abonnement Unibet Coolblue
pi_172781242
quote:
Engeland neemt nationaliteit jihadisten af

Het Verenigd Koninkrijk ontneemt 150 jihadisten en andere criminelen de Britse nationaliteit. De overheid is bang dat de voormalig staatsburgers anders terugkomen naar hun thuisland als Islamitische Staat ineenstort, schrijft The Sunday Times. Ook van jihadbruiden is de nationaliteit afgenomen.

Het gaat alleen om jihadisten en criminelen die ook nog een andere nationaliteit hebben. Volgens het internationaal recht is het namelijk verboden om mensen statenloos te maken.

Islamitische Staat (IS) verliest steeds meer macht in Irak en Syrië. Recent hebben Iraakse troepen Mosul heroverd, de strijd om het Syrische Raqqa is nog gaande.

http://www.ad.nl/buitenla(...)adisten-af~a92f49ba/
Zouden andere landen (zoals Nederland) gaan volgen? Ik weet niet in welke landen dat allemaal mogelijk is. Zweden zal dat in ieder geval niet gaan doen, lijkt me.

http://www.dailymail.co.u(...)-attacks-return.html
pi_172781614
En da gleufde gij? dat Nederland gaat volgen. Men haalt ze nog liever op dan dat ze ballen durven tonen!
´
pi_172781658
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zouden andere landen (zoals Nederland) gaan volgen? Ik weet niet in welke landen dat allemaal mogelijk is. Zweden zal dat in ieder geval niet gaan doen, lijkt me.

http://www.dailymail.co.u(...)-attacks-return.html
Heb jij al een politicus gehoord over de kwestie van terugkeerders? Ik niet specifiek, volgens mij. Dus ik denk ook niet dat er speciale plannen zijn.
I´m back.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:22:59 #4
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172781677
Jammer dat mensen niet stateloos gemaakt mogen worden.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 30 juli 2017 @ 13:23:46 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172781694
Gewoon binnenkomen als vluchteling dan toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172781777
Dit zou al middels de EU geregeld moeten zijn, éénmaal die kant op, direct het paspoort intrekken, voorkomt een hoop shit en kosten in de toekomst, ik word zo moe van het softe beleidt en aanpak van die knuffelaars, ze staan heel ver van het volk af.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:27:52 #7
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_172781781
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:19 schreef Kim-Holland het volgende:
En da gleufde gij? dat Nederland gaat volgen. Men haalt ze nog liever op dan dat ze ballen durven tonen!
In Nederland krijgt men niet eens uitgeprocedeerde asielzoeker het land uit :')
Het is niet dat het niet mogelijk is, het is politieke onwil.
pi_172781820
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb jij al een politicus gehoord over de kwestie van terugkeerders? Ik niet specifiek, volgens mij. Dus ik denk ook niet dat er speciale plannen zijn.
Nee, helaas. Maar begin dit jaar is wel een wet aangenomen die het mogelijk maakt. Dat zal niet voor niets zijn geweest, denk ik dan.
pi_172781872
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, helaas. Maar begin dit jaar is wel een wet aangenomen die het mogelijk maakt. Dat zal niet voor niets zijn geweest, denk ik dan.
In 2016? Deze? http://wetten.overheid.nl/BWBR0037779/2016-03-31
quote:
Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is de Rijkswet op het Nederlanderschap te wijzigen ter verruiming van de mogelijkheden voor het ontnemen van het Nederlanderschap bij terroristische misdrijven;
I´m back.
pi_172781935
In Nederland krijgen ze gewoon een 2 onder 1 kapper gratis met een auto _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:37:50 #11
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_172782016
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:35 schreef Geerd het volgende:
In Nederland krijgen ze gewoon een 2 onder 1 kapper gratis met een auto _O_ _O_ _O_ _O_
Hep dat op faceboek gestaan? :o
  zondag 30 juli 2017 @ 13:38:25 #12
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172782041
Zo hèhè langzaam begint men het te begrijpen.
Fade to Black
pi_172782130
quote:
Hmm nee, een wet die begin dit jaar door de Eerste Kamer is goedgekeurd. Daarbij is het mogelijk om de Nederlandse nationaliteit in te trekken van iemand die zich heeft aangesloten bij een terroristische organisatie in het buitenland, zonder dat er een veroordeling voor nodig is. Mits iemand een dubbele nationaliteit heeft natuurlijk.

