abonnement Unibet Coolblue
pi_172798367
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:17 schreef egelhond het volgende:
U mag in 2017 van meerdere personen ¤ 2.129 belastingvrij ontvangen. En de schenker mag aan meerdere personen ¤ 2.129 belastingvrij schenken.

En al pin je 3000 euro en geeft dat aan haar. Daar zal niemand naar kraaien. Maar als zij zonder inkomen ineens 3000 euro gaat storten kunnen er vragen komen. Alleen zal dat met 1 malig ook weer niet gebeuren.

Koop voor haar een nieuwe koelkast en er zal niemand naar kraaien.
Dat je een x bedrag belastingvrij mag schenken/ontvangen, betekent niet dat je dat in de bijstand zonder gevolgen voor je uitkering mag ontvangen natuurlijk :)

Ook als er eenmalig 3000 euro gestort wordt zullen er vragen komen als ze dat ontdekken. Bij mijn gemeente controleren ze sowieso 1x in de zoveel tijd je bankafschriften. Iemand in de bijstand die ineens 3000 euro op zijn of haar rekening stort heeft dan heel wat uit te leggen. Daar kom je niet even zomaar aan met je bijstand, en dingen als giften maar ook bijv schadevergoedingen etc hoor je te melden.

Ook kleine bedragen die je van een ander krijgt kunnen al snel vragen oproepen trouwens. Ik had 60 euro op mijn rekening ontvangen van een familielid, omdat ik boodschappen voor diegene had gedaan. Mocht ik toch mooi even uit gaan leggen van wie ik dat gekregen had en waarom. En toen gaf die medewerker aan dat ik het beter cash terug had kunnen krijgen _O-. Zij vond het niet zo'n probleem verder zei ze, maar een collega misschien wel. Tja....

Ik vermoed ook dat het wel los loopt als er gewoon een koelkast gekocht wordt, maar in principe hoor je zulke dingen wel te melden. Proberen te informeren hoe zoiets zit, zonder meteen duidelijk te maken om wie het gaat lijkt me ook nog wel een goeie. Straks is er helemaal geen creatieve oplossing nodig ;)

Die tip in de post hierboven is ook zo gek nog niet. Ik ben aan een zo goed als nieuw fornuis gekomen voor weinig, omdat men er ivm een overlijden snel vanaf moest. Hebben hem zelfs nog thuis gebracht _O_
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172799168
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
Een alleenstaand familielid van mij (met 2 kinderen) zit in de bijstand.

Weet iemand hoe het zit met zo'n schenking? De waarde zal rond de ¤800 liggen. Als het haar vervolgens ook weer ¤ 800 kost aan korting op de bijstand dan schiet het niet op natuurlijk.

Ik heb zelf een koelkast geschonken aan iemand in de bijstand. Deze was echter 2e hands want ik had hem zelf al enige jaren gebruikt. Als je de sociale dienst gewoon vraagt of het geen problemen oplevert voor de uitkering loop je het minst risico. Hoogst waarschijnlijk is het geen probleem zolang je maar niet elk jaar met dergelijke dure ¨cadeaus¨ aankomt omdat men het dan als een verkapt inkomen kan gaan beschouwen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 31 juli 2017 @ 02:40:18 #78
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172799499
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 00:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vermoed ook dat het wel los loopt als er gewoon een koelkast gekocht wordt, maar in principe hoor je zulke dingen wel te melden. Proberen te informeren hoe zoiets zit, zonder meteen duidelijk te maken om wie het gaat lijkt me ook nog wel een goeie. Straks is er helemaal geen creatieve oplossing nodig ;)
Volgens mij kun je gewoon het algemene nummer van de gemeente daarvoor bellen. Dan hoef je echt niet door te geven voor wie het bedoelt is. Volledig anoniem dus en al helemaal als je nummerweergave even uitzet ;)

Overigens.. de sociale dienst zal echt niet zomaar over de vloer komen. En als die onverhoopt wel over de vloer komen, zeg je gewoon dat je die koelkast een x-aantal maanden terug hebt gekregen. Hoe ouder, hoe aannemelijker. Overigens zie je vaak neit aan een kpelkast hou oud ie is en schrijven die dingen aanzienlijk af. Die koelkast van 800 euro kost na 2 jaar nog maar 200 euro ofzo gebruikt.


En ik zit net te bedenken: goedkoop modelletje met verlengde garantie, is dat ook geen optie?
Een zuinige koelvriescombi heb je nieuw al voor een 2-300 euro. Met 2 jaar wettelijek garantie. Voor een paar tietnejs extra zul je daar wel een extra verlenging op kopen, gok ik. Dat kan wellicht ook interessant zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kamelenteen op 31-07-2017 02:54:02 ]
pi_172799513
TS, geef die koelkast gewoon.

