abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172898735
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Door wie wordt dat beweerd?

Er zijn best mannen die dat doen, gezien mijn ervaringen.
ze willen je gewoon neuken dus voel je niet bijzonder :')
-.-.-
pi_172898752
PUA :')

Wat een trieste verzameling van autisten is dat. Paar keer van die filmpjes gezien, maar het ziet er zo fucking geacteerd uit. En dan denken ze dat ze "groeien" en hun social skills verbeteren, terwijl ze enkel een toneelstukje opvoeren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172898760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:19 schreef habitue het volgende:

Wat een trieste verzameling van autisten is dat. Paar keer van die filmpjes gezien, maar het ziet er zo fucking geacteerd uit. En dan denken ze dat ze "groeien" en hun social skills verbeteren, terwijl ze enkel een toneelstukje opvoeren.
Idd :')
-.-.-
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:28:44 #129
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172898957
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Met PUA? Ja, strontvervelend en enigszins seksistisch.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:19 schreef habitue het volgende:

Oneens.

Het PUA-wereldje is niet zo zwart/wit als jij nu schetst. Ja, er zijn PUA's die als een robot hun 'truukje' uitvoeren, standaard routines uit hun mouw schudden en seksistisch gedrag vertonen. Als ze té erg in hun routines geloven zullen ze zelfs - eerder aangegeven in dit topic - de lichaamstaal van vrouwen negeren en doordrammen. Dit is in hun ogen zelfverzekerd gedrag, maar het is inderdaad enorm vervelend voor vrouwen.

Bovenstaand beeld hebben enorm veel mensen helaas. Sommige PUA's zijn inderdaad zo, maar zoals altijd moet je niet iedereen over één kam scheren.

Genoeg mannen zijn zéér verlegen en weten gewoon niet hoe ze met vrouwen moeten omgaan - laat staan aanspreken op straat of in de bar. Het PUA-wereldje geeft deze mannen wat houvast, een standaard openingszin of routine om een gesprek te beginnen met vrouwen.

Om een voorbeeld te schetsen:
Dankzij deze houvast veranderd een uitgaansavond voor hun volledig. In plaats van de gehele avond in de hoek staan, bewapend met een biertje en de gedachte: "Wat een leuke vrouw daar, als ik 'r maar durfde aan te spreken.."", kunnen zij nu d.m.v. een geleerde routine daadwerkelijk naar haar toestappen. Deze routines kunnen iemand meer zelfvertrouwen geven en behold: Deze man heeft de rest van de avond een leuk gesprek met deze vrouw! In het ergste geval wordt hij afgewezen maar that's ok. Zo leert hij dat afwijzing ook niet erg is. Just another experience.

Een aantal posts hierboven meldde iemand dat veel relaties beginnen na een casual gesprek in de supermarkt. Stel dat de man van bovenstaand voorbeeld boodschappen aan het doen is en een erg leuke vrouw tegenkomt. Hij is erg verlegen en weet niet wat hij moet zeggen. Resultaat: Hij ziet haar nooit meer en gaat naar huis met een volle boodschappentas gevuld met 'What if...'-gedachtes. Dankzij PUA heeft hij zich kunnen ontwikkelen en heeft in de loop der tijd meer zelfvertrouwen opgebouwd. Nu heeft hij een spontane openingszin in zijn hoofd - Een die hij nu durft te gebruiken. Voila, hij begint een gesprek en wie weet, binnen een paar jaar kijken ze samen terug op dit mooie, spontane moment.

Dankzij het PUA-wereldje krijgen veel mannen de kans om zichzelf op sociaal vlak te ontwikkelen. Verlegen, stille jongens kunnen uitgroeien tot zelfverzekerde, grappige mannen. En dan heb ik het niet alleen over het vrouwen-versieren, maar uitgroeien tot een beter iemand. Voor veel mannen kan PUA de eerste stap zijn tot sociale, maar ook spirituele ontwikkeling.

Desalniettemin begrijp ik waar je vandaan komt. Zeker als je meerdere nare ervaringen hebt gehad met cocky, sexistische 'PUA-viezerikken' is het logisch dat je er een negatief beeld van hebt. Bepaalde 'MTV-programma's die het commercieel misbruiken helpen hier ook niet bij. Met deze post wil ik je toch meegeven dat veel mannen PUA op een andere manier gebruiken. De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden.
pi_172899270
Vrouwen vinden het niet vervelend. Iemand kan haast hebben, enigszins schichtig van onwennigheid zijn of je voldoet simpelweg niet aan de fysieke standaard die zij op dat moment hanteren. Mannen die door vrouwen worden aangesproken stappen daar sneller overheen. Een pua op een kilometer afstand herkennen is allemaal interessant gereutel. Een nieuw contact is altijd onwennig.
Everything starts with a Why.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:43:16 #131
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_172899276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:28 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

[..]

