MrSweets | zaterdag 29 juli 2017 @ 16:11 |
WAT. EEN. BAAS!!!!! | |
Carlos93 | zaterdag 29 juli 2017 @ 17:42 |
Auto's zijn ok, erg praktisch, nee. | |
leolinedance | zondag 30 juli 2017 @ 00:50 |
Is dit een linkdump of vertel je er nog wat meer over | |
warhamstr | zondag 30 juli 2017 @ 13:23 |
Wil er een. Met trekhaak, 5 volwaardige zitplaatsen. En moet er mee naar Zuid-Frankrijk kunnen karren met een keer tussendoor tanken. Dat kan m'n diesel wel... | |
MrSweets | maandag 31 juli 2017 @ 02:30 |
Even supercharger opzoeken onderweg en n broodje eten tijdens het kwartiertje dat je wacht op t laden. Sowieso goed op n pauze te nemen bij zo'n lange rit. Oh en je vervuild er de lucht niet zo mee, jou stink diesel wel! | |
Sounddragon | maandag 31 juli 2017 @ 03:24 |
klopt idd, in Frankrijk gaan ze kapot van de windmolens en waterkrachtcentrales... Ow... wacht... Kernenergie... Helemaal vergeten. Niet te snel jodelen.. Tis allemaal een stuk minder groen als je zou denken Mijn stinkdiesel gaat me effe naar Hamburg brengen zometeen.. | |
MrSweets | maandag 31 juli 2017 @ 03:36 |
Oja want die Tesla loopt op kernenergie ahhh ik dacht ff dat die op stoom loopt opgewekt door zonnecollectoren middels zonnestralen van de ster in ons zonnestelsel. Heb ik het ff mis. Nee doe mij dan maar longkanker door die dieselluchten over de longen te moeten inhaleren. | |
lipje | maandag 31 juli 2017 @ 07:31 |
niet zo zeiken, dood ga je toch Misschien wat sneller door veel fijnstof in te ademen | |
oldford | maandag 31 juli 2017 @ 08:56 |
Met 1 x laden ben je er niet. Op een volle lading komt die model 3 niet verder als 345 kilometer. Daarna kun je met een 1/2 uur laden aan de supercharger hooguit 270 kilometer ver komen. Dus dat wordt 3 tot 4 keer laden onderweg naar Zuid Frankrijk. Bron: tesla.com | |
Carlos93 | maandag 31 juli 2017 @ 09:49 |
Liever een stinkdiesel dan iedere keer een half uur te moeten wachten om nog eens een stukje te kunnen rijden. Dood ga je toch. | |
nogeenoudebekende | maandag 31 juli 2017 @ 09:58 |
Fan zijn van een of ander zakenmannetje, godver wat triest. Ben sowieso wel benieuwd wanneer deze piramide in elkaar flikkert. | |
nogeenoudebekende | maandag 31 juli 2017 @ 09:59 |
Maar zo'n X mag je wel voor de deur zetten. . | |
warhamstr | maandag 31 juli 2017 @ 10:58 |
Elke 250km een broodje eten een half uur lang... Da vink wat vervelend hoor. En dan nog hebben we geen trekhaak. Elektrisch rijden = voor velen (lees: iedere casual auto gebruiker) totaal niet praktisch. | |
Geralt | maandag 31 juli 2017 @ 11:01 |
Als je meer dan 250km per rit wil rijden misschien niet, maar voor het standaard woon-werk verkeer is het prima; zeker als je een laadpaal op het werk hebt | |
cb2013 | maandag 31 juli 2017 @ 11:03 |
Beste EV auto in die prijsklasse. | |
fathank | maandag 31 juli 2017 @ 11:06 |
Om op vakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk is het niet ideaal, maar dat is maar 1x per jaar. Veel automobilisten hebben in 98% van de gevallen genoeg aan 350 km range. Ik snap dat gehaat niet zo van sommigen. Als je het niks vindt blijf je lekker je diesel rijden, en als een EV wel toereikend voor je is ga je lekker electrisch rijden. Mijn vriendin heeft een plugin hybride die ze structureel oplaad. Met 16 km enkele reis naar het werk en afspraken binnen 10km van kantoor is dat ideaal. Staat nu 10.000 km op de klok en er is nog geen 200 liter benzine in gegaan. En electrisch rijdt als een zonnetje. Je zou ook niet kunnen opladen, maar dan sta je om de haverklap aan de pomp benzine te tanken. | |
