abonnement Unibet Coolblue
pi_172850201
Aankomend jaar ga ik 100% informatica studeren. Ik weet alleen nog niet welke universiteit.
Ik ga sowieso nog meeloopdagen bezoeken, maar ik hoor graag ook hoe jullie erover denken.
Ik twijfel, zoals de titel al aangeeft, tussen de TUDelft en UvA. De sfeer op beide universiteiten sprak me aan en het is ook erg praktisch ivm waar ik woon.
Op het eerste gezicht sprak de UvA mij heel erg aan. Je zit toch in Amsterdam. Dat vergemakkelijkt in aanraking komen met een stage of iets dergelijks vermoed ik zo.
Aan de andere kant als ik de studieprogramma's op hun website vergelijk dan lijkt de moeilijkheidsgrens bij de TUDelft veel hoger te zitten en worden er veel meer onderwerpen behandeld. Op fora zie ik altijd dat de studies bij elke universiteit hetzelfde is, maar dit lijkt mij niet het geval: Studieprogramma TUDELFT / UVA

Bovendien staat de TUDelft hoger aangeschreven en heeft het in mijn ogen ook veel contacten met grote technische bedrijven zoals Google en Microsoft.

Graag hoor ik welke keuze jullie zouden maken en waarom?
Advies is welkom!
pi_172850248
Hangt er vanaf wat je belangrijker vindt: de techniek of de beschikbaarheid van leuke vrouwen. Ik zou voor de UvA gaan.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:31:35 #3
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_172853539
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:56 schreef Fourcian het volgende:
Aankomend jaar ga ik 100% informatica studeren. Ik weet alleen nog niet welke universiteit.
Ik ga sowieso nog meeloopdagen bezoeken, maar ik hoor graag ook hoe jullie erover denken.
Ik twijfel, zoals de titel al aangeeft, tussen de TUDelft en UvA. De sfeer op beide universiteiten sprak me aan en het is ook erg praktisch ivm waar ik woon.
Op het eerste gezicht sprak de UvA mij heel erg aan. Je zit toch in Amsterdam. Dat vergemakkelijkt in aanraking komen met een stage of iets dergelijks vermoed ik zo.
Aan de andere kant als ik de studieprogramma's op hun website vergelijk dan lijkt de moeilijkheidsgrens bij de TUDelft veel hoger te zitten en worden er veel meer onderwerpen behandeld. Op fora zie ik altijd dat de studies bij elke universiteit hetzelfde is, maar dit lijkt mij niet het geval: Studieprogramma TUDELFT / UVA

Bovendien staat de TUDelft hoger aangeschreven en heeft het in mijn ogen ook veel contacten met grote technische bedrijven zoals Google en Microsoft.

Graag hoor ik welke keuze jullie zouden maken en waarom?
Advies is welkom!
Als je al een beetje een idee hebt welke kant van informatica je interessant zou kunnen vinden (kan ik je verder weinig over vertellen), dan zou ik uitzoeken welke uni daar meer de nadruk op legt. Het maakt toch wel verschil, bijvoorbeeld welke onderwerpen voor een bachelorscriptie beschikbaar zijn etc.
pi_172868256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:56 schreef Fourcian het volgende:

Je zit toch in Amsterdam. Dat vergemakkelijkt in aanraking komen met een stage of iets dergelijks vermoed ik zo.
Daar hoef je je echt 0 zorgen om te maken met een studie als de jouwe. Men staat te springen om nieuwe aanwas. En dan ook nog eens bij de TU Delft, dat geeft ook al een bepaalde status.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:25:06 #5
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_172875033
Ik wil er nog aan toevoegen: Bijna altijd lijkt men te denken, technischer is beter wat aantrekkelijkheid voor een toekomstige werkgever betreft. Hoeft niet altijd zo te zijn als meer technisch ook minder iets anders (sociaal/klantgericht?) betekend.
pi_172958462
Zie genoeg vrouwen @ Delft (bibliotheek) hoor. Plus het staat beter op je CV
pi_172960660
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 22:16 schreef topdeck het volgende:
Zie genoeg vrouwen @ Delft (bibliotheek) hoor. Plus het staat beter op je CV
Het is natuurlijk een feit dat er aan de TU Delft fors minder vrouwen studeren dan aan de UvA.
Verder is het pure onzin dat het beter staat op je CV. Veel werkgevers boeit het weinig aan welke universiteit je je opleiding hebt gedaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')