe? In hun eigen zakken toch?
Waarom is dat diefstal?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:22:09 #179
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_172876330
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:20 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ik had ook eigenlijk verwacht dat ze zouden dalen, maar toch op het laatste moment besloten 50% van wat ik wilde kopen voor de fork te kopen. Heeft vooralsnog goed uitgepakt, jammer dat ik toch niet 100% ben gegaan, maar aan de andere kant ik had ook niks kunnen kopen voor de fork 😀
Spreiden is goed, nooit je geld op 1 paard inzetten. Goede keuze IMO.

Je leest hier vaak dat veel mensen hier enorme risico's nemen, kan 10x goed gaan maar als het 1x goed fout gaat ben je weer terug bij af (of erger).
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:27:23 #180
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172876443
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:20 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ik had ook eigenlijk verwacht dat ze zouden dalen, maar toch op het laatste moment besloten 50% van wat ik wilde kopen voor de fork te kopen. Heeft vooralsnog goed uitgepakt, jammer dat ik toch niet 100% ben gegaan, maar aan de andere kant ik had ook niks kunnen kopen voor de fork 😀
Ik wilde voor 1000 euro kopen aan waves, kon bij litebit maar voor 350 euro per dag kopen dus moest het over een aantal dagen doen.
Heb uiteindelijk voor 700 euro gekocht omdat mensen hier dachten dat het wellicht zou gaan dalen. Heb er op zich geen spijt van, ben ook blij dat ik in ieder geval 2/3 heb gekocht van wat ik wilde kopen.
pi_172876468
Laat wel weer zien wat een top exchange poloniks is.

On a side note, mijn porto staat +18% in 24u, gaat weer lekker :)
pi_172876488
Iemand enig idee waarom Waves opeens zo hard gaat?

Staat al op 21% in de plus...
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:29:58 #183
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172876494
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:21 schreef Typisch het volgende:

[..]

Waarom is dat diefstal?
Je interpreteert het zoals je wil, maar dan doet die exchange hetzelfde als de banken. Van zodra je je geld daar deponeert, is het ook niet meer van jezelf. We willen met die crypto's toch net van die banken af?
Van die boer lust ik geen eieren.
pi_172876596
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:29 schreef Raifu het volgende:
Iemand enig idee waarom Waves opeens zo hard gaat?

Staat al op 21% in de plus...
Omdat Waves *O*
pi_172876625
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:29 schreef DocQ het volgende:

[..]

Je interpreteert het zoals je wil, maar dan doet die exchange hetzelfde als de banken. Van zodra je je geld daar deponeert, is het ook niet meer van jezelf. We willen met die crypto's toch net van die banken af?
Van die boer lust ik geen eieren.
Dit is wat ze doen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fractioneel_bankieren
pi_172876690
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:22 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Spreiden is goed, nooit je geld op 1 paard inzetten. Goede keuze IMO.

Je leest hier vaak dat veel mensen hier enorme risico's nemen, kan 10x goed gaan maar als het 1x goed fout gaat ben je weer terug bij af (of erger).
Ja idd, denk dat ik van hetgeen wat ik verder in waves wilde stoppen nu een andere coin of coins ga zoeken. Eerst maar eens in verdiepen. 😀
pi_172876728
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:27 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ik wilde voor 1000 euro kopen aan waves, kon bij litebit maar voor 350 euro per dag kopen dus moest het over een aantal dagen doen.
Heb uiteindelijk voor 700 euro gekocht omdat mensen hier dachten dat het wellicht zou gaan dalen. Heb er op zich geen spijt van, ben ook blij dat ik in ieder geval 2/3 heb gekocht van wat ik wilde kopen.
Altijd leuk toch 😀

Ik ben volledig geverifieerd bij litebit, dat is af en toe best handig. Volgens mij mag ik nu tot 35k per dag kopen 😮😮 als dat moment dat ik dat kan ooit aanbreekt zou dat leuk zijn Haha.

10% daarvan zou ik al leuk vinden 😉
pi_172876740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:29 schreef DocQ het volgende:

[..]

Je interpreteert het zoals je wil, maar dan doet die exchange hetzelfde als de banken. Van zodra je je geld daar deponeert, is het ook niet meer van jezelf. We willen met die crypto's toch net van die banken af?
Van die boer lust ik geen eieren.
Dan moet je je crypto's er niet neerzetten he.

Is niet hun fout. Bij banken heb je geen keus, hier wel want anderen boden het wel aan.
pi_172876779
Op Poloniex zijn momenteel de withdrawals uitgezet? Van Lisk in ieder geval wel, wilde een collega even helpen, maar helaas |:(
pi_172876870
DEX integrated within Waves Android client

https://twitter.com/wavesplatform/status/893067542931091457

Nu nog naar iOS 🤗
pi_172877011
Ik heb een aantal BTC op private keys (paper wallets) staan, al ver voor de fork.
Hoe verkrijg ik mijn BCH? Een vriend zei 'download de hele blockchain' maar dat duurt nog wel een dag of 2.
url
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:56:38 #192
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172877015
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dan moet je je crypto's er niet neerzetten he.

Is niet hun fout. Bij banken heb je geen keus, hier wel want anderen boden het wel aan.
nee, daarom bittrex.
pi_172877022
Interessante reacties over BCC / BCH op Tweakers.net:

quote:
Euler212
2 augustus 2017 11:58
Er zit een behoorlijk politiek spelletje achter het Bitcoin Cash debacle en is niet zo simpel als het artikel schetst.

De schaalbaarheid van Bitcoin hangt niet alleen af van de blocksize. Segwit maakt het mogelijk om ongeveer 1.6-2 keer zoveel transacties te doen in een even groot block. Daarnaast biedt het eenvoud in het implementeren van andere schaalbaarheid oplossingen (zoals Lightning). Dit artikel van Bitcoin core legt het goed uit:

https://bitcoincore.org/en/2016/01/26/segwit-benefits/

Een van de grote problemen met een grote blocksize is de bandbreedte en opslagruimte die nodig is om de blockchain bij te houden. De Bitcoin blockchain is momenteel bijna 130GB groot. Dat betekent dat als jij een kopie van de gehele blockchain wil je 130GB aan diskruimte moet hebben. Plus de bandbreedte om hem bij te houden (nu 1MB per block, in Bitcoin Cash 8MB per block). De doelstelling om Bitcoin zo decentraal mogelijk te houden wordt verhindert door grotere blocks. Full-nodes zijn als ware de toezichthouders van Bitzoin en vereisen dat je de gehele Blockchain opgeslagen hebt. Hoe meer full-nodes hoe veiliger het netwerk is, en hoe groter de blockchain hoe lastiger het is voor iemand om een full-node draaiend te houden.

https://en.bitcoin.it/wiki/Full_node

Het artikel benoemt de lange wachttijden en transactiekosten die met Bitcoin gepaard zijn gegaan de afgelopen maanden. Er wordt vanuit gegaan dat dit "spam-transacties" waren, om aan te tonen dat de huidige 1MB niet genoeg is. Kwaadwillende hebben Bitcoin trager gemaakt om de validiteit van Bitcoin Cash aan te tonen. Het aantal transacties in die in de rij stonden (de mempool) is wonderbaarlijk ook enorm gekrompen sinds de hardfork aangekondigd is. Momenteel kun je met verwaarloosbare transactiekosten weer snel Bitcoin versturen. De volgende link laat het verloop van de mempool zien waar we inderdaad een enorme toename zien in mei:

https://jochen-hoenicke.de/queue/#all

Ikzelf zie dan ook geen toegevoegde waarde voor Bitcoin Cash. Segwit (en andere oplossingen zoals Lightning) zijn de enige manier om Bitcoin en andere cryptovaluta beschikbaar te maken voor een hele grote groep gebruikers. Als we "het nieuwe visa" willen worden dan kom je met 8MB per tien minuten ook niet uit. Vandaar dat de Bitcoin Core Developers een verhoging van de blocksize als nutteloos zien. Op de lange termijn lost dat het probleem ook niet op. Doe je dat nu dan heb je in de toekomst nog steeds hetzelfde probleem plus een blockchain die veel groter is dan nodig. Daarnaast is er momenteel ook nog niet echt een probleem met de 1MB, dat is kunstmatig gecreëerd met als gevolgd dat de transactiekosten tijdelijk hoger lagen totdat de spam-transacties gestopt waren.

Onder het kopje "Scalability targets" staat een leuke rekensom van hoe groot de blokken zouden moeten zijn mocht je Bitcoins willen versturen met een hoeveelheid en snelheid van Visa (spoiler: met veel transacties tot 500mb per block!):

https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability

Wat er ook meespeelt is ASICBoost, een techniek om het minen van Bitcoin goedkoper te maken. Segwit maakt het gebruik van ASICBoost onmogelijk. Sommige beweren dan ook dat sommige stakeholders van Bitcoin Cash Segwit niet tegen willen houden omdat de techniek niet klopt, maar omdat ze dan hun winsten uit het minen zien verkleinen. Naast de technische kant van het verhaal zit er nog een heel politiek spelletje achter van mensen die elkaar niet lief vinden en leugens over elkaar verspreiden om hun eigen punt meer kracht bij te zetten.

Het Bitcoin Cash debacle is een complex verhaal met vele aspecten die je nooit in een artikel kan uitleggen. Nogmaals ikzelf zie de toegevoegde waarde niet en verwacht dat het geen toekomst heeft. Wel moet gezegd worden dat het goed is dat er een hardfork kan plaatsvinden. Bitcoin steunt op het vertrouwen van de gebruikers en als een groep daarvan dat niet meer heeft, dan kan men zoals nu voor zichzelf beginnen en kijken of het beter gaat. Bitcoin is decentraal en daarmee zullen er altijd verschillende meningen zijn. Het mooie is dat je vrij bent voor jezelf te beginnen en jouw mening te bewijzen, precies wat Bitcoin Cash nu doet.
quote:
SizzLorr
2 augustus 2017 11:54
Bitcoin Cash is niks anders al een verkapte manier om meer macht te trekken naar Bitmain. Bitmain is het bedrijf wat een monopoly heeft op ASIC hardware, eigenaar is van de grootste miningpools, eigenaar is van meerdere beurzen (ViaBTC, HitBTC), etc. etc. etc. Alles wat met Bitcoins te maken heeft hebben zij wel een hand in.

Bitmain was niet blij met segwit en hebben er ook alles aan gedaan om het tegen te houden. Het is namelijk zo dat zij het voor elkaar hebben gekregen om een patent te krijgen op ASICBoost, een manier om 30% sneller te kunnen mine door een bug in de blockchain te misbruiken. De voorgestelde verandering zou het onmogelijk maken om verdekt ASICBoost te gebruiken. Bitmain heeft ook rare investeringen lopen in China, investeringen die ze zonder ASICBoost nooit terug kunnen verdienen.

Daarom was er ook een hard misinformatie campagne en alle voorstellen om het netwerk te verbeteren werden op slikse wijzen geblokkeerd. Uiteindelijk hebben de ontwikkelaars van Bitcoin Core maar uit frustratie een ramkoers ingezet. Ze hebben de remmen doorgesneden en het stuur vast gelast. BIP148 was aan viraal voorstel, als er ook maar iemand ergens met de hand hashes zou oplossen dan wordt gegeven de tijd het hele netwerk overgezet.

Uiteindelijk zijn miners, uit angst dat ze hun investeringen zouden verliezen, bijgekomen en hebben ze een voorstel geaccepteerd.

Bitmain vindt dit natuurlijk niet leuk, ze hadden een hoop groot praat en misinformatie verspreid en nu moeten ze (om hun reputatie hoog te houden) wel iets doen. En zo is Bitcoin Cash geboren. Een gehaaste poging tot een fork. Er is absoluut niet nagedacht over wat dan ook en ze hebben ook niemand de kans gegeven om zichzelf fatsoenlijk voor te bereiden. Het feit dat ze zelfs een afkorting (BCC) hebben gebruikt die al in gebruik is zegt al genoeg over hoe ver ze hebben gekeken.

Het is dat Bitmain, de grootste spelen in de Bitcoin markt, erachter zit anders had dit hard gefaald. Naar mijn inziens is het op dit moment een stukje gratis geld voor iedereen. Bitcoin zelf schijnt zich niks aan te trekken van BCH. Het riekt allemaal naar een stukje marktmanipulatie aan het adres van Bitmain maar dat zijn dingen die lastig zijn om te bewijzen dus voorlopig is het nisk anders als een beschuldiging.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, ik heb nu iig gratis een hoop waarde erbij dus ik klaag niet.
Of "AsicBoost" gebruik maakt van een bug of een featrue laat ik in het midden, ze hebben er blijkbaar wel voordel van bij Bitmain.

En nog even voor de veiligheid:

quote:
bjoran123
@xxxMaverick • 2 augustus 2017 11:34
Als je in bezit bent van de Private key van je Bitcoin wallets, dan zou je deze met een BCC wallet kunnen openen.

Er zijn nog niet veel wallets beschikbaar... en sommige zijn clones van bestaande wallets.
Kijk naar Electron Cash(BCH), dit is een clone van Electrum(BTC) de ontwikkelaar hiervan wil onbekend blijven.
Je kan je seed van Electrum gebruiken in Electron Cash en hiermee zou als goed is bij je BCH coins kunnen komen.

Echter raad ik iedereen aan dit niet zomaar te doen, het gebruik van je Private key of seed in programma dat gecloned kan betekenen dat "kwaadwillende" jou BCH of BTC wallet kunnen benaderen.
Als je graag wilt achterhalen of je bij je BCH kunt komen kan je beter al je BTC eerst naar een nieuwe wallet verplaatsen zodat niemand behalve jij de nieuwe wallet en dus ook je BTC kan benaderen.
Ofwel: als je zelf Bitcoins in een wallet hebt en je wil ze gaan splitten:

1) exporteer je private key(s) die bij de adressen horen
2) zend je Bitcoins naar een nieuw adres
3) importeer dan pas je private keys in de BCH wallet, mocht de wallet een "stealer" bevatten dan kunnen ze niets met je private key (behalve dan nog je BCH jatten, niet je BTC iig)
pi_172877158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:44 schreef blackmore het volgende:
Op Poloniex zijn momenteel de withdrawals uitgezet? Van Lisk in ieder geval wel, wilde een collega even helpen, maar helaas |:(
Wie bewaart z'n coins dan ook op een exchange 8)7

:P

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-08-2017 14:10:41 ]
pi_172877373
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wie bewaart z'n coins dan ook op een exchange 8)7

:P
Eén of andere typemiep hier op kantoor o|O
pi_172877475
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:17 schreef blackmore het volgende:

[..]

Eén of andere typemiep hier op kantoor o|O
Laten we voor haar hopen dat Poloniex nog even niet omvalt.

“If you don't own your private key, you don't own your bitcoins.”

En dat is voor Lisk natuurlijk niet anders ;)
pi_172877543
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Laten we voor haar hopen dat Poloniex nog even niet omvalt.

“If you don't own your private key, you don't own your bitcoins.”

En dat is voor Lisk natuurlijk niet anders ;)
Inderdaad... gelukkig had ik haar 2/3 maanden geleden al gewaarschuwd 8-)
pi_172877761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:27 schreef blackmore het volgende:

[..]

Inderdaad... gelukkig had ik haar 2/3 maanden geleden al gewaarschuwd 8-)
Dat is wat short notice he... :P

Heb nog steeds m'n 0.085 BTC uitgeleend tegen 4,95% rente zag ik net :')
pi_172877928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is wat short notice he... :P

Heb nog steeds m'n 0.085 BTC uitgeleend tegen 4,95% rente zag ik net :')
Ze zouden het maar vergeten 😉
pi_172878403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is wat short notice he... :P

Heb nog steeds m'n 0.085 BTC uitgeleend tegen 4,95% rente zag ik net :')
Dat levert mooi wat op :D

Haar LSK verkocht voor BTC, BTC withdrawal naar Bittrex :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')