Als zo'n gemeentenazi daarover moeilijk gaat doen, mag ie het vriesvak zelf 2 weken uitproberen.

#geenproblemenmakendieernietzijn
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 31 juli 2017 @ 02:55:51 #80
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172799538
Mijn koelkast heb ik ooit geadopteerd aan het leger des heils een tijd geleden, achteraf gezien had ik ze beter een enge ziekte met terugwerkende kracht kunnen doneren :')
;(

[ Bericht 8% gewijzigd door bijstandboy op 31-07-2017 03:04:27 (together we are none) ]
pi_172800235
https://www.belastingdien(...)vrijstellingen-2017-

Je hebt elk kalenderjaar een vrijstelling van ¤ 2.129,-

Maar hoe dat zit met vermindering op uitkering weet ik niet, daarvoor moet je toch even de gemeente bellen.
Persoonlijk zou ik de koelkast gewoon bij haar neerzetten en klaar.

[ Bericht 19% gewijzigd door habitue op 31-07-2017 07:53:52 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172800271
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 07:48 schreef habitue het volgende:
https://www.belastingdien(...)vrijstellingen-2017-

Je hebt elk kalenderjaar een vrijstelling van ¤ 2.129,-
Yup, maar niet relevant in dit geval.
pi_172800763
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 00:04 schreef Kamelenteen het volgende:
Koop gewoon een jonge gebruikte van marktplaats. Heb ik ook gedaan toen mijn energierekening wel erg hoog werd en ik erachter kwam dat mn kapotte (wist ik) koelkast wel erg veel gebruikte: 4kwh per dag!

Ik kocht een indesit BAAN en A+ van 50 euro van marktplaats. Die heeft toen nog een jaar of 5 dienst gedaan.

Soms moeten mensen er gewoon vanaf vanwege een verhuizing of overlijden. Even marktplaats in de gaten houden, zou ik aanraden en gewoon een goede, recente gebruikte kopen van marktplaats. Gewoon van een jaartje, 2 jaar oud ofzo van iemand die gaat verhuizen van het gewenste merk. Als je toch overtuigd bent dat die Miele of Liebherr 15 jaar meegaat, maar die 2-3 jaar ook niet uit. Die vind je al voor minder dan de helft van de nieuwprijs.. Eerste besparing van 200-300-400-500 euro gelijk gerealiseerd.

Ik waardeer de bijdrage maar ik heb al aangegeven voor een nieuwe te gaan.
pi_172800991
Waarom zit je in vredesnaam vast aan een duur merk? Iemand die in de bijstand zit, heeft over het algemeen een Whirlpool koelkast oid. Dat is niet vreemd, kost een paar euro meer stroom, scheelt jou honderden euro's, en valt 10x minder op. Een hele dure koelkast valt wel op. Snap niet echt waarom het perse een duur merk moet zijn. Het enige wat je daar mee bereikt is een veel grotere kans om gedoe te krijgen ivm de hogere waarde. Vind het bijna egoïstisch dat je alleen maar een dure wilt geven. Ik ken ook mensen die het van weinig moeten doen. En als ik iets weet is dat die mensen het liefst allemaal goedkoop spul hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 31 juli 2017 @ 09:33:01 #85
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172801163
Oke genoeg over welke koelkast men TS en de ontvanger aan wil raden. Het gaat hier om de vraag;
Hoe kun je de gift aanpakken.

Berichten hieronder over de discussie welke koelkast beter/goed genoeg/geweldig/zuinig/minder zuinig is gaan gewoon weg.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172801291
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Eigenlijk wat roces18 zegt.

Mocht ze in de problemen komen dan geef je haar contant geld om het verschil goed te maken, kan ze die maand in ieder geval de boodschappen doen, mocht het zover komen.

Wel denk ik.. hoezo is die bijzondere bijstand afgewezen eigenlijk? Want dat is juist voor dit soort dingen bedoeld.

TS, neem contact op met de sociale dienst en vraagt hoe zij met dit soort giften omgaan.. In principe hoeven giften namelijk niet te worden gekort op de uitkering wanneer zij verantwoord zijn vanuit bijstandsverlening, zie artikel 31 lid 2 onder m Participatiewet. Over een niet al te luxe koelkast wordt vast niet moeilijk gedaan.
Je weet dat ze dan fraudeert wanneer ze dit niet meldt en wanneer ze het wel meldt de gift volledig gekort gaat worden op de uitkering?

