tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 21:58 | |
Na een weekend rust maakt de Formule 1 zich op voor de laatste race tot aan de zomerstop. Op de laatste zondag van deze maand zal de Grote Prijs van Hongarije worden verreden, waarna we een maand moeten wachten tot het spektakel in het laatste weekend van Augustus weer verder gaat in België. Sinds de afgelopen race in Engeland is de strijd in het wereldkampioenschap ongekend spannend. De voorsprong van Sebastian Vettel op Lewis Hamilton is geslonken tot slechts één miserabel puntje. De race in Hongarije zal zoals gebruikelijk worden verreden op de 4.381 kilometer lange Hungaroring. Het circuit ligt dichtbij Mogyoród, een bescheiden plaats in de buurt van Boedapest. Ondanks het gegeven dat de korte en bochtige baan nooit erg populair is geweest onder racefans, is het zo langzamerhand wel één van de langst dienende circuits op de kalender aan het worden. Sinds de eerste uitvoering in 1986 heeft het Hongaarse circuit geen jaargang overgeslagen en komende zondag zal daarom de 32e editie worden verreden. De impopulariteit komt voor het grootste deel voort uit het feit dat brute inhaalacties een zeldzaamheid zijn op de trage baan. Veel krappe bochten en een relatief kort recht stuk nodigen uit tot een optocht. Flink wat edities lieten dan ook een saai raceverloop zien. En de extra brede banden van dit jaar lijken een voortzetting van de optochten in het vooruitzicht te hebben. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Hungaroring
| ||
Zipportal | maandag 31 juli 2017 @ 22:06 | |
Doornbos en Lammers zo bij Jinek. | ||
Wereldgozer | maandag 31 juli 2017 @ 22:08 | |
MAXHYPE MAX DEED NIKS FOUT ONTERECHTE STRAF | ||
Zipportal | maandag 31 juli 2017 @ 22:09 | |
De domme vragen genot zo. | ||
Wereldgozer | maandag 31 juli 2017 @ 22:10 | |
Wanneer gaat hij naar Ferrari/Mercedes? | ||
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 22:10 | |
Max reed veel te hard, remde veel te diep in, onderstuur > boem. | ||
Zipportal | maandag 31 juli 2017 @ 22:10 | |
FC Motorproblemen, hoe kan dat nou, Lammers? Leg het ons uit. | ||
Wereldgozer | maandag 31 juli 2017 @ 22:11 | |
Hopelijk komt ie boven tafel uit | ||
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 22:12 | |
welke zender? | ||
motorbloempje | maandag 31 juli 2017 @ 22:12 | |
Zo is dat. | ||
Zipportal | maandag 31 juli 2017 @ 22:14 | |
NPO1 zo. | ||
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 22:23 | |
thx, ik kijk morgen maar naar de herhaling denk ik | ||
Zipportal | maandag 31 juli 2017 @ 22:24 | |
Nu bezig. | ||
Peterselieman | maandag 31 juli 2017 @ 22:33 | |
item komt over een minuut of tien | ||
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 22:33 | |
ik ga nu toch echt slapen | ||
RingBewoner | maandag 31 juli 2017 @ 22:39 | |
Mooi, dan ben ik op tijd om weg te zappen | ||
ondeugend | maandag 31 juli 2017 @ 23:30 | |
Ik weet niet of het al gepost was.. maar een paar mooie boardradio's hier https://www.formula1.com/(...)adio_in_Hungary.html | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:59 | |
Alleen maar omdat een auto voor hem (te) langzaam ging. Had die auto er niet gezeten had hij niet zo hard hoeven remmen, had hij zijn banden niet geblokkeerd en had hij niet tegen Ricciardo aangereden. | ||
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:03 | |
Klopt, Bottas nam die linkerbocht als een oud wijf. Waardoor Max flink in de ankers moest. | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:04 | |
Altijd zo typisch op testdagen, Mercedes heeft alweer 23 rondes afgelegd. RedBull nog maar 1. Dat was de vorige testdagen ook als zo, Mercedes test veel meer dan Red Bull, dan mis je toch ook data? | ||
BadderHaring | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:06 | |
Dat pleit hem natuurlijk niet vrij. | ||
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:10 | |
Jankende Vettel <-> gras is groen http://m.gpupdate.net/nl/(...)het-is-niet-eerlijk/ Overigens vindt Vettel ook dat Ferrari de beste auto heeft. Terwijl oa Weltschmerz overduidelijk de Mercedes als beste auto bestempelt. | ||
BadderHaring | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:11 | |
Weltschmerz heeft er niet zo veel verstand van. Die geilt alleen op Vettel omdat hij Duits is. | ||
opreis | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:35 | |
En als Vettel niet wint is het door pech, and als Ham niet wint dan is het omdat hij iets fout doet. Kijk maar naar Baku, o nee.... | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:44 | |
RB Problemen ofzo? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2017 10:46:10 ] | ||
HerrFritz | dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:45 | |
OP mag aangepast, Laatste Ferarri PU overwinning | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:19 | |
Dat zeg ik ook niet. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:22 | |
Is afhankelijk van het circuit. Op de snellere circuits (waar het vooral op motorvermogen aankomt) is de Mercedes beter, op de langzamere circuits de Ferrari. | ||
Rossdale | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:24 | |
Kimi | ||
ondeugend | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:27 | |
Ja Kimi kan echt hilarisch doen. En Lewis die angst heeft voor Max! | ||
Dauthi | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:31 | |
Wordt er vandaag getest is er geen livestream wat een zwaktebod van F1. Bij Indy is dat gewoon live te volgen op youtube... | ||
Weltschmerz | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:39 | |
Niet de overduidelijk beste, wel overduidelijk de beste met een vrij krappe marge. Vettel zal zijn prestatie altijd als teamprestatie neerzetten, of de remmen nou in de fik vliegen en zijn start verpesten of dat zoiets relatiefs simpels als de stuurinrichting niet goed in elkaar is gezet. Ook na het echec van Silverstone laat hij het team niet neerzetten als een stelletje prutsers die het WK hebben verloren. Dat is zijn mentaliteit en dat is zijn manier van werken, hij laat Raikkonen ook rustig credits nemen voor snelheid tov Vettel die hij niet had. Waarom zou hij het erin wrijven? Hij is niet met zijn team in gevecht. Er zijn twee enigzins Duitse eigenschappen aan Vettel die ik wel weet te waarderen ja. Als het een voetballer was zou het er zo eentje zijn die in de 90e minuut de beslissende goal maakt of de beslissende pass geeft. En hij etaleert die Rijnlandse samenwerkingscultuur, competitief ben je gezamenlijk en naar buiten toe, niet intern. Dat is een verschil met de Angelsaksische werkcultuur waarin collega's ook vaak rivalen zijn en elkaar soms zelfs tegenwerken. Hamilton lijkt daar dan weer een product van, dan verkloot hij bijvoorbeeld helemaal zelf een flink aantal races in een heel aardige McLaren en ligt hij in punten ver achter Button, en dan gaat hij doodleuk aan iedereen die het horen wil vertellen dat de engineers hun werk niet goed hebben gedaan. "It's the car, man". Wat zou nou het beste werken als je kampioen wil worden? Ik zal er wel geen verstand van hebben, maar feit is dat ik niet verrast ben dat Vettel meedoet om de titel en Raikkonen en Verstappen niet, dat ik niet verrast ben dat Ferrari na Silverstone weer sterk terug zou komen, dat ik niet verrast ben dat Hamilton grillig presteert en dat ik niet verrast ben dat Verstappen een crash heeft veroorzaakt en door een ervaren coureur onvolwassen wordt genoemd. Ik was zelfs niet verrast dat Verstappen wel een tijdstraf kreeg. Dat zat er allemaal al aan te komen, maar was de echte kenners blijkbaar ontgaan. Als een klapband al geen pech meer mag heten dan ben je echt ver heen. | ||
motorbloempje | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:48 | |
| ||
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:52 | |
Een klapband KAN domme pech zijn. Echter als je teveel vraagt van je rubber ronden lang, en weigert een pitstop te maken, dan kun je wachten op een klapband. Max gaf een 10-tal ronden eerder al aan dat zijn rubber hard terugliep. Een klapband kan dus ook gewoon een fout zijn in het bandenmanagement. En valt dus op te lossen door minder van je banden te vragen, of een extra pitstop inplannen. | ||
Blik | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:53 | |
