abonnement Unibet Coolblue
pi_172763614
Auto's zijn ok, erg praktisch, nee.
  zondag 30 juli 2017 @ 00:50:53 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172773749
Is dit een linkdump of vertel je er nog wat meer over
pi_172781685
Wil er een. Met trekhaak, 5 volwaardige zitplaatsen. En moet er mee naar Zuid-Frankrijk kunnen karren met een keer tussendoor tanken. Dat kan m'n diesel wel...
pi_172799464
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:23 schreef warhamstr het volgende:
Wil er een. Met trekhaak, 5 volwaardige zitplaatsen. En moet er mee naar Zuid-Frankrijk kunnen karren met een keer tussendoor tanken. Dat kan m'n diesel wel...
Even supercharger opzoeken onderweg en n broodje eten tijdens het kwartiertje dat je wacht op t laden. Sowieso goed op n pauze te nemen bij zo'n lange rit.

Oh en je vervuild er de lucht niet zo mee, jou stink diesel wel!
  maandag 31 juli 2017 @ 03:24:02 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172799615
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 02:30 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Even supercharger opzoeken onderweg en n broodje eten tijdens het kwartiertje dat je wacht op t laden. Sowieso goed op n pauze te nemen bij zo'n lange rit.

Oh en je vervuild er de lucht niet zo mee, jou stink diesel wel!
klopt idd, in Frankrijk gaan ze kapot van de windmolens en waterkrachtcentrales... Ow... wacht... Kernenergie... Helemaal vergeten.

Niet te snel jodelen.. Tis allemaal een stuk minder groen als je zou denken :X

Mijn stinkdiesel gaat me effe naar Hamburg brengen zometeen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172799634
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2017 03:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

klopt idd, in Frankrijk gaan ze kapot van de windmolens en waterkrachtcentrales... Ow... wacht... Kernenergie... Helemaal vergeten.

Niet te snel jodelen.. Tis allemaal een stuk minder groen als je zou denken :X

Mijn stinkdiesel gaat me effe naar Hamburg brengen zometeen..
Oja want die Tesla loopt op kernenergie ahhh ik dacht ff dat die op stoom loopt opgewekt door zonnecollectoren middels zonnestralen van de ster in ons zonnestelsel. Heb ik het ff mis. Nee doe mij dan maar longkanker door die dieselluchten over de longen te moeten inhaleren.
  maandag 31 juli 2017 @ 07:31:00 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_172800125
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 03:36 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Oja want die Tesla loopt op kernenergie ahhh ik dacht ff dat die op stoom loopt opgewekt door zonnecollectoren middels zonnestralen van de ster in ons zonnestelsel. Heb ik het ff mis. Nee doe mij dan maar longkanker door die dieselluchten over de longen te moeten inhaleren.
niet zo zeiken, dood ga je toch :{w
Misschien wat sneller door veel fijnstof in te ademen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_172800756
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 02:30 schreef MrSweets het volgende:
Even supercharger opzoeken onderweg en n broodje eten tijdens het kwartiertje dat je wacht op t laden. Sowieso goed op n pauze te nemen bij zo'n lange rit.
Met 1 x laden ben je er niet. Op een volle lading komt die model 3 niet verder als 345 kilometer.
Daarna kun je met een 1/2 uur laden aan de supercharger hooguit 270 kilometer ver komen.
Dus dat wordt 3 tot 4 keer laden onderweg naar Zuid Frankrijk.

Bron: tesla.com
pi_172801399
Liever een stinkdiesel dan iedere keer een half uur te moeten wachten om nog eens een stukje te kunnen rijden. Dood ga je toch.
  maandag 31 juli 2017 @ 09:58:50 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172801539
Fan zijn van een of ander zakenmannetje, godver wat triest.

Ben sowieso wel benieuwd wanneer deze piramide in elkaar flikkert.
And so is the past
  maandag 31 juli 2017 @ 09:59:16 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172801544
Maar zo'n X mag je wel voor de deur zetten. O-).
And so is the past
pi_172802755
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 02:30 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Even supercharger opzoeken onderweg en n broodje eten tijdens het kwartiertje dat je wacht op t laden. Sowieso goed op n pauze te nemen bij zo'n lange rit.

Oh en je vervuild er de lucht niet zo mee, jou stink diesel wel!
Elke 250km een broodje eten een half uur lang... Da vink wat vervelend hoor. En dan nog hebben we geen trekhaak. Elektrisch rijden = voor velen (lees: iedere casual auto gebruiker) totaal niet praktisch.
pi_172802807
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:58 schreef warhamstr het volgende:
Elektrisch rijden = voor velen (lees: iedere casual auto gebruiker) totaal niet praktisch.
Als je meer dan 250km per rit wil rijden misschien niet, maar voor het standaard woon-werk verkeer is het prima; zeker als je een laadpaal op het werk hebt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172802834
Beste EV auto in die prijsklasse.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:06:14 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172802875
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:58 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Elke 250km een broodje eten een half uur lang... Da vink wat vervelend hoor. En dan nog hebben we geen trekhaak. Elektrisch rijden = voor velen (lees: iedere casual auto gebruiker) totaal niet praktisch.
Om op vakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk is het niet ideaal, maar dat is maar 1x per jaar. Veel automobilisten hebben in 98% van de gevallen genoeg aan 350 km range.

Ik snap dat gehaat niet zo van sommigen. Als je het niks vindt blijf je lekker je diesel rijden, en als een EV wel toereikend voor je is ga je lekker electrisch rijden. Mijn vriendin heeft een plugin hybride die ze structureel oplaad. Met 16 km enkele reis naar het werk en afspraken binnen 10km van kantoor is dat ideaal. Staat nu 10.000 km op de klok en er is nog geen 200 liter benzine in gegaan. En electrisch rijdt als een zonnetje. Je zou ook niet kunnen opladen, maar dan sta je om de haverklap aan de pomp benzine te tanken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172802888
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je meer dan 250km per rit wil rijden misschien niet, maar voor het standaard woon-werk verkeer is het prima; zeker als je een laadpaal op het werk hebt :)
Dat zeg ik toch? Voor de meeste casual gebruikers.

Maar auto's zijn sowieso onpraktische rotdingen die nooit (gelijktijdig) volledig worden benut:

5 zitplaatsen; 90% vd tijd zit je er allen in (kan met gezin iets meer zijn) Maar een eenzitter kan niet, want soms...
Trekhaak idem, zit er ook onder voor 3x per jaar.
rijbereik van 800+km is meestal ook niet belangrijk of nodig. Maarja, die ene keer op vakantie. enz.enz.
pi_172802919
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:58 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Elke 250km een broodje eten een half uur lang... Da vink wat vervelend hoor. En dan nog hebben we geen trekhaak. Elektrisch rijden = voor velen (lees: iedere casual auto gebruiker) totaal niet praktisch.
Volgens mij is het juist heel praktisch voor de meeste Nederlanders. Mijn werkgebied is bijna heel Nederland maar toch zit ik eigenlijk nooit langer dan 250 kilometer in de auto. ik heb het idee dat de meeste mensen minder lange afstanden dan mij rijden dus voor dagelijks gebruik is zo'n auto gewoon geschikt.

Blijft enkel en alleen de vakantie over, inderdaad onpraktisch daar zul je wat anders voor moeten bedenken. Maar om daarmee een volledig concept af te fakkelen.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:17:38 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172803053
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Om op vakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk is het niet ideaal, maar dat is maar 1x per jaar. Veel automobilisten hebben in 98% van de gevallen genoeg aan 350 km range.

Ik snap dat gehaat niet zo van sommigen. Als je het niks vindt blijf je lekker je diesel rijden, en als een EV wel toereikend voor je is ga je lekker electrisch rijden. Mijn vriendin heeft een plugin hybride die ze structureel oplaad. Met 16 km enkele reis naar het werk en afspraken binnen 10km van kantoor is dat ideaal. Staat nu 10.000 km op de klok en er is nog geen 200 liter benzine in gegaan. En electrisch rijdt als een zonnetje. Je zou ook niet kunnen opladen, maar dan sta je om de haverklap aan de pomp benzine te tanken.
Eens. Ik rijd ook zo'n PHEV en vind het heerlijk. Dat gehaat is van mensen die zelf nog nooit zo'n auto hebben gereden of hem niet kunnen betalen / krijgen van de baas. Ik zou best over willen stappen naar volledig elektrisch, en dan rijd ik ook nog eens regelmatig lange afstanden. Kwestie van gewenning.

Hoe erg is het nu écht als je 1x per maand even een pauze bij een oplaadpunt hebt? Desnoods ga je wat werken in je auto. Ik vermoed dat het idee dat je even moet stoppen veel erger is dan de praktijk.

Enige wat mij nog zou kunnen weerhouden is België. Ik rijd best veel in België en sta er altijd in de file en ben regelmatig laat thuis. Indien het in België niet op veel plaatsen mogelijk is om op te laden gaat hem dat niet worden. Het is altijd al ellende op de weg daar, en ik wil niet nog later thuis zijn.

Het wordt pas echt top als we straks bij alle klanten kunnen opladen. Kun je met een volle accu vertrekken na je bezoek. Helaas is dat nu bij 90% van de klanten nog niet mogelijk.
pi_172803169
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eens. Ik rijd ook zo'n PHEV en vind het heerlijk. Dat gehaat is van mensen die zelf nog nooit zo'n auto hebben gereden of hem niet kunnen betalen / krijgen van de baas...
Is ook ongegrond omdat die praten uit een andere usecase.

Feit is wel dat voor veel gezinnen een volledig elektrische auto onbetaalbaar/onbereikbaar is.

En de betaalbare EV's (leaf, X3, i3) niet toereikend zijn als gezinsauto.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:27:13 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172803220
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:24 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Is ook ongegrond omdat die praten uit een andere usecase.

Feit is wel dat voor veel gezinnen een volledig elektrische auto onbetaalbaar/onbereikbaar is.

En de betaalbare EV's (leaf, X3, i3) niet toereikend zijn als gezinsauto.
Eens, maar ik krijg het gevoel dat juist die mensen anti zijn. Gezeik over de subsidie, actieradius, trekhaak blabla. Je kunt het ook van de positieve kant benaderen :)
  maandag 31 juli 2017 @ 11:29:14 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172803266
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 03:36 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Oja want die Tesla loopt op kernenergie ahhh ik dacht ff dat die op stoom loopt opgewekt door zonnecollectoren middels zonnestralen van de ster in ons zonnestelsel. Heb ik het ff mis. Nee doe mij dan maar longkanker door die dieselluchten over de longen te moeten inhaleren.
Hmnee, in Frankrijk zijn ze niet zo duurzaam.

En een diesel is allang niet meer zo vies als tien jaar geleden. Tenminste, dat hóeft niet als de fabrikanten niet gaan lopen kloten.

Elektrisch wordt pas interessant als je bij een refill station gewoon binnen een paar minuten een accupack kan wisselen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172803434
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eens, maar ik krijg het gevoel dat juist die mensen anti zijn. Gezeik over de subsidie, actieradius, trekhaak blabla. Je kunt het ook van de positieve kant benaderen :)
Dat is geen gezeik. Want dat missen die auto's. En sinds subsidie niet meer is, en accu auto's lood(haha)-zwaar zijn is het nog haske duur en onpraktisch rijden. Voor het gros.
pi_172803769
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:56 schreef oldford het volgende:

[..]

Met 1 x laden ben je er niet. Op een volle lading komt die model 3 niet verder als 345 kilometer.
Daarna kun je met een 1/2 uur laden aan de supercharger hooguit 270 kilometer ver komen.
Dus dat wordt 3 tot 4 keer laden onderweg naar Zuid Frankrijk.

Bron: tesla.com
Ik rij echt vaak naar München (vanaf Groningen), dus voorlopig hoef ik niet zo'n karretje, teveel gedoe.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')