Niet. Stop met trollenquote:
Wat trollen? Was toch aantal maanden geleden al eens sprake van?quote:
Is nooit sprake van geweestquote:Op zondag 30 juli 2017 22:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat trollen? Was toch aantal maanden geleden al eens sprake van?
Binnen drie ronden, aldus de commentator?quote:Op zondag 30 juli 2017 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
Was trouwens geen fout van Renault. Ze kregen een meatball en moesten binnenkomen.
Ik luister naar Franchitti dus ik weet niet wat Hoogterp zegtquote:Op zondag 30 juli 2017 22:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Binnen drie ronden, aldus de commentator?
Nou ja, hij had het over drie ronden die je hebt na het krijgen van de meatball en dat Renault dus prima nog even had kunnen wachtenquote:Op zondag 30 juli 2017 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik luister naar Franchitti dus ik weet niet wat Hoogterp zegt
Maar volgens mij moet je binnenkomen na een meatball dus zou niet geholpen hebben.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, hij had het over drie ronden die je hebt na het krijgen van de meatball en dat Renault dus prima nog even had kunnen wachten
En die met normaal gedrag gisteren sowieso nooit nodig was geweest, misschienquote:Op zondag 30 juli 2017 22:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Buemi fucked door een stop wat niet meer hoefde
Kwam door de spin van Sarrazin. Had niets met gisteren te maken.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En die met normaal gedrag gisteren sowieso nooit nodig was geweest, misschien
Ik kan me zo voorstellen dat Da Costa (die uiteindelijk de schade veroorzaakte) net even wat minder voorzichtig was.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kwam door de spin van Sarrazin. Had niets met gisteren te maken.
twitter:FIAformulaE twitterde op zondag 30-07-2017 om 22:21:34 The defining moment? @afelixdacosta hits @Sebastien_buemi at the first corner #MontrealePrix https://t.co/wxDdP1GPgP reageer retweet
Buemi zal dat vast denken ja.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat Da Costa (die uiteindelijk de schade veroorzaakte) net even wat minder voorzichtig was.
Ik verwacht van wel. De nieuwe teams komen pas in seizoen 6 (2019/2020)quote:
OK, thanks!quote:Op zondag 30 juli 2017 23:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik verwacht van wel. De nieuwe teams komen pas in seizoen 6 (2019/2020)
quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:01 schreef twiFight het volgende:
Frijns vreest voor zijn stoeltje bij Andretti, omdat zij intensiever gaan samenwerken met BMW en Frijns rijdt in de Blancpain klasse voor Audi.
"I might still be here or I might not, but at the moment it doesn't seem like it, let's just put it that way."
quote:
Er is nooit sprake geweest dat Frijns vreest voor zijn eigen stoeltje? Gast, het is een quote uit de mond van Frijns zelf.quote:
Ik denk dat hij bedoelt dat mijn quote ineens niet waar meer blijkt te zijn. Al leek het tot voor kort dat hij daar wel zou blijven. En Andretti zelf wil hem wel houden.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er is nooit sprake geweest dat Frijns vreest voor zijn eigen stoeltje? Gast, het is een quote uit de mond van Frijns zelf.
Zeg, doe eens ff normaal.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er is nooit sprake geweest dat Frijns vreest voor zijn eigen stoeltje? Gast, het is een quote uit de mond van Frijns zelf.
Bron: Racexpress.nlquote:"Auto lijkt een beetje op een Roborace: anders, modern! Niet volgens ideeën van de Formule 1"
Formule E-coureur Lucas di Grassi zegt dat de nieuwe bolide van het kampioenschap er voor het Formule E seizoen 2018/2019 totaal anders uit gaat zien. De nieuwe auto gaat wederom gebouwd worden door Spark, dat tijdens de seizoensfinale in Montreal al enige partners onthulde. De auto gaat mogelijk totaal anders zijn dan het klassieke formule-model.
Spark Formula E
Met name aan de achterkant moet de auto anders gaan worden en in de Formule E gaat naar verwachting ook de Halo introduceren. De verwachting is dat de eerste test met de auto in oktober gaat plaatsvinden, waarna de teams in 2018 een auto beschikbaar krijgen voor testwerk.
“De auto wordt totaal anders, ze gaat er cool uit zien”, vertelt Di Grassi tegen het Engelse Autosport. “De auto kan niet groter worden, het moet dezelfde grootte zijn. Haar structuur moet wat sterker zijn dan wat we nu hebben, zo dat we elkaar meer kunnen raken en we kunnen meer racen. Het ontwerp ziet er goed uit, het heeft niet te veel invloed met de aerodynamica. We hebben niet veel aerodynamica, wie maakt het uit of het een seconde sneller is of langzamer als de auto’s hetzelfde zijn? De aerodynamica moet simpel zijn en niet te veel invloed op het racen hebben en de auto moet efficiënt zijn, sterk en veilig. Als ze komen met zoiets, maar de auto lijkt een beetje op een Roborace: anders, modern, niet volgens de vooropgestelde ideeën van de Formule 1. Dan gaat het een succes zijn.”