warhamstr | maandag 31 juli 2017 @ 11:06 |
Dat zeg ik toch? Voor de meeste casual gebruikers. Maar auto's zijn sowieso onpraktische rotdingen die nooit (gelijktijdig) volledig worden benut: 5 zitplaatsen; 90% vd tijd zit je er allen in (kan met gezin iets meer zijn) Maar een eenzitter kan niet, want soms... Trekhaak idem, zit er ook onder voor 3x per jaar. rijbereik van 800+km is meestal ook niet belangrijk of nodig. Maarja, die ene keer op vakantie. enz.enz. | |
KaheemSaid | maandag 31 juli 2017 @ 11:09 |
Volgens mij is het juist heel praktisch voor de meeste Nederlanders. Mijn werkgebied is bijna heel Nederland maar toch zit ik eigenlijk nooit langer dan 250 kilometer in de auto. ik heb het idee dat de meeste mensen minder lange afstanden dan mij rijden dus voor dagelijks gebruik is zo'n auto gewoon geschikt. Blijft enkel en alleen de vakantie over, inderdaad onpraktisch daar zul je wat anders voor moeten bedenken. Maar om daarmee een volledig concept af te fakkelen. | |
leolinedance | maandag 31 juli 2017 @ 11:17 |
Eens. Ik rijd ook zo'n PHEV en vind het heerlijk. Dat gehaat is van mensen die zelf nog nooit zo'n auto hebben gereden of hem niet kunnen betalen / krijgen van de baas. Ik zou best over willen stappen naar volledig elektrisch, en dan rijd ik ook nog eens regelmatig lange afstanden. Kwestie van gewenning. Hoe erg is het nu écht als je 1x per maand even een pauze bij een oplaadpunt hebt? Desnoods ga je wat werken in je auto. Ik vermoed dat het idee dat je even moet stoppen veel erger is dan de praktijk. Enige wat mij nog zou kunnen weerhouden is België. Ik rijd best veel in België en sta er altijd in de file en ben regelmatig laat thuis. Indien het in België niet op veel plaatsen mogelijk is om op te laden gaat hem dat niet worden. Het is altijd al ellende op de weg daar, en ik wil niet nog later thuis zijn. Het wordt pas echt top als we straks bij alle klanten kunnen opladen. Kun je met een volle accu vertrekken na je bezoek. Helaas is dat nu bij 90% van de klanten nog niet mogelijk. | |
warhamstr | maandag 31 juli 2017 @ 11:24 |
Is ook ongegrond omdat die praten uit een andere usecase. Feit is wel dat voor veel gezinnen een volledig elektrische auto onbetaalbaar/onbereikbaar is. En de betaalbare EV's (leaf, X3, i3) niet toereikend zijn als gezinsauto. | |
leolinedance | maandag 31 juli 2017 @ 11:27 |
Eens, maar ik krijg het gevoel dat juist die mensen anti zijn. Gezeik over de subsidie, actieradius, trekhaak blabla. Je kunt het ook van de positieve kant benaderen | |
Sounddragon | maandag 31 juli 2017 @ 11:29 |
Hmnee, in Frankrijk zijn ze niet zo duurzaam. En een diesel is allang niet meer zo vies als tien jaar geleden. Tenminste, dat hóeft niet als de fabrikanten niet gaan lopen kloten. Elektrisch wordt pas interessant als je bij een refill station gewoon binnen een paar minuten een accupack kan wisselen. | |
warhamstr | maandag 31 juli 2017 @ 11:38 |
Dat is geen gezeik. Want dat missen die auto's. En sinds subsidie niet meer is, en accu auto's lood(haha)-zwaar zijn is het nog haske duur en onpraktisch rijden. Voor het gros. | |
venomsnake | maandag 31 juli 2017 @ 11:53 |
Ik rij echt vaak naar München (vanaf Groningen), dus voorlopig hoef ik niet zo'n karretje, teveel gedoe. | |
cb2013 | maandag 31 juli 2017 @ 13:21 |
Wat doen de haters hier? Er staat toch model 3 fan topic. | |
Sounddragon | maandag 31 juli 2017 @ 13:56 |
ik haat niks, best leuke auto's, maar nog steeds duur en onpraktisch. Verafgoding van elektrische auto's snap ik gewoon nog steeds niet, of het nou een Tesla is of willekeurig welke andere elektromobiel; het is/zijn apparaten in hun kinderschoenen en de wereld is er nog niet klaar (genoeg) voor, evenals de techniek. Zolang we nog niet op een verantwoorde en goedkope manier elektriciteit op kunnen wekken, en heel vlot rechargen kijk ik lekker en vooral kritisch vanaf de zijlijn mee | |
fathank | maandag 31 juli 2017 @ 14:33 |
Het is nog geen volwaardige vervanging van een brandstofauto op een paar punten, maar voor veel mobiliteitsvraagstukken is het een uitstekende optie. Alleen moeten de heren politici in Den Haag en Brussel eens een beetje ambitie gaan tonen en oa stoppen met kolen stoken en de industrie eens te motiveren om wat beter met het milieu om te gaan. Auto's vormen maar een klein deel van de uitstoot. Ons hele wagenpark electrificeren is nog steeds maar een druppel op de gloeiende plaat. | |
Sounddragon | maandag 31 juli 2017 @ 15:37 |
yeah, de grote hoos is scheepvaart, luchtvaart en industrie, maar de heren in Den Haag hebben ws zo hun redenen om daar heel liefjes mee om te gaan.. Voorkeur gaat natuurlijk uit naar het uitwringen van de burger, ook al zet dat voor het milieu zelf niet heel veel zoden aan de dijk.. Het levert sowieso geld op, en daar draait het allemaal om.. | |
mr.JamesBond | dinsdag 26 juni 2018 @ 07:07 |
Vraagje: kan je een reservering voor een tesla verkopen? Of is het alleen mogelijk om de reservering te annuleren? | |
Roomsnoes | zondag 1 juli 2018 @ 21:40 |
Is er een Tesla S topic? Of een ander topic voor mensen met een Tesla? Ik heb sinds gisteren een S en zou wel tips en ideëen uit willen wisselen. | |
mr.JamesBond | zondag 1 juli 2018 @ 22:00 |
Felicitaties met de Tesla. Goed bezig. Ik weet niet of er een Tesla (Model S) topic is. Ontopic: Vandaag reservering geplaatst voor een Model 3. | |
Roomsnoes | zondag 1 juli 2018 @ 22:08 |
Tof! Wij hadden ook een reservering staan maar hebben de conclusie getrokken dat ie voor ons te klein zou zijn (2 kinderen). Toen hebben we dus een S gekocht. Wat een auto Nooit gedacht dat ik op een forum over een auto zou schrijven, maar het is echt een tof ding. Smooth, snel, slim... Dat worden vele kilometers de komende tijd | |
mr.JamesBond | maandag 2 juli 2018 @ 00:09 |
Zoveel verschilt de Model S met de Model 3 toch niet in ruimte? | |
Roomsnoes | maandag 2 juli 2018 @ 07:01 |
We hebben em nog niet in het echt gezien maar we zijn bij een bmi3 wezen kijken, waar de tesla 3 mee vergeleken wordt, en kwamen tot de conclusie dat we groter wilden. We hadden een Peugeot 3008 en daar was het fijn dat je naast de kinderstoelen kon zitten, en dat zou bij de 3 lastig worden. | |
mr.JamesBond | maandag 2 juli 2018 @ 08:18 |
Over de Tesla Model S en Model 3: https://www.tesla.com/nl_NL/compare | |
Fer | maandag 2 juli 2018 @ 10:36 |
Met een sleurhut gaat de range naar 100km ofzo, iedere uur een 45m pauze is een beetje veel denk je niet. Iedere 2 uur is een half uur pauze al veel, dat doen er weinig hoor. |