abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:06:30 #101
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172896937
Ik wil ze wel. Eieren van boeren die dat hele middel nooit gebruikt hebben en die nu toch uit de winkel gehaald worden.
pi_172897002
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:06 schreef RobinOok het volgende:
Ik wil ze wel. Eieren van boeren die dat hele middel nooit gebruikt hebben en die nu toch uit de winkel gehaald worden.
Monster
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:01:35 #103
414785 sirdanilot
pi_172897358
Ik heb gewoon eieren gekocht en gegeten. Lekker boeiend, dan krijg ik wel over 56 jaar kanker in plaats van over 57 jaar pas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172904685
http://www.ad.nl/binnenla(...)lliet-gaan~a0168235/

Die zijn echt achterlijk of ze doen alsof ze achterlijk zijn.
Ik vind dat die kippenboeren verplicht moeten worden om bestrijdingsmiddelen/schoonmaakmiddelen te laten controleren.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:40:37 #105
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_172904839
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:31 schreef quirina het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)lliet-gaan~a0168235/

Die zijn echt achterlijk of ze doen alsof ze achterlijk zijn.
Ik vind dat die kippenboeren verplicht moeten worden om bestrijdingsmiddelen/schoonmaakmiddelen te laten controleren.
Dat kunnen ze zelf niet. Daarvoor huren ze dus een chickfriend in ^O^
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:08:37 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172931963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:03 schreef RobinOok het volgende:
Dat klopt dan niet voor het bedrijf Torsius : "ons bedrijf bestaat uit 4 locaties, namelijk: Thuis locatie met scharrelkippen, Oude Bio-locatie, Nieuwe Bio-locatie en de Opfok locatie."
Waarschijnlijk verschillende bedrijven. Torsius Pluimvee en Torsius Bio ofzo. En handelen ze over de naam Torsius ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 augustus 2017 @ 09:51:10 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172941230
Na de NL eieren met bestrijdingsmiddelen hebben ze bij sommige D eieren nu een salmonella probleem
http://rtlnext.rtl.de/cms(...)elastet-4122210.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 09:55:12 #108
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172941274
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:31 schreef quirina het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)lliet-gaan~a0168235/

Die zijn echt achterlijk of ze doen alsof ze achterlijk zijn.
Ik vind dat die kippenboeren verplicht moeten worden om bestrijdingsmiddelen/schoonmaakmiddelen te laten controleren.
Ik vind dat jij verplicht bent om je eigen eieren te controleren op fipronil. Jij koopt ze toch zeker in? Dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Het is niet dat we daar instanties voor hebben ofzo, kom nou.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172941453
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Na de NL eieren met bestrijdingsmiddelen hebben ze bij sommige D eieren nu een salmonella probleem
http://rtlnext.rtl.de/cms(...)elastet-4122210.html
Duitsland kampt toch ook al tijden met dioxine in vrije uitloop eieren, of is dat voorbij nu?
pi_172941595
quote:
10s.gif Op zondag 6 augustus 2017 09:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik vind dat jij verplicht bent om je eigen eieren te controleren op fipronil. Jij koopt ze toch zeker in? Dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Het is niet dat we daar instanties voor hebben ofzo, kom nou.
Ik begrijp je punt wel hoor, maar ik vind het wel iets te kort door de bocht. Je hebt een biologisch bedrijf, maar je ziet mannen in overalls met gasmaskers je stallen in gaan. Daar zou ik toch mijn bedenkingen bij hebben.