Een koelkast is algemeen gebruikelijk. Je wordt geacht ervoor te reserveren of een lening aan te gaan. Alleen bij bijzondere omstandigheden kan bijzondere bijstand worden verstrekt. Daarvan zal hier wel geen sprake zijn. Schulden hebben of niet hebben kunnen reserveren zijn geen bijzondere omstandigheden.
pi_172801321
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je weet dat ze dan fraudeert wanneer ze dit niet meldt en wanneer ze het wel meldt de gift volledig gekort gaat worden op de uitkering?

Een koelkast is algemeen gebruikelijk. Je wordt geacht ervoor te reserveren of een lening aan te gaan. Alleen bij bijzondere omstandigheden kan bijzondere bijstand worden verstrekt. Daarvan zal hier wel geen sprake zijn. Schulden hebben of niet hebben kunnen reserveren zijn geen bijzondere omstandigheden.
Het is fraude!!!

Ga toch weg man. :')

Ga je liever druk maken over die 8-11 miljard fraude in de zorg en financiele sector ieder jaar weer in plaats van die luttele 200miljoen fraude in de bijstand.. terug in 2010. :')

Hier moeilijk over doen is gewoon mensen pesten.
pi_172801383
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is fraude!!!

Ga toch weg man. :')

Ga je liever druk maken over die 8-11 miljard fraude in de zorg en financiele sector ieder jaar weer in plaats van die luttele 200miljoen fraude in de bijstand.. terug in 2010. :')

Hier moeilijk over doen is gewoon mensen pesten.
Ik heb vanuit mijn werk dagelijks te maken met bijstandsklanten die in bezwaar gaan nadat wij hun uitkering hebben teruggevorderd/beëindigd/afgewezen omdat hun uitgavenpatroon niet klopt of waarbij wij vreemde stortingen zien op de bankafschriften. Deze strenge regels zijn te danken aan de rechtse kabinetten van de afgelopen jaren. Ik maak ze niet, maar ik dien ze wel uit te voeren. Hetzelfde geldt voor de sociale dienst dient de uitkering van TS verstrekt. Derhalve is het advies van jou heel slecht en levert het haar alleen maar een hoop ellende en stress op. Wettechnisch gezien is dit fraude.
pi_172802058
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik heb vanuit mijn werk dagelijks te maken met bijstandsklanten die in bezwaar gaan nadat wij hun uitkering hebben teruggevorderd/beëindigd/afgewezen omdat hun uitgavenpatroon niet klopt of waarbij wij vreemde stortingen zien op de bankafschriften. Deze strenge regels zijn te danken aan de rechtse kabinetten van de afgelopen jaren. Ik maak ze niet, maar ik dien ze wel uit te voeren. Hetzelfde geldt voor de sociale dienst dient de uitkering van TS verstrekt. Derhalve is het advies van jou heel slecht en levert het haar alleen maar een hoop ellende en stress op. Wettechnisch gezien is dit fraude.
Een gegeven koelkast ga jij niet terugzien op de rekening, of wel dan?
pi_172802166
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je weet dat ze dan fraudeert wanneer ze dit niet meldt en wanneer ze het wel meldt de gift volledig gekort gaat worden op de uitkering?

Een koelkast is algemeen gebruikelijk. Je wordt geacht ervoor te reserveren of een lening aan te gaan. Alleen bij bijzondere omstandigheden kan bijzondere bijstand worden verstrekt. Daarvan zal hier wel geen sprake zijn. Schulden hebben of niet hebben kunnen reserveren zijn geen bijzondere omstandigheden.
Bijzondere bijstand blijkt inderdaad niet zo gemakkelijk verstrekt te worden als veelal gedacht wordt. 5 jaar terug lukte dat nog wel voor een low budget wasmachine (die overigens al na 4 jaar onherstelbaar defect raakte).

Ondanks 2 kinderen en al langdurig in deze situatie is het modderen. Er zijn gelukkig geen schulden, vooral omdat ze slim met haar beperkte budget omgaat. Alleen de energierekening en eigen risico hakten er wel keihard in dit jaar, dan ben je gelijk al ruim een half maandinkomen achter en dat loop je niet zo snel in.

Ze gaat vandaag zelf bellen met de gemeente om te vragen hoe het zit.
pi_172802222
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Een gegeven koelkast ga jij niet terugzien op de rekening, of wel dan?
Nee, naja, of het wel of niet te zien is of een rekening bepaalt natuurlijk niet of het wel of niet fraude is als je het niet zou melden.

Als ik mijn vermogen in Bitcoins niet op zou geven bij de Belastingdienst pleeg ik ook fraude, al komen ze er (tot ik ze uitbetaal) nooit achter hoeveel ik er heb.

Je hebt als "brave burger" nu eenmaal ook iets met de wetten te doen. En in de problemen komen heeft ook niet de voorkeur.

Het verbaast me nog hoeveel mensen hier voorstellen om het gewoon maar te doen of om een vage constructie te bedenken. Dan begrijp ik ook wel dat er zoveel fraude is.
pi_172802305
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]
Ze gaat vandaag zelf bellen met de gemeente om te vragen hoe het zit.
Verstandig, ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172802366
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Een gegeven koelkast ga jij niet terugzien op de rekening, of wel dan?
Bij een aanvraag bijzondere bijstand voor duurzame gebruikersgoederen is het meestal gebruikelijk dat de gemeente op huisbezoek gaat om te controleren. Tijdens dat huisbezoek worden foto's gemaakt die in het klantdossier worden opgeslagen. Wanneer tijdens een toekomstig een nieuwe koelkast wordt aangetroffen dan heeft de klant wat uit te leggen.

Ik zou het risico dus helemaal niet gaan lopen en het gewoon melden aan de gemeente. Grote kans dat het gewoon is toegestaan om een koelkast te schenken, daar dit op de lijst van uitgezonderde middelen staat.
  maandag 31 juli 2017 @ 10:42:46 #94
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172802455
Toestemming vragen aan de inkomensconsulent. Indien toegekend dit zwart op wit krijgen. Dan is het goed. Aangezien er geen schulden zijn is een leen/huurcontract niet van toepassing.
And so is the past
pi_172803141
Ten eerste, ik vind het erg tof van je dat je dit doet, een hele verademing tov al dat gezeik over dat bijstands mensen 2500¤ p/m zouden krijgen.


Echter, wat doe je moeilijk, geef die koelkast gewoon, niemand die er vragen over zal stellen. Gemeente doet de bijstand, schenkingsbelasting wordt geheven door de belastingdienst en bij dit soort minimale bedragen gaan die echt geen problemen veroorzaken.

Je mag verre familie trouwens ruim 2k belastingvrij schenken

En als ik
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-65049.html
Goed lees, worden eenmalige giften van minder dan 1000¤ ook niet meegenomen in de bijstand berekening

[ Bericht 15% gewijzigd door devlinmr op 31-07-2017 11:34:44 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:29:31 #96
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172803270
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:22 schreef devlinmr het volgende:
niemand die er vragen over zal stellen.
Behalve de sociaal rechercheur die toevallig een bezoekje pleegt. Strafkorting en een vinkje achter je naam heb je sneller dan je denkt. En ironisch genoeg gebeurt dat eerder bij mensen die het redelijk goed doen dan bij de echte fraudeurs.
And so is the past
  maandag 31 juli 2017 @ 11:35:17 #97
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172803374
Wel een mooie illustratie van de misverstanden omtrent bijstandsores dit topic.
And so is the past
pi_172803386
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Behalve de sociaal rechercheur die toevallig een bezoekje pleegt. Strafkorting en een vinkje achter je naam heb je sneller dan je denkt. En ironisch genoeg gebeurt dat eerder bij mensen die het redelijk goed doen dan bij de echte fraudeurs.
Gift onder 1k zouden ze niet moeilijk over mogwn doen als ik het goed lees
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-65049.html

Maar dat is in Capelle zie ik nu.. kan per gemeente verschillen dus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:42:41 #99
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172803523
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gift onder 1k zouden ze niet moeilijk over mogwn doen als ik het goed lees
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-65049.html

Maar dat is in Capelle zie ik nu.. kan per gemeente verschillen dus
Hier in Heerlen gaan ze er standaard van uit dat een gift betaling in natura is van niet aangemelde verleende diensten aan derden.

Is dus sowieso lastig antwoord te geven op dit soort vragen als je niet weet om welke gemeente het draait.
And so is the past
pi_172803649
Het lijkt geen probleem te zijn, al was de juiste persoon er eigenlijk niet vandaag.
Morgen belt ze nog een keer.

Bij "koelkast" werd er gezegd dat dat in principe zou moeten mogen als éénmalige gift in natura, er werd niet naar een waardebedrag genoemd of gevraagd. Het is een vrij kleine maar ook relatief arme gemeente.

Ik heb de "bestelknop" nog niet ingedrukt maar het ziet er gunstig uit.

