abonnement Unibet Coolblue
pi_173468303
:* Memoru: klinkt heel zwaar en heel bekend die rollercoaster aan emoties en vermoeidheid en gedoe. Dikke knuf voor jou/jullie! Vergeet niet dat het heel normaal is als alles nu in het teken staat van jou en je kindje en je partner en dat velen met jou het liefst de eerste tijd na de geboorte in een veilig coconnetje willen doorbrengen. Uitvogelen hoe alles werkt met zo'n wurmpje kan een hele klus zijn. Dat die verdraaide adrenaline op een gegeven moment op is werkt ook niet mee.
Qua bv sluit ik me ook aan bij de rest: bel een lk (Vivi had hierboven een linkje naar een handige website om een gecertificeerde te vinden). Zo fijn om met een rustige professional dingen te kunnen bespreken en bekijken en wat Buda zegt is echt waar: soms is het vrij simpel op te lossen.
pi_173468324
Sterkte memoru!
Ik sluit mij aan bij hierboven
Schudden voor gebruik
pi_173468349
Crosspost:
Vandaag bij de dierentuin geslenterd en weer veel mogen dragen. Zijn we in de binnenspeeltuin aangekomen. Loop ik met de rs om mij heen. Komt er een klein blond meisje op mij afgelopen. "Dragen! O+" en wijst ook naar mijn borst om te drinken :D

Ik zei tegen haar oppas dat ze het goed wist te vertellen. Die moest lachen om wat ze deed. Die Julia toch :D

Wurm wilde wel delen. Kom kom tink! Zei hij :') sociaal kind :D

Einde dag zegt hij: "taag, doek, tinkeuh!"
*smelt* lekker in de ringsling voedend naar de uitgang gelopen.

Tikken 25 maanden aan.
Schudden voor gebruik
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:55:49 #254
269689 crew  Viv
pi_173470655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:29 schreef Stippelrientje het volgende:
Wurm wilde wel delen. Kom kom tink! Zei hij :') sociaal kind :D
:D O+
pi_173489057
O+ Zo ontwapenend die kleintjes Stippel
pi_173490103
Ja!! O+

Zijn plastic miniatuur koe mag zo ook wel eens drinken :')
Schudden voor gebruik
pi_173490115
Hoe gaat het ondertussen memoru?
Schudden voor gebruik
pi_173496717
Bedankt voor alle lieve reacties :k

Ik heb het nu 2 dagen geprobeerd met het fulltime kolven. Het bevalt me prima, ik heb zelfs genoeg om in te viezen. Ik heb er plezier in.

Mocht het toch minder worden zal ik zeker een lk inschakelen maar nu zie ik het echt niet zitten.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 08:16:32 #259
269689 crew  Viv
pi_173497052
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 07:34 schreef Memoru het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties :k

Ik heb het nu 2 dagen geprobeerd met het fulltime kolven. Het bevalt me prima, ik heb zelfs genoeg om in te viezen. Ik heb er plezier in.

Mocht het toch minder worden zal ik zeker een lk inschakelen maar nu zie ik het echt niet zitten.
Memoru, ik ga nu even heel streng zijn. :( De kans dat het drinken aan de borst nog gaat lukken neemt elke dag dat je niets doet steeds verder af. Wil je de mogelijkheid openhouden dat je zoontje terug aan de borst gaat, schakel dan echt nú een lactatiekundige in.

Ik kolf zelf fulltime, na echt alles geprobeerd te hebben om haar rechtstreeks te kunnen voeden. Nu gaat het misschien wel lekker, maar ben je al eens alleen thuis geweest? Dat je moet kolven en dat je baby dat haarfijn aanvoelt en niet kan slapen en gaat huilen zodra je hem even neerlegt? Ik denk dat je nu nog niet kan overzien wat fulltime kolven op de langere termijn inhoudt. Alle tijd die er in gaat zitten gaat ten koste van knuffelen met je baby, slapen, het huishouden, iets leuks voor jezelf doen of met je partner, etc. En je kan niet zo maar buitenshuis gaan en staan waar je wil, tenzij daar gekolfd kan worden. Het kan allemaal wel, maar wees je bewust van de keerzijdes.
pi_173497077
Wat fijn Memoru, dat je een stukje rust hebt gevonden met het kolven en dat het zo goed gaat! Toen ik bij eerste een paar dagen kolfde is er ook wat kv ingegaan omdat ik niet helemaal genoeg kolfde, dus dat je wat kunt invriezen klinkt super!
De eerste tijd na de geboorte is de meest chaotische periode en ik kan me helemaal inleven waarom je weerstand hebt nu iets extra's op je te nemen zoals lk inschakelen. Ik denk dat iedereen er zo over begint omdat de ervaring leert dat het je leven zoveel makkekijker kan maken. Een goede kan je niet alleen bijstaan bij het aanleggen, maar ook een eerlijk beeld geven van wat je kunt verwachten/waar je rekening mee moet houden bij fulltime kolven. Er zijn meerdere voorbeelden van dames die succesvol en lang hebben gekolfd, maar live bv is (mits geen complicerende factoren bij moeder en/of kindje) over het algemeen makkelijker.
Sorry voor het lange verhaal (stukje projectie denk ik want je verhaal doet me een beetje aan mezelf na de geboorte van mijn eerste denken :D ).
Heel veel succes gewenst en vooral ook genieten van je prachtige kindje :*
pi_173497080
Wat Vivi zegt.

