abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172782848
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, stel je inderdaad voor dat niet iedereen meegaat in de hysterie omtrent jihadisten.

:')
Ik zou het regelmatig door jihadisten gepleegde en verijdelde aanslagen liever niet als "hysterie rond jihadisten" willen benoemen. Dit lijkt me een ongekende grove vorm van politieke correctheid die op cognitieve dissonantie duidt.
We can't afford the illusion anymore
pi_172782907
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zou het regelmatig door jihadisten gepleegde en verijdelde aanslagen liever niet als "hysterie rond jihadisten" willen benoemen.
Goed lezen. Kennelijk moet je met pek en veren het land uitgejaagd worden als je niet meegaat in de algehele trend die meent dat jihadisten allerlei grondrechten afgepakt dienen te worden. Dat noem ik een beetje hysterisch.
pi_172782913
Natuurlijk gaat Nederland dit niet volgen en dat is mooi stom.
pi_172782947
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoorde van de week al een deskundige, wiens naam ik gelukkig vergeten ben, alweer op belerende toon: "ja maar die jihadisten kunnen niet in een ander land terecht want daar lopen ze gevaar op marteling en hun families wonen in Nederland. Dat is nou eenmaal zo dat kunnen we niet ontkennen"
De familie die ze zelf hebben achtergelaten toen ze naar het kalifaat (of in ieder geval in die richting) vertrokken..? :P
pi_172783138
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goed lezen. Kennelijk moet je met pek en veren het land uitgejaagd worden als je niet meegaat in de algehele trend die meent dat jihadisten allerlei grondrechten afgepakt dienen te worden. Dat noem ik een beetje hysterisch.
Ze worden niet met pek en veren het land uitgejaagd, hen wordt de toegang tot een land ontzegd. Jihadisten hebben er zelf voor gekozen zich juist met geweld tegen deze grondrechten te verzetten en marteling etc te omarmen.
pi_172783203
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ze worden niet met pek en veren het land uitgejaagd
Lees de post die ik quotte nog eens goed door...
pi_172783351
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Staat effectiviteit van beleid bij jou voorop of principes?
Dat ligt er aan wat jij onder effectief beleid verstaat. Ik wil geen aanslagen van terugkerende jihadisten in Nederland. De meest effectieve manier om dat te bereiken is door geen jihadisten terug te laten keren. Bij voorkeur door ze te laten sneuvelen, en indien dat niet lukt de grens hetmetisch afgesloten houden voor dit soort lui.

Dat ze dan in Yemen aanslagen gaan plegen, gemarteld worden in een syrische cel, een zwervend bestaan door het midden oosten gaan leiden en hun families veel verdriet en angst bezorgen neem ik op de koop toe. Dat is niet ons probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_172784053
Volgens mij is het ook een principe mensen met een dubbele nationaliteit hun nationaliteit te ontnemen indien ze staatsvijandig zijn.
pi_172784056
Mooi zo. Goede stap. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_172784223
Omdat Rutte IS de oorlog heeft verklaart zou het zelfs mogelijk moeten zijn jihadisten die geen dubbele nationaliteit hebben binnen het oorlogsrecht te veroordelen welke vele malen zwaarder is dan normaal burgerrecht. Uiteindelijk zou dit landverraad op levenslange detentie kunnen uitkomen.

Rutte: we zijn in oorlog met IS
  zondag 30 juli 2017 @ 14:52:00 #36
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_172784445
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:44 schreef Digi2 het volgende:
Omdat Rutte IS de oorlog heeft verklaart zou het zelfs mogelijk moeten zijn jihadisten die geen dubbele nationaliteit hebben binnen het oorlogsrecht te veroordelen welke vele malen zwaarder is dan normaal burgerrecht. Uiteindelijk zou dit landverraad op levenslange detentie kunnen uitkomen.

