abonnement Unibet Coolblue
pi_172844667
quote:
Naar aanleiding van mijn vorige topic maanden geleden: ja ik heb haar kunnen benaderen maar ik moest er wel best moeite voor doen :D
Maar die fase ben ik dus voorbij en eindelijk in oktober een 1e date gehad met haar.
Was gezellig, aangenaam en genoeg gespreksstof. We hebben nu 5 keer gedate en om lompe of ongemakkelijke situaties te ontwijken heb ik nooit het initiatief genomen om het over meer intieme onderwerpen te hebben. Zij al helemaal niet. Ik heb gemerkt dat ik haar meer dan leuk vind. Ze is een vlotte mooie dame met veel inhoud en ik betrapte mij er wel op dat ik haar als een ideale vrouw zie om een relatie mee aan te gaan. Ondertussen heb ik behoeftes. Zware behoeftes :D
We hebben wel gezoend maar ik merk dat ik echt meer wil. Maar gezien haar achtergrond ben ik bang dat zij dat helemaal niet wil tot aan het huwelijk. Ik weet überhaupt niet of ze maagd is maar ze zegt wel een relatie te hebben gehad met een Turk.

Ik ben misschien wel verliefd, mijn gevoelens naar haar toe zijn sterk en ik wil best investeren in een relatie met haar. Maar ergens ben ik bang dat ik haar afschrik als ik hierover begin en ik haar dus kan vergeten. Dat wil ik dus weer niet en bovendien zien we elkaar bijna dagelijks op het werk. Ik heb ook geen zin in een verziekte werksfeer.

Wat kan ik het beste doen? Wat zouden jullie doen?
Op vriendelijk verzoek van Hedera deel twee.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 04:39:29 #2
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172845411
Ik heb enige ervaring in me verleden.. Had na een tijdje ruzie met de vader en broer van deze dame..

Ligt eraan hoe modern de familie gewoontes zijn.

Mijn ervaring was niet positief...
  woensdag 2 augustus 2017 @ 04:42:11 #3
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172845413
Ow ja en als je ze met een religieuze Turk is gegaan is ze nog maagd.. Mits als ze getrouwd is geweest met deze gast.. Sex voor het huwelijk is haram toch..
pi_172851687
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 00:41 schreef Grems het volgende:

[..]

Op vriendelijk verzoek van Hedera deel twee.
Lieve Grems :D

Maar leg eens uit wat je bedoelt met patroonherkenning?
Loedermoeder
pi_172851732
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 04:42 schreef Puk1234 het volgende:
Ow ja en als je ze met een religieuze Turk is gegaan is ze nog maagd.. Mits als ze getrouwd is geweest met deze gast.. Sex voor het huwelijk is haram toch..
Je hebt een heel stuk gemist. TS heeft al een enige tijd een relatie met dat meisje en het schijnt erg goed te gaan?
Loedermoeder
pi_172853466
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:05 schreef Hedera het volgende:

[..]

Lieve Grems :D

Maar leg eens uit wat je bedoelt met patroonherkenning?
Als mijn juwelierszaak 15/15 keer overvallen is door lichtgetinte aanwinsten reageer ik anders op een groepje lichtgetinte boys die vlak voor sluitingstijd binnenkomen dan op een groepje Japanse, Noorse of Joodse jongens.

Ik en de rest van de mensheid.
pi_172855024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:27 schreef Grems het volgende:

[..]

Als mijn juwelierszaak 15/15 keer overvallen is door lichtgetinte aanwinsten reageer ik anders op een groepje lichtgetinte boys die vlak voor sluitingstijd binnenkomen dan op een groepje Japanse, Noorse of Joodse jongens.

Ik en de rest van de mensheid.
Oke dat kan ik begrijpen maar wat heeft dat te maken met de Turkse namen van mijn kinderen?
Loedermoeder
pi_172855172
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:48 schreef Hedera het volgende:

[..]

Oke dat kan ik begrijpen maar wat heeft dat te maken met de Turkse namen van mijn kinderen?
De stelling was dat je ze ermee op een achterstand zet.

Turkse ( en dan voornamelijk omdat men het verschil niet weet tussen een Turkse en een Marokkaanse naam ) namen roepen geen positieve gevoelens op bij o.a. werkgevers.

Dat heeft het ermee te maken.
pi_172856513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:55 schreef Grems het volgende:

[..]

De stelling was dat je ze ermee op een achterstand zet.

Turkse ( en dan voornamelijk omdat men het verschil niet weet tussen een Turkse en een Marokkaanse naam ) namen roepen geen positieve gevoelens op bij o.a. werkgevers.