Ik heb sowieso weinig sympathie voor dit soort bedrijven. Zij zijn niet biologisch uit morele/principiële afwegingen, maar puur uit een economische afweging. (winstbejag)
  zondag 6 augustus 2017 @ 10:20:01 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172941629
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Duitsland kampt toch ook al tijden met dioxine in vrije uitloop eieren, of is dat voorbij nu?
Dat is volgens mij overal een issue waar kippen buiten rondlopen, maar is eerder een teken dat men zaken in extreem geringe hoeveelheden kan meten dan dat het een gezondheidsprobleem zou zijn.
Als je je zorgen maakt over dioxine en salmonella kan je het beste legbatterij eieren eten en kippen in je eigen tuin zijn dan de slechtste keuze.
Wil je lekkere eieren van kippen die het goed hebben is dat een geheel ander verhaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 10:22:09 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172941663
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt wel hoor, maar ik vind het wel iets te kort door de bocht. Je hebt een biologisch bedrijf, maar je ziet mannen in overalls met gasmaskers je stallen in gaan. Daar zou ik toch mijn bedenkingen bij hebben.

Ik heb sowieso weinig sympathie voor dit soort bedrijven. Zij zijn niet biologisch uit morele/principiële afwegingen, maar puur uit een economische afweging. (winstbejag)
Als ik een kippenstal in zou gaan doe ik ook liever een overal aan en een gasmasker op. Verder is ieder bedrijf uit op winst, dat is het hele doel van een bedrijf. Als je daar over jankt heb je iets volledig niet begrepen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172941701
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Na de NL eieren met bestrijdingsmiddelen hebben ze bij sommige D eieren nu een salmonella probleem
http://rtlnext.rtl.de/cms(...)elastet-4122210.html
Qua gevaar voor de gezondheid toch net wat erger.

Maar Salmonella is natuurlijk, dus dan is het niet erg natuurlijk.
Whatever...
  zondag 6 augustus 2017 @ 10:26:23 #114
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172941722
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt wel hoor, maar ik vind het wel iets te kort door de bocht. Je hebt een biologisch bedrijf, maar je ziet mannen in overalls met gasmaskers je stallen in gaan. Daar zou ik toch mijn bedenkingen bij hebben.

Ik heb sowieso weinig sympathie voor dit soort bedrijven. Zij zijn niet biologisch uit morele/principiële afwegingen, maar puur uit een economische afweging. (winstbejag)
Maar tegelijkertijd mochten zij zelf zonder beschermende kleding in de stallen zijn. Je zou dan kunnen denken dat het toch niet zo heel gevaarlijk is en alleen jarenlang continue blootstelling voor de zekerheid wordt voorkomen. Zoals Pietverdriet ook zegt, er zijn wel meer dampen in kippenstallen die je misschien niet de hele dag in je longen wilt hebben.

Ik begrijp jou ook wel hoor, maar de schuld ligt wat mij betreft bij Chickfriend en hun leverancier, en bij het IKB dat dit jarenlang zag gebeuren. Het is hun taak om respectievelijk correct te leveren en te controleren of dit werkelijk gebeurt, dat hebben ze verzaakt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 6 augustus 2017 @ 10:37:02 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172941861
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Qua gevaar voor de gezondheid toch net wat erger.

Maar Salmonella is natuurlijk, dus dan is het niet erg natuurlijk.
Sowieso is de paniek niet in verhouding tot het risico.
Zoals een D statisticus Walter Krämer zegt, D en de media hier in D zijn paniekmakers
http://www.zeit.de/wissen/2011-08/walter-kraemer-angst
Hij heeft er een aantal boeken over geschreven die ik, aan mensen die het D voldoende beheersen, zeer kan aanraden. Hij toont daarin aan dat hoe groter de paniek hoe kleiner het risico is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172942183
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sowieso is de paniek niet in verhouding tot het risico.
Zoals een D statisticus Walter Krämer zegt, D en de media hier in D zijn paniekmakers
http://www.zeit.de/wissen/2011-08/walter-kraemer-angst
Hij heeft er een aantal boeken over geschreven die ik, aan mensen die het D voldoende beheersen, zeer kan aanraden. Hij toont daarin aan dat hoe groter de paniek hoe kleiner het risico is.
Dat vind ik wel interessant. Noem eens een titel, en zijn deze er ook als e-book?

quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder is ieder bedrijf uit op winst, dat is het hele doel van een bedrijf. Als je daar over jankt heb je iets volledig niet begrepen.
Er is een verschil tussen winst maken om in je levensonderhoud te kunnen voorzien, en winstbejag ten koste van alles. Dat snap je zelf toch ook wel zeker?
pi_172942622
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:40 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Dat kunnen ze zelf niet. Daarvoor huren ze dus een chickfriend in ^O^
In dit land zal dit wel zo zijn ja :{ -O-
pi_172942707
quote:
Er is een verschil tussen winst maken om in je levensonderhoud te kunnen voorzien, en winstbejag ten koste van alles. Dat snap je zelf toch ook wel zeker?
Elk bedrijf zal altijd zo veel mogelijk winst willen maken. Zal echt een 0,001% zijn dat zegt nou, zo, ik heb brood op de plank nu is het genoeg. We zijn er klaar mee en houden het stabiel zo.
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:05:02 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172943575
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat vind ik wel interessant. Noem eens een titel, en zijn deze er ook als e-book?

[..]
https://www.amazon.de/Die(...)id=1502013576&sr=1-9

https://www.amazon.de/War(...)id=1502013576&sr=1-1

https://www.amazon.de/Die(...)d=1502013721&sr=1-33

https://www.amazon.de/So-(...)id=1502013775&sr=1-3

quote:
Er is een verschil tussen winst maken om in je levensonderhoud te kunnen voorzien, en winstbejag ten koste van alles. Dat snap je zelf toch ook wel zeker?
Net zei je nog
"Ik heb sowieso weinig sympathie voor dit soort bedrijven. Zij zijn niet biologisch uit morele/principiële afwegingen, maar puur uit een economische afweging. (winstbejag)"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:07:01 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172943616
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 11:19 schreef anndb het volgende:

[..]

Elk bedrijf zal altijd zo veel mogelijk winst willen maken. Zal echt een 0,001% zijn dat zegt nou, zo, ik heb brood op de plank nu is het genoeg. We zijn er klaar mee en houden het stabiel zo.
Niet erg slim ook, zit het dan ff tegen ben je failliet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 12:09:16 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172943661
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd mochten zij zelf zonder beschermende kleding in de stallen zijn. Je zou dan kunnen denken dat het toch niet zo heel gevaarlijk is en alleen jarenlang continue blootstelling voor de zekerheid wordt voorkomen. Zoals Pietverdriet ook zegt, er zijn wel meer dampen in kippenstallen die je misschien niet de hele dag in je longen wilt hebben.

Ammoniakdampen, stof van veren, bodem, stront, bacterien, etc allemaal zaken die ik niet wil inademen. Als je een keer even een kijkje neemt, okay, maar als je er dagelijks aan het werk bent met omwoelen en schoonmaken is dat zeer af te raden zonder bescherming er naar binnen te gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172943820
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ammoniakdampen, stof van veren, bodem, stront, bacterien, etc allemaal zaken die ik niet wil inademen. Als je een keer even een kijkje neemt, okay, maar als je er dagelijks aan het werk bent met omwoelen en schoonmaken is dat zeer af te raden zonder bescherming er naar binnen te gaan.
Er in de buurt wonen is ook zeker niet gezond. Daarom hebben veel stallen tegenwoordig al luchtwassers.

Er valt best nog wel eea te verbeteren aan veehouderij in Europa. Maar zolang de supermarkt de macht heeft en boeren niet mogen samenwerken wordt elke cent eruit geknepen. Zeker als we dan ook nog 10x zo slecht en vervuilender gehouden Aziatische kip geïmporteerd mag worden met amper controle of extra kosten.
Whatever...
  zondag 6 augustus 2017 @ 14:59:45 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172946408
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 12:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er in de buurt wonen is ook zeker niet gezond. Daarom hebben veel stallen tegenwoordig al luchtwassers.

