Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar was dit niet gewoon verdedigen a la Verstappen? Of waren de blue flags voor Magnussen?quote:
Hij heb wel gelijk. Kon geen kant op.quote:Op maandag 31 juli 2017 09:32 schreef Gezicht het volgende:
Hulkenberg kan volgens mij ook wel een klootzak zijn hoor.
Hul kon geen kant op. Zat er naast.quote:Op maandag 31 juli 2017 09:35 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar was dit niet gewoon verdedigen a la Verstappen? Of waren de blue flags voor Magnussen?
Of doelen jullie alleen op de uitspraak tijdens het interview die niet helemaal professioneel was
Dan had hij wss de wielen geraakt met grotere gevolgen.quote:Op maandag 31 juli 2017 09:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gewoon even van het gas af was genoeg geweest
Buemi ookquote:Op maandag 31 juli 2017 09:32 schreef Gezicht het volgende:
Hulkenberg kan volgens mij ook wel een klootzak zijn hoor.
Zo'n grote vuurbal jonguh!quote:
Bij iedereen YOU HIT ME MANquote:
dat is natuurlijk de essentie van het racen, van het gas af als je vol in gevecht bent met een concurrent briljante analysequote:Op maandag 31 juli 2017 09:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gewoon even van het gas af was genoeg geweest
Van het gas af omdat je iemand in wilt halen die al bochten lang blauwe vlaggen krijgt? Doe even normaal.quote:Op maandag 31 juli 2017 09:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gewoon even van het gas af was genoeg geweest
Gras maaien en hem even later in de garage moeten parkeren als je in gevecht bent is een betere optie dus, als ik jouw analyse mag geloven.quote:Op maandag 31 juli 2017 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is natuurlijk de essentie van het racen, van het gas af als je vol in gevecht bent met een concurrent briljante analyse
Dan vervangen ze Vettel toch door Alonso? Dat beviel toch goed de vorige keer? Een echte kampioenenmaker die Alonso. En lukt het niet dan heb je in ieder geval de zelfverklaarde morele kampioen die die titel claimt omdat het prutsteam zo'n waardeloze auto heeft gebouwd, ook Honda houdt hij weer scherp met zijn commentaren. Het is ook een echte winnaar die desnoods de teambaas chanteert om bevoordeeld te worden boven zijn teamgenoot.quote:Op zondag 30 juli 2017 20:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Het schijnt dat Vettel niet wil dat Alonso naar Ferrari komt.
Mee eens dat het van Magnussen een nare actie was, maar om dan toch koste wat kost naast hem willen blijven is gewoon niet handig.quote:Op maandag 31 juli 2017 10:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Van het gas af omdat je iemand in wilt halen die al bochten lang blauwe vlaggen krijgt? Doe even normaal.
Als er iemand was die een straf had moeten krijgen dan was het Magnussen wel.
Was toch gewoon gevecht voor een positie?quote:Op maandag 31 juli 2017 10:05 schreef Geralt het volgende:
Die blauwe vlaggen waren voor Magnussen dat ie aan de kant moest toch? Ik bedoel zo onboard lijkt het me stug dat die waren voor de coureur die vr Magnussen reed.
Iemand?
Waren die blauwe vlaggen dan voor de auto die heel in de verte voor Magnussen reed?quote:Op maandag 31 juli 2017 10:08 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Was toch gewoon gevecht voor een positie?
Die blauwe vlaggen waren voor beide geloof ik. Verstappen zat erachter/kwam eraan. Dat zag je in dat stukje dat Hulkenberg van de baan ging.quote:Op maandag 31 juli 2017 10:05 schreef Geralt het volgende:
Die blauwe vlaggen waren voor Magnussen dat ie aan de kant moest toch? Ik bedoel zo onboard lijkt het me stug dat die waren voor de coureur die vr Magnussen reed.
Iemand?
sindsdien is Jos heetgebakerdquote:
Owww. Ik dacht dat die vlag alleen voor Magnussen was ... Dat verandert de zaak wel wat. Alsnog wel klootzakjesgedrag.quote:Op maandag 31 juli 2017 10:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die blauwe vlaggen waren voor beide geloof ik. Verstappen zat erachter/kwam eraan. Dat zag je in dat stukje dat Hulkenberg van de baan ging.