Oneens.

Het PUA-wereldje is niet zo zwart/wit als jij nu schetst. Ja, er zijn PUA's die als een robot hun 'truukje' uitvoeren, standaard routines uit hun mouw schudden en seksistisch gedrag vertonen. Als ze té erg in hun routines geloven zullen ze zelfs - eerder aangegeven in dit topic - de lichaamstaal van vrouwen negeren en doordrammen. Dit is in hun ogen zelfverzekerd gedrag, maar het is inderdaad enorm vervelend voor vrouwen.

Bovenstaand beeld hebben enorm veel mensen helaas. Sommige PUA's zijn inderdaad zo, maar zoals altijd moet je niet iedereen over één kam scheren.

Genoeg mannen zijn zéér verlegen en weten gewoon niet hoe ze met vrouwen moeten omgaan - laat staan aanspreken op straat of in de bar. Het PUA-wereldje geeft deze mannen wat houvast, een standaard openingszin of routine om een gesprek te beginnen met vrouwen.

Om een voorbeeld te schetsen:
Dankzij deze houvast veranderd een uitgaansavond voor hun volledig. In plaats van de gehele avond in de hoek staan, bewapend met een biertje en de gedachte: "Wat een leuke vrouw daar, als ik 'r maar durfde aan te spreken.."", kunnen zij nu d.m.v. een geleerde routine daadwerkelijk naar haar toestappen. Deze routines kunnen iemand meer zelfvertrouwen geven en behold: Deze man heeft de rest van de avond een leuk gesprek met deze vrouw! In het ergste geval wordt hij afgewezen maar that's ok. Zo leert hij dat afwijzing ook niet erg is. Just another experience.

Een aantal posts hierboven meldde iemand dat veel relaties beginnen na een casual gesprek in de supermarkt. Stel dat de man van bovenstaand voorbeeld boodschappen aan het doen is en een erg leuke vrouw tegenkomt. Hij is erg verlegen en weet niet wat hij moet zeggen. Resultaat: Hij ziet haar nooit meer en gaat naar huis met een volle boodschappentas gevuld met 'What if...'-gedachtes. Dankzij PUA heeft hij zich kunnen ontwikkelen en heeft in de loop der tijd meer zelfvertrouwen opgebouwd. Nu heeft hij een spontane openingszin in zijn hoofd - Een die hij nu durft te gebruiken. Voila, hij begint een gesprek en wie weet, binnen een paar jaar kijken ze samen terug op dit mooie, spontane moment.

Dankzij het PUA-wereldje krijgen veel mannen de kans om zichzelf op sociaal vlak te ontwikkelen. Verlegen, stille jongens kunnen uitgroeien tot zelfverzekerde, grappige mannen. En dan heb ik het niet alleen over het vrouwen-versieren, maar uitgroeien tot een beter iemand. Voor veel mannen kan PUA de eerste stap zijn tot sociale, maar ook spirituele ontwikkeling.

