abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172785496
registreer om deze reclame te verbergen
Hai! :)

Vanwege het feit dat ik een redelijk aantal verschillende cryptocurrencies bezit en daarbij belangrijke gegevens komen kijken, heb ik een goedkope laptop gekocht om daar inloggegevens en backup gegevens in op te slaan en vervolgens te verspreiden over meerdere USB sticks. Op het moment heb ik al die gegevens op papier staan, maar toch vind ik dat niet een heel geruststellend idee.

Iedereen die bekend is in de wereld van crypto weet dat er nog wel eens hacks voorkomen waarbij vele mensen financieel gedupeerd worden. Nu heb ik op mijn laptop geen netwerkdrivers ge´nstalleerd en wifi doet het dus ook niet. Maar in de cryptowereld gebeuren soms nogal gekke dingen, waardoor ik achterdochtig word. Kan ik nu veilig al die gevoelige gegevens op de laptop zetten zonder dat iemand van buitenaf de laptop toch weet binnen te dringen?

Bedankt voor de hulp alvast :)
pi_172785609
Kans is extreem klein, of je moet de Israelische geheime dienst, etc., achter je aan hebben.
pi_172786551
zolang je usb sticks(geen Chinese troep) niet in devices stopt die ooit aan het internet gehangen hebben zit je wel aardig goed
:]
pi_172786883
Netwerkkaart eruit slopen
pi_172787095
Thanks alledrie. Waren mijn vermoedens toch wel aardig goed.

De USB sticks gaan niet in andere devices dan die airgapped PC. Het is een notebook die aan de achterkant helemaal dicht zit. Wellicht dat ik even ga kijken hoe ik de netwerkkaart kan loskoppelen. Ik bedenk me alleen net dat ik beter die Ą200 had kunnen besteden aan een Raspberry Pi. Die zijn goedkoper en kun je mooi Ubuntu op draaien.

Maar goed, concluderend: Als ik er voor zorg dat die laptop geen verbinding kan maken met internet en de USB sticks die ik gebruik niet in een met internet verbonden device gestopt wordt, is het 99% zeker dat ik niet gehackt kan worden? :)
pi_172787260
80% van de bitcoin/crypto users weet niet eens wat een wallet is. 0.5% zet het op een airgapped systeem (of papier).

Hackers gaan achter de dombos aan, niet achter mensen het woord airgap kennen. :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 30 juli 2017 @ 16:42:19 #7
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172787572
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 16:17 schreef carebaer het volgende:
Thanks alledrie. Waren mijn vermoedens toch wel aardig goed.

De USB sticks gaan niet in andere devices dan die airgapped PC. Het is een notebook die aan de achterkant helemaal dicht zit. Wellicht dat ik even ga kijken hoe ik de netwerkkaart kan loskoppelen. Ik bedenk me alleen net dat ik beter die Ą200 had kunnen besteden aan een Raspberry Pi. Die zijn goedkoper en kun je mooi Ubuntu op draaien.

Maar goed, concluderend: Als ik er voor zorg dat die laptop geen verbinding kan maken met internet en de USB sticks die ik gebruik niet in een met internet verbonden device gestopt wordt, is het 99% zeker dat ik niet gehackt kan worden? :)
Hoe wil iemand je hacken zonder een internetverbinding..:p
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
  zondag 30 juli 2017 @ 16:43:14 #8
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172787594
Je kan hooguit gehackt worden door iemand die op een usb hacking tools heeft staan als die bij jouw op bezoek is
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
pi_172789840
Tsja Puk, geen idee haha.

Maar mooi zo, ga ik alle info op laptop en USB zetten. Als de op papier geschreven informatie een keer, om wat voor reden dan ook, verdwijnt heb ik een solide backup :)
pi_172829511
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:23 schreef carebaer het volgende:
Hai! :)

Vanwege het feit dat ik een redelijk aantal verschillende cryptocurrencies bezit en daarbij belangrijke gegevens komen kijken, heb ik een goedkope laptop gekocht om daar inloggegevens en backup gegevens in op te slaan en vervolgens te verspreiden over meerdere USB sticks. Op het moment heb ik al die gegevens op papier staan, maar toch vind ik dat niet een heel geruststellend idee.

Iedereen die bekend is in de wereld van crypto weet dat er nog wel eens hacks voorkomen waarbij vele mensen financieel gedupeerd worden. Nu heb ik op mijn laptop geen netwerkdrivers ge´nstalleerd en wifi doet het dus ook niet. Maar in de cryptowereld gebeuren soms nogal gekke dingen, waardoor ik achterdochtig word. Kan ik nu veilig al die gevoelige gegevens op de laptop zetten zonder dat iemand van buitenaf de laptop toch weet binnen te dringen?

Bedankt voor de hulp alvast :)
Als je laptop verder niet via internet/netwerk benaderbaar is, zullen ze fysiek aanwezig bij de laptop moeten zijn om er wat mee te kutten.

Als je het een beetje beveiligd op slaat op die laptop (ivm diefstal of fysieke aanwezigheid), dan loopt het risico op schade al gigantisch omlaag.

Maar dan neem ik aan dat er verder geen transacties in die wallets kunnen lopen? Want de laatste paar hacks met cryptocurrencies werkten allemaal via exploits in het protocol zelf.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:50:10 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172830820
Wacht maar tot er een legertje nanobots je coins komen halen.

Enige wat je dan kan doen is zorgen dat je boel onthouden hebt en maken dat je wegkomt. Voor meer uitleg hierover verwijs ik je naar de user 'goodtripbob'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172845149
Ik ben benieuwd hoe en wanneer je gebruik maakt van je wallet met tegoed. Zonder internet geen blockchain en cryptocurrency toch?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 08:03:05 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172846180
Niet. Hodl totdat je virtueel miljonair bent en dan het zwikkie verpatsen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172865059
Ik weet er al eentje uit mijn hoofd: Draadloze muisen of toetsenborden zijn onvoldoende beveiligd.

Linkje erbij voor bewijs: http://thehackernews.com/2016/02/mousejack-hack-computer.html

Hoppa.
pi_172865205
Om helemaal paranoide te zijn mag je nog zorgen dat je ingebouwde mic en webcam uitgeschakeld is. Sterker nog, haal de speakers er ook maar uit. Trillingen kunnen je toetsaanslagen tonen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:04:55 #16
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172868505
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Om helemaal paranoide te zijn mag je nog zorgen dat je ingebouwde mic en webcam uitgeschakeld is. Sterker nog, haal de speakers er ook maar uit. Trillingen kunnen je toetsaanslagen tonen.
Vraag me af of TS misschien bij de AIVD werkt..
pi_172868636
Hackers kunnen theoretisch vanuit een naastgelegen kamer met een muur ertussen lezen wat op je scherm staat dmv Van Eck phreaking.

Als hackers fysieke toegang tot je laptop hebben dan liggen alle opties open. Ik zou daarom die laptop altijd bij je dragen, nooit uit het zicht verliezen en ermee onder je kussen slapen. En behang voor de zekerheid alle muren met dik aluminiumfolie.
pi_172894195
Hahahah geweldige tips! Ik heb ze inmiddels allemaal uitgevoerd, bedankt allemaal :D
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')