abonnement Unibet Coolblue
pi_172880483
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:14 schreef mschol het volgende:

[..]

administratie pakket van een paar GB, office een paar GB (serieus, webbased office "aanraden"? je hebt zeker nooit met bv macro's gewerkt?), eventuele extra pakketten nemen ook nog wel wat GB's in.

Op een zelfbouw systeem (m.a.w. geen bloatware) is 128GB maar net aan binnen een echte werkomgeving, als het vervolgens een laptop is die meemoet naar buiten zijn er wat zaken die lokaal moeten gecached worden en hoppa, 128GB kan zomaar te klein zijn.

been there, done that..
Ik lever al 10 jaar werkstations en laptops uit aan klanten en de meeste hebben zeer ruim voldoende aan 128GB. Daarnaast raad ik webbased Office zwaar af, dus weet niet hoe je bij het woordje aanraden komt. En of het voor je werk toereikend is hangt van je werkt af. Voor het meeste kantoor of administratiewerk is het ruim voldoende. Voor een videobewerker met wat Adobe pakketjes of een fanatieke gamer waarschijnlijk niet nee. Daarnaast heb ik zeker met macro's gewerkt. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2017 16:24:02 ]
pi_172881205
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:09 schreef Ranzbal het volgende:

[..]

Wat een onzin, niet iedereen pleurt z'n complete fotoboek en muzieklijst op zijn laptop.
Voor een werklaptop is 128GB ssd meer dan prima. En scheelt gewoon in de kosten.
Hier een quote van de TS: "En ik moet zeggen dat je naast de Sims 4, met 3 uitbreidingen dan ook echt niks meer er op kan doen"

Harstikke leuk die anecdotes van je, maar hier zit de TS niet op te wachten. En die besparing van een paar euro op misschien wel het belangrijkste onderdeel van je systeem ook niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:23 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik lever al 10 jaar werkstations en laptops uit aan klanten en de meeste hebben zeer ruim voldoende aan 128GB.
10 jaar geleden was 128GB genoeg voor "de meeste" ja.
Maar op 128GB kun je niet eens fatsoenlijk een reservebackup maken van je mobiel (iTunes met name).
Een beetje spel zoals GTA5 heeft al 65GB nodig.
Windows update heeft een X aantal GB nodig, ook voor de backup van de oude installatie.
Je moet 10% vrije ruimte houden op een SSD als extra overprovisioning, afhankelijk van de SSD. Je hebt ruimte nodig voor systeemherstelpunten.
etc.

Het wordt tijd dat je wat moderner gaat denken. Kijk nou naar de TS in plaats van blind het dogma na te jagen "128GB should be enough for everyone". Dit topic gaat nota bene onder andere over ruimtegebrek op een SSD!
pi_172881912
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:09 schreef oheng het volgende:

[..]

Hier een quote van de TS: "En ik moet zeggen dat je naast de Sims 4, met 3 uitbreidingen dan ook echt niks meer er op kan doen"

Harstikke leuk die anecdotes van je, maar hier zit de TS niet op te wachten. En die besparing van een paar euro op misschien wel het belangrijkste onderdeel van je systeem ook niet.

[..]

10 jaar geleden was 128GB genoeg voor "de meeste" ja.
Maar op 128GB kun je niet eens fatsoenlijk een reservebackup maken van je mobiel (iTunes met name).
Een beetje spel zoals GTA5 heeft al 65GB nodig.
Windows update heeft een X aantal GB nodig, ook voor de backup van de oude installatie.
Je moet 10% vrije ruimte houden op een SSD als extra overprovisioning, afhankelijk van de SSD. Je hebt ruimte nodig voor systeemherstelpunten.
etc.

Het wordt tijd dat je wat moderner gaat denken. Kijk nou naar de TS in plaats van blind het dogma na te jagen "128GB should be enough for everyone". Dit topic gaat nota bene onder andere over ruimtegebrek op een SSD!
Aan het einde haal je GTA5 aan, ik zei al dat het voor gamers niet genoeg is. Reservekopie van je phone kan al lange tijd prima in een cloud. Als je Windows upgrade zodat je een grote Windows.old map krijgt ben je ook niet professioneel bezig, dan doe je een clean install van de meest recente versie. Latere updates en systeemherstelpunten zorgen echt niet voor vele GB's aan ruimte. En daarmee zijn al je punten al weer weg. Als je je systeem goed onderhoud en geen rommel laat slingeren en niet hoeft te gamen of editten van muziek of video dan kun je met 128GB prima uit de voeten. Dat geld dus ookniet voor mensen die tig programmas installeren en nooit verwijderen als ze ze toch niet gebruiken en mensen die niet eens weten wat ze allemaal opslaan, of alle media van hun smartphone ook op hun lokale schijf willen syncen.

Je hebt enkel een legitiem punt dat TS waarschijnlijk wel Sims wil gaan installeren en dan kan het krap worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2017 17:50:50 ]
pi_172884361
Je hebt de SSD toch eigenlijk alleen nodig voor het besturingssysteem en de software die je erop zet? TerraBytes aan persoonlijke data kan je ook op een externe harde schijf zetten.

Er werd mij aangeraden om minimaal 128 GB voor Windows te reserveren, maar ikzelf zie eigenlijk niet in waarom Windows zoveel ruimte nodig heeft. Of gaat dat op wanneer je na een grote update de oude Windows-bestanden erop laat?
pi_172884841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je hebt de SSD toch eigenlijk alleen nodig voor het besturingssysteem en de software die je erop zet? TerraBytes aan persoonlijke data kan je ook op een externe harde schijf zetten.

Er werd mij aangeraden om minimaal 128 GB voor Windows te reserveren, maar ikzelf zie eigenlijk niet in waarom Windows zoveel ruimte nodig heeft. Of gaat dat op wanneer je na een grote update de oude Windows-bestanden erop laat?
Windows heeft maar tussen de 10 en 20 nodig. Wanneer je een inplace upgrade doet, wat sterk af te raden is, of je hebt een meegeleverde versie met bloatware kan het welleens het dubbele zijn. 128 is dan dus altijd ruim voldoende, ook met Office pakket, Adobe PDF en nof wat andere zooi erop. Wil je boven de 100 uitkomen moet je al tal van bewerkingsprogrammas of games installeren. Data inderdaad extern of in cloud. Wie beweerd dat 128 te klein is voor de gemiddelde gebruiker moet zijn zooi opruimen of is wel actief bezig met games en bewerkingsprogrammas op zijn primaire schijf.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2017 19:34:21 ]
pi_172885271
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:32 schreef Silven het volgende:

[..]

Windows heeft maar tussen de 10 en 20 nodig. Wanneer je een inplace upgrade doet, wat sterk af te raden is, of je hebt een meegeleverde versie met bloatware kan het welleens het dubbele zijn. 128 is dan dus altijd ruim voldoende, ook met Office pakket, Adobe PDF en nof wat andere zooi erop. Wil je boven de 100 uitkomen moet je al tal van bewerkingsprogrammas of games installeren. Data inderdaad extern of in cloud. Wie beweerd dat 128 te klein is voor de gemiddelde gebruiker moet zijn zooi opruimen of is wel actief bezig met games en bewerkingsprogrammas op zijn primaire schijf.
Het zou te klein kunnen zijn wanneer je aan videobewerking doet. Als je werkt met lossless videobestanden wil de benodigde schijfruimte behoorlijk toenemen. Ik had bijvoorbeeld met VirtualDub een DVD met slechte beeldkwaliteit bewerkt. Ik gebruikte daarvoor een lossless codec, en dan zit je al gauw aan een bestand van ruim 60 Gb. Maar dit kan je ook gewoon opslaan op een externe harde schijf of grotere USB-stick.
pi_172885388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Het zou te klein kunnen zijn wanneer je aan videobewerking doet. Als je werkt met lossless videobestanden wil de benodigde schijfruimte behoorlijk toenemen. Ik had bijvoorbeeld met VirtualDub een DVD met slechte beeldkwaliteit bewerkt. Ik gebruikte daarvoor een lossless codec, en dan zit je al gauw aan een bestand van ruim 60 Gb. Maar dit kan je ook gewoon opslaan op een externe harde schijf of grotere USB-stick.
Daarom zeg ik al een aantal keer dat het voor video-/audiobewerking te klein is. Buiten dat is het groot zat.
pi_172885408
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je hebt de SSD toch eigenlijk alleen nodig voor het besturingssysteem en de software die je erop zet? TerraBytes aan persoonlijke data kan je ook op een externe harde schijf zetten.

Er werd mij aangeraden om minimaal 128 GB voor Windows te reserveren, maar ikzelf zie eigenlijk niet in waarom Windows zoveel ruimte nodig heeft. Of gaat dat op wanneer je na een grote update de oude Windows-bestanden erop laat?
Bij iedere Windows 10 upgrade maakt Windows een complete backup aan met de complete oude installatie (excl. gebruikerrbestanden). Zodat je terug kunt in geval van problemen. Op een kale, zeer schone Windows is dit ongeveer al 15GB.

@Silven
- Een Windows installatie zit al gauw op 25GB
- Alle bloatware van bijv. Acer is ook een aantal GB.
- Je hebt overhead van de NTFS schijfindeling, pak em beet een paar GB
- Je hebt een technische afronding van een paar GB (1024KB -> 1000KB)
- Systeemherstel heb je het liefst ook minimaal 10GB van, zodat je verder terug kunt in de tijd (en "vorige versies" van bestanden kunt doen)
- Herstelpartitie van de fabrikant is ook al gauw 10-25GB

Zo, ben je de helft van je 128GB SSD al kwijt. Dan nog de 15GB backup van de Windows 10 upgrade... Zit je op 35GB vrij. Heb je nog geen programma geinstalleerd, of ook maar 1 video ingesteld.

Komop zeg, 128GB SSD's zijn voor de argeloze consument een ergernis. Dat ik dit soort simpele dingen nog moet uitleggen aan iemand die "al 10 jaar werkstations en laptops uitlevert aan klanten". Hoe kun je nou voorspellen hoe iemands datagebruik over 2 jaar is? Of over 5 jaar?
Je geeft zelf al een waslijst aan uitzonderingen.
pi_172885561
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:51 schreef Silven het volgende:

[..]

Daarom zeg ik al een aantal keer dat het voor video-/audiobewerking te klein is. Buiten dat is het groot zat.
Ja, jij hebt een hele waslijst aan uitzonderingen:
"Jamaar het is niet voor videobewerking"
"Jamaar het is niet voor mensen die allemaal programma's installeren"
"Jamaar het is niet voor mensen die spelletjes spelen"
"Jamaar het is niet voor mensen die hun ssysteem niet goed opschonen"
"Jamaar het is niet voor mensen die een inplace upgrade doen" (lol, serieus?)
"Jamaar het is niet voor mensen die niet weten wat ze allemaal downloaden"

Ik bedoel: je zegt zelf dat een reservekopy prima in de cloud kan, bewijst dat al dat je nergens wat vanaf weet. Als je iPad of iPhone crashed moet je een reservecopy terugzetten vanuit iTunes!
Je zit te spelen met de data van argeloze internetgebruikers, hou toch op met dit soort "adviezen"
pi_172885615
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:52 schreef oheng het volgende:

[..]

Bij iedere Windows 10 upgrade maakt Windows een complete backup aan met de complete oude installatie (excl. gebruikerrbestanden). Zodat je terug kunt in geval van problemen. Op een kale, zeer schone Windows is dit ongeveer al 15GB.

@Silven
- Een Windows installatie zit al gauw op 25GB
- Alle bloatware van bijv. Acer is ook een aantal GB.
- Je hebt overhead van de NTFS schijfindeling, pak em beet een paar GB
- Je hebt een technische afronding van een paar GB (1024KB -> 1000KB)
- Systeemherstel heb je het liefst ook minimaal 10GB van, zodat je verder terug kunt in de tijd (en "vorige versies" van bestanden kunt doen)
- Herstelpartitie van de fabrikant is ook al gauw 10-25GB

Zo, ben je de helft van je 128GB SSD al kwijt. Dan nog de 15GB backup van de Windows 10 upgrade... Zit je op 35GB vrij. Heb je nog geen programma geinstalleerd, of ook maar 1 video ingesteld.

Komop zeg, 128GB SSD's zijn voor de argeloze consument een ergernis. Dat ik dit soort simpele dingen nog moet uitleggen aan iemand die "al 10 jaar werkstations en laptops uitlevert aan klanten". Hoe kun je nou voorspellen hoe iemands datagebruik over 2 jaar is? Of over 5 jaar?
Je geeft zelf al een waslijst aan uitzonderingen.
Je hebt er duidelijk geen ervaring mee. Een schone W10 install zit lang niet op de 25GB. Overhead van filesystem en afronding kom je alsnog op de 117GB uit. Waarom zou je zo ver terug willen met shadowcopies als je data extern staat of netjes gebackupped wordt. Ook praat ke over herstelpartitie van je fabrikant die je ten eerste al niet zou moeten hebben als je netjes formatteerd en een clean install vanaf installatiemedia doet of via PXE. Oftewel, weer geen steekhoudende argumenten. En uitzonderingen voor professionele gebruikers zijn er altijd. Maar iemand die daarmee bezig is zou over al bovenstaande zaken allang nagedacht hebben en hier geen topic over openen.
pi_172885672
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:58 schreef oheng het volgende:

[..]

Ja, jij hebt een hele waslijst aan uitzonderingen:
"Jamaar het is niet voor videobewerking"
"Jamaar het is niet voor mensen die allemaal programma's installeren"
"Jamaar het is niet voor mensen die spelletjes spelen"
"Jamaar het is niet voor mensen die hun ssysteem niet goed opschonen"
"Jamaar het is niet voor mensen die een inplace upgrade doen" (lol, serieus?)
"Jamaar het is niet voor mensen die niet weten wat ze allemaal downloaden"

Ik bedoel: je zegt zelf dat een reservekopy prima in de cloud kan, bewijst dat al dat je nergens wat vanaf weet. Als je iPad of iPhone crashed moet je een reservecopy terugzetten vanuit iTunes!
Je zit te spelen met de data van argeloze internetgebruikers, hou toch op met dit soort "adviezen"
Je hebt gelijk. Totale n00bs, bejaarden, gamers en audiofielen/videobewerkers moeten vooral een TB SSD kopen. Als je geen idee hebt wat je doet, wat een clean install of een externe HDD is moet je het zekere voor het onzekere nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2017 20:02:55 ]
pi_172885685
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:00 schreef Silven het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk geen ervaring mee. Een schone W10 install zit lang niet op de 25GB. Overhead van filesystem en afronding kom je alsnog op de 117GB uit. Waarom zou je zo ver terug willen met shadowcopies als je data extern staat of netjes gebackupped wordt. Ook praat ke over herstelpartitie van je fabrikant die je ten eerste al niet zou moeten hebben als je netjes formatteerd en een clean install vanaf installatiemedia doet of via PXE. Oftewel, weer geen steekhoudende argumenten. En uitzonderingen voor professionele gebruikers zijn er altijd. Maar iemand die daarmee bezig is zou over al bovenstaande zaken allang nagedacht hebben en hier geen topic over openen.
"Jamaar het is niet voor mensen die geen schone installatie doen"
pi_172885739
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:02 schreef Silven het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Totale n00bs, bejaarden, gamers en audiofielen/videobewerkers moeten vooral een TB SSD kopen.
Goedzo, je hebt zojuist 95% van de Nederlandse bevolking beschreven.
pi_172885829
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:04 schreef oheng het volgende:

[..]

Goedzo, je hebt zojuist 95% van de Nederlandse bevolking beschreven.
Dan mag ik TS nog wel professioneel advies geven. :) En als hij bij de 95% hoort maar het wel goed wil doen kan hij het uitzoeken en inrichten van zijn laptop beter uitbesteden. Maar zoals gij al aangaf gamed hij en gaat 128 in zijn specifieke geval niet genoeg zijn.

Overigens zijn van die 95% zeker 50% n00bs die in principe aan 128 genoeg zouden hebben. Dat maakt mijn betoog gewoon valide.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2017 20:08:38 ]
pi_172886056
Laat ik het zo zeggen; van de 10 mensen in mijn directe omgeving zouden er 8 uit de voeten kunnen met 128GB. Die spelen lichte games, gebruiken kantoorapplicaties, slaan hun spullen extern/in cloud op, laten hun laptop/pc fatsoenlijk schoon installeren (met alles erop en eraan nog 70+GB vrij).
pi_172890405
Ik gebruik mijn laptop nu ook behoorlijk intensief. Ik heb mijn SSD van 240 Gb in twee partities verdeeld, maar de tweede partitie wordt eigenlijk nauwelijks gebruikt.

(Ik ga 'm nog een keer herinstalleren en die tweede partitie automatisch toewijzen aan Mijn Documenten etc)

Het hangt er echt vanaf hoe je de computer gebruikt. Ben je gewend om allemaal (geripte) versies van grote zware software erop te zetten zoals Photoshop CS, Microsoft Office, Adobe After Effects en een paar grote games, tja dan zit de 128 Gb snel vol. Ikzelf gebruik het liefst zoveel mogelijk freeware. The GIMP is zo'n 300 Mb. Photoshop is 3 Gb. En voor de dingen die ik doe, volstaat The GIMP. Ik heb trouwens wel een Elements pakket van Photoshop en Premiere. Wat betreft videobewerking vind ik het gratis HitFilm 4 Express een stuk beter. En ik doe ook heel veel met VirtualDub.

Na de recente grote update van Win10 had ik de oude Windows-bestanden snel verwijderd. Dat is per computer verschillend of dat verstandig is of niet. Maar mocht er iets niet goed zijn aan die update, dan zal er snel een update verschijnen om dat te herstellen. Wat heb je aan 15 Gb aan data om eventueel weer terug te keren naar de vorige versie?
pi_172892261
Trouwens voor TS. Dit zijn mijn tips om Windows stabiel en snel te houden:

- Ik voer minstens om de 3 dagen maar meestal vaker CCleaner uit. Intelligentie coockiescan schakel ik uit en ik vink bij schoonmaken alles aan behalve "Wis vrije schijfruimte". Dat ik vervolgens wachtwoorden en formulieren opnieuw moet intypen neem ik voor lief. Ik heb vernomen dat CCleaner door Avast overgenomen gaat worden, dus ben er niet zeker van of ik CCleaner blijf gebruiken. Revo Uninstaller bevat ook schoonmaakopties die veel mensen zien als overbodig, maar het kan CCleaner vervangen. Revo Uninstaller kan je portable downloaden en dat zou ik ook doen.
- Voor een wat grondigere schoonmaak gebruik ik PrivaZer. Kan je ook portable downloaden.
- Andere cleaners zoals ioBit Advanced SystemCare NIET!!!!! gebruiken. Het genoemde programma is geen mal- of adware, maar is wel misleidend. Je krijgt een melding dat de gratis versie 70% heeft schoongemaakt, maar de overige 30% pas doet wanneer je de commerciele versie aanschaft. Je kan niet duidelijk achterhalen wat er is schoongemaakt. Dan kan je het beter niet vertrouwen. Bovendien blijft het op de achtergrond draaien en juist daardoor verlies je aan prestatiewinst ipv dat je die ermee wint. PrivaZer, CCleaner en Revo Uninstaller laten dat wel zien en je kan ervoor kiezen het portable te gebruiken ipv installeren. Dat is op zich geen garantie, maar wel een duidelijke aanwijzing dat het veilige software is.
- Ondanks de reclame is Avast wel een goede gratis virusscanner. Lees hier hoe je het goed afstelt, zodat je met zo min mogelijk onnodige features en reclame wordt geconfronteerd: https://www.gratissoftwar(...)len-mailonderschrift
- Gebruik af en toe Malwarebytes en AdwCleaner om je systeem te scannen op malware en spyware
- Ik gebruik als browser Opera. Opera heeft tegenwoordig dezelfde programmastructuur als Chrome. Maar omdat het geen Chrome is, is de kans toch minder aanzienlijk dat Google teveel persoonlijke info registreert. In dat kader is het ook aan te raden om van Google als zoekmachine af te stappen en DuckDuckGo te proberen. Ik heb Opera (ondanks problemen vroeger) altijd een interessante browser gevonden en deze werkt nu heel goed. Mozilla Firefox was ook een veelgebruikte browser van mij. Maar ik vernam een keer dat deze - in tegenstelling tot Chrome en Opera - niet in een sandboxed omgeving werkt en daarom gevaarlijker is wat betreft je systeem en privacyschending
pi_172897459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:09 schreef oheng het volgende:

[..]

Hier een quote van de TS: "En ik moet zeggen dat je naast de Sims 4, met 3 uitbreidingen dan ook echt niks meer er op kan doen"

Harstikke leuk die anecdotes van je, maar hier zit de TS niet op te wachten. En die besparing van een paar euro op misschien wel het belangrijkste onderdeel van je systeem ook niet.
Welk deel van zakelijk heb je niet gelezen? Verder ben ik het wel met je eens dat voor thuisgebruikers 128GB te weinig kan zijn. Zelf heb ik m'n game machine ook meer zitten, laptop van de zaak zit 128GB in. Nooit last gehad van te kort. Dus om nou maar te roepen dat het verboden moet worden?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:19:47 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172897600
Ik heb nog nooit een SSD groter dan 128GB in mijn systemen gehad (zowel zakelijk als privé) en ik heb nog nooit problemen gehad qua opslagruimte. Voor de gamePC heb je een extra HDD erin zitten, maar op mijn laptop is dat meer dan voldoende. Bestanden sla ik wel op op mijn NAS, die hoef ik allemaal niet lokaal te hebben.
Don't let my username fool you...
pi_172899036
Dat is nog niks, ik heb aan 16GB genoeg in mijn laptops. Kijk mij eens goed zijn!
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:09 schreef Ranzbal het volgende:

[..]

Welk deel van zakelijk heb je niet gelezen? Verder ben ik het wel met je eens dat voor thuisgebruikers 128GB te weinig kan zijn. Zelf heb ik m'n game machine ook meer zitten, laptop van de zaak zit 128GB in. Nooit last gehad van te kort. Dus om nou maar te roepen dat het verboden moet worden?
Hij zei werklaptops. Dat is niet noodzakelijk een zuiver zakelijke laptop. Hele volkstammen hebben 1 laptop voor zakelijk én prive gebruik.

En dat het verboden moet worden, dat is een beetje overdreven natuurlijk, ik hoop dat je dat ook wel snapt. Maar zeggen dat een 128GB SSD genoeg is tegen totaal onbekende digibeten op het internet is wel moreel verwerpelijk. Dan probeer je willens en wetens mensen te besodemieteren.

Als je advies geeft, doe het dan goed.
pi_172899538
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:32 schreef oheng het volgende:
Dat is nog niks, ik heb aan 16GB genoeg in mijn laptops. Kijk mij eens goed zijn!

[..]

Hij zei werklaptops. Dat is niet noodzakelijk een zuiver zakelijke laptop. Hele volkstammen hebben 1 laptop voor zakelijk én prive gebruik.

[En dat het verboden moet worden[, dat is een beetje overdreven natuurlijk, ik hoop dat je dat ook wel snapt. Maar zeggen dat een 128GB SSD genoeg is ]tegen totaal onbekende digibeten op het internet is wel moreel verwerpelijk. Dan probeer je willens en wetens mensen te besodemieteren.

Als je advies geeft, doe het dan goed.
Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt, zie ook de post van Metalfreak. I rest my case.

Als je advies geeft, verwacht dan niet dat iedereen het daarmee eens is.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:08:32 #47
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172899795
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:54 schreef Ranzbal het volgende:

[..]

Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt, zie ook de post van Metalfreak. I rest my case.

Als je advies geeft, verwacht dan niet dat iedereen het daarmee eens is.
En getuige de vele fabrikanten die nog steeds laptops leveren met standaard 128GB SSD's, zijn de fabrikanten het ook met ons eens ;)
Don't let my username fool you...
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:31:09 #48
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_172900213
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:32 schreef Silven het volgende:
Ik heb een 500GB SSD met W10 x64 volledig geupdate, Office 2016, Java, 4 browsers, AV Defender en nog wat programma's en gebruik amper 60GB. Het hangt er dus puur vanaf of je foto/video/audio lokaal wil gaan opslaan, wat de meeste mensen sowieso al streamen, in een cloud of op externe schijf opslaan. Of als je zou gamen.
Ik had een werk-laptop met 256GB SSD en ik moest continue dingen deleten omdat ik ruimte tekort had. Heb nu een machine met 512GB en ook dat houdt niet over maar is beter te doen. En nee, er staan geen games of foto/video/audio op.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_172900530
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En getuige de vele fabrikanten die nog steeds laptops leveren met standaard 128GB SSD's, zijn de fabrikanten het ook met ons eens ;)
fabrikanten beknibbelen gewoon graag op alles
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:56:02 #50
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172900771
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:45 schreef mschol het volgende:

[..]

fabrikanten beknibbelen gewoon graag op alles
En fabrikanten spelen natuurlijk nooit op de vraag vanuit de markt in? :')
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')