Desalniettemin begrijp ik waar je vandaan komt. Zeker als je meerdere nare ervaringen hebt gehad met cocky, sexistische 'PUA-viezerikken' is het logisch dat je er een negatief beeld van hebt. Bepaalde 'MTV-programma's die het commercieel misbruiken helpen hier ook niet bij. Met deze post wil ik je toch meegeven dat veel mannen PUA op een andere manier gebruiken. De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden.
Gezien je usernaam is het niet meer dan logisch dat je over systematische aanpak wat zelfverbetering betreft begint :D
pi_172899286
Het kan positief zijn ja, maar wat ik heb gelezen op fora was echt te erg voor woorden gewoon, vrouwen (mooie, lekkere vrouwen welteverstaan - tussen de 15-25 max en naief, alle andere vrouwen verdienen alleen walging en mag je gebruiken voor one night stands om te oefenen, of uitschelden of negeren) worden op dat soort sites beschouwd als een soort van lagere wezens waar gewoon een gemakkelijke strategie voor is om te manipuleren, hoe "zelfdenkend" ze "zogenaamd" ook mogen zijn. Daarnaast vind ik het hoe dan ook oppervlakkig om iemand aan te spreken vanwege het uiterlijk. Ik ben oppervlakkig, geef ik toe, maar een man aanspreken alleen maar vanwege z'n uiterlijk dod ik niet meer, naast dat ik er slechte ervaringen mee heb vind ik het achteraf niet slim want je weet niet of het karakter bij jou past (die kans is 1 op miljoen of zo) en ook seksistisch.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:55:16 #133
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172899563
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Het kan positief zijn ja, maar wat ik heb gelezen op fora was echt te erg voor woorden gewoon, vrouwen (mooie, lekkere vrouwen welteverstaan - tussen de 15-25 max en naief, alle andere vrouwen verdienen alleen walging en mag je gebruiken voor one night stands om te oefenen, of uitschelden of negeren) worden op dat soort sites beschouwd als een soort van lagere wezens waar gewoon een gemakkelijke strategie voor is om te manipuleren, hoe "zelfdenkend" ze "zogenaamd" ook mogen zijn.
100% mee eens. Dit zijn die doorgeslagen typetjes die PUA alleen gebruiken om 'te scoren'. Kansloos inderdaad.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Daarnaast vind ik het hoe dan ook oppervlakkig om iemand aan te spreken vanwege het uiterlijk. Ik ben oppervlakkig, geef ik toe, maar een man aanspreken alleen maar vanwege z'n uiterlijk dod ik niet meer, naast dat ik er slechte ervaringen mee heb vind ik het achteraf niet slim want je weet niet of het karakter bij jou past (die kans is 1 op miljoen of zo) en ook seksistisch.
'Je komt voor het uiterlijk en blijft voor het innerlijk'.

Uiterlijk speelt wel een grote rol bij het openen of versieren. Normaal toch? Iemand versieren (of een relatie beginnen met) die qua uiterlijk niet je type is lijkt me vragen om toekomstige problemen. Zo'n relatie zal snel op de klippen lopen. De aantrekkingskracht moet er zijn, ook op fysiek niveau. (Helaas spreek ik hierbij uit ervaring)
pi_172899665
Tja dat is ook zo, maar de kans dat je iemand vind die fysiek aantrekkelijk genoeg is om mee samen te leven als partner ipv gewone vrienden EN qua innerlijk leuk genoeg is, is zo klein dat ik er zelf wel klaar mee ben. Er zijn 3 opties
1. Je hebt een partner die fysiek aantrekkelijk is en wel leuk gebieg qua innerlijk gelukkig. Ik zou me dan alsnog slecht voelen omdat ik niet weet of ik biij die persoon zou zijn geweest als het uiterlijk minder was geweest. De liefde is voorwaardelijk en dus minder van kwaliteit.
2. Je ontmoet iemand die leuk is qua innerlijk maar waar je niet direct op valt qua uiterlijk. Hoeft niet te betekenen dat diegene onaantrekkelijk is, gewoon niet je type. Ik zou me dan ten eerste slecht voelen omdat de aantrekkingskracht 0 is en ten tweede omdat ik oppervlakkig ben en ten derde omdat ik die persoon teleurstel, is het gevoel wederzijds (waarom ben je dan nog bij elkaar maargoed) zou ik me naast schuldig ook nog eens afgewezen voelen. "De aantrekkingskracht groeit" ja soms heb ik wel meegemaakt maar ik ga geen 5 jaar wachten in een relatie, dan moet de match qua persoonlijkheid wel heel goed zijn.
3. Je vind diegene niet aantrekkelijk maar ook niet onaantrekkelijk. Het innerlijk is niet top maar ook niet slecht. Dit is dan nog wel het beste en zo in de meeste relaties denk ik. Maar het is ook niet iets waar je nou gelijk enthousiast van wordt om moeite voor te doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-08-2017 11:14:08 ]
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:09:50 #135
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172899820
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Tja dat is ook zo, maar de kans dat je iemand vind die fysiek aantrekkelijk genoeg is om mee samen te leven als partner ipv gewone vrienden EN qua innerlijk leuk genoeg is, is zo klein dat ik er zelf wel klaar mee ben.
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Het heeft mij 26 jaar geduurd voordat ik eindelijk dé klik had met iemand die ik ook nog eens aantrekkelijk vind. Ontelbare kroeg- en tinderavonden later, dat wel. :+
pi_172899886
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:50 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben opgegroeid in de jaren 80/90 een periode waarin je juist heel makkelijk met vrouwen sprak op straat. Dit werd ook vaak wel wederzijds als prettig ervaren zonder dat je erop uit was om een telefoonnummer te scoren. Vast nummer wel te verstaan haha. Wachtend op een bus of een trein waren meestal de favoriete plaatsen waar je aanspraak had. Maar bij de supermarkt kwam dit ook regelmatig voor. Verder was het ook normaal dat je elkaar begroette op straat, dat was een vorm van respect naar elkaar. Nu voel ik me soms wel wereldvreemd, hoe we met elkaar om gaan.
Een praatje om een praatje vind ik hartstikke leuk juist maar dat verschil merk je meteen. Op mijn oude adres had ik op mijn route naar de supermarkt altijd dezelfde wat oudere man waar ik een praatje mee maakte. Maar dat was gewoon over het weer of wat ik als avond eten ging maken.
Laten we dansen!
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:22:29 #137
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172900051
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
1. Je hebt een partner die fysiek aantrekkelijk is en wel leuk gebieg qua innerlijk gelukkig. Ik zou me dan alsnog slecht voelen omdat ik niet weet of ik biij die persoon zou zijn geweest als het uiterlijk minder was geweest. De liefde is voorwaardelijk en dus minder van kwaliteit.
2. Je ontmoet iemand die leuk is qua innerlijk maar waar je niet direct op valt qua uiterlijk. Hoeft niet te betekenen dat diegene onaantrekkelijk is, gewoon niet je type. Ik zou me dan ten eerste slecht voelen omdat de aantrekkingskracht 0 is en ten tweede omdat ik oppervlakkig ben en ten derde omdat ik die persoon teleurstel, is het gevoel wederzijds (waarom ben je dan nog bij elkaar maargoed) zou ik me naast schuldig ook nog eens afgewezen voelen. "De aantrekkingskracht groeit" ja soms heb ik wel meegemaakt maar ik ga geen 5 jaar wachten in een relatie, dan moet de match qua persoonlijkheid wel heel goed zijn.
3. Je vind diegene niet aantrekkelijk maar ook niet onaantrekkelijk. Het innerlijk is niet top maar ook niet slecht. Dit is dan nog wel het beste en zo in de meeste relaties denk ik. Maar het is ook niet iets waar je nou gelijk enthousiast van wordt om moeite voor te doen.
Vind jij optie 3 'het beste'? Mijn god, dit is de reden waarom veel mensen ongelukkig zijn en/of scheiden.