De uiteindelijke versie van de 2018/19 auto is naar verwachting afwijkend van de conceptbeelden die eerder dit jaar werden onthuld. Het huidige ontwerp was gebaseerd op de wens om op een F1-bolide te lijken. Zodat het kampioenschap enige link had met de formule auto’s, met een enorme stap die gemaakt werd met het elektrische racen.
De FIA-president Jean Todt heeft beloofd dat de auto een mooie verassing is met de nieuwe veiligheid en technologie van de auto. Di Grassi gelooft niet dat er een reden is om van het open-wiel-ontwerp te laten afwijken.
“Het sluiten van de monocoque, beschermen van de coureurs, maakt het niet openwheel”, aldus de Braziliaan. “Eigenlijk is een gesloten wiel veel meer efficiënt en lijkt de auto meer futuristisch. Voor mij is het belangrijkste punt dat je kunt komen met ontwerpen en concepten komen die niet denkbaar zijn met een verbrandingsmotor. Elk idee. Wat belangrijk is niet om oude ideeën te kopiëren van raceseries. Ik begrijp volledig dat voor de huidige auto ze met iets moesten komen wat een compromis is, maar niet voor de toekomst."
Dat is nog niet zeker, Zürich is er namelijk niet zo blij mee en in de komende weken gaat de gemeenteraad er over discussiëren.quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
Voor het eerst in 60 jaar zal er weer een formule autorace in Zwitserland gehouden gaan worden. Zurich is toegevoegd aan de kalender voor 2017/2018.
Op het moment van posten was er ook geen sprake van. Zeker niet omdat hij niet goed genoeg zou zijn of zo. Hij presteerde beter dan Felix Da Costa en Andretti had al aangegeven graag met hem door te willen, maar uiteindelijk was het BMW die hem niet wilde hebben vanwege zijn activiteiten voor Audi.quote:Op woensdag 15 november 2017 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
OK. Voor welk team rijd hij aankomend seizoen dan ?
Dus die Formule E auto is niet eens sneller dan een cheetah?quote:
Ze zijn de regels omtrent een rode vlag nog even aan het opstellenquote:
Vrij irritant jaquote:
Wat een flauwekulquote:Op zaterdag 2 december 2017 08:59 schreef tja77 het volgende:
Geen accu percentages vanwege de herstart.
Schijnt dat ook de teams geen inzicht hebben daarin.quote:
Hoogterp pakt mijn Twittervraag erbij en op dat moment komt het in beeld, ideaal.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Schijnt dat ook de teams geen inzicht hebben daarin.
Ik heb Engels commentaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoogterp pakt mijn Twittervraag erbij en op dat moment komt het in beeld, ideaal.
Ik las het op twitter. Probleem met het opvangen van de data van de sensoren.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb Engels commentaar.
En die wisten te melden dat door de herstart de data verloren is gegaan.
Nu na de autowissel is het weer op orde.
Under investigationquote:Op zaterdag 2 december 2017 09:05 schreef tja77 het volgende:
Nog geen penalty voor Bird?
Die wisselde toch gewoon op een illegale manier van auto?
Niet teveel in totaal, maar op een bepaald moment gebruikt. Hij gebruikte een fanboost momentje terwijl hij dat niet mag of zo iets.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:18 schreef heywoodu het volgende:
Engel in de problemen, teveel energie gebruikt
Waarom zit er meer energie in zo'n accu dan je mag gebruiken?
Ze mogen hun eigen powertrain bouwen. Batterij is standaard.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:32 schreef VacaLoca het volgende:
Hm jammer, Formule E nog niet echt snel doorontwikkeld.
Ik hoorde dat volgend seizoen er wel 56kwh accus komen, maar worden dat standaard batterijen voor iedereen of mag elke fabrikant z'n eigen accupakket ontwikkelen zonder gekke restricties? Anders is deelname fabrikanten beetje wassen neus en gaat het enkel om sponsoring.
Jammer, had daar ook graag concurrentie gezien, al was het al maar tussen bv Sony en Panasonic.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze mogen hun eigen powertrain bouwen. Batterij is standaard.
Wel grappig, ik heb 2 jaar online geracet tegen Hoogterp. Naja, hij was top en ik was kanonnenvoer...quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoogterp pakt mijn Twittervraag erbij en op dat moment komt het in beeld, ideaal.
Half uurtje. En als je Channel 5 kijkt begon de uitzending sowieso twee uur laterquote:Op zaterdag 2 december 2017 22:25 schreef motorbloempje het volgende:
Maar eens even bijkijken.… al zitten we nu al uren te wachten na die kettingbotsing in lap 2.
