abonnement Unibet Coolblue
pi_172811045
Hallo,

Ik heb een meterkast waarin Epro schakelaars zitten.
2 van die schakelaars zijn kapot.

Ik ben naar de gamma, gegaan en heb nieuw schakelaars gekocht. maar die passen niet in de rail.
Weet iemand waar ik deze schakelaars kan kopen? Het gaat om Epro jvm16-32

Of weet iemand een vervangend model voor deze schakelaar?

Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Groeten,
Jaap...
pi_172811199
Dus 2 van de 3 automaten zijn kapot? Koop dan meteen 3 nieuwe van een willekeurig A-merk met bijpassende kam. Opgelost.
  maandag 31 juli 2017 @ 18:58:44 #3
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_172812544
eens, ik heb mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van dat merk.
pi_172815163
Inderdaad, alle 3 dan gelijk vervangen voor een fatsoenlijk merk!

Maar gezien de manier van vragen, is het wellicht niet handiger dan gewoon een willekeurige elektricien te vragen 3 automaten te leveren en te plaatsen?

Kun je de boel spanningsloos maken (zo te horen wel, want je bent er al mee bezig geweest)?
pi_172817626
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:55 schreef jaap22455 het volgende:
Hallo,

Ik heb een meterkast waarin Epro schakelaars zitten.
2 van die schakelaars zijn kapot.

Ik ben naar de gamma, gegaan en heb nieuw schakelaars gekocht. maar die passen niet in de rail.
Weet iemand waar ik deze schakelaars kan kopen? Het gaat om Epro jvm16-32
[ afbeelding ]
Of weet iemand een vervangend model voor deze schakelaar?

Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Groeten,
Jaap...
passen niet in de rail?
volgens mij is er maar 1 maat rail?
  maandag 31 juli 2017 @ 22:39:38 #6
211039 Noodels
None of this
pi_172818885
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:54 schreef akatar het volgende:passen niet in de rail?
volgens mij is er maar 1 maat rail?
Was dat maar zo. Zelfs binnen merken heb je verschillende....
pi_172820447
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:54 schreef akatar het volgende:

[..]

passen niet in de rail?
volgens mij is er maar 1 maat rail?
Iedere automaat zal wel op de DIN-rail passen, maar waarschijnlijk zijn ze onderling verbonden met een kamrail die niet past.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:23:06 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172822913
De kamrailen zijn vaak niet tussen verschillende merken uit te wisselen.

Alle componenten zouden wel moeten passen op de montagetafel in de kast. Dit is gestandaardiseerd.
pi_172823356
Bedankt voor alle reacties!

Ja het is niet zo eenvoudig. Het eenvoudigste zou zijn als ik een leverancier van deze epro automaten kan vinden. Het bedrijf Epro is kort geleden failliet gegaan, maar misschien kan ik ze nog ergens kopen. Ik geloof dat het wel een bekend merk is(was).

Of misschien zijn er andere merken die compatibel zijn. Als iemand hier meer info over heeft of weet waar ik meer info kan krijgen dan hoor ik het graag.

Groeten jaap
pi_172825631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 08:29 schreef jaap22455 het volgende:
Ja het is niet zo eenvoudig.
Wat is er niet zo eenvoudig? Die 3e automaat ook vervangen voor een fatsoenlijk exemplaar? Waarom is dat dan niet eenvoudig?
quote:
Ik geloof dat het wel een bekend merk is(was).
Ik geloof er niets van... ABB, Attema, Eaton, GE, Hager, Legrand, Schneider, Siemens... Dát zijn bekende merken.

EPro lijkt me goedkope gerelabelde made in china prul.
quote:
Of misschien zijn er andere merken die compatibel zijn. Als iemand hier meer info over heeft of weet waar ik meer info kan krijgen dan hoor ik het graag.
Ik zou het werkelijk waar niet weten... Ik denk dat je lang kunt zoeken naar iemand die ervaring heeft met EPro. Zitten deze automaten inderdaad op een kamrail of is het een of andere busboard achtige constructie?

Je moet in ieder geval op zoek naar automaten met de nul links, die zijn al niet zo veel voorkomend. Uit het lijstje met fabrikanten wat ik hierboven noem ben je dan volgens mij beperkt tot Schneider Electric (of ABB Flexomaten, maar daar zul je wel helemaal niets aan hebben).

Dan is het nog de vraag of de maatvoering gelijk is (dus contacten even ver naar voor / achter). Ik zou niet weten hoe je daar achter kwam anders dan met trail & error.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:49:58 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172826663
DIT geeft het vermoeden dat GACIA compatibel is met Epro. En die zooi kan je hier kopen.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')