Bij optie 2 is er nog de kans dat je verliefd wordt op diegene, puur vanwege de klik met het innerlijk. Zeker op latere leeftijd klinkt dit als een betere optie. Tegen die tijd zal uiterlijk toch een mindere rol spelen voor beide.

Kritisch zijn is niet erg. Je leeft maar één keer en het is oké om geen genoegen te nemen met een "wel leuke" vriend(in). Je hoeft de juiste persoon maar één keer tegen te komen..
pi_172900099
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:09 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Het heeft mij 26 jaar geduurd voordat ik eindelijk dé klik had met iemand die ik ook nog eens aantrekkelijk vind. Ontelbare kroeg- en tinderavonden later, dat wel. :+
Eind 20, jij hebt er wel veel moeite in gestopt dan en dan is het eigenlijk logisch dat het resultaat oplevert maar in de praktijk heb je dan wel geluk gehad. Dat is mooi.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:14 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Een praatje om een praatje vind ik hartstikke leuk juist maar dat verschil merk je meteen. Op mijn oude adres had ik op mijn route naar de supermarkt altijd dezelfde wat oudere man waar ik een praatje mee maakte. Maar dat was gewoon over het weer of wat ik als avond eten ging maken.
Ja precies dat is echf iets totaal anders dan de ts bedoelde denk ik of misschien ook niet

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:22 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Vind jij optie 3 'het beste'? Mijn god, dit is de reden waarom veel mensen ongelukkig zijn en/of scheiden.

Bij optie 2 is er nog de kans dat je verliefd wordt op diegene, puur vanwege de klik met het innerlijk. Zeker op latere leeftijd klinkt dit als een betere optie. Tegen die tijd zal uiterlijk toch een mindere rol spelen voor beide.