Aan de koel-vriescombinatie zijn inmiddels ook wat andere eisen gekomen, bij nameten bleek dat 60cm breed net niet past en dat de hoogte maximaal 1m67 mag zijn ivm met een dikke CV-buis die ellendig in de weg zit, waardoor de koelkast 20cm van de muur zou moeten staan en dus teveel ruimte inneemt in de toch al kleine, smalle keuken (waarom... je kan overal langs, waarom dan daar :P), ik ben nu alle 55cm modellen aan het bekijken (ook van andere merken).
"NoFrost" is dan eigenlijk al niet meer vindbaar, alleen "low frost" wat ook al een vooruitgang is. Ook zie ik ze niet in A+++ helaas. Afijn, dan doen we het best haalbare.

Ik ben bijna in staat om een installatiebedrijf langs te sturen om die buis te verleggen :')
pi_172804565
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:48 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben bijna in staat om een installatiebedrijf langs te sturen om die buis te verleggen :')
Heb je geen handige kennis of een bevriende loodgieter/cvmonteur? 167 is niet veel vind ik.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 31 juli 2017 @ 13:24:14 #102
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172805621
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2017 17:55 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]Daarbij kan je die koelkast ook gewoon als jouw eigendom laten vastleggen (foto maken, briefje opstellen en ondertekenen dat het van jou is) en dan uitlenen en het bewijs dat het jouw eigendom is aantonen als men een toevallige controle bij hem of haar houdt.
En als je een ambtenaar treft die zijn dag niet heeft kan dat dus weer gezien worden als poging tot fraude, en dan ben je verder van huis.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 31 juli 2017 @ 13:51:42 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_172806195
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het prijsverschil met een Samsung, LG, Bosch of Siemens is hooguit ¤150 tot ¤300 voor een apparaat met vergelijkbare specificaties. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Liebherr (en dus ook Miele) koelkasten. Naar de goedkopere rommel wil ik niet eens kijken.

Energie krijgt ze zeker niet apart vergoed, ze moest ook fors bedrag bijbetalen afgelopen termijn, vandaar dat we het hele huis doorgelopen hebben om te kijken waar op te besparen valt.
Voor dat verschil kun je haar ook een maand boodschappen cadeau doen......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_172806662
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 13:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor dat verschil kun je haar ook een maand boodschappen cadeau doen......
Wat allemaal al niet kan, misschien kreeg ze die sowieso wel al regelmatig cadeau ;)

Vandaag ook nog wat LED-lampen gehaald (GU20 spotjes / E27 fitting) om wat oude halogeen en traag startende spaarlampen te vervangen.

3x 40 Watt of 3x 4,5 Watt dat scheelt fors en daar zal vast geen ambtenaar over vallen.

De bedoeling is om de energierekening omlaag te krijgen voor de komende jaren, daar houdt ze profijt van.
  maandag 31 juli 2017 @ 14:38:03 #105
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172806925
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat allemaal al niet kan, misschien kreeg ze die sowieso wel al regelmatig cadeau ;)

Vandaag ook nog wat LED-lampen gehaald (GU20 spotjes / E27 fitting) om wat oude halogeen en traag startende spaarlampen te vervangen.

3x 40 Watt of 3x 4,5 Watt dat scheelt fors en daar zal vast geen ambtenaar over vallen.

De bedoeling is om de energierekening omlaag te krijgen voor de komende jaren, daar houdt ze profijt van.
Dan zou ik dr ook wat warme kleding geven voor de winter zodat ze 1-2-3 graden minder hoeft te stoken ;)

En even naar de tv kijken als dat ding langdurig aanstaat. Een zuinigere platte led tv of een net wat kleiner formaat, verbruikt al stukken minder dan een grote oude tv.

En wellicht, overstappen van leverancier. Zelf nooit gedaan, maar schijnen leuke kortingen weggegeven te worden voor nieuwe klanten. Wel goed alles naast elkaar leggen dan om te kijken of dr niet toch ergens een valkuil zit.
pi_172806927
Wanneer is ze jarig? Verjaardagscadeau?
pi_172807687
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dan zou ik dr ook wat warme kleding geven voor de winter zodat ze 1-2-3 graden minder hoeft te stoken ;)

En even naar de tv kijken als dat ding langdurig aanstaat. Een zuinigere platte led tv of een net wat kleiner formaat, verbruikt al stukken minder dan een grote oude tv.

En wellicht, overstappen van leverancier. Zelf nooit gedaan, maar schijnen leuke kortingen weggegeven te worden voor nieuwe klanten. Wel goed alles naast elkaar leggen dan om te kijken of dr niet toch ergens een valkuil zit.
Wat ze draagt moet ze zelf weten, als ik me daar mee moet gaan bemoeien...

