abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172995274
registreer om deze reclame te verbergen
Ik begin een beetje radeloos te worden met Goedzakje nachtslaap.

Hij sliep vanaf 4.5 maanden door van 19u tot 6 of 7 uur.
Sinds een week of 4 werd hij steeds om 6 uur wakker voor een fles, toen om 5, toen om half 5 en vannacht om 3 uur.

Hij is 7.5 maanden en krijgt nog 4 flessen van 180+6
Daarnaast fruit en avond eten (groente - aardappel/quinoia/rijst whatever - soms een stukje kip)
Hij krijgt regelmatig kwark, zo'n goor zompig bio koekje, extra hapje fruit als wij tussendoor fruit eten.
Zou zeggen dat hij genoeg krijgt...

Al geprobeerd om pap te geven 's avonds maar het maakt allemaal niks uit.

Ook wil hij dus steeds eerder naar bed 's avonds. }:|
Eerst ging hij rond 19u, maar nu valt hij tegenwoordig om 17:45 al bijna in slaap en kunnen we het met in bad gaan nog een beetje rekken en ligt hij er om 18:15 in.
Dat helpt dus ook niet echt met later wakker worden in de ochtend maar een baby die tegen de slaap vecht ga ik ook niet wakker houden..

Overdag slaapt hij 2x 2 uur.
Boel pogingen gedaan om hem pas om 15u zijn tweede slaapje te laten doen zodat hij de 19u makkelijker haalt maar dat lukt niet. Hij ligt nu ook weer te tukken.

Het is een luxe probleem, maar het zou zo fijn zijn als hij tot een uur of 6 door slaapt.
Al is het 5.45 dat zou echt een feestje zijn op het moment. De wallen van Wim Kok staan mij namelijk niet zo goed.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:10:49 #252
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172995572
Als hij 's ochtends om 3 uur wakker wordt.. gaat hij dan na de fles weer slapen? Of is hij dan wakker wakker?

Misschien proberen hem een nachtfles te geven als jullie zelf gaan slapen. Dat hij dan half slapend die fles kan drinken en dan weer verder kan tukken?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172995576
Wat lastig RF! Het lijkt me inderdaad lastig om met slaapjes te schuiven als hij dat bijna niet redt qua vermoeidheid. Soms kan het helpen om misschien even naar buiten te gaan, maar ik weet niet of hij snel in slaap valt in de wandelwagen?

Je kunt ook je baby bij je in bed laten slapen:p. Dit hebben we bij dreumes gedaan vanaf het moment dat ze kon staan (7 maanden ofzo), want toen ging ze snachts staan en wilde dan niet meer slapen in haar eigen bed. Voordeel: ze sliep dan uit tot 8.00u / 8.30u. Nadeel: hoewel best gezellig, er slaapt een dreumes tussen je vriend/man en jou :p.
Nu ze weer in haar eigen bed slaapt is het meestal rond de klok van 6.
pi_172996130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:10 schreef Radyhyn het volgende:
Als hij 's ochtends om 3 uur wakker wordt.. gaat hij dan na de fles weer slapen? Of is hij dan wakker wakker?

Misschien proberen hem een nachtfles te geven als jullie zelf gaan slapen. Dat hij dan half slapend die fles kan drinken en dan weer verder kan tukken?
Hij gaat na zijn fles direct weer slapen.
Een nachtfles geven is een optie, maar het consultatiebureau ziet hem liever op 3 dan op 4 flessen omdat hij bovenin de lijn zit en dan nog een extra fles is dan wel veel.
Zeker omdat hij het daarvoor altijd zonder die avond of nachtfles deed.