Er valt best nog wel eea te verbeteren aan veehouderij in Europa. Maar zolang de supermarkt de macht heeft en boeren niet mogen samenwerken wordt elke cent eruit geknepen. Zeker als we dan ook nog 10x zo slecht en vervuilender gehouden Aziatische kip geïmporteerd mag worden met amper controle of extra kosten.
Zie toch vooral de consument als drijvende kracht daarachter die niet weet wat kwaliteit is en er niet voor wil betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 15:02:35 #124
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172946474
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie toch vooral de consument als drijvende kracht daarachter die niet weet wat kwaliteit is en er niet voor wil betalen.
Daarom is het juist onzin om de verantwoordelijkheid bij de consument te leggen. Die nemen die verantwoordelijkheid meestal niet uit zichzelf en dan gebeurt er dus niets.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172946482
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie toch vooral de consument als drijvende kracht daarachter die niet weet wat kwaliteit is en er niet voor wil betalen.
Eens, wel met die kanttekening dat niet iedereen het kán betalen natuurlijk. (dan zou je kunnen kiezen voor minder, maar op een gegeven moment is ook daar de rek uit)
  zondag 6 augustus 2017 @ 15:09:33 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172946580
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daarom is het juist onzin om de verantwoordelijkheid bij de consument te leggen. Die nemen die verantwoordelijkheid meestal niet uit zichzelf en dan gebeurt er dus niets.
Dat noem je democratie.
In de UK is ecologische en lokale producten juist heel hot, mensen gaan voor kwaliteit. In NL loopt dat achter.
Verantwoordelijkheid moet juist meer bij de mensen komen, dit eierschandaal laat zien dat overheden weer eens falen in handhaving en in het optreden bij het schandaal.
De VWA informeert onvolledig, te laat en deelt niet alle info met buitenlandse afnemers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 15:10:38 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172946596
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens, wel met die kanttekening dat niet iedereen het kán betalen natuurlijk. (dan zou je kunnen kiezen voor minder, maar op een gegeven moment is ook daar de rek uit)
Tja, de grote overheid is een erg dure hobby, en faalt bovendien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 16:48:17 #128
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172948316
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat noem je democratie.
In de UK is ecologische en lokale producten juist heel hot, mensen gaan voor kwaliteit. In NL loopt dat achter.
Verantwoordelijkheid moet juist meer bij de mensen komen, dit eierschandaal laat zien dat overheden weer eens falen in handhaving en in het optreden bij het schandaal.
De VWA informeert onvolledig, te laat en deelt niet alle info met buitenlandse afnemers.
Nee, dat noem je belangrijke kwesties afschuiven op een partij waarvan je weet dat die er weinig mee gaan doen. Het zou wel kunnen dat die food hype ook in Nederland terechtkomt, maar ten eerste weet je niet hoelang dat nog duurt en ten tweede kan het ook zo weer voorbij zijn. De hele reden waarom we controlerende instanties hebben is nou juist zodat je meer zekerheid hebt, hoewel ik natuurlijk ook weet dat die niet afdoende zijn. Maar gaan zitten wachten tot het volk opeens massaal het licht ziet gaat nog minder werken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 6 augustus 2017 @ 17:17:37 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172949342
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 16:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, dat noem je belangrijke kwesties afschuiven op een partij waarvan je weet dat die er weinig mee gaan doen. Het zou wel kunnen dat die food hype ook in Nederland terechtkomt, maar ten eerste weet je niet hoelang dat nog duurt en ten tweede kan het ook zo weer voorbij zijn. De hele reden waarom we controlerende instanties hebben is nou juist zodat je meer zekerheid hebt, hoewel ik natuurlijk ook weet dat die niet afdoende zijn. Maar gaan zitten wachten tot het volk opeens massaal het licht ziet gaat nog minder werken.
Als je mensen behandeld als kleuters zonder verantwoording zullen ze die ook niet nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172950240
Weet iemand hier of het dan veilig is om kippevlees te eten? Lijkt me dan ook niet toch :?
pi_172950574
En het ruimen is al weer flink bezig.
pi_172950616
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:45 schreef Lunaste het volgende:
Weet iemand hier of het dan veilig is om kippevlees te eten? Lijkt me dan ook niet toch :?
Van wat ik gelezen heb is dat wel veilig. Voor kippenvlees worden alleen vleeskuikens gebruikt tot maximaal 12 weken oud. Dan worden ze geslacht en de stallen volledig gereinigd. De bloedluizen krijgen daar nooit kans om te komen, dus ook geen bestrijdingsmiddel gebruikt.
  zondag 6 augustus 2017 @ 18:10:32 #133
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172950833
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je mensen behandeld als kleuters zonder verantwoording zullen ze die ook niet nemen.
Vrees dat het daar te laat voor is :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 6 augustus 2017 @ 19:41:04 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172953828
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:45 schreef Lunaste het volgende:
Weet iemand hier of het dan veilig is om kippevlees te eten? Lijkt me dan ook niet toch :?
Legkippen zijn geen vleeskippen, verschillende soorten, verschillende bedrijven, andere manier van werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172954400
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Legkippen zijn geen vleeskippen, verschillende soorten, verschillende bedrijven, andere manier van werken.
Hebben vleeskippen geen last van bloedluis?
pi_172956740
quote:
5s.gif Op zondag 6 augustus 2017 20:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hebben vleeskippen geen last van bloedluis?
Nee, daar worden ze niet oud genoeg voor en die hokken worden heel vaak helemaal schoongemaakt als ze naar de slacht gaan (om de 12 weken of zo).
pi_172956972
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:24 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Het is een verboden stof, dus dat lijkt me niet aannemelijk. Maar het is niet zo dat biologische boeren geen reguliere medicatie en middelen (mogen) gebruiken, wat men vaak wel denkt. Die laten hun dieren echt niet onnodig ziek worden en bij mijn weten staat het SKAL het gebruik van reguliere middelen ook toe.
Maar ik verwacht wel van biologische bedrijven dat ze opletten, de website checken of het bedrijf gecertificeerd is voor bloedluisbestrijding en vragen wat er in een middel zit en als ze daar een ontwijkend antwoord op krijgen, dit niet toelaten in hun stal.
pi_172957001
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, daar worden ze niet oud genoeg voor en die hokken worden heel vaak helemaal schoongemaakt als ze naar de slacht gaan (om de 12 weken of zo).
Ze worden maar zes weken, daarna worden ze geslacht.