Kritisch zijn is niet erg. Je leeft maar één keer en het is oké om geen genoegen te nemen met een "wel leuke" vriend(in). Je hoeft de juiste persoon maar één keer tegen te komen..
Nou het doet mij gewoon pijn als ik weet hoe het kan zijn maar niet is, dat je dus eigenlijk iemand teleursteld, ook al is het gevoel wederzijds, maar daar praat je niet zo snel over. Je creeert zo een onzekerheid bij iemand die helemaal niet hoeft, want misschien is diegene van een ander wel 100% het type. En het verschil tussen vriendschap en relatie is in mijn ogen dat voor een relatie het uiterlijk een rol speelt, als je elkaar ziet en het geen platonische relatie is ten minste. Daarom vind ik deze optie niet de beste. Maar als het een internetrelatie zou zijn die altijd een internetrelatie zou blijven dan zou ik optie 2 inderdaad zeker het beste vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-08-2017 11:33:17 ]
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:40:12 #139
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172900416
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Eind 20, jij hebt er wel veel moeite in gestopt dan en dan is het eigenlijk logisch dat het resultaat oplevert maar in de praktijk heb je dan wel geluk gehad. Dat is mooi.
Klagen kan iedereen. Het minste wat je kan doen is een Lexa / Tinder / Happen / Badoo account openen en kijken wie er nog meer in hetzelfde schuitje zitten. 'Luck favors the prepared.'

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Nou het doet mij gewoon pijn als ik weet hoe het kan zijn maar niet is, dat je dus eigenlijk iemand teleursteld, ook al is het gevoel wederzijds, maar daar praat je niet zo snel over. Je creeert zo een onzekerheid bij iemand die helemaal niet hoeft, want misschien is diegene van een ander wel 100% het type. En het verschil tussen vriendschap en relatie is in mijn ogen dat voor een relatie het uiterlijk een rol speelt, als je elkaar ziet en het geen platonische relatie is ten minste. Daarom vind ik deze optie niet de beste. Maar als het een internetrelatie zou zijn die altijd een internetrelatie zou blijven dan zou ik optie 2 inderdaad zeker het beste vinden.
Ik begrijp je helemaal. In dit geval kan optie 2 dramatisch verlopen. Je hebt een relatie met iemand waarvan de ander verliefd is - Terwijl jij de relatie en de ander 'wel ok' vind. Grote kans dat dit ook nooit goed gaat. In elk geval zal het onverdraaglijk voor je zijn, je kwelt jezelf alleen maar.

Als ik moest kiezen tussen een relatie hebben met iemand die ik qua uiterlijk /innerlijk maar mwa mwa vind of vrijgezel blijven, kies ik elke keer weer opnieuw voor het vrijgezelleleven.

Anders is de kans té groot dat zo'n relatie op de klippen loopt. Of je beslist beide om 'maar een kind te nemen' om de boel wat interessant te houden. Ik moet er niet aan denken, maar helaas zijn er veel relaties die zo werken.
pi_172900616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:40 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Klagen kan iedereen. Het minste wat je kan doen is een Lexa / Tinder / Happen / Badoo account openen en kijken wie er nog meer in hetzelfde schuitje zitten. 'Luck favors the prepared.'
Is ook zo is met alles zo. Als mensen echt een relatie willen is het belangrijk om de moed niet op te geven. Maar ja ik heb makkelijk praten ik heb nog niet zo heel erg veel mislukte relaties achter de rug.

quote:
Ik begrijp je helemaal. In dit geval kan optie 2 dramatisch verlopen. Je hebt een relatie met iemand waarvan de ander verliefd is - Terwijl jij de relatie en de ander 'wel ok' vind. Grote kans dat dit ook nooit goed gaat. In elk geval zal het onverdraaglijk voor je zijn, je kwelt jezelf alleen maar.

Als ik moest kiezen tussen een relatie hebben met iemand die ik qua uiterlijk /innerlijk maar mwa mwa vind of vrijgezel blijven, kies ik elke keer weer opnieuw voor het vrijgezelleleven.

Anders is de kans té groot dat zo'n relatie op de klippen loopt. Of je beslist beide om 'maar een kind te nemen' om de boel wat interessant te houden. Ik moet er niet aan denken, maar helaas zijn er veel relaties die zo werken.
Ik ben echt blij dat je het begrijpt. Mensen zeggen immers snel dat je te hoge eisen stelt en alsnog op moet schieten. Misschien krijg ik er later spijt van dat ik niet genoeg heb geprobeerd om een relatie te krijgen maar dat zie ik dan wel. Het is inderdaad beter dan gevangen zitten in een sleur vanwege een kind, maar ja veel mensen geven daar wel de voorkeur aan. Is niet per se nuttiger voor de maatschappij als geheel maar dan wel weer voor de ouders die vaak graag een kleinkind willen. Zal ook wel zo'n soort druk achter zitten, of het idee van nu kan het nog straks niet meer.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:55:41 #141
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172900758
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Mensen zeggen immers snel dat je te hoge eisen stelt en alsnog op moet schieten
Ha, vreselijk. Dat 'advies' hoor je helaas veel te vaak. Heb je ook geen fluit aan.

Wat wil jij zelf?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:27:15 #142
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_172901305
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:14 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja Fripsel, klopt, dat was ik !!. En, hoe is het? Morgen zou het heet worden, dus ik maak een salade, denk ik.
En jij? Barbecue? Oh, dan heb ik nog wel een lekker worstje voor jou ....

*O* *O* *O*
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Daddy daddy, I´m sick. Call the doctor very quick. Doctor doctor shall I die? No my darling do not cry!
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:35:22 #143
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_172901431
Zelf heb ik nog nooit een vrouw om een Facebook, Tinder of Snap durven vragen. Niet dat ik verlegen ben maar ik weet überhaupt niet wat het is. Maak wel vaak een praatje maar veel jongere vrouwen (vooral die er goed uitzien en in de leeftijd 23-30 ongeveer) reageren dan erg onvriendelijk.
Dacht je nou echt dat een man van 70 met een jonge vrouw een praatje maakt / wil maken hij haar probeert te versieren en met haar naar bed probeert te gaan ....

:Y O~) *O* ~O>
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Daddy daddy, I´m sick. Call the doctor very quick. Doctor doctor shall I die? No my darling do not cry!
pi_172901518
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:28 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

[..]

Oneens.

...

De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden.
De gigantische afkeer jegens PUA in al zijn varianten komt voort uit het feit dat mannen die niet van nature aantrekkelijk/assertief/dominant/gevat/zelfverzekerd zijn eigenlijk, stiekem, als untermenschen gezien worden.

Het idee dat zij in het geacteerde, aangeleerde verhaaltje van zo'n onwaardig mannetje trapt vervult menig vrouw met walging.

quote:
Het kan positief zijn ja, maar wat ik heb gelezen op fora was echt te erg voor woorden gewoon, vrouwen (mooie, lekkere vrouwen welteverstaan - tussen de 15-25 max en naief, alle andere vrouwen verdienen alleen walging en mag je gebruiken voor one night stands om te oefenen, of uitschelden of negeren) worden op dat soort sites beschouwd als een soort van lagere wezens waar gewoon een gemakkelijke strategie voor is om te manipuleren, hoe "zelfdenkend" ze "zogenaamd" ook mogen zijn. Daarnaast vind ik het hoe dan ook oppervlakkig om iemand aan te spreken vanwege het uiterlijk. Ik ben oppervlakkig, geef ik toe, maar een man aanspreken alleen maar vanwege z'n uiterlijk dod ik niet meer, naast dat ik er slechte ervaringen mee heb vind ik het achteraf niet slim want je weet niet of het karakter bij jou past (die kans is 1 op miljoen of zo) en ook seksistisch.
Exact conform de theorieën van dergelijke fora dus :') :')
pi_172901754
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 07:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, want dat reduceert ons dus tot oefenmateriaal, op deze manier krijg je hoop dat iemand je ziet zitten of voel je je gevleid en is het gewoon maar een spelletje. Die hele pua cultuur vind ik kut, "oefen eerst 100x op een 5 dan kan je later makkelijker die 10 aanspreken met die dikke tieten strakke kont en gezicht als een top model ook al ben je zelf een 4". Lazer toch op. Maar goed, de man verander je toch niet, daarom ben ik zelf maar veranderd: ik hoef geen man meer, als een pua op me zou oefenen vandaag de dag (wat toch niet meer gebeurt) zou ik erom lachen. Ja ik klink verbitterd, maar ik zie niet in waarom ik dat niet zou mogen zijn? Door dit topic werd ik ook verbitterd. Maar als een man zijn openingszinnen op mij wil oefenen, dan doet-ie dat maar, ook al zou ik er nooit vooraf mee ingestemd hebben, maar als mannen die pua shit willen geloven en echt een serieuze relatie willen die meer is dan de vrouw misbruiken en dan weer dumpen of vreemdgaan (wat je leest op die forums)... dan hoop ik maar voor zo iemand dat ie dan uiteindelijk na wat oefening iemand vind, en dat zo'n mooi meisje er dan ook blij mee is, maar laat mij dan verder met rust.
Ook als je 'oefenmateriaal' bent (en dat is alleen maar 'sociaal' oefenmateriaal, om op een normale manier met vrouwen te leren converseren) vind een PUA je leuk.