https://www.eerstekamer.n(...)ken_nederlanderschap
pi_172782198
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm nee, een wet die begin dit jaar door de Eerste Kamer is goedgekeurd. Daarbij is het mogelijk om de Nederlandse nationaliteit in te trekken van iemand die zich heeft aangesloten bij een terroristische organisatie in het buitenland, zonder dat er een veroordeling voor nodig is. Mits iemand een dubbele nationaliteit heeft natuurlijk.

https://www.eerstekamer.n(...)ken_nederlanderschap
Kunnen ze het dus wel doen.
I´m back.
pi_172782241
Dit heeft vergaande gevolgen omdat een aantal van deze jihadisten nu illegaal de EU zullen binnenkomen en mogelijk aanslagen gaan plegen. Dit kan ertoe leiden dat men meer tegen illegaliteit gaat ondernemen. Illegaliteit zou per definitie stafbaar moeten zijn en vervolgt moeten worden, het europese gedoogbeleid t.a.v. hiervan ondermijnt uiteindelijk de rechtstatelijkheid als geheel mijnsinziens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 30 juli 2017 @ 13:46:25 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_172782273
Hee meneer Rutte, leest u even mee?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_172782280
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kunnen ze het dus wel doen.
Ze kunnen het zeker. De vraag is een beetje of ze het ook gaan doen.

Die rapper die al roept Nederlanders hun keel door te gaan snijden lijkt me een goede eerste kandidaat.

Misschien zodra de politici terug zijn van vakantie..
pi_172782440
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien zodra de politici terug zijn van vakantie..
Tsja, die vakantie is toch wel belangrijker dan de veiligheid van de burgers natuurlijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172782477
Ik hoorde van de week al een deskundige, wiens naam ik gelukkig vergeten ben, alweer op belerende toon: "ja maar die jihadisten kunnen niet in een ander land terecht want daar lopen ze gevaar op marteling en hun families wonen in Nederland. Dat is nou eenmaal zo dat kunnen we niet ontkennen"

Zo lang zulke mensen nog zonder weerwoord als deskundige op de radio kunnen komen zonder dat ze direct met pek en veren het land uit gejaagd worden ben ik er verre van gerust op dat we in Nederland ook deze stap durven zetten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172782503
....Dat zal ze leren.... :')
pi_172782573
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoorde van de week al een deskundige, wiens naam ik gelukkig vergeten ben, alweer op belerende toon: "ja maar die jihadisten kunnen niet in een ander land terecht want daar lopen ze gevaar op marteling en hun families wonen in Nederland. Dat is nou eenmaal zo dat kunnen we niet ontkennen"

Zo lang zulke mensen nog zonder weerwoord als deskundige op de radio kunnen komen zonder dat ze direct met pek en veren het land uit gejaagd worden ben ik er verre van gerust op dat we in Nederland ook deze stap durven zetten.
Nou, stel je inderdaad voor dat niet iedereen meegaat in de hysterie omtrent jihadisten. Dan moeten ze met pek en veren het land uit worden gejaagd!

:')
  zondag 30 juli 2017 @ 14:01:43 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172782649
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoorde van de week al een deskundige, wiens naam ik gelukkig vergeten ben, alweer op belerende toon: "ja maar die jihadisten kunnen niet in een ander land terecht want daar lopen ze gevaar op marteling en hun families wonen in Nederland. Dat is nou eenmaal zo dat kunnen we niet ontkennen"
Jeetje wat zielig voor die bloeddorstige, verkrachtende moordenaars.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 30 juli 2017 @ 14:01:57 #23
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172782654
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, stel je inderdaad voor dat niet iedereen meegaat in de hysterie omtrent jihadisten. Dan moeten ze met pek en veren het land uit worden gejaagd!

:')
Te beginnen met jou ja, naar ventje.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172782789
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, stel je inderdaad voor dat niet iedereen meegaat in de hysterie omtrent jihadisten. Dan moeten ze met pek en veren het land uit worden gejaagd!

:')
Er zit nog een enorm gebied tussen meegaan in hysterie, en levensgevaarlijke koppensnellende verknipte warhoofden met fluwelen handschoentjes aanpakken in de hoop dat het modelburgers worden.

Hoe dan ook zou niet 1 vrijwillige syrieganger ooit nog 1 meter als vrij man door europa mogen reizen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172782814
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zit nog een enorm gebied tussen meegaan in hysterie, en levensgevaarlijke koppensnellende verknipte warhoofden met fluwelen handschoentjes aanpakken in de hoop dat het modelburgers worden.
Staat effectiviteit van beleid bij jou voorop of principes?
pi_172782848
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, stel je inderdaad voor dat niet iedereen meegaat in de hysterie omtrent jihadisten.