Neem dat nou maar met een schepje zout wat Rutte zegt.
pi_172784672
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neem dat nou maar met een schepje zout wat Rutte zegt.
Dat zwz, het is wel de meest elegante oplossing officieel de oorlog te verklaren en meteen duidelijk te maken dat men een groot risico loopt onder het oorlogsrecht te vallen, levenslange detentie voorkomt dat men een aanslag kan plegen.
  zondag 30 juli 2017 @ 15:05:48 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172784880
Het zou verstandig zijn als ze dit hier ook gingen doen, maar onze politici blinken niet uit in gezond verstand nietwaar ? Die kennen alleen * politiek correct * en wat zullen de buren er wel niet van zeggen ??
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_172784945
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:44 schreef Digi2 het volgende:

Het oorlogsrecht is niet van toepassing omdat Rutte iets roept over oorlog. Daar is wel wat meer voor nodig.
pi_172784998
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wat jij onder effectief beleid verstaat. Ik wil geen aanslagen van terugkerende jihadisten in Nederland. De meest effectieve manier om dat te bereiken is door geen jihadisten terug te laten keren. Bij voorkeur door ze te laten sneuvelen, en indien dat niet lukt de grens hetmetisch afgesloten houden voor dit soort lui.
Want je verkeert serieus in de veronderstelling dat de grenzen dichthouden zorgt voor minder aanslagen?
pi_172785215
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het oorlogsrecht is niet van toepassing omdat Rutte iets roept over oorlog. Daar is wel wat meer voor nodig.
Ik denk dat de afweging destijds is gemaakt IS niet officieel de oorlog te verklaren omdat het eigenlijk een erkenning van het khalifaat zou betekenen. Misschien was het toch beter gezien de omstandigheden achteraf dat juist wel te doen.
pi_172785262
Ze zijn vast wel welkom bij Merkel of in Nederland.
pi_172785268
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik denk dat de afweging destijds is gemaakt IS niet officieel de oorlog te verklaren omdat het eigenlijk een erkenning van het khalifaat zou betekenen. Misschien was het toch beter gezien de omstandigheden achteraf dat juist wel te doen.
Waar en door wie is die afweging gemaakt?
pi_172785315
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar en door wie is die afweging gemaakt?
De regering waarvan Rutte de minister president is, immers men heeft de oorlogsverklaring niet geformaliseerd.
pi_172785470
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De regering waarvan Rutte de minister president is, immers men heeft de oorlogsverklaring niet geformaliseerd.
Je veronderstelt dat er überhaupt over nagedacht is, ik ben wel benieuwd of die vraag inderdaad onderwerp van gesprek was in de Tweede Kamer of dat het gewoon een populistisch ballonnetje was van Rutte.
pi_172785501
Keer op keer horen we van policor gekkies dat dit niet mogelijk zou zijn. Engeland doet het gewoon :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 30 juli 2017 @ 15:25:03 #47
3542 Gia
User under construction
pi_172785542
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:17 schreef Digi2 het volgende:

We hebben toch nog geen eens een kabinet! Valt niet echt te regeren zo.
Maar goed, hier halen we dat soort gasten gewoon hierheen om ze te veroordelen, omdat daar de gevangenissen niet zo prettig leefbaar zijn voor die gasten.
Komt nog bij dat geen enkel feit te bewijzen is, m.a.w. ze mogen hier gewoon weer de samenleving in.

Wat mij betreft doet Nederland hetzelfde in die gevallen dat ze ook een andere nationaliteit hebben, en mogen ze een eventuele straf gewoon ginds uitzitten, waar ze zich ook bevinden.
pi_172785588
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want je verkeert serieus in de veronderstelling dat de grenzen dichthouden zorgt voor minder aanslagen?
Jij wil serieus beweren dat jihadisten terug laten keren het risico niet vergroot?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172785656
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jij wil serieus beweren dat jihadisten terug laten keren het risico niet vergroot?
Dan heb je wel echt een enorm bord voor je kop. 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_172785852
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je veronderstelt dat er überhaupt over nagedacht is, ik ben wel benieuwd of die vraag inderdaad onderwerp van gesprek was in de Tweede Kamer of dat het gewoon een populistisch ballonnetje was van Rutte.
Ik ga ervan uit dat een minister president toespraken laat beoordelen door juristen alvorens publiek te gaan.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')