Was die klapband niet ontstaan door te lang doorrijden op diezelfde band? | ||
Geralt | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:54 | |
Jep. Daar mag Liberty ook wel eens naar gaan kijken, want dat kan stukken beter. Gewoon een livestreampje met commentator en ju. Alleen al van de views die dat oplevert kan dat betaald worden lijkt me zo. Ik verwacht eigenlijk ook wel dat ze daar iets mee gaan doen in de nabije toekomst. Althans dat hoop ik dan maar | ||
daNpy | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:55 | |
Ze hebben allemaal angst voor Max | ||
Floriz87 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:56 | |
Al bij de dokter/chirurg geweest? | ||
Dauthi | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:58 | |
Het is zelfs de comeback van Kubica in de nieuwe auto. Dit had net zo hard gemarket kunnen worden als Alonso op Indy. 2 miljoen+ unieke views... | ||
Geralt | dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:59 | |
Ow crap inderdaad, dat was ik helemaal vergeten! | ||
daNpy | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:03 | |
De hoeveelheid open deuren die jij intrapt is weer eens niet verrassend. Feit blijft dat zolang jij Vettel's wheelbangen als "hoort erbij" en "kan geen kwaad" bestempeld en daarmee onderstreept dat het prima is dat Vettel eigen rechtertje speelt en zich boven de marshalls en wedstrijdleiding plaatst je een blindere fanboy bent dan de Max fanaten. Al dat gejank van Vettel om acties van anderen die hij zelf net zo hard doet maken van hem een verwend meisje, een meervoudig wereldkampioen onwaardig. En dan zeker die mentaliteit die erachter hangt heeft niks met sportiviteit te maken. | ||
Justevo | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:13 | |
Het is ook wel weer typisch hoor. Wat een gestuntel allemaal. | ||
Verbodsbord | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:14 | |
Max eindelijk de baan op | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:16 | |
idd, wat dat aan gaat, kan RB nog veel leren van Mercedes. | ||
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:22 | |
Verstappen maakte een fout, dat kwam mede door het feit dat Bottas als een oud wijf door de bocht ging. Geen excuus, maar het speelde wel degelijk mee. Jou verraste de straf voor Max niet? Mij wel, zeker gezien de fout van Bottas in Spanje waarmee hij met 1 dom moment zowel Max als Kimi eruit knikkerde. Dat waren ook nog es 2 concurerende teams. En niet eens je eigen teamgenoot waardoor je je team dupeert. Waar je heen wilt met je "dat zal er allemaal al aan te komen" is me ook niet duidelijk. Maar je mag het me gerust uitleggen. | ||
opreis | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:26 | |
Natuurlijk is dat pech, maar jij doet het voorkomen alsof Vettel alleen punten verliest door pech en wanneer Hamilton punten verliest ligt het aan hemzelf. Baku is nou precies een race waar het omgekeerde gebeurde. Vettel verliest punten doordat hij tegen hamilton aanrijdt en Hamilton verliest punten omdat zn headrest lost zit. | ||
opreis | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:33 | |
Vettel zou natuurlijk nooit tegen een teamgenoot crashen, al helemaal niet in een jaar waarin het kampioenschap op het spel staat want dan is Vettel superieur | ||
ShaoliN | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:36 | |
Ik erger me er ook groen geel aan. Er is een gat met de 2 topteams, maar elke keer dat je de kans krijgt data te vergaren laat je het weer schieten. In de vrije trainingen rijden ze minder rondjes en tijdens testdagen zijn ze altijd aan het kutten. | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:39 | |
Idd! Heel ergerlijk. Bottas al 71 rondjes, Leclerc 49, Verstappen 6. lekker bezig hoor RB. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:44 | |
FTFY | ||
opreis | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:44 | |
Bottas test niet voor mercedes | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:45 | |
Wel voor Pirelli, aldus GPUpdate | ||
Sinister-D- | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:46 | |
omdat het zo'n open deur is.... | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:46 | |
En Vandoorne is stilgevallen. Waarom verbaast me dat niet? | ||
Sinister-D- | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:47 | |
van Weltschmerz en zijn voorspellende gaven ingefluisterd gekregen? | ||
opreis | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:48 | |
jep, maar die gaat dan natuurlijk niet met engine modes kloten enzo, die rijdt gewoon op een veilige instelling. Russel heeft er iig een stuk minder afgelegd | ||
mikieu | dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:55 | |
Rb maakt veel te weinig ronden. Elke keet weer. Laat bij de fp laat bij de q. Eerste ronde tijdens testen de meuk alweer kapot... | ||
VEM2012 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:00 | |
Pirelli loog dus dat het probleem bij Vettel aan de band lag en niet aan Vettel? Of volg jij de F1 niet buiten de wedstrijden om dat je dat bericht hebt gemist? | ||
Zorro | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:03 | |
| ||
Zorro | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:04 | |
Die is creatief! | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:05 | |
Nee, ik vertrouw mijn eigen glazen bol meer. | ||
Geralt | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:09 | |
Ja. Volgens de operateur was de operatie prima gelukt. Dat ik nu nog alles dubbel zie lag in de lijn der verwachting en de bedoeling (en verwachting) is dat dat allemaal nog gewoon bij gaat trekken. Alles wat gecontroleerd en gemeten is ziet er goed uit in elk geval en ik heb nu 1 hechting minder in mijn ogen, want eentje kon er al uit. Goed nieuws dus. Slechte nieuws is dat ik voorlopig absoluut nog niet kan autorijden vanwege dat dubbelzien alles verder dan een meter en dat ik nog altijd behoorlijk koppijn heb vanwege dat mijn hersenpan overuren draait om continu te proberen dat beeld enkel te krijgen ipv dubbel. Verwachting is dat alles in orde komt dus. | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:10 | |
Vandaag is het de motor, maar het is structureel, dat ze minder rondes maken dan Mercedes en Ferrari. | ||
Geralt | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:10 | |
Hechtingen in je ogen is overigens geen pretje | ||
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:10 | |
Foutje | ||
nils7 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:11 | |
Dat is van 2016 | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:13 | |
Kubica mag morgen testen. Nadat hij al eerder bij Renault de extractietest gedaan heeft binnen 5 seconden heeft hij het nu ook officieel voor de FIA gedaan. https://www.motorsport.co(...)raction-test-937303/ | ||
Whiskers2009 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:16 | |
Goed nieuws | ||
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:22 | |
Deze dan? https://www.google.nl/amp(...)-ferrari-933369/amp/
| ||
Zorro | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:25 | |
| ||
Klummie | dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:38 | |
| ||
ondeugend | dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:01 | |
fijn om te horen! | ||
Geralt | dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:04 | |
Zeker, het heeft in elk geval een flink stuk onrust weggehaald bij mij. De orthoptist zei van te voren ja een paar dagen zou eventueel kunnen dat je dubbelziet. De chirurg zegt het is pas een week geleden, dubbelzien is normaal nu nog, dat komt nog wel goed, geef het wat tijd. Ik zag de bui al weer hangen dat er een tweede operatie nodig was wat pas over een half jaar kan en hoe in de tussentijd dan met dubbelzien daar had ik geen idee van. Ik hoop volgende week weer aan het werk te kunnen | ||
ondeugend | dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:44 | |
Mercedes schijnt nog steeds een probleem met de radiocommunicatie te hebben. Hij schijnt al 3 keer voorbij te zijn gereden | ||
Yashaaaaa | dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:29 | |
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:29 | |
Is hij nu nog aan het rijden? | ||
ondeugend | dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:34 | |
