abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172873830
registreer om deze reclame te verbergen
Vandaag 1 jaar bv :9
pi_172874365
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:37 schreef Miezziej het volgende:
Hoera! *O*
Heb je al besloten om wel of niet af te bouwen richting jullie reis?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:17:59 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172876236
quote:
Mijlpaal *O*.
KuikenGuppy
pi_172890030
Snelle vraag: ik kolfde net harde plekken weg, en heb nu 40cc in een flesje. Mag dat bij een andere al ingevroren kleine hoeveelheid? Als het eerst in de koelkast afkoelt bijv? Het wordt nu kamertemperatuur.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172890175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:57 schreef Lemijn het volgende:
Snelle vraag: ik kolfde net harde plekken weg, en heb nu 40cc in een flesje. Mag dat bij een andere al ingevroren kleine hoeveelheid? Als het eerst in de koelkast afkoelt bijv? Het wordt nu kamertemperatuur.
volgens mij wordt dat afgeraden, omdat het ingevroren deel dan toch weer iets opwarmt door het nieuwe deel, en dan zou er bacteriegroei op kunnen treden...
Is apart invriezen niet mogelijk? Om te oefenen met een fles kun je sowieso beter kleine hoeveelheden hebben. Dan kun je over een tijdje meerdere bakjes tegelijk geven als hij meer drinkt ;)

Gefeliciteerd nog! *G*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_172890390
1 jaars mijlpaal voor Miez. *O*

De regel die ik onthouden heb over verse melk bij bevroren melk is dat het kan, zolang de hoeveelheid bevroren melk groter is dan de hoeveelheid verse melk.

Edit: goed onthouden. :P Zie:

https://www.lalecheleague(...)waren-van-moedermelk
pi_172890397
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

volgens mij wordt dat afgeraden, omdat het ingevroren deel dan toch weer iets opwarmt door het nieuwe deel, en dan zou er bacteriegroei op kunnen treden...
Is apart invriezen niet mogelijk? Om te oefenen met een fles kun je sowieso beter kleine hoeveelheden hebben. Dan kun je over een tijdje meerdere bakjes tegelijk geven als hij meer drinkt ;)

Gefeliciteerd nog! *G*
Dank voor je snelle reactie. Het mag nu wel lauw de vriezer in?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172890473
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:03 schreef LuDann het volgende:

De regel die ik onthouden heb over verse melk bij bevroren melk is dat het kan, zolang de hoeveelheid bevroren melk groter is dan de hoeveelheid verse melk.
50-50. Ik heb het nu maar met flesje en al erin gekieperd maar ik ga snel iets anders regelen want wel zonde, 40cc in een 150 flesje.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 22:05:48 #34
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172890494
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dank voor je snelle reactie. Het mag nu wel lauw de vriezer in?
Mogen waarschijnlijk wel, maar wij lieten het eerst afkoelen in de koelkast.

Tbv bewaren in de vriezer: groot groot fan van lansinoh zakjes hier. Ruimte-technisch ook heel chill.
n keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_172890630
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:03 schreef LuDann het volgende:

Edit: goed onthouden. :P Zie:

https://www.lalecheleague(...)waren-van-moedermelk
ja daar vond ik het net ook :@

Afgekoelde melk kan ook aan de bevroren melk toegevoegd worden tot de gewenste portie, mits de hoeveelheid ingevroren melk groter is dan de melk die eraan toegevoegd wordt, zodat de bevroren melk niet (gedeeltelijk) gaat ontdooien.
pi_172890718
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]

50-50. Ik heb het nu maar met flesje en al erin gekieperd maar ik ga snel iets anders regelen want wel zonde, 40cc in een 150 flesje.
ik vries t ook zo snel mogelijk in, dan is het vet nog niet aan de randen vast gaan zitten :+
Ik doe t in speciale ijsklontjes bakjes en erna in diepvries zakjes

Goede opbrengst al! _O_
pi_172890894
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:11 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ik vries t ook zo snel mogelijk in, dan is het vet nog niet aan de randen vast gaan zitten :+
Ik doe t in speciale ijsklontjes bakjes en erna in diepvries zakjes

Goede opbrengst al! _O_
Ja, aan de andere kant, toen ik dit nog in hem probeerde te proppen (toen het nog in mn borst zat) begon hij te spugen. Dus de productie is nog niet helemaal afgestemd op zijn maag... en de harde plekken zijn niet 100% weg. Ik ga maar hopen dat hij de volgende voeding daar goed zn best op doet.

Mijn hemel wat kan dit je onzeker maken laat op de avond! We gaan naar bed, dat helpt vast.

edit: dank voor de felicitaties en de bewaarzakjes-tip! Ik ga daar morgen gelijk achteraan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemijn op 03-08-2017 22:20:33 ]
pi_172891397
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:15 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja, aan de andere kant, toen ik dit nog in hem probeerde te proppen (toen het nog in mn borst zat) begon hij te spugen. Dus de productie is nog niet helemaal afgestemd op zijn maag... en de harde plekken zijn niet 100% weg. Ik ga maar hopen dat hij de volgende voeding daar goed zn best op doet.