Dat is een prima vraagquote:
Opschieten dan, we gaan van startquote:
Wel ideaal, raceauto's waar je uit kunt stappen als je ook maar even in het grind hapt zijn ook te kansloos voor woorden, dan toch liever ditquote:Op zondag 3 december 2017 08:37 schreef sasquatsch het volgende:
Even resetten en ze doen het weer. Lijkt Windows wel
Jammer.quote:Op woensdag 6 december 2017 19:09 schreef sasquatsch het volgende:
Een race in Punta del Este in Uruguay vervangt de gecancelde race in Sao Paulo.
https://www.e-racing.net/(...)-sao-paulo-in-march/
Bron: nu.nlquote:Audi geeft Nyck de Vries de kans om zich te laten zien achter het stuur van een Formule E-auto. De 22-jarige Nederlander doet op zondag 14 januari mee aan de rookietest op het circuit van het Marokkaanse Marrakech.
Daags na de ePrix van Marrakech stapt De Vries, die deel uitmaakt van het talentenprogramma van McLaren, achter het stuur van Audi.
De Vries debuteerde afgelopen seizoen in de Formule 2 en rijdt met ingang van volgend jaar voor het kampioensteam Prema Racing. Bovendien mocht hij namens Audi al eens aan een DTM-test deelnemen.
Audi wil de jonge Fries nu dus ook aan het werk zien in een elektrische wagen. De Vries wordt net als de Zwitser Nico Müller bijgestaan door de regerend Formule E-kampioen Lucas di Grassi, meldt Audi op de website.
Unieke kans
Volgens teambaas Allan McNish is de test halverwege het seizoen een "unieke kans" voor zowel de coureurs als Audi. "Nyck en Nico zullen een aantal testkilometers rijden in de FE04, zodat zij een goed beeld krijgen van de auto en wat de Formule E bijzonder maakt."
"We houden de loopbaan van Nyck al jaren nauwlettend in de gaten. Net als Nico gaat hij het met zijn ervaring vast goed doen", verwacht McNish.
De Vries sloot zijn eerste jaar in de Formule 2 af als zevende. Hij begon het seizoen bij Rapax, waarvoor hij de Grand Prix van Monaco won, en stapte halverwege over naar Racing Engineering.
quote:The Montreal double-header that was due to be the 2017/18 Formula E season finale will be cancelled as the city is no longer willing to host the race as planned.
Montreal joined the electric single-seater series' schedule for the 2016/17 campaign with a double-header at the end of July.
It was due to host the final round again next summer, but this was thrown into doubt when Montreal elected a new mayor, Valerie Plante.
She initially wanted the race moved from the centre of the city but not cancelled entirely, and a meeting between the series and the mayor took place last week to try and resolve the issue.
Autosport understands the series had expected to have until the start of 2018 at the earliest to evaluate satisfactory alternatives, but Plante revealed in a press conference on Monday afternoon local time that the government wished to cancel the race with immediate effect.
An FE spokesperson said in a statement to Autosport: "We are very surprised and disappointed by the unilateral decision and announcement of the Mayor of Montreal.
"This is a clear case of a new mayor undoing what the previous mayor [Dennis Coderre] did.
"Whilst there is a contract in place, we will not make further comments at this point as this is now in the hands of our Canadian legal counsel."
It is understood the promoter - 'Montreal, c'est electrique', a not-for-profit organisation formed by the local authority to run the event - is yet to pay FE for the 2017 edition and has 6.2million Canadian dollars in unpaid bills.
The event was backed by the state-owned utilities company Hydro-Quebec and attracted no private sponsorship, something Plante said the city could not afford to repeat again.
Alternatives to Montreal's downtown locations had been mooted, including racing on an adapted version of the Circuit Gilles Villeneuve Formula 1 track. This is not viable because of renovation work being conducted over the summer.
Series CEO Alejandro Agag told Autosport in Hong Kong earlier this month that racing in another Canadian city was not out of the question, but with only seven months before the planned finale it leaves the series with little time to source and execute a replacement.
If an alternative event cannot be found, the 2017/18 season would end with the second New York double-header in Brooklyn on July 16-17.
Another planned 2017/18 race, in Sao Paulo, has already been replaced by Punta del Este because of problems encountered by the local authority, but the series and the city mutually agreed to postpone it to the 2018/19 season instead of scrapping it completely.
Echte doorzetter.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
Neel Jani houdt na één race de Formule E al voor gezien bij Dragon Racing na teleurstellende resultaten. José Maria 'Pechito' Lopez, die afgelopen seizoen voor DS Virgin uitkwam, lijkt de voornaamste kandidaat om hem te vervangen.