Ik denk dat je de keus om fulltime te kolven niet vol met hormonen en stress moet maken. Het is fijn dat het nu wat rust geeft. Maar als je kindje bij jou kan drinken gaat je dat op de lange (maar zelfs ook korte) termijn zó veel tijd, stress, bloed zweet en tranen schelen.
Succes. Het ís niet makkelijk. :*
pi_173497151
Als toevoeging op Vivi: ik kreeg mijn eerste dus niet goed aangelegd en kolfde even tot ik er op een gegeven moment zo kwaad om werd dat ik met een huilend kind zat met honger dat ik haar simpelweg opppakte en aanlegde (op instinct). Toen dronk ze; zonder de pijn of gedoe van eerder O+. Binnen een dag zaten we op volledig aan de borst! Lk laten langskomen om mijn onzekerheid weg te nemen en uiteindelijk tot in zwangerschap gevoed. Blijven proberen: het is echt de moeite O+
pi_173497658
+1 op Vivi.
Ik kolf zelf ook fulltime. Ik vond het drinken aan de borst zwaar, daardoor ging ik steeds vaker kolven en uiteindelijk weigerde M de borst helemaal. Aan de ene kant is het fijn (je weet hoeveel de baby drinkt, dat het uit de fles drinken goed gaat etc), maar aan de andere kant is het best zwaar (veel schoonmaken, evt. kolven met een huilende baby op de achtergrond, altijd je kolf meeslepen als je ergens naartoe gaat etc).
Vooral 's nachts baal ik, als ik voordat ik ga slapen niet genoeg afkolf en M komt vaker dan normaal in de nacht, dan moet ik dus of melk in de koelkast hebben en dat halen, of 's nachts gaan kolven. Beide is niet echt bevorderlijk voor je eigen nachtrust kan ik je vertellen.

Ik zou er echt nog goed over nadenken en een lk inschakelen. Misschien dat eventueel een combinatie van kolven en live voeden iets kan zijn? Bijvoorbeeld overdag kolven en 's avonds en 's nachts live voeden?

Gisteren heb ik 30cc kv gemengd met 90cc moedermelk. Ik heb het 2 keer geprobeerd, van het eerste flesje dronk ze de helft, en de tweede helemaal! Dus ga het vaker proberen en binnenkort eens 50/50 proberen.
(beetje offtopic). Haar melkbehoefte lijkt ook af te nemen omdat ze dus wel gepureerde groente eet (zo'n 50-100gram per keer). En ik wilde zo graag Rapley vol houden, maar misschien heb ik gewoon een eigenwijs kind ofzo? :'( Nu doe ik het dus maar allebei, stukjes aanbieden gedurende dag en daarnaast dan een bakje prut.
pi_173497812
Of ik de optie open wil houden om aan de borst te drinken weet ik nog niet. Maar aan het idee al begin ik momenteel al bijna te huilen en krijg ik lichte stress.

Hoe het nu gaat met fulltime kolven gaat het gewoon goed. . Ik heb voor mezelf een schema gemaakt zodat er altijd wel voorraad is en er niks verspild wordt. Op dit moment kolf ik binnen 15 minuten en om de 2,5uur/ 3uur Dat is net iets langer dan dat je flesvoeding klaar zou maken.

Tevens zijn er ook pompjes die handsfree zijn en op batterij dus je zou gewoon kunnen stofzuigen. Dus dat mijn kindje minder liefde zou krijgen, vind ik onzin. Maar daar hoeven we het niet over eens te zijn. Pappa is momenteel ook nog 2 weken thuis.
Baby heeft trouwens wel speciale borstvoedingflesjes van medela waar hij dus meer moeite voor moet doen.

Ik kan idd een LK inschakelen misschien voor wat tips.. Morgen komt de verloskundige dus ik zal het met haar erover hebben.
pi_173497859
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:28 schreef Memoru het volgende:
Of ik de optie open wil houden om aan de borst te drinken weet ik nog niet. Maar aan het idee al begin ik momenteel al bijna te huilen en krijg ik lichte stress.

