ESF1Gamer | zondag 30 juli 2017 @ 17:22 |
Na een weekend rust maakt de Formule 1 zich op voor de laatste race tot aan de zomerstop. Op de laatste zondag van deze maand zal de Grote Prijs van Hongarije worden verreden, waarna we een maand moeten wachten tot het spektakel in het laatste weekend van Augustus weer verder gaat in België. Sinds de afgelopen race in Engeland is de strijd in het wereldkampioenschap ongekend spannend. De voorsprong van Sebastian Vettel op Lewis Hamilton is geslonken tot slechts één miserabel puntje. De race in Hongarije zal zoals gebruikelijk worden verreden op de 4.381 kilometer lange Hungaroring. Het circuit ligt dichtbij Mogyoród, een bescheiden plaats in de buurt van Boedapest. Ondanks het gegeven dat de korte en bochtige baan nooit erg populair is geweest onder racefans, is het zo langzamerhand wel één van de langst dienende circuits op de kalender aan het worden. Sinds de eerste uitvoering in 1986 heeft het Hongaarse circuit geen jaargang overgeslagen en komende zondag zal daarom de 32e editie worden verreden. De impopulariteit komt voor het grootste deel voort uit het feit dat brute inhaalacties een zeldzaamheid zijn op de trage baan. Veel krappe bochten en een relatief kort recht stuk nodigen uit tot een optocht. Flink wat edities lieten dan ook een saai raceverloop zien. En de extra brede banden van dit jaar lijken een voortzetting van de optochten in het vooruitzicht te hebben. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Hungaroring
| |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 17:25 |
Op zich heeft Makkie wel een goede vraag gesteld. Valt Bottas iets te verwijten? Ik heb het niet goed gezien. | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 17:26 |
Beetje flauw om Ricciardo nu ineens zo af te branden. Kan me voorstellen dat hij direct na het incident goed over de zeik was, wie zou dat niet zijn. En dat interview kwam ook te snel. Maar na een paar uur, ook als hij de beelden heeft gezien zal het allemaal best weer gerelativeerd en bezonken zijn. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 17:26 |
Bottas is heilig he, Spanje beukt hij er 2 af; np. In Baku verneukt hij Kimi's race; np. | |
Marcoss | zondag 30 juli 2017 @ 17:26 |
Bij dat interview had hij de beelden al gezien he | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 17:27 |
Wat is er in voorgaande races eigenlijk gebeurd tussen Hulkenberg en Magnussen? Hier is denk ik wel iets meer aan vooraf gegaan, niet? | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 17:27 |
Ja daar had hij het met Jack over, maar dat was wel heel snel er na. Je weet wel wat ik bedoel denk ik he. Goed bekeken. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 17:28 |
Ons Max kon het niet eens opbrengen om voor de camera te verschijnen na een enorme teleurstelling | |
BadderHaring | zondag 30 juli 2017 @ 17:30 |
Laatste stukje gemist. Hoe kwam Bottas nou eigenlijk Hamilton nog voorbij? Lijkt me niet handig voor het WK? | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 17:30 |
Na de 3e keer uitvallen? iig heeft hij geleerd van Alonso, meteen de interviews doen en standaard riedeltje afwerken... iig boeit dit seizoen hem nog weinig heb ik het idee | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:31 |
Dat was niet na 1 teleurstelling.. | |
marcodej | zondag 30 juli 2017 @ 17:31 |
Hamilton wachtte op Bottas en liet hem volgens afspraak in de laatste bocht passeren. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:31 |
Team order ivm eerdere afspraak | |
Tarado | zondag 30 juli 2017 @ 17:31 |
hij liet hem voorbij, wel opvallend inderdaad | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 17:32 |
Ik vond dat een heel domme strategie.. ik bedoel HAM staat 2e... 3 punten vergooid. Ik gun het Bottas wel maar handig vond ik het zeker niet | |
BadderHaring | zondag 30 juli 2017 @ 17:32 |
Ik dacht juist dat Bottas hem eerder voorbij liet ivm teamorders? | |
marcodej | zondag 30 juli 2017 @ 17:32 |
Hamilton zou zijn plek weer teruggeven als bleek dat hij niet voorbij Raikkonen kon komen. | |
BadderHaring | zondag 30 juli 2017 @ 17:33 |
Tering dom. Als je dan met teamorders werkt, doe het dan zodat je er iets mee opschiet. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:33 |
Niks opvallends aan, was afgesproken. Enige opvallende is dat HAM het daadwerkelijk deed. | |
Caland | zondag 30 juli 2017 @ 17:34 |
Hij had veel meer pace dan Bottas, logisch dat ze hem een kans gaven | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:35 |
Met de afspraak dat hij zijn positie terug zou krijgen als HAM niet voorbij RAI kwam. In 5 ronden. En toen nog eens 5 ronden. Op het allerlaatste moment krijg hij uiteindelijk zijn plek terug.. | |
BadderHaring | zondag 30 juli 2017 @ 17:35 |
Ja, dat stuk snap ik prima. Maar dat Bottas hem dan weer voorbij mag in de laatste meters is onhandig en dom. | |
Tarado | zondag 30 juli 2017 @ 17:35 |
dus toch opvallend | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:36 |
RAI had veel meer pace dan VET, maar mooi dat hij er niet voorbij mocht.. | |
#ANONIEM | zondag 30 juli 2017 @ 17:36 |
lol was dit naar Max gericht of het publiek? | |
Tarado | zondag 30 juli 2017 @ 17:36 |
kunnen dure punten worden | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:36 |
Op een andere manier | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 17:37 |
Max | |
Caland | zondag 30 juli 2017 @ 17:38 |
Ja nouja op dit circuit had Bottas ook gewoon lekker kunnen verdedigen dan was Hamilton met een betere pace er ook niet langs gekomen Vond het wel chique van hem | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:38 |
Was weloverwogen volgens Wolf. Wetend dat het dure punten kunnen zijn. Beide rijders kunnen nog strijden voor het kampioenschap, maar vonden het eerlijk plek terug te geven aan BOT als HAM RAI niet kon verschalken. BOT zat immers voor HAM en inhalen is erg lastig daar. Zouden het een volgende keer weer zo doen. Eerlijk naar beide coureurs volgens Wolf. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 17:42 |
Tot straks blijkt dat Lewis 3 punten te kort komt aan het eind | |
Tarado | zondag 30 juli 2017 @ 17:43 |
het komt wel sympathieker over dan bij Ferrari | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 17:43 |
Ben wel benieuwd hoe die bocht was verlopen als Max geen blokkade had gehad. Denk hetzelfde, maar dan was het "hij deed het per ongeluk" riedeltje wat je nu veel hoort en leest een stuk lastiger geweest. | |
VacaLoca | zondag 30 juli 2017 @ 17:43 |
Over sore loser gesproken: https://mobile.twitter.co(...)s/891664137138434048 Beetje kansloos om je middelvinger op te gaan steken naar je teamgenoot Edit: spuit 11 | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 17:44 |
Dan had hij ze zonder deze afspraak nog niet gehad, want dan was Hamilton Bottas in eerste instantie niet voorbij gekomen. Dan was dit nooit aan de orde geweest. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:44 |
Dat weten ze zei Wolf, kan idd het kampioenschap kosten. Maar zo vonden ze het het eerlijkst en zo zouden ze het weer doen. Sky hamerde daar ook nogal op, maar Toto gaf geen krimp. Overigens zei Lauda eerder hetzelfde: meest eerlijk voor beide coureurs. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:45 |
Idd. Daar was Kimi duidelijk sneller (en uitte dat meermaals verbaal), maar hij mocht er niet langs. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 17:46 |
Nee dit is dit seizoen ook niet de eerste van Ricciardo. Dat is precies wat ik bedoel.... teleurgesteld zijn mag. Sterker nog... het moet | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:47 |
Jij denkt dat Max RIC er mer opzet afkegelde? Hij deed elke damagecontrol die hij kon doen (stuur stond helemaal naar links), maar na een block ben je passagier.. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:49 |
Je teamgenoot onterecht affikken echter niet. Teleurgesteld: ja, boos: ja, daar uiting aan geven: ja, afikken: nee. Maar hij komt er mee weg ivm normaal goedlachs, grappig en aardig. En RIC heeft geen 5 teleurstellingen op rij gehad. | |
Caland | zondag 30 juli 2017 @ 17:49 |
Dan ga je er toch gewoon langs, hele andere situatie | |
Yashaaaaa | zondag 30 juli 2017 @ 17:50 |
