abonnement Unibet Coolblue
pi_172815744
Wat hebben jullie altijd al willen koken waar je nooit aan toe bent gekomen?

Mijn shortlist:
- Ragu
- Rendang
- Pirogi
- Brisket
- Slasoep
- Iets met dulce de leche
- Oliebollen
Spoilers!
pi_172816554
erwtensoep
  maandag 31 juli 2017 @ 21:34:45 #3
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172817101
Teveel om op te noemen.
Ik hou het ook niet bij.
pi_172817225
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

- Pirogi

Als je dat gaat doen, dan is dit recept een aanrader:
http://hostthetoast.com/b(...)-and-potato-pierogi/

en nee, die bacon hoort er van origine niet bij, maar het past zo onvoorstelbaar goed dat ik echt nooit van m'n leven pierogi zonder bacon zal eten.

Verder is het echt enorm leuk om een keer te maken, en lekker...maar na 1 of 2 keer zelf maken, zou ik eens googelen waar de dichtstbijzijnde Poolse supermarkt zit, bij mij bleek dat op 10 minuten fietsafstand. Die hebben bakken in de vriezer, maar ook mooie verse die echt niet onderdoen voor zelfgemaakte)

en wat er op mijn kookbucketlist staat?
dat weet ik effe niet.
Ik heb tenminste 4 dagen in de week waarin ik niemand pijn doe met hetgeen er van het gasstel komt en op 1 a 2 van die dagen ook voldoende tijd om de gekste dingen te koken.
Dus als ik iets wil koken, dan doe ik dat ook.
Enige reden om iets niet meteen te doen is als ik wat twijfel over het eventueel te volgen recept.

maar ik ga er over nadenken....leuk topic!
pi_172817397
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:18 schreef Riann het volgende:
erwtensoep
Oh ja, dat moet ik ook eens doen. Goeie UI trouwens!
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:38 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Als je dat gaat doen, dan is dit recept een aanrader:
http://hostthetoast.com/b(...)-and-potato-pierogi/

en nee, die bacon hoort er van origine niet bij, maar het past zo onvoorstelbaar goed dat ik echt nooit van m'n leven pierogi zonder bacon zal eten.

Verder is het echt enorm leuk om een keer te maken, en lekker...maar na 1 of 2 keer zelf maken, zou ik eens googelen waar de dichtstbijzijnde Poolse supermarkt zit, bij mij bleek dat op 10 minuten fietsafstand. Die hebben bakken in de vriezer, maar ook mooie verse die echt niet onderdoen voor zelfgemaakte)
Ik heb je recept bewaard. In Polen gaat er altijd spek over de hartige pirogi dus het kan er ook best in. Cheddar kennen ze daar ook niet trouwens ;)
Spoilers!
pi_172817605
Goede ramen, boeuf bourguignon, soepdumplings en zuurdesembrood.
pi_172818821
Spekkoek :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_172824480
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Spekkoek :9
Ik wil 't dan wel testen ;-)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:24:41 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172824968
Oja, ik weet er weer eentje : zwarte hamburgers.
Paar keer op het punt gestaan om ze te maken, maar dement als ik ben gewoon weer van de to-do-lijst afgevallen. :D
pi_172825244
Drop maken!
Let me see you stripped down to the bone
pi_172826044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:36 schreef minilot het volgende:
Drop maken!
Kan je dat zelf? Dat lijkt me nou net iets waar je heel veel ingredienten nodig hebt die je nooit meer gebruikt. Maar ik ga eens kijken (ben totaal niet dol op drop maar maken lijkt me wel gaaf)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:24:26 #12
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172826072
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan je dat zelf? Dat lijkt me nou net iets waar je heel veel ingredienten nodig hebt die je nooit meer gebruikt. Maar ik ga eens kijken (ben totaal niet dol op drop maar maken lijkt me wel gaaf)
Piet had het toch geprobeerd?
Siesta & Fiesta!
pi_172826136
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:24 schreef Bramito het volgende:

[..]

Piet had het toch geprobeerd?
Net eens even op google gekeken en het lijkt redelijk makkelijk. Stuur het recept even naar mijn australische familie, die zijn dol op drop maar er is lastig aan te komen waar zij wonen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:01:27 #14
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172831099
Een goeie ramen soep basis maken.
Van zelfgemaakte dashi (heb een katsuobushi gekocht in Japan - gedroogde vis dat je in in dunne schilfers schaaft) tot een pork bone soup dat dagen op het vuur heeft gestaan. En de combinatie van beide zou de perfecte ramen soep moeten creëeren.

Een (lijkt mij) iets minder ingewikkelde pho soep maken.

Rice noodle rolls, een dim sum, maar dan met garnalen gevuld.
Heb het al eens geprobeerd te maken, maar is mislukt. Ooit in mijn leven wil ik een fluweel zachte rice noodle roll willen maken. Maar dat zal nog veel experimenteren vergen (en schoonmaken }:| )
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:06:55 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172831236
Geen kookbucketlist.
Alles wat ik ooit heb willen maken heb ik al eens gemaakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:38:08 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172834266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:01 schreef ASSpirine het volgende:

Rice noodle rolls, een dim sum, maar dan met garnalen gevuld.
Heb het al eens geprobeerd te maken, maar is mislukt. Ooit in mijn leven wil ik een fluweel zachte rice noodle roll willen maken. Maar dat zal nog veel experimenteren vergen (en schoonmaken }:| )
Oja, die wil ik ook weer eens maken, maar dan met Hollandse garnalen. :)
En dat ze dan wel fotowaardig zijn....
pi_172836004
Rice noodle rolls zijn by far m'n favoriete dimsum....maar dan gevuld met char siew

Dit al eens geprobeerd?
http://www.notquitenigell(...)un-nqns-mums-recipe/

werkt aardig, al moet ik zeggen dat ik dit zelf meestal als goede reden heb om gewoon bij de chinees te dimsummen...met kannetjes witte wijn en allerhande andere hapjes
hmmm, meteen zin in!
pi_172836538
Ik maak altijd op honderdmiljoen plekken lijstjes met dingen die ik nog wil maken, die raak ik vervolgens kwijt en ik verzin gewoon weer nieuwe lijstjes.

Iets wat er al heel lang op staat is een berenhap. Dat heb ik nog nooit gegeten en wil ik graag een keer zelf maken, maar komt er elke keer maar niet van.
pi_172836980
Leuk topic!

Ik wil nog leren om goed koekjes te bakken. Begrijpen wat voor soort deeg welk effect heeft en dergelijke.

Spekkoek lijkt me ook tof om een keer gemaakt te hebben.

Oliebollen :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172837447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:23 schreef Myraela het volgende:
Ik maak altijd op honderdmiljoen plekken lijstjes met dingen die ik nog wil maken, die raak ik vervolgens kwijt en ik verzin gewoon weer nieuwe lijstjes.

Iets wat er al heel lang op staat is een berenhap. Dat heb ik nog nooit gegeten en wil ik graag een keer zelf maken, maar komt er elke keer maar niet van.
Een gehaktbal? Of wat bedoel je precies.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:07:47 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172837475
Dulce de Leche op een bucketlist?

Dat is een blik gecondenseerde melk in een pan kokend water flikkeren en wachten.
And so is the past
pi_172837494
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dulce de Leche op een bucketlist?

Dat is een blik gecondenseerde melk in een pan kokend water flikkeren en wachten.
Lezen.
pi_172837537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:23 schreef Myraela het volgende:
Ik maak altijd op honderdmiljoen plekken lijstjes met dingen die ik nog wil maken, die raak ik vervolgens kwijt en ik verzin gewoon weer nieuwe lijstjes.

Iets wat er al heel lang op staat is een berenhap. Dat heb ik nog nooit gegeten en wil ik graag een keer zelf maken, maar komt er elke keer maar niet van.
Gewoon naar de snackbar gaan?
pi_172837584
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:18 schreef Riann het volgende:
erwtensoep
Dat stond ook ooit op mijn kooklist. Ik mijn best doen, varkenspoten en al.
Pas toen ik liters en liters klaar had, realiseerde ik me dat ik er eigenlijk niet zo dol op ben en dat een beetje maken misschien wel slim was geweest. 8)7
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:18:24 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172837684
Minder fokken, Meer koken en bakken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')