TV is al plat en redelijk zuinig, 1 van de eerste LED modellen (gekocht via MP).

Overstappen doet ze ieder jaar, voor de overstapbonus.

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:38 schreef potjecreme het volgende:
Wanneer is ze jarig? Verjaardagscadeau?
En dan? ;)
  maandag 31 juli 2017 @ 15:23:44 #108
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172807777
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat ze draagt moet ze zelf weten, als ik me daar mee moet gaan bemoeien...

TV is al plat en redelijk zuinig, 1 van de eerste LED modellen (gekocht via MP).

Overstappen doet ze ieder jaar, voor de overstapbonus.

TV en koelkast/vriezer zijn volgens mij de grootste energieverbruikers, omdat ze veel aanstaan. Als je die al hebt aangepakt, valt er verder niet veel meer te besparen op stroom, denk ik.
Enige waar dan flink op bespaard kan worden, is dan het stookgedrag.

quote:
En dan? ;)
Naast drie zoenen bij binnenkomst, ook een nieuwe koelkast geven ;)
pi_172813865
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:23 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Naast drie zoenen bij binnenkomst, ook een nieuwe koelkast geven ;)
Nah, dat duurt nog 8 maand ofzo :P
  maandag 31 juli 2017 @ 20:37:36 #110
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172815398
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nah, dat duurt nog 8 maand ofzo :P
Ok, dan worden het 3 zoenen en een 8 maanden oude koelkast :P
pi_172821728
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Overstappen doet ze ieder jaar, voor de overstapbonus.
Dat wilde ik je nog vragen, doe je dat zelf nog steeds? Je opende ooit daar een topic over.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172823066
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:26 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat wilde ik je nog vragen, doe je dat zelf nog steeds? Je opende ooit daar een topic over.
Zeker, bespaart toch zo'n ¤200 per jaar.
pi_172898968
Het hele huis doorgeweest, iedere oude spaar- en halogeenlamp vervangen door zuinige LED variant van Philips.

Koel-vriescombinatie staat er sinds gisteren ook, dit mocht als gift in natura éénmalig. De waarde werd niet naar gevraagd, werd ook niet genoemd wat dit maximaal mocht zijn.

Alleen in de badkamer moet nog een oude TL-armatuur vervangen worden door een LED-versie, deze valt bijna uitelkaar. Voor de stroomkosten zullen die 15 minuten per dag het niet doen maar als je zo'n plastic kap op je hoofd krijgt zie je wel sterretjes :P
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:28:51 #114
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_172903611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:29 schreef MaGNeT het volgende:
Het hele huis doorgeweest, iedere oude spaar- en halogeenlamp vervangen door zuinige LED variant van Philips.

Koel-vriescombinatie staat er sinds gisteren ook, dit mocht als gift in natura éénmalig. De waarde werd niet naar gevraagd, werd ook niet genoemd wat dit maximaal mocht zijn.

Alleen in de badkamer moet nog een oude TL-armatuur vervangen worden door een LED-versie, deze valt bijna uitelkaar. Voor de stroomkosten zullen die 15 minuten per dag het niet doen maar als je zo'n plastic kap op je hoofd krijgt zie je wel sterretjes :P
Goed bezig _O_ ik hoop niet dat het nodig is maar ik ben bang dat ik dit binnenkort ook wil/moet/kan gaan doen. Leuk om te lezen dat je je zo inzet en het klinkt i.t.t. sommige andere verhalen die hier langskomen als allesbehalve een bodemloze put.

Die LED-lampen schelen ook echt absurd veel voor weinig inzet.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_172905946
Heb je hier iets aan:
- 55 cm breed
- hoogte 140 cm
- koel + vries
- Liebherr

https://www.koelkaststore.nl/product/691459/liebherr-ctp-2521-20.

(tijdje geleden met een vriendin bij BCC gekocht; ziij is zeer tevreden over deze koelkast)
Volgens mij voldoet deze koelkast aan alle wensen (en prijstechnisch: 409,- in het voorbeeld van de link, maar tijdje terug bij BCC volgens mij voor minder gekocht)
pi_172906007
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:45 schreef Vermar het volgende:
Heb je hier iets aan:
- 55 cm breed
- hoogte 140 cm
- koel + vries
- Liebherr

https://www.koelkaststore.nl/product/691459/liebherr-ctp-2521-20.