| ||
VEM2012 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:35 | |
Misschien is hij nu zijn wagen wel naar de pits aan het duwen. (Kennervraag: wie heeft zijn F1 auto over de finish geduwd tijdens een GP?) | ||
Niox | dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:40 | |
Ik weet dat Mansell het ooit probeerde maar die viel flauw voordat hij de finish haalde. | ||
TagForce | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:20 | |
Jack Brabham, 1959 Sebring. | ||
Scrutinizer | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:20 | |
Het meest recente geval zal Prost wel geweest zijn, maar er zijn nog best wat anderen geweest. Jack Brabham won de wereldtitel door z'n auto heuvel op over de finish te duwen. | ||
franklop | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:26 | |
Nattekat | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:28 | |
Leclerc | ||
VEM2012 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:39 | |
Prost in 86 was inderdaad de laatste. | ||
VEM2012 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:40 | |
It is I, Leclerc. Stoffel is ook lekker bezig geweest. | ||
Sinister-D- | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:48 | |
gaat Vijay investeren in Sauber als die nu al achter het stuur zat | ||
franklop | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:49 | |
Was vooral geschokt over het aantal rondjes van Mercedes 2 coureurs, meer dan 270 rondjes en maar 1 auto gebruikt. | ||
VEM2012 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:54 | |
Waarom is dat schokkend? | ||
franklop | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:56 | |
BIjna 4x een raceafstand op een dag is toch best behoorlijk. Al ga je dan wel denken; waar zijn ze dan mee aan het werk. Lijkt bijna alleen maar rondjes rijden om het rondjes rijden | ||
SnowOokami | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:56 | |
Mercedes heeft de meest betrouwbare motor.... Daarna Ferrari, Renault en Honda, al denk ik dat Honda > Renault aan het inhalen is Mercedes moet sowieso werken aan z'n grip, technisch is die wel in orde. | ||
franklop | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:57 | |
Ja dat snap ik, maar je zou toch ook op aero gebied eea willen testen? | ||
SnowOokami | dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:59 | |
Misschien zijn ze nu aan het testen waar ze betere aero nodig hebben? | ||
franklop | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:00 | |
Ja dat kan ook Of 150 rondjes gekeken of ze de radio in orde moesten krijgen | ||
Tinos85 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:01 | |
Weinig rondjes voor de Red Bull. Snelheid hebben ze in ieder geval niet getest als je de snelste ronde bekijkt | ||
Peterselieman | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:03 | |
Twee. Een voor bandentests (Bottas) en de andere voor normaal testwerk (Russell) | ||
franklop | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:05 | |
Ah ok, dat wist ik niet | ||
VEM2012 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:12 | |
Door het vermogen terug te schroeven kun je het aantal ronden aardig opvoeren. Zelfs een Renault aangedreven F1 rijdt dan makkelijk zoveel rondes (mits nieuwe accu). | ||
Sinister-D- | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:46 | |
Goed zicht op Kubica's arm... Serieus benieuwd hier hoe die het morgen gaat doen. | ||
ESF1Gamer | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:53 | |
Goed nieuws over je ogen, dat is mooi Hechtingen in je ogen kunnen best wel eens gaan jeuken | ||
SnowOokami | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:56 | |
| ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:02 | |
Goed om te lezen! | ||
Weltschmerz | dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:05 | |
Alleen doe ik dat niet en meen jij mijn woorden te moeten verzinnen. Ik vond het gewoon niet zo ernstig omdat wheelbangen iets is wat een auto kan hebben, en het de race op geen enkele manier kon beinvloeden. Maar Hamilton wilde er per se een puntenvoordeel uitslepen en ging samen met zijn vriendjes van de media theater te maken alsof het de Barcelona selectie was. Blabla Vettel janks blabla, iedereen in koor. Nou is de radio voor intern gebruik maar je zou ook eens kunnen afvragen of hij misschien wel eens een punt heeft, of meestal zelfs. Wel een excuus dus? Nee, het speelde niet mee. Hij zat gewoon verkeerd en verloor daardoor posities, zijn reactie daarop was erg onvolwassen. Een beetje naief om nog consistentie van de stewards te verwachten, en onpartijdigheid. Ik zei meteen dat ie straf zou krijgen, je kunt het nalezen in het racetopic, de reden stond er ook bij, nl. dat zo Verstappen voor Hamilton werd weggehaald. Daar komt nog bij dat er langer irritaties in het veld zijn over Verstappen, leuk hoor dat leven en laten leven, maar het zijn altijd anderen die moeten laten leven. Doorgaans blijk ik hier een minderheidsstandpunt in te nemen, daar heb ik verder geen moeite mee. Maar de meesten hier hebben stellig zaken beweerd als dat RBR dit seizoen Ferrari voorbij zou gaan en het superieure Mercedes zou gaan uitdagen, dat Raikkonen supersnel is en Vettel zou aftroeven, daarvoor zelfs dat die Alonso partij zou geven, dat na Silverstone Hamilton en Mercedes zouden doorstoten en er met titel vandoor zouden gaan. En dan heb ik, die dat allemaal altijd tegengesproken heeft en de feiten mij gelijk geven, er geen verstand van? Misschien heb ik dat ook wel niet, maar ik heb wel genoeg verstand om het domme gelul over F1 van feiten en zinnige opinies te scheiden, en dat is dan blijkbaar genoeg om het een stuk beter te zien. | ||
Geralt | dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:29 | |
Ben echt benieuwd wat Kubica morgen kan laten zien. Ik gok zomaar dat ze hem wel een keer licht naar buiten sturen voor een paar snelle rondjes. Ik bedoel je moet natuurlijk de hype zelf wel een beetje helpen nietwaar? | ||
SnowOokami | dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:36 | |
Vind het maar raar dat hij beweert alles te kunnen, ik heb zelf het bot van m'n linkerarm eruit gehad door glas (snee van 16 cm / 8 cm aan weerszijde van m'n elleboog) en zelfs na tig hechtingen is het spierweefsel niet 100% goed terug gegroeid... heb er nagenoeg nooit last van, maar bij langdurige belasting gaat dat gedeelte van de arm wel "irriteren" en soms doet het gewoon serieus pijn. | ||
opgebaarde | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:05 | |
Ik weet niet zeker hoe Hulkenberg hier Max wil typeren.... Eehh?
| ||
Meike26 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:12 | |
Ik denk dat ie het goed bedoelt, Max en Nico trainen volgens mij ook samen, dus dat het een sneer naar Verstappen is, lijkt mij niet, het is meer zo van Je denkt dat je het zelfde kan doen als Max, maar dat gaat je niet echt goed af K-Mag. Anderzijds moet ik ook wel bekennen dat ik de actie van Nico ook niet echt helemaal begrijp. Hij had tot einde van die ronde kunnen wachten, ruimschoots binnen DRS van Kevin. | ||
Nattekat | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:13 | |
Gaat waarschijnlijk om zijn verdedigende acties. | ||
Whiskers2009 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:14 | |
Dat Magnussen niet kan tippen aan Max qua drivers skills, maar ondanks dat gebrek aan skills wel probeert te verdedigen zoals Max dat doet. Met als resultaat dat MAG wel gevaarlijk bezig is itt Max. "Hij probeert te verdedigen zoals Verstappen dat doet maar faalt daar jammerlijk in". Het is een sneer naar MAG, niet naar Max [ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-08-2017 00:08:11 ] | ||
mikieu | dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:06 | |
Ik word een beetje geïrriteerd van die hype. Gun hem het wel, maar het is een beetje teveel ofzo. | ||
tja77 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:17 | |
Ik denk dat jij het perfect verwoord. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:38 | |
Renault en Kubica weten wat ze aan elkaar hebben aangezien ze dit jaar al twee keer samen getest hebben. Het gaat er nu juist om de andere teams te laten zien wat Kubica nog kan, als ik dit stuk van motorsport.com mag geloven. En ja, een paar snelle rondjes horen daar ook bij.
