abonnement Unibet Coolblue
pi_172839708
Van boven tot beneden hangt tasso in onze woning, wij willen opnieuw behangen maar als we aan de tasso trekken hebben we gewoon de kalk mee. Ik vrees als we zo verder gaan dat we heel ons huis opnieuw mogen laten bepleisteren en dan wordt het wel extreem duur.

Zijn er mogelijkheden om toch iets te doen? Bv. een dun laagje behang er over waarop wij kunnen schilderen? Wel uiteraard met de voorwaarde dat je het reliëf niet door het behang ziet.

Over de tasso schilderen vind ik niet bepaald een optie. Het papier is beschadigt, werd oorspronkelijk ook niet 100% recht bevestigd en het reliëf is totaal niet hedendaags.
Cindy De Vuyst
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:14:13 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172842975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat is tasso eigenlijk ? :@
Glasweefselbehang :P

Als de muur al zo broos is lijkt me het niet verstandig om er maar gewoon meer lagen overheen aan te brengen, dat wordt nooit meer mooi...
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 06:17:50 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172845699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Glasweefselbehang :P

Als de muur al zo broos is lijkt me het niet verstandig om er maar gewoon meer lagen overheen aan te brengen, dat wordt nooit meer mooi...
Dan is het vast een benaming uit een bepaalde streek. Heb er echt nog nooit van gehoord !
pi_172846138
Merknaam kennelijk :


quote:
TassoglasŪ
About Tassoglas...
Tassoglas is the Swedish-based world-leading manufacturer of high-performance woven glass textile wallcoverings. Its unique capabilities in the design and production of glass fiber textiles have resulted in many eco-friendly, durable and fire retardant decorative wall finishes – used extensively by the architectural and design communities to beautify and protect commercial and residential buildings.
pi_172934618
Tasso is een glasweefselbehang dat je er de eerste 40 jaar niet af krijgt, toch niet zonder schade aan je muren. Een absolute afrader om te doen dus!

Nu willen wij dit er van en er zijn maar 2 mogelijkheden.
1. Je plakt nieuw (dikker) papier er overheen
2. Je trekt er alles af (ben je heel lang aan bezig) en laat vervolgens een stuccer komen om je muren opnieuw te bepleisteren.
Cindy De Vuyst
pi_172957235
Kan je het niet dichtzetten met finishpasta of fix & finish?
Als het heel vast zit lijkt mij dat geen probleem, desnoods even stucprimer erop.
Daarna kan je behangen en/of schilderen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172985947
Ik heb vele vierkante meters glasvlies weg gehaald door er eerst gaatjes in te prikken met een behangprikrol en daarna met een behangafstomer de lijm week te maken en weg te steken. Gaat niet zo snel als met normaal behang maar is te doen zonder veel schade aan je stucwerk. Kwestie van geduld.
When spashed with cold water, poor Ranma turns into a girl!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')