abonnement Unibet Coolblue
pi_172828558
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:11 schreef Mike het volgende:

[..]

Zeker, maar toch roepen zijn supporters er al een tijdje om. De kans is natuurlijk aanwezig dat de shitstorm nog veel groter wordt als ze in Trumps financiën blijven graven.
Het draait er denk ik om hoe erg Trump persoonlijk beschadigd denkt te kunnen worden door het onderzoek. Als daar echt stront bij naar boven komt waarvoor hij wel eens persoonlijk op zou kunnen draaien, dan loont het de moeite Mueller te ontslaan. Kost hem het presidentschap, maar dan wordt hij in elk geval niet in de boeien geslagen.

Dat presidentschap zal sowieso opgegeven moeten worden als het onderzoek belastende feiten aan het licht gaat brengen. Wellicht dat hij er op anticipeert en het onderzoek de nek om wil draaien alvorens zelf het WH te verlaten om zo zijn persoonlijke "legacy" veilig te stellen in plaats van de boeken in te gaan als de president die crimineel was.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:16:51 #127
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172828607
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:11 schreef Mike het volgende:

[..]

Zeker, maar toch roepen zijn supporters er al een tijdje om. De kans is natuurlijk aanwezig dat de shitstorm nog veel groter wordt als ze in Trumps financiën blijven graven.
Zijn supporters of botski's op Twitter?
En er zal inderdaad een reden zijn dat zijn financiële handel en wandel een soort staatsgeheim is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:20:45 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172828688
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het draait er denk ik om hoe erg Trump persoonlijk beschadigd denkt te kunnen worden door het onderzoek. Als daar echt stront bij naar boven komt waarvoor hij wel eens persoonlijk op zou kunnen draaien, dan loont het de moeite Mueller te ontslaan. Kost hem het presidentschap, maar dan wordt hij in elk geval niet in de boeien geslagen.

Dat presidentschap zal sowieso opgegeven moeten worden als het onderzoek belastende feiten aan het licht gaat brengen. Wellicht dat hij er op anticipeert en het onderzoek de nek om wil draaien alvorens zelf het WH te verlaten om zo zijn persoonlijke "legacy" veilig te stellen in plaats van de boeken in te gaan als de president die crimineel was.
Ik denk dat Trump zijn eigen bullshit gelooft. Dat hij echt denkt dat zijn hoofd op Mount Rushmore thuishoort. En dus dat hij eerder het WH in de fik zal steken dan vrijwillig te vertrekken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172828690
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je weet niet hoe burgers reageren op iemand die zijn hele leven soldaat is geweest. Kelly's stijl zal zeker anders zijn dan die van een burger. Dat kan ook genoeg vuurwerk en lekken veroorzaken.
Kelly is bij lange na niet de enige generaal in de staf van Trump hoor en zat bovendien al op DHS.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:23:24 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172828744
DHS zit vol ex-militairen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172829049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:23 schreef Ulx het volgende:
DHS zit vol ex-militairen.
Oh ja, wie zijn er uit dit lijstje allemaal ex-militair volgens jou?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:40:18 #132
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172829129
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:11 schreef Mike het volgende:

[..]

Zeker, maar toch roepen zijn supporters er al een tijdje om. De kans is natuurlijk aanwezig dat de shitstorm nog veel groter wordt als ze in Trumps financiën blijven graven.
Paradoxaal genoeg hoeft Trump sowieso geen rekening te houden met zijn aanhangers - die blijven hem toch wel steunen; wel met meer generieke Republikeinen en het handvol Independents die hem nog wel zien zitten. Die hebben waarschijnlijk weinig trek in een remake van het Saturday Night Massacre.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:49:53 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172829350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh ja, wie zijn er uit dit lijstje allemaal ex-militair volgens jou?
Wie dan allemaal in de WH staf? McMaster als NSA en Kelly. Verder niemand.
Of je moet ministers mee gaan tellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172829355
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:40 schreef Reya het volgende:

[..]