De zes weken dat ze leven, wordt er niet schoongemaakt. Die kippen zitten na een paar weken in een gigantische vieze bende, hoorde ik op de radio.

Het leven van een vleeskip

Het meest gehouden productiedier in Nederland is de vleeskip. Of beter gezegd: het vleeskuiken, want ouder dan zes weken wordt deze kip niet. De eieren worden machinaal uitgebroed. Na het uitbroeden worden de kuikens in kratten naar een mesterij vervoerd. Daar komt het kuiken in een stal waar het samen met achttien tot twintig soortgenoten één vierkante meter ruimte moet delen.

De kuikentjes groeien razend snel, waardoor er op het einde veel te weinig ruimte in de stal is. De overvolle stallen worden tijdens het afmesten niet schoongemaakt. De dieren staan hun leven lang in hun eigen poep.

https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/vleeskuikens
pi_172957192
Door de combinatie van een vochtige, zure vloer en te weinig beweging, krijgen ze ammoniakbrandwonden zoals voetzoollaesies en brandhakken.

Na zes weken is het kuikentje vetgemest en veranderd in een vleesklomp van 2,3 kilo, letterlijk een kleuter met het gewicht van een volwassene. Hijgend zakken ze door hun poten op weg naar de voerbak. Miljoenen kuikens sterven nog voordat ze de slachtleeftijd hebben bereikt. Om zoveel mogelijk kuikens de slachtleeftijd wel te laten halen, wordt er veel antibiotica gebruikt.

Bij de vangst gaat het er ruw aan toe. Miljoenen kuikens breken hun poten of vleugels door de kuikenvegers die 8.000 kuikens per uur opvegen, of tijdens de handmatige vangst.