Hoe het nu gaat met fulltime kolven gaat het gewoon goed. . Ik heb voor mezelf een schema gemaakt zodat er altijd wel voorraad is en er niks verspild wordt. Op dit moment kolf ik binnen 15 minuten en om de 2,5uur/ 3uur Dat is net iets langer dan dat je flesvoeding klaar zou maken.

Tevens zijn er ook pompjes die handsfree zijn en op batterij dus je zou gewoon kunnen stofzuigen. Dus dat mijn kindje minder liefde zou krijgen, vind ik onzin. Maar daar hoeven we het niet over eens te zijn. Pappa is momenteel ook nog 2 weken thuis.
Baby heeft trouwens wel speciale borstvoedingflesjes van medela waar hij dus meer moeite voor moet doen.

Ik kan idd een LK inschakelen misschien voor wat tips.. Morgen komt de verloskundige dus ik zal het met haar erover hebben.
Dat zegt niemand, toch? Je zorgt hartstikke goed voor je kindje! Iedereen geeft hier advies omdat ze het beste met je voor hebben, en ik denk dat de consensus is dat fulltime kolven echt een opgave is.

Ik denk dat live bv geven op de lange termijn veel makkelijker is. Dan kun je gewoon in een restaurant/het park/op een feestje de borst geven. Kolven doe je in het publiek toch moeilijker, lijkt me.

Als ik jou was zou ik een LK vragen om je tips te geven, het nog een paar keer goed proberen, en misschien werkt het zo wel. Als dat niet werkt jezelf ook de mogelijkheid van fulltime kolven geven.

Succes, je doet het super goed!
pi_173497996
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:28 schreef Memoru het volgende:
Of ik de optie open wil houden om aan de borst te drinken weet ik nog niet. Maar aan het idee al begin ik momenteel al bijna te huilen en krijg ik lichte stress.

Hoe het nu gaat met fulltime kolven gaat het gewoon goed. . Ik heb voor mezelf een schema gemaakt zodat er altijd wel voorraad is en er niks verspild wordt. Op dit moment kolf ik binnen 15 minuten en om de 2,5uur/ 3uur Dat is net iets langer dan dat je flesvoeding klaar zou maken.

Tevens zijn er ook pompjes die handsfree zijn en op batterij dus je zou gewoon kunnen stofzuigen. Dus dat mijn kindje minder liefde zou krijgen, vind ik onzin. Maar daar hoeven we het niet over eens te zijn. Pappa is momenteel ook nog 2 weken thuis.
Baby heeft trouwens wel speciale borstvoedingflesjes van medela waar hij dus meer moeite voor moet doen.

Ik kan idd een LK inschakelen misschien voor wat tips.. Morgen komt de verloskundige dus ik zal het met haar erover hebben.
Het is natuurlijk een keuze, en er zijn meerdere moeder die bewust kiezen voor fulltime kolven :Y Maar wees je wel bewust dat het erg zwaar kan zijn of kan worden!
Ik kolfde in het begin altijd 10 minuten. Nu is dat meer richting de 20. Soms heb ik random een dip in mijn productie, of spontaan een verstopt melkkanaaltje waardoor e.e.a. langer kan duren.

Handsfree kolven beviel mij trouwens niet, dus probeer dat eerst eens uit. Ik vond het allemaal wat 'te los' voelen met zo'n kolfbh ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vond het niet prettig :P

Met mijn vakantie in het vooruitzicht vind ik het soms nog steeds lastig dat M de borst niet meer wil. Aanleggen in het vliegtuig lijkt me zo praktisch O+ Maar helaas :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 09:40:18 #267
269689 crew  Viv
pi_173498005
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:28 schreef Memoru het volgende:
Tevens zijn er ook pompjes die handsfree zijn en op batterij dus je zou gewoon kunnen stofzuigen. Dus dat mijn kindje minder liefde zou krijgen, vind ik onzin. Maar daar hoeven we het niet over eens te zijn. Pappa is momenteel ook nog 2 weken thuis.
Twee weken is niet bepaald de lange termijn waar Miezziej en ik het over hebben, haar baby is ruim 1 jaar en die van mij ruim 10 maanden. Kennelijk moet je dit zelf meemaken om het te begrijpen, ik heb alles wel gezegd inmiddels. Succes..
pi_173498053
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Twee weken is niet bepaald de lange termijn waar Miezziej en ik het over hebben, haar baby is ruim 1 jaar en die van mij ruim 10 maanden. Kennelijk moet je dit zelf meemaken om het te begrijpen, ik heb alles wel gezegd inmiddels. Succes..
Hoe doe jij het nu eigenlijk met kolven? Ik laat M maar wat rondkruipen, maar ze kan nu lades open maken en dat levert soms leuke situaties op :D :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 10:07:11 #269
269689 crew  Viv
pi_173498362
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:43 schreef Miezziej het volgende:
Hoe doe jij het nu eigenlijk met kolven? Ik laat M maar wat rondkruipen, maar ze kan nu lades open maken en dat levert soms leuke situaties op :D :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Ik zet haar nu meestal in de kinderstoel, eerst geef ik haar steeds speeltjes aan en als ze alles op de grond heeft gegooid krijgt ze brood of een cracker. En als ze humeurig is ga ik liedjes zingen en klappen (hier wel handsfree), en als dat niet meer werkt zet ik een YouTube filmpje met Disney-muziek op. :Y)
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:02:06 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173499331
Haha Miezziej, mooie foto van hoe fulltime kolven er (ook) uitziet! Ik snap heel goed hoe jij en Vivi erbij zijn uitgekomen, maar ik benijd jullie helemaal niet. Goed dat het al zo lang lukt. ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 11:05:26 #271
269689 crew  Viv
pi_173499387
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat zegt niemand, toch? Je zorgt hartstikke goed voor je kindje!
Dat had trouwens betrekking op mijn relaas qua knuffelen met de baby. Wat mensen hier altijd beschrijven van een hele dag fijn op de bank hangen met baby afwisselend drinkend of slapend op of aan de borst, eten en drinken erbij, en Netflix en telefoon onder handbereik, dat is er niet bij met fulltime kolven.
pi_173501198
Miez. :D O+