:')
Ik zou het regelmatig door jihadisten gepleegde en verijdelde aanslagen liever niet als "hysterie rond jihadisten" willen benoemen. Dit lijkt me een ongekende grove vorm van politieke correctheid die op cognitieve dissonantie duidt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172782907
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zou het regelmatig door jihadisten gepleegde en verijdelde aanslagen liever niet als "hysterie rond jihadisten" willen benoemen.
Goed lezen. Kennelijk moet je met pek en veren het land uitgejaagd worden als je niet meegaat in de algehele trend die meent dat jihadisten allerlei grondrechten afgepakt dienen te worden. Dat noem ik een beetje hysterisch.
pi_172782913
Natuurlijk gaat Nederland dit niet volgen en dat is mooi stom.
pi_172782947
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoorde van de week al een deskundige, wiens naam ik gelukkig vergeten ben, alweer op belerende toon: "ja maar die jihadisten kunnen niet in een ander land terecht want daar lopen ze gevaar op marteling en hun families wonen in Nederland. Dat is nou eenmaal zo dat kunnen we niet ontkennen"
De familie die ze zelf hebben achtergelaten toen ze naar het kalifaat (of in ieder geval in die richting) vertrokken..? :P
pi_172783138
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goed lezen. Kennelijk moet je met pek en veren het land uitgejaagd worden als je niet meegaat in de algehele trend die meent dat jihadisten allerlei grondrechten afgepakt dienen te worden. Dat noem ik een beetje hysterisch.
Ze worden niet met pek en veren het land uitgejaagd, hen wordt de toegang tot een land ontzegd. Jihadisten hebben er zelf voor gekozen zich juist met geweld tegen deze grondrechten te verzetten en marteling etc te omarmen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172783203
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ze worden niet met pek en veren het land uitgejaagd
Lees de post die ik quotte nog eens goed door...
pi_172783351
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Staat effectiviteit van beleid bij jou voorop of principes?
Dat ligt er aan wat jij onder effectief beleid verstaat. Ik wil geen aanslagen van terugkerende jihadisten in Nederland. De meest effectieve manier om dat te bereiken is door geen jihadisten terug te laten keren. Bij voorkeur door ze te laten sneuvelen, en indien dat niet lukt de grens hetmetisch afgesloten houden voor dit soort lui.

Dat ze dan in Yemen aanslagen gaan plegen, gemarteld worden in een syrische cel, een zwervend bestaan door het midden oosten gaan leiden en hun families veel verdriet en angst bezorgen neem ik op de koop toe. Dat is niet ons probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172784053
Volgens mij is het ook een principe mensen met een dubbele nationaliteit hun nationaliteit te ontnemen indien ze staatsvijandig zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  User die overal opduikt 2022 zondag 30 juli 2017 @ 14:38:12 #34
186611 Haags
pi_172784056
Mooi zo. Goede stap. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_172784223
Omdat Rutte IS de oorlog heeft verklaart zou het zelfs mogelijk moeten zijn jihadisten die geen dubbele nationaliteit hebben binnen het oorlogsrecht te veroordelen welke vele malen zwaarder is dan normaal burgerrecht. Uiteindelijk zou dit landverraad op levenslange detentie kunnen uitkomen.

Rutte: we zijn in oorlog met IS
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172784445
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:44 schreef Digi2 het volgende:
Omdat Rutte IS de oorlog heeft verklaart zou het zelfs mogelijk moeten zijn jihadisten die geen dubbele nationaliteit hebben binnen het oorlogsrecht te veroordelen welke vele malen zwaarder is dan normaal burgerrecht. Uiteindelijk zou dit landverraad op levenslange detentie kunnen uitkomen.