OMg wat een zeikerd zeg, zeikzwitser xDquote:
Magnussen is juist degene die van de racelijn af gaat (die iets meer naar binnen ligt) om Hulkenberg naar buiten te duwen, terwijl Hulkenberg er al iets voor zat. Vandaar ook de 5s straf voor Magnussen.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:49 schreef mikieu het volgende:
Hulk zit toch gewoon verkeerd? Wil hij je inhalen moet je maar van je racelijn af? Lol..
twitter:danielricciardo twitterde op maandag 31-07-2017 om 11:14:55 1/3... Yesterday was hard to take. You build up all day for those couple hours of racing and then it's gone like that. reageer retweet
twitter:danielricciardo twitterde op maandag 31-07-2017 om 11:15:01 2/3... Max apologized to me after the race and we spoke one on one away from media or anyone. reageer retweet
twitter:danielricciardo twitterde op maandag 31-07-2017 om 11:15:08 3/3... The situation was handled and taken care of in the right way to move forward. Lights go out again in 4 weeks 👍🏼 reageer retweet
Snel je kaartjes voor Spa verpatsen en vervolgens alle Nederlanders daar een klotedag verwensen. Lekker ben jijquote:Op maandag 31 juli 2017 13:35 schreef Geralt het volgende:
Zou overigens wel een giller zijn als hem hetzelfde overkomt in Spa, maar dan bij Max.
Sorryquote:Op maandag 31 juli 2017 13:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Snel je kaartjes voor Spa verpatsen en vervolgens alle Nederlanders daar een klotedag verwensen. Lekker ben jij
Je wenste ons net een klotedag en verwacht nu nog dat we van je overnemen?quote:Op maandag 31 juli 2017 13:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sorry
Kaartjes zijn nog beschikbaar overigens en ik wens alle Nederlanders een puike race van Max toe hoor
Wat voor kaartjes waren het ook al weer? Heel weekend of alleen de race? Misschien dat ik wel interesse heb, omdat ik Hongarije heb moeten missen dit jaar en mijn pa me al 3 keer duidelijk heeft gemaakt dat hij het echt heel kut vind om dit jaar niet bij een race te zijnquote:Op maandag 31 juli 2017 13:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sorry
Kaartjes zijn nog beschikbaar overigens en ik wens alle Nederlanders een puike race van Max toe hoor
ba dum tshquote:Op maandag 31 juli 2017 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
ik krijg hier zo'n dubbelziend gevoel bij ...
Kaartjes voor de zaterdag zijn het. Brons.quote:Op maandag 31 juli 2017 13:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wat voor kaartjes waren het ook al weer? Heel weekend of alleen de race? Misschien dat ik wel interesse heb, omdat ik Hongarije heb moeten missen dit jaar en mijn pa me al 3 keer duidelijk heeft gemaakt dat hij het echt heel kut vind om dit jaar niet bij een race te zijn
quote:Op maandag 31 juli 2017 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
ik krijg hier zo'n dubbelziend gevoel bij ...
Prima, al ben ik benieuwd naar de langetermijnimpact hiervan. Maar zoveel maakt dat ook weer niet uit, alle teamgenoten zijn elkaars grootste concurrenten en ik denk dat een van beiden (ik gok Ricciardo) toch wel weggaat bij einde contract.quote:Op maandag 31 juli 2017 13:27 schreef Gezicht het volgende:twitter:danielricciardo twitterde op maandag 31-07-2017 om 11:14:55 1/3... Yesterday was hard to take. You build up all day for those couple hours of racing and then it's gone like that. reageer retweettwitter:danielricciardo twitterde op maandag 31-07-2017 om 11:15:01 2/3... Max apologized to me after the race and we spoke one on one away from media or anyone. reageer retweettwitter:danielricciardo twitterde op maandag 31-07-2017 om 11:15:08 3/3... The situation was handled and taken care of in the right way to move forward. Lights go out again in 4 weeks 👍🏼 reageer retweet
Ah alleen de kwali, nee dan niet sorry. Ik zie liever de race zelfquote:Op maandag 31 juli 2017 13:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kaartjes voor de zaterdag zijn het. Brons.