Memoru, ik snap echt niet dat je geen lk inschakelt, dat kan zo laagdrempelig. Nou goed, alles is er al over gezegd geloof ik.

L. prefereert de laatste tijd de fles boven de borst, ze ligt alleen wat te geinen en te draaien aan de borst. Enkel als ze heel moe is drinkt ze nog goed. Ik heb nu ook steeds stuwing omdat ze de borst niet goed leegdrinkt en ik heb hier op vakantie ook alleen de handkolf bij me en daar krijg ik zelf de borst ook niet altijd goed mee leeg. Ik zou het wel jammer vinden als dit het nu was, maar aan de andere kant zou het met oog op het nieuwe schooljaar (maandag) ook wel weer goed uitkomen.
pi_173501411
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:28 schreef Memoru het volgende:
Of ik de optie open wil houden om aan de borst te drinken weet ik nog niet. Maar aan het idee al begin ik momenteel al bijna te huilen en krijg ik lichte stress.
Daar zit volgens mij het punt. Kennelijk doet dit veel met je, en was de bv tot nu toe voor jou alles behalve een fijne ervaring. Dan ontstaat weerstand.

Dit kwam net even bij me voorbij, misschien zul je hier herkenning in horen.


Succes en sterkte ermee.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173502425
quote:
2s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Daar zit volgens mij het punt. Kennelijk doet dit veel met je, en was de bv tot nu toe voor jou alles behalve een fijne ervaring. Dan ontstaat weerstand.

Dit kwam net even bij me voorbij, misschien zul je hier herkenning in horen.


Succes en sterkte ermee.
:'( :'( Dat filmpje is PRECIES hoe ik me voel echt alsof ik haar ben. Natuurlijk heeft de vrouw op het filmpje het langer geprobeerd dan mij. Bedankt hiervoor. :*

@Miezziejj: Ik kolf handsfree en heb een dubbele. Kraam heeft in 2 van mijn bh's gaten geknipt rond de tepel. Bh kan ik bij de bandjes nog even aan de achterkant aan elkaar knopen voor nog meer stevigheid. Bh zit daardoor erg straks en voelt comfortabel aan. Kan de schelpen er makkelijk inschuiven en kan dus gewoon voor de televisie/ achter de computer zitten. Zolang er maar een stopcontact in de buurt is. Als ik de medela swing heb zou ik er ook nog mee kunnen lopen. Zolang er nog voldoende voorraad is hoef ik 's nachts soms niet eens te kolven. Flesje mag namelijk zo'n 8- 10 uur buiten de koelkast bewaard worden op kamer temperatuur.

Maar goed dit is wat voor mij momenteel het beste werkt. Ik bespreek het morgen nog wel met de verloskundige.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memoru op 31-08-2017 14:10:23 ]
pi_173502578
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:01 schreef Memoru het volgende:

[..]

Zolang er nog voldoende voorraad is hoef ik 's nachts soms niet eens te kolven.

Maar goed dit is wat voor mij momenteel het beste werkt. Ik bespreek het morgen nog wel met de verloskundige.
Memoru, ik zou wel minstens een keer kolven snachts. Nachtvoedingen hebben een functie: niet alleen voor je kindje maar ook voor je productie op de lange termijn. Als je nu systematisch (een enkele keer zal vast meevallen) lange tijd tussen het legen van de borsten laat zitten heb je kans dat je productie eronder lijd en zelfs niet meer op te krikken valt. Heeft iets te maken met aanleg/activatie melkkliertjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')