| ||
Whiskers2009 | woensdag 2 augustus 2017 @ 00:18 | |
Dank u voor het compliment | ||
daNpy | woensdag 2 augustus 2017 @ 08:38 | |
En wederom mis je totaal het punt waar het om gaat Het is helemaal prima dat hij een punt kán hebben, zeker zelfs. Maar de de hypocrisie druipt eraf als je zeurt over iets wat je een bocht eerder bij de ander ook deed. | ||
ondeugend | woensdag 2 augustus 2017 @ 09:29 | |
Kubica rijdt de pits uit en neemt meteen een stuk pitbox meeLink klikken voor het filmpje | ||
Gezicht | woensdag 2 augustus 2017 @ 09:40 | |
| ||
Donnie-Brasco | woensdag 2 augustus 2017 @ 09:49 | |
Dus omdat een auto het kan hebben valt het allemaal wel mee? Sorry hoor, maar als je die criteria hanteert dan ben je niet helemaal goed. | ||
Smacked_Actor | woensdag 2 augustus 2017 @ 10:00 | |
De hypocrisie slaat blijkbaar ook op de Vettel fanboys over. | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 10:12 | |
Waarom denk je dat ze fan zijn? Ik zie nog wel meer overeenkomsten tussen deze fanboys en Vettel. | ||
Peterselieman | woensdag 2 augustus 2017 @ 10:39 | |
| ||
Geralt | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:00 | |
Godverdomme. Hij heeft toch niks aan zn ogen mag ik hopen?? | ||
Rossdale | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:01 | |
Even wennen aan de brede achterbandjes | ||
SnowOokami | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:11 | |
zelf spot +1 | ||
Gezicht | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:29 | |
Hoe doet Kubica het? | ||
Abdus18 | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:32 | |
Niet verkeerd volgens mij Al heb je geen idee wat voor programma ze draaien etc... | ||
#ANONIEM | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:32 | |
R. Kubica 1:19:681 37 rondjes | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:52 | |
In ieder geval sneller dan Latifi gisteren | ||
Geralt | woensdag 2 augustus 2017 @ 11:55 | |
| ||
Weltschmerz | woensdag 2 augustus 2017 @ 12:04 | |
Ik hanteer tenminste criteria, dat kun je van "Vettel deed wat fout dus moet Hamilton een puntenvoorsprong cadeau krijgen" niet zeggen. | ||
Gezicht | woensdag 2 augustus 2017 @ 12:11 | |
Hij kan vooralsnog gewoon prima mee dus. | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 13:11 | |
En weer een McLaren die stilvalt. | ||
Nattekat | woensdag 2 augustus 2017 @ 13:13 | |
Weet je niet. Als dit maximaal is, zou ie achteraan de grid staan. | ||
SnowOokami | woensdag 2 augustus 2017 @ 13:22 | |
Gelukkig zijn daar de testdagen voor | ||
#ANONIEM | woensdag 2 augustus 2017 @ 13:24 | |
Mwoah, bij McLaren gebruiken ze daar ook de VT's, races en soms zelfs de kwalificaties voor. | ||
SnowOokami | woensdag 2 augustus 2017 @ 13:27 | |
haha. Naja, Vandoorne (en ik neem aan Norris ook) rijden op het moment met een nieuwe (update) motor. De "Spa-spec" dus ze hebben nog even om die te mappen (en betrouwbaar te maken), dan pakken ze dus weer penalties in Spa... voor Monza | ||
THEFXR | woensdag 2 augustus 2017 @ 13:54 | |
De 32-jarige Pool reed voor het team van Renault maar liefst 74 rondjes en was bovendien erg snel. Met 1:19,681 was hij bijna zeven tienden rapper dan Renault-testrijder Nicholas Latifi gisteren over de hele dag was. | ||
Peterselieman | woensdag 2 augustus 2017 @ 14:28 | |
| ||
Tarado | woensdag 2 augustus 2017 @ 14:59 | |
| ||
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:42 | |
Kubi al op 124 rondjes | ||
Gezicht | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:42 | |
Mooi dat vrijwel elk team tegenwoordig zo mee doet met de social media banter | ||
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:50 | |
Lando Norris gaat er ook wel eentje worden hé? Ziet er indrukwekkend uit. | ||
motorbloempje | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:51 | |
Ik wacht op Leclerc | ||
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:52 | |
Leclerc én Norris | ||
Rossdale | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:58 | |
Jep, die laat ook veel mooie dingen zien in de jeugdseries. Dat wordt de nieuwe Britse held na het pensioen van Hamilton | ||
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:59 | |
Ik denk het ook ja. George Russell heeft ook wel talent denk ik, maar gok dat die er net wat onder zit nog. | ||
JayHovah | woensdag 2 augustus 2017 @ 17:13 | |
En Giovinazzi! Niet omdat ie zo goed is maar we moeten toch minstens één clown in het veld hebben die met onderdelen gaat strooien als ze straks Palmer de zak geven... | ||
SnowOokami | woensdag 2 augustus 2017 @ 17:14 | |
Dus, geen Vandoorne meer na de zomerstop | ||
franklop | woensdag 2 augustus 2017 @ 17:54 | |
2 raceafstanden voor Kubica | ||
Peterselieman | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:01 | |
Bij welk team moet Giovadinges dan gaan rijden? Want Sauber zal wel met Ericsson en Leclerc in zee gaan. | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:03 | |
Gezicht | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:03 | |
Denk dat ze bij Sauber eerder Ericsson eruit zouden gooien, Wehrlein is een Mercedes-oogappeltje he. Gio zou sowieso naar een Ferrari-team gaan lijkt me. | ||
franklop | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:05 | |
Dan zijjn er weinig opties open, want Haas had Grosjean en Magnussen al vastgelegd voor volgend jaar toch? | ||
ondeugend | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:05 | |
Gasly en Kvyat hebben op skies gereden? | ||
Peterselieman | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:06 | |
Ericsson heeft de steun van Longbow, eigenaar van Sauber, dus dan is er daar maar een stoeltje te vervullen. | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:07 | |
Ericsson heeft sterke banden met de Zweedse eigenaar van Sauber, die tevens zijn sponsor is. En Sauber heeft afgelopen weekend bekend gemaakt met Ferrari motoren te blijven rijden, dus weinig Mercedes daar. Ferrari wil van Sauber een soort junior team maken. Ik denk dat het geld van Mercedes niet genoeg is om Wehrlein daar te laten blijven. | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:09 | |
Yep! Zie ook F1 / Silly Season 2018 | ||
Whiskers2009 | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:11 | |
Ericsson heeft goede banden met Longbow Finance, die Sauber gered hebben en nu eigenaar zijn.. En met Merc hebben ze niks van doen. Sauber rijdt nu en volgend jaar met een Ferrari-motor. EDIT Spuit elf. Ik zag echter nog geen andere reacties op de post toen ik begon met hrt schrijven van mijn reactie | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:11 | |
Misschien op ongemerkte banden. | ||
franklop | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:18 | |
pirelli stelt bij de tests ook wat ongemerkte banden ter beschikking - Wat sasquatsch dus zegt | ||
ondeugend | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:19 | |
Pi heren... pi! | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:20 | |
Daar let ik nooit op. Zeker niet mobiel. | ||
ondeugend | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:21 | |
Oke, ik zal niet meer pi-en | ||
HerrFritz | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:21 | |
3.14 | ||
ondeugend | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:26 | |
Goed zo | ||
Gezicht | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:35 | |
Dat van Ericsson en de Sauber-eigenaar wist ik niet. Is wat mij betreft nu ook niet bepaald een opvallende rijder, maar dat zal ook aan z'n auto te wijten zijn. | ||
Asschen_sukar | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:41 | |
Kubica nog best oké gedaan | ||
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:46 | |
Zou wel zuur zijn als GioGod geen stoeltje heeft :/ | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:51 | |
Zweedse coureur en Zweedse sponsor, dus de link is snel gelegd. En hoewel Longbow Zwitsers is, is de eigenaar van Longbow het Zweedse Tetra Laval, het moederbedrijf van Tetra Pak de sponsor van Ericsson. | ||
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:57 | |
Persconferentie Kubica Live https://m.facebook.com/st(...)8&id=178371828856499 | ||
SnowOokami | donderdag 3 augustus 2017 @ 18:11 | |
> Red Bull wil na zomerstop meer punten halen dan Ferrari > Verstappen sceptisch over nieuwe doelstelling Red Bull Lekker gecommuniceerd vanuit RBR vraag me soms af of Horner lijdt aan grootheidswaanzin. | ||
YourCaptor | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:03 | |
Ja dat zijn echt van die uitspraken | ||
Edensnator | donderdag 3 augustus 2017 @ 19:10 | |
Ik geloof echt niet dat die man stelselmatig kan presteren als je zijn beperking in ogenschouw neemt. Met zijn rechterhand kan die amper een stressbal samenknijpen. | ||
Gezicht | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:05 | |
Hoe reeël achten we de kans Nyck de Vries voor 2020 in de F1 te zien? | ||
Nattekat | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:08 | |
Groot. | ||
jpjedi | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:13 | |
https://racingnews365.nl/(...)gramma/#close-cookie | ||
Yashaaaaa | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:19 | |
Dat bericht is van 6 februari | ||
Gezicht | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:20 | |
En hij rijdt nog steeds "gewoon" GP2 nu... Volg het niet op de voet maar volgens mij doet hij het daar prima. | ||
jpjedi | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:25 | |
Ja en? Ik meende te herinneren dat hij van plan is eruit te stappen en vond daar bevestiging van. Ik post geen nieuwtje. Hopelijk vindt hij nog een ingang naar F1 maar voorlopig tikt de tijd door en is hij nog ver van de F1. | ||
Yashaaaaa | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:32 | |
Het is geen bevestiging, want hij rijdt gewoon nog voor McLaren. Dus als je dan een bericht pakt dat zo lang geleden geschreven is, check dan ook even wat er daarna daadwerkelijk gebeurt is. | ||
Nattekat | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:37 | |
Soms denk ik echt dat mensen expres het gebeurd en het is gebeurt schrijven... gewoon per definitie de verkeerde keuze. /grammarnazi | ||
ondeugend | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:44 | |
4-elements | donderdag 3 augustus 2017 @ 23:50 | |
Inderdaad, want hij is er dus niet uit gestapt. Dat is hij ook nooit van plan geweest. Ik vind het moeilijk om zijn kansen in te schatten. Talent heeft hij wel, maar de laatste jaren heeft hij niet kunnen imponeren. Zou mooi zijn als hij nog een jaar F2 kan rijden en dan kampioen kan worden. Moet hij wel naar een beter team. | ||
sasquatsch | vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:13 | |
Dat bericht is toen meteen ontkend. http://m.gpupdate.net/nl/(...)ng-driver-programme/ Hij zit nog steeds in het McLaren junior programma. | ||
ondeugend | vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:30 | |
En in een recent tv programma.. denk een peptalk gaf hij aan graag te willen maar dat McLaren niets zwart op wit heeft gezet. Voorlopig veel testen op de simulator en verder niks | ||
Rossdale | vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:02 | |
McLaren heeft Norris, die zie ik eerder naast vandoorne dan de vries. Vandoorne geven ze ook niet zomaar op lijkt me. | ||
jpjedi | vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:44 | |
Het hangt ook niet enkel van talent af maar ook welke sponsor connecties er bestaan. | ||
tja77 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:05 | |
Breaking news!!!!! https://instagram.com/p/BXV68exgBxU/ Max' new haircut.... | ||
Gezicht | vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:10 | |
Pauperkapsel | ||
bloodymary1 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:18 | |
Ach ja, van zijn uiterlijk moet hij het nu eenmaal niet hebben. Gelukkig heeft hij andere capaciteiten. | ||
Yashaaaaa | vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:53 | |
Goede inhoudelijke reactie van een mod nog wel. | ||
Zorro | vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:32 | |
Tja, hij verwoordt wel precies wat ik ook al tijden denk. Die fouten komen zo vaak voor dat willekeurig d of t schrijven meer correcte zinnen oplevert. "t" ja. | ||
Rossdale | vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:39 | |
Lijkt op een random voetballer zo | ||
Gezicht | vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:45 | |
1Limburg, topjournalistiek http://www.1limburg.nl/ni(...)en?context=section-2 Soms schaam ik me echt kapot dat ik uit Limburg kom | ||
Starlie | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:22 | |
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind hem wel iets hebben, komt denk ik door die pretoogjes ofzo! Hij heeft iets ondeugends, daarnaast is humor ook aantrekkelijk. | ||
VEM2012 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:26 | |
Coureur en miljonair helpt ook. | ||
Geralt | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:29 | |
Een paar miljoen op de bank maakt een man direct een stuk aantrekkelijker. Een vrouw doorgaans ook, dus voel je niet bezwaard. | ||
Peterselieman | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:31 | |
wordt het dubbelzien al iets minder? | ||
Geralt | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:32 | |
Ja sinds gisteren. Het is nog niet wat het moet zijn, maar ergens komende week zal ik wel weer aan het werk kunnen denk ik als het zo doorzet | ||
Starlie | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:33 | |
Haha nou dat zou dan onbewust zijn als hem dat voor mij aantrekkelijk maakt! | ||
Peterselieman | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:35 | |
Mooi zo | ||
bloodymary1 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:36 | |
Ik denk dat als hij bij je om de hoek woonde (en hij geen Max Verstappen was) je hem geen blik waardig zou keuren. | ||
Starlie | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:41 | |
Dan zou hij me misschien niet opvallen nee. Maar ik bekijk hem nu al duidelijk anders dan het gros van de mensen doet, die zien hem meer als puberige puistenkop. Tuurlijk is het geen enorme schoonheid maar wat mij betreft heeft hij wel iets leuks (en dan bedoel ik niet zijn miljoenen ) | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:00 | |
Story-topic Hier, voor in de OP... | ||
SnowOokami | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:11 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)-formule-1-coureurs/
Kvyat | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:14 | |