Wat voor mannen geldt, geldt trouwens net zo goed voor vrouwen. Beiden zullen ze je keihard laten vallen voor een beter exemplaar. En dat verander je idd niet.
pi_172903894
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:55 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ha, vreselijk. Dat 'advies' hoor je helaas veel te vaak. Heb je ook geen fluit aan.

Wat wil jij zelf?
Nou ja ze denken dat ik spijt zal krijgen als ik 50 ben en nog steeds alleen en misschien is dat wel zo. Maar ja ik heb gewoon geen partner nodig. dat fenomeen is aan het toenemen over de wereld nu men steeds egoistischer kan zijn door de betere leefomstandigheden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:38 schreef Grems het volgende:

De gigantische afkeer jegens PUA in al zijn varianten komt voort uit het feit dat mannen die niet van nature aantrekkelijk/assertief/dominant/gevat/zelfverzekerd zijn eigenlijk, stiekem, als untermenschen gezien worden.

Het idee dat zij in het geacteerde, aangeleerde verhaaltje van zo'n onwaardig mannetje trapt vervult menig vrouw met walging.

Exact conform de theorieën van dergelijke fora dus :') :')
Wat zijn de argumenten die vrouwen kunnen hebben om mannen om deze redenen untermenschen te noemen?? Als ik al een man had gewild was het juist het tegenovergestelde van wat hij volgens jou moet zijn, maar goed misschien ben ik een uitzondering. En hoezo past het feit dat ik mannen niet meer vanwege hun uiterlijk aanspreek bij ds theorie van die pua's???

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:53 schreef Symn het volgende:

[..]

Ook als je 'oefenmateriaal' bent (en dat is alleen maar 'sociaal' oefenmateriaal, om op een normale manier met vrouwen te leren converseren) vind een PUA je leuk.

Wat voor mannen geldt, geldt trouwens net zo goed voor vrouwen. Beiden zullen ze je keihard laten vallen voor een beter exemplaar. En dat verander je idd niet.
Oh, dan las ik misschien de verkeerde sites. Want ik las berichten dat pua mannen weinig scrupules hadden om bijv dronken de 'mindere' vrouwen te gebruiken en er later over te klagen. Maar dat kan misschien ook zijn omdat de ervaring tegenviel en ze zich afgewezen voelen. En de volgens hen mooie vrouwen te gebruiken als bezit en om hun status tegenover andere mannen te verhogen. Maar goed die community is hopelijk niet representatief voor alle mannen. Ze zijn ook wel erg raar bijv dat sommige mannen hun kin omtrek gaan vergelijken met celebrities en daaruit concluderen dat ze bijv gedoemd waren tot een leven als eeuwigd maagd. Niet dat ik zelf nooit m'n gezicht op heb gemeten en er depressidf door was geworden, maar deze waren nog veel geobsedeerder , ik wist niet dat het bestond

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-08-2017 14:49:25 ]
pi_172904048
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 14:42 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat zijn de argumenten die vrouwen kunnen hebben om mannen om deze redenen untermenschen te noemen?? Als ik al een man had gewild was het juist het tegenovergestelde van wat hij volgens jou moet zijn, maar goed misschien ben ik een uitzondering. En hoezo past het feit dat ik mannen niet meer vanwege hun uiterlijk aanspreek bij ds theorie van die pua's???
Vrouwen zijn de poortwachters van onze voortplanting en evolutie. Het idee dat ze vrij makkelijk misleid en bespeeld kunnen worden roept afkeer en walging op.

De pauw moet van nature mooie, volle veren hebben en het dansje kunnen uitvoeren. Als achteraf blijkt dat een grauw mannetje zijn veren gekleurd heeft en dat hij uren heeft lopen oefenen op zijn paringsdans.. gruwelijk.

Jong en aantrekkelijk > valt op bepaalde mannen.

