abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172765441


Welkom in het Centrale U2-topic. De verzamelplaats van U2 adepten op FOK!. Ook toegankelijk voor gewone liefhebbers, geinteresseerden en welke opties je nog meer hebt. U2 haters zullen uiteraard publiekelijk gelynched en verbannen worden ;)

Of, om het in de woorden van Waxxer te zeggen:

quote:
Dan is Bono weer te oud, dan is de rest dat opeens ook, dan zijn het opeens een stel hypocriete Ieren die vrede en saamhorigheid prediken, maar ondertussen wel even met een milieuvervuilend vliegtuig op-en-neer vliegen om een paar liedjes op te nemen. Dan is het weer zo dat ze zo monotoom zijn en nooit origineel, dat ze nooit vernieuwend zijn en ons altijd weer "verrassen" met dezelfde hapklare brokken, slechts veranderd middels een ander piepje of bliepje. Dan is het weer zo dat ze te veel op Coldplay willen lijken om het jonge publiek te bereiken of dat ze Mary J. Blidge of hoe je die naam ook moet schrijven en/of uitspreken nodig hebben om hun uitgeleefde lijven en geesten eigentijds te doen laten lijken. En dan hebben we het nog niet eens over die tenenkrommende bijnamen, daar zou je een heel nieuwe topicreeks aan kunnen wijden!

Niets van dat alles, al die meningen van cultuurbarbaren, van wereldvreemden en neurotische zuurpruimen. In de bijna dertig jaar dat de band bestaat, is het uitgegroeid tot een begrip. U2 is een grote inspiratiebron, een band met een eigen geluid dat keer op keer weer terugkeert in hun muziek. Gelukkig smaken verschillen altijd, ook onder de fans. En zeg nou zelf: ook Renault brengt wel eens modellen op de markt waar niet iedereen voor valt.
Welkom in het U2-topic!

Bandleden
Paul David Hewson
Oftewel: Bono
Geboren: 10 mei 1960
Zang & Gitaar

David Howell Evans
Oftewel: The Edge
Geboren: 8 augustus 1961
Gitaar, Bas, Piano, Keyboards & Zang

Adam Charles Clayton
Oftewel: Adam Clayton
Geboren: 13 maart 1960
Bas, Gitaar & Synth

Lawrence Joseph Mullen Jr.
Oftewel: Larry Mullen Jr.
Geboren: 31 October 1961
Drums, Percussie, Synth & Zang

Releases

Studio Albums
Boy (1980)
October (1981)
War (1983)
The Unforgettable Fire (1984)
The Joshua Tree (1987)
Achtung Baby (1991)
Zooropa (1993)
Pop (1997)
All That You Can't Leave Behind (2000)
How to Dismantle an Atomic Bomb (2004)
No Line on the Horizon (2009)
Songs Of Innocense

Diverse Albums (live, compilatie, ep)
Under a Blood Red Sky (1983)
Wide Awake in America (1985)
Rattle and Hum (1988)
Passengers - Original Soundtracks No. 1 (1995)
The Best Of 1980 - 1990 & B-Sides (1998)
The Best Of 1990 - 2000 & B-Sides (2002)
U218 Singles (2006)
The Joshua Tree 20th Anniversary Edition (2007)

Bioscoop/DVD/VHS
Live from Red Rocks: Under a Blood Red Sky (VHS 1983)
Rattle and Hum (1988) (Bioscoop 1988 / VHS 1988 / DVD 1999)
ZOO TV: Live from Sydney (VHS 1994 / DVD 2006)
Popmart: Live from Mexico City (VHS 1998 / DVD 2007)
The Best of 1980-1990 (VHS 1999)
Elevation 2001: Live from Boston (DVD 2001)
The Best of 1990-2000 (VHS 2002 / DVD 2002)
U2 Go Home: Live from Slane Castle Ireland (DVD 2003)
Vertigo 2005: Live from Chicago (DVD 2005)
U218 Videos (2006) (DVD)
U2 3D (Bioscoop 2008)

Meer info over releases
Wiki Engels, Wiki Nederlands

U2 @ FOK!
Eerdere Centrale U2-topics
MUZ / U2
MUZ / U2 #2: How To Dismantle An Atomic Bomb
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 3)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 4)
MUZ / Het Grote U2 Topic (Deel 5)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 6)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 7)
MUZ / Het Grote U2 topic (deeltje 8!)
MUZ / Het Grote U2 topic (deel 9)
MUZ / Het grote U2-topic [Deel 10] ---> Van Boy tot Bomb!
MUZ / U2 is geen topic, U2 is een issue. (Deel 11)
MUZ / [U2] #12 - U218... Voor de 218e keer dezelfde nummers op cd!
MUZ / [U2] #13: Topics
MUZ / [U2] Centraal Topic 14
MUZ / [U2] Centraal topic 15
MUZ / [U2] Centraal topic 16
MUZ / [U2] Centraal topic 17
MUZ / [U2] Centraal topic 18
MUZ / [U2] Centraal topic 19
MUZ / [U2] Topic 20
MUZ / [U2] Centraal topic 21
MUZ / [U2] Centraal topic 22
MUZ / [U2] Centraal topic 23
MUZ / [U2] Centraal topic 24
MUZ / [U2] Centraal topic # 25
MUZ / [U2] Centraal topic 26
MUZ / [U2] Centraal topic 27
MUZ / [U2] Centraal topic # 29
MUZ / [U2] Centraal topic # 30
MUZ / [U2] Centraal topic # 31
MUZ / [U2] Centraal topic #32
MUZ / [U2] Centraal topic #33
MUZ / [U2] Centraal topic #34
MUZ / [U2] Centraal topic #35

Andere U2-gerelateerde topics op fok
MUZ / Concertfilm U2: 3D

Nuttige links buiten FOK!
www.u2.com
http://www.one.org/

Anti-U2 sites
http://www.eliminatebono.com/



De code voor de OP vind je hier.


U2 - iNNOCENCE + eXPERIENCE TOUR 2015

8 & 9 september 2015 in de Ziggo Dome te Amsterdam.

Voorverkoop: maandag 8 december 2014 om 10.00 uur.

Prijzen:
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172765454
Was #484 vanmorgen. Net in de inner-circle buiten. Was relaxed wachten zo.
U2 fanclub en security hadden wacht rijen perfect geregiseerd.

Sta nu vooraan bij de B-stage.

Ben ook nog geïnterviewd door AT5. :')
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:22:55 #3
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_172766071
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 18:58 schreef CoExist het volgende:
Was #484 vanmorgen. Net in de inner-circle buiten. Was relaxed wachten zo.
U2 fanclub en security hadden wacht rijen perfect geregiseerd.

Sta nu vooraan bij de B-stage.

Ben ook nog geïnterviewd door AT5. :')
Veel plezier!
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_172772989
Morgen mag ik!
Weet hier iemand hoe het zit met de ingangen? Moet naar vak 430, volgens Ticket Ingang Noord C.
Maar dat is dus aan de hele andere kant van de Arena (http://www.amsterdamarena.nl/stadion-omgeving/in-het-stadion.htm). Eerdere concerten was altijd de dichtstbijzijnde ingang...
.
pi_172773091
Ik ben echt weg geblazen! Bono is nog behoorlijk goed bij stem bij "Red Hil Mining Town".

Helaas geen nieuw materiaal gespeeld en de show is toch behoorlijk geregiseerd waardoor enkele spontaniteit ontbrak.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172773742
Wederom een geweldige show!
pi_172773879
quote:
14s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:50 schreef Bronson het volgende:
Wederom een geweldige show!
Gaaf :D op m'n foon stromen de lyrische berichten ook binnen.

Nog meer zin om te gaan nu *O*
  zondag 30 juli 2017 @ 01:14:50 #8
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_172774005
De show was echt prachtig! :) Genot!
pi_172774380
Topshow weer. Was laat, maar uiteindelijk opgewerkt tot bijna vooraan net iets rechts van het midden.
pi_172776951
Hoe slecht zijn die beperkt zicht plekken? Weet iemand dat die gister bij U2 in de arena was.
pi_172778272
Mooie show, inderdaad erg geregisseerd. Zat in vak 426 rechtsboven en het geluid was natuurlijk Arena-bagger. Als Bono aan het woord was, kon je hem nauwelijks echt goed verstaan. Buiten 1 grote chaos bij de ingangen. Slingerende rijen over het plein aan de achterkant en niemand die enig idee had in welke rij je nu stond. Dat heb ik wel eens beter geregeld gezien.

Op twitter roept iedereen 'de beste show ooit' of woorden van gelijke strekking. Mwah, dan moet je vaker naar concerten gaan denk ik dan. Ik vond het gaaf, maar 'beste ooit'v? Nou nee. Was mijn derde keer dat ik U2 zag. 1e Keer was in De Kuip met Zoo-TV en die show vond ik toch wel beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, ik ben geen echte fan. Ze stonden gewoon nog op mijn lijstje. Dus die 35 euro waren een goed besteedde zaterdag-avond, denk ik dan maar aan de andere kant :-)
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 30 juli 2017 @ 10:55:48 #12
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_172778385
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 10:50 schreef SevenWonders het volgende:
Mooie show, inderdaad erg geregisseerd. Zat in vak 426 rechtsboven en het geluid was natuurlijk Arena-bagger. Als Bono aan het woord was, kon je hem nauwelijks echt goed verstaan. Buiten 1 grote chaos bij de ingangen. Slingerende rijen over het plein aan de achterkant en niemand die enig idee had in welke rij je nu stond. Dat heb ik wel eens beter geregeld gezien.

Op twitter roept iedereen 'de beste show ooit' of woorden van gelijke strekking. Mwah, dan moet je vaker naar concerten gaan denk ik dan. Ik vond het gaaf, maar 'beste ooit'v? Nou nee. Was mijn derde keer dat ik U2 zag. 1e Keer was in De Kuip met Zoo-TV en die show vond ik toch wel beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, ik ben geen echte fan. Ze stonden gewoon nog op mijn lijstje. Dus die 35 euro waren een goed besteedde zaterdag-avond, denk ik dan maar aan de andere kant :-)
Erg geregisseerd ja, maar dat is vaak met zulke visuals, veel spontaniteit valt weg. Ik hoop vanavond in deel 1 A Sort of Homecoming aan te treffen en in deel 3 na TJT ook een verrassing, anders is het wel erg veel van hetzelfde, maar goed, dat weet je tegenwoordig gewoon bij dit soort shows van U2.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_172779027
U2 - The Joshua Tour @ Amsterdam ArenA, Amsterdam, 29/07/2017 ~ Setlist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 12:40:46 #14
21636 Feestkabouter
pi_172780652
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:02 schreef Pizzabodem het volgende:
Morgen mag ik!
Weet hier iemand hoe het zit met de ingangen? Moet naar vak 430, volgens Ticket Ingang Noord C.
Maar dat is dus aan de hele andere kant van de Arena (http://www.amsterdamarena.nl/stadion-omgeving/in-het-stadion.htm). Eerdere concerten was altijd de dichtstbijzijnde ingang...
Ik zat gisteren in 430.
Noord C, rond half 6 naar binnen was prima maar daarna werd de rij héél erg lang. En slingerend inderdaad. Ik denk dat alles van de bovenste ring via Noord C moet, eenmaal boven kun je (binnen) het hele stadion rond lopen.

Show en scherm zijn fantastisch, Bono ook geweldig, geluid is slecht.
Merchandise is binnen.

De OP is ietwat verouderd trouwens...
pi_172780734
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:40 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Ik zat gisteren in 430.
Noord C, rond half 6 naar binnen was prima maar daarna werd de rij héél erg lang. En slingerend inderdaad. Ik denk dat alles van de bovenste ring via Noord C moet, eenmaal boven kun je (binnen) het hele stadion rond lopen.

Show en scherm zijn fantastisch, Bono ook geweldig, geluid is slecht.
Merchandise is binnen.

De OP is ietwat verouderd trouwens...
Merchandise was ook buiten (voor de v/m HMH).

Ik zat ook op de 2e ring (426) en moest via Noord A naar binnen. 3 lange kronkelende rijen over het plein aldaar. Chaos :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_172780922
Mijn positie bij de B-stage.

You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172782397
Netjes!
Ik stond er ietsjes verder vandaan.


  zondag 30 juli 2017 @ 14:23:51 #20
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_172783525
Ik stond gisteren bijna vooraan en heb een aantal keer (niet te vaak) wat mooie foto's kunnen maken toen Bono, The Edge en Adam voor mijn neus stonden.





Wel vond ik het bij de vorige tournee in de Ziggo Dome iets specialer, omdat dat veel intiemer was. Dit deed iets te veel aan als een greatest hits show. Al was de uitvoering van The Joshua Tree weergaloos met mooie nieuwe visuals van Anton Corbij. Ik vond het wel vrij abrupt eindigen na One, terwijl in andere landen I Will Follow of The Little Things That Give You Away volgt als afsluiter.

Ik heb er ook een verslag over geschreven dat hier is te lezen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_172783593
Positieve recensies ja.
Ik had een goede plek bij de B-stage en kon alles mooi overzien. De A-stage, de visuals etc.

Ik vind wel, als je een tribune ticket van ¤180,- (geloof ik) gekocht hebt, je er wat bekaaid van af kwam met dit geregiseerde concert.
Interactie met publiek was er nauwelijks op het verplichte nummertje met het dansende meisje dat wel al jaren kennen.
Ook is er geen nieuw materiaal gespeeld in de greatest hits medley van U2.
Ik denk dat dit concert beter tot zijn recht was gekomen in de Ziggodome.

Nu klinkt dit wel echt gelijk negatief. Maar ik heb echt een top avond gehad en ben echt omver geblazen door de oude TJT nummers.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172784737
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:23 schreef Peter88Online het volgende:
Ik stond gisteren bijna vooraan en heb een aantal keer (niet te vaak) wat mooie foto's kunnen maken toen Bono, The Edge en Adam voor mijn neus stonden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel vond ik het bij de vorige tournee in de Ziggo Dome iets specialer, omdat dat veel intiemer was. Dit deed iets te veel aan als een greatest hits show. Al was de uitvoering van The Joshua Tree weergaloos met mooie nieuwe visuals van Anton Corbij. Ik vond het wel vrij abrupt eindigen na One, terwijl in andere landen I Will Follow of The Little Things That Give You Away volgt als afsluiter.

Ik heb er ook een verslag over geschreven dat hier is te lezen.
Coole foto's en leuke recensie.

Ik vroeg mij al af of Bono Pavarotti's stukje weer zou zingen, maar blijkbaar is dat nu toch echt te hoog gegrepen.Zelf ben ik niet geweest trouwens, wel veel op youtube bekeken.

Ik was ook benieuwd hoe ze het aan zouden pakken. Ik vind de opzet echt geniaal; eerst zonder scherm een paar geliefde nummers die net voor TJT op zijn genomen, om een soort opmaat naar ''het'' moment te maken. ''Het'' moment natuurlijk wanneer het intro van Streets word gestart en het scherm aan gaat. Prachtige visuals, en Exit is echt een fenomenaal nummer.

Echter het laatste gedeelte vind ik, met uitzondering van Miss Sarajevo, een vrij slappe hap. Snap wel dat er een zooi greatest hits aan vast worden geknoopt, maar op dat punt is de spanning wel weg en voelt het meer aan als een verplicht rondje. Ook veels te kort na mijn idee en zoals jij al schreef te abrupt.

U2 heeft zo ongeveer een goden status met 40 jaar aan grotendeels sterk materiaal, nog een extra paar nummers had niet misstaan. Noem me een zeur, of een typische nederlander ;) maar voor het absurde prijskaartje vond ik het niet waard, en al helemaal niet in zo'n nare galmbak.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_172785858
Gaaf Anton Corbijn interview in NRC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-12233943-a1568083
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172786524
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:23 schreef Peter88Online het volgende:
Ik stond gisteren bijna vooraan en heb een aantal keer (niet te vaak) wat mooie foto's kunnen maken toen Bono, The Edge en Adam voor mijn neus stonden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel vond ik het bij de vorige tournee in de Ziggo Dome iets specialer, omdat dat veel intiemer was. Dit deed iets te veel aan als een greatest hits show. Al was de uitvoering van The Joshua Tree weergaloos met mooie nieuwe visuals van Anton Corbij. Ik vond het wel vrij abrupt eindigen na One, terwijl in andere landen I Will Follow of The Little Things That Give You Away volgt als afsluiter.

Ik heb er ook een verslag over geschreven dat hier is te lezen.
Zo te zien stond je zo'n beetje naast mij. ;)

Zal morgen ook wat foto's posten.
pi_172787519
Ik sprak vannacht nog een medical steward.
Er zijn 38 flauw gevallen bezoekers uit het publiek getild.
Ik heb er 8 zien gaan bij de B-Stage. Sommige echt helemaal knock-out.

Het was wat raar dat er binnen geen inner-circle was voor de eerste 500/1000 bezoekers.
Er werd later van uit de achterhoede behoorlijk gedrukt en getrokken om sneaky naar voren te komen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172788347
Het was voor mij het eerste concert in de Amsterdam Arena en ik vond het wel erg benauwd ja. Snap wel dat sommige mensen die lang moesten staan flauwvielen. Vond het concert zelf wel mega tof, ben twee jaar geleden ook in de Ziggo Dome geweest en ik vond de kwaliteit van het geluid in de Arena niet eens zo slecht, had er erger verwacht. ¤ 190, - is misschien een hoop geld om 50 meter van het podium te zitten, maar je krijgt wel 4 levende legendes te zien.

Ik ben dan ook absoluut niet teleurgesteld en vond het een top show, zowel qua muziek als qua vormgeving. Ik dacht namelijk dat ze alleen Josua Tree nummers zouden zingen, dus ik was aangenaam verrast met de setlist!
pi_172793525
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 16:39 schreef CoExist het volgende:
Ik sprak vannacht nog een medical steward.
Er zijn 38 flauw gevallen bezoekers uit het publiek getild.
Ik heb er 8 zien gaan bij de B-Stage. Sommige echt helemaal knock-out.

Het was wat raar dat er binnen geen inner-circle was voor de eerste 500/1000 bezoekers.
Er werd later van uit de achterhoede behoorlijk gedrukt en getrokken om sneaky naar voren te komen.
Vanaf mijn plek zag ik dat er zelf iemand werd afgevoerd door Ambulance personeel. Dus op brancard het stadion uit.
#35.
pi_172793797
Die mensen die een rondleiding kregen en een foto mochten maken op het podium, zijn dat de VIP kaarten ofzo?
#35.
pi_172794335
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:05 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Vanaf mijn plek zag ik dat er zelf iemand werd afgevoerd door Ambulance personeel. Dus op brancard het stadion uit.
Daarom moet er ook een inner-circle zijn. Ik stond redelijk vooraan maar werd echt van achteren gedrukt door het gepeupel wat later kwam.
Moest mijzelf een paar keer laten gelden bij de gepassioneerde Italiaanse en Spaanse fans die voor wilden dringen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172794399
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:34 schreef CoExist het volgende:

[..]

Daarom moet er ook een inner-circle zijn. Ik stond redelijk vooraan maar werd echt van achteren gedrukt door het gepeupel wat later kwam.
Moest mijzelf een paar keer laten gelden bij de gepassioneerde Italiaanse en Spaanse fans die voor wilden dringen.
Bij Dublin was er een voorste vak.

Zelf niets gemerkt van drukken en voordringen.
pi_172794575
De prijsindeling was ook bizar, Mijn stoeltje was ¤ 35, 6 stoelen verderop zelfde vak zelfde rij ¤ 104
#35.
pi_172795848
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 01:47 schreef VEM2012 het volgende:
Topshow weer. Was laat, maar uiteindelijk opgewerkt tot bijna vooraan net iets rechts van het midden.
quote:
Bij Dublin was er een voorste vak.

Zelf niets gemerkt van drukken en voordringen.
Ben trots op je.. lekker voordringen bij mensen die wel op tijd waren? Accepteer gewoon dat je te laat bent en val anderen en niet mee lastig.

Zag later pas je volgende post. Je zegt dus eerst dag je jezelf lekker naar voren hebt weten te werken om vervolgens te zeggen dat je niks hebt gemerkt van voordringen? Mooi verhaal!

[ Bericht 8% gewijzigd door Travok op 30-07-2017 22:41:25 ]
pi_172796260
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:27 schreef Travok het volgende:

[..]


[..]

Ben trots op je.. lekker voordringen bij mensen die wel op tijd waren? Accepteer gewoon dat je te laat bent en val anderen en niet mee lastig.

Zag later pas je volgende post. Je zegt dus eerst dag je jezelf lekker naar voren hebt weten te werken om vervolgens te zeggen dat je niks hebt gemerkt van voordringen? Mooi verhaal!
Leuk dat jij er van maakt dat het met voordringen gaat. Maar goed, dat is dus niet zo.
pi_172797141
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2017 @ 00:38:04 #35
21636 Feestkabouter
pi_172798222
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leuk dat jij er van maakt dat het met voordringen gaat. Maar goed, dat is dus niet zo.
Kun je het ons uitleggen dan?
Je eerdere beschrijving klinkt nogal alsof het toch echt voordringen was.
pi_172798394
Hmja.. dat vraag ik mij nu ook wel een beetje af.
Op U2Start forum liep ook al een discussie over voordringers die het allemaal maar bagataliseren door gebruik te maken van "loze ruimtes" bij mensen die op de grond zitten.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172800026
Zeer tof avondje gehad gisteren 8-)
Geluid is me meegevallen. Ik kneep hem even bij Sunday... want toen klonk er wel even een heel schelle galm, maar of ik raakte er doof voor, of de geluidstechnici hebben goed hun best gedaan :D

Ondanks dat ik in een zitvak zat (of eigenlijk stond, want iedereen ging staan), was de sfeer wel echt heel erg goed *O* . Dat was bij Ziggo Dome helaas anders en dat vond ik toen wel wat jammer (ondanks dat het geluid natuurlijk veel beter was en het wel intiemer voelde). De laatste nummers nog lekker veel bewegingsruimte gehad, want wat 'buren' gingen iets eerder weg. Dus dat kwam goed uit met I Will Follow als afsluiter ^O^
pi_172800567
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 00:51 schreef CoExist het volgende:
Hmja.. dat vraag ik mij nu ook wel een beetje af.
Op U2Start forum liep ook al een discussie over voordringers die het allemaal maar bagataliseren door gebruik te maken van "loze ruimtes" bij mensen die op de grond zitten.
We liepen direct naar de juiste plek (voordeel van weten hoe eea eruit ziet). Bij b stage stokte het en zijn er daar omheen gelopen. Vooraan zat iedereen en was er een inham waar we zijn gaan staan. Daar zat een groep en met enkelen daarvan raakte we aan de praat. Toen enkelen van die groep eten gingen halen kregen we hun zitplaatsen aangeboden. Op zeker moment ging iedereen staan en toen kwamen we al vrijwel vooraan en bij het begin wonnen we nog wat omdat de mensen die voor ons stonden bij de eerste nummers richting B stage gingen om dat beter te zien, waardoor wij de rest van het concert voor hen kwamen te staan.

Dus niets voordringen, gewoon juiste plekje en van daaruit organisch naar voren. Eigenlijk kan iedereen wel bedenken dat zittende mensen in gaan dikken, maar dat blijkt in de praktijk niet zo snel te worden bedacht.
pi_172801328
quote:
Leuk verhaal, al geeft het niet echt duidelijkheid over de kwaliteit van het concert.
  maandag 31 juli 2017 @ 14:40:21 #40
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_172806963
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 16:39 schreef CoExist het volgende:
Het was wat raar dat er binnen geen inner-circle was voor de eerste 500/1000 bezoekers.
Er werd later van uit de achterhoede behoorlijk gedrukt en getrokken om sneaky naar voren te komen.
Dat vond ik inderdaad ook irritant. Bij mij kwamen er op een gegeven moment een Duits stel voordringen. Het grappige was dat een ander Duits stel dat naast mij stond hun er streng op toesprak en in discussie met ze ging. Ze taaiden toen af naar achteren :D.

Ik zie dat ze gisteren gewoon A Sort of Homecoming hebben gespeeld toen ik er niet was :'(.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_172808354
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:40 schreef Peter88Online het volgende:

Ik zie dat ze gisteren gewoon A Sort of Homecoming hebben gespeeld toen ik er niet was :'(.
In plaats daarvan kreeg je Bad en Mysterious Ways, dus niks te klagen ;)
  maandag 31 juli 2017 @ 16:28:44 #42
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_172809118
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:53 schreef Young_David het volgende:

[..]

In plaats daarvan kreeg je Bad en Mysterious Ways, dus niks te klagen ;)
Bad is inderdaad wel bijzonder. Mysterious Ways ken ik onderhand wel met dat trucje dat Bono steeds weer een meisje uit het publiek haalt.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_172825625
Nog mensen naar Brussel vandaag?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:10:05 #44
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_172837518
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:53 schreef Young_David het volgende:

[..]

In plaats daarvan kreeg je Bad en Mysterious Ways, dus niks te klagen ;)
Ik was blij. Had al 2x Bad gehoord en Mysterious Ways ook al. Dus de combinatie van A Sort of Home coming en I Will Follow maakt het dat ik zo ongeveer iedere variant wel gehad heb :)

Erg fijn dat Stand by Me en Shine like stars ook nog voorbij kwam avond 2 :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_172844651
Zondagavond was zeker tof. Gelukkig genoeg publiek op de vloer dat losging.
pi_172854506
Het was onwijs gaaf zondag ja *O* nog nooit eerder bij U2 geweest maar het was episch.
Heb ook eigenlijk uitsluitend mensen gesproken die het net zo goed vonden.
pi_172860121
Beide Amsterdam shows staan inmiddels online.
Stuur een PM als je niet weet waar je moet zoeken.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_172861527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:33 schreef CoExist het volgende:
Beide Amsterdam shows staan inmiddels online.
Stuur een PM als je niet weet waar je moet zoeken.
Hoe is de kwaliteit?
pi_172861678
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:32 schreef Luni het volgende:

[..]

Hoe is de kwaliteit?
Redelijk OK. Heb wel eens beter gehoord. Zullen waarschijnlijk ook nog wel verschijnen.

Ik heb al mijn 8 bezochte live shows van 5 verschillende tours op mijn iDevices staan.
Af en toe eens leuk om terug te luisteren.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:00:15 #50
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_172862502
Als je lang genoeg wacht komen er vaak goeie matrix versies uit, soms met iem feeds erbij. Van Vancouver van de huidige tour is echt een serieus goede versie online te krijgen. Van de vorige tour is een hele goede versie van Amsterdam 4 te verkrijgen als voorbeeld.

Ik heb alle concerten welke ik van U2 bezocht heb digitaal (in meerdere varianten) Er zitten diverse opnames bij welke gewoon echt heel goed zijn. Soms ronduit matig, maar altijd leuk om te bewaren, ook de "slechte" versies.

Gisteren even de kaartjes geteld. Ik heb ze inmiddels toch 16x gezien :) Op naar de 20, misschien haal ik dat bij het Experience deel.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')