Meer strafpunten dan WK-punten held | ||
Whiskers2009 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:26 | |
| ||
SnowOokami | vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:40 | |
https://www.motorsport.co(...)nd-tyre-2018-937965/ inb4; -Mega Soft -Giga Soft | ||
tja77 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:47 | |
Fucking soft Butter soft Silky soft | ||
franklop | vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:49 | |
Die handdoek | ||
SnowOokami | vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:57 | |
Fucking kan niet he Al die reacties onder de video toen Max 1e werd in Spanje met het commentaar van Olav: "WHAT! can you guys swear on TV??" | ||
Nattekat | vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:18 | |
Komkommertijd hè | ||
SnowOokami | vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:15 | |
komkommertijd: Morgen naar een Astra H OPC kijken... je leeft maar 1x en m'n vorige auto (BMW E46) heb ik van ellende binnen 4 maanden weer ingeruild voor een Astra. Voor m'n huidige baan heb ik geen auto meer nodig dus rij nog maar een paar km per week | ||
Yashaaaaa | zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:15 | |
Ik zie niet wie het is Seb? | ||
ESF1Gamer | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:05 | |
Fiets je naar je werk of krijg je ov volledig vergoed? | ||
Geralt | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:10 | |
Jep | ||
Geralt | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:11 | |
Overigens opvallend dat ze in dit filmpje niet samen iets doen maar apart. Geen idee wanneer het opgenomen is. Valt wel op. Niks achter zoeken. | ||
ESF1Gamer | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:15 | |
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topic Voor als je wel iets achter zoekt | ||
Geralt | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:35 | |
Die had ik nog niet gezien hier. | ||
Geralt | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:36 | |
Ow en je kan een dag testen in de F1 sim van Mercedes winnen: https://www.mercedesamgf1(...)at-brackley-ungated/ | ||
Nattekat | zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:49 | |
Jullie kunnen opgeven hoor, ik win. | ||
potjecreme | zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:18 | |
Kvyat heeft er 2 teveel en Vettel heeft te weinig strafpunten. | ||
JayHovah | zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:46 | |
Ik heb twee jaar zo'n ding gehad, full options ex-demo van Opel Nederland. Toch nog een voordeel bij Opel te werken | ||
SnowOokami | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:05 | |
Fiets! Maar OV kan ook (dus de vergoeding steek ik nu in m'n zak). Net testrit gedaan IK WIL ER 1 NU!!! Maar helaas die auto rookte me teveel (blauw), dus niet gedaan. | ||
VEM2012 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:36 | |
OPC is toch beetje een tokkie hot hatch... | ||
Geralt | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:36 | |
wat moet zon kar nog koste, hoeveel pk en 0-200? | ||
JayHovah | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:37 | |
Klinkt als olie in de turbo, goed dat je em laat staan... | ||
SnowOokami | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:49 | |
Gemiddeld zijn ze 10k, een goede (dealer onderhouden) en de Nürburgring ed. zitten vaak rond de 15k. Standaard hebben ze 240pk (2L turbo), 320Nm koppel... 0 - 100 in 6,5s. Staat maar 1 Nürburgring ed. te koop op het moment (in Duitsland): https://www.autoscout24.n(...)b4b7b98ac6?cldtidx=2 Wat is volgens jou dan geen tokkie auto? Yep of de klepseals, ding rookte ook stationair (toen de motor goed warm was). Daarnaast werkten de remmen niet goed... (heb nu een H met 105pk) maar die van mij remt toch een stuk beter, deed de tellerklok verlichting het niet, was de bumperbevestiging aan 1 kant kapot, was de einddemper scheef (hoe je dat voor elkaar krijgt is me echt een raadsel...), trok de auto naar links en trilde het stuur constant. | ||
tja77 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:58 | |
Ruim 16k voor een auto van 9 jaar oud vind ik best veel geld. Risico van een snelle uitvoering (Gti, Gsi, Rs3, GT) enz. is dat ze nogal eens afgetrapt zijn. Aanschaf is 1, onderhoud (zeker bij de merkdealer) is prijzig en omvangrijk vaak. | ||
SnowOokami | zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:07 | |
Ja moet zeggen dat die ene wel erg duur is, maar er zijn er maar 250 geloof ik. Je ziet helaas maar weinig OPC die volledig dealer onderhouden worden, laatst werd er een Nurburgring ed. bij Opel Broekhuis verkocht en die was volledig dealer onderhouden. Persoonlijk laat ik m'n auto altijd dealer onderhouden (airco en banden niet). De enige die ik niet naar de dealer bracht was de BMW die ik hiervoor had, daar werken alleen maar idioten nog nooit zo'n triest zooitje meegemaakt... en maar betalen. Je zag dat ze daar niet gewend waren oudere auto's te onderhouden. Je moet de financiële middelen wel hebben ja voor dealer onderhoud maar goed als ik die niet had was ik niet op zoek naar een H OPC Al denk ik wel dat ik zelf weer wat onderhoud ga doen als ik er 1tje vind. Zat nog te twijfelen of ik die van vanmorgen zou opknappen, maar daar vond ik hem te duur voor. [ Bericht 5% gewijzigd door SnowOokami op 05-08-2017 17:15:10 ] | ||
tja77 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:28 | |
Ik heb een jaar geleden een nieuw dieseltje gekocht. Ik rijd ongeveer 35k per jaar, en mijn auto is bij de dealer in onderhoud. 4 Jaar garantie en mobiliteitsgarantie. Ik kan gewoon niet zonder auto, vandaar een nieuwe (ja, zonde van je geld). Ik vind meer dan 15k voor een tweedehands auto best risicovol. Maar misschien ben ik wat ouderwets. | ||
SnowOokami | zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:41 | |
Nee hoor, het is ook veel geld. Maar het is wel een "niche", zoveel zijn er niet dus dan ligt de prijs automatisch hoog, maar ik zoek geen Nurburgring ed (die zijn alleen in het wit geleverd) dus dat scheelt weer wat geld. Dit vind ik overigens wel belachelijk duur: https://www.autoscout24.n(...)eb4f0c1528?cldtidx=4 Het is wel een origineel Nederlandse auto, dealer onderhouden met Pro Drive upgrade... maar toch, bijna 2x de gemiddelde prijs van de andere 2e hands STI. Nieuwe auto is inderdaad ook zonde van het geld, de afschrijving na 1 dag is al extreem. Waarom kan je niet zonder auto? werk? | ||
tja77 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:52 | |
Klote verbinding openbaar vervoer naar het werk, hobby's waar ik mijn auto voor nodig heb, een zoon waarmee ik graag op pad ga. Waarom een nieuwe? Ik kocht 5 jaar geleden een nieuwe, na 4 jaar kreeg ik een goed inruilaanbod. Dus daar maar op ingegaan. Deze zal ik nu nog een jaar of 3 rijden (tot 150k) en dan komen de onkosten. Dan zie ik wel weer wat ik doe. Ik denk dat een belangrijke reden ook is, dat ik niet graag voor onverwachte onkosten kom te staan. Met een nieuwe auto met garantie loop ik dat risico niet. En ja, die Subaru is overpriced. | ||
Geralt | zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:15 | |