Nu ouder en valt, zogenaamd, niet meer op diezelfde mannen. Uiteraard doe je dat wel, alleen die hebben, net zoals toen, alleen oog voor knappe, frisse studentes.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:33:43 #148
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172904716
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 14:51 schreef Grems het volgende:

De pauw moet van nature mooie, volle veren hebben en het dansje kunnen uitvoeren. Als achteraf blijkt dat een grauw mannetje zijn veren gekleurd heeft en dat hij uren heeft lopen oefenen op zijn paringsdans.. gruwelijk.
Ha, leuke vergelijking. :B
pi_172908372
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Woon je in een dorp of stad?
Ik woon in het noorden, daar is alles een dorp ;)
pi_172910649
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 14:51 schreef Grems het volgende:

[..]

Vrouwen zijn de poortwachters van onze voortplanting en evolutie. Het idee dat ze vrij makkelijk misleid en bespeeld kunnen worden roept afkeer en walging op.

Jong en aantrekkelijk > valt op bepaalde mannen.

Nu ouder en valt, zogenaamd, niet meer op diezelfde mannen. Uiteraard doe je dat wel, alleen die hebben, net zoals toen, alleen oog voor knappe, frOisse studentes.
Ik heb maar 1 keer in mijn leven echt een man aantrekkelijk gevonden, en dat kwam omdat ik dacht dat hij iemand was die hij niet was (hij paste precies in mn script dacht ik maar achteraf toch niet). Zelfde als de 2 andere kalveliefdes, de aantrekkingskracht hield direct op toen ik hun ware aard ontdekte, bij de 1 was ik verliefd omdat zijn haar toevallig leuk zat (was nog op de middelbare school), de ander kostte me een jaar om verliefd te worden en toen hij mij niet wou was ik vooral boos, want toen hij mij wel zag zitten hoefde ik hem niet. Weer een ander had 10 vriendinnen, ik wou zelfmoord plegen uit impuls maar toen belde ik met zijn echte vriendin en kwam ik erachter dat hij had gelogen, dus de romantische klik bestond helemaal niet (hij had gelogen dat ie zo was als haar qua innerlijk, haar hobbies 'gejat' enzo in zn profiel) en zij zette hem het huis uit, toen werd het weer helder in m'n hoofd en vond ik hem totaal niet meer aantrekkelijk, gewoon echt zielig ik had oprecht medelijden met hem. En dan zijn er nog 2 anderen die wel fatsoenlijk waren qua innerlijk waar ik nog de beste hetinneringen aan heb. Tegenwoordig? Ik bekijk nog liever foto's van mezelf, bij mezelf ben ik beter af want ik kan mezelf aantrekkelijker vinden dan alle mannen die mij niet meer hoeven om zoiets als leeftijd. Als ik iemand zoek die mij aantrekkelijk vind, heb ik daar geen man voor nodig. Kinderen hoef ik ook al niet, kijk het zou leuk zijn als het ervan komt en anders pech, ik heb zelf een baan of anders uitkering, dus er is helemaal geen enkele reden waarom ik een man die mij niet ziet staan aantrekkelijk zou moeten vinden. Een fatsoenlijke man, misschien dat ik die ooit nog een kans zal geven maar ik weet het niet. Je moet allebei graag een relatie willen. Je moet niet met andermans gevoelens spelen vind ik, dat heb ik door mijn eigen ervaringen wel geleerd. Mannen geven vrouwen de schuld als zij een slechte relatie hebben, maar nooit zichzelf, dan is het opnieuw de schuld van de vrouw. Misschien heb ik het mis, maar dat gevoel krijg ik vaak wel. Als ik naar mezelf kijk, ik kan naast de fouten van mannen ook mijn eigen fouten opnoemen. Ik was oppervlakkig en labiel, en daar heb ik van geleerd. Ik doe nu mijn best om dat niet meer te zijn. Voor mezelf, want voor mannen hoef ik mezelf afgaand op bovenstaande reactie iig niet te veranderen. Tenzij je bedoelt dat ik op players val. Nog zoiets, als de vrouw op een player valt is het alsnog haar schuld. Ik kende hem van internet, en ja hij was best aantrekkelijk, maar hij reageerde op mij en deed alsof hij qua innerlijk precies was wat ik zocht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:53 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik woon in het noorden, daar is alles een dorp ;)
Jammer, dan moet je misschien echt naar een gehucht verhuizen, ik was laatst nog op een plaats waar mensen spontaan een praatje maakten, ik kan de plaats wel dmmen ivm herkenbaarheid

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-08-2017 20:43:47 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')