(tijdje geleden met een vriendin bij BCC gekocht; ziij is zeer tevreden over deze koelkast)
Volgens mij voldoet deze koelkast aan alle wensen (en prijstechnisch: 409,- in het voorbeeld van de link, maar tijdje terug bij BCC volgens mij voor minder gekocht)
Het is de 2811-20 geworden, staat er sinds gisteren ook al :)
pi_172906273
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is de 2811-20 geworden, staat er sinds gisteren ook al :)
Sorry, niet goed genoeg alle posten gelezen.
Ik ga er van uit dat zij superblij is met de nieuwe aanwinst; sympathiek gebaar van je!
pi_172911118
Tof van je man, er zijn maar weinig die dit voor familie zouden doen.

Door dit soort topics realiseer je dat het laatste is wat je wilt is in de bijstand komen. Complete slaaf van de gemeente voor bijna niets.
pi_172914132
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:47 schreef El_Grando101 het volgende:
Tof van je man, er zijn maar weinig die dit voor familie zouden doen.

Door dit soort topics realiseer je dat het laatste is wat je wilt is in de bijstand komen. Complete slaaf van de gemeente voor bijna niets.
Inderdaad, en dat het niet zo'n luilekkerland is als velen (hier op FOK! met name) schijnen te denken.

Erg sympathiek van Magnet! ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172914884
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is de 2811-20 geworden, staat er sinds gisteren ook al :)
Cool ^O^
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172915023
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:48 schreef MaGNeT het volgende:
Het is de 2811-20 geworden, staat er sinds gisteren ook al :)
Goed bezig! Ik neem aan dat ze er erg blij mee is wat je allemaal voor haar doet. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172944216
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

Goed bezig! Ik neem aan dat ze er erg blij mee is wat je allemaal voor haar doet. :)
Wat denk je zelf? Dit is een facepalm waard.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_172946177
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is de 2811-20 geworden, staat er sinds gisteren ook al :)
Watskeburt? Ik dacht dat je voor no frost zou gaan. -O-
pi_172947066
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Watskeburt? Ik dacht dat je voor no frost zou gaan. -O-
Zie post #100 ;)
pi_172952691
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zie post #100 ;)
Ach so. Nou ja, het is hoe dan ook een flink vooruitgang, en zeer nuttige schenking. :)
pi_172987557
Goed gedaan T.S. ,zelf een paar dagen gecrowdfund voor een familielid die wilde een 2e hands busje kopen en dan slopen voor onderdelen.jammer dat je aan een bepaalde maat gebonden bent maar beter nu er achter komen dan als de kast al gekocht had.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 02:25:30 #127
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172988036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:18 schreef geevee het volgende:
Goed gedaan T.S. ,zelf een paar dagen gecrowdfund voor een familielid die wilde een 2e hands busje kopen en dan slopen voor onderdelen.jammer dat je aan een bepaalde maat gebonden bent maar beter nu er achter komen dan als de kast al gekocht had.
Een crowdfund om een busje te kopen en dan slopen?
pi_173009394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 02:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Een crowdfund om een busje te kopen en dan slopen?
Inderdaad het is een ongebruikelijk model hij heeft net zo'n busje maar er zijn voor dat busje weinig onderdelen te koop en met het nu aangekochte busje kan hij aan wat reserve onderdelen komen om deze bus draaiende te houden de importeur zelf heeft geen onderdelen er meer voor,zelfs in het land van herkomst is er geen voorraad meer van!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:15:32 #129
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_173104912
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:19 schreef trigt013 het volgende:
Het is wettelijk een gift. En die moet je aangeven. Maar of je dat ook doet?
De soep wordt in de bijstand niet zo heet opgegeten als die wordt opgediend.

Ikzelf heb professioneel vaak met de bijstand te maken gehad en veel regels zijn daar in het leven geroepen als juridisch vangnet. Officieel mag je in de participatiewet om 09.00 uur in de ochtend gebeld worden en moet je binnen 2 uur op kantoor zijn. Ben je dat niet dan ben je in verzuim en volgen er 'maatregelen'.
Officieel mag een medewerker van de bijstand op een willekeurige werkdag bij je op de stoep staan en vragen of ze binnen mogen komen. Ze kunnen dan kijken of je wel alleen woont en/of dat je waardevolle bezittingen hebt. Ze mogen niet zelf kastjes of iets dergelijks openen maar moeten hiervoor eerst toestemming aan je vragen. Als je echter weigert de medewerkers binnen te laten en rond te laten kijken dan ben je in verzuim en kunnen er 'maatregelen' volgen.