Wat een figuur ben je toch ook.quote:Op maandag 31 juli 2017 10:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan vervangen ze Vettel toch door Alonso? Dat beviel toch goed de vorige keer? Een echte kampioenenmaker die Alonso. En lukt het niet dan heb je in ieder geval de zelfverklaarde morele kampioen die die titel claimt omdat het prutsteam zo'n waardeloze auto heeft gebouwd, ook Honda houdt hij weer scherp met zijn commentaren. Het is ook een echte winnaar die desnoods de teambaas chanteert om bevoordeeld te worden boven zijn teamgenoot.
waar haal je deze informatie vandaan?quote:Op maandag 31 juli 2017 14:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een figuur ben je toch ook.
Ik zeg niet dat de wensen van Vettel het enige argument zijn. Ferrari kan daarnaast best nog andere redenen hebben.
Feit blijft dat Vettel heeft aangegeven dat hij liever niet heeft dat Alonso naar Ferrari komt en liever heeft dat Kimi blijft. We kunnen wel raden waarom dat is. Van Kimi kan ie het immers vrij makkelijk winnen.
Overigens geldt hetzelfde voor Hamilton; die wil ook niet dat Alonso naar Mercedes komt.
Een van de weinige keren dat ik mij kan vinden in zijn post. Als er 1 een klootzak is.... Is dat Alonso wel.quote:Op maandag 31 juli 2017 14:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een figuur ben je toch ook.
Ik zeg niet dat de wensen van Vettel het enige argument zijn. Ferrari kan daarnaast best nog andere redenen hebben.
Feit blijft dat Vettel heeft aangegeven dat hij liever niet heeft dat Alonso naar Ferrari komt en liever heeft dat Kimi blijft. We kunnen wel raden waarom dat is. Van Kimi kan ie het immers vrij makkelijk winnen.
Overigens geldt hetzelfde voor Hamilton; die wil ook niet dat Alonso naar Mercedes komt.
Nee, Vettel heeft het politiek correcte antwoord gegeven dat hij zijn huidige teamgenoot graag als teamgenoot houdt. Dat is gewoon het standaard antwoord wat je behoort te geven.quote:Op maandag 31 juli 2017 14:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een figuur ben je toch ook.
Ik zeg niet dat de wensen van Vettel het enige argument zijn. Ferrari kan daarnaast best nog andere redenen hebben.
Feit blijft dat Vettel heeft aangegeven dat hij liever niet heeft dat Alonso naar Ferrari komt en liever heeft dat Kimi blijft. We kunnen wel raden waarom dat is. Van Kimi kan ie het immers vrij makkelijk winnen.
Overigens geldt hetzelfde voor Hamilton; die wil ook niet dat Alonso naar Mercedes komt.
Nu gaan mensen natuurlijk (terecht) vragen welke interviews dat dan precies zijn. Waarop jij (naar ik vermoed) vervolgens met 1 of 2 interviews aan komt zetten (iets als dit bijvoorbeeld: http://www.motorsport-tot(...)ollege-17070618.html). Maar dat is selectief quoten, want Vettel heeft ook zoiets gezegd: http://www.motorsport-tot(...)alonso-17052411.html .quote:
Nope.quote:
Gisteren 'scheen' het nog en nu is het al een feit?quote:Op maandag 31 juli 2017 14:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een figuur ben je toch ook.
Ik zeg niet dat de wensen van Vettel het enige argument zijn. Ferrari kan daarnaast best nog andere redenen hebben.
Feit blijft dat Vettel heeft aangegeven dat hij liever niet heeft dat Alonso naar Ferrari komt en liever heeft dat Kimi blijft.
Wat betreft het winnen van Raikkonen is er niet echt verschil tussen Vettel en Alonso en hoeft Ferrari dus geen meerwaarde te verwachten van het contracteren van Alonso.quote:We kunnen wel raden waarom dat is. Van Kimi kan ie het immers vrij makkelijk winnen.