Ben nu pas aan t kijken, ronde 4 nu, dus nog niks gelezen maar gvd Max Arme Ricciardo | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:51 |
Op de Hungaroring? En als het van je team niet mag? Zo "gewoon" zou dat niet zijn.. | |
Weltschmerz | zondag 30 juli 2017 @ 17:51 |
Je kunt ook je vermogen om als team te opereren kapot maken, dat kan nog veel duurder zijn. Ja? Moet Raikkonen de overwinning in de schoot geworpen krijgen door mechanische pech van Vettel? Raikkonen is ook niet zo'n goed verliezen, die wilde na de race nog wel even melden dat hij een foutje maakte in de quali. Maar hij rijdt het hele weekend 3-5 tienden achter Vettel aan en toen diens stuur nog redelijk goed was cruisede hij 3 tienden per rondje bij hem weg. Laten we niet doen alsof Raikkonen de overwinning toekwam vanwegen zijn stuurmanskunsten. [ Bericht 46% gewijzigd door Weltschmerz op 30-07-2017 17:57:48 ] | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 17:52 |
Tenzij je HAM heet.... | |
Caland | zondag 30 juli 2017 @ 17:53 |
Precies, het was sowieso niet gebeurd en een beetje coureur heeft in zo'n geval schijt aan teamorders. Gaat toch om racen. | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 17:53 |
Eens | |
Tarado | zondag 30 juli 2017 @ 17:53 |
met de achterstand die Bottas had had ik het niet zo raar gevonden als hij die plek niet had terug gekregen zeker met het oog op het kampioenschap | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 17:55 |
Gezien Max' eerdere uitspraken valt zeker niet uit te sluiten dat hij die bocht bewust te hard in ging. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik sluit het ook niet uit (wat velen wel lijken te doen). Ondanks dat Ricciardo zijn uitspraken in de emotie heeft gedaan, komt het wel ergens vandaan. Hij baseert die uitspraken niet alleen op dit incident, lijkt mij. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 17:55 |
Nee dat mag niet en hij weet dat... het was niet express en biedt gewoon netjes zijn excuus aan. Zoals het hoort. Klaar. Dus 3 teleurstellingen tellen niet en 5 wel? Teleurgesteld is toch teleurgesteld? Zeker buiten je schuld of je nou Daniël heet of Max | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:55 |
Herinner me nog een flinke ophef toen Max schijt had aan teamorders. Al ging het team (en Marko) uiteindelijk achter Max staan. Met het negeren van teamorders kom je niet zomaar weg normaliter. Hooguit als het om het kampioenschap gaat ofzo (vorig jaar HAM in de laatste race). | |
marcodej | zondag 30 juli 2017 @ 17:55 |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 17:56 |
Max was gefrustreerd omdat hij in bocht 1 hard moest remmen vanwege Kimi en daarna van de baan werd gereden door Bottas... | |
Tinos85 | zondag 30 juli 2017 @ 17:56 |
Ja bewust RIC eraf kegelen met een groot risico dat hij zelf ook z'n ophanging afbreekt... | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 17:59 |
Kom nou toch.. En ja, die komen zeker ergens vandaan: frustratie dat Max al zowat het hele seizoen sneller is in de race, en hem dik verslaat in de Q's. Als broekie van 19, in zijn 1e volledige seizoen in de RBR. Hij ziet zijn kansen slinken zelf nog WDC te worden met RBR (ook gezien de uitspraken van Mateschitz) en hij was vorig jaar zomer al gefrusteerd dat hij nog geen WDC was.. | |
franske19 | zondag 30 juli 2017 @ 18:00 |
Ricciardo gedroeg zich als een klein kind. Volgende keer misschien eerst eens diep ademhalen voordat je een interview geeft. Max is dit seizoen twee keer eerder van de baan gekegeld en heeft niet zo lopen janken. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 18:00 |
Heeft Max al zijn excuses aangeboden over dat hij zei dat Ricciardo rondreed als een omaatje? Ik zou mijn F1-skills liever onvolwassen dan bejaard laten noemen | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:00 |
neen, plank mis | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:02 |
Dat heeft hij nooit gezegd. Dat ging over hemzelf, niet over RIC. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:02 |
Echt wel.. max heeft gejankt.. heb je gemist dan denk ik. Terecht gejankt trouwens | |
MAJESTICS | zondag 30 juli 2017 @ 18:02 |
Deze volg ik niet helemaal. Wat is nu precies het belang van de hoofdregel in dit incident? Je benoemt de race-afstand, maar het gebeurt vaak genoeg dat iemand de bocht afsnijdt door een foutje of incident. Alonso heeft vandaag ook de chicane afgesneden toen hij klem zat achter Sainz. Dan legt hij dus ook niet de gehele race-afstand af. Ik zie het belang van die regel in dit incident niet zo. Correct, maar hier niet van toepassing. Hamilton hinderde Raikkonen niet bij het opkomen van de baan. Correct, maar hierin zat toentertijd dus een grijs gebied. Tegenwoordig is het duidelijk: je mag geen voordeel behalen en een eventuele positiewinst moet worden teruggegeven; daarna dien je minimaal één bocht te wachten voor je een nieuwe aanval plaatst. Tot en met Spa 2008 was deze verduidelijking er nog niet. De reden dat ik het een controversiële beslissing noem, is vanwege een aantal redenen: 1. Hamilton gaf de positie terug aan Raikkonen, maar er werd bepaald dat hij voordeel heeft behaald uit het missen van de chicane. Echter, "voordeel behalen" is een vage term waaraan meerdere interpretaties kunnen worden gegeven. McLaren leverde telemetriegegevens, waaruit bleek dat Hamilton na het teruggeven van de positie ook minder snel over start/finish kwam. Uiteraard bleek dat de FIA een andere interpretatie had van "voordeel behalen", maar dit was grijs gebied; 2. McLaren heeft bewijs geleverd dat tot tweemaal toe door race director Charlie Whiting is geadviseerd dat het teruggeven van de positie door Hamilton aan Raikkonen volgens de regels is uitgevoerd. Laten we het eens omdraaien. Ferrari kreeg met hun kampioenschapskandidaat de overwinning in Spa 2008 in hun schoot geworpen, terwijl de combinatie FIA/Ferrari al een tijdje de schijn tegen had. Vettel werd licht bestraft na het inrijden op Hamilton in Baku, wederom in het voordeel van Ferrari (voor de duidelijkheid: ik neem hier geen standpunt in over het vraagstuk of Vettel wel/niet juist is bestraft). Er wordt een heleboel kabaal gemaakt als het de schijn heeft dat Ferrari wordt gematst. Het is maar hoe je het bekijkt. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 18:02 |
Hoe dan ook heeft Max dit soort insinuaties over zichzelf afgeroepen door nogal dom te roepen dat hij liever anderen van de baan kegelt dan ze erlangs te laten. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 18:02 |
Wat zei hij toen volgens jou? | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:03 |
Nee, dat heeft hij niet. Context.... | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:04 |
"I'm driving like a grandma" | |
Weltschmerz | zondag 30 juli 2017 @ 18:06 |
Ik wel, aangezien die belofte aan Bottas was gedaan, ook door Hamilton in feite. Je kunt ook Bottas gewoon een teamorder geven omdat Hamilton WK moet worden zoals ze eerder dit seizoen wel hebben gedaan. Maar Mercedes wil twee coureurs die om de titel strijden. Enerzijds is dat zo gegroeid omdat ze zo extreem superieur waren voorgaande jaren, anderzijds is het misschien ook omdat Bottas gemotiveerd willen houden om Vettel op afstand te houden of zelfs omdat ze Hamilton ook niet helemaal vertrouwen als kopman. Bij Ferrari spelen dat soort dingen helemaal niet omdat de werkelijke verhoudingen tussen de coureurs daar anders liggen, zoveel qua punten als qua snelheid. Dat is een voordeel tov Mercedes, maar dat wil niet zeggen dat Mercedes dat voordeel ook zomaar heeft, het is niet alleen een kwestie van ervoor kiezen. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:07 |
hij heeft helemaal niet gekegeld... of denk je dat Max bewust op de radiator heeft gemikt? Het was dan wel een strike maar niet ingecalculeerd. | |
franske19 | zondag 30 juli 2017 @ 18:08 |
Hij heeft niet lopen janken dat andere rijders amateurs zijn, slechte verliezers zijn en zich als een man moeten gedragen en hun excuses moeten aanbieden. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:10 |
Je bent nogal stil ineens... | |
VacaLoca | zondag 30 juli 2017 @ 18:11 |