Sinds 1 januari 2012 zijn er nieuwe Europese richtlijnen voor verdoving bij de slacht. Eerder was de dieronvriendelijke waterbadmethode gebruikelijk, waarbij de kippen vaak slechts gedeeltelijk verdoofd werden. De meeste Nederlandse slachterijen zijn nu overgestapt op verdoving met CO2 of op een methode waarbij de kuikens worden verdoofd met een stroomstoot door het hoofd.

De ouderdieren zijn ook gefokt op vraatzucht. Maar zij mogen niet zo snel groeien als hun kinderen, want te zware ouderdieren gaan te vroeg dood. Zij zitten daarom op een permanent hongerdieet om hun groei te remmen. Na zo'n 17 maanden hongerlijden worden zij verwerkt in soepen en snacks.

https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/vleeskuikens
pi_172957212
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ze worden maar zes weken, daarna worden ze geslacht.

De zes weken dat ze leven, wordt er niet schoongemaakt. Die kippen zitten na een paar weken in een gigantische vieze bende, hoorde ik op de radio.

Het leven van een vleeskip

Het meest gehouden productiedier in Nederland is de vleeskip. Of beter gezegd: het vleeskuiken, want ouder dan zes weken wordt deze kip niet. De eieren worden machinaal uitgebroed. Na het uitbroeden worden de kuikens in kratten naar een mesterij vervoerd. Daar komt het kuiken in een stal waar het samen met achttien tot twintig soortgenoten één vierkante meter ruimte moet delen.

De kuikentjes groeien razend snel, waardoor er op het einde veel te weinig ruimte in de stal is. De overvolle stallen worden tijdens het afmesten niet schoongemaakt. De dieren staan hun leven lang in hun eigen poep.

https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/vleeskuikens
Ja dat zeg ik, het is maximaal 12 weken. Maar vaak ook korter. Ik ben het overigens met je eens dat dat een vreselijke situatie is hoor.
pi_172957332
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie toch vooral de consument als drijvende kracht daarachter die niet weet wat kwaliteit is en er niet voor wil betalen.
Ik niet helemaal. Deels eens, deels niet. Er zit een element in van informatie die niet wordt gegeven of verdraaid door diverse partijen. Zowel grote bedrijven als wakker dier en andere NGO. Er wordt door sommige partijen bewust niets gezegd of juist zand gestrooid in de ogen van de consument.

Ik heb grote moeite met ah en dergelijken die ten koste van alles meer marge moet halen. Op 'betere' kip zit een hoger percentage marge. De enige reden om het te verkopen. Maar ook met wakker dier die niet alleen voor de dieren zijn, maar ook vooral om zichzelf in stand te houden.

Natuurlijk heb je de burger die vindt dat de boel netjes moet. Maar je hebt net zo goed de consument die zich veelal laat leiden door de neuropsychologische trucs in de winkel. Vroeger.kon je dan nog praten over vrije wil (zo die al bestaat). Maar inmiddels is de marketingstrategie zo geraffineerd dat heel veel mensen zelf niet meer beslissen, dat denken ze slechts.

We gaan een kant op waar onze psychologie/hersens tegen ons gebruikt worden.als je weet wat Facebook van iedereen weet en kan beïnvloeden aan meningen. Dan weet je al wie de volgende verkiezingen wint in de usa. Of iig dat deze te koop is op.een manier die niet meer te vergelijken nis met voorheen.

Met voedsel is dat evenzo.Tenzij je zelf expert wordt. En dan bedoel ik niet naprater van de vega beweging, maar echt weet hoe voedsel in elkaar steekt.
Whatever...
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:43:42 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173031769
NVWA wist eind 2016 van fipronil maar vond ingrijpen niet noodzakelijk

http://www.destentor.nl/d(...)odzakelijk~a1231bbd/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:47:26 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173031869
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 08:51:19 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173034097
Fipronilwaarden lagen bovendien nog ruim onder de Europese waarden.

https://www.pluimveeweb.n(...)bedraagt-0-72-mg-kg/
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')