Overigens geldt hetzelfde voor Hamilton; die wil ook niet dat Alonso naar Mercedes komt.
RBR zal na de zomerstop nog steeds op P5 en P6 zitten.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:10 schreef mikieu het volgende:
Wat kunnen we verwachten in spa? Mercedes pakt daar 1-2. Maar hoe dicht zal red bull er daar opzitten?
P1 t/m P4 voor Ferrari en Mercedes in willekeurige volgorde. P5 en P6 voor RBR. Er gaat niks veranderen. En je moet hopen dat ze geen gridstraf gaan incasseren, al zullen ze dat bij Verstappen niet snel in Spa doen.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:10 schreef mikieu het volgende:
Wat kunnen we verwachten in spa? Mercedes pakt daar 1-2. Maar hoe dicht zal red bull er daar opzitten?
De q ging daarentegen wel lekker.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:59 schreef Gezicht het volgende:
Als Verstappen maar niet weer zo'n rampenrace op Spa heeft als vorig jaar
Vorig jaar wel ja, dit jaar gaan Max en Ric echt niet hoger dan de 3e rij komen, of een Merc of Ferrari moet al uitvallen met problemen of penalties.quote:
Ja dat denk ik ook. Hongarije heeft laten zien dat de aero van de bull prima is. Ik denk dat ze daar dicht tegen het maximale zitten. Extra snelheid zou toch echt nu van die Franse asbakken moeten komen en dat zie ik niet meer gebeuren dit seizoen.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
RBR zal na de zomerstop nog steeds op P5 en P6 zitten.
Olav Mol heeft al vaak genoeg aangegeven voor de sport te werken en geen journalist is.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:58 schreef Wuwwa het volgende:
Vanmorgen hoorde ik een RedBull commercial op de radio, ingesproken door niemand minder dan...OllieMollie. En dan objectief zien te blijven.
Die interviews op de grid met Max zijn ook altijd genieten
'Ga je straks in bocht 1 buitenlangs?'
'Dat gaan we zien, Jack'
'En dan pitten en de laatste 10 ronden op supersofts vlammen toch?'
'Weet ik niet, Jack'
LOL, hij werkt echt wel voor de flappenquote:Op maandag 31 juli 2017 16:34 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Olav Mol heeft al vaak genoeg aangegeven voor de sport te werken en geen journalist is.
Jij niet dan?quote:Op maandag 31 juli 2017 16:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
LOL, hij werkt echt wel voor de flappen
Duh, dat snap ik, maar zijn werkgever is de sport, daar verdient hij aan. Maar hij is geen journalist en heeft laatst bij Jack van Gelder aan tafel nog gezegd, dat als hij een groot schandaal zou ontdekken en dit schadelijk voor de sport zou zijn hij dit niet naar buiten zou brengen.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
LOL, hij werkt echt wel voor de flappen
Nee, dat zal wel (weer) Monza wordenquote:Op maandag 31 juli 2017 15:14 schreef Justevo het volgende:
[..]
P1 t/m P4 voor Ferrari en Mercedes in willekeurige volgorde. P5 en P6 voor RBR. Er gaat niks veranderen. En je moet hopen dat ze geen gridstraf gaan incasseren, al zullen ze dat bij Verstappen niet snel in Spa doen.
Het schijnt dat hij Alonso niet als teamgenoot wil. Het is een feit dat hij dat gezegd heeft maar je moet niet al teveel waarde hechten aan dergelijke uitspraken.quote:Op maandag 31 juli 2017 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Gisteren 'scheen' het nog en nu is het al een feit?
Een fan van de sport zijn is op zich niet zo'n probleem. Overduidelijk fan zijn van een bepaalde coureur of team en je daar zelfs door laten betalen is een iets ander verhaal.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Duh, dat snap ik, maar zijn werkgever is de sport, daar verdient hij aan. Maar hij is geen journalist en heeft laatst bij Jack van Gelder aan tafel nog gezegd, dat als hij een groot schandaal zou ontdekken en dit schadelijk voor de sport zou zijn hij dit niet naar buiten zou brengen.