Monaco vorig jaar bleef ie ook oneindig over janken, terecht wel ergens maar om dat wekenlang nog te doen en steeds openbaar je team in twijfel te trekken.. Kan nogal slecht met tegenslag omgaan | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:12 |
Hij heeft gejankt dat RB de zaken niet in orde heeft.. amateurs... valse beloften etc | |
VacaLoca | zondag 30 juli 2017 @ 18:13 |
Over Monaco vorig jaar gesproken.. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:13 |
Bron? | |
opgebaarde | zondag 30 juli 2017 @ 18:14 |
Nou ehh wat Max vandaag overkwam, blokkeren en een ander van de baan beuken omdat voorkomen moest worden dat een plek verloren zou worden. Zou dat een Raikonnen of Ricciardo ook zijn gebeurd of hadden zij hun verlies wel geaccepteerd? [ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 30-07-2017 18:32:20 ] | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 18:15 |
Maar wat heeft er behalve het incident van vandaag nou allemaal gespeeld tussen Hulkenberg en Magnussen? | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 18:15 |
Weten al wat Sjak uit Canada van Max zijn actie vindt? | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:17 |
Check de peptalk video's maar. Iig duidelijk zijn teleurstelling lopen uit over het team. Wat ik nog steeds menselijk vind. Je mag enorm balen als het tegenzit. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:17 |
Wie boeit het wat Villeneuve er van vindt? | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:17 |
Over zijn pech of over het team? | |
Evenstar | zondag 30 juli 2017 @ 18:18 |
Villeneuve zelf en Max trolls | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:18 |
Beide | |
VacaLoca | zondag 30 juli 2017 @ 18:19 |
Achja kan iig deze compilatie geüpdate worden: | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 18:19 |
Ik heb zin om te lachen. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:20 |
Hebben elkaar vaker in de weg gezeten kennelijk. Maar Hulk is goed pissed iig https://www.f1today.net/n(...)-met-kevin-magnussen | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:21 |
Moet zeggen dat ik zelden Peptalk kijk, maar ik vind het niks voor Max om het team af te vallen. Heb je wellicht een concreet voorberld? | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 18:25 |
| |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:27 |
Nee ik zit mobiel en niet op wifi. Maar heb je dan niets meekregen de afgelopen 6 weken in de media over zijn teleurstelling? Eigenlijk al sinds de testen in Barcalona waar bleek dat ze enorm achterliepen op de rooien en de grijzen. Daarnaast ook nog eens de pech van het uitvallen wegens motorproblemen, remissues,powerlosses en vermogen. | |
BadderHaring | zondag 30 juli 2017 @ 18:28 |
Dit is toch niet 'je team afvallen'. Dit is gewoon terechte zorg uitspreken en meer over Renault dan over RBR. | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 18:29 |
Staat ook een vraagteken voor. Meer van zou ze dit bedoelen? | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:35 |
Ik hoor kritiek op Renault en updates die niet komen en wel beloofd waren (door Renault). Niet op RBR. Al lijkt Van Gelder het wel op te vatten als kritiek op RBR. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juli 2017 @ 18:36 |
Jawel, maar dat is kritiek op Renault. Niet zo zeer op RBR. Heeft ook wel zorgen uitgesproken richting RBR, en dat het beter moet. Maar kwam niet in de buurt van "je team afvallen". | |
eight | zondag 30 juli 2017 @ 18:40 |
Hij had gewoon nooit in die situatie moeten komen. Hij wordt ingehaald en wilt meteen die plek weer terugwinnen en daardoor neemt hij teveel risico. Zeker als het je teamgenoot betreft. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 18:47 |
Ik reageerde op janken.. niet op afvallen. Teleurstelling is moeilijk te verbergen denk ik en zo is boos. Ik vind dat Ric terecht boos mag zijn in eerste instantie maar dat hem ook de tijd moeten geven om te kalmeren. Net als Max. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 18:52 |
En wat was het punt dat Max daarmee wilde maken? Was het denk je bedoeld als zelfkritiek? | |
bedachtzaam | zondag 30 juli 2017 @ 18:58 |
Natuurlijk had Max minder risico moeten nemen met zijn teammaat naast zich, hij geeft aan dat hij fout zat en excuseert zich daarvoor. De reactie van Daniel is wat mij betreft buiten alle proporties, komt hier soms de frustratie in een keer naar buiten over het feit dat Max geregeld sneller is? Ja, er is misschien een potentieel podium voor een van hen of misschien wel allebei in rook op gegaan, leuk voor nu maar over het hele seizoen gezien valt er weinig meer te winnen na alle problemen en uitvalbeurten. Ferrari en Mercedes gaan ze echt niet meer inhalen en ze zijn veilig het derde team. De straf vond ik overigens ook zwaar onterecht, het is een race incident en geen opzet. Als Max zijnde zou ik me nog eens achter de oren krabben, als je teamgenoot zich zo over je uit laat, is die goede relatie misschien toch niet zo goed als gedacht. | |
Fir3fly | zondag 30 juli 2017 @ 19:04 |
Wat een wijsheid altijd van die random trolls . | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 30 juli 2017 @ 19:12 |
Welke uitspraken? Eigenlijk zeg je het dus wel. Aan de hand van hoe hij zich op de baan gedraagt, sluit ik het wel uit. Punt. | |
VEM2012 | zondag 30 juli 2017 @ 19:12 |
De reactie van Ricciardo is heel begrijpelijk. Max rijdt altijd op het randje en tussen teamgenoten is dat not done. En bovendien was er voorafgaand aan de race nog over gesproken. Max heeft hem de wedstrijd uit gereden terwijl RBR 3e en 4e had kunnen worden, met als gevolg alleen een 5e plek. Om dan te gaan zeuren dat zijn teamgenoot boos is, vind ik zachtjes gezegd bizar. | |
daNpy | zondag 30 juli 2017 @ 19:14 |
3e en 4e? Dat denk ik niet. | |
Caland | zondag 30 juli 2017 @ 19:15 |
Zijn er dan serieus mensen die daarin geloven? Allemaal voor de buhne | |
BadderHaring | zondag 30 juli 2017 @ 19:15 |
Had best gekund, geen zekerheid natuurlijk. | |
daNpy | zondag 30 juli 2017 @ 19:16 |
Ja 1e en 2e kan ook. Maar voor nu is het 1x 5e. | |
beantherio | zondag 30 juli 2017 @ 19:17 |
"boos zijn" is nog iets anders dan allerlei persoonlijke verwijten te maken of iemand belachelijk gaan maken vanwege diens leeftijd. Dat je boos bent is natuurlijk geen vrijbrief om je te buiten te gaan. En dat is wat Ricciardo gedaan heeft. | |
Weltschmerz | zondag 30 juli 2017 @ 19:17 |
Ik noem die hoofdregel om aan te geven dat een specifieke regel een onderdeel is van een groter geheel van regels, en dat regels geacht mogen worden een harmonieus geheel met elkaar te vormen. Daarom moet je bij het interpreteren van een specifieke regel de bovenliggende algemene regels betrekken. De regel van geen voordeel trekken zie ik dus ook als gunst naar de coureur die niet binnen de baan weet te blijven, het is een beperking van diens tijdverlies mits hij het netjes doet. Positie teruggeven is dan weer een specifiekere regel over te zorgen dat je sowieso niet het minste voordeel trekt van buiten de baan gaan. Dus als je de chicane mist hoef je niet vol in de ankers en volledig tot stilstand te komen hoewel je buiten de baan bent gegaan, maar kun je ook gewoon door en dan opzij gaan en weer achteraan sluiten. Ik heb de regels niet bij de hand hoor en ik weet ze ook niet uit mijn hoofd. Maar vaak zie je dan dat zo'n regel van geen voordeel trekken wordt gereduceerd tot de ander voor laten gaan. Dat dekt het ook volledig bij die chicane in Monaco, maar niet noodzakelijkerwijs in deze situatie. De regel wordt verduidelijkt na een controverse, dat gebeurt wel vaker maar dat wil niet zeggen dat de interpretatie van de regel niet al eenduidig was. Ik dacht meteen 'dit mag niet zo'. Dat laatste is dan een beetje raar aangezien die regel nog niet zo specifiek was verduidelijkt. Nadien heeft Charlie Whiting nog wel vaker de kant van Hamilton gekozen als ik mij niet vergis, maar ik weet ook niet precies wat zijn rol in deze is, is het nou zijn beslissing of de stewards beslissing? Mijn interpretatie zou zijn dat hij voordeel trekt door snelheid mee te nemen ipv achteraan te sluiten en de positie niet helemaal teruggeeft. Maar de Britten maken meer kabaal dan wie dan ook in de F1, daar komt echt niks bij in de buurt al is alleen maar omdat de Engelse media vanwege de taal een wereldbereik hebben en de F1 wereld voor het overgrote deel Brits is. Er mag dan wellicht een objectieve aanleiding zijn, controverse wordt gemaakt, of niet gemaakt. Ook dat soort schijn wordt gecreeerd. Nee, nou draai je het om. Het idee dat Vettel licht bestraft werd komt omdat er zoveel kabaal werd gemaakt, o.a. meteen door Hamilton, die zat schaamteloos te zeuren om een veel groter puntenvoordeel. Het was de allerzwaarste reguliere straf voor iets wat geen invloed had op het wedstrijdverloop en ook niet kon hebben. Hamilton figureerde alleen maar in het incident waar hij verder geen enkele hinder van ondervond, en kreeg een groot puntenvoordeel in de schoot geworpen. Het was gezien de aard van de actie en de mogelijke gevolgen, geen, voordehandliggender om het na de race af te doen met punten op Vettels licentie of zo. En dan mocht Hamilton ook niet klagen dat zijn rijgedrag niet werd getoetst aan erratic driving en unnecessarily slow. Precies, maar probeer het nou eens te bekijken zonder het kabaal dat wordt gemaakt. Dat kabaal leidde enerzijds tot die merkwaardige tweede bestraffingsronde, en toen daar weinig concreets uitkwam weer tot het idee dat hij er makkelijk vanaf kwam. Toen Hamilton vorig jaar het gras opstuurde, de controle verloor en Rosberg van achteren van de baan kegelde, werd er ook ontzettend veel kabaal gemaakt over het feit dat Rosberg in de verkeerde setting zat en daardoor even traag was. Maar dat verklaarde slechts waarom Hamilton uberhaupt aanleiding zag een inhaalactie te proberen, niet waarom hij die doorzette op het gras. | |
Geralt | zondag 30 juli 2017 @ 19:18 |
Lees ik het nou goed en hebben we het over een incident van jaren geleden op Spa? WTF, ik ga mijn oogarts direct opbellen, want het is inmiddels wel duidelijk dat die operatie een complete failure is gebleken what the hell?! | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 19:21 |
Max op instagram https://www.instagram.com(...)maxverstappen1&hl=nl | |
VEM2012 | zondag 30 juli 2017 @ 19:22 |
Ik wel. Helaas zullen we het nooit weten. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 19:22 |
| |
VEM2012 | zondag 30 juli 2017 @ 19:23 |
Ik vind dat hij niets verkeerds zei. Het was ook gewoon oliedom van Max. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 30 juli 2017 @ 19:27 |
In zijn interview met die suffe pitreporter (vergeet zijn naam steeds) was hij heel gematigd. Heb geen gekke dingen gehoord. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 30 juli 2017 @ 19:28 |
| |
bedachtzaam | zondag 30 juli 2017 @ 19:30 |
Nee, dat is niet begrijpelijk en toont de onvolwassenheid van Daniel. Beide rijden op het randje, ook als teamgenoten onder elkaar zoals vorig jaar in Maleisië bijvoorbeeld. Max blokkeert zijn wiel waardoor alle grip ook gelijk weg is en de auto over de voorwielen glijdt, op dat moment is hij gewoon passagier en kan niets meer doen om contact te voorkomen. Geen opzet, gewoon een race incident. Dat Daniel dan teleurgesteld is, is begrijpelijk, niet dat hij zo boos is en zich op zo een manier uit laat over Max. | |
ender_xenocide | zondag 30 juli 2017 @ 19:37 |
Als het "gewoon" een race incident was geweest. Had Verstappen geen straf gekregen. Hij was gewoon te laat met remmen. Daardoor blokkeerde zijn wiel en had hij niet genoeg controle meer over de auto. Ricciardo heeft in mijn ogen niets teveel gezegd. En Verstappen heeft netjes zijn excuses aangeboden. Nu gewoon weer kop vooruit en doorgaan. | |
motorbloempje | zondag 30 juli 2017 @ 19:38 |
Nou, hij heeft ook sorry gezegd op twitter. Zand erover, penalties gehad en uitgezeten, klaar. Op naar het volgende schijtlollige filmpje van RIC en VER. | |
bedachtzaam | zondag 30 juli 2017 @ 19:39 |
Die straf was ook zwaar onterecht en overtrokken. Zeker als je je bedenkt dat Bottas al enkele keren iemand van de baan gereden heeft zonder gevolgen. | |
Floriz87 | zondag 30 juli 2017 @ 19:43 |
Grappig dat mensen het blokkeren van de wielen van Max als soort excuus gebruiken. Ik kan me de reacties nog herinneren toen hetzelfde gebeurde 2 races terug bij Kvyat, waarbij hij vervolgens Alonso en Max de race uit tikte. Het is gewoon een domme fout, temeer daar er van tevoren voor gewaarschuwd is.
| |
bedachtzaam | zondag 30 juli 2017 @ 19:44 |
Het scheelt nogal of het op een recht stuk gebeurt of in een bocht. | |
aesop | zondag 30 juli 2017 @ 19:46 |
Nou,Ricciardo vindt Max kennelijk een fukking slechte verliezer,een amateur, onvolwassen, iemand die een rode waas voor ogen krijgt als zijn teamgenoot hem voorbij dreigt te gaan. Met dat laatste suggereert hij min of meer dat Max hem bewust eraf rijdt. En met die middelvinger erbij heeft Ric wat mij betreft wel degelijk iets te veel gezegd. Wel leuk voor ons natuurlijk want nu kunnen we speculeren dat er meer speelt.😀 | |
franklop | zondag 30 juli 2017 @ 19:50 |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 30 juli 2017 @ 19:52 |
Misschien even die twee filmpjes na elkaar kijken en de zeven verschillen aanwijzen. | |
HeatWave | zondag 30 juli 2017 @ 19:57 |
Als mensen nou eens zouden kijken dan zouden ze zien dat Max vrijwel maximaal naar links stuurde tijdens die actie, hij had 0,0 de intentie om iemand van de baan te rammen, hij blokkeerde, dat is wellicht een fout maar van opzet was echt geen sprake. | |
JopJuh | zondag 30 juli 2017 @ 20:02 |
Hij probeert natuurlijk wel bewust via de binnenkant met achterstand nog in te halen, wat kansloos is. RIC heeft daarin wel een punt. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:02 |
Het was geen slimme actie, hij remde (on)bewust te laat met risico op onderstuur, wat dus gebeurde. Naar links sturen heeft geen nut bij onderstuur, je kan dan beter naar rechtssturen en meer gas bij geven... aka drift. Dit was zo'n "oops" actie, ik heb Max dan ook de hele race niks horen zeggen, die baalde waarschijnlijk als een stekker. | |
Sounddragon | zondag 30 juli 2017 @ 20:04 |
ws in de emotie-outburst gezegd, maar wel nasty en een beetje onder de gordel vind ik naar een teammaat waar je het normaliter goed mee kunt vinden (dat willen ze ons iig laten geloven) had hij niet zo moeten uitspreken vind ik. Aan de andere kant kijken wij een beetje door de bekende oranje bril.. Was gewoon een stomme aktie, en dat weet Max ook heus wel.. Ik zei net nadat het gebeurd was, dat als ik Max was, ik meteen over de boordradio sorry had gezegd.. Had hij een hoop gezeik mee voorkomen misschien. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het tijdens het racen even druk hebt met andere dingen.. | |
opgebaarde | zondag 30 juli 2017 @ 20:09 |
Dat suggereert Ricciardo volgens mij helemaal niet. Wel dat Max door die rode waas er alles aan gelegen is om die plek terug te winnen en de risico's niet meer ziet (dus risico's nemen ipv bewust er af rammen) | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 20:10 |
Dat mensen van de baan rijden wat hem betreft tot de mogelijkheden behoort. In emotie zeg je vaak overdreven fel zaken waar wel een kern van waarheid in zit (wat jou zelf betreft). | |
Floriz87 | zondag 30 juli 2017 @ 20:11 |
Wist niet dat Ricciardo dit eerder had gedaan . | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 30 juli 2017 @ 20:12 |
Bron? | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:12 |
Voor wat was dat? | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 20:13 |
https://www.autobahn.eu/1(...)ever-van-de-baan-af/ | |
Blik | zondag 30 juli 2017 @ 20:15 |
Naar wie was die middelvinger? | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:17 |
Trouwens... fastest race lap op deze baan staat dus nog steeds op naam van Schumacher blijkt maar weer hoe snel die V10 wagens waren in 2004/5. | |
VEM2012 | zondag 30 juli 2017 @ 20:18 |
Als het andersom was geweest, dan was het hier te klein geweest. | |
Floriz87 | zondag 30 juli 2017 @ 20:18 |
Raikkonen. http://www.news.com.au/sp(...)04276db4ddb3caece4b2 | |
sasquatsch | zondag 30 juli 2017 @ 20:19 |
Komt door het brandstofverbruik. Deze wagens zijn sneller zoals al in de kwalificatie te zien was | |
franklop | zondag 30 juli 2017 @ 20:19 |
Sow | |
daNpy | zondag 30 juli 2017 @ 20:20 |
Kvyat kwam van heel ver, en heel hard. Max en Daniel zaten naast/direct achter elkaar. Fout van Max, de teleurstelling van Daniel is begrijpelijk. De straf is m.i. wat hoog, in vergelijking met de rest van het seizoen. Als deze straf er voor staat; prima maar wees consequent(er). Ik vraag me af of Daniel het nog wel zo naar zijn zin heeft. Die middelvingertjes gaan als een malle over internet en zijn populariteit doet dat niet goed. Het is vervelend, maar Max is dit nu al vaker overkomen en Daniel heeft daar toch wel enigzins van kunnen profiteren, zie zijn punten in het WDC. Een keertje pech kun je altijd hebben en het is zeker zuur, maar houd het ff sportief. | |
beantherio | zondag 30 juli 2017 @ 20:21 |
De reactie van Verstappen richting Ricciardo had toch wel wat meer klasse dan die van Magnussen aan Hülkenberg:Hülkenberg had kunnen antwoorden met "je kunt mijn reet likken" want hij spreekt Nederlands. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 30 juli 2017 @ 20:21 |
Logisch. Het is hier Nederland, geen Australie. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:22 |
Ja maar ligt dat aan de body of de motor? Wil weleens een V10 motor in deze wagens zien niet dat, dat ooit gaat gebeuren... 2004: Pole Time 1:19.146 Fastest lap 1:19.071 FL sneller dan de Pole | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 30 juli 2017 @ 20:22 |
Dit is de onderbouwing voor jouw uitspraak dat Max het wel eens met opzet kan hebben gedaan? Really? | |
Red_85 | zondag 30 juli 2017 @ 20:22 |
JB altijd goeie teksten. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:23 |
Wtf Brundle | |
Fir3fly | zondag 30 juli 2017 @ 20:25 |
Alleen omdat ze met slicks en lege brandstoftank mogen rijden. In de buurt van de 2004 auto's komen ze bij lange na nog niet. | |
beantherio | zondag 30 juli 2017 @ 20:25 |
Die laatste opmerking van Brundle is onbegrijpelijk. Iedere teambaas met een beetje verstand krijgt natte dromen van het hebben van Alonso in zijn team. | |
Gezicht | zondag 30 juli 2017 @ 20:25 |
De FL is 1.20.182 hoor Zie https://m.facebook.com/st(...)0&id=568665409957112 | |
Floriz87 | zondag 30 juli 2017 @ 20:26 |
Zuurpruim (brundle dus ) . | |
Fir3fly | zondag 30 juli 2017 @ 20:26 |
Hoe onverwacht, Verstappen maakt een fout waar helaas zijn teamgenoot slachtoffer van wordt. Moet uiteraard breed uitgemeten worden door de gebruikelijke verdachten . | |
ChatGirl | zondag 30 juli 2017 @ 20:26 |
Brundle is nog niet helemaal genezen, is het wel? | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:26 |
ik heb het over 2004... ? | |
Gezicht | zondag 30 juli 2017 @ 20:27 |
https://m.facebook.com/st(...)0&id=568665409957112 EDIT: oh je hebt het over 2004, my bad | |
beantherio | zondag 30 juli 2017 @ 20:28 |
Dit was wel de race van de relletjes en de (oud)coureurs die vocaal met elkaar in de clinch gingen zeg. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:28 |
Geen bier meer voor jou | |
Gezicht | zondag 30 juli 2017 @ 20:29 |
Geen druppel alcohol gehad vandaag | |
mikieu | zondag 30 juli 2017 @ 20:31 |
Was dat niet in de tijd dat je van start ging met de brandstof uit de q? Dan is dat snellet zijn in de race niet raar. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:31 |
Live: (kwam toevallig voorbij @ Youtube) | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:33 |
Yep, je moest starten met de brandstof uit de Q. En slicks waren er ook nog niet. | |
tja77 | zondag 30 juli 2017 @ 20:34 |
1 minuut gekeken, 3 keer kut gehoord. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:35 |
Geen idee wat voor dialect zij spreekt | |
tja77 | zondag 30 juli 2017 @ 20:37 |
Kut mijn fuel is op. | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:37 |
| |
tja77 | zondag 30 juli 2017 @ 20:39 |
Zou d'r wel doen | |
SnowOokami | zondag 30 juli 2017 @ 20:43 |
https://www.instagram.com/maximemxmyt/?hl=en | |
Weltschmerz | zondag 30 juli 2017 @ 20:45 |
Ferrari was hem anders zat en wil hem ook niet meer terug, Ron Dennis heeft ook minder fijne herinneringen aan hem terwijl hij bij Honda ook weinig vrienden heeft gemaakt. Ik vind hem ook wel leuk en ik heb hem op zich hoog zitten als coureur, maar hij is feitelijk een beste klootzak geweest. | |
#ANONIEM | zondag 30 juli 2017 @ 20:50 |
Het schijnt dat Vettel niet wil dat Alonso naar Ferrari komt. Je kunt wel raden waarom... Vettel heeft tot nu toe alleen maar matige teamgenoten gehad. Op Ricciardo na - en we weten allemaal wat er toen gebeurde. Alonso schat ik nog wel iets sneller in dan Ricciardo, dus daar zit Vettel niet op te wachten. | |
Fir3fly | zondag 30 juli 2017 @ 20:51 |
Die is ook matig. | |
Nattekat | zondag 30 juli 2017 @ 20:52 |
Nee | |
#ANONIEM | zondag 30 juli 2017 @ 20:52 |
Neuh. Die is toch wel een stukje sneller dan Webber of Bourdais. | |
daNpy | zondag 30 juli 2017 @ 20:53 |
Oh ja waarom finisht ie niet vandaag dan??!??!111 | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 30 juli 2017 @ 20:53 |
Dichterbij dan een letterlijke quote: "ik wil Ricciardo van de baan rijden" gaat het niet komen. Nogmaals, door dit soort domme uitspraken van Max werk je de insinuaties in de hand. | |
Wertha | zondag 30 juli 2017 @ 20:55 |
BOOM! Terechte opmerking van Jenson. Wat een rare tweet van Brundle. | |
Fir3fly | zondag 30 juli 2017 @ 20:56 |
Vergelijkbaar met Webber. | |
Fir3fly | zondag 30 juli 2017 @ 20:56 |
. | |
Yashaaaaa | zondag 30 juli 2017 @ 20:57 |
Valt mij ook tegen ja Ricciardo zat dit weekend sowieso al wat meer te brommen (ook over Ocon bijv). | |
VEM2012 | zondag 30 juli 2017 @ 21:06 |
Ferrari wil Alonso niet terug. De rest is volstrekt uit de duim gezogen. | |
#ANONIEM | zondag 30 juli 2017 @ 21:18 |
Nee, Vettel heeft in interviews gezegd dat ie liever heeft dat Kimi blijft. | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 21:21 |
Ja dat was al duidelijk, daarom vroeg ik het dus. Welke incidenten zijn hieraan vooraf gegaan behalve dat van vandaag...? | |
potjecreme | zondag 30 juli 2017 @ 21:23 |
Domme Jenson. | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 21:32 |
? Leg uit. | |
VEM2012 | zondag 30 juli 2017 @ 21:37 |
O, zo'n politiek correct antwoord leg jij uit als dat hij Alonso niet wil? | |
Sounddragon | zondag 30 juli 2017 @ 22:02 |
Do not feed... | |
Donnie-Brasco | zondag 30 juli 2017 @ 22:18 |
Waar heeft RIC Max belachelijk gemaakt? Ik heb dat interview gemist dan. | |
tralalala | zondag 30 juli 2017 @ 22:19 |
Ik heb wel een middelvingertje langs zien komen. | |
MAJESTICS | zondag 30 juli 2017 @ 22:20 |
Dank voor je uitgebreide uitleg, ik kan me hier deels wel in vinden. Wat er bij mij echter nooit inging, is het feit dat Alonso zonder gevolgen eenzelfde actie uithaalde in Suzuka 2005. Kijk bij deze video vanaf 54:20. In dit geval werd Alonso niet bestraft en is de regel na dit geval ook niet verder aangescherpt. Met andere woorden, de regel is in deze situatie toch wel degelijk anders geïnterpreteerd, met welke reden dan ook. In dat geval kunnen we hier dus toch spreken van een grijs gebied, wat slechts na Spa 2008 is gewijzigd. | |
Donnie-Brasco | zondag 30 juli 2017 @ 22:21 |
Tja... Zal ik ook doen. Max bonjourt gewoon z'n teammate uit de race. Meeste wat RIC heeft gezegd was meteen na het uitvallen, dus in the heat of the moment. Ik vind het niet allemaal schokkend. | |
ShaoliN | zondag 30 juli 2017 @ 22:45 |
Nee helemaal mee eens. Max heeft openlijk zijn fout toegegeven en excuses gemaakt. Ric kan haast niet anders dan het accepteren en verder gaan met zijn leven anders komt hij alsnog over als de badguy in deze situatie. Zal niet lang duren voor er dan weer over onder druk staan gebazeld gaat worden. | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 22:47 |
Daniel heeft excuses geaccepteerd. https://www.instagram.com/p/BXLiBhKgjjy/
| |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 22:50 |
Mooi, dan kunnen we het nu weer over iets anders hebben. | |
beantherio | zondag 30 juli 2017 @ 22:52 |
Misschien over het feit dat we bijna een maand moeten wachten op de volgende race? | |
bloodymary1 | zondag 30 juli 2017 @ 22:53 |
En ik vroeg me nog steeds af wat er allemaal tussen Hulkenberg en Magnussen is gebeurd, behalve dat van vandaag, maar dat weet blijkbaar verder ook niemand. | |
Justevo | zondag 30 juli 2017 @ 22:53 |
Ik vond Ricciardo zijn reactie meer immature dan Verstappen zijn fout. | |
zoem | zondag 30 juli 2017 @ 23:01 |
Een awkward momentje op het podium | |
#ANONIEM | zondag 30 juli 2017 @ 23:12 |
Best wel ja | |
ondeugend | zondag 30 juli 2017 @ 23:32 |
Misschien al gepost.. | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 00:50 |
Bwoah | |
H0D3NPYL | maandag 31 juli 2017 @ 01:10 |
Haha | |
habitue | maandag 31 juli 2017 @ 08:24 |
Wat een mongool die Magnussen. | |
Sinister-D- | maandag 31 juli 2017 @ 08:41 |
Suck my balls, mate..... | |
habitue | maandag 31 juli 2017 @ 08:50 |
Zal wel gefrustreerd zijn dat hij zn plekje bij renault heeft ingepikt. | |
Gezicht | maandag 31 juli 2017 @ 09:32 |
Hulkenberg kan volgens mij ook wel een klootzak zijn hoor. | |
chiren | maandag 31 juli 2017 @ 09:35 |
Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar was dit niet gewoon verdedigen a la Verstappen? Of waren de blue flags voor Magnussen? Of doelen jullie alleen op de uitspraak tijdens het interview die niet helemaal professioneel was | |
Red_85 | maandag 31 juli 2017 @ 09:44 |
Hij heb wel gelijk. Kon geen kant op. 'he pushed me off the track' is hier meer op zn plaats dan Vettel in al die jaren met Max bij elkaar. | |
Red_85 | maandag 31 juli 2017 @ 09:44 |
Hul kon geen kant op. Zat er naast. | |
Asschen_sukar | maandag 31 juli 2017 @ 09:46 |
Gewoon even van het gas af was genoeg geweest | |
Red_85 | maandag 31 juli 2017 @ 09:48 |
Dan had hij wss de wielen geraakt met grotere gevolgen. | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 09:50 |
Buemi ook | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 09:52 |
Vandaag precies 23 jaar geleden | |
Nattekat | maandag 31 juli 2017 @ 09:53 |
Zo'n grote vuurbal jonguh! | |
Gezicht | maandag 31 juli 2017 @ 09:53 |
Bij iedereen YOU HIT ME MAN Vind het ook wel sneu voor hem, maar dan had 'ie in New York maar gewoon moeten rijden. | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 09:54 |
Ow ik heb die race niet gezien, zag alleen dat filmpje voorbij komen en vond het inderdaad wel hilarisch dat ie tegen een coureur of 3 zat te roepen you hit me man!! | |
Sinister-D- | maandag 31 juli 2017 @ 09:58 |
dat is natuurlijk de essentie van het racen, van het gas af als je vol in gevecht bent met een concurrent briljante analyse | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 10:00 |
Van het gas af omdat je iemand in wilt halen die al bochten lang blauwe vlaggen krijgt? Doe even normaal. Als er iemand was die een straf had moeten krijgen dan was het Magnussen wel. | |
Asschen_sukar | maandag 31 juli 2017 @ 10:02 |
Gras maaien en hem even later in de garage moeten parkeren als je in gevecht bent is een betere optie dus, als ik jouw analyse mag geloven. Ik heb dan m'n super licentie niet, maar even van het gas af en het een rondje later nog eens proberen lijkt mij handiger. | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 10:05 |
Die blauwe vlaggen waren voor Magnussen dat ie aan de kant moest toch? Ik bedoel zo onboard lijkt het me stug dat die waren voor de coureur die vóór Magnussen reed. Iemand? | |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 10:07 |
Dan vervangen ze Vettel toch door Alonso? Dat beviel toch goed de vorige keer? Een echte kampioenenmaker die Alonso. En lukt het niet dan heb je in ieder geval de zelfverklaarde morele kampioen die die titel claimt omdat het prutsteam zo'n waardeloze auto heeft gebouwd, ook Honda houdt hij weer scherp met zijn commentaren. Het is ook een echte winnaar die desnoods de teambaas chanteert om bevoordeeld te worden boven zijn teamgenoot. | |
Asschen_sukar | maandag 31 juli 2017 @ 10:07 |
Mee eens dat het van Magnussen een nare actie was, maar om dan toch koste wat kost naast hem willen blijven is gewoon niet handig. | |
Asschen_sukar | maandag 31 juli 2017 @ 10:08 |
Was toch gewoon gevecht voor een positie? | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 10:17 |
Waren die blauwe vlaggen dan voor de auto die heel in de verte voor Magnussen reed? Die waren dan ook wel voorbarig | |
Tinos85 | maandag 31 juli 2017 @ 10:21 |
Die blauwe vlaggen waren voor beide geloof ik. Verstappen zat erachter/kwam eraan. Dat zag je in dat stukje dat Hulkenberg van de baan ging. | |
THEFXR | maandag 31 juli 2017 @ 10:25 |
sindsdien is Jos heetgebakerd | |
habitue | maandag 31 juli 2017 @ 10:31 |
Owww. Ik dacht dat die vlag alleen voor Magnussen was ... Dat verandert de zaak wel wat. Alsnog wel klootzakjesgedrag. Het zijn stuk voor stuk allemaal haantjes. Moet je ook wel zijn natuurlijk. | |
HerrFritz | maandag 31 juli 2017 @ 12:38 |
OMg wat een zeikerd zeg, zeikzwitser xD | |
mikieu | maandag 31 juli 2017 @ 12:49 |
Hulk zit toch gewoon verkeerd? Wil hij je inhalen moet je maar van je racelijn af? Lol.. | |
sasquatsch | maandag 31 juli 2017 @ 13:18 |
Magnussen is juist degene die van de racelijn af gaat (die iets meer naar binnen ligt) om Hulkenberg naar buiten te duwen, terwijl Hulkenberg er al iets voor zat. Vandaar ook de 5s straf voor Magnussen. | |
Gezicht | maandag 31 juli 2017 @ 13:27 |
| |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 13:28 |
Goeie reactie van Ricciardo. | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 13:35 |
Zou overigens wel een giller zijn als hem hetzelfde overkomt in Spa, maar dan bij Max. | |
Rossdale | maandag 31 juli 2017 @ 13:37 |
Snel je kaartjes voor Spa verpatsen en vervolgens alle Nederlanders daar een klotedag verwensen. Lekker ben jij | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 13:37 |
Sorry Kaartjes zijn nog beschikbaar overigens en ik wens alle Nederlanders een puike race van Max toe hoor | |
Nattekat | maandag 31 juli 2017 @ 13:39 |
Je wenste ons net een klotedag en verwacht nu nog dat we van je overnemen? | |
Rossdale | maandag 31 juli 2017 @ 13:41 |
Wat voor kaartjes waren het ook al weer? Heel weekend of alleen de race? Misschien dat ik wel interesse heb, omdat ik Hongarije heb moeten missen dit jaar en mijn pa me al 3 keer duidelijk heeft gemaakt dat hij het echt heel kut vind om dit jaar niet bij een race te zijn | |
Peterselieman | maandag 31 juli 2017 @ 13:41 |
ik krijg hier zo'n dubbelziend gevoel bij ... | |
Rossdale | maandag 31 juli 2017 @ 13:42 |
ba dum tsh | |
Nattekat | maandag 31 juli 2017 @ 13:46 |
| |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 13:46 |
Kaartjes voor de zaterdag zijn het. Brons. | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 13:46 |
| |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 31 juli 2017 @ 13:49 |
Prima, al ben ik benieuwd naar de langetermijnimpact hiervan. Maar zoveel maakt dat ook weer niet uit, alle teamgenoten zijn elkaars grootste concurrenten en ik denk dat een van beiden (ik gok Ricciardo) toch wel weggaat bij einde contract. | |
Rossdale | maandag 31 juli 2017 @ 13:52 |
Ah alleen de kwali, nee dan niet sorry. Ik zie liever de race zelf | |
Peterselieman | maandag 31 juli 2017 @ 13:52 |
Gaat het al wat beter? | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 14:01 |
Wat een figuur ben je toch ook. Ik zeg niet dat de wensen van Vettel het enige argument zijn. Ferrari kan daarnaast best nog andere redenen hebben. Feit blijft dat Vettel heeft aangegeven dat hij liever niet heeft dat Alonso naar Ferrari komt en liever heeft dat Kimi blijft. We kunnen wel raden waarom dat is. Van Kimi kan ie het immers vrij makkelijk winnen. Overigens geldt hetzelfde voor Hamilton; die wil ook niet dat Alonso naar Mercedes komt. | |
opreis | maandag 31 juli 2017 @ 14:05 |
waar haal je deze informatie vandaan? | |
potjecreme | maandag 31 juli 2017 @ 14:20 |
Een van de weinige keren dat ik mij kan vinden in zijn post. Als er 1 een klootzak is.... Is dat Alonso wel. | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 14:24 |
Diverse interviews. | |
VEM2012 | maandag 31 juli 2017 @ 14:27 |
Nee, Vettel heeft het politiek correcte antwoord gegeven dat hij zijn huidige teamgenoot graag als teamgenoot houdt. Dat is gewoon het standaard antwoord wat je behoort te geven. Dat staat volstrekt los van wat Vettel echt wil. | |
Floriz87 | maandag 31 juli 2017 @ 14:38 |
Nu gaan mensen natuurlijk (terecht) vragen welke interviews dat dan precies zijn. Waarop jij (naar ik vermoed) vervolgens met 1 of 2 interviews aan komt zetten (iets als dit bijvoorbeeld: http://www.motorsport-tot(...)ollege-17070618.html). Maar dat is selectief quoten, want Vettel heeft ook zoiets gezegd: http://www.motorsport-tot(...)alonso-17052411.html . Conclusie: de F1 afdeling van de Telegraaf heeft vast interesse in je verhaal . (excuus voor het duits) | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 14:43 |
Nope. | |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 14:44 |
Gisteren 'scheen' het nog en nu is het al een feit? Wat betreft het winnen van Raikkonen is er niet echt verschil tussen Vettel en Alonso en hoeft Ferrari dus geen meerwaarde te verwachten van het contracteren van Alonso. Je kunt je nu wel van de domme houden, maar je insinueerde een heleboel. Nee, Vettel zit niet op te wachten op een teamgenoot die punten van hem gaat afpakken, want hij is bezig met strijden om de titel en niet met de morele kampioen worden. Bovendien wil hij de auto naar zijn hand zetten want in een auto die niet naar zijn hand is heeft hij weinig meerwaarde tov een coureur als Ricciardo zoals we allemaal hebben kunnen zien. Nou is dat jaar een belangrijke strohalm voor iedereen die vindt dat ze recht hebben op de snelste coureur omdat ze de oorlog gewonnen hebben, of anderzins Duitse kampioenen zat zijn, maar in de F1 gaat het nou eenmaal niet om de beste all round coureur maar om de best auto/coureur combi, doorgaans als product van de beste team/coureur combi. Dat was Alonso/Ferrari niet, en Alonso/McLaren niet en Alonso/Renault in tweede instantie ook niet. | |
mikieu | maandag 31 juli 2017 @ 15:10 |
Wat kunnen we verwachten in spa? Mercedes pakt daar 1-2. Maar hoe dicht zal red bull er daar opzitten? | |
potjecreme | maandag 31 juli 2017 @ 15:14 |
RBR zal na de zomerstop nog steeds op P5 en P6 zitten. | |
Justevo | maandag 31 juli 2017 @ 15:14 |
P1 t/m P4 voor Ferrari en Mercedes in willekeurige volgorde. P5 en P6 voor RBR. Er gaat niks veranderen. En je moet hopen dat ze geen gridstraf gaan incasseren, al zullen ze dat bij Verstappen niet snel in Spa doen. | |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 15:20 |
Het wil ook nog wel eens regenen op een deel of zelfs het hele circuit, een aantal snelle bochten zou de Ferrari en de Red Bull weleens beter kunnen liggen dan de Mercedes en Mercedes moet de banden ook nog aan het werk krijgen. Verder staat me ook iets bij van Ferrari dat rond deze tijd met een dubbele injector zou komen? | |
Wuwwa | maandag 31 juli 2017 @ 15:58 |
Vanmorgen hoorde ik een RedBull commercial op de radio, ingesproken door niemand minder dan...OllieMollie. En dan objectief zien te blijven. Die interviews op de grid met Max zijn ook altijd genieten 'Ga je straks in bocht 1 buitenlangs?' 'Dat gaan we zien, Jack' 'En dan pitten en de laatste 10 ronden op supersofts vlammen toch?' 'Weet ik niet, Jack' | |
Gezicht | maandag 31 juli 2017 @ 15:59 |
Als Verstappen maar niet weer zo'n rampenrace op Spa heeft als vorig jaar | |
mikieu | maandag 31 juli 2017 @ 16:00 |
De q ging daarentegen wel lekker. | |
Gezicht | maandag 31 juli 2017 @ 16:01 |
Vorig jaar wel ja, dit jaar gaan Max en Ric echt niet hoger dan de 3e rij komen, of een Merc of Ferrari moet al uitvallen met problemen of penalties. | |
ShaoliN | maandag 31 juli 2017 @ 16:03 |
Ja dat denk ik ook. Hongarije heeft laten zien dat de aero van de bull prima is. Ik denk dat ze daar dicht tegen het maximale zitten. Extra snelheid zou toch echt nu van die Franse asbakken moeten komen en dat zie ik niet meer gebeuren dit seizoen. | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 16:34 |
Olav Mol heeft al vaak genoeg aangegeven voor de sport te werken en geen journalist is. | |
THEFXR | maandag 31 juli 2017 @ 16:43 |
LOL, hij werkt echt wel voor de flappen | |
Gezicht | maandag 31 juli 2017 @ 16:44 |
Jij niet dan? | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 16:47 |
Duh, dat snap ik, maar zijn werkgever is de sport, daar verdient hij aan. Maar hij is geen journalist en heeft laatst bij Jack van Gelder aan tafel nog gezegd, dat als hij een groot schandaal zou ontdekken en dit schadelijk voor de sport zou zijn hij dit niet naar buiten zou brengen. | |
Jolige_Joffer | maandag 31 juli 2017 @ 16:48 |
Nee, dat zal wel (weer) Monza worden | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 16:58 |
Het schijnt dat hij Alonso niet als teamgenoot wil. Het is een feit dat hij dat gezegd heeft maar je moet niet al teveel waarde hechten aan dergelijke uitspraken. Blijft wel grappig hoe je alles zo weet te draaien dat het in je straatje past. Als Vettel van z'n teamgenoot wint dan komt dat omdat Vettel super goed is, maar als ie volledig wordt zoek gereden dan ligt het opeens aan de auto. Toch best treurig als je al een paar jaar voor dat team rijdt, de grote ster bent en de auto speciaal voor jou ontwikkeld wordt. Als je dan niet eens op kunt tegen de new guy vlucht je gauw naar een ander team. | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 16:59 |
IB4 Vettel had niets meer te bewijzen bij RB | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 17:01 |
Een fan van de sport zijn is op zich niet zo'n probleem. Overduidelijk fan zijn van een bepaalde coureur of team en je daar zelfs door laten betalen is een iets ander verhaal. | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 17:05 |
Of het een probleem is of niet, maakt mij niet zo veel uit. Hij geeft het iig toe. | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 17:25 |
Het valt ook lastig te ontkennen als iedereen die commercials opmerkt... | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 17:33 |
Dat klopt, maar er lopen er genoeg rond die het wel doen. | |
Rossdale | maandag 31 juli 2017 @ 17:35 |
Hij is ZZP'er en wordt ingehuurd. Of dat nu door Ziggo Sport is, door Disney (Cars 3) of door Red Bull maakt dan weinig uit natuurlijk. Verder zijn alleen Red Bull, Renault, Haas en Mercedes teams die naast F1 iets ook aan jan en alleman willen verkopen. Al is de markt voor dure Mercedesen en machines van Haas natuurlijk wel wat kleiner dan dat van Red Bull of Renault. | |
Rossdale | maandag 31 juli 2017 @ 17:40 |
WK worden met een auto die niet extreem dominant was en bij een team waar hij niet op alle mogelijke manieren werd voorgetrokken (herinnert u zeg deze nog nog nog (http://www.autosport.com/news/report.php/id/85175) Dat laatste gaat hem met Ferrari dus ook niet lukken. | |
VEM2012 | maandag 31 juli 2017 @ 17:51 |
Vettel had al aan het begin van dat seizoen zijn woord gegeven aan Ferrari, dus dat was niet de reden. Verder is dat seizoen het enige seizoen dat hij matig presteerde. Om nu net dat seizoen als maatstaf te nemen is idioot. | |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 18:02 |
Het is een feitelijke vaststelling dat jij er van alles bij verzint. Die auto was ook gewoon niet erg gelukt natuurlijk, het is niet dat Ricciardo hem voorbleef in een goede poging de titel binnen te halen. Het was ook wel een treurig jaar voor Vettel en relatief hard gaan met wat voor wagenkarakteristieken dan ook is wat Alonso voor heeft op Vettel, alleen is dat niet waar het om gaat bij kampioenschappen. | |
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 18:18 |
Dat zegt Olav ook: "we zijn reporters" en we werken in dienst van de FIA/FOM. Overigens kan je er gewoon keihard uit getrapt worden door de FIA/FOM. Jack heeft al een keer billenkoek gehad van Schumacher/Ferrari. | |
bloodymary1 | maandag 31 juli 2017 @ 18:20 |
Dat weet je helemaal niet of hij personeel heeft. Hij is ondernemer. Zo'n foute term, dat ZZP'er. | |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 18:23 |
Noem al die manieren dan eens, ipv die ene. Extreem dominante auto? Hoe is het dan mogelijk dat Webber in al die jaren nooit als de nr 2 eindigde maar er altijd nog minstens één auto tussen Vettel en Webber zat? Och, Mercedes is de dominante auto en Mercedes is het team dat tot nu toe een rijder bevoordeeld over de ander, maar het is Vettel die, ondanks veel pech, aan de leiding staat. | |
tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 19:00 |
Wie zegt dat Raikkonen gisteren niet voorbij Vettel kon? Bij Mercedes lieten ze Hamilton voorbij aan Bottas, maar dat werd een paar honderd meter voor einde race weer rechtgetrokken. Dus echt voordeel heeft Hamilton niet gehad. En Mercedes dominante auto? Wie had er pole? Wie reed er met een gemankeerde Ferrari naar de zege? Dus hoe dominant was Mercedes? | |
VEM2012 | maandag 31 juli 2017 @ 19:09 |
De meeste circuits is Mercedes het snelst. Alleen op banen waar ze geen voordeel halen uit hun surplus aan vermogen hebben ze een probleem. | |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 19:26 |
Ik zeg dat Vettel dit seizoen nog niet bevoordeeld is (een beslissing waar ik het niet mee eens ben), en brengt daar tegenin dat Ferrari gisteren Raikkonen had moeten bevoordelen middels een teamorder aan Vettel om aan de kant te gaan? Ja. Hamilton, Bottas, Vettel en Raikkonen Vettel gisteren. 'Dus' impliceert dat je op basis van het voorgaande die gevolgtrekkeing zou kunnen doen. Als we er nou even voor het gemak van uitgaan dat Bottas en Raikkonen qua snelheid ongeveer gelijkwaardig zijn (ik weet dat de meesten voor dit seizoen Raikkonen hoger inschatten dan Bottas, vandaar voor het gemak), dan is Mercedes de dominante auto en Vettel de dominante coureur van de eerste seizoenshelft, en maskeert Vettels stuurmanskunst de dominantie van de Mercedes enigzins. | |
tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 19:26 |
Vermogen alleen maakt een auto niet dominant. Het is verdomd makkelijk als je pak em beet 30-40pk meer hebt dan je concurenten. Maar dan wil het niet zeggen dat je sneller de bocht door komt, of later kunt remmen omdat je balans optimaal is. Qua niveau zullen Vettel en Hamilton elkaar niet veel ontlopen, als de stand in het WK eenzelfde beeld geeft, zal er niet iemand een dominante auto hebben. Anders stond diegene 30-40 punten los (afgezien van mechanische pech, of crashes buiten je schuld om). | |
Tinos85 | maandag 31 juli 2017 @ 19:28 |
De motor van Mercedes met de aero van Red Bull | |
tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 19:44 |
Als we er voor het gemak van uitgaan.... De kwaliteit van je bolide baseren op basis van de minst presterende coureur. Dan zou Ricciardo verdomd veel beter zijn dan Verstappen, en het verschil tussen de Force India's en RBR erg klein moeten zijn. Dat is natuurlijk een stukje scorebordjournalistiek. Misschien is Bottas wel gewoon een betere coureur dan Raikkonen. Het ging mij om de pole van afgelopen weekend. Die was voor Vettel toch? Dus zelfs als Mercedes tijdens de Q het vermogen wat omhoog schroeft, dan nog kunnen ze geen pole afdwingen. Dan ben je mijn inziens geen dominant team. Je hebt misschien meer vermogen, maar dan is er iets (aero/balans/wegligging) dat je niet de snelste maakt. | |
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 19:45 |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 20:01 |
Misschien wel, misschien is Raikkonen wel de betere coureur. Feit is dat Hamilton niet consistent presteert maar off-weekends heeft en dat daardoor Vettel nog voorligt, ondanks zijn pech. Ja, maar Hongarije is ook niet representatief, dat zei ik twee weken geleden ook al van Silverstone toen iedereen deed alsof Hamilton wel even met de titel zou weglopen. Maar op de goede banen is het verschil voor Mercedes groter dan andersom, als Hamilton nou goed was geweest op zaterdag had hij op de eerste rij kunnen staan. Dat Mercedes extraatje in de kwalificaties op snelle en medium banen is ook zeker een factor in de dominantie omdat het voordeel van positie ook flink meetelt, het gaat niet alleen om racepace waarin Ferrari op de mediumbanen vaak wel meekan. | |
#ANONIEM | maandag 31 juli 2017 @ 20:23 |
Oh ja, natuurlijk. Bij Hamilton noemen we dat wisselvallig, maar Vettel had pech. Wat ben je toch ook lekker doorzichtig. | |
YourCaptor | maandag 31 juli 2017 @ 20:24 |
Leuk dat ie dat voor elkaar kreeg. | |
Weltschmerz | maandag 31 juli 2017 @ 20:28 |
Nee, remmen die in de fik vliegen, lekke band, puber die je voorvleugel eraf rijdt, dat noem ik pech. De banden niet werkend krijgen terwijl je teamgenoot wel een degelijke tijd neerzet noem ik geen pech. | |
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 20:42 |
Moet zeggen dat de motor ook een heel stuk gezonder klinkt in die video dan voorheen. Top snelheid van Alonso was tijdens de race ook een stuk hoger dan "normaal" (wel nog lager dan de rest), maar het koppel was in ieder geval daar. | |
zoem | maandag 31 juli 2017 @ 20:52 |
Strak rondje | |
tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 20:59 |
Puber die je voorvleugel eraf rijdt? Canada heb je het over? Was gewoon een strakke start van Max, niks mis mee. Max was er voorbij en snijdt de chicane aan. Geen under investigation geweest, en zelfs Vettel verweet Max niks. Lekke band kun je niet altijd iets aan doen nee. Maar als je teveel vergt van je banden, dan kunnen ze kapot gaan. Je doet er verstandig aan je banden beter te managen, of je maakt een extra pitstop, zoals die puber deed. Misschien een leermomentje voor Vettel. | |
zoem | maandag 31 juli 2017 @ 21:03 |
Jack is zo tenenkrommend slecht. Zijn vragen zijn veelal slijmen met een oranje bril, vaak retorisch van aard en verbleken de ervaring die hij eigenlijk zou moeten hebben in al de jaren die hij rondloopt in de autosport. En dat voor iemand met nota bene een doctoraat. | |
opgebaarde | maandag 31 juli 2017 @ 21:21 |
Weltschermz heeft het niet over Max dus je kan gewoon rustig gaan ademhalen. Het gaat om Ferrari en Mercedes en de coureurs | |
SnowOokami | maandag 31 juli 2017 @ 21:24 |
Volgens mij doelt hij wel op de pech van Vettel, waarbij Max z'n voorvleugel plat rijdt vond het overigens wel een strakke actie en Max mocht ook van geluk spreken dat hij z'n band niet lek reed... | |
franklop | maandag 31 juli 2017 @ 21:29 |
Testdagen lineup Mercedes: George Russell (di+wo) Red Bull: Max Verstappen (di) en Pierre Gasley (wo) Ferrari: Charles Leclerc (di+wo) en Kimi Raikkonen (wss di en wo) Force India: Lucas Auer (di+wo) en Nikita Mazepin (di en wo) Williams: Luca Ghiotto (di) en Lance Stroll (wo) McLaren: Stoffel Vandoorne (di) en Lando Norris (wo) Toro Rosso: Sean Gelael (di) en ???? Haas: Santino Ferrucci (di+wo) Renault: Nicholas Latifi (di) en Robert Kubica (wo) Sauber: Gustav Malja (di) en Nobuharu Matsushita (wo) | |
VEM2012 | maandag 31 juli 2017 @ 21:31 |
Cirkelredenering zo... | |
tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 21:35 |
? Rustig ademhalen? Wie zegt dat ik dat niet doe? Ik weet wel zeker dat hij het over Max had en de actie in Canada. Weltschmerz heeft zich al vaker negatief uitgelaten over de starts van Max. En zoveel pubers zijn er niet die betrokken zijn geweest bij een voorvleugel van Vettel. | |
VEM2012 | maandag 31 juli 2017 @ 21:42 |
Weltschmerz vindt dat max structureel teveel risico neemt bij de start en ik ben het daar overigens ook mee eens. Maar dat is toch ook gewoon een mening die mag? | |
tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 21:47 |
Natuurlijk mag dat, iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben. Dat ik het daar niet mee eens ben, mag net zo goed dus. Dat jij het met Weltschmerz eens bent, zal mij m'n reet roesten eerlijk gezegd. | |
VEM2012 | maandag 31 juli 2017 @ 21:51 |
Natuurlijk mag jij het daar niet mee eens zijn. Maar dat kan ook met minder misbaar. | |
opgebaarde | maandag 31 juli 2017 @ 21:51 |
Je las in die zin van Weltschermz geen kritiek op Carbon remmen toch (remmen die in de fik vliegen)? Of dat Pirelli zijn zaken niet op orde heef (lekke band)? Waarom lees je dan wel dat kritiek op Max (puber die je voorvleugel eraf rijdt)? Hij heeft het over Vettel. Drie dingetje met als gemene deler, Vettel, Vettel die drie keer iets meemaakt wat buiten zijn macht ligt | |
Sunri5e | maandag 31 juli 2017 @ 21:52 |
Omdat hij 1 keer zacht iemand aanraakt? | |
VEM2012 | maandag 31 juli 2017 @ 21:55 |
Nee, niet op basis van die ene keer dat hij iemand zachtjes aan heeft getikt. Wanneer was dat eigenlijk dat hij het zachtjes deed in plaats van dat het schade bij de ander opleverde? | |
tja77 | maandag 31 juli 2017 @ 21:57 |
Ik reageer toch ook op de lekke band wat pech zou moeten zijn? Terwijl het net zo goed mismanagen van banden zou kunnen zijn? |