Nouja wat zijn onverwachte kosten? Het is een gebruiksvoorwerp en dingen gaan stuk. Je kan niet verwachten dat je alleen 1x per jaar een beurtje en APK en soms een nieuw setje banden eronder dat je er dan bent. Die uitlaat rot een keer door, je airco gaat een keer stuk, distributieriem/waterpomp etc moet een keer vervangen worden, remschijven zijn een keer op, koppeling gaat een keer stuk etc etc etc. Een auto rijden kost geld. Als je dergelijk onderhoud niet wilt hebben dan zou ik ze niet verder op rijden dan 75K. Jij stelt 150K. Genoeg auto's die 150K rijden waarbij heel bovenstaand riedeltje al een keer aan de beurt is geweest hoor. Imo zijn die kosten dan ook gewoon allemaal te verwachten. | ||
Geralt | zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:16 | |
Ow dit ging over F1 trouwens. Excuus. Terug ontopic | ||
motorbloempje | zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:17 | |
Vroem vroem. | ||
Peterselieman | zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:23 | |
Die zien we in de Vuelta weer | ||
SnowOokami | zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:39 | |
M'n oude Astra G (1998 / benzine) liep altijd en dat ding had 190k gelopen (ja midden en einddemper waren een keer vervangen en de distributie), maar koppeling en de rest was nog origineel. Deze Astra H (2006 / benzine) is eigenlijk ook nooit wat mee (heeft alleen airco gremlins), blokken achter zijn laatst vervangen (127k gelopen), heb er afgelopen jaar 22.000km mee gereden. De BMW E46 (318Ci) was toch wel het ergste wat ik heb meegemaakt (van alle auto's die ik heb gehad)... ABS sensoren, brandstofpomp, differentieel ophanging, inlaat spruitstuk, AC sensor, draagarmen, pedaal sensoren... allemaal kapot. Toen heb ik zelf nog een grote beurt uitgevoerd en toen haalde ik de originele (uit 2003) bougies en filters eruit, ding had blijkbaar nog nooit onderhoud gehad (op de olie na ) Vliegwiel ging na het differentieel onderhoud moeilijk doen en daarna moest het differentieel zelf gereviseerd worden. Ben 3x op de snelweg gestrand, waarvan 1x daadwerkelijk weggesleept door de ANWB. (121k gelopen... ) M'n buurman heeft overigens een nieuwe Corsa OPC-line gekocht in 2015... bij aflevering was de voorruit niet goed (gelamineerd glas), heeft ook eindeloos geduurd voordat Opel die kosteloos heeft vervangen, nieuw of 2e hands blijft altijd een gok. Tis nog geen race week, dus nog niet on-topic | ||
tja77 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:59 | |
Mijn vorige auto had alleen 6 (4 voor 2 achter) nieuwe banden en een accu (die laatste viel onder de garantie). Had 140k gelopen. Gewoon Duitse degelijkheid denk ik. | ||
VEM2012 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:12 | |
Dat zou een hele lange lijst worden. Ik vind namelijk vrijwel geen enkele auto echt tokkie, maar de OPC wel. Impreza overigens ook. Zeker als er weer zo'n idoot dikke pijp onder hangt en herrie maken de norm is (ok, ik had voor mijn huidige auto een E63 AMG, maar ik vond het ook eigenlijk wel een beetje beschamend). | ||
SnowOokami | zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:21 | |
wat is er nou weer beschamend aan zo'n auto? Overigens ben ik ook geen fan van wannabe-mods (grote uitlaat, bizarre body mods etc.) Reed hiervoor een E46 en die heeft volgens mij een slechtere reputatie Ik heb nu een gewone H GTC... Zoveel verschil zit er niet in met de OPC: | ||
VEM2012 | zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:38 | |
Het lawaai. Die AMG's maken een hoop herrie. Ben blij dat ik nu een fluisterstille auto heb. Kijk, op het circuit kan ik ook genieten van een jankende V12 of V10, maar zo door het dorp rijdend... niet echt mijn ding. | ||
jpjedi | zondag 6 augustus 2017 @ 00:03 | |
Uhm, zijn er geen andere topics voor tweede hands auto praat? | ||
Gezicht | zondag 6 augustus 2017 @ 00:46 | |
Je moet toch wat tijdens zo'n zomerbreak | ||
SnowOokami | zondag 6 augustus 2017 @ 10:19 | |
idd en er is toch geen F1 nieuws | ||
daNpy | zondag 6 augustus 2017 @ 10:25 | |
Slopel | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 6 augustus 2017 @ 10:44 | |
....en in een F1-thread? WTF? | ||
motorbloempje | zondag 6 augustus 2017 @ 11:11 | |
Geen Citroen Xsara Desire hebben. | ||
SnowOokami | zondag 6 augustus 2017 @ 11:13 | |
Jij wel? | ||
Meike26 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:14 | |
Wij zijn hier tenminste solidair met McLaren Honda Zolang je die Honda hybrids onder de 6000 toeren houdt, gaat er niets kapot... | ||
daNpy | zondag 6 augustus 2017 @ 11:21 | |
Honda's horen het pas boven de 8000 te doen. | ||
tja77 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:23 | |
De Picasso ken ik wel, is de Desire ook zo'n familieauto? | ||
bloodymary1 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:26 | |
Dat hierboven is echt wel een tokkie-auto ja. Alle Opels trouwens... | ||
VEM2012 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:26 | |
Volgens mij is dat inderdaad ook van het type 'hoe kom je zo lullig mogelijk van a naar b'. | ||
tja77 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:31 | |
Dat laatste zou ik nooit durven beweren, maar het is wel echt een familie auto, 2 volwassenen 1.5 kind en een golden retriever. | ||
Automatic_Rock | zondag 6 augustus 2017 @ 11:32 | |
Wat een kleine saaie rot-autootjes allemaal... Rij gewoon een 15 jaar oude Renault Grand Espace en bidden dat je auto niet stuk gaat onderweg. #solidairmetmax #livingontheedge | ||
Automatic_Rock | zondag 6 augustus 2017 @ 11:34 | |
Da's niks. Twee volwassenen, 2 kinderen, een boekenkast van 2 meter hoog en nog ruimte over hebben in de auto. Dat is pas een auto, de rest zijn autootjes | ||
tja77 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:34 | |
Wat moet je met een grote auto als je geen groot gezin hebt? | ||
Automatic_Rock | zondag 6 augustus 2017 @ 11:35 | |
Een hoop zooi meenemen | ||
VEM2012 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:36 | |
Past ook prima in een leuke auto. Echt, de gedachte dat als je een auto lelijk maakt dat er dan meer ruimte ontstaat, die snap ik niet. | ||
VEM2012 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:36 | |
Slecht voor het klimaat. | ||
Meike26 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:36 | |
Zo saai is de Honda niet hoor. Door CVT automaat ben je vaak als eerste weg bij verkeerslicht, electrisch rijden is ook nog wel geinig af en toe, ligt goed op de weg (helt soms wat over, okay), 1 van de beste auto's die we gehad hebben. Okee, hij is saai | ||
Automatic_Rock | zondag 6 augustus 2017 @ 11:37 | |
Er staat een boom in m'n achtertuin ter compensatie | ||
VEM2012 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:38 | |
Een versnellingsbak nodig hebben is zo uit de tijd. | ||
VEM2012 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:38 | |
Dan is het goed! | ||
tja77 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:38 | |
Waarheen? Tis een vervoersmiddel, geen koffer op wielen of verhuiswagen. | ||
Automatic_Rock | zondag 6 augustus 2017 @ 11:43 | |
Precies, wat heb je aan een vervoermiddel als je maar de helft kan vervoeren? Kan je weer gaan klooien met een boedelbak... | ||
tja77 | zondag 6 augustus 2017 @ 11:47 | |
Wanneer moet je zoveel vervoeren dat je een boedelbak nodig zou hebben? Ik de laatste 10 jaar in ieder geval niet. | ||
Automatic_Rock | zondag 6 augustus 2017 @ 11:58 | |
Dat weet ik ook niet, ik kan altijd alles in m'n auto krijgen. Maar he, ik heb mijn auto ook niet iedere dag nodig, ik kan op de fiets naar het werk. Daarnaast heb ik nog m'n hobby auto, een 30 jaar oude Honda Prelude. Daar heb ik nog meer plezier van, maar daar kan alleen maar een kind zonder benen op de achterbank zitten Maar voor 'dagelijks' gebruik had ik altijd een VW T3 pickup met dubbele cabine. Daar kon dus echt alles mee vervoerd worden. En aan dat gevoel ben ik een beetje verslaagd geraakt... Vandaar een overdreven grote auto, en behalve dat vind ik oprecht een Renault Espace 3 een mooie auto. En het is een heerlijke auto voor roadtrips (mijn favoriete manier van op vakantie gaan). Ieder zo zijn keuzes en smaak | ||
SnowOokami | zondag 6 augustus 2017 @ 12:34 | |
Reed er gisteren 1 voor mij ri. Groningen over de A6, was jij dat toevallig? (reed zo'n 137km/u) En Honda heeft echt wel leuke auto's Of de NSX (zowel oud als nieuw ) | ||
Geralt | zondag 6 augustus 2017 @ 12:37 | |
Ik weet niet, maar kan heel dit gekeuvel niet beter in het F1 SC topic? | ||
Meike26 | zondag 6 augustus 2017 @ 12:38 | |
Of een zondags karretje uit Japan halen Honda S660, niet bloedstollend snel, wel een bochtenriddertje op zakformaat | ||
Nattekat | zondag 6 augustus 2017 @ 12:39 | |
Honda is toch F1-gerelateerd? | ||
Geralt | zondag 6 augustus 2017 @ 12:40 | |
Zeker, maar als zoveel offtopic geneuzel gewoon kan in dit topic, dan heeft heel die SC natuurlijk geen enkel bestaansrecht. Dat is mijn hele punt. | ||
ondeugend | zondag 6 augustus 2017 @ 12:40 | |
Ik hoor dhr Hulkenberg donuts maken op dit moment | ||
Meike26 | zondag 6 augustus 2017 @ 12:41 | |
Dat is dit topic toch al? Half dan? Terug on topic, Jeeej Hulkenberg rijdt op Assen vandaag Wisten jullie al.. ?? | ||
daNpy | zondag 6 augustus 2017 @ 13:00 | |
Dat was het al in 1965 | ||
SnowOokami | zondag 6 augustus 2017 @ 13:20 | |
Variomatic | ||
motorbloempje | zondag 6 augustus 2017 @ 13:34 | |
Niet echt. Verder rijdt hij vooral en was hij goedkoop | ||
Gezicht | zondag 6 augustus 2017 @ 13:40 | |
http://www.dumpert.nl/med(...)spelen_in_assen.html Hulk in Assen | ||
SnowOokami | zondag 6 augustus 2017 @ 17:40 | |
Iemand anders ook al opgevallen dat de Honda motor zoveel beter klinkt dan in het begin van dit jaar? En Norris reed ook met updates in de motor (geluid): https://twitter.com/McLarenF1/status/892761180430905345 Gerucht is dat ze voor Spa 15bhp erbij krijgen + MGU-H update (betrouwbaarheid). Spec 4 staat voor oktober gepland... die schijnbaar zoveel vermogen extra gaat leveren dat Renault moet gaan oppassen. | ||
YourCaptor | zondag 6 augustus 2017 @ 17:42 | |
Eerst zien dan geloven | ||
Sunri5e | zondag 6 augustus 2017 @ 17:45 | |
Zou wel mooi zijn. | ||
SnowOokami | zondag 6 augustus 2017 @ 19:03 | |
Idd, zou mooi zijn als ze eind dit jaar er serieus bij zitten (huidige concept lijkt te werken). Afgelopen race al een voorproefje gehad iig. | ||
Meike26 | zondag 6 augustus 2017 @ 20:40 | |
Daarom, ergens hoop/wens ik gewoon een enorme inhaalslag voor Alonso, voor Ricciardo en alle verbeten bekkies bij de andere topteams dat RedBull Honda gaat rijden (dikke vinger naar Renault) en dat ze samen met McLaren de dienst gaan uitmaken de komende jaren | ||
sasquatsch | zondag 6 augustus 2017 @ 21:55 | |
Eerst maar eens kijken of ze volgend jaar met STR gaan rijden en hoe ze dan zijn. | ||
Nattekat | zondag 6 augustus 2017 @ 21:57 | |
Mercedes is nog ver weg. | ||
Pagan | maandag 7 augustus 2017 @ 01:28 | |
Ik ook niet.
| ||
opreis | maandag 7 augustus 2017 @ 05:11 | |
Honda lijkt iig kosten nog moeite te sparen. Dat kan je van Renault niet zeggen. Ik had verwacht van renault dat nu ze weer hun eigen team hebben en het token regelement weg is dat ze vaker met updates zouden komen maar dat valt behoorlijk tegen | ||
Meike26 | maandag 7 augustus 2017 @ 08:24 | |
Dat ook inderdaad.. En ik zie het zo, als ik zie waartoe Alonso en Vandoorne intoe in staat zijn met hun tekort aan vermogen en dan toch Q3 rijden en in top 10 mee kunnen doen, hoe simpel gaan ze dan wel niet naar de top toe als dat tekort (+betrouwbaarheid) is opgelost cq verbeterd. Naar mijn idee zou RBR dus een betere partner hebben aan Honda dan aan Renault die liever met eigen team wil winnen tegenover Honda wat gewoon een supplier is. En RBR en McLaren kunnen meeliften op elkaars data en successen. | ||
opreis | maandag 7 augustus 2017 @ 08:31 | |
Alonso wel, Vandoorne maakt nog geen geweldige indruk op me | ||
SnowOokami | maandag 7 augustus 2017 @ 08:31 | |
Renault heeft idd nog steeds problemen met de betrouwbaarheid en de ontwikkeling lijkt nagenoeg stil te staan, dus misschien hebben ze daadwerkelijk problemen met het concept... maar dan alsnog valt het me tegen hoeveel moeite ze in de ontwikkeling steken (ook al kunnen we niet alles zien), Honda is een stuk opener over de motor ontwikkeling. Misschien gaat RBR wel meteen over op Honda ipv eerst naar STR en dan kan STR lekker bij Renault blijven. Zie het Marko en Mateschitz nog wel doen ook | ||
sasquatsch | maandag 7 augustus 2017 @ 09:51 | |
Vandoorne was de Leclerc van twee jaar geleden. | ||
Rossdale | maandag 7 augustus 2017 @ 11:00 | |
Dit ja, die jongen komt dit jaar nog niet super uit de verf maar die verdient zeker een verdere toekomst in de F1. Ik ben benieuwd wat hij kan met een betere auto | ||
SnowOokami | maandag 7 augustus 2017 @ 11:18 | |
Alleen Norris stapt in, rijdt een paar rondjes en die rijdt daarna even snel/sneller als Vandoorne... | ||
SnowOokami | maandag 7 augustus 2017 @ 11:19 | |
https://www.motorsport.co(...)nault-target-939204/ | ||
Rossdale | maandag 7 augustus 2017 @ 11:23 | |
Mja in een auto welke barst van nieuwe updates, wellicht draaiend op een andere (agressievere) enginemode etc. Het is niet zo gemakkelijk te vergelijken. Daarnaast is Norris ook gewoon een enorm talent natuurlijk. | ||
Meike26 | maandag 7 augustus 2017 @ 11:27 | |
Daarom, als McLaren lekker gaat op Spa en Monza, dan hoop/duim ik echt dat RedBull de stier bij de hoorns vat en gaat voor het grote onbekende. | ||
Rossdale | maandag 7 augustus 2017 @ 11:36 | |
Moet McLaren ze wel eerst laten vallen, anders blijft Red Bull alsnog een tweede team | ||
Meike26 | maandag 7 augustus 2017 @ 11:47 | |
Dat denk ik niet. Denk dat ze bij McLaren en Honda het zullen toejuichen een 2e team als RBR van Honda motoren te voorzien. Dan krijg je een strijd + samenwerking. Honda boeit het niet of ze met McLaren of RBR kampioen bij de constructeurs worden.. Als ze het maar worden. Voor McLaren een enorme boost en nieuwe challenge om 1e Honda team te blijven, voor RBR een challenge om dat plekje op te eisen. Gezondere concurrentie kan je niet hebben. | ||
Tarado | maandag 7 augustus 2017 @ 11:49 | |
ik geloof niet dat McLaren er zo over denkt en die hebben het vetorecht | ||
Scrutinizer | maandag 7 augustus 2017 @ 11:50 | |
Ik hoorde een gerucht dat Red Bull inderdaad in de toekomst in zee gaat met Honda, maar nog dieper dan verwacht. Zei Mateschitz niet laatst dat hij nog één doel heeft in de Formule 1, namelijk Max als jongste kampioen te maken? Dat zou hij serieus menen. Honda stapt volgend jaar in bij Toro Rosso, in 2019 of 2020 nemen ze het hele team RBR over. | ||
SnowOokami | maandag 7 augustus 2017 @ 12:10 | |
dicht |