Of het een probleem is of niet, maakt mij niet zo veel uit. Hij geeft het iig toe.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Een fan van de sport zijn is op zich niet zo'n probleem. Overduidelijk fan zijn van een bepaalde coureur of team en je daar zelfs door laten betalen is een iets ander verhaal.
Het valt ook lastig te ontkennen als iedereen die commercials opmerkt...quote:Op maandag 31 juli 2017 17:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Of het een probleem is of niet, maakt mij niet zo veel uit. Hij geeft het iig toe.
Dat klopt, maar er lopen er genoeg rond die het wel doen.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Het valt ook lastig te ontkennen als iedereen die commercials opmerkt...
Hij is ZZP'er en wordt ingehuurd. Of dat nu door Ziggo Sport is, door Disney (Cars 3) of door Red Bull maakt dan weinig uit natuurlijk.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Een fan van de sport zijn is op zich niet zo'n probleem. Overduidelijk fan zijn van een bepaalde coureur of team en je daar zelfs door laten betalen is een iets ander verhaal.
WK worden met een auto die niet extreem dominant was en bij een team waar hij niet op alle mogelijke manieren werd voorgetrokken (herinnert u zeg deze nog nog nog (http://www.autosport.com/news/report.php/id/85175)quote:Op maandag 31 juli 2017 16:59 schreef Geralt het volgende:
IB4 Vettel had niets meer te bewijzen bij RB
Vettel had al aan het begin van dat seizoen zijn woord gegeven aan Ferrari, dus dat was niet de reden.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij Alonso niet als teamgenoot wil. Het is een feit dat hij dat gezegd heeft maar je moet niet al teveel waarde hechten aan dergelijke uitspraken.
Blijft wel grappig hoe je alles zo weet te draaien dat het in je straatje past. Als Vettel van z'n teamgenoot wint dan komt dat omdat Vettel super goed is, maar als ie volledig wordt zoek gereden dan ligt het opeens aan de auto. Toch best treurig als je al een paar jaar voor dat team rijdt, de grote ster bent en de auto speciaal voor jou ontwikkeld wordt. Als je dan niet eens op kunt tegen de new guy vlucht je gauw naar een ander team.
Het is een feitelijke vaststelling dat jij er van alles bij verzint.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij Alonso niet als teamgenoot wil. Het is een feit dat hij dat gezegd heeft maar je moet niet al teveel waarde hechten aan dergelijke uitspraken.
Die auto was ook gewoon niet erg gelukt natuurlijk, het is niet dat Ricciardo hem voorbleef in een goede poging de titel binnen te halen. Het was ook wel een treurig jaar voor Vettel en relatief hard gaan met wat voor wagenkarakteristieken dan ook is wat Alonso voor heeft op Vettel, alleen is dat niet waar het om gaat bij kampioenschappen.quote:Blijft wel grappig hoe je alles zo weet te draaien dat het in je straatje past. Als Vettel van z'n teamgenoot wint dan komt dat omdat Vettel super goed is, maar als ie volledig wordt zoek gereden dan ligt het opeens aan de auto. Toch best treurig als je al een paar jaar voor dat team rijdt, de grote ster bent en de auto speciaal voor jou ontwikkeld wordt. Als je dan niet eens op kunt tegen de new guy vlucht je gauw naar een ander team.
Dat zegt Olav ook: "we zijn reporters" en we werken in dienst van de FIA/FOM. Overigens kan je er gewoon keihard uit getrapt worden door de FIA/FOM.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Duh, dat snap ik, maar zijn werkgever is de sport, daar verdient hij aan. Maar hij is geen journalist en heeft laatst bij Jack van Gelder aan tafel nog gezegd, dat als hij een groot schandaal zou ontdekken en dit schadelijk voor de sport zou zijn hij dit niet naar buiten zou brengen.