Paradoxaal genoeg hoeft Trump sowieso geen rekening te houden met zijn aanhangers - die blijven hem toch wel steunen; wel met meer generieke Republikeinen en het handvol Independents die hem nog wel zien zitten. Die hebben waarschijnlijk weinig trek in een remake van het Saturday Night Massacre.
Lijkt me wat overdreven. Een paar gedienstigen heb je er altijd tussen zitten, die zullen hem door dik en dun blijven steunen, maar ook Trump moet gewoon rekening houden met zijn achterban.

Het punt is dat hij de achterban redelijk tevreden kan houden door af en toe wat politiek incorrects te zeggen over immigranten en voor de rest een beetje de stoere jongen uit te hangen. Figuren als Nintex en zijn 4chan tegenhangers willen gewoon een sterk alfamannetje zien, wat hij verder precies doet qua wetgeving gaat hen net zo boven de pet als dat het Trump zelf gaat. Een paar leuke opmerkingen van een soundbite-president, meer hebben ze niet nodig.

Die aanhang kan hij ook gewoon verliezen als hij wat gematigder wordt of gaat samenwerken met democraten of all-round minder mannelijk doet. Dat betekent ook niet dat de Republikeinse partij de aanhang als geheel verliest verder, ik denk alleen dat Trump als onkwetsbaar neerzetten omdat hij toch per definitie een bepaalde aanhang heeft onjuist is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172829362
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:40 schreef Reya het volgende:

[..]

Paradoxaal genoeg hoeft Trump sowieso geen rekening te houden met zijn aanhangers - die blijven hem toch wel steunen; wel met meer generieke Republikeinen en het handvol Independents die hem nog wel zien zitten. Die hebben waarschijnlijk weinig trek in een remake van het Saturday Night Massacre.
Niet zozeer voor hun steun an sich, maar wel voor hun enthousiasme. Met de bedroevende opkomst van kiezers bij verkiezingen in de VS speelt het enthousiasmeren van de eigen achterban toch ook wel een belangrijke rol. Er zit voor Trump ook maar heel weinig lucht in zijn verkiezingsuitslag natuurlijk. Obama deed het in 2012 wel wat slechter dan in 2008, maar had voor hedendaagse begrippen wel een aanzienlijke marge.
Maar goed, 2020 is nog een heel eind weg. Het is interessanter om te kijken naar de midterms 2018.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:54:28 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172829456
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lijkt me wat overdreven. Een paar gedienstigen heb je er altijd tussen zitten, die zullen hem door dik en dun blijven steunen, maar ook Trump moet gewoon rekening houden met zijn achterban.

Het punt is dat hij de achterban redelijk tevreden kan houden door af en toe wat politiek incorrects te zeggen over immigranten en voor de rest een beetje de stoere jongen uit te hangen. Figuren als Nintex en zijn 4chan tegenhangers willen gewoon een sterk alfamannetje zien, wat hij verder precies doet qua wetgeving gaat hen net zo boven de pet als dat het Trump zelf gaat. Een paar leuke opmerkingen van een soundbite-president, meer hebben ze niet nodig.

Die aanhang kan hij ook gewoon verliezen als hij wat gematigder wordt of gaat samenwerken met democraten of all-round minder mannelijk doet. Dat betekent ook niet dat de Republikeinse partij de aanhang als geheel verliest verder, ik denk alleen dat Trump als onkwetsbaar neerzetten omdat hij toch per definitie een bepaalde aanhang heeft onjuist is.
Akkoord, maar één van de weinige winstrategieën lijkt me uiteindelijk om die hardcore aanhang min of meer als gegeven te zien (wellicht opgehitst door wat retoriek die het goed oiet in die hoek) en verder op legislatief en administratief vlak redelijk dicht bij het midden van de GOP te blijven. Afgezien van al het theater is dat nog wel min of meer de lijn die hij volgt, maar Mueller aanvallen kan die situatie doen verschuiven. Met zijn eigen aanhang alleen gaat hij het sowieso niet halen.
pi_172829586
Trump kan Mueller niet direct ontslaan.

De hele truc is om Sessions af te laten treden dan is Rosenstein (die Mueller heeft aangesteld) AG. Rosenstein zou Mueller kunnen ontslaan of Trump zou dat als eis kunnen stellen voor de AG positie. Als Rosenstein dan niet Mueller willen ontslaan dan kan Trump een andere AG aanstellen die dat wel doet.