Rutte: we zijn in oorlog met IS
Neem dat nou maar met een schepje zout wat Rutte zegt.
I´m back.
pi_172784672
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neem dat nou maar met een schepje zout wat Rutte zegt.
Dat zwz, het is wel de meest elegante oplossing officieel de oorlog te verklaren en meteen duidelijk te maken dat men een groot risico loopt onder het oorlogsrecht te vallen, levenslange detentie voorkomt dat men een aanslag kan plegen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 30 juli 2017 @ 15:05:48 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172784880
Het zou verstandig zijn als ze dit hier ook gingen doen, maar onze politici blinken niet uit in gezond verstand nietwaar ? Die kennen alleen * politiek correct * en wat zullen de buren er wel niet van zeggen ??
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_172784945
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:44 schreef Digi2 het volgende:
Omdat Rutte IS de oorlog heeft verklaart zou het zelfs mogelijk moeten zijn jihadisten die geen dubbele nationaliteit hebben binnen het oorlogsrecht te veroordelen welke vele malen zwaarder is dan normaal burgerrecht. Uiteindelijk zou dit landverraad op levenslange detentie kunnen uitkomen.

Rutte: we zijn in oorlog met IS
Het oorlogsrecht is niet van toepassing omdat Rutte iets roept over oorlog. Daar is wel wat meer voor nodig.
pi_172784998
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wat jij onder effectief beleid verstaat. Ik wil geen aanslagen van terugkerende jihadisten in Nederland. De meest effectieve manier om dat te bereiken is door geen jihadisten terug te laten keren. Bij voorkeur door ze te laten sneuvelen, en indien dat niet lukt de grens hetmetisch afgesloten houden voor dit soort lui.
Want je verkeert serieus in de veronderstelling dat de grenzen dichthouden zorgt voor minder aanslagen?
pi_172785215
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het oorlogsrecht is niet van toepassing omdat Rutte iets roept over oorlog. Daar is wel wat meer voor nodig.
Ik denk dat de afweging destijds is gemaakt IS niet officieel de oorlog te verklaren omdat het eigenlijk een erkenning van het khalifaat zou betekenen. Misschien was het toch beter gezien de omstandigheden achteraf dat juist wel te doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172785262
Ze zijn vast wel welkom bij Merkel of in Nederland.
pi_172785268
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik denk dat de afweging destijds is gemaakt IS niet officieel de oorlog te verklaren omdat het eigenlijk een erkenning van het khalifaat zou betekenen. Misschien was het toch beter gezien de omstandigheden achteraf dat juist wel te doen.
Waar en door wie is die afweging gemaakt?
pi_172785315
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar en door wie is die afweging gemaakt?
De regering waarvan Rutte de minister president is, immers men heeft de oorlogsverklaring niet geformaliseerd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172785470
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De regering waarvan Rutte de minister president is, immers men heeft de oorlogsverklaring niet geformaliseerd.
Je veronderstelt dat er überhaupt over nagedacht is, ik ben wel benieuwd of die vraag inderdaad onderwerp van gesprek was in de Tweede Kamer of dat het gewoon een populistisch ballonnetje was van Rutte.
pi_172785501
Keer op keer horen we van policor gekkies dat dit niet mogelijk zou zijn. Engeland doet het gewoon :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 30 juli 2017 @ 15:25:03 #47
3542 Gia
User under construction
pi_172785542
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:17 schreef Digi2 het volgende:

De regering waarvan Rutte de minister president is, immers men heeft de oorlogsverklaring niet geformaliseerd.
We hebben toch nog geen eens een kabinet! Valt niet echt te regeren zo.
Maar goed, hier halen we dat soort gasten gewoon hierheen om ze te veroordelen, omdat daar de gevangenissen niet zo prettig leefbaar zijn voor die gasten.
Komt nog bij dat geen enkel feit te bewijzen is, m.a.w. ze mogen hier gewoon weer de samenleving in.

Wat mij betreft doet Nederland hetzelfde in die gevallen dat ze ook een andere nationaliteit hebben, en mogen ze een eventuele straf gewoon ginds uitzitten, waar ze zich ook bevinden.
pi_172785588
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want je verkeert serieus in de veronderstelling dat de grenzen dichthouden zorgt voor minder aanslagen?
Jij wil serieus beweren dat jihadisten terug laten keren het risico niet vergroot?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  User die overal opduikt 2022 zondag 30 juli 2017 @ 15:28:30 #49
186611 Haags
pi_172785656
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jij wil serieus beweren dat jihadisten terug laten keren het risico niet vergroot?
Dan heb je wel echt een enorm bord voor je kop. 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_172785852
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je veronderstelt dat er überhaupt over nagedacht is, ik ben wel benieuwd of die vraag inderdaad onderwerp van gesprek was in de Tweede Kamer of dat het gewoon een populistisch ballonnetje was van Rutte.
Ik ga ervan uit dat een minister president toespraken laat beoordelen door juristen alvorens publiek te gaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172785926
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want je verkeert serieus in de veronderstelling dat de grenzen dichthouden zorgt voor minder aanslagen?
Ja. Dat is een questie van logica. Iemand die hier niet is kan hier ook geen aanslagen plegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172786449
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja. Dat is een questie van logica. Iemand die hier niet is kan hier ook geen aanslagen plegen.
Maar gesloten grenzen willen de regeringen niet. Daar moet eerst eens de nodige verandering in worden gebracht.
pi_172786660
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:50 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar gesloten grenzen willen de regeringen niet. Daar moet eerst eens de nodige verandering in worden gebracht.
Echt gesloten grenzen heeft volgens mij alleen Noord-korea, vooral om het vluchten van de eigen landgenoten te beperken zoals destijds de berlijnse muur. Met moderne middelen en mijnenvelden/hekken, automatische vurende machinegeweren etc kan men grenzen bijna hermetisch sluiten maar dat gaat veel geld kosten. Israel heeft veel ervaring met het afsluiten van grenzen en daar zou men de kennis vandaan kunnen halen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172786796
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:50 schreef torentje het volgende:

[..]

Maar gesloten grenzen willen de regeringen niet. Daar moet eerst eens de nodige verandering in worden gebracht.
Het hoeft wat mij betreft niet compleet gesloten maar mensen die zich vrijwillig aansluiten bij IS hebben wat mij betreft ieder recht om hier te zijn verspeeld. Paspoort ongeldig verklaren en tot ongewenst vreemdeling verklaren. Succes met je (vermoedelijk) marokkaanse paspoort de rest van je leven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172786910
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het hoeft wat mij betreft niet compleet gesloten maar mensen die zich vrijwillig aansluiten bij IS hebben wat mij betreft ieder recht om hier te zijn verspeeld. Paspoort ongeldig verklaren en tot ongewenst vreemdeling verklaren. Succes met je (vermoedelijk) marokkaanse paspoort de rest van je leven.
Eens :Y
Het lijkt me proportioneel ook juist. Waarom zouden we iemand die zich bij IS aansluit en daarmee te kennen geeft zich met geweld tegen onze grondrechten te verzetten, marteling te omarmen, hun familie wensen achter te laten voor dit ideaal moeten toelaten. Dit t.o.v. het blootstellen van burgers aan aanslagen die wel achter de grondrechten staan en zich wel met hun famillie verbonden voelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator zondag 30 juli 2017 @ 16:13:45 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172787029
Titel lijk mij nogal vergezocht aangezien er geen Engelse nationaliteit bestaat.

Verder hebben wij al jaren een verbod op dubbele nationaliteit, het VK heeft dat niet, en ook een wet die toestaat dat de NL nationaliteit kan worden afgenomen maar goed, dat zal de boosmensjes hier allemaal wel onbekend zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 30 juli 2017 @ 16:20:00 #57
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_172787136
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:22 schreef Villas__Rubin het volgende:
Jammer dat mensen niet stateloos gemaakt mogen worden.
Islamic State is toch ook een State? Dus niks stateloos.
pi_172787182
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Staat effectiviteit van beleid bij jou voorop of principes?
Als we het over effectief beleid gaan hebben dan is alles wat terugkomt uit Syrie een nekschot geven natuurlijk het meest effectieve beleid. Zullen een aantal mensen allicht wat principiele bezwaren tegen hebben
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_172787209
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 16:13 schreef Tijger_m het volgende:
Titel lijk mij nogal vergezocht aangezien er geen Engelse nationaliteit bestaat.

Verder hebben wij al jaren een verbod op dubbele nationaliteit, het VK heeft dat niet, en ook een wet die toestaat dat de NL nationaliteit kan worden afgenomen maar goed, dat zal de boosmensjes hier allemaal wel onbekend zijn.
Het gaat om het intrekken van de britse nationaliteit, in de volksmond noemt men de gehele UK vaak nog Engeland terwijl het eigenlijk maar een deel van de UK is.
Omdat er landen zijn die onttrekking van de nationaliteit niet toestaan zoals Marokko is de reikwijdte van die wet beperkt. Bovendien kan de nationaliteit ontnomen worden en mogelijk zou men dit middel bij jihadisten voortvarender ter hand moeten nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 30-07-2017 16:29:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 30 juli 2017 @ 16:53:02 #60
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_172787813
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat een minister president toespraken laat beoordelen door juristen alvorens publiek te gaan.
Wetten kunnen gemaakt/aangepast/verwijderd worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')