Dat weet je helemaal niet of hij personeel heeft. Hij is ondernemer. Zo'n foute term, dat ZZP'er.quote:
Noem al die manieren dan eens, ipv die ene. Extreem dominante auto? Hoe is het dan mogelijk dat Webber in al die jaren nooit als de nr 2 eindigde maar er altijd nog minstens n auto tussen Vettel en Webber zat?quote:Op maandag 31 juli 2017 17:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
WK worden met een auto die niet extreem dominant was en bij een team waar hij niet op alle mogelijke manieren werd voorgetrokken (herinnert u zeg deze nog nog nog (http://www.autosport.com/news/report.php/id/85175)
Och, Mercedes is de dominante auto en Mercedes is het team dat tot nu toe een rijder bevoordeeld over de ander, maar het is Vettel die, ondanks veel pech, aan de leiding staat.quote:Dat laatste gaat hem met Ferrari dus ook niet lukken.
Wie zegt dat Raikkonen gisteren niet voorbij Vettel kon? Bij Mercedes lieten ze Hamilton voorbij aan Bottas, maar dat werd een paar honderd meter voor einde race weer rechtgetrokken. Dus echt voordeel heeft Hamilton niet gehad.quote:Op maandag 31 juli 2017 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Och, Mercedes is de dominante auto en Mercedes is het team dat tot nu toe een rijder bevoordeeld over de ander, maar het is Vettel die, ondanks veel pech, aan de leiding staat.
De meeste circuits is Mercedes het snelst. Alleen op banen waar ze geen voordeel halen uit hun surplus aan vermogen hebben ze een probleem.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat Raikkonen gisteren niet voorbij Vettel kon? Bij Mercedes lieten ze Hamilton voorbij aan Bottas, maar dat werd een paar honderd meter voor einde race weer rechtgetrokken. Dus echt voordeel heeft Hamilton niet gehad.
En Mercedes dominante auto? Wie had er pole? Wie reed er met een gemankeerde Ferrari naar de zege? Dus hoe dominant was Mercedes?
Ik zeg dat Vettel dit seizoen nog niet bevoordeeld is (een beslissing waar ik het niet mee eens ben), en brengt daar tegenin dat Ferrari gisteren Raikkonen had moeten bevoordelen middels een teamorder aan Vettel om aan de kant te gaan?quote:Op maandag 31 juli 2017 19:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat Raikkonen gisteren niet voorbij Vettel kon? Bij Mercedes lieten ze Hamilton voorbij aan Bottas, maar dat werd een paar honderd meter voor einde race weer rechtgetrokken. Dus echt voordeel heeft Hamilton niet gehad.
Ja.quote:En Mercedes dominante auto?
Hamilton, Bottas, Vettel en Raikkonenquote:Wie had er pole?
Vettel gisteren.quote:Wie reed er met een gemankeerde Ferrari naar de zege?
'Dus' impliceert dat je op basis van het voorgaande die gevolgtrekkeing zou kunnen doen.quote:Dus hoe dominant was Mercedes?
Vermogen alleen maakt een auto niet dominant. Het is verdomd makkelijk als je pak em beet 30-40pk meer hebt dan je concurenten. Maar dan wil het niet zeggen dat je sneller de bocht door komt, of later kunt remmen omdat je balans optimaal is.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De meeste circuits is Mercedes het snelst. Alleen op banen waar ze geen voordeel halen uit hun surplus aan vermogen hebben ze een probleem.
Als we er voor het gemak van uitgaan....quote:Op maandag 31 juli 2017 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg dat Vettel dit seizoen nog niet bevoordeeld is (een beslissing waar ik het niet mee eens ben), en brengt daar tegenin dat Ferrari gisteren Raikkonen had moeten bevoordelen middels een teamorder aan Vettel om aan de kant te gaan?
[..]
Ja.
[..]
Hamilton, Bottas, Vettel en Raikkonen
[..]
Vettel gisteren.
[..]
'Dus' impliceert dat je op basis van het voorgaande die gevolgtrekkeing zou kunnen doen.
Als we er nou even voor het gemak van uitgaan dat Bottas en Raikkonen qua snelheid ongeveer gelijkwaardig zijn (ik weet dat de meesten voor dit seizoen Raikkonen hoger inschatten dan Bottas, vandaar voor het gemak), dan is Mercedes de dominante auto en Vettel de dominante coureur van de eerste seizoenshelft, en maskeert Vettels stuurmanskunst de dominantie van de Mercedes enigzins.