Wat TS het beste kan doen is de koelkast/vriescombi aanschaffen en bij zijn familielid laten bezorgen. Geen enkele medewerker zal het huis binnenlopen om de waarde van de meubels te controleren.
Ik heb zelf ooit in de bijstand gezeten en kreeg toen ook veel hulp van anderen. Gewoon simpelweg handje contantje of aangeven dat het een tweedehands koelkast was die je gekregen hebt.

Ik zal je sterker nog vertellen dat veel medewerkers van de bijstand de eigen regels soms ook achterlijk vinden. Het zijn ook maar mensen en ze weten ook dat het leven niet altijd gaat zoals het hoort te gaan.
pi_179820496
Om nog even terug te komen op alle energiebesparende maatregelen van LED-lamp tot koel- vries combinatie, korter douchen, andere douchekop en een 2e hands klokthermostaat aan de CV-ketel.

...ik kreeg eergisteren een berichtje dat ze ¤380 (!) terug krijgt van Eneco en het maandbedrag fors omlaag is gezet. *O*

Verder gaat ze jaarlijks overstappen via Gaslicht en dat zal nog eens zo'n ~¤175 per jaar besparen.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 09:27:02 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179820522
Mooi ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179820620
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:34 schreef Roces18 het volgende:
Is dit een serieuze vraag? Koop die koelkast. Pleur hem er neer. En klaar.
Geen hond die er naar omkijkt.
Dit.

Ik vind het aardig van je. Gewoon doen, niet te veel over discussiëren hier.
Whatever...
pi_179820760
Zorg er voor dat ze bij controle (als die überhaupt bestaan? geen idee) beweert dat ze die koelkast van je leent omdat de oude kapot gegaan is, en dat ze aan het sparen is voor een 'eigen' koelkast.

Dan is het in ieder geval geen schenking.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 11:52:30 #134
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_179822157
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 09:55 schreef Resistor het volgende:
Zorg er voor dat ze bij controle (als die überhaupt bestaan? geen idee) beweert dat ze die koelkast van je leent omdat de oude kapot gegaan is, en dat ze aan het sparen is voor een 'eigen' koelkast.

Dan is het in ieder geval geen schenking.
https://www.volkskrant.nl(...)trafzaken-~b78fc3f1/

die controles bestaan dus wel...
pi_179823389
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:52 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)trafzaken-~b78fc3f1/

die controles bestaan dus wel...
In de praktijk komt het niet voor.
Maar inderdaad technisch gezien bestaat het wel.

Ze controleren meer op papier, als in wat heb je op je rekening etc., dan voor je deur.
pi_179823602
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 09:22 schreef MaGNeT het volgende:
Om nog even terug te komen op alle energiebesparende maatregelen van LED-lamp tot koel- vries combinatie, korter douchen, andere douchekop en een 2e hands klokthermostaat aan de CV-ketel.

...ik kreeg eergisteren een berichtje dat ze ¤380 (!) terug krijgt van Eneco en het maandbedrag fors omlaag is gezet. *O*

Verder gaat ze jaarlijks overstappen via Gaslicht en dat zal nog eens zo'n ~¤175 per jaar besparen.
mooi *O*
pi_179824653
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ze is erg sociaal en krijgt veel visite uit haar buurtje, zoals trigt013 zegt: je weet het nooit met afgunst
Gewoon zelfde model koelkast geven? Eventueel jong tweedehandsje? Hang al vast de oude vol met magneetjes en briefjes. Dan zal het toch niet teveel opvallen?
pi_179824793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:04 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Gewoon zelfde model koelkast geven? Eventueel jong tweedehandsje? Hang al vast de oude vol met magneetjes en briefjes. Dan zal het toch niet teveel opvallen?
of je leest het topic even helemaal ( en kijkt naar de datum)
pi_179824942
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

of je leest het topic even helemaal ( en kijkt naar de datum)
Nee.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 15:14:42 #140
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_179826196
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 13:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In de praktijk komt het niet voor.
Maar inderdaad technisch gezien bestaat het wel.

Ze controleren meer op papier, als in wat heb je op je rekening etc., dan voor je deur.
er stond vandaag een artikel in de papieren VK dat ze mensen met verborgen camera's en GPS'trackers in de gaten houden.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 15:31:25 #141
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:00:48 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179827696
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:14 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

er stond vandaag een artikel in de papieren VK dat ze mensen met verborgen camera's en GPS'trackers in de gaten houden.
Oh, is dat toegestaan volgens de AVG?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179829757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, is dat toegestaan volgens de AVG?
De grondslag voor de verwerking ligt bij het vaststellen van het recht op het ontvangen van de uitkering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')