En is alweer teruggedraaidquote:Op donderdag 11 januari 2018 20:01 schreef sasquatsch het volgende:
De Formule E schrapt per direct de minimum pitstoptijd. DI Grassi en Bird zijn er niet blij mee.
https://nl.motorsport.com(...)ijd-pitstops-994781/
lijkt de FIA wel.....quote:
Jammer dat er geen shield is.quote:
Ze moeten toch wat? Het ding is zo ontzettend traag dat er anders gewoon geen downforce gegenereerd wordt .quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:40 schreef TagForce het volgende:
Dit is toch geen open wheel meer?
Wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht.
Het is dat de regels het tegenwoordig verbieden, anders zou de F1 ook niet meer open wheel zijn. De wielkappen zijn aerodynamisch gezien beter.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:40 schreef TagForce het volgende:
Dit is toch geen open wheel meer?
Wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht.
Niet de tweede auto in gestapt? Gaat wel van 99 naar 98 procentquote:
Blijkbaar wel, maar heeft weinig zin. Punten kan hij niet meer halen en zelfs uitrijden is een probleem.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet de tweede auto in gestapt? Gaat wel van 99 naar 98 procent
JEV had geen radio meer en dacht dat hij nog een ronde moest en was dus energie aan het sparen. Daarom leek Lotterer een stuk sneller.quote:Op maandag 5 februari 2018 03:01 schreef twiFight het volgende:
Uiteindelijk een spannende race. Ik hoopte dat Lotterer JEV nog voorbij zou komen, hij was duidelijk sneller (alhoewel jev nog wel wat energie over had). Ik denk dat DiGrassi een fles whisky open getrokken heeft en vast aan volgend jaar denkt
quote:Op zaterdag 17 maart 2018 19:54 schreef sasquatsch het volgende:
Kwebbelkop is ook aanwezig. Blijkbaar een bekende Nederlandse Youtuber. Heb nog nooit van hem gehoord
Klinkt echt superinteressant.quote:Kwebbelkop is vooral bekend van Engelstalige video's op YouTube waarbij hij een videospel speelt, en er commentaar op levert.
Absoluut. Nog erger dan een automatische caution na een stage.quote:
Hij raakte dus wel de muurquote:
Dat was een andere move, die ik bedoelde werd een half minuutje later al herhaald en daar raakte hij de muur nog nietquote:
nu ga je wel heel verquote:Op zaterdag 17 maart 2018 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Absoluut. Nog erger dan een automatische caution na een stage.
Hopen op een safetycar en erg langzaam rijden.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 20:27 schreef franklop het volgende:
Dan heb je nu dus nog maar 83% met nog 20 rondjes te gaan. Dan ga je het toch gewoon niet redden zonder nog een wissel?
Ja ok, maar normaal gesproken dus compleet kansloos voor iets, want je kunt je niet eens een snelle ronde voor extra punt permitteren.quote:Op zaterdag 17 maart 2018 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hopen op een safetycar en erg langzaam rijden.
En al kon je dat wel, je moet in de punten eindigen om dat bonuspunt te kunnen innenquote:Op zaterdag 17 maart 2018 20:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja ok, maar normaal gesproken dus compleet kansloos voor iets, want je kunt je niet eens een snelle ronde voor extra punt permitteren.
Hij blijft op P6. Hij heeft 10 plekken gridstraf voor de volgende race gekregen.quote:Op zondag 29 april 2018 22:27 schreef twiFight het volgende:
Prachtig resultaat voor Vergne in Parijs natuurlijk.
Ik meen wel te zien dat Lotterer blokkeert op het moment dat hij langzaam gaat omdat hij geen energie meer heeft. In de resultaten staat hij nog wel op P6. In de interviews geeft hij aan dat hij "didn't know where to go".
twitter:MassaFelipe19 twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 17:04:11 Hey guys i’m very happy to announce that today i am starting a new phase in my career, i Just Sign with @VenturiGP team to race next season @FIAFormulaE It is a very special day for me and i would like to share with all of you who always have been supporting me. #ABBFormulaE https://t.co/tIcjn5yQ6m reageer retweet
Venturi moest sowieso op zoek naar nieuwe coureurs voor volgend seizoen omdat ik verwacht dat de beide Mercedes coureurs die er nu rijden (Mortara en Engel) volgend jaar gaan instappen bij HWA.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:16 schreef ChatGirl het volgende:
Felipe Massa rijdt volgend jaar voor Venturitwitter:MassaFelipe19 twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 17:04:11 Hey guys i’m very happy to announce that today i am starting a new phase in my career, i Just Sign with @VenturiGP team to race next season @FIAFormulaE It is a very special day for me and i would like to share with all of you who always have been supporting me. #ABBFormulaE https://t.co/tIcjn5yQ6m reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |