tong80 | zaterdag 29 juli 2017 @ 22:06 |
De mijne ziet er zo uit....... hoewel het een tijdsopname is. Morgen zal ie er anders uit kunnen zien. Met een andere volgorde, of misschien andere films. 1 A streetcar named named desire 2 One flew over the Cuckoo's nest 3 Raging Bull 4 The Big Lebowski 5 Apocalypse Now 6 Pulp Fiction 7 Good fellas 8 Reservoir Dogs 9 Dr Strangelove 10 Chinatown | |
Xan21 | zondag 30 juli 2017 @ 00:26 |
Lekkere standaard lijst | |
FlippingCoin | zondag 30 juli 2017 @ 00:28 |
Plaats een niet zo standaard lijst dan. | |
tong80 | zondag 30 juli 2017 @ 00:36 |
Kan er niks aan doen. Kan wel een reservelijst maken. 1 The Player 2 The right stuff 3 Wild at heart 4 Fargo 5 Aliens 6 The Fisherking 7 All the Presidents men 8 The King of comedy 9 Paris Texas 10 Patton | |
Deckard | zondag 30 juli 2017 @ 01:11 |
Nog steeds te standaard beste Tong80. Maar dat maakt je smaak er niet minder om. | |
Deckard | zondag 30 juli 2017 @ 01:24 |
Uit mijn hoofd: 1. Robocop 2. Dollars Trilogy 3. Blade Runner 4. Indiana Jones Trilogy 5. The Shining 6. Total Recall 7. Elke bud spencer film 8. Mulholland Drive 9. Seven up series 10. The Room. | |
tong80 | zondag 30 juli 2017 @ 01:34 |
1 On the Waterfront 2 The Graduate 3 Runaway train 4 Rear Window 5 Midnight Expres 6 12 Angry Men 7 Stranger than Paradise 8 The Unbearable Lightness of Being 9 Midnight Run 10 Trainspotting | |
tong80 | zondag 30 juli 2017 @ 01:35 |
9. Seven Up series ? TV. | |
ok01 | maandag 31 juli 2017 @ 11:28 |
1 Simon Birch 2 Forrest Gump 3 The Breakfast Club 4 Slumdog Millionaire 5 Fight Club 6 Shawshank Redemption 7 The Big Lebowski 8 Philadelphia 9 Pulp Fiction 10 When Harry Met Sally | |
tong80 | maandag 31 juli 2017 @ 17:21 |
Gezien. | |
tong80 | maandag 31 juli 2017 @ 17:22 |
Gezien | |
Max23 | maandag 31 juli 2017 @ 17:31 |
En als je een lijst zou moeten maken van films na 2000 Hoe zou je lijst er dan uitzien? | |
tong80 | maandag 31 juli 2017 @ 17:32 |
Kom ik niet aan 10. | |
Max23 | maandag 31 juli 2017 @ 17:35 |
Daar was ik al bang voor, ik heb dat met films van voor 2000 | |
tong80 | maandag 31 juli 2017 @ 17:36 |
Vroeger kind aan huis in de bios. En iedere week video's huren. Was lid van filmblad Skoop. Hield alles bij. Nu het tegenovergestelde. | |
tong80 | maandag 31 juli 2017 @ 17:37 |
Maak ook eens een Top - 10 | |
Disana | maandag 31 juli 2017 @ 20:08 |
1 Death in Venice 2 A Streetcar named Desire 3 Mississippi burning 4 2001: A Space Odyssey 5 African Queen 6 Fahrenheit 451 7 Star Trek II 8 Braveheart 9 Reservoir Dogs 10 Brokeback Mountain | |
tong80 | maandag 31 juli 2017 @ 20:58 |
5 gezien | |
Deckard | maandag 31 juli 2017 @ 22:00 |
2 niet gezien | |
Deckard | maandag 31 juli 2017 @ 22:01 |
Ja maar wordt ook als film beschouwd. | |
tong80 | maandag 31 juli 2017 @ 22:02 |
Wel leuk om te blijven volgen. | |
Baconbus | maandag 31 juli 2017 @ 22:05 |
1. La Haine 2. Dark Knight 3. This Is The End 4. L'instinct de la Mort 5. Shot Caller 6. RocknRolla 7. Snatch 8. The Godfather 9. The Godfather 2 10. There Will Be Blood *Willekeurige volgorde | |
FlippingCoin | maandag 31 juli 2017 @ 22:28 |
De interesse verloren? | |
ok01 | maandag 31 juli 2017 @ 22:57 |
Ik heb trouwens echt een standaard lijstje Misschien moet ik maar eens wat meer films gaan kijken | |
Max23 | maandag 31 juli 2017 @ 23:35 |
Oke 1. The Departed 2. Harry Potter (lastig om te zeggen welke, dus dan maar de hele filmreeks) 3. Skyfall 4. Captain America: The Winter Soldier 5. Forrest Gump 6. The Dark Knight 7. Die Hard with a Vengeance 8. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest 9. Titanic 10. Love Actually Toch nog wel een aantal films erin van voor 2000 | |
bijstandboy | maandag 31 juli 2017 @ 23:54 |
1. Die Hard 2. Stone Cold 3. In Hell 4. Assassins 5. Sexy Beast 6. Casino Royale 7. American Psycho 8. Fargo 9. Troy 10 Pulp Fiction | |
tong80 | dinsdag 1 augustus 2017 @ 02:19 |
Beetje, andere dingen, ziekte, geen geduld, drank etc. | |
Spaulding | dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:13 |
1. The Texas Chain Saw Massacre (1974) 2. Mulholland Dr. (2001) 3. Brick (2005) 4. Boyhood (2014) 5. The Devil's Rejects (2005) 6. The Thing (1982) 7. La Haine (1995) 8. Blue Velvet (1986) 9. Dazed and Confused (1993) 10. Fargo (1996) | |
AlwaysHappy | dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:30 |
Gezien ik bij filmreeksen (bv Star Wars) altijd moeite heb om te ranken...splits ik ze even op. Favoriete filmreeksen: - Harry Potter - Star Wars - Lord of the Rings - The Hobbit - Pirates of the Caribbean - Hunger Games Losse films - Finding Dory - The Perks of being a Wallflower - The Lion King - Titanic - Ice Age 1 (latere delen waren ook goed, maar toch net wat minder) - Guardians of the Galaxy Vol 2 (vol 1 ook tof, maar ook weer net iets minder) - The Social Network - Beauty and the Beast (de versie met oa Emma Watson) - The Reader - Dear John | |
ExperimentalFrentalMental | woensdag 2 augustus 2017 @ 13:38 |
1. Amélie (le fabuleux destin d'amelie poulain) (2001) 2. The Adventures of Baron Munchausen (1988) 3. Back to the Future (1,2,3) (1985) 4. 7 Samurai (1954) 5. The Dark Crystal (1982) 6. The Tiger: An Old Hunter's Tale (2015) 7. Rudderless (2014) 8. Warsaw 1944 (2014) 9. Little Boy (2015) 10. Wolf Totem (2015) Ik zal er wel een hoop over het hoofd hebben gezien, maar dit is wat een beetje het eerste in me opkwam (er zijn natuurlijk nog een hoop nostalgische klassiekers zoals Rambo, Terminator, Conan, Mad Max, enz...) [ Bericht 3% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 02-08-2017 14:06:17 ] | |
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 14:58 |
1. The Godfather (1972) 2. The Godfather: Part II (1974) 3. Lost in Translation (2003) 4. Goodfellas (1990) 5. The Shining (1980) 6. The Perks of Being a Wallflower (2012) 7. The Prestige (2006) 8. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003) 9. El Laberinto del Fauno (2006) 10. Apocalypse Now (1979) | |
Cobra4 | zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:41 |
1) 08/15 (3 delig) (1954) 2) Groundhog Day (1993) 3) Stalingrad (1993) 4) Dogma (1999) 5) Yin Shi Nan Nu (Eat, drink, man, woman) (1994) 6) Glenn Miller story (1954) 7) Das Boot (1981) 8) Full Metal Jacket (1987) 9) Delicatessen (1991) 10) Hot Fuzz (2007) | |
Fok-it | zondag 13 augustus 2017 @ 01:22 |
In willekeurige volgorde American Beauty Into the Wild Leon Good Will Hunting Lost in Translation The Departed Irrational Man Midnight in Paris Django Unchained Silence of the Lambs Veranderd elk jaar verder. | |
The_Emotion | zondag 13 augustus 2017 @ 02:23 |
Een top 10 heb ik niet echt Maar wat bovenin komt te staan: - Fight Club, donker sfeertje en na het herzien ontdek je weer nieuwe dingen. - Jurassic Park (dat dit nog niet eerder in het topic stond! schande!) Leuk avontuurlijk verhaal op een dino-eiland waar het mis gaat, en qua special effects niets onderdoet aan huidige films. | |
tong80 | zondag 13 augustus 2017 @ 07:18 |
Heb ik ook. | |
TheRussianBear | donderdag 17 augustus 2017 @ 04:15 |
1. Kreuzweg (2014) 2. Suspiria (1977) 3. Respire (2014) 4. Mustang (2015) 5. Eyes Wide Shut (1999) 6. The Neon Demon (2016) 7. American Beauty (1999) 8. Taxi Driver (1976) 9. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003) 10. Cidade de Deus (2002) | |
Poepz0r | donderdag 17 augustus 2017 @ 08:09 |
1. Schindler's List 2. The Dark Knight / The Dark Knight Rises 3. Goodfellas 4. Whiplash 5. Shawshank Redemption 6. Scarface 7. V For Vendetta 8. Mary And Max (hele pure animatiefilm met een schitterend verhaal) 9. Legend )Tom Hardy en zijn geniale dubbelrol) 10. Spoorloos (The Vanishing) | |
tong80 | donderdag 17 augustus 2017 @ 08:59 |
Apart. Wordt door velen gezien als één van de minste Kubricks. | |
tong80 | donderdag 17 augustus 2017 @ 08:59 |
De Nederlandse versie mag ik hopen. | |
Poepz0r | donderdag 17 augustus 2017 @ 10:09 |
Is in USA uitgebracht als The Vanishing is gewoon Engels ondertiteld dat is alles De remake is absurd slecht trouwens. | |
tong80 | donderdag 17 augustus 2017 @ 10:10 |
Daarom. Met een happy end. | |
Poepz0r | donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11 |
Eentje die net buiten mijn top 10 valt is De Zwarte Meteoor. Geweldige film over de eerste zwarte prof voetballer in Nederland bij Heracles. | |
tong80 | donderdag 17 augustus 2017 @ 19:34 |
Moet ik nog steeds zien. Interessant verhaal. Maar weet niet of het als film geslaagd is. Na zijn dood kwamen er wel minder positieve verhalen over hem naar buiten. | |
EP3 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:43 |
1 per regisseur dan maar, anders staan er alleen Kubrick, Bergman en Tarkovsky films in, Voor 2000: 01 2001: A Space Odyssey ( Kubrick, 1968 ) 02 The Mirror/Zerkalo ( Tarkovsky, 1975) 03 Persona ( Bergman, 1966 ) 04 12 Angry Men ( Lumet, 1957 ) 05 The Elephant Man ( Lynch, 1980 ) 06 Apocalypse Now ( Copolla, 1979 ) 07 Vertigo ( Hitchcock, 1958 ) 08 Once Upon a Time in the West ( Leone, 1968 ) 09 Pulp Fiction ( Tarantino, 1994 ) 10 Seven Samurai ( Kurosawa, 1954 ) Na 2000: 01 Ida ( Pawlikowski, 2013 ) 02 Under the Skin ( Glazer, 2013 ) 03 No Country for Old Men ( Coen, 2007 ) 04 Spirited Away ( Miyazaki, 2001 ) 05 In the Mood for Love ( Wong, 2000 ) 06 Enemy ( Villeneuve, 2013 ) 07 House of Flying Daggers ( Zhang, 2004 ) 08 The Lobster ( Lanthimos, 2015 ) 09 There Will Be Blood (Anderson, 2007 ) 10 Das Leben der Anderen ( von Donnersmarck, 2008 ) | |
tong80 | vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:11 |
Geweldige films. Dat je er één per regisseur durft te kiezen. | |
Bintzak | zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:50 |
1. Alien(s) 2. Terminator 1/2 3. Inception 4. Django unchaned 5. Evil dead 1/2/ army of darkness. 6. Machete kills 7. Brain dead. 8. A.I. 9. The Empire strikes back. 10.lock, stock and two smoking barrels [ Bericht 6% gewijzigd door Bintzak op 19-08-2017 10:22:37 ] | |
SpaceOddity | zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:19 |
Bedoel je niet ''Lock, Stock and Two Smoking Barrels''? | |
Bintzak | zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:21 |
Haha ja | |
Cikx | zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:34 |
1. Mulholland Dr. (2001) 2. Taxi Driver (1976) 3. True Romance (1993) 4. Inglourious Basterds (2009) 5. Jigoku de Naze Warui [a.k.a Why Don't You Play in Hell?] (2013) 6. Se7en (1995) 7. Drive (2011) 8. Mad Max: Fury Road (2015) 9. Eyes Wide Shut (1999) 10. Lost River (2014) 11. Her (2013) 12. Reservoir Dogs (1992) 13. Pulp Fiction (1994) 14. Requiem for a Dream (2000) 15. Ai No Mukidashi [a.k.a Love Exposure] (2008) Kon me niet beperken tot 10. | |
tong80 | zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:36 |
En The King of Comedy | |
Cikx | zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:41 |
Vind Rupert Pupkin een geweldig personage, maar de film zelf zou ik niet in mijn top 100 zetten. | |
tong80 | zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:41 |
Bij mij wel een top-100 | |
DeParo | zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:21 |
1. Contact 2. La Vita E Bella 3. Die Weisse Band 4. Dunkirk 5. 12 Angry Men 6. it's a Wonderful Life 7. Forrest Gump 8. The Dark Knight 9. The Silence of the Lambs. 10. The Sixth Sense [ Bericht 3% gewijzigd door DeParo op 19-08-2017 22:52:00 ] | |
JR-Style-93 | zondag 20 augustus 2017 @ 05:20 |
1. The Lion King 2. Forrest Gump 3. Shutter Island 4. Harry Potter and the Chamber of Secrets 5. American Beauty 6. Inception 7. Jagten 8. Lord of the Rings: Return of the King 9. The Butterfly Effect 10. Interstellar Wel redelijk wat standaard titels ertussen, mja kan even niet op meer komen | |
Disana | zondag 20 augustus 2017 @ 18:25 |
Daar staan er een paar die ik ook had kunnen noemen. | |
De_cameraman_uit_Colombia | zondag 20 augustus 2017 @ 18:29 |
1. The Fountain 2. True Romance 3. Fear and Loathing in Las Vegas 4. Dark City 5. Lost Highway 6. Apocalypto 7. Children of Men 8. Snatch. 9. The Fifth Element 10. Relatos Salvajes 11. Into the Wild | |
Weakling | dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:55 |
1. Grave of the Fireflies 2. One Flew Over the Cuckoo's Nest 3. Leon the Professional 4. Stalker 5. Alien 6. Fight Club 7. Blade Runner 8. Full Metal Jacket 9. The Big Lebowski 10. The Thing Maar als je het me morgen vraagt is de lijst vast weer anders | |
Hiddendoe | zondag 27 augustus 2017 @ 17:15 |
Mijn top zoveel in willekeurige volgorde. Rebecca (1940) Singin' in the Rain (1952) Roman Holiday (1953) Ben Hur (1959) The Innocents (1961) Experiment in Terror (1962) The Trap (1966) The Night That Panicked America (1975) (TV) Dog Day Afternoon (1975) "Sybil" (1976) | |
MeneerGiel | dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:41 |