Misschien wel, misschien is Raikkonen wel de betere coureur. Feit is dat Hamilton niet consistent presteert maar off-weekends heeft en dat daardoor Vettel nog voorligt, ondanks zijn pech.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als we er voor het gemak van uitgaan....
De kwaliteit van je bolide baseren op basis van de minst presterende coureur. Dan zou Ricciardo verdomd veel beter zijn dan Verstappen, en het verschil tussen de Force India's en RBR erg klein moeten zijn. Dat is natuurlijk een stukje scorebordjournalistiek. Misschien is Bottas wel gewoon een betere coureur dan Raikkonen.
Ja, maar Hongarije is ook niet representatief, dat zei ik twee weken geleden ook al van Silverstone toen iedereen deed alsof Hamilton wel even met de titel zou weglopen. Maar op de goede banen is het verschil voor Mercedes groter dan andersom, als Hamilton nou goed was geweest op zaterdag had hij op de eerste rij kunnen staan. Dat Mercedes extraatje in de kwalificaties op snelle en medium banen is ook zeker een factor in de dominantie omdat het voordeel van positie ook flink meetelt, het gaat niet alleen om racepace waarin Ferrari op de mediumbanen vaak wel meekan.quote:Het ging mij om de pole van afgelopen weekend. Die was voor Vettel toch? Dus zelfs als Mercedes tijdens de Q het vermogen wat omhoog schroeft, dan nog kunnen ze geen pole afdwingen. Dan ben je mijn inziens geen dominant team. Je hebt misschien meer vermogen, maar dan is er iets (aero/balans/wegligging) dat je niet de snelste maakt.
Oh ja, natuurlijk. Bij Hamilton noemen we dat wisselvallig, maar Vettel had pech. Wat ben je toch ook lekker doorzichtig.quote:Op maandag 31 juli 2017 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien wel, misschien is Raikkonen wel de betere coureur. Feit is dat Hamilton niet consistent presteert maar off-weekends heeft en dat daardoor Vettel nog voorligt, ondanks zijn pech.
Leuk dat ie dat voor elkaar kreeg.quote:
Nee, remmen die in de fik vliegen, lekke band, puber die je voorvleugel eraf rijdt, dat noem ik pech. De banden niet werkend krijgen terwijl je teamgenoot wel een degelijke tijd neerzet noem ik geen pech.quote:Op maandag 31 juli 2017 20:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk. Bij Hamilton noemen we dat wisselvallig, maar Vettel had pech. Wat ben je toch ook lekker doorzichtig.
Moet zeggen dat de motor ook een heel stuk gezonder klinkt in die video dan voorheen. Top snelheid van Alonso was tijdens de race ook een stuk hoger dan "normaal" (wel nog lager dan de rest), maar het koppel was in ieder geval daar.quote:Op maandag 31 juli 2017 20:24 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Leuk dat ie dat voor elkaar kreeg.
Puber die je voorvleugel eraf rijdt? Canada heb je het over? Was gewoon een strakke start van Max, niks mis mee. Max was er voorbij en snijdt de chicane aan. Geen under investigation geweest, en zelfs Vettel verweet Max niks.quote:Op maandag 31 juli 2017 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, remmen die in de fik vliegen, lekke band, puber die je voorvleugel eraf rijdt, dat noem ik pech. De banden niet werkend krijgen terwijl je teamgenoot wel een degelijke tijd neerzet noem ik geen pech.
Jack is zo tenenkrommend slecht. Zijn vragen zijn veelal slijmen met een oranje bril, vaak retorisch van aard en verbleken de ervaring die hij eigenlijk zou moeten hebben in al de jaren die hij rondloopt in de autosport. En dat voor iemand met nota bene een doctoraat.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:58 schreef Wuwwa het volgende:
Vanmorgen hoorde ik een RedBull commercial op de radio, ingesproken door niemand minder dan...OllieMollie. En dan objectief zien te blijven.
Die interviews op de grid met Max zijn ook altijd genieten
'Ga je straks in bocht 1 buitenlangs?'
