abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 juli 2017 @ 08:33:28 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_172800575
Wij gaan verhuizen naar een andere huurwoning. 14 augustus moeten wij de sleutel van onze huidige woning inleveren. De sleutel van het nieuwe huis hebben wij nu 3 weken in bezit.

Mijn vriendin heeft dit jaar haar baan verloren waardoor wij in aanmerking komen voor huurtoeslag. Normaal gesproken doe je dit aan het einde van het jaar, zodat je zeker weet dat je onder de norm komt. Maar hoe zit dat precies met een oud huurcontract. Kunnen wij van ons huidige woning (waarvan het contract stopt op 14 augustus) ook toeslag terug krijgen/vragen? Of moeten wij dat voor 14 augustus regelen?
pi_172800910
Lijkt me wel, als je aan de voorwaarden voldoet (leeftijd, huur).
quote:
Tot wanneer kan ik huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget aanvragen?
U kunt huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget voor 2017 aanvragen tot 1 september 2018.
Bron: https://www.belastingdien(...)eslag-2017-aanvragen

Overigens hoef je dat niet noodzakelijkerwijs pas aan het eind van het jaar te doen, als je er maar rekening mee houdt dat je dat bij gewijzigde parameters (waaronder een salarisstijging gedurende het jaar) mogelijk moet terugbetalen. Kwestie van wijzigingen op tijd doorgeven, zodat er een nieuwe voorlopige aanslag volgt. Als je een stabiel inkomen hebt, kan je dat prima aan het begin van het jaar gewoon aanvragen, zodat er elke maand een voorschot komt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172806549
Je kan gewoon huurtoeslag aanvragen met terugwerkende kracht van 01-01-2017. Bewaar je huurcontract wel goed van je woning die je gaat verlaten voor het geval je in een controle terecht komt. Dan moet je een huurcontract kunnen overleggen.

ik neem aan dat je vriendin een WW-uitkering gaat ontvangen? De inkomensgrens van 2017 bedraagt ¤ 30.150 bruto voor een meerpersoonshuishouden. Dus jouw inkomen + vakantiegeld+ eventuele eindejaarsuitkering en haar inkomen tot nu toe verdiend + vakantiegeld+ WW uitkering. Het lijkt mij persoonlijk dat je dan al heel snel over de ¤ 30.150 bruto komt. Tenzij jullie parttime werken of student zijn?
pi_172806620
Gewoon aanvragen en alles wat je met terugwerkende kracht terug krijg wegzetten op de bank en alleen gebruiken wat je nodig heb met de nieuwe inkomsten dan komt het wel goed.
  maandag 31 juli 2017 @ 16:26:23 #5
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_172809055
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:12 schreef baskick het volgende:
Lijkt me wel, als je aan de voorwaarden voldoet (leeftijd, huur).

[..]

Bron: https://www.belastingdien(...)eslag-2017-aanvragen

Overigens hoef je dat niet noodzakelijkerwijs pas aan het eind van het jaar te doen, als je er maar rekening mee houdt dat je dat bij gewijzigde parameters (waaronder een salarisstijging gedurende het jaar) mogelijk moet terugbetalen. Kwestie van wijzigingen op tijd doorgeven, zodat er een nieuwe voorlopige aanslag volgt. Als je een stabiel inkomen hebt, kan je dat prima aan het begin van het jaar gewoon aanvragen, zodat er elke maand een voorschot komt.
Dankjewel voor je tip. Ik ga er mee aan de slag :)

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:16 schreef Bloem75 het volgende:
Je kan gewoon huurtoeslag aanvragen met terugwerkende kracht van 01-01-2017. Bewaar je huurcontract wel goed van je woning die je gaat verlaten voor het geval je in een controle terecht komt. Dan moet je een huurcontract kunnen overleggen.

ik neem aan dat je vriendin een WW-uitkering gaat ontvangen? De inkomensgrens van 2017 bedraagt ¤ 30.150 bruto voor een meerpersoonshuishouden. Dus jouw inkomen + vakantiegeld+ eventuele eindejaarsuitkering en haar inkomen tot nu toe verdiend + vakantiegeld+ WW uitkering. Het lijkt mij persoonlijk dat je dan al heel snel over de ¤ 30.150 bruto komt. Tenzij jullie parttime werken of student zijn?
Zij werkte inderdaad parttime. Zo'n 15 uurtjes per week. Het is net aan ben ik bang. Het zou jammer zijn als we net met 100 euro er overheen gaan. Moeilijk om een schatting te maken :)

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:21 schreef Karig_Hutje het volgende:
Gewoon aanvragen en alles wat je met terugwerkende kracht terug krijg wegzetten op de bank en alleen gebruiken wat je nodig heb met de nieuwe inkomsten dan komt het wel goed.
Thanks!
  maandag 31 juli 2017 @ 17:02:27 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_172809856
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:26 schreef NoXia het volgende:

Zij werkte inderdaad parttime. Zo'n 15 uurtjes per week. Het is net aan ben ik bang. Het zou jammer zijn als we net met 100 euro er overheen gaan. Moeilijk om een schatting te maken :)

Dan gewoon iets minder werken.
_O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 31 juli 2017 @ 17:07:19 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172809975
Gaat afaik wel over een jaarinkomen, dus je moet wel eea berekenen

Gelukkig kan je het allemaal netjes invullen en doorgeven op site belastingdienst, gewoon nieuw geschat jaarinkomen en als je kan rekenen dan zal het verrekenen wel mee vallen.
Dum de dum
pi_172823319
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Gaat afaik wel over een jaarinkomen, dus je moet wel eea berekenen

Gelukkig kan je het allemaal netjes invullen en doorgeven op site belastingdienst, gewoon nieuw geschat jaarinkomen en als je kan rekenen dan zal het verrekenen wel mee vallen.
Dat is niet zo heel erg moeilijk. De meeste inkomens zijn redelijk stabiel. Maandinkomens vermenigvuldigen met 12 en vermeerderen met vakantiegeld en eventuele 13e maand e.d. De hoogte van een uitkering is ook wel te achterhalen en is ook gewoon inkomen.

Bij twijfel kan je beter een te hoog geschat inkomen doorgeven, dat voorkomt dat je terug moet betalen. Als achteraf blijkt dat je recht had op meer dan het cumulatief van de voorschotten, dan krijg je dat alsnog.

Als je vriendin weer een baan vindt en meer gaat verdienen dan de uitkering of jij een salarisverhoging krijgt, gewoon een nieuw geschat salaris doorgeven. Kans op terugbetalen blijft dan wel bestaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 16 augustus 2017 @ 16:02:36 #9
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_173186468
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:02 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dan gewoon iets minder werken.
_O_
Nog even een kleine kick. Kan ik bijvoorbeeld ook 3 dagen onbetaald verlof opnemen zodat ons inkomen net onder de norm komt? Is het zo simpel?
pi_173188249
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:02 schreef NoXia het volgende:

[..]

Nog even een kleine kick. Kan ik bijvoorbeeld ook 3 dagen onbetaald verlof opnemen zodat ons inkomen net onder de norm komt? Is het zo simpel?
Lijkt me wel, al is het de vraag of je het zelf zo precies kunt berekenen. Hou rekening met beider inkomens inclusief vakantiegeld, 13e maand, eventuele eenmalige cao-uitkeringen, winstuitkeringen, uitbetaalde vakantie-uren, enz. Je loopt een risico.

Toeslagen zijn overigens bedoeld voor mensen die het nodig hebben. Daarvoor is een inkomensgrens bepaald. Ga jij de rest van je leven alle salarisverhogingen weigeren om toeslagen te blijven ontvangen :')...?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 16 augustus 2017 @ 17:24:39 #11
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_173188351
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me wel, al is het de vraag of je het zelf zo precies kunt berekenen. Hou rekening met beider inkomens inclusief vakantiegeld, 13e maand, eventuele eenmalige cao-uitkeringen, winstuitkeringen, uitbetaalde vakantie-uren, enz. Je loopt een risico.

Toeslagen zijn overigens bedoeld voor mensen die het nodig hebben. Daarvoor is een inkomensgrens bepaald. Ga jij de rest van je leven alle salarisverhogingen weigeren om toeslagen te blijven ontvangen :')...?
Nee dat zeker niet. Maar volgens mijn berekening (alles mee genomen) zouden we er met 29 euro overheen gaan. We gaan dan aan 1300 euro subsidie mislopen. Dat vind ik dan wel weer zonde.
pi_173204160
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:02 schreef NoXia het volgende:

[..]

Nog even een kleine kick. Kan ik bijvoorbeeld ook 3 dagen onbetaald verlof opnemen zodat ons inkomen net onder de norm komt? Is het zo simpel?
Kan ook ja :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173227669
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:24 schreef NoXia het volgende:

[..]

Nee dat zeker niet. Maar volgens mijn berekening (alles mee genomen) zouden we er met 29 euro overheen gaan. We gaan dan aan 1300 euro subsidie mislopen. Dat vind ik dan wel weer zonde.
Die 29 zorgt er dus voor dat je die 1300 niet nodig hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173228171
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:24 schreef NoXia het volgende:

[..]

Nee dat zeker niet. Maar volgens mijn berekening (alles mee genomen) zouden we er met 29 euro overheen gaan. We gaan dan aan 1300 euro subsidie mislopen. Dat vind ik dan wel weer zonde.
Gewoon je werkgever vragen of je een paar dagen onbetaald verlof mag opnemen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:49:51 #15
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173235964
voor die 29 euro verschil vang je echt geen 1300 euro mag ik aannemen???
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')