Bij ons in bed is niet echt een optie. Hij krabt, knijpt (en draait dan!) en trekt heul hard aan mijn haar.
pi_172996165
Ja hoiiii

Papfles al geprobeerd? Daar tukt Larf nog altijd langer op dan op een gewone fles
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:45:04 #256
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172996283
Kan je overdag niet 1 fles laten vallen?
1 's ochtends, 1 tussen de middag en 1 's avonds en 1 's nachts?
Ik brainstorm gewoon een beetje mee hoor ;)

Wij doen de fles wel vaak wat voller.. 220/7 zo ongeveer...
Hij laat dan bijna altijd wel wat staan.. maar dan weet ik zeker dat hij genoeg heeft gehad.
's ochtends en 's avonds krijgt hij sinds kort een papfles (maar dat maakt hier inderdaad ook niet uit wat betreft wel/niet langer doorslapen).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:47:24 #257
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172996324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:37 schreef ReginaFalange het volgende:

Een nachtfles geven is een optie, maar het consultatiebureau ziet hem liever op 3 dan op 4 flessen omdat hij bovenin de lijn zit en dan nog een extra fles is dan wel veel.

Het cb is niet de persoon die dan om 3 uur het bed uit moet, dus ik zou daar al niet naar luisteren.
Bovendien is op deze leeftijd 5 of 6 flessen ook niet heel gek. Je zou kunnen kijken naar een merk met minder suiker, zo zit in standaard1 ook al minder suiker dan in bijvoorbeeld 2. En is er onderling ook heel wat verschil.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:50:40 #258
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_172996399
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Het cb is niet de persoon die dan om 3 uur het bed uit moet, dus ik zou daar al niet naar luisteren.
Haha, dat dacht ik ook inderdaad. Er wordt straks nog genoeg eten geweigerd, zolang hij de fles accepteert.... :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_172996664
Ook nog even een slaapgerelateerd vraagje. Baby is nu bijna 2 maanden. Is het dan al nuttig / zinvol om met een slaapritueeltje te beginnen? Ze slaapt nu nog vaak in de box / wandelwagen & ook wel eens op haar buik dus dan is het fijn als ik haar in de gaten kan houden.
Maar bij dreumes deed ik dat ook altijd, nu resulterend in het feit dat ze haar dutjes smiddags nooit in bed doet maar altijd in de wandelwagen. & verder is het soms ook wel fijn als F wat rustiger boven kan liggen ivm gillende dreumes :). Maar weet niet wat een goede tijd is om daarmee te beginnen...
pi_172996910
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:45 schreef Radyhyn het volgende:
Kan je overdag niet 1 fles laten vallen?
1 's ochtends, 1 tussen de middag en 1 's avonds en 1 's nachts?
Ik brainstorm gewoon een beetje mee hoor ;)

Wij doen de fles wel vaak wat voller.. 220/7 zo ongeveer...
Hij laat dan bijna altijd wel wat staan.. maar dan weet ik zeker dat hij genoeg heeft gehad.
's ochtends en 's avonds krijgt hij sinds kort een papfles (maar dat maakt hier inderdaad ook niet uit wat betreft wel/niet langer doorslapen).
Papfles hielp niet. Ook dan werd hij stipt om half 5 wakker. :'(
Overdag heb ik echt het idee dat ik hem al aan het volproppen ben.

Zo heeft hij vandaag op:

rond 03:00 Fles 180+6
07:00 fles 90+3
08.30 banaan
9.30: fles 90+3
11.30 halve boterham met mango/pompoen spread en superduper gezonde smoothie waar hij maar een paar slokjes van wilde.
13.40 180+6
17:00 kip, broccoli en quinoi
18.15: 180+6

Ik heb zelf het idee dat dit voor een baby van 7.5 maanden echt wel voldoende moet zijn.
De ochtend fles hebben we dus in 2 gedaan omdat hij anders 5 flessen zou hebben vandaag en het niet zou halen tot zijn volgende fles.

Hij drinkt trouwens AH bio melk nr 2
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:26:58 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172997240
RF voed je hem op verzoek?
KuikenGuppy
pi_172997437
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:26 schreef Burdie het volgende:
RF voed je hem op verzoek?
Nee, hij krijgt 4 flessen op redelijke vaste tijden.
Maar de laatste paar weken haalt hij die tijden dus niet meer, terwijl hij juist meer vaste voeding krijgt.

Als hij zijn eerste fles midden in de nacht krijgt dan schopt dat natuurlijk ook wel alles een beetje in de war en is hij 's ochtends ook nog eens hartstikke moe.
pi_172997541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:12 schreef ReginaFalange het volgende:
De ochtend fles hebben we dus in 2 gedaan omdat hij anders 5 flessen zou hebben vandaag en het niet zou halen tot zijn volgende fles.
Ik zou gewoon steeds een hele fles aanbieden, als ze alle 5 schoon op gaan zal hij wel echt honger hebben, toch? Tenminste, ZZ geeft het goed aan als ze genoeg heeft en wij gieten het ook niet te veel en te snel naar binnen (zie paced bottle feeding).
pi_172997913
*breekt in*
Wij zijn rond 7 maanden overgegaan op een bordje pap in de ochtend. Daar zit O. langer vol van zodat hij pas na zijn 1e slaapje zijn fruit krijgt (rond 10.30). Al het andere schuift dan ook wat op. Dan zaten we hier op 7.00 pap, 10.30 fruit, 12.30 boterham en fles, 15.00 fles, 17.00 avondmaaltijd en 18.30 voor het slapen de fles (en wij gaven dan nog een extra fles voor wij gingen slapen omdat zijn curve iets afboog dus zaten zelfs op 5 flessen). Dus misschien eens pap proberen?

Hoe dan ook zou ik eerder naar goedzakje en zijn behoeftes kijken dan luisteren naar het CB :)
pi_172998363
Ik heb me bij vlagen zorgen gemaakt om de hoeveelheid flessen, maar ben er achteraf blij om dat ik heb volgehouden met het naar behoefte geven. En 's avonds en 's ochtends pap hielp ook wel.

Het worden er vanzelf minder!

Of het is gewoon een periode h? Wij hebben ook 2 weken lang weer gebroken nachten gehad en toen ineens was het weer klaar. Blijkbaar was er meer energie nodig :)

Wij zijn net echt VERZOPEN! En verloren allemaal boodschappen onderweg (imagine minikrentenbollen die over de straat rollen :') ) :D
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:21:33 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172999443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:35 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Nee, hij krijgt 4 flessen op redelijke vaste tijden.
Maar de laatste paar weken haalt hij die tijden dus niet meer, terwijl hij juist meer vaste voeding krijgt.

Als hij zijn eerste fles midden in de nacht krijgt dan schopt dat natuurlijk ook wel alles een beetje in de war en is hij 's ochtends ook nog eens hartstikke moe.
En als je het nou eens op verzoek doet? Evt gewoon 1 of 2 dagen, om te kijken wat hij zelf aangeeft. Ze weten het zelf vaak prima.
Sorry als je er niks aan hebt, wij doen maar wat :') en dat bevalt best :P.
KuikenGuppy
pi_173000002
Ikke gefeliciteerd! Tot over 2 weken.

Rf ik weet het ook niet. L had rond die tijd of net iets later ook een periode dat hij elke keer vroeger kwam, maar dat kwam door niet-verduisterende gordijnen en steeds eerder licht. Nu komt hij weer tussen half 6 en half 7. Wij hadden zoiets van hij zal het wel nodig hebben. Als hij daarna verder slaapt, so be it. Nu slaapt hij na half 6 niet meer en dat vind ik erger :')
pi_173001626
Gefeliciteerd Ikke! *G*

RF: zou het niet gewoon een groeispurt zijn? Ik zou ook meegaan in zijn behoefte, ook als dat meer flessen of eten betekent. Het is vast een faaaase :*

Ik heb vanmiddag J. laten wegen en meten bij het cb. De eerste afspraak bij het cb is volgende week pas, maar we waren te nieuwsgierig naar zijn groei. Nieuwe stats: ruim 4700 gram en 55 cm. Meneer bleek dus in 4 weken tijd 1200 gram te zijn aangekomen, mijn spekkie :Y) En dan te bedenken dat we de halve zwangerschap in onzekerheid hebben gezeten, omdat hij zo klein zou zijn..

Daarna zijn we ook verzopen in de regen.
pi_173002047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:12 schreef kazy het volgende:
Gefeliciteerd Ikke! *G*

RF: zou het niet gewoon een groeispurt zijn? Ik zou ook meegaan in zijn behoefte, ook als dat meer flessen of eten betekent. Het is vast een faaaase :*

Ik heb vanmiddag J. laten wegen en meten bij het cb. De eerste afspraak bij het cb is volgende week pas, maar we waren te nieuwsgierig naar zijn groei. Nieuwe stats: ruim 4700 gram en 55 cm. Meneer bleek dus in 4 weken tijd 1200 gram te zijn aangekomen, mijn spekkie :Y) En dan te bedenken dat we de halve zwangerschap in onzekerheid hebben gezeten, omdat hij zo klein zou zijn..

Daarna zijn we ook verzopen in de regen.
Wow, wat een goeie gewichtstoename :D Klopt dat wel met wat je aan hem/ zijn kleding zag? En jij had toch dat gedoe van kleine benen bij de SEO enzo? Fijn dat daar niks meer van over is! Hoe oud is jouwes nu? Ik wou dat hier ook lijstjes in de OP stonden, net als in Z&G }:|
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173002156
Nou.... ligt hij gewoon precies om 19.00 in zijn bedje! :')
Benieuwd wat hij vannacht doet.

Het geven van meer flessen vind ik geen probleem, maar als hij echt te zwaar wordt dan vind ik dat wel vervelend.

Hij heeft wel meer avond eten op vandaag en liefkozend de stronk van de broccoli toegesproken en er zelfs hapjes uit genomen terwijl wij zelf snel even wat naar binnen propte. O+

Pap lijkt trouwens niks uit te maken, hij gilt met of zonder pap net zo hard om de volgende fles.

Mijn luie goedzakje die trouwens te lui was om te rollen -terwijl hij dat wel kon- heeft vandaag echt minimaal 100 x omgerold. De.hele.dag. En staan en praten en zich proberen op te trekken aan de box. O+
Misschien moest hij even upgraden maar of dat nou midden in de nacht moet. }:|

Quoi: Ik zie het helemaal voor me, allemaal mini krentenbolletjes in plasjes water wegdrijven.
Ach gossie.

En wat lief dat jullie allemaal mee denken. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door ReginaFalange op 08-08-2017 19:56:35 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:11:43 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173002721
Is hij te zwaar dan, RF? Of is dat een aanname die je doet?
Overigens hebben kinderen die op verzoek gevoed worden minder kans op overgewicht, omdat ze leren luisteren naar hun eigen hongerprikkel.
KuikenGuppy
pi_173002916
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:11 schreef Burdie het volgende:
Is hij te zwaar dan, RF? Of is dat een aanname die je doet?
Overigens hebben kinderen die op verzoek gevoed worden minder kans op overgewicht, omdat ze leren luisteren naar hun eigen hongerprikkel.
Even in een spoiler anders is het niks anders dan mijn lange klaag posts op deze pagina.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173003097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wow, wat een goeie gewichtstoename :D Klopt dat wel met wat je aan hem/ zijn kleding zag? En jij had toch dat gedoe van kleine benen bij de SEO enzo? Fijn dat daar niks meer van over is! Hoe oud is jouwes nu? Ik wou dat hier ook lijstjes in de OP stonden, net als in Z&G }:|
staat er ook, maar niemand vult m in :')
disclaimer
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:28:56 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173003244
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

staat er ook, maar niemand vult m in :')
Terwijl er nota bene bij staat dat het verplicht is!!!
KuikenGuppy
pi_173003971
Rf straks gaat hij kruipen en dan kruipt hij alles er af. Niet zo'n zorgen over maken en baby's hebben spek nodig. Ik wou dat die van mij het iets meer had, dat begint echt een spillebeen te worden nu.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')