'Dat gaan we zien, Jack'
'En dan pitten en de laatste 10 ronden op supersofts vlammen toch?'
'Weet ik niet, Jack'
Weltschermz heeft het niet over Max dus je kan gewoon rustig gaan ademhalen. Het gaat om Ferrari en Mercedes en de coureursquote:Op maandag 31 juli 2017 20:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Puber die je voorvleugel eraf rijdt? Canada heb je het over? Was gewoon een strakke start van Max, niks mis mee. Max was er voorbij en snijdt de chicane aan. Geen under investigation geweest, en zelfs Vettel verweet Max niks.
Volgens mij doelt hij wel op de pech van Vettel, waarbij Max z'n voorvleugel plat rijdt vond het overigens wel een strakke actie en Max mocht ook van geluk spreken dat hij z'n band niet lek reed...quote:Op maandag 31 juli 2017 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weltschermz heeft het niet over Max dus je kan gewoon rustig gaan ademhalen. Het gaat om Ferrari en Mercedes en de coureurs
Cirkelredenering zo...quote:Op maandag 31 juli 2017 19:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vermogen alleen maakt een auto niet dominant. Het is verdomd makkelijk als je pak em beet 30-40pk meer hebt dan je concurenten. Maar dan wil het niet zeggen dat je sneller de bocht door komt, of later kunt remmen omdat je balans optimaal is.
Qua niveau zullen Vettel en Hamilton elkaar niet veel ontlopen, als de stand in het WK eenzelfde beeld geeft, zal er niet iemand een dominante auto hebben. Anders stond diegene 30-40 punten los (afgezien van mechanische pech, of crashes buiten je schuld om).
? Rustig ademhalen? Wie zegt dat ik dat niet doe?quote:Op maandag 31 juli 2017 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weltschermz heeft het niet over Max dus je kan gewoon rustig gaan ademhalen. Het gaat om Ferrari en Mercedes en de coureurs
Weltschmerz vindt dat max structureel teveel risico neemt bij de start en ik ben het daar overigens ook mee eens.quote:Op maandag 31 juli 2017 21:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Rustig ademhalen? Wie zegt dat ik dat niet doe?
Ik weet wel zeker dat hij het over Max had en de actie in Canada.
Weltschmerz heeft zich al vaker negatief uitgelaten over de starts van Max. En zoveel pubers zijn er niet die betrokken zijn geweest bij een voorvleugel van Vettel.
Natuurlijk mag dat, iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben. Dat ik het daar niet mee eens ben, mag net zo goed dus.quote:Op maandag 31 juli 2017 21:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weltschmerz vindt dat max structureel teveel risico neemt bij de start en ik ben het daar overigens ook mee eens.
Maar dat is toch ook gewoon een mening die mag?
Natuurlijk mag jij het daar niet mee eens zijn. Maar dat kan ook met minder misbaar.quote:Op maandag 31 juli 2017 21:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben. Dat ik het daar niet mee eens ben, mag net zo goed dus.
Dat jij het met Weltschmerz eens bent, zal mij m'n reet roesten eerlijk gezegd.
Je las in die zin van Weltschermz geen kritiek op Carbon remmen toch (remmen die in de fik vliegen)?quote:Op maandag 31 juli 2017 21:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Rustig ademhalen? Wie zegt dat ik dat niet doe?
Ik weet wel zeker dat hij het over Max had en de actie in Canada.
Weltschmerz heeft zich al vaker negatief uitgelaten over de starts van Max. En zoveel pubers zijn er niet die betrokken zijn geweest bij een voorvleugel van Vettel.
Omdat hij 1 keer zacht iemand aanraakt?quote:Op maandag 31 juli 2017 21:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weltschmerz vindt dat max structureel teveel risico neemt bij de start en ik ben het daar overigens ook mee eens.
Maar dat is toch ook gewoon een mening die mag?
Nee, niet op basis van die ene keer dat hij iemand zachtjes aan heeft getikt.quote:Op maandag 31 juli 2017 21:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Omdat hij 1 keer zacht iemand aanraakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |