abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 juli 2017 @ 17:15:04 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_172762828
Willem Bol, ooit gevierd quizmaster bij de NCRV, bivakkeert tegenwoordig ziek en berooid in een vakantiepark in Heino. Naar eigen zeggen wordt de voormalig tv-ster kapotgemaakt door zijn verzekering, die hem verdenkt van fraude. Dat schrijft De Stentor zaterdag.

170729_147316_buf93glKNCg6wWM_EaBY8K1HGl2xzvgEeGx5OYz8nK_PtF7Ic9rutTOlLAZ2FR2pPV5qis6hTcmhTTBml6Kjs1024_800_529.jpeg

De regionale krant zocht de 61-jarige Bol op in het vakantiepark in Overijssel waar hij met zijn vrouw en jongste dochter woont. De oud-presentator van spelshow Maak dat de kat wijs is sinds 2015 thuisloos. Vrienden en familie onderhouden het gezin en een vriend gaf ze onderdak in zijn huisje op het vakantiepark.

Bol kampt met een hernia, parkinson, diabetes en depressie. Hij werd afgekeurd, maar de verzekeraar had zo zijn twijfels en schakelde een privédetective in. Die oordeelde dat Bol de boel oplichtte en best in staat was te werken. Daarop zette de verzekering zijn uitkering stop en eiste daar bovenop vier ton terug.

Diverse rechtszaken werden er al over gevoerd. In november staat de zaak in hoger beroep op de rol.

Filmpje in de link.....

Willem Bol leeft berooid op vakantiepark

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 29 juli 2017 @ 18:43:24 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172765110
Ik dacht dat het om de opa uit Oppassen zou gaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 juli 2017 @ 18:47:37 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_172765200
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 18:43 schreef Strani het volgende:
Ik dacht dat het om de opa uit Oppassen zou gaan.
Die's dood.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 29 juli 2017 @ 18:50:18 #4
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172765258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 18:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die's dood.

:P
Nee dat was Opa Buys. Opa Bol leeft nog!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172788578
Zat net wat te kijken op YT maar in die tijd was Bol een veelbelovend iemand. Toch raar dat het allemaal zo gelopen is want dom is hij niet al komend uit de Bankwereld.
pi_172807067
Die verzekeringsmaatschappij zal toch niet zomaar tot de conclusie komen dat hij fraudeert...?
pi_172807103
Dit verhaal heeft vast meer kanten dan deze. Alles is de schuld van de rabobank!!! :( :(
pi_172807192
Wie is dat eigenlijk?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172807339
quote:
6s.gif Op zondag 30 juli 2017 17:32 schreef rmrt2010 het volgende:
Zat net wat te kijken op YT maar in die tijd was Bol een veelbelovend iemand. Toch raar dat het allemaal zo gelopen is want dom is hij niet al komend uit de Bankwereld.
meen me te herrinneren dat hij bekend werd in de tijd dat de grote kwis-shows al een beetje op hun einde liepen en hij juist daarvoor al presentator meest geschikt leek, een soort van nieuwe Rudi Carrell, Ted de Braak, Berend Boudewijn of Willem Ruis...

Hij won een spelprogramma waar juist 'nieuw show-talent' gezocht werd , een goed bekeken programma (en volgens mij een van de eerste grote talentenjacht-shows' (alhowel de Soundmixshow wel eerder was) waar in een tijd dat nederland maar twee netten had, vrijwel iedereen naar keek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172807433
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wie is dat eigenlijk?
Uit mn hoofd heeft hij ooit die show gewonnen met Sandra Reemer, Showmasters. Hij heeft er in ieder geval aan mee gedaan. En blijkbaar daarna dus wat presentatiewerk gedaan. Tong maakt hem groter dan hij is. :')
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]


Hij won een spelprogramma waar juist 'nieuw show-talent' gezocht werd , een goed bekeken programma (en volgens mij een van de eerste grote talentenjacht-shows' (alhowel de Soundmixshow wel eerder was) waar in een tijd dat nederland maar twee netten had, vrijwel iedereen naar keek
Showmasters.
pi_172807516
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

meen me te herrinneren dat hij bekend werd in de tijd dat de grote kwis-shows al een beetje op hun einde liepen en hij juist daarvoor al presentator meest geschikt leek, een soort van nieuwe Rudi Carrell, Ted de Braak, Berend Boudewijn of Willem Ruis...