Nu Kelly CoS is, is die kans echter heel klein.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:01:37 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172829616
Dan schopt hij Kelly er toch uit en neemt hij Don jr als CoS.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172829646
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wie dan allemaal in de WH staf? McMaster als NHS en Kelly. Verder niemand.
Of je moet ministers mee gaan tellen.
Eh ja, ministers leiden ook gewoon een department met 'burgers' waar gelekt wordt. McMaster is ook geen NHS, maar NSA. En ja, dat is erg veel in historisch perspectief, pakweg het meeste in 150 jaar.

Maar de vraag blijft staan. Hoeveel mensen op DHS zijn volgens jou ex-militair? Feitelijk roep je maar weer wat zoals gewoonlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:04:48 #140
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172829677
Ik weet niet of de wijziging in Chief of Staff hier zo belangrijk is. Priebus zou dit evenmin een goed idee hebben gevonden als Kelly; een argument zou hooguit kunnen zijn dat Kelly de teugels steviger in handen gaat hebben dan Priebus, maar dat is echt nog koffiedik kijken. Vast staat sowieso dat Trump erg wispeltrug is en zich makkelijk tegen mensen kan keren; het lijkt me erg speculatief om Kelly als een uitzondering op die regel te zien.

Het vertrek van Scaramucci zou daarentegen wel een risicofactor minder kunnen zijn; die is praktisch even labiel als Trump zelf, en zou best op het idee kunnen zijn gekomen om Trump in te fluisteren om achter Sessions/Mueller aan te gaan.
pi_172829678
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Akkoord, maar één van de weinige winstrategieën lijkt me uiteindelijk om die hardcore aanhang min of meer als gegeven te zien (wellicht opgehitst door wat retoriek die het gozed diet in die hoek) en verder op legislatief en administratief vlak redelijk dicht bij het midden van de GOP te blijven. Afgezien van al het theater is dat nog wel min of meer de lijn die hij volgt, maar Mueller aanvallen kan die situatie doen verschuiven. Met zijn eigen aanhang alleen gaat hij het sowieso niet halen.
Klopt, maar als je die aanhang blijft voeden verwijder je jezelf ook steeds meer van de meeste normale Republikeinen, dat zie je nu ook al bij zijn approval ratings. Bovendien krijgt hij er met zijn huidige manier van werken geen belangrijke wet doorheen, dus ook daarom zullen veel conservatieven die wél naar inhoud kijken wellicht anders (of niet) stemmen als ze weer mogen.

Ik zou als ik hem was meer richting het midden gaan bewegen dan richting de tea party, daar valt meer te halen (en bij de tea party valt minder te verliezen), maar ik heb niet het idee dat Trump weet wat die woorden eigenlijk überhaupt betekenen. Die ziet gewoon groepjes vechten en kiest de winnaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172829697
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:59 schreef Nintex het volgende:
Trump kan Mueller niet direct ontslaan.

De hele truc is om Sessions af te laten treden dan is Rosenstein (die Mueller heeft aangesteld) AG. Rosenstein zou Mueller kunnen ontslaan of Trump zou dat als eis kunnen stellen voor de AG positie. Als Rosenstein dan niet Mueller willen ontslaan dan kan Trump een andere AG aanstellen die dat wel doet.

Nu Kelly CoS is, is die kans echter heel klein.
Rosenstein kan Mueller nu ook al ontslaan, beste knul. Hij is immers de baas van Mueller nu Sessions zich heeft teruggetrokken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:06:20 #143
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172829719
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt, maar als je die aanhang blijft voeden verwijder je jezelf ook steeds meer van de meeste normale Republikeinen, dat zie je nu ook al bij zijn approval ratings. Bovendien krijgt hij er met zijn huidige manier van werken geen belangrijke wet doorheen, dus ook daarom zullen veel conservatieven die wél naar inhoud kijken wellicht anders (of niet) stemmen als ze weer mogen.