Mijn hemel wat kan dit je onzeker maken laat op de avond! We gaan naar bed, dat helpt vast.

edit: dank voor de felicitaties en de bewaarzakjes-tip! Ik ga daar morgen gelijk achteraan.
troost je, mijn smurf is 5,5 maand en spuugt nog na elke voeding terwijl ze maar 5-10 minuten drinkt. Dus het hoeft niet zo te zijn dat het nog niet goed op elkaar afgestemd is, het kan er ook gewoon bij horen :+
pi_172891492
Hier ook dan van de Lansinoh-zakjes. Zoveel fijner dan de avent-bekers die ik bij O gebruikte (en die nu vol zitten met eten voor hem).

In het Etos mama & baby-boek zit een kortingsbon ervoor (van 1 euro ofzo, maar toch... ik kreeg steeds weer zo'n boek. Zit ook oa een pampers New baby -50% bon in en korting op zoogcompressen)
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
pi_172891830
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:15 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Deze heb ik ook, zijn vooral praktisch voor snel invriezen en niet meer naar omkijken;

https://www.mamaloesbabys(...)dermelk-bewaarzakjes

En zoiets heb ik zonder deksel (ik raad met deksel aan :') );

http://www.greenjump.nl/P(...)ding-diepvriesbakjes
pi_172892242
pi_172893229
quote:
^O^
Alle linkjes geopend, morgen eens bekijken.
pi_172893579
Ik doe ook een duit in het zakje. :P

Ik ben fan van de Beldico flesjes. Heel goedkoop, BPA vrij en duurzamer dan zakjes.

https://www.moedermelkisgoedvoorelk.nl/tien-beldico
pi_172893959
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:14 schreef LuDann het volgende:
Ik doe ook een duit in het zakje. :P

Ik ben fan van de Beldico flesjes. Heel goedkoop, BPA vrij en duurzamer dan zakjes.

https://www.moedermelkisgoedvoorelk.nl/tien-beldico
oooh dat duurzame staat mij ook wel aan ja! Tnx voor de link :D
pi_172894009
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:27 schreef tombolafan het volgende:
oooh dat duurzame staat mij ook wel aan ja! Tnx voor de link :D
Ho wacht!

Beldico flessen zijn niet zo heel duurzaam, want deze zijn eigenlijk bedoeld als disposable (eenmalig gebruik in ziekenhuizen). Na enkele maanden (of weken bij intensief gebruik) gaan ze stuk. De Materni flessen (50-240 ml) kosten ook niks en zijn wl bedoeld om lang mee te gaan, en dat doen ze ook bij mij. In 7 maanden is er pas 1 dopje gebarsten. Ter vergelijking: de dopjes van disposable flessen van Nuk hielden het maar een paar weken uit hier.
https://www.borstvoedings(...)oedermelk-fles-50ml/

Het handige van al dit soort goedkope flessen met universele hals is dat ze op jouw Harmony passen Lemijn. :Y)

Overigens heeft mijn baby nu zo'n 200 liter gekolfde melk gedronken zonder dat ik ooit wat heb ingevroren. :D

[ Bericht 25% gewijzigd door ViviRAWRS op 03-08-2017 23:38:26 ]
pi_172894264
Lemijn, je bent pas nt begonnen. Het is totaal niet realistisch om te verwachten dat je productie al is afgestemd. Na een week of zes komt dat een beetje.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:21:23 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172895758
200 liter, respect :*.
KuikenGuppy
pi_172895874
quote:
jeej! *O*
Schudden voor gebruik
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 03:15:30 #49
409579 LuDann
All the way
pi_172896226
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ho wacht!

Beldico flessen zijn niet zo heel duurzaam, want deze zijn eigenlijk bedoeld als disposable (eenmalig gebruik in ziekenhuizen). Na enkele maanden (of weken bij intensief gebruik) gaan ze stuk. De Materni flessen (50-240 ml) kosten ook niks en zijn wl bedoeld om lang mee te gaan, en dat doen ze ook bij mij. In 7 maanden is er pas 1 dopje gebarsten. Ter vergelijking: de dopjes van disposable flessen van Nuk hielden het maar een paar weken uit hier.
https://www.borstvoedings(...)oedermelk-fles-50ml/

Het handige van al dit soort goedkope flessen met universele hals is dat ze op jouw Harmony passen Lemijn. :Y)

Overigens heeft mijn baby nu zo'n 200 liter gekolfde melk gedronken zonder dat ik ooit wat heb ingevroren. :D
Oh joh, ik dacht dat die 2 hetzelfde waren, eerlijk gezegd.

Ik heb die met blauwe dop dus, die Beldico, en die gaan bij mij al 2 jaar mee. Ok, waarvan 1,5 jaar actief gebruik, inclusief invriezen, ontdooien en na elk gebruik steriliseren.

Maar qua prijs maakt het weinig uit idd, dus dan zou ik ook voor die Materni dingen gaan. :Y

En 200 liter, respect!
pi_172896844
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik heb nog heel veel avent bakjes (stuk of 30), waarvan je er best een stuk of 10/15 over mag nemen. Misschien een idee?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')