abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172870262
registreer om deze reclame te verbergen
En anders https://www.belastingdien(...)_wisselende_inkomens
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172884776
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 07:47 schreef baskick het volgende:
Dat betekent alleen in het jaar waarin TS het ontvangt een hoger belastbaar inkomen? Dat zou één jaar zorg- en huurtoeslag kosten en één jaar scheefhuurder zijn (procentuele verhoging, dus tot en met einde contract last van de verhoogde, absolute huur), right?
Yup.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_172884921
quote:
Daarvoor zal het inkomen bij nabetaling waarschijnlijk niet hoog genoeg voor zijn.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_172889773
Nogmaals bedankt voor de reacties. Veel wijsheid te vinden hier, veel leesvoer in die links. Heb heel weinig verstand hierover, maar het heeft me in ieder geval de juiste kant op geduwd. Morgen heb ik een afspraak bij een soort van consultant die me gaat assisteren. Verwijzing via juridisch loket gekregen, dus zal zeker wat worden!
pi_172893980
Sta je altijd van te voren ingeroosterd? Omdat je altijd dezelfde uren lijkt te draaien.

Dan heb je geen recht op die 3 uur per oproep, omdat het dan geen oproep betreft, vanwege het feit dat je van te voren al wist wanneer je moet werken etc.
pi_172897764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:35 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Daarvoor zal het inkomen bij nabetaling waarschijnlijk niet hoog genoeg voor zijn.
Je bedoelt vanwege de drempel? Misschien, afhankelijk van het uurloon van TS in combinatie met het daadwerkelijke aantal achterstallige uren. Dat weten we niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172904451
Als je een correctie op het loon krijgt, dan wordt dit verloond in 2017 en heeft dus alleen invloed op de toeslagen van het jaar 2017, niet op die van voorgaande jaren. Dat is echt zeker. Loon is namelijk belast in het jaar dat het beschikbaar is gesteld en dat is 2017.

Om het te bespoedigen zou ik degene bellen wij wie de bal ligt. Is dat bijvoorbeeld de loonadministratie die het moet uitzoeken of berekenen? Dan elke dag daarheen bellen of ze al iets weten. Op een gegeven moment zijn ze dat zo beu dat ze wel vaart gaan maken.
pi_172904475
quote:
Om voor middeling in aanmerking te komen moet er echt een tariefsverschil zitten tussen de inkomens van verschillende jaren. En dan heb je het al gauw over bedragen van meer dan ¤ 50.000 verschil wil je daarvoor in aanmerking komen.
pi_172907719
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 07:54 schreef 111210 het volgende:
En werkgever die je 7 jaar lang een 0 uren contract geeft is ook niet helemaal oke naar mijn mening.

misshien ook wel handig om de belasting telefoon even te bellen hoe het zit met belastingen die je zou moeten gaan betalen als je het terug krijgt. Want volgens mij kan je tot 5 jaar terug je inkomstenbelasting nog aanpassen en hoef je dus niet alles op 2017 te zetten lijkt mij?
Idd, dat "Nul" uren contract mag niet meer bestaan na 7 jaar.. Recht op een gemiddelde van de gewerkte aantal uren moet in het contract opgenomen worden na 3 maanden, Plannen ze je niet in krijg je toch de je gemiddelde betaald.. https://www.allesoverhr.n(...)ract-mag-wel-en-mag/
pi_172907811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sta je altijd van te voren ingeroosterd? Omdat je altijd dezelfde uren lijkt te draaien.

Dan heb je geen recht op die 3 uur per oproep, omdat het dan geen oproep betreft, vanwege het feit dat je van te voren al wist wanneer je moet werken etc.
Dan mag een nul uren contract weer niet..
pi_172908047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:30 schreef Visualthinker het volgende:

[..]

Dan mag een nul uren contract weer niet..
Ja, dat zal best, maar voor jouw tien andere.

Dit is de norm in de zorg en daar zijn nul urencontracten in principe zelfs verboden.
pi_172908765
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja, dat zal best, maar voor jouw tien andere.

Dit is de norm in de zorg en daar zijn nul urencontracten in principe zelfs verboden.
In de zorg? daar hebben ze personeel genoeg idd ;) http://www.ad.nl/binnenla(...)g-te-keren~afc62522/
pi_172909119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:10 schreef Visualthinker het volgende:

[..]

In de zorg? daar hebben ze personeel genoeg idd ;) http://www.ad.nl/binnenla(...)g-te-keren~afc62522/
Mijn vriendin werkt in de zorg, heeft al jaren een nul uren contract.
Er tegen in gaan en er word onmiddellijk gedreigd met 'persoonlijke gevolgen'.

Het is dat ze verder niets te maken heeft met de werkgever in de praktijk anders ging ze er wel anders mee om.

Ze proberen het te omzeilen door iedereen minimaal een week in te plannen van te voren.
Het is juridisch in ieder geval lastiger dan je denkt ook al had ik toen ook zoiets van "het mag niet en ze moet 3 uur per inroostering betaald krijgen", maar ja zie het maar eens voor elkaar te krijgen.

Ze wil niet op de "ontslaglijst" terecht komen, sommige cliënten hebben een band met haar alsof het een dochter is, dus ik heb mijn advocaten er niet opgezet.
pi_172923081
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Om voor middeling in aanmerking te komen moet er echt een tariefsverschil zitten tussen de inkomens van verschillende jaren. En dan heb je het al gauw over bedragen van meer dan ¤ 50.000 verschil wil je daarvoor in aanmerking komen.
Weet je dat zeker? Ik heb destijds enkele honderden euro's teruggekregen en het hoogste bedrag in het middelingstijdvak was bij lange na geen 50k (alle jaren > 0; het verschil was dus zeker geen 50k).
pi_172923581
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:44 schreef baskick het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik heb destijds enkele honderden euro's teruggekregen en het hoogste bedrag in het middelingstijdvak was bij lange na geen 50k (alle jaren > 0; het verschil was dus zeker geen 50k).
Ja, of je moet echt twee jaar geen of bijna geen inkomen hebben en dan bijvoorbeeld ¤ 30.000 in een jaar of zo. Dan kan het nog wel zo'n kleine bedragen opleveren (een paar honderd Euro is bij middeling weinig). Maar wel mooi meegenomen natuurlijk. Er moet in ieder geval een flink tariefsverschil zijn, dus bijvoorbeeld niet 40 en 42 %. Maar bijvoorbeeld 0 en 36 of 36 en 52. En dan heb je het al snel over zulke inkomensverschillen.
pi_172923732
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, of je moet echt twee jaar geen of bijna geen inkomen hebben en dan bijvoorbeeld ¤ 30.000 in een jaar of zo. Dan kan het nog wel zo'n kleine bedragen opleveren (een paar honderd Euro is bij middeling weinig). Maar wel mooi meegenomen natuurlijk. Er moet in ieder geval een flink tariefsverschil zijn, dus bijvoorbeeld niet 40 en 42 %. Maar bijvoorbeeld 0 en 36 of 36 en 52. En dan heb je het al snel over zulke inkomensverschillen.
Tijdvak had betrekking op 2 jaar student met bijbaantjes en daarna fulltime baan met een normaal hbo-startsalaris. Het was maar een paarhond euro (door de teruggaafdrempel), maar hé, gratis geld door even wat Excel-berekeningen los te laten :Y Afhankelijk van de situatie van TS, kan dit har nog wat opleveren.
pi_172923751
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Tijdvak had betrekking op 2 jaar student met bijbaantjes en daarna fulltime baan met een normaal hbo-startsalaris. Het was maar een paarhond euro (door de teruggaafdrempel), maar hé, gratis geld door even wat Excel-berekeningen los te laten :Y Afhankelijk van de situatie van TS, kan dit har nog wat opleveren.
Precies, dus 2 jaar op nul en een jaar rond 40 %.
pi_172923885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies, dus 2 jaar op nul en een jaar rond 40 %.
Wellicht. Maar als TS nabetaling van 1500 uur krijgt, zal hij misschien ook in een ander tarief terechtkomen. Dat is grofweg een 3/4 jaarsalaris extra.
pi_172928845
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mijn vriendin werkt in de zorg, heeft al jaren een nul uren contract.
Er tegen in gaan en er word onmiddellijk gedreigd met 'persoonlijke gevolgen'.

Het is dat ze verder niets te maken heeft met de werkgever in de praktijk anders ging ze er wel anders mee om.

Ze proberen het te omzeilen door iedereen minimaal een week in te plannen van te voren.
Het is juridisch in ieder geval lastiger dan je denkt ook al had ik toen ook zoiets van "het mag niet en ze moet 3 uur per inroostering betaald krijgen", maar ja zie het maar eens voor elkaar te krijgen.

Ze wil niet op de "ontslaglijst" terecht komen, sommige cliënten hebben een band met haar alsof het een dochter is, dus ik heb mijn advocaten er niet opgezet.
Dan snap ik niet dat je ze niet thuis houd, die paar uurtjes die ze per week werkt.. Je praat over 'Mijn Advocaten" Dan kun je toch ook wel voor je vriendin zorgen..

Ik heb het overigens ook meegemaakt, en heb het zonder hulp van derde opgelost.. Terwijl collega's ook vol aannames zaten als "Dan krijg je ontslag" en ander geneuzel ben ik gewoon in gesprek gegaan met de werkgever en heb deze gewezen op mijn rechten en hun plichten. Uiteindelijk heb ik hier ook mijn gelijk in gehaald en er voor gezorgd dat al het personeel gelijk behandeld werd en iedereen kreeg waar hij recht op had..

Wel jammer dat de meeste mensen zichzelf de mond laten snoeren door een beetje dreiging van een slechte werkgever.. Want op langer termijn trek die toch aan het kortste eind, simpelweg omdat je achteraf ook nog kunt verhalen..
pi_172929822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:32 schreef Visualthinker het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat je ze niet thuis houd, die paar uurtjes die ze per week werkt.. Je praat over 'Mijn Advocaten" Dan kun je toch ook wel voor je vriendin zorgen..

Ik heb het overigens ook meegemaakt, en heb het zonder hulp van derde opgelost.. Terwijl collega's ook vol aannames zaten als "Dan krijg je ontslag" en ander geneuzel ben ik gewoon in gesprek gegaan met de werkgever en heb deze gewezen op mijn rechten en hun plichten. Uiteindelijk heb ik hier ook mijn gelijk in gehaald en er voor gezorgd dat al het personeel gelijk behandeld werd en iedereen kreeg waar hij recht op had..

Wel jammer dat de meeste mensen zichzelf de mond laten snoeren door een beetje dreiging van een slechte werkgever.. Want op langer termijn trek die toch aan het kortste eind, simpelweg omdat je achteraf ook nog kunt verhalen..
Doe ik ook, maar ze doet het werk niet voor het geld, ik constateer alleen dat werkgevers in de zorg bewust de boel staan te stangen en eigenlijk te belazeren.
De cliënten die zij heeft willen haar niet kwijt, en tja wie ben ik dan om dat te gaan verkloten?
pi_173005699
TS, al nieuws?
pi_173042653
Je moet dit alsnog schriftelijk aankaarten, en daarbij het gesprek van 7 maanden geleden noemen. De reden dat ze er niet op terugkomen is dat het gewoonweg geld scheelt. Als ze er nu mee aan de slag gaan, dan moeten ze vanaf nu vijf jaar terug betalen. Als ze dat nog een jaar kunnen uitstellen, scheelt dat een half jaarsalaris.

Het feit dat je manager vriendelijk is en er sympathiek tegenover staat, dat zegt niks. Het is gewoon een geldkwestie. Je hebt hier wettelijk recht op. Ga naar een rechtswinkel, en vraag om hulp. Sluit daarnaast meteen een rechtsbijstandverzekering af. Die kost ongeveer 200 euro per jaar, en bij dit soort gevallen zijn ze goud waard. Een brief van hen en die werkgever denkt er niet over een procedure af te wachten.

Je kunt bij DAS of anderen ook eenmalig ondersteuning inkopen. Misschien is een brief van hen al voldoende om deze hele kwestie de nek om te draaien. Arbeidsrecht is zodanig goed dichtgetimmerd dat een bedrijfsjurist er niet lang over hoeft na te denken wie deze zaak gaat winnen: jij! Daarom zullen ze het zover niet laten komen.

Jij bent nu het lulletje, want je blijft in goed vertrouwen wachten op je vriendelijke baas. Die manager heeft van zijn baas te horen gekregen dat hij hierover z'n mond dicht moet houden. Laat je niks wijs maken, dit is puur een geldkwestie en het zal geen gevolgen hebben voor je arbeidsrelatie.

Je kunt ook CNV of FNV bellen. Beide bieden geloof ik rechtsbijstand aan als onderdeel van het lidmaatschap, maar vraag het voor de zekerheid na. Dat betreft wel alleen arbeidsgerelateerde zaken. Voor andere dingen moet je bijbetalen. Deze zaak speelt al, dus valt hier niet onder. Je kunt je niet verzekeren voor iets dat al gebeurd is. Maar ook dan is het tarief te overzien.
pi_173062663
Hoi allen, nogmaals bedankt voor de reacties!

Ik ben in gesprek geweest met mijn manager. Kortgezegd gaf hij aan niet open te staan om de uren van de afgelopen 5 jaar met terugwerkende kracht uit te betalen. Wel bood hij me aan om vanaf de volgende salaris periode elke oproep 3 uur uit te betalen.

Uiteraard ben ik het er niet mee eens. Mijn aangewezen raadsman heeft namens mij gisteren het achterstallig loon gevorderd.

Vanochtend werd mij verteld door mijn teamleider dat ik er rekening mee moet houden dat ik binnenkort waarschijnlijk minder opgeroepen wordt. Dus dat gaat denk ik nog wel spannend worden.
pi_173062795
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:03 schreef depapier het volgende:
Hoi allen, nogmaals bedankt voor de reacties!

Ik ben in gesprek geweest met mijn manager. Kortgezegd gaf hij aan niet open te staan om de uren van de afgelopen 5 jaar met terugwerkende kracht uit te betalen. Wel bood hij me aan om vanaf de volgende salaris periode elke oproep 3 uur uit te betalen.

Uiteraard ben ik het er niet mee eens. Mijn aangewezen raadsman heeft namens mij gisteren het achterstallig loon gevorderd.

Vanochtend werd mij verteld door mijn teamleider dat ik er rekening mee moet houden dat ik binnenkort waarschijnlijk minder opgeroepen wordt. Dus dat gaat denk ik nog wel spannend worden.
Natuurlijk gaan ze je eruit werken wat dacht jij dan.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Forum Admin vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:21:58 #50
1124 crew  Mark
Awesome dad from hell
pi_173063024
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:03 schreef depapier het volgende:
Vanochtend werd mij verteld door mijn teamleider dat ik er rekening mee moet houden dat ik binnenkort waarschijnlijk minder opgeroepen wordt.
Dat kan, maar:
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:06 schreef depapier het volgende:
Gemiddeld heb ik de afgelopen 7 jaar elke avond 1 uur en 50 minuten gewerkt.
geeft jou genoeg munitie voor een rechtsvermoeden van arbeidsomvang:
https://werkwacht.nl/arti(...)arbeidsovereenkomst/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')