Op alfabetische volgorde Departed, The Fargo Full Metal Jacket Godfather, The Goodfellas Groundhog Day Incredibles, The Inside Llewyn Davis Lord of the Rings Trilogy, The Man on the Moon Master, The One Flew over the Cuckoo's Nest Toy Story Wrestler, The Zodiac | |
De_cameraman_uit_Colombia | dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:07 |
Sorry, Dark City gaat naar 11, top12 van gemaakt. Jaartallen toegevoegd; 2006 wint met 3x, 1997 ook en 1998 met 2x. | |
TLC | dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:41 |
Melancholia staat bij mij echt bovenaan, gevolgd door The Sound of Music, en op 3 The Godfather. Een recente film, Brimstone, zou bij mij ook ergens in de top 10 kunnen eindigen. | |
JayHovah | dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:50 |
In willekeurige volgorde: Donnie Darko The Dark Knight The Big Lebowski The Blues Brothers Fallen Heat Nightwatcher Mr. Brooks The Butterfly Effect Collateral Inception Almost Famous Ja ik kan tellen, het zijn er 12... | |
EP3 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:51 |
Kut. Te laat. | |
Boca_Raton | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:06 |
1. Thelma & Louise 11. Fried Green Tomatoes 12. White Palace | |
tong80 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:26 |
Mooie feminem roadmovie. Doorbraak Brad Pitt | |
De_cameraman_uit_Colombia | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:31 |
Nooit gezien. Maar als voorloper (de Scott-broertjes, Brad Pitt) van True Romance, mijn eeuwige nummer 2, moet die zeker een aanrader zijn... Wie Thelma and Louise goed vindt moet dan ook True Romance kijken... | |
Boca_Raton | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:31 |
Een klassieker, ook door de muziek van Zimmer. Ik heb 'm wel 10 keer gezien. | |
tong80 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:37 |
Net even gechecked. Die heb ik dan weer nooit gezien. Vreemd. Mooie cast enzo. Of ik ben het vergeten. | |
De_cameraman_uit_Colombia | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:40 |
Meesterlijke scène dit... | |
EP3 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:46 |
Da's wel een enorme spoiler. | |
De_cameraman_uit_Colombia | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:48 |
Niet echt, net als Fear and Loathing in Las Vegas is True Romance een serie epische scènes, dus 1 scène "spoileren" (het is aan iedereen vrij deze link te bekijken), is geen spoiler van de hele film... | |
EP3 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:50 |
Ik zou mensen die de film nog moeten zien toch willen aanraden om daar niet naar te kijken. | |
De_cameraman_uit_Colombia | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:53 |
Prima man, wat jij wil. Ik kan iedereen aanraden die hele film te bekijken, waar dit slechts een van de meest epische scènes uit is. Niet voor niets mijn nummer 2. | |
Argento | dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:03 |
Heat Matchstick Men Skyfall Lost In Translation Predator Deliverance Boogie Nights Se7en Bad Lieutenant (1992) Jacob's Ladder | |
MakkieR | woensdag 30 augustus 2017 @ 00:23 |
1 Back to the Future ( trilogie ) 2 Robocop 3 Matrix 4 Speed 5 The Net 6 Independance day 7 terminator 8 Blues Brothers 9 Grease 10 Indiana Jones Heb trouwens wel veel moeite met de volgorde |