abonnement Unibet Coolblue
pi_172837595
Volgende week krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouw sociale huurwoning.
De bedoeling is om met familie die ervaring heeft met verven en laminaat leggen te gaan beginnen.

Ik krijg volgende week de sleutel en heb bij de bezichtiging wat foto's genomen.
Toch wil ik alvast zoveel mogelijk duidelijk.

Ik heb gevraagd aan de verhuurder Elan wat voor muren er in de woning zijn.
Dit kreeg ik als antwoord:

wat voor soort muren heeft mijn woning?-de muren zijn van gips
zijn er verschillende soorten muren? bv. de buitenmuren en en tussenmuren-Ja de muren die aan de buiten gevel zit zijn gesausd.
zijn de muren al bedekt met iets?-Nee alleen de muren die aan de buiten gevel zijn gesitueerd zijn dus gesausd.

Mijn vragen:
1) De bedoeling is voor de gipsmuren om de kleine gaatjes te dichten, nu ik de foto nog eens kijk zie ik ook gaatjes in de grond en op de verwarming, zal dit in de foto zitten, wellicht is de gipsmuur al 'strijkklaar?.?

vervolgens één laag voorstrijkmiddel te gebruiken en dan 2x de verf laag erop. Gebroken wit en één muur een kleur.
Is dit correct? Is het nodig om de muur met kleur voor 2x de kleur te verven of kan deze muur ook 1x wit en 1x de kleur?

2) Is het te adviseren om een kleine korrel aan te brengen (in de voorstrijk?). Ik begreep dat oneffenheden dan minder zichtbaar zijn, maar mijn idee bij een korrel op muur is dat wel wat 'oudbollig' is?

3) Wat houdt de term gesausd voor de buitengevel in? Ik krijg verschilde antwoorden aan iedereen die ik het vraag.
Het gaat om kleine oppervlaktes langs het raam die ik wit wil houden.
Is het nog nodig om hier over heen te verven?

4) Langs de muren zijn al plintjes aan gebracht. Waarom is dit überhaupt?
Als ik laminaat leg heb je altijd een afwerkstrook, Is de plint dan niet overbodig, of de afwerkstroken juist onnodig?
Dat er nu al een plint ligt maakt het voor mij erg verwarrend.

Deze foto heb ik genomen bij de bezichtiging, het is niet mijn exacte kamer, en ik ga er van uit dat het bij oplevering er zou ook uit zal zien.

pi_172837640
Waarom zit er een verlaagd plafond in :@
dag
pi_172837658
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:16 schreef Peter het volgende:
Waarom zit er een verlaagd plafond in :@
het is een tijdelijk (15 - 20 jaar) complex.
wellicht daarom.
  Boks-Chick dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:21:10 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172837740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:17 schreef fespo het volgende:

[..]

het is een tijdelijk (15 - 20 jaar) complex.
wellicht daarom.
Dus geen nieuwbouw maar gerenoveerd?

anyways, gefeliciteerd met je huisje O+
Enige wat ik kan meegeven is dat wanneer de muren poreus zijn (wat gips dacht ik meestal is) om ze voor je gaat verven eerst stofvrij te maken en dan te behandelen met primer en dan pas het verf er op.
lolwut
pi_172838648
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:21 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dus geen nieuwbouw maar gerenoveerd?

anyways, gefeliciteerd met je huisje O+
Enige wat ik kan meegeven is dat wanneer de muren poreus zijn (wat gips dacht ik meestal is) om ze voor je gaat verven eerst stofvrij te maken en dan te behandelen met primer en dan pas het verf er op.
Dankje :*
Een tijdelijk complex, vanwege de woningnood in de randstad.
Dus snel uit de grond gestampt.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:06:46 #6
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_172846715
quote:
Mijn vragen:
1) De bedoeling is voor de gipsmuren om de kleine gaatjes te dichten, nu ik de foto nog eens kijk zie ik ook gaatjes in de grond en op de verwarming, zal dit in de foto zitten, wellicht is de gipsmuur al 'strijkklaar?.?
Emmertje stucpasta voor de muren is het gemakkelijkst. Gaatjes in de grond gaat je laminaat overheen, wat zijn gaatjes op de verwarming?

quote:
4) Langs de muren zijn al plintjes aan gebracht. Waarom is dit überhaupt?
Als ik laminaat leg heb je altijd een afwerkstrook, Is de plint dan niet overbodig, of de afwerkstroken juist onnodig?
Plinten zijn er om je muren te beschermen. Denk bijvoorbeeld eens aan stofzuigen etc., als je daar geen plinten hebt dan kan het zijn dat je zwarte strepen langs je muur trekt.
Je legt je laminaat neer en daarop doe je je lage afwerkplintjes. Dit is om het laminaat dat zwevend wordt gelegd aan te sluiten op de plinten.

luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
pi_172852967
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:06 schreef luciferhout het volgende:

[..]

Emmertje stucpasta voor de muren is het gemakkelijkst. Gaatjes in de grond gaat je laminaat overheen, wat zijn gaatjes op de verwarming?

[..]

Plinten zijn er om je muren te beschermen. Denk bijvoorbeeld eens aan stofzuigen etc., als je daar geen plinten hebt dan kan het zijn dat je zwarte strepen langs je muur trekt.
Je legt je laminaat neer en daarop doe je je lage afwerkplintjes. Dit is om het laminaat dat zwevend wordt gelegd aan te sluiten op de plinten.

[ afbeelding ]
dankje.
de gaatjes zitten in mijn foto's. / camera :(
je hebt dus kans dat er helemaal geen gaatjes in de muur zitten.
pi_172853731
Je wanden ogen sausklaar Zijn gewoon voorzetwandjes waarvan de schroeven en naden reeds zijn dichtgesmeerd
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_172854403
quote:
2s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:39 schreef RanTheMan het volgende:
Je wanden ogen sausklaar Zijn gewoon voorzetwandjes waarvan de schroeven en naden reeds zijn dichtgesmeerd
dus 1x voorstrijk en 2 lagen verf zou moeten werken?
pi_172856735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:15 schreef fespo het volgende:
dus 1x voorstrijk en 2 lagen verf zou moeten werken?
Meer dan genoeg. Gezien de ellende die voorstrijk heel soms geeft, kan je ook een eetlepel behangplaksel in een kopje water oplossen en dat per 2,5 L latex als eerste laag gebruiken. Je hebt dan én de zuiging opgeheven én een eerste laag in de eindkleur aangebracht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')