Ik zou als ik hem was meer richting het midden gaan bewegen dan richting de tea party, daar valt meer te halen (en bij de tea party valt minder te verliezen), maar ik heb niet het idee dat Trump weet wat die woorden eigenlijk überhaupt betekenen. Die ziet gewoon groepjes vechten en kiest de winnaar.
Ja, het is tot nu toe nog niet echt gebleken dat er veel strategisch inzicht zit in die hoek.
pi_172829866
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, het is tot nu toe nog niet echt gebleken dat er veel strategisch inzicht zit in die hoek.
Om hem heen zullen best mensen zitten met kennis hoor. Ik denk dat Trump zich daar domweg niets van aantrekt omdat hij er van overtuigd is dat hij het toch beter weet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:13:56 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172829911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Eh ja, ministers leiden ook gewoon een department met 'burgers' waar gelekt wordt. McMaster is ook geen NHS, maar NSA. En ja, dat is erg veel in historisch perspectief, pakweg het meeste in 150 jaar.

Maar de vraag blijft staan. Hoeveel mensen op DHS zijn volgens jou ex-militair? Feitelijk roep je maar weer wat zoals gewoonlijk.
Je bent weer heerlijk als vanouds de pedante kwal aan het uithangen. Die typo was al direct aangepast.

Ik lees een een admiraal daartussen. En verder zie ik geen profiel waarop te klikken is. Wel dat er 230000 mensen werken. Gezond verstand zegt me dat daar aardig wat ex-militairen tussen zitten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:18:18 #146
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172830018
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Om hem heen zullen best mensen zitten met kennis hoor. Ik denk dat Trump zich daar domweg niets van aantrekt omdat hij er van overtuigd is dat hij het toch beter weet.
Zelfs dat lijkt nu twijfelachtig; Priebus en Spicer waren nu juist twee voorbeelden van high-level staffers die in ieder geval vanuit hun achtergrond een sterk strategisch inzicht hadden. Kelly zal best intelligent zijn, maar het leiden van een militaire organisatie is niet per se te vergelijken met Chief of Staff, waar bijvoorbeeld relaties met het Congres ook erg belangrijk zijn.

Maar inderdaad, uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit als Trump het uiteindelijk toch beter weet. Dat verhaal over Don Trump jr. is wat dat betreft wel weer typerend.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:18:38 #147
104871 remlof
Europees federalist
pi_172830026
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je bent weer heerlijk als vanouds de pedante kwal aan het uithangen. Die typo was al direct aangepast.

Ik lees een een admiraal daartussen. En verder zie ik geen profiel waarop te klikken is. Wel dat er 230000 mensen werken. Gezond verstand zegt me dat daar aardig wat ex-militairen tussen zitten.
DHS geeft bij veel vacatures voorrang aan veteranen ("Veterans Preference") dus ik neem ook aan dat er behoorlijk wat ex-militairen werken.

https://www.dhs.gov/homeland-security-careers/work-us
pi_172830091
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je bent weer heerlijk als vanouds de pedante kwal aan het uithangen. Die typo was al direct aangepast.

Ik lees een een admiraal daartussen. En verder zie ik geen profiel waarop te klikken is. Wel dat er 230000 mensen werken. Gezond verstand zegt me dat daar aardig wat ex-militairen tussen zitten.
Ik hang de pedante kwal uit omdat je net als Elzies en Nintex vaak met volle overtuiging maar wat roept zonder jezelf een beetje ingelezen te hebben. Een beroep op 'gezond verstand' is daar natuurlijk hét bewijs voor. Ik kan het ook niet helpen dat het je niet zo zint om met feiten om de oren geslagen te worden.

Een admiraal is ook geen ex-militair, maar een militair. Dat die er tussen staat is ook niet gek, want commandant van de kustwacht is een militaire positie. Je kunt ze verder allemaal wel googelen als je wilt en dan zul je erachter komen dat er vrij weinig ex-militairen in dat lijstje staan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:25:30 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172830178
Prima, whatever. Blijf gewoon kwaken wat je wilt. Ik laat me niet door een chagrijnige humorloze plurk een flamewar in trekken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:27:21 #150
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172830217
Misschien tijd om op te houden met het persoonlijke geëikel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')