Hij won een spelprogramma waar juist 'nieuw show-talent' gezocht werd , een goed bekeken programma (en volgens mij een van de eerste grote talentenjacht-shows' (alhowel de Soundmixshow wel eerder was) waar in een tijd dat nederland maar twee netten had, vrijwel iedereen naar keek
Dit ja. Heeft hij niet een of ander moppentrommelprogramma gepresenteerd ook?
Echt een grote naam is hij naar mijn idee nooit geweest.
pi_172817944
Jochem van Gelder is de enige die toen er iets van heeft kunnen maken.
pi_172818064
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:06 schreef Deckard het volgende:
Jochem van Gelder is de enige die toen er iets van heeft kunnen maken.
Is dat eigenlijk familie van Jack? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 31 juli 2017 @ 22:19:29 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172818295
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

meen me te herrinneren dat hij bekend werd in de tijd dat de grote kwis-shows al een beetje op hun einde liepen en hij juist daarvoor al presentator meest geschikt leek, een soort van nieuwe Rudi Carrell, Ted de Braak, Berend Boudewijn of Willem Ruis...

Hij won een spelprogramma waar juist 'nieuw show-talent' gezocht werd , een goed bekeken programma (en volgens mij een van de eerste grote talentenjacht-shows' (alhowel de Soundmixshow wel eerder was) waar in een tijd dat nederland maar twee netten had, vrijwel iedereen naar keek
Rolf X. Wouters heeft dat ook gewonnen en wel gewoon carrière gemaakt.
And so is the past
  Trouwste user 2022 maandag 31 juli 2017 @ 22:22:32 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_172818375
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:06 schreef Deckard het volgende:
Jochem van Gelder is de enige die toen er iets van heeft kunnen maken.
Ron Wouters toch ook ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:22:34 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172824040
Showmasters, masters of show
Op teevee en radio ...

En ik herinner me nog iets met een flipperkast, Flip, Flip!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172824144
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:22 schreef Copycat het volgende:
Showmasters, masters of show
Op teevee en radio ...

En ik herinner me nog iets met een flipperkast, Flip, Flip!
Verrek!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 03:21:18 #18
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_172869511
In Showmasters zaten zóveel gezichten die later iets op of met tv gingen doen. Ik ben voor een documentaire over de televisie van vroeger bezig met informatie en dingetjes en kan dit vertellen:

- In de eerste zaten Rolf Wouters en Thedo Keizer (laatstgenoemde werd een hoge pief áchter de schermen, Rolf Wouters werd de showmaster van de 90s en presentator van de eerste Big Brother)
- Een paar uitzendingen later had je Jochem van Gelder, die samen met Bert van den Dool streed om de winst van die aflevering (ik geloof dat Jochem uiteindelijk won; Bert speelde later een paar kleine rolletjes, waaronder de vader van hoofdpersonage Anita in Goede Tijden, Slechte Tijden)
- Willem Bol, de hilarisch gevatte underdog-presentator die de lach aan z'n kont had hangen maar door zijn kantoorleven ook perfect strikt het spel in goed banen kon leiden (hierover later meer)
- Rik Luyckx, die kort na Showmasters in Spijkerhoek meespeelde, Goede Tijden Slechte Tijden en allerlei andere Nederlandse series. Presenteerde nog een reeks van The Bachelor, is daarna grotendeels backstage-werk gaan doen en heeft, tot haar overlijden, de zaken waargenomen voor Sandra Reemer.

Het grappige is, de winnaar is géén van deze mensen;
- Jan Ten Hoopen wón Showmasters, en hij was een... Ja, wat was hij eigenlijk? Hij kwam, hij zag, hij overwon. Hij schijnt een programma te hebben gekregen wat al snel flopte, hij maakte een single die een bescheiden hitje werd, maar na iets in de richting van gezondheidsredenen trok hij zich terug uit de mediawereld.

Willem Bol werd tweede of derde, zat samen met Rolf Wouters bij de laatste drie, maar hij kreeg tóch van de NCRV een eigen programma; eerst het dramaaaaatische 'Bol is de Naam', een praatprogramma dat totaal niet lekker op gang kwam, en tenslotte 'Maak dat de Kat Wijs', wat ook niet echt een knaller was.

Na een jaar stilte werd het programma van de NCRV overgeschoven naar RTL Veronique (wat inmiddels RTL 4 was) en in die tweede (en laatste reeks) kwamen nog een paar namen naar voren; deze reeks is maar 1 keer te zien geweest dus veel is niet bekend, maar dit kan ik wel melden:
- Bart Bosch, tot dat moment vooral bezig als figurant in programma's als 'Díe Twee' van Spaan en Vermeegen, kort hierna mocht hij bij RTL, een beetje als Rolf Wouters, een 5 minuten-spelletje 'Scrabble' presenteren, ging hij Nieuws uit de Natuur voor SchoolTV en Kids for Animals bij de TROS doen, dingen voor Kindernet en uiteraard de stem van Aladdin in de Disneyfilm.
- Marja van den Toorn oftewel Sugar Lee Hooper, toen nog mét haar. Had al een keer aan de Showbizzquiz meegedaan, probeerde het nog eens in Showmasters. Uiteindelijk brak ze door als de uitzonderlijke, kale partyzangeres met de gigantische jurken.

Tl;dr: veel mensjes bekend geworden door Showmasters, meer dan je eigenlijk verwacht. En ik vergeet er vast nog een paar.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_172870681
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 03:21 schreef ArnieAlberts het volgende:
In Showmasters zaten zóveel gezichten die later iets op of met tv gingen doen. Ik ben voor een documentaire over de televisie van vroeger bezig met informatie en dingetjes en kan dit vertellen:

- In de eerste zaten Rolf Wouters en Thedo Keizer (laatstgenoemde werd een hoge pief áchter de schermen, Rolf Wouters werd de showmaster van de 90s en presentator van de eerste Big Brother)
- Een paar uitzendingen later had je Jochem van Gelder, die samen met Bert van den Dool streed om de winst van die aflevering (ik geloof dat Jochem uiteindelijk won; Bert speelde later een paar kleine rolletjes, waaronder de vader van hoofdpersonage Anita in Goede Tijden, Slechte Tijden)
- Willem Bol, de hilarisch gevatte underdog-presentator die de lach aan z'n kont had hangen maar door zijn kantoorleven ook perfect strikt het spel in goed banen kon leiden (hierover later meer)
- Rik Luyckx, die kort na Showmasters in Spijkerhoek meespeelde, Goede Tijden Slechte Tijden en allerlei andere Nederlandse series. Presenteerde nog een reeks van The Bachelor, is daarna grotendeels backstage-werk gaan doen en heeft, tot haar overlijden, de zaken waargenomen voor Sandra Reemer.

Het grappige is, de winnaar is géén van deze mensen;
- Jan Ten Hoopen wón Showmasters, en hij was een... Ja, wat was hij eigenlijk? Hij kwam, hij zag, hij overwon. Hij schijnt een programma te hebben gekregen wat al snel flopte, hij maakte een single die een bescheiden hitje werd, maar na iets in de richting van gezondheidsredenen trok hij zich terug uit de mediawereld.

Willem Bol werd tweede of derde, zat samen met Rolf Wouters bij de laatste drie, maar hij kreeg tóch van de NCRV een eigen programma; eerst het dramaaaaatische 'Bol is de Naam', een praatprogramma dat totaal niet lekker op gang kwam, en tenslotte 'Maak dat de Kat Wijs', wat ook niet echt een knaller was.

Na een jaar stilte werd het programma van de NCRV overgeschoven naar RTL Veronique (wat inmiddels RTL 4 was) en in die tweede (en laatste reeks) kwamen nog een paar namen naar voren; deze reeks is maar 1 keer te zien geweest dus veel is niet bekend, maar dit kan ik wel melden:
- Bart Bosch, tot dat moment vooral bezig als figurant in programma's als 'Díe Twee' van Spaan en Vermeegen, kort hierna mocht hij bij RTL, een beetje als Rolf Wouters, een 5 minuten-spelletje 'Scrabble' presenteren, ging hij Nieuws uit de Natuur voor SchoolTV en Kids for Animals bij de TROS doen, dingen voor Kindernet en uiteraard de stem van Aladdin in de Disneyfilm.
- Marja van den Toorn oftewel Sugar Lee Hooper, toen nog mét haar. Had al een keer aan de Showbizzquiz meegedaan, probeerde het nog eens in Showmasters. Uiteindelijk brak ze door als de uitzonderlijke, kale partyzangeres met de gigantische jurken.

Tl;dr: veel mensjes bekend geworden door Showmasters, meer dan je eigenlijk verwacht. En ik vergeet er vast nog een paar.
Interessante post, dank je.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 21:58:23 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172890087
Erg allemaal.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 21:59:23 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172890127
Hey Arnie, werd Willem Bol vroeger niet het 'pratende putdeksel' genoemd? :?
Staat me iets van bij.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:54:22 #22
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_172907256
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:59 schreef Cynix ® het volgende:
Hey Arnie, werd Willem Bol vroeger niet het 'pratende putdeksel' genoemd? :?
Staat me iets van bij.
Kan ik niks over terugvinden, behalve deze quote van een vage bekende:

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2007 07:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Willem "het pratende putdeksel" Bol. Kwisje, talkshowtje, zijdeur, vergetelheid. :')
_O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:10:19 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172914890
Ja, klopt, maar ik heb het ooit van een recensent of cabaretier of zo overgenomen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:08:19 #24
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_172918419
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:10 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, klopt, maar ik heb het ooit van een recensent of cabaretier of zo overgenomen. :)
Ik geloof je op je woord, maar kan er helaas niks over terugvinden. Ik vind de vergelijking overigens wel treffend _O-

Ik ga binnenkort eens zoeken naar die Bol-uitzending (heb 'm van NPO Best opgenomen a few years ago), kijken of ik ergens iets online kan gooien.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:27:54 #25
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_172925695
Je vergeet nog Simone Angel (Engeln) van MTV toen MTV nog übertof was.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')