Dat heeft het ermee te maken.
Mijn kindjes hebben een Nederlandse achternaam maar je kunt wel enigzins zien dat één van de ouders niet-Nederlands is.
Maar vind je het niet erg dat om geen argwaan bij Nederlanders te kweken je je volledig Nederlands moet voelen en zijn? Om mijn kinderen een betere kans op de toekomst te geven mag ik ze eigenlijk niet eens een niet-westerse naam geven. Het wordt eerder als een last gezien dan als een rijkdom. Ik zou het probleem eerder bij de mensen zoeken die er zo over denken dan dat ik alles zodanig moet vorm geven om anderen maar geen "last" te bezorgen.
Loedermoeder
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:00:47 #10
451005 Grems
Clown World
pi_172856868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 16:46 schreef Hedera het volgende:

[..]

Mijn kindjes hebben een Nederlandse achternaam maar je kunt wel enigzins zien dat één van de ouders niet-Nederlands is.
Maar vind je het niet erg dat om geen argwaan bij Nederlanders te kweken je je volledig Nederlands moet voelen en zijn? Om mijn kinderen een betere kans op de toekomst te geven mag ik ze eigenlijk niet eens een niet-westerse naam geven. Het wordt eerder als een last gezien dan als een rijkdom. Ik zou het probleem eerder bij de mensen zoeken die er zo over denken dan dat ik alles zodanig moet vorm geven om anderen maar geen "last" te bezorgen.
Dat kun jij doen, je kinderen zullen last ondervinden van hun naam.

edit: Overigens vind ik dat niet erg.
pi_172857041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat kun jij doen, je kinderen zullen last ondervinden van hun naam.

edit: Overigens vind ik dat niet erg.
Het begint bij jezelf Grems. Ik kan me niet voorstellen dat mijn meiden als ze 18 zijn vanwege hun naam met een scheef oog aangekeken worden terwijl ze (hopelijk) nette burgers zijn die volwaardig participeren. Jij zal ook moeten leren om anders te kijken naar mensen.
Loedermoeder
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:12:32 #12
451005 Grems
Clown World
pi_172857108
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:08 schreef Hedera het volgende:

[..]

Het begint bij jezelf Grems. Ik kan me niet voorstellen dat mijn meiden als ze 18 zijn vanwege hun naam met een scheef oog aangekeken worden terwijl ze (hopelijk) nette burgers zijn die volwaardig participeren. Jij zal ook moeten leren om anders te kijken naar mensen.
Ik kan mij veel dingen niet voorstellen, dat doet niets af aan de realiteit. Verder moet ik helemaal niets, is namelijk een zeer nuttige feature, die patroonherkenning.

Overigens heb je natuurlijk wel geluk dat het meisjes zijn.
pi_172857380
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:12 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik kan mij veel dingen niet voorstellen, dat doet niets af aan de realiteit. Verder moet ik helemaal niets, is namelijk een zeer nuttige feature, die patroonherkenning.

Inderdaad, want stel je voor dat jij een leuke Turkse (of een andere niet-westerse) tegenkomt.. Dan vraag ik me af hoe stellig je dan bent.
Loedermoeder
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:32:30 #14
451005 Grems
Clown World
pi_172857487
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:27 schreef Hedera het volgende:

[..]

Inderdaad, want stel je voor dat jij een leuke Turkse (of een andere niet-westerse) tegenkomt.. Dan vraag ik me af hoe stellig je dan bent.
Dan ben ik inderdaad een stuk meer op mijn hoede inzake eventueel problematische mannelijke familieleden dan bij Pien.

Doe je niets aan. Als ik en een meisje van 9 los van elkaar bij je aan de deur staan om twee uur s'nachts doe ook jij eerder open voor de één dan voor de ander.
pi_172858707
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:32 schreef Grems het volgende:

[..]

Dan ben ik inderdaad een stuk meer op mijn hoede inzake eventueel problematische mannelijke familieleden dan bij Pien.

Doe je niets aan. Als ik en een meisje van 9 los van elkaar bij je aan de deur staan om twee uur s'nachts doe ook jij eerder open voor de één dan voor de ander.
Dat valt reuze mee. Het is niet zoals 30 jaar geleden. En weerstand zul je altijd hebben. Ook de Nederlandse ouders van mijn man waren argwanend over mijn afkomst en leeftijdsverschil. Echt van die rijke bekakte vvd stemmers die ineens de wereld om zich heen moesten uitleggen wie die vrouw is waar hun zoon mee thuis is gekomen en hetzefde geldt voor mijn ouders.

Nou... een volwassen vent die overdag of 's nachts aan mijn deur staat zou ik niet heel vreemd vinden. Van een meisje van 9 dat 's nachts aan mijn deur staat zouden mijn haren overeind staan van de angst, want dat is alles behalve gebruikelijk :{
Loedermoeder
pi_172999382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat kun jij doen, je kinderen zullen last ondervinden van hun naam.

In combinatie met heel veel andere factoren misschien. Een buitenlandse alleen zorgt niet per definitie voor een achterstand. Het roept misschien was associaties op. Of is het vooroordeel?

[ Bericht 1% gewijzigd door donutring op 08-08-2017 17:31:08 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:26:14 #17
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172999536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:18 schreef donutring het volgende:

[..]

In combinatie met heel veel andere factoren misschien. Een buitenlandse alleen zorgt niet per definitie voor een achterstand. Het roept misschien was associaties op.
Ook mede te danken aan de media
pi_172999654
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:26 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ook mede te danken aan de media
Ja of feestboek.
pi_173000244
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat kun jij doen, je kinderen zullen last ondervinden van hun naam.

edit: Overigens vind ik dat niet erg.
Neh, het ligt er echt aan hoe je je gedraagt en uit.

En als er dan alsnog mensen zijn die zich lomp gedragen tegen je, hebben ze wel een andere reden om zich zo te gedragen als je een 'geschikte' naam hebt.

Ligt niet aan de naam, ligt aan die mensen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 18:01:14 ]
pi_175038997
TS waar ben je?
Is jouw liefdesleven nog steeds een succes? :)
Loedermoeder
pi_177943414
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 10:46 schreef Hedera het volgende:
TS waar ben je?
Is jouw liefdesleven nog steeds een succes? :)
Sorry ik was fok eigenlijk helemaal vergeten!
Maar ik ben nog springlevend ;)

Mijn relatie met mijn Turkse vriendin is nog steeds een succes ja. We wonen praktisch samen en die zogenaamde cultuurverschillen zijn echt minimaal. Het zit meer in de gebruiken maar in het denken zitten we redelijk op één lijn.
Ik denk dat de complexiteit van interculturele relaties vaak zwaar worden overdreven.
Dat merk je aan de reacties hier ook weer.
pi_177984330
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:52 schreef donutring het volgende:

[..]

Sorry ik was fok eigenlijk helemaal vergeten!
Maar ik ben nog springlevend ;)

Mijn relatie met mijn Turkse vriendin is nog steeds een succes ja. We wonen praktisch samen en die zogenaamde cultuurverschillen zijn echt minimaal. Het zit meer in de gebruiken maar in het denken zitten we redelijk op één lijn.
Ik denk dat de complexiteit van interculturele relaties vaak zwaar worden overdreven.
Dat merk je aan de reacties hier ook weer.
Fijn om te horen! Wens jullie echt heel veel geluk samen.
En inderdaad de verschillen vallen reuze mee. Maar dat is denk ik ook wel omdat zij Turks is en de jij Nederlands. Andersom is het vaak wel iets lastiger.
Loedermoeder
pi_178000259
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:52 schreef donutring het volgende:

[..]

Sorry ik was fok eigenlijk helemaal vergeten!
Maar ik ben nog springlevend ;)

Mijn relatie met mijn Turkse vriendin is nog steeds een succes ja. We wonen praktisch samen en die zogenaamde cultuurverschillen zijn echt minimaal. Het zit meer in de gebruiken maar in het denken zitten we redelijk op één lijn.
Ik denk dat de complexiteit van interculturele relaties vaak zwaar worden overdreven.
Dat merk je aan de reacties hier ook weer.
Ik denk dat jij 'geluk' hebt dat zij erg vernederlandst is, de statistieken wijzen wel uit dat het vaak wel erg lastig is. En dat zijn alleen maar de gevallen waarbij het uiteindelijk ook nog tot een huwelijk komt, nog veel meer zal daarvoor al stranden.

Wat vind haar familie van jou?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_178001204
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:55 schreef Grems het volgende:

[..]

De stelling was dat je ze ermee op een achterstand zet.

Turkse ( en dan voornamelijk omdat men het verschil niet weet tussen een Turkse en een Marokkaanse naam ) namen roepen geen positieve gevoelens op bij o.a. werkgevers.

Dat heeft het ermee te maken.
Zo kun je bij veel thema's wel kiezen voor de weg van de minste weerstand. Dan ben je ouder en leer je je kind met een 'afwijkende geaardheid' om maar vooral niet teveel op te vallen omdat mensen afkeurend naar je kunnen kijken. Nee, dan liever kinderen (en ouders) met wat karakter en ballen.
pi_178012355
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:52 schreef donutring het volgende:

[..]

Sorry ik was fok eigenlijk helemaal vergeten!
Maar ik ben nog springlevend ;)

Mijn relatie met mijn Turkse vriendin is nog steeds een succes ja. We wonen praktisch samen en die zogenaamde cultuurverschillen zijn echt minimaal. Het zit meer in de gebruiken maar in het denken zitten we redelijk op één lijn.
Ik denk dat de complexiteit van interculturele relaties vaak zwaar worden overdreven.
Dat merk je aan de reacties